stdClass Object
(
[id] => 235745
[title] => Žene iza kamere dominirale Cannesom
[alias] => zene-iza-kamere-dominirale-cannesom
[catid] => 256
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] => Zvižduci na novinarskoj projekciji “Drva života“ 2011. nisu pripriječili canneski žiri da
Malickov film proglasi najboljim. Recimo da bi se ove godine bitka mogla/trebala voditi između filmova kao što su “Winter Sleep“, “Two Days One Night“, “Mr. Turner“, “Maps To The Stars“ i “Foxatcher“. No, prognozirati osvajanje Zlatne palme znatno je teže u odnosu na oskarovsku kladionicu zbog raznolikosti žirija čije se mišljenje često kosi s recenzijama kritičara. Zato uoči večerašnje svečane dodjele nagrada radije donosimo abecedarij canneskih filmova o kojima se najviše govorilo ako ne i pisalo.
ADELE
Prema promomaterijalima činilo se da će “Breathe“ biti nova “Adele“, film o romansi dviju mladih djevojaka. Poznata glumica u ulozi redateljice
Melanie Laurent (“Nemilosrdni gadovi“) čak i “kopira“ scene u kojima profesor uči razred o značenju strasti. Filmašica razvija sličan raspon jednog odnosa od euforije do destrukcije, no junakinje ovdje ne prelaze granicu prijateljstva, premda se doima da je jedna od njih, astmatičarka, potiho zaljubljena u drugu. Ako ne ostavlja bez daha kao “Adele“, “Breathe“ pokazuje da glumica nije zalutala iza kamere. Laurent diše režiju.
BRITANCI
Tri su poznata britanska redatelja dominirala ovogodišnjim Cannesom. Film “Gospodin Turner“
Mikea Leigha, biografska drama o titularnom slikaru, mogao bi biti ovjenčan jednom od nagrada, primjerice glumačkom. Canneski miljenik
Ken Loach također je predstavio “biopic“ o irskom komunistu
Jimmyju Graltonu. A legendarni
John Boorman vratio se u solidnu formu s prvim filmom nakon osmogodišnje pauze – osobnim, primjereno nostalgičnim “Queen and Country“. Vremešni Boorman (81 godina) i Loach (77) najavili su da su im ovo posljednji filmovi u karijeri. Cannes se dovoljno časno oprostio s kraljevima.
|
'The Search' s Berenice Bejo
|
ČEČENIJA
U (ti)jeku aktualnih ukrajinskih koškanja, u Cannesu se prikazao film o drugom čečenskom ratu iz 1999.. Dobar tajming za opominjuću ratnu dramu, što “The Search“ nedvojbeno jest. No, (pre)ambiciozni projekt
Michela Hazanaviciusa, njegov prvi nakon osvojenog zlatnog kipića za nijemi film “Umjetnik“, prije traga za Oscarom nego Zlatnom palmom. Odaje ga “spilbergovski“ sentiment u naglašenom isticanju humanizma u odnosu aktivistice za ljudska prava pri EU i klinca bez roditelja. Nijemi “The Artist“ nekako je govorio više bez ijedne ispuštene riječi.
DARDENNE
Nije isključeno da se fantastična braća Dardenne upišu u povijest i osvoje treću Zlatnu palmu. “Two Days, One Night“ njihov je ponajbolji film. Priča je jednostavna: depresivna mlada majka ima dva dana i jednu noć da pokuša uvjeriti kolege da se odreknu godišnjeg bonusa u firmi kako ona ne bi dobila otkaz. No, ispod naizgled jednostavnosti otkriva se puno slojeva - film testira zajedništvo radničke klase koje je dokusurio kapitalizam. Socijalna freska modernog društva u režiji braće Dardenne maksimalno je univerzalna. Lako je ilustrirati prosječnu hrvatsku radnicu na mjestu div(n)e
Marion Cotillard.
EROTIKA
Slobodni prizori golotinje načinju novi redateljski film bivšeg Bond negativca
Mathieua Amalrica. Kamerom Amalric voli plaziti po svojim likovima. “La chambre bleue“ je postavljen kao erotski triler s klupkom odmotavanim u “flashbackovima“. Imamo preljub osuđen na propast i umorstvo koje ostaje negdje izvan kadra. Amalric pokazuje oko za vizualne detalje (crvena kapljica krvi na posteljini), no uzbuđenja će naglo splasnuti kad stereotipna sudska drama preuzme primat nad potentnim “noirom“. Vrata “plave sobe“ ostaju samo odškrinuta.
|
'La chambre bleue' Mathieua Amalrica
|
FOXCATCHER
Hrvanje u kansko-američkom stilu pod paskom redatelja
Bennetta Millera (“Capote“, “Moneyball“). Jedan od rijetkih američkih filmova iz konkurencije prikazuje začudan odnos bogataša
Johna Eleuterea Du Ponta i hrvačke braće Schultz koji će rezultirati tragedijom. Utemljen na istinitoj priči “Foxcatcher“ je punokrvna nezavisna američka socijalna drama, jedan od najboljih filmova ovdje. Možda se neće okititi Zlatnom palmom, no nominacije za “Oscara” mu ne ginu barem u glumačkim kategorijama (
Steve Carell, Channing Tatum, Mark Ruffalo).
GODARD
Francuski “novovalovac“ i jedan od najvažnijih redatelja-autora u povijesti filma vratio se na Croisette s trodimenzionalnim filmom. Shvatljivo je zašto je “Goodbye to Language“ 83-godišnjeg
Godarda uvršten u konkurenciju. Godard je oduvijek slovio za izumitelja formi i naracije sklona eksperimentu. “Adieu au language“ nastavlja istraživati granice jednog i drugog. U trendovskom 3D-u.
LOST RIVER
Ryan Gosling je velika filmska zvijezda, no kakav je iza kamere? Sudeći po višeminutnom pljesku za njegov redateljski prvijenac “Lost River“ na svečanoj premijeri, mali ima mota. Najsnažnije je aplaudirao redatelj Nicolas Winding Refn. Gosling je pokupio dosta toga od Refna radeći s njim “Vožnju“ i “Samo bog prašta“. Primjetni su i utjecaji Lyncha, no Gosling je uspio pronaći svoj redateljski glas. “Lost River“ je snimio kao poletni, nagledani student režije gladan debija.
|
Ryan Reynolds i Mireille Enos, 'The Captive'
|
NAPETICA
Atom Egoyan svako toliko voli angažirati zvijezde ispred kamere i snimiti nešto žanrovskije, poput aktualnog trilera “The Captive“ s
Ryanom Reynoldsom i
Rosario Dawson. Film prati slučaj misterioznog nestanka 9-godišnje djevojčice. Motiv otmice i hladna atmosfera snježnih lokacija potiču usporedbe s prošlogodišnjim “Prisoners“ na štetu Egoyanova filma. “Prisoners“ je znatno superiornije režirani komad trilera, ali “The Captive“ se barem ne libi zaći preko ruba modernog društva. Otmičarski lanac sastavljen je ne samo od običnih kriminalaca već gospode u odijelima i njihovih nekadašnjih žrtava.
OMNIBUS
Jedan od ujednačenijih omnibusa uopće nasmijao je poslovično namrgođene canneske kritičare. Prvi segment argentinskog filma “Relatos salvajes“, stiješnjen u avion s “kozmičkom povezanošću“ među putnicima, najavljuje žanrovski megamiks s uporištem u crnohumornoj satiri i bolji je od čitavog “Los amantes Pasajeros“
Pedra Almodovara (potpisan kao producent). Ispred kamere defiliraju mali ljudi koji podižu glas protiv višeg staleža (bahati lovaši za volanom), sistema (pauk-službe) itd.. S njima se uglavnom lako poistovjetiti.
PATTINSON
Njegovo šmiranje u “Sumrak sagi“ mnogima je s pravom išlo na živce. No, mladi
Robert Pattinson želi uvjeriti da je više od svjetlucava vampira Edwarda i traži se u “art-house“ filmovima. Na ovom Cannesu imao je čak dva - “Maps to the Stars“ Davida Cronenberga i “The Rover“ Davida Michoda. U Cronenbergovoj satiri na Hollywood Pattinson glumi vozača limuzine koji žarko želi postati glumac. Kod Michoda to Pattinson napokon i postaje. “The Rover“ ga predstavlja u dosad najboljem svjetlu.
|
Zvjezdana Jessica Chastain i naš kritičar nakon premijere filma 'The Dissapearance Of Eleanor Rigby'
|
ROMANSA
Dvije različite romanse vidjeli smo na velikim ekranima Cannesa. “The Dissapearance of Eleanor Rigby“ s
Jessicom Chastain i
Jamesom McAvoyjem naslanja se na nedavni “Blue Valentine“ kronicirajući uspon i pad jedne ljubavne veze, a osvježenje je da odnos pratimo iz njezine i njegove doživljajne perspektive. “Coming Home“ u režiji čuvenog
Zhanga Yimoua staromodna je i poštena melodrama s najvećom azijskom divom Gong Li u ulozi žene izgubljenog sjećanja koja godinama dočekuje suprugov povratak kući, iako se on - vratio.
SARAJEVO
“Sarajevo je simbol tragične prošlosti, ali i nade u koegzistenciju“, stoji u uvodnom natpisu omnibusa u režiji
Aide Begić i nekolicine zvučnih imena (
Jean-Luc Godard, Ursula Meier, Crsti Puiu, Sergei Loznitsa). “Mostovi Sarajeva“ otvaraju se prošlosnim segmentom. Tragična prošlost Sarajeva ima eho u sadašnjosti. No, omnibus vjeruje u sutra. Segmente povezuje animirani “intermezzo“ s dvije ruke u obliku mosta nad rijekom. Kao da su autori “Mostova Sarajeva“ prorokovali zajedništvo državljana ex-YU obnovljeno nesretnim poplavama.
VESTERN
Cannes je poslovično nesklon vesternu, najameričkijem od svih žanrova. Međutim, ove godine je zavrtio čak dva vesterna – američki “The Homesman“
Tommyja Leeja Jonesa i danski “The Salvation“ Kristiana Levringa. Prednost dajemo potonjem. Arhetipski (špageti) vestern na danski način nešto je što se ne viđa svakog dana. Najveća europska muška zvijezda
Mads Mikkelsen sjaji u ulozi junaka koji će se (o)svetiti krivcima za smrt svoje žene i sina, ubijenih odmah po dolasku na američko tlo. Negativci su primjereno živopisni. Jednog od njih utjelovljuje
Eric Cantona. Danska - Amerika 1:0.
ŽENE
Samo su u glavnoj konkurenciji prikazana dva zanimljiva filma festivalski respektabilnih redateljica -
Alice Rohrwacher (“Le Meraviglie“) i
Naomi Kawase (“Still The Water“). U ostalim programima pažnju su izazivali filmovi
Marie Amachoukeli-Barsacq i
Claire Burger (“Party Girl“),
Jessice Hausner (“Amour fou“)... i izraelske filmašice
Keren Yedaya koja se “drznula“ snimiti flm o incestu (“That Lovely Girl“). Ženska ruka iza kamere osjetila se na ovom Cannesu kao nikad dosad.
IZ CANNESA
MARKO NJEGIĆ
[video] =>
[gallery] =>
[extra_fields] => Array
(
[1] => stdClass Object
(
[id] => 2
[name] => Superscript Title
[value] => UOČI VEČERAŠNJE DODJELE ZLATNE PALME DONOSIMO 'OD A DO Ž' ABECEDARIJ CANNESKIH FILMOVA O KOJIMA SE NAJVIŠE PRIČALO
[type] => textarea
[group] => 9
[published] => 1
[ordering] => 2
[alias] => SuperscriptTitle
)
[2] => stdClass Object
(
[id] => 68
[name] => Premium content
[value] => ON
[type] => radio
[group] => 9
[published] => 1
[ordering] => 10
[alias] => premium_content
)
)
[extra_fields_search] => *
[created] => 2014-05-23 19:11:44
[created_by] => 25831
[created_by_alias] =>
[checked_out] => 0
[checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00
[modified] => 2014-05-26 11:39:51
[modified_by] => 0
[publish_up] => 2014-05-24 11:41:00
[publish_down] => 0000-00-00 00:00:00
[trash] => 0
[access] => 1
[ordering] => 0
[featured] => 0
[featured_ordering] => 0
[image_caption] =>
[image_credits] =>
[video_caption] =>
[video_credits] =>
[hits] => 3119
[params] => Joomla\Registry\Registry Object
(
[data:protected] => stdClass Object
(
[enable_css] => 1
[jQueryHandling] => 1.8remote
[backendJQueryHandling] => remote
[userName] => 1
[userImage] => 1
[userDescription] => 1
[userURL] => 1
[userEmail] => 0
[userFeedLink] => 1
[userFeedIcon] => 1
[userItemCount] => 30
[userItemTitle] => 1
[userItemTitleLinked] => 1
[userItemDateCreated] => 1
[userItemImage] => 1
[userItemIntroText] => 1
[userItemCategory] => 1
[userItemTags] => 1
[userItemCommentsAnchor] => 1
[userItemReadMore] => 1
[userItemOCMPlugins] => 1
[authorsListLimit] => 61
[tagItemCount] => 61
[tagItemTitle] => 1
[tagItemTitleLinked] => 1
[tagItemDateCreated] => 1
[tagItemImage] => 1
[tagItemIntroText] => 1
[tagItemCategory] => 1
[tagItemReadMore] => 1
[tagItemExtraFields] => 1
[tagOrdering] =>
[tagFeedLink] => 1
[tagFeedIcon] => 1
[genericItemCount] => 61
[genericItemTitle] => 1
[genericItemTitleLinked] => 1
[genericItemDateCreated] => 1
[genericItemImage] => 1
[genericItemIntroText] => 1
[genericItemCategory] => 1
[genericItemReadMore] => 1
[genericItemExtraFields] => 1
[genericFeedLink] => 1
[genericFeedIcon] => 1
[instantArticlesLimit] => 100
[instantArticlesExtraField] => 87
[instantArticlesExtraFieldON] => 2
[instantArticlesCategoriesChildren] => 0
[instantArticlesTitle] =>
[instantArticlesDescription] =>
[mainTagCategories] => Array
(
[0] => 119
[1] => 396
[2] => 383
[3] => 424
[4] => 250
[5] => 251
[6] => 452
[7] => 252
[8] => 477
[9] => 253
[10] => 254
[11] => 255
[12] => 483
[13] => 256
[14] => 300
[15] => 257
[16] => 258
[17] => 260
)
[relatedItemsCategoriesChildren] => 1
[mobileJsonCustomHomepage] => 0
[mobileJsonQuoteModule] => 0
[mobileJsonWeatherModule] => 0
[mobileJsonLimit] =>
[mobileJsonObituary] => 0
[mobileApi2Enabled] => 1
[mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles
[mobileApi2ImagePrefix] => h
[mobileApi2ImageSuffix] => 1280
[mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg
[mobileApi2TagLimit] => 50
[mobileApi2TagOrdering] => publishUp
[mobileApi2TagCategories] => stdClass Object
(
[mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object
(
[mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101
[mobileApi2TagExcludeCategories] => Array
(
[0] => 318
[1] => 323
[2] => 301
[3] => 406
[4] => 417
)
)
[mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object
(
[mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328
)
[mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object
(
[mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329
)
[mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object
(
[mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327
)
[mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object
(
[mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478
)
[mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object
(
[mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494
)
)
[mobileApi2TagsSearchLimit] => 200
[mainFeedCategories] => Array
(
[0] => 240
)
[feedLimit] => 50
[mostPopularFeedLimit] => 20
[feedItemImage] => 0
[feedImgSize] => S
[feedItemIntroText] => 0
[feedTextWordLimit] =>
[feedItemFullText] => 1
[feedTextCharacterLimit] => 300
[feedItemSubtitle] => 1
[feedItemAuthor] => 0
[feedTtl] => 60
[feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija
[feedItemTags] => 0
[feedItemVideo] => 0
[feedItemGallery] => 0
[feedItemAttachments] => 0
[feedBogusEmail] =>
[feedTopModules] => Array
(
[0] => 105
)
[feedTopFbExcludeCategories] => Array
(
[0] => 243
[1] => 353
[2] => 333
)
[introTextCleanup] => 0
[introTextCleanupExcludeTags] =>
[introTextCleanupTagAttr] =>
[fullTextCleanup] => 0
[fullTextCleanupExcludeTags] =>
[fullTextCleanupTagAttr] =>
[xssFiltering] => 0
[linkPopupWidth] => 900
[linkPopupHeight] => 600
[imagesQuality] => 100
[itemImageXS] => 100
[itemImageS] => 200
[itemImageM] => 400
[itemImageL] => 600
[itemImageXL] => 900
[itemImageGeneric] => 300
[catImageWidth] => 100
[catImageDefault] => 1
[userImageWidth] => 100
[userImageDefault] => 1
[commenterImgWidth] => 48
[onlineImageEditor] => sumopaint
[imageTimestamp] => 0
[imageMemoryLimit] =>
[socialButtonCode] =>
[twitterUsername] =>
[facebookMetatags] => 1
[facebookImage] => Medium
[comments] => 1
[commentsOrdering] => DESC
[commentsLimit] => 10
[commentsFormPosition] => below
[commentsPublishing] => 0
[commentsReporting] => 2
[commentsReportRecipient] =>
[inlineCommentsModeration] => 0
[gravatar] => 1
[antispam] => 0
[recaptchaForRegistered] => 1
[akismetForRegistered] => 1
[commentsFormNotes] => 1
[commentsFormNotesText] =>
[frontendEditing] => 1
[showImageTab] => 1
[showImageGalleryTab] => 1
[showVideoTab] => 1
[showExtraFieldsTab] => 1
[showAttachmentsTab] => 1
[showOCMPlugins] => 1
[sideBarDisplayFrontend] => 0
[staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr
[siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr
[sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr
[lockingArticlesCategories] => Array
(
[0] => 119
[1] => 424
[2] => 250
[3] => 251
[4] => 452
[5] => 252
[6] => 477
[7] => 253
[8] => 254
[9] => 255
[10] => 483
[11] => 256
[12] => 257
[13] => 258
[14] => 260
)
[lockingArticlesUnit] => YEAR
[lockingArticlesQuantity] => 1
[photoGalleryExtraField] => 63
[photoGalleryExtraFieldON] => 2
[videoGalleryExtraField] => 67
[videoGalleryExtraFieldON] => 2
[tickerModules] => Array
(
[0] => 408
[1] => 409
)
[gaEmail] =>
[mergeEditors] => 1
[sideBarDisplay] => 1
[attachmentsFolder] =>
[hideImportButton] => 0
[googleSearch] => 0
[googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer
[OCMUserProfile] => 1
[OCMUserGroup] => 4
[redirect] => 101
[adminSearch] => simple
[cookieDomain] =>
[gatherStatistics] => 1
[article_preview_ocm_category_id] =>
[taggingSystem] => 1
[lockTags] => 0
[showTagFilter] => 0
[ocmTagNorm] => 0
[ocmTagNormCase] => lower
[ocmTagNormAdditionalReplacements] =>
[recaptcha_public_key] => marko_margeta
[recaptcha_private_key] => zoey2013
[recaptcha_theme] => clean
[recaptchaV2] => 1
[recaptchaOnRegistration] => 0
[akismetApiKey] =>
[stopForumSpam] => 0
[stopForumSpamApiKey] =>
[showItemsCounterAdmin] => 1
[showChildCatItems] => 1
[disableCompactOrdering] => 0
[metaDescLimit] => 150
[enforceSEFReplacements] => 0
[SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya
[ocmSef] => 0
[ocmSefLabelCat] => content
[ocmSefLabelTag] => tag
[ocmSefLabelUser] => author
[ocmSefLabelSearch] => search
[ocmSefLabelDate] => date
[ocmSefLabelItem] => 0
[ocmSefLabelItemCustomPrefix] =>
[ocmSefInsertItemId] => 1
[ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash
[ocmSefUseItemTitleAlias] => 1
[ocmSefInsertCatId] => 1
[ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash
[ocmSefUseCatTitleAlias] => 1
[show_page_heading] => 0
[categories] => Array
(
[0] => 256
)
[exclude_from_group_by_subcategories] => 0
[menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura
[menu_text] => 1
[menu_show] => 1
[menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture.
[menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura
[secure] => 0
[page_title] => Kultura
[page_description] => SiteMeta Description
[page_rights] =>
[robots] =>
[inheritFrom] => 0
[num_leading_items] => 2
[num_leading_columns] => 1
[leadingImgSize] => Large
[num_primary_items] => 4
[num_primary_columns] => 2
[primaryImgSize] => Medium
[num_secondary_items] => 4
[num_secondary_columns] => 1
[secondaryImgSize] => Small
[num_links] => 4
[num_links_columns] => 1
[linksImgSize] => XSmall
[catCatalogMode] => 0
[catFeaturedItems] => 1
[catOrdering] => publishUp
[catPagination] => 2
[catPaginationResults] => 1
[catTitle] => 1
[catTitleItemCounter] => 1
[catDescription] => 1
[catImage] => 1
[catFeedLink] => 0
[catFeedIcon] => 0
[subCategories] => 1
[subCatColumns] => 2
[subCatTitle] => 1
[subCatTitleItemCounter] => 1
[subCatDescription] => 1
[subCatImage] => 1
[catItemTitle] => 1
[catItemTitleLinked] => 1
[catItemFeaturedNotice] => 0
[catItemAuthor] => 1
[catItemDateCreated] => 1
[catItemRating] => 0
[catItemImage] => 1
[catItemIntroText] => 1
[catItemExtraFields] => 0
[catItemHits] => 0
[catItemCategory] => 1
[catItemTags] => 1
[catItemAttachments] => 0
[catItemAttachmentsCounter] => 0
[catItemVideo] => 0
[catItemVideoAutoPlay] => 0
[catItemImageGallery] => 0
[catItemDateModified] => 0
[catItemReadMore] => 1
[catItemCommentsAnchor] => 1
[catItemOCMPlugins] => 1
[itemDateCreated] => 1
[itemTitle] => 1
[itemFeaturedNotice] => 1
[itemAuthor] => 1
[itemFontResizer] => 1
[itemPrintButton] => 0
[itemEmailButton] => 1
[itemSocialButton] => 1
[itemVideoAnchor] => 1
[itemImageGalleryAnchor] => 1
[itemCommentsAnchor] => 1
[itemRating] => 0
[itemImage] => 1
[itemImgSize] => Large
[itemImageMainCaption] => 1
[itemImageMainCredits] => 1
[itemIntroText] => 0
[itemFullText] => 1
[itemExtraFields] => 1
[itemDateModified] => 1
[itemHits] => 0
[itemCategory] => 0
[itemTags] => 1
[itemAttachments] => 1
[itemAttachmentsCounter] => 1
[itemVideo] => 1
[itemVideoAutoPlay] => 0
[itemVideoCaption] => 1
[itemVideoCredits] => 1
[itemImageGallery] => 0
[itemNavigation] => 0
[itemComments] => 1
[itemTwitterButton] => 1
[itemFacebookButton] => 1
[itemGooglePlusOneButton] => 1
[itemAuthorBlock] => 0
[itemAuthorImage] => 0
[itemAuthorDescription] => 0
[itemAuthorURL] => 0
[itemAuthorEmail] => 0
[itemAuthorLatest] => 0
[itemAuthorLatestLimit] => 5
[itemRelated] => 1
[itemRelatedLimit] => 2
[itemRelatedTitle] => 1
[itemRelatedCategory] => 1
[itemRelatedImageSize] => Small
[itemRelatedIntrotext] => 0
[itemRelatedFulltext] => 0
[itemRelatedAuthor] => 0
[itemRelatedMedia] => 1
[itemRelatedImageGallery] => 1
[itemOCMPlugins] => 1
[recaptcha] =>
)
[initialized:protected] => 1
[separator] => .
)
[metadesc] =>
[metadata] => robots=
author=
[metakey] =>
[plugins] => {
"is_import_from_dnn": true,
"incptvocmimagegalleryIGParameters": "default",
"incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent",
"incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow",
"incptvocmimagegalleryImages": [
"/Archive/images/2014/05/24/Panorama/breathe1.jpg"
],
"incptvocmimagegalleryImageTitles": [
""
],
"incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [
""
],
"incptvocmimagegalleryImageFocus": [
"50:50"
],
"incptvocmimagegalleryImageDimensions": [
{
"size0": "800x534"
}
]
}
[language] => *
[multi_author] => 0
[type_id] => 0
[category] => TableOCMCategory Object
(
[id] => 256
[name] => Kultura
[alias] => kultura
[description] =>
[parent] => 240
[extraFieldsGroup] => 9
[published] => 1
[image] =>
[access] => 1
[ordering] => 18
[params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"}
[trash] => 0
[plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""}
[language] => *
[container] => 0
[container_name] =>
[_tbl:protected] => #__ocm_categories
[_tbl_key:protected] => id
[_tbl_keys:protected] => Array
(
[0] => id
)
[_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object
(
[name] => mysqli
[serverType] => mysql
[connection:protected] => mysqli Object
(
[affected_rows] => 38
[client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $
[client_version] => 50012
[connect_errno] => 0
[connect_error] =>
[errno] => 0
[error] =>
[error_list] => Array
(
)
[field_count] => 3
[host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP
[info] =>
[insert_id] => 0
[server_info] => 5.5.30
[server_version] => 50530
[stat] => Uptime: 7461789 Threads: 2 Questions: 1601423566 Slow queries: 4753729
[sqlstate] => 00000
[protocol_version] => 10
[thread_id] => 110553746
[warning_count] => 0
)
[nameQuote:protected] => `
[nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00
[_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb
[count:protected] => 47
[cursor:protected] =>
[debug:protected] =>
[limit:protected] => 0
[log:protected] => Array
(
)
[timings:protected] => Array
(
)
[callStacks:protected] => Array
(
)
[offset:protected] => 0
[options:protected] => Array
(
[driver] => mysqli_exabyte
[host] => 127.0.0.1
[user] => proxy_user_front02
[password] => b3hX5DrKwjx6
[database] => sdproductiondb
[prefix] => sk_
[select] => 1
[port] => 6033
[socket] =>
)
[sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1
[tablePrefix:protected] => sk_
[utf:protected] => 1
[utf8mb4:protected] => 1
[errorNum:protected] => 0
[errorMsg:protected] =>
[transactionDepth:protected] => 0
[disconnectHandlers:protected] => Array
(
)
[ocmConfig] => Array
(
)
)
[_trackAssets:protected] =>
[_rules:protected] =>
[_locked:protected] =>
[_autoincrement:protected] => 1
[_observers:protected] => JObserverUpdater Object
(
[aliases:protected] => Array
(
)
[observers:protected] => Array
(
)
[doCallObservers:protected] => 1
)
[_columnAlias:protected] => Array
(
)
[_jsonEncode:protected] => Array
(
)
[_errors:protected] => Array
(
)
[year_lookup] => 0
[link] => /kultura
)
[additional_categories] => Array
(
)
[link] => /kultura/zene-iza-kamere-dominirale-cannesom-235745
[printLink] => /kultura/zene-iza-kamere-dominirale-cannesom-235745?tmpl=component&print=1
[tags] => Array
(
[0] => stdClass Object
(
[id] => 217127
[name] => cannesfilmfestival
[published] => 1
[section] =>
[subsection] =>
[weight] =>
[created] => 0000-00-00 00:00:00
[main_article_id] => 0
[alias] => cannesfilmfestival
[link] => /tag/cannesfilmfestival
)
)
[imageXSmall] =>
[imageSmall] =>
[imageMedium] =>
[imageLarge] =>
[imageXLarge] =>
[extraFields] => stdClass Object
(
[SuperscriptTitle] => stdClass Object
(
[id] => 2
[name] => Superscript Title
[value] => UOČI VEČERAŠNJE DODJELE ZLATNE PALME DONOSIMO 'OD A DO Ž' ABECEDARIJ CANNESKIH FILMOVA O KOJIMA SE NAJVIŠE PRIČALO
[type] => textarea
[group] => 9
[published] => 1
[ordering] => 2
[alias] => SuperscriptTitle
)
[premium_content] => stdClass Object
(
[id] => 68
[name] => Premium content
[value] => ON
[type] => radio
[group] => 9
[published] => 1
[ordering] => 10
[alias] => premium_content
)
)
[attachments] => Array
(
)
[cleanTitle] => Žene iza kamere dominirale Cannesom
[num_of_authors] => 0
[author] => Joomla\CMS\User\User Object
(
[isRoot:protected] =>
[id] =>
[name] =>
[username] =>
[email] =>
[password] =>
[password_clear] =>
[block] =>
[sendEmail] =>
[registerDate] =>
[lastvisitDate] =>
[activation] =>
[params] =>
[groups] => Array
(
)
[guest] => 1
[lastResetTime] =>
[resetCount] =>
[requireReset] =>
[_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object
(
[data:protected] => stdClass Object
(
)
[initialized:protected] =>
[separator] => .
)
[_authGroups:protected] =>
[_authLevels:protected] =>
[_authActions:protected] =>
[_errorMsg:protected] =>
[userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object
(
)
[_errors:protected] => Array
(
)
[link] => /autor/2024-05-11-16-33-47-25831
[profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object
(
[_errors:protected] => Array
(
)
[gender] =>
)
[avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png
)
[numOfComments] => 0
[mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/05/24/Panorama/breathe1.jpg
[galleryCount] => 1
[hasImage] => 1
[mainImageAuthor] =>
[mainImageDesc] =>
[popup_gallery] => Array
(
[0] => stdClass Object
(
[src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/05/24/Panorama/breathe1.jpg
[title] =>
)
)
[bgPosition] =>
[text] => {OCMSplitter}Zvižduci na novinarskoj projekciji “Drva života“ 2011. nisu pripriječili canneski žiri da
Malickov film proglasi najboljim. Recimo da bi se ove godine bitka mogla/trebala voditi između filmova kao što su “Winter Sleep“, “Two Days One Night“, “Mr. Turner“, “Maps To The Stars“ i “Foxatcher“. No, prognozirati osvajanje Zlatne palme znatno je teže u odnosu na oskarovsku kladionicu zbog raznolikosti žirija čije se mišljenje često kosi s recenzijama kritičara. Zato uoči večerašnje svečane dodjele nagrada radije donosimo abecedarij canneskih filmova o kojima se najviše govorilo ako ne i pisalo.
ADELE
Prema promomaterijalima činilo se da će “Breathe“ biti nova “Adele“, film o romansi dviju mladih djevojaka. Poznata glumica u ulozi redateljice
Melanie Laurent (“Nemilosrdni gadovi“) čak i “kopira“ scene u kojima profesor uči razred o značenju strasti. Filmašica razvija sličan raspon jednog odnosa od euforije do destrukcije, no junakinje ovdje ne prelaze granicu prijateljstva, premda se doima da je jedna od njih, astmatičarka, potiho zaljubljena u drugu. Ako ne ostavlja bez daha kao “Adele“, “Breathe“ pokazuje da glumica nije zalutala iza kamere. Laurent diše režiju.
BRITANCI
Tri su poznata britanska redatelja dominirala ovogodišnjim Cannesom. Film “Gospodin Turner“
Mikea Leigha, biografska drama o titularnom slikaru, mogao bi biti ovjenčan jednom od nagrada, primjerice glumačkom. Canneski miljenik
Ken Loach također je predstavio “biopic“ o irskom komunistu
Jimmyju Graltonu. A legendarni
John Boorman vratio se u solidnu formu s prvim filmom nakon osmogodišnje pauze – osobnim, primjereno nostalgičnim “Queen and Country“. Vremešni Boorman (81 godina) i Loach (77) najavili su da su im ovo posljednji filmovi u karijeri. Cannes se dovoljno časno oprostio s kraljevima.
|
'The Search' s Berenice Bejo
|
ČEČENIJA
U (ti)jeku aktualnih ukrajinskih koškanja, u Cannesu se prikazao film o drugom čečenskom ratu iz 1999.. Dobar tajming za opominjuću ratnu dramu, što “The Search“ nedvojbeno jest. No, (pre)ambiciozni projekt
Michela Hazanaviciusa, njegov prvi nakon osvojenog zlatnog kipića za nijemi film “Umjetnik“, prije traga za Oscarom nego Zlatnom palmom. Odaje ga “spilbergovski“ sentiment u naglašenom isticanju humanizma u odnosu aktivistice za ljudska prava pri EU i klinca bez roditelja. Nijemi “The Artist“ nekako je govorio više bez ijedne ispuštene riječi.
DARDENNE
Nije isključeno da se fantastična braća Dardenne upišu u povijest i osvoje treću Zlatnu palmu. “Two Days, One Night“ njihov je ponajbolji film. Priča je jednostavna: depresivna mlada majka ima dva dana i jednu noć da pokuša uvjeriti kolege da se odreknu godišnjeg bonusa u firmi kako ona ne bi dobila otkaz. No, ispod naizgled jednostavnosti otkriva se puno slojeva - film testira zajedništvo radničke klase koje je dokusurio kapitalizam. Socijalna freska modernog društva u režiji braće Dardenne maksimalno je univerzalna. Lako je ilustrirati prosječnu hrvatsku radnicu na mjestu div(n)e
Marion Cotillard.
EROTIKA
Slobodni prizori golotinje načinju novi redateljski film bivšeg Bond negativca
Mathieua Amalrica. Kamerom Amalric voli plaziti po svojim likovima. “La chambre bleue“ je postavljen kao erotski triler s klupkom odmotavanim u “flashbackovima“. Imamo preljub osuđen na propast i umorstvo koje ostaje negdje izvan kadra. Amalric pokazuje oko za vizualne detalje (crvena kapljica krvi na posteljini), no uzbuđenja će naglo splasnuti kad stereotipna sudska drama preuzme primat nad potentnim “noirom“. Vrata “plave sobe“ ostaju samo odškrinuta.
|
'La chambre bleue' Mathieua Amalrica
|
FOXCATCHER
Hrvanje u kansko-američkom stilu pod paskom redatelja
Bennetta Millera (“Capote“, “Moneyball“). Jedan od rijetkih američkih filmova iz konkurencije prikazuje začudan odnos bogataša
Johna Eleuterea Du Ponta i hrvačke braće Schultz koji će rezultirati tragedijom. Utemljen na istinitoj priči “Foxcatcher“ je punokrvna nezavisna američka socijalna drama, jedan od najboljih filmova ovdje. Možda se neće okititi Zlatnom palmom, no nominacije za “Oscara” mu ne ginu barem u glumačkim kategorijama (
Steve Carell, Channing Tatum, Mark Ruffalo).
GODARD
Francuski “novovalovac“ i jedan od najvažnijih redatelja-autora u povijesti filma vratio se na Croisette s trodimenzionalnim filmom. Shvatljivo je zašto je “Goodbye to Language“ 83-godišnjeg
Godarda uvršten u konkurenciju. Godard je oduvijek slovio za izumitelja formi i naracije sklona eksperimentu. “Adieu au language“ nastavlja istraživati granice jednog i drugog. U trendovskom 3D-u.
LOST RIVER
Ryan Gosling je velika filmska zvijezda, no kakav je iza kamere? Sudeći po višeminutnom pljesku za njegov redateljski prvijenac “Lost River“ na svečanoj premijeri, mali ima mota. Najsnažnije je aplaudirao redatelj Nicolas Winding Refn. Gosling je pokupio dosta toga od Refna radeći s njim “Vožnju“ i “Samo bog prašta“. Primjetni su i utjecaji Lyncha, no Gosling je uspio pronaći svoj redateljski glas. “Lost River“ je snimio kao poletni, nagledani student režije gladan debija.
|
Ryan Reynolds i Mireille Enos, 'The Captive'
|
NAPETICA
Atom Egoyan svako toliko voli angažirati zvijezde ispred kamere i snimiti nešto žanrovskije, poput aktualnog trilera “The Captive“ s
Ryanom Reynoldsom i
Rosario Dawson. Film prati slučaj misterioznog nestanka 9-godišnje djevojčice. Motiv otmice i hladna atmosfera snježnih lokacija potiču usporedbe s prošlogodišnjim “Prisoners“ na štetu Egoyanova filma. “Prisoners“ je znatno superiornije režirani komad trilera, ali “The Captive“ se barem ne libi zaći preko ruba modernog društva. Otmičarski lanac sastavljen je ne samo od običnih kriminalaca već gospode u odijelima i njihovih nekadašnjih žrtava.
OMNIBUS
Jedan od ujednačenijih omnibusa uopće nasmijao je poslovično namrgođene canneske kritičare. Prvi segment argentinskog filma “Relatos salvajes“, stiješnjen u avion s “kozmičkom povezanošću“ među putnicima, najavljuje žanrovski megamiks s uporištem u crnohumornoj satiri i bolji je od čitavog “Los amantes Pasajeros“
Pedra Almodovara (potpisan kao producent). Ispred kamere defiliraju mali ljudi koji podižu glas protiv višeg staleža (bahati lovaši za volanom), sistema (pauk-službe) itd.. S njima se uglavnom lako poistovjetiti.
PATTINSON
Njegovo šmiranje u “Sumrak sagi“ mnogima je s pravom išlo na živce. No, mladi
Robert Pattinson želi uvjeriti da je više od svjetlucava vampira Edwarda i traži se u “art-house“ filmovima. Na ovom Cannesu imao je čak dva - “Maps to the Stars“ Davida Cronenberga i “The Rover“ Davida Michoda. U Cronenbergovoj satiri na Hollywood Pattinson glumi vozača limuzine koji žarko želi postati glumac. Kod Michoda to Pattinson napokon i postaje. “The Rover“ ga predstavlja u dosad najboljem svjetlu.
|
Zvjezdana Jessica Chastain i naš kritičar nakon premijere filma 'The Dissapearance Of Eleanor Rigby'
|
ROMANSA
Dvije različite romanse vidjeli smo na velikim ekranima Cannesa. “The Dissapearance of Eleanor Rigby“ s
Jessicom Chastain i
Jamesom McAvoyjem naslanja se na nedavni “Blue Valentine“ kronicirajući uspon i pad jedne ljubavne veze, a osvježenje je da odnos pratimo iz njezine i njegove doživljajne perspektive. “Coming Home“ u režiji čuvenog
Zhanga Yimoua staromodna je i poštena melodrama s najvećom azijskom divom Gong Li u ulozi žene izgubljenog sjećanja koja godinama dočekuje suprugov povratak kući, iako se on - vratio.
SARAJEVO
“Sarajevo je simbol tragične prošlosti, ali i nade u koegzistenciju“, stoji u uvodnom natpisu omnibusa u režiji
Aide Begić i nekolicine zvučnih imena (
Jean-Luc Godard, Ursula Meier, Crsti Puiu, Sergei Loznitsa). “Mostovi Sarajeva“ otvaraju se prošlosnim segmentom. Tragična prošlost Sarajeva ima eho u sadašnjosti. No, omnibus vjeruje u sutra. Segmente povezuje animirani “intermezzo“ s dvije ruke u obliku mosta nad rijekom. Kao da su autori “Mostova Sarajeva“ prorokovali zajedništvo državljana ex-YU obnovljeno nesretnim poplavama.
VESTERN
Cannes je poslovično nesklon vesternu, najameričkijem od svih žanrova. Međutim, ove godine je zavrtio čak dva vesterna – američki “The Homesman“
Tommyja Leeja Jonesa i danski “The Salvation“ Kristiana Levringa. Prednost dajemo potonjem. Arhetipski (špageti) vestern na danski način nešto je što se ne viđa svakog dana. Najveća europska muška zvijezda
Mads Mikkelsen sjaji u ulozi junaka koji će se (o)svetiti krivcima za smrt svoje žene i sina, ubijenih odmah po dolasku na američko tlo. Negativci su primjereno živopisni. Jednog od njih utjelovljuje
Eric Cantona. Danska - Amerika 1:0.
ŽENE
Samo su u glavnoj konkurenciji prikazana dva zanimljiva filma festivalski respektabilnih redateljica -
Alice Rohrwacher (“Le Meraviglie“) i
Naomi Kawase (“Still The Water“). U ostalim programima pažnju su izazivali filmovi
Marie Amachoukeli-Barsacq i
Claire Burger (“Party Girl“),
Jessice Hausner (“Amour fou“)... i izraelske filmašice
Keren Yedaya koja se “drznula“ snimiti flm o incestu (“That Lovely Girl“). Ženska ruka iza kamere osjetila se na ovom Cannesu kao nikad dosad.
IZ CANNESA
MARKO NJEGIĆ
[event] => stdClass Object
(
[BeforeDisplay] =>
[AfterDisplay] =>
[AfterDisplayTitle] =>
[BeforeDisplayContent] =>
[AfterDisplayContent] =>
[OCMBeforeDisplay] =>
[OCMAfterDisplay] =>
[OCMAfterDisplayTitle] =>
[OCMBeforeDisplayContent] =>
[OCMAfterDisplayContent] =>
[OCMUserDisplay] =>
[OCMCommentsCounter] =>
[OCMCommentsBlock] =>
)
[jcfields] => Array
(
)
[image] =>
[imageWidth] => 600
[comments] => Array
(
)
[absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/zene-iza-kamere-dominirale-cannesom-235745
[emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=4323c53a71ea9a80857c8854652e74b656299cc3
[twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%C5%BDene+iza+kamere+dominirale+Cannesom&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzene-iza-kamere-dominirale-cannesom-235745
[socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fzene-iza-kamere-dominirale-cannesom-235745
)
Array
(
[1] => stdClass Object
(
[id] => 2
[name] => Superscript Title
[value] => UOČI VEČERAŠNJE DODJELE ZLATNE PALME DONOSIMO 'OD A DO Ž' ABECEDARIJ CANNESKIH FILMOVA O KOJIMA SE NAJVIŠE PRIČALO
[type] => textarea
[group] => 9
[published] => 1
[ordering] => 2
[alias] => SuperscriptTitle
)
[2] => stdClass Object
(
[id] => 68
[name] => Premium content
[value] => ON
[type] => radio
[group] => 9
[published] => 1
[ordering] => 10
[alias] => premium_content
)
)
11. svibanj 2024 18:33