stdClass Object ( [id] => 542578 [title] => Xavier Legrand, dobitnik Srebrnog lava za film 'Julien u sredini': Obiteljsko nasilje je pandemija, a u njegovom srcu se nalazi strah [alias] => xavier-legrand-dobitnik-srebrnog-lava-za-film-julien-u-sredini-obiteljsko-nasilje-je-pandemija-a-u-njegovom-srcu-se-nalazi-strah [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Osvajač Srebrnog lava za “Juliena u sredini“ Xavier Legrand već je snimio sličan kratki film pod naslovom "Just Before Losing Everything" s istom glumačkom postavom (Denis Mènochet, Léa Drucker). "Julien u sredini" je nastavak projekta kojeg je Legrand započeo s tim kratkim filmom.

Prvotni projekt je, otkrio nam je francuski redatelj, trebao biti trilogija: tri kratka filma koji pričaju tri različita trenutka razdvajanja Miriam (Léa Drucker) i Antoinea (Denis Mènochet). Ipak, Legrand je shvatio da je zanimljivije ako se drugi i treći dio spoji. Trebalo mu je više vremena za priču o razvodu, borbi za skrbništvo i posljedicama odluke obiteljskog suda.

Kakav je bio prijelaz s kratkometražnog na dugometražni film? Jeste li izmijenili likove i kako?
- Nisam izmijenio likove. Isti su ali se nalaze u drugim okolnostima, godinu dana kasnije. U kratkom filmu susrećemo uništenu ali ratobornu Miriam. U akciji je otkako je donijela odluku da napusti supruga i pobjegne od nasilja kojem je bila izložena. U "Julienu u sredini" ona je uništena žena koja se mora opet izgraditi ali je zapanjena i paralizirana utjecajem koji njen bivši suprug i dalje ima nad njom. Antoine se u kratkometražnom filmu pojavljuje minimalno no u dugometražnom filmu kod njegovog lika ima velikih promjena. Bio je siguran u svoju moć i u kontrolu nad svojom obitelji dok je u "Julienu u sredini" čovjek koji ne podnosi razdvojenost i bivša supruga bježi od njega. Spreman je na sve da je vrati.

Zašto se izabrali baš temu obiteljskog nasilja?
- To je univerzalna i nepodnošljiva tema. Brine me kao građanina i kao čovjeka. Obiteljsko nasilje je tragedija. U Francuskoj svaka tri dana žena strada od ruke supružnika ili bivšeg supružnika. Moramo razgovarati o tome i prestati zatvarati oči. Film omogućava drugačiju vrstu komunikacije. Kroz likove i situacije koje proživljavaju publika može prepoznati i razumjeti bolnu i tabu temu na drugačiji način. Emocije u fikciji su ponekad učinkovitije od teorija u dokumentarcu.

Kako ste se pripremali prije početka pisanja scenarija i režije? Jeste li čitali transkripte suđenja, gledali filmove o razvodu, pričali s žrtvama obiteljskog nasilja...?
- Za pisanje scenarija je bilo potrebno dugo istraživati i ući duboko u temu. Gledao sam mnogo dokumentaraca na tu temu, čitao studije, svjedočanstva i knjige, prisustvovao sudskim pomirenjima s obiteljskim sucima, upoznao žene koje su bile žrtve takvog nasilja a proveo sam noći i u Hitnom policijskom zapovjednom centru i razgovarao s psiholozima i socijalnim radnicima.

Kako ste se osjećali kad ste prodrijeli duboko u srž obiteljskog nasilja?
- To je teška tema koja bi me ponekad duboko uznemirila kad bi čuo zastrašujuće i neljudske priče. Također me jako razljutilo kad sam shvatio da je naše društvo i dalje jako tolerantno prema toj nepodnošljivoj situaciji. Patrijarhalni mentalitet je i dalje jako prisutan te i dalje pokušava opravdati taj fenomen kao zločin iz strasti, a zapravo se radi u ubojstvima.

Je li to trenutno vruća tema u Francuskoj i Europi? Imate li neke statistike po pitanju obiteljskog nasilja?
- U Francuskoj, u Europi i u cijelom svijetu je to jako nezgodna i osjetljiva tema. U Francuskoj su 2016. ubijene 123 žene, 35 djece je stradalo kao posljedica takvog nasilja. U većini slučajeva ta se ubojstva događaju tijekom ili netom poslije rastave. Najčešća metoda ubojstva je nož ili pištolj.

Prijatelj iz Hrvatske mi je dao statistiku za svoju zemlju: u proteklih pet godina ubijene su 72 žene, njih 20 u 2016., a policija zbog obiteljskog nasilja ima intervencije 45 puta dnevno (u usporedbi s Francuskom, koja ima 66.9 milijuna stanovnika, a Hrvatska ima samo 4.2 milijuna stanovnika). Znači da je postotak veći nego u Francuskoj. U nekim zemljama su statistike naprosto zastrašujuće. U Meksiku gotovo polovica žena živi pod obiteljskim nasiljem i svakoga dana bude ubijeno šest žena. To je pandemija.

Koja je prava reakcija na tako neugodnu situaciju? Lakše je zatvoriti vrata ali to nije pravi način?
- "Neugodno" je jako razvodnjena definicija. To je neprihvatljiva i nepodnošljiva situacija, a opet naše društvo to podupire i tolerira jer i dalje su primarne patrijarhalne obiteljske vrijednosti. Usprkos napretku prava žena i jednakosti među spolovima muškarce i dalje generalno smatraju glavom obitelji a žene su im podređene. Nisam sociolog ni sudac.

Ne znam koje je konkretno rješenje za sprječavanje te pošasti. S druge pak strane, mislim da vlada treba prestati okretati glavu. Sve kampanje protiv nasilja su usmjerene na žene, prikazuju lica žrtava s masnicama na očima, ili sklupčane žene koje se brane od udaraca snažne muške ruke popraćene sloganima koji ih ohrabruju da nasilje prijave policiji, da prekinu šutnju, da nazovu policiju ili da se obrate udruzi.

Te žene su žrtve, izolirane, prestravljene i opet je na njima da nađu rješenje da "njihov problem" prestane? Pričajmo i s muškarcima! Oni su ti koji imaju problem s nasiljem, oni se moraju pobrinuti da ga riješe. To je pitanje edukacije. Treba ih brinuti obiteljsko nasilje, a ne da ga ignoriraju. Alkoholičari imaju problem s alkoholom: kampanje su usmjerene na njih i na to da ne smiju voziti ako su popili. Nasilni muškarci imaju problema s nasiljem, a na ženama je da ga riješe. Ne mislite li da je tu nešto apsurdno?

"Julien u sredini" se uglavnom odvija iz perspektive dječaka/sina. Ima sličan učinak kao scena iz filma "Bez ljubavi" Andreia Zvjagintseva u kojoj dijete plače iza zatvorenih vrata dok sluša svađanje roditelja i rasprave o razvodu, no u ovom slučaju se scena proteže kroz trećinu filma?
- U filmu "Bez ljubavi" sin je doista izgubljen između roditelja koji su u sukobu kojeg ne mogu razriješiti, ali u ovom filmu dijete reagira da bi postojalo: bježi. Roditelji su mu prezaposleni sa svojim ratom i vanbračnim odnosima da bi brinuli o sinu i poštedjeli ga svog sukoba. Njihovo roditeljstvo gotovo pa da ne postoji, preuzima njihov nesretni brak. U "Julienu u sredini" situacija je drugačija. Sin je u središtu sukoba, ponekad je taoc jednoga, a ponekad štit drugoga. Ovdje jedna strana koristi roditeljstvo da se osveti zbog bračnog problema i dopre do druge strane koja želi prekinuti sve veze.

Thomas Gloria je odličan dječji glumac. Kako ste ga pronašli?
- Pronašla ga je Youna De Peretti, direktorica castinga. Ona me uvjerila da se nađemo. Upoznao sam oko trideset djece u pripremi za snimanje. Kad sam upoznao Thomasa odmah sam vidio da je jedinstven i da samo on može igrati ovakvu ulogu.

Koliko Vam je iskustvo kazališnog glumca pomoglo u radu s glumcima?
- Činjenica da sam i sam glumac nesumnjivo olakšava komunikaciju. Govorimo istim jezikom, znam s kojim se poteškoćama glumac susreće pri scenama koje su teže od drugih, dijalog koji loše zvuči, odjeća u kojoj se ne osjećate ugodno. Jako pazim na sve te detalje i prirodno mi je posvetiti većinu mog vremena glumcima i glumi.

Preferirate li film ili kazalište i zašto? Hoćete li kombinirati to dvoje i kako?
- Nemam preference. Gluma i snimanje filmova su jako različiti i vrlo komeplementarne aktivnosti. U kazalištu sam još od kad sam bio bio tinejdžer i uvijek sam bio na pozornici. To mi je neophodno. Danas sam i redatelj i ne mogu bez toga. Ne želim birati. Radim oboje. Oduzima mi puno vremena i energije ali paradoksalno se osjećam slobodnije.

Film s lakoćom mijenja žanr i vara publiku. Započinje kao sudska drama/drama o razvodu u stilu filma "Kramer protiv Kramera", ali u realističnom stilu nalik na braću Dardenne, potom se pretvara u psihološku dramu i završava kao punokrvni horor na tragu "Isijavanja" ("Stiže Antoine"), no sve se čini prirodno, kako da režira sam život.
- Transformacija žanra kroz film je bila prisutna od početka pisanja scenarija. Želio sam preko trilera doći od društvene drame, gotovo pa do horora. Bilo je zanimljivo utjeloviti putanju te povijesti: neke sudske odluke mogu dovesti obitelji u užasne situacije. Pitanje je bilo kako od prvog plana filma (koji se odvija u uredu obiteljskog suca) doći do pozadine koja se odvija u kupaonici. Priče koje su mi neke žene ispričale su nalikovale trilerima.

To je srž ovakvih situacija. Strah se nalazi u srcu obiteljskog nasilja. Bilo je nezgodno uvesti samo jedan žanr u ovu složenu i bolnu temu. Proces je morao biti organski, da se triler pojavi iz srca priče, a ne da je nametnut. Zato sam pokušao preobraziti triler i definirati ga kao "dnevni triler". Oslanjao sam se na zvukove stvarnosti i eliminirao svaku glazbenu podlogu koja bi komentirala situacije i ukazivala gledatelju na opasnost ili na napetost te i te scene.

Stvarno vrijeme gledatelju također omogućava da se poistovjeti sa situacijom u kojoj se likovi nalaze. Kako napetost izvire iz tijeka vremena koje se odvija, traje, sluša tišinu, koje stvara određenu klimu, a ne iz montaže obilježene glazbom koja podcrtava izmjene slika i kadrova.

Asghar Farhadi se u "Nader i Simin se rastaju" pozabavio detektivskim misterijem unutar filma o razvodu, ali ovo je nešto sasvim drugačije…
- Da, mnogi ljudi mi spominju Farhadijev film, ali kontekst i problemi se potpuno razlikuju. Naravno, u oba slučaja se radi o razvodu para, ali obiteljska situacija i religiozni kontekst Farhadijevog filma se bave sasvim drugim temama.

Koji je Vaš idući filmski projekt? Je li Vam lakše pronaći novi projekt nakon osvajanja nagrade na filmskom festivalu u Veneciji?
- Nagrade na Veneciji su jako važne jer legitimiziraju moj rad u smislu da nisam studirao film nego kazalište. Bez sumnje moj idući projekt će privući pažnju ulagača. Trenutno pišem. Vidjet ćemo kad dođe vrijeme.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-04-20 23:56:10 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-04-21 09:27:59 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-04-21 11:17:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 1574 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/04\/20\/Xavier.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/04\/20\/julien-u-sredini.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Xavier","julien-u-sredini"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"809x539"},{"size0":"586x840"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4643897 Threads: 2 Questions: 155470941 Slow queries: 67286 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4611329 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/xavier-legrand-dobitnik-srebrnog-lava-za-film-julien-u-sredini-obiteljsko-nasilje-je-pandemija-a-u-njegovom-srcu-se-nalazi-strah-542578 [printLink] => /kultura/xavier-legrand-dobitnik-srebrnog-lava-za-film-julien-u-sredini-obiteljsko-nasilje-je-pandemija-a-u-njegovom-srcu-se-nalazi-strah-542578?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 383643 [name] => xavierlegrand [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => xavierlegrand [link] => /tag/xavierlegrand ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Xavier Legrand, dobitnik Srebrnog lava za film 'Julien u sredini': Obiteljsko nasilje je pandemija, a u njegovom srcu se nalazi strah [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/04/20/Xavier.jpg [galleryCount] => 2 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Xavier [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/04/20/Xavier.jpg [title] => Xavier ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/04/20/julien-u-sredini.jpg [title] => julien-u-sredini ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Osvajač Srebrnog lava za “Juliena u sredini“ Xavier Legrand već je snimio sličan kratki film pod naslovom "Just Before Losing Everything" s istom glumačkom postavom (Denis Mènochet, Léa Drucker). "Julien u sredini" je nastavak projekta kojeg je Legrand započeo s tim kratkim filmom.

Prvotni projekt je, otkrio nam je francuski redatelj, trebao biti trilogija: tri kratka filma koji pričaju tri različita trenutka razdvajanja Miriam (Léa Drucker) i Antoinea (Denis Mènochet). Ipak, Legrand je shvatio da je zanimljivije ako se drugi i treći dio spoji. Trebalo mu je više vremena za priču o razvodu, borbi za skrbništvo i posljedicama odluke obiteljskog suda.

Kakav je bio prijelaz s kratkometražnog na dugometražni film? Jeste li izmijenili likove i kako?
- Nisam izmijenio likove. Isti su ali se nalaze u drugim okolnostima, godinu dana kasnije. U kratkom filmu susrećemo uništenu ali ratobornu Miriam. U akciji je otkako je donijela odluku da napusti supruga i pobjegne od nasilja kojem je bila izložena. U "Julienu u sredini" ona je uništena žena koja se mora opet izgraditi ali je zapanjena i paralizirana utjecajem koji njen bivši suprug i dalje ima nad njom. Antoine se u kratkometražnom filmu pojavljuje minimalno no u dugometražnom filmu kod njegovog lika ima velikih promjena. Bio je siguran u svoju moć i u kontrolu nad svojom obitelji dok je u "Julienu u sredini" čovjek koji ne podnosi razdvojenost i bivša supruga bježi od njega. Spreman je na sve da je vrati.

Zašto se izabrali baš temu obiteljskog nasilja?
- To je univerzalna i nepodnošljiva tema. Brine me kao građanina i kao čovjeka. Obiteljsko nasilje je tragedija. U Francuskoj svaka tri dana žena strada od ruke supružnika ili bivšeg supružnika. Moramo razgovarati o tome i prestati zatvarati oči. Film omogućava drugačiju vrstu komunikacije. Kroz likove i situacije koje proživljavaju publika može prepoznati i razumjeti bolnu i tabu temu na drugačiji način. Emocije u fikciji su ponekad učinkovitije od teorija u dokumentarcu.

Kako ste se pripremali prije početka pisanja scenarija i režije? Jeste li čitali transkripte suđenja, gledali filmove o razvodu, pričali s žrtvama obiteljskog nasilja...?
- Za pisanje scenarija je bilo potrebno dugo istraživati i ući duboko u temu. Gledao sam mnogo dokumentaraca na tu temu, čitao studije, svjedočanstva i knjige, prisustvovao sudskim pomirenjima s obiteljskim sucima, upoznao žene koje su bile žrtve takvog nasilja a proveo sam noći i u Hitnom policijskom zapovjednom centru i razgovarao s psiholozima i socijalnim radnicima.

Kako ste se osjećali kad ste prodrijeli duboko u srž obiteljskog nasilja?
- To je teška tema koja bi me ponekad duboko uznemirila kad bi čuo zastrašujuće i neljudske priče. Također me jako razljutilo kad sam shvatio da je naše društvo i dalje jako tolerantno prema toj nepodnošljivoj situaciji. Patrijarhalni mentalitet je i dalje jako prisutan te i dalje pokušava opravdati taj fenomen kao zločin iz strasti, a zapravo se radi u ubojstvima.

Je li to trenutno vruća tema u Francuskoj i Europi? Imate li neke statistike po pitanju obiteljskog nasilja?
- U Francuskoj, u Europi i u cijelom svijetu je to jako nezgodna i osjetljiva tema. U Francuskoj su 2016. ubijene 123 žene, 35 djece je stradalo kao posljedica takvog nasilja. U većini slučajeva ta se ubojstva događaju tijekom ili netom poslije rastave. Najčešća metoda ubojstva je nož ili pištolj.

Prijatelj iz Hrvatske mi je dao statistiku za svoju zemlju: u proteklih pet godina ubijene su 72 žene, njih 20 u 2016., a policija zbog obiteljskog nasilja ima intervencije 45 puta dnevno (u usporedbi s Francuskom, koja ima 66.9 milijuna stanovnika, a Hrvatska ima samo 4.2 milijuna stanovnika). Znači da je postotak veći nego u Francuskoj. U nekim zemljama su statistike naprosto zastrašujuće. U Meksiku gotovo polovica žena živi pod obiteljskim nasiljem i svakoga dana bude ubijeno šest žena. To je pandemija.

Koja je prava reakcija na tako neugodnu situaciju? Lakše je zatvoriti vrata ali to nije pravi način?
- "Neugodno" je jako razvodnjena definicija. To je neprihvatljiva i nepodnošljiva situacija, a opet naše društvo to podupire i tolerira jer i dalje su primarne patrijarhalne obiteljske vrijednosti. Usprkos napretku prava žena i jednakosti među spolovima muškarce i dalje generalno smatraju glavom obitelji a žene su im podređene. Nisam sociolog ni sudac.

Ne znam koje je konkretno rješenje za sprječavanje te pošasti. S druge pak strane, mislim da vlada treba prestati okretati glavu. Sve kampanje protiv nasilja su usmjerene na žene, prikazuju lica žrtava s masnicama na očima, ili sklupčane žene koje se brane od udaraca snažne muške ruke popraćene sloganima koji ih ohrabruju da nasilje prijave policiji, da prekinu šutnju, da nazovu policiju ili da se obrate udruzi.

Te žene su žrtve, izolirane, prestravljene i opet je na njima da nađu rješenje da "njihov problem" prestane? Pričajmo i s muškarcima! Oni su ti koji imaju problem s nasiljem, oni se moraju pobrinuti da ga riješe. To je pitanje edukacije. Treba ih brinuti obiteljsko nasilje, a ne da ga ignoriraju. Alkoholičari imaju problem s alkoholom: kampanje su usmjerene na njih i na to da ne smiju voziti ako su popili. Nasilni muškarci imaju problema s nasiljem, a na ženama je da ga riješe. Ne mislite li da je tu nešto apsurdno?

"Julien u sredini" se uglavnom odvija iz perspektive dječaka/sina. Ima sličan učinak kao scena iz filma "Bez ljubavi" Andreia Zvjagintseva u kojoj dijete plače iza zatvorenih vrata dok sluša svađanje roditelja i rasprave o razvodu, no u ovom slučaju se scena proteže kroz trećinu filma?
- U filmu "Bez ljubavi" sin je doista izgubljen između roditelja koji su u sukobu kojeg ne mogu razriješiti, ali u ovom filmu dijete reagira da bi postojalo: bježi. Roditelji su mu prezaposleni sa svojim ratom i vanbračnim odnosima da bi brinuli o sinu i poštedjeli ga svog sukoba. Njihovo roditeljstvo gotovo pa da ne postoji, preuzima njihov nesretni brak. U "Julienu u sredini" situacija je drugačija. Sin je u središtu sukoba, ponekad je taoc jednoga, a ponekad štit drugoga. Ovdje jedna strana koristi roditeljstvo da se osveti zbog bračnog problema i dopre do druge strane koja želi prekinuti sve veze.

Thomas Gloria je odličan dječji glumac. Kako ste ga pronašli?
- Pronašla ga je Youna De Peretti, direktorica castinga. Ona me uvjerila da se nađemo. Upoznao sam oko trideset djece u pripremi za snimanje. Kad sam upoznao Thomasa odmah sam vidio da je jedinstven i da samo on može igrati ovakvu ulogu.

Koliko Vam je iskustvo kazališnog glumca pomoglo u radu s glumcima?
- Činjenica da sam i sam glumac nesumnjivo olakšava komunikaciju. Govorimo istim jezikom, znam s kojim se poteškoćama glumac susreće pri scenama koje su teže od drugih, dijalog koji loše zvuči, odjeća u kojoj se ne osjećate ugodno. Jako pazim na sve te detalje i prirodno mi je posvetiti većinu mog vremena glumcima i glumi.

Preferirate li film ili kazalište i zašto? Hoćete li kombinirati to dvoje i kako?
- Nemam preference. Gluma i snimanje filmova su jako različiti i vrlo komeplementarne aktivnosti. U kazalištu sam još od kad sam bio bio tinejdžer i uvijek sam bio na pozornici. To mi je neophodno. Danas sam i redatelj i ne mogu bez toga. Ne želim birati. Radim oboje. Oduzima mi puno vremena i energije ali paradoksalno se osjećam slobodnije.

Film s lakoćom mijenja žanr i vara publiku. Započinje kao sudska drama/drama o razvodu u stilu filma "Kramer protiv Kramera", ali u realističnom stilu nalik na braću Dardenne, potom se pretvara u psihološku dramu i završava kao punokrvni horor na tragu "Isijavanja" ("Stiže Antoine"), no sve se čini prirodno, kako da režira sam život.
- Transformacija žanra kroz film je bila prisutna od početka pisanja scenarija. Želio sam preko trilera doći od društvene drame, gotovo pa do horora. Bilo je zanimljivo utjeloviti putanju te povijesti: neke sudske odluke mogu dovesti obitelji u užasne situacije. Pitanje je bilo kako od prvog plana filma (koji se odvija u uredu obiteljskog suca) doći do pozadine koja se odvija u kupaonici. Priče koje su mi neke žene ispričale su nalikovale trilerima.

To je srž ovakvih situacija. Strah se nalazi u srcu obiteljskog nasilja. Bilo je nezgodno uvesti samo jedan žanr u ovu složenu i bolnu temu. Proces je morao biti organski, da se triler pojavi iz srca priče, a ne da je nametnut. Zato sam pokušao preobraziti triler i definirati ga kao "dnevni triler". Oslanjao sam se na zvukove stvarnosti i eliminirao svaku glazbenu podlogu koja bi komentirala situacije i ukazivala gledatelju na opasnost ili na napetost te i te scene.

Stvarno vrijeme gledatelju također omogućava da se poistovjeti sa situacijom u kojoj se likovi nalaze. Kako napetost izvire iz tijeka vremena koje se odvija, traje, sluša tišinu, koje stvara određenu klimu, a ne iz montaže obilježene glazbom koja podcrtava izmjene slika i kadrova.

Asghar Farhadi se u "Nader i Simin se rastaju" pozabavio detektivskim misterijem unutar filma o razvodu, ali ovo je nešto sasvim drugačije…
- Da, mnogi ljudi mi spominju Farhadijev film, ali kontekst i problemi se potpuno razlikuju. Naravno, u oba slučaja se radi o razvodu para, ali obiteljska situacija i religiozni kontekst Farhadijevog filma se bave sasvim drugim temama.

Koji je Vaš idući filmski projekt? Je li Vam lakše pronaći novi projekt nakon osvajanja nagrade na filmskom festivalu u Veneciji?
- Nagrade na Veneciji su jako važne jer legitimiziraju moj rad u smislu da nisam studirao film nego kazalište. Bez sumnje moj idući projekt će privući pažnju ulagača. Trenutno pišem. Vidjet ćemo kad dođe vrijeme.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Xavier julien-u-sredini
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/xavier-legrand-dobitnik-srebrnog-lava-za-film-julien-u-sredini-obiteljsko-nasilje-je-pandemija-a-u-njegovom-srcu-se-nalazi-strah-542578 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=28ec8048f7064b18b48468ceb914ad2694f9a60a [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Xavier+Legrand%2C+dobitnik+Srebrnog+lava+za+film+%26%23039%3BJulien+u+sredini%26%23039%3B%3A+Obiteljsko+nasilje+je+pandemija%2C+a+u+njegovom+srcu+se+nalazi+strah&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fxavier-legrand-dobitnik-srebrnog-lava-za-film-julien-u-sredini-obiteljsko-nasilje-je-pandemija-a-u-njegovom-srcu-se-nalazi-strah-542578 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fxavier-legrand-dobitnik-srebrnog-lava-za-film-julien-u-sredini-obiteljsko-nasilje-je-pandemija-a-u-njegovom-srcu-se-nalazi-strah-542578 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaEKSKLUZIVNO

Xavier Legrand, dobitnik Srebrnog lava za film 'Julien u sredini': Obiteljsko nasilje je pandemija, a u njegovom srcu se nalazi strah

21. travnja 2018. - 13:17
Xavier

Osvajač Srebrnog lava za “Juliena u sredini“ Xavier Legrand već je snimio sličan kratki film pod naslovom "Just Before Losing Everything" s istom glumačkom postavom (Denis Mènochet, Léa Drucker). "Julien u sredini" je nastavak projekta kojeg je Legrand započeo s tim kratkim filmom.

Prvotni projekt je, otkrio nam je francuski redatelj, trebao biti trilogija: tri kratka filma koji pričaju tri različita trenutka razdvajanja Miriam (Léa Drucker) i Antoinea (Denis Mènochet). Ipak, Legrand je shvatio da je zanimljivije ako se drugi i treći dio spoji. Trebalo mu je više vremena za priču o razvodu, borbi za skrbništvo i posljedicama odluke obiteljskog suda.

Kakav je bio prijelaz s kratkometražnog na dugometražni film? Jeste li izmijenili likove i kako?
- Nisam izmijenio likove. Is...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 22:26