stdClass Object ( [id] => 233389 [title] => Srđan Todorović: Držim glavu u oblacima [alias] => srdan-todorovic-drzim-glavu-u-oblacima [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => "Koliko misliš pitanja postaviti?" zanima se glumac Srđan Todorović prije intervjua u splitskom hotelu "Raddison Blu" u povodu kinodistribucije filma "Atomski zdesna". "Koliko god se može. Urednik je rekao da se ne štedi na pitanjima", uzvraćamo i nastavljamo. "Čuva vam se barem jedna stranica, možda i dvije, ovisno o tome. Idealna je prilika za dvije kad već rijetko dajete intervjue"... "Ne rijetko", prekida nas Todorović, "za novine nikad."

Doista, sin legende ex-YU kinematografije Bore Todorovića u pravilu ne daje intervjue i ne vrti se po medijima. Za "Slobodnu" je, srećom, napravio iznimku od pravila. A pravilo glasi: "Ako već moram dati intervju, onda stanem pred kamere jer tu se može nešto isjeći, ali ne može se ništa dodati." Loša iskustva s novinarima kumovala su tome.

– Sve je počelo kad sam snimio svoj prvi film, "Bal na vodi" (1985.). Bilo je to u Puli. Dao sam par intervjua i onda shvatio da novinari vole mijenjati rečenice. Nekad to može biti dobro pa ispadneš elokventan, a nekad glupo, jer promijeni se kontekst onoga što si rekao. Tada sam počeo polako vrdati, izbjegavati. Nakon nekih pet-šest filmova odlučio sam uopće ne davati intervjue. Plus, vrlo sam povučena osoba i nije mi u prirodi da bilo kome solim pamet i pričam bilo što, a pogotovo ne o svojim privatnim stvarima – podsjetio se Todorović, jedan od najboljih glumaca s ovih prostora, koji je glumio u naslovima kao što su, među ostalima, "Crni bombarder", "Tri palme za dvije bitange i ribicu", "Apsolutnih sto", "Mrtav \'ladan", "Ivkova slava"... Todorović je, potom, zamolio da iziđemo van, na terasu hotela, kako bi mogao pušiti tijekom intervjua. "Pucaj", ispalio je, povukavši dim.

Gotovo je nemoguće nabasati na neku vašu izjavu na internetu, no uspjeli smo pronaći da ste priznali kako vam je snimanje filma "Atomski zdesna" najljepše u životu. Što ga je načinilo najljepšim? Priobalna lokacija, filmska ekipa...?

– Da, bilo je najljepše zbog više razloga. Ja sam kod redatelja filma Srđana Dragojevića igrao u serijalu "Mi nismo anđeli". Uvijek je to bila žanrovski pojačana gluma, a ovo je nešto što ja jako volim igrati i što jako rijetko dobijem. Naravno, još glavna uloga filma, pa kako se ne bih radovao tome!? Uz to, snimali smo na mjestu koje jako volim, velikoj ulcinjskoj plaži gdje sam proveo 20 ljeta. I ono što je još interesantno jest da smo snimali u hotelu u kojem smo spavali, tako da smo mogli doslovno između dva "takea" otići do sobe i obaviti "number 2" (misli na veliku nuždu, op.a.). To se stvarno nikad ne događa. Pitao sam neke glumce jesu li ikad snimali u hotelu gdje spavaju i nisam dobio potvrdan odgovor. Lijepo je snimati na terenu jer se ljudi druže. Ako snimate u gradu, svatko ode doma navečer. Na terenu se ljudi zbližavaju, a pogotovo ovdje gdje smo mi radili. Bilo je predivno i vrijeme nas je poslužilo. Gotovo je nevjerojatno da je čitav listopad bio sunčan.

Uloga prodavača "time-share" nekretnina Mladena Savića jedna je od dojmljivijih u vašoj karijeri. Savić tinja od pritiska kako film ide kraju, da bi u bolničkoj završnici naprosto eksplodirao...


– U pravu ste. Imao sam strah od te scene u bolnici, jako je teška. Pripremao sam je gotovo svaki dan igrajući prvi dio filma na terasi. Bio sam spreman, a uvjeti u bolnici dodatno su učinili svoje. Poslije pješčane plaže otići u jednu bolnicu, gdje zaista pravi pacijenti prolaze kroz kadar, djeluje potpuno jezovito.

Kako ste ulazili u lik Mladena?


– Za ovaj se film nisam trudio previše ulaziti u lik, tj. mijenjati se. Osjetio sam da sam mogao i ja biti taj Mladen Savić. Mogao sam ne postati bubnjar i glumac. S obzirom na to da volim more, mogao sam tako zaglaviti u nekome mjestu u Hrvatskoj, Sloveniji ili Crnoj Gori. Jednostavno sam zamislio kako bi to bilo kad bih ja radio taj posao i tako sam igrao, bez nekog pretjeranog mijenjanja svoje privatnosti.

Jeste li razgovarali s ljudima koji rade taj posao?


– Učinio bih to, ali, koliko ja znam, "time-share" agenata ovdje nema, a nije bilo ni potrebno da govorim s njima. Srđan je prošao kroz sve to i vrlo je detaljno napisao/objasnio što mi je činiti, kako oni to rade i što je on doživio od njih na Tenerifima.

Kad je vaša kolegica Nataša Janjić prvi put gledala film, ostala je osupnuta viđenim – nije očekivala da će film ispasti baš tako mračan. Vi?

– Ja nisam bio šokiran filmom. Znao sam da će njegov kraj biti prilično nevedar. Postoji zapravo i nastavak te scene iz bolnice – moj se lik Mladen vraća natrag u hotel, ali da ne otkrivamo tajnu, jer će to ući u seriju... Meni je jedini šok bio što se film naglo prekinuo u taksiju, a Srđan mi to nije rekao. Očekivao sam tu zadnju scenu koja se nije dogodila. No, poslije sam razmišljao, pogledao film još tri-četiri puta i shvatio da je Srđan ipak u pravu. Dobro je tu završiti film i dobro je što je kraj otvoren pa svatko može smisliti svoj zaključak.

Koliko je ovakav društveno-politički angažiran film potreban današnjoj publici?


– Ja sam potpuno apolitičan, ne bavim se time, držim glavu u oblacima, gledam filmove i slušam muziku. No, volim realističnije filmove. "Atomski zdesna" sličan je "Paradi", koja također ima težak kraj, jednu tragičnu smrt. Meni se dopada to što film ima određenu težinu i drukčiji je od svih Srđanovih ostvarenja.

Kad ste snimali "Srpski film" (2010.), scenarist Aleksandar Radivojević rekao je da je horor pravi žanr za Srbiju. Je li sad pravi žanr tragikomedija poput "Atomskog zdesna"?


– (smijeh) Pravi žanr je čista komedija, sudeći po box-officeu i gledanosti na televiziji. Kod nas najbolje prolaze komedije. Zapravo, u Srbiji se ni domaće telenovele nisu primile. Malo smo gledali hrvatskih i turskih telenovela, ali u Srbiji serije i dalje izgledaju kao da su osamdesete u điru.

Vaš otac Bora Todorović bio je protiv toga da snimite kontroverzni "Srpski film", sve mu je to bilo gadljivo...


– Da, razumijem njega što je bio protiv tog filma, ali ja volim rizik, volim probati sve. Prvih deset godina ocu sam praktički svaki put morao dati scenarij u ruke da ga pročita pa bi me savjetovao kako to napraviti. U posljednje smo vrijeme na nivou da mi dade neki savjet, iako zna da ću napraviti kako ja hoću. Moram priznati da me je uloga u "Srpskom filmu" vrlo zaintrigirala i nisam je mogao odbiti.

Kako gledate na "Srpski film" s odmakom od četiri godine?


– Veoma sam zadovoljan i volim taj film, koliko god to možda čudno zvuči.

Je li vas otac savjetovao da se okušate kao glumac?

– Apsolutno, da nije bilo njega, nikad ne bih ni probao upisati Akademiju. Ustvari, ja sam bio u vojsci s upisanim Tehnološkim fakultetom. Sjećam se da mi je donio jedan tekst i rekao: "Sine, probaj ovo naučiti, samo budi prirodan i nauči napamet." U tadašnjoj JNA dobivalo se sedam dana dopusta ako poželiš upisati neki fakultet. Akademija je bila jedini razlog da odem malo do Beograda, nisam uopće očekivao da će me primiti... Imao sam jedan Nušićev monolog i jedan po izboru. Izabrao sam "Portnoyjevu boljku" Philipa Rotha, interesantan tekst o tipu opsjednutom masturbacijom. To je profesorima bilo vrlo zanimljivo (smijeh).

Bili ste nominirani za Europsku filmsku nagradu za ulogu u "Sivom kamionu crvene boje" (2004.) Srđana Koljevića. Je li nominacija otvorila vrata nekim stranim ponudama?


– Ne, možda je tu i moja krivnja jer nisam pretjerano ambiciozan. Kad sam radio filmove s Kusturicom ("Underground" i "Crna mačka, beli mačor"; op.a.), nisam išao na festivale, a mogao sam. Živio sam svojedobno u Americi i mogao sam pronaći agenta, ali nisam. Nekako bih radije ostao ovdje i igrao na materinjem jeziku.

Dakle, ne žalite za eventualnim propuštenim prilikama?


– Ne žalim. Ako, na primjer, odeš u Hollywood, osuđen si da, ako i dobiješ ulogu, uglavnom igraš neke Rumunje, Slovake, Jugoslavene, negativce.

Svirali ste bubnjeve u kultnom bendu "Ekatarina velika". Zašto ste se prestali baviti glazbom?


– Da, jedno sam vrijeme svirao u EKV, no tada je počela moja glumačka karijera. Vikendom se svira, a ja dobijem posao baš za vikend i onda su oni morali tražiti zamjenu. Shvatio sam da se moram odlučiti. Kad sam bio na Akademiji, gluma je za mene bila nešto novo i facinantno. Odlučio sam napustiti bend i otada se bavim muzikom samo kad me netko, na primjer, pozove pa gostujem na nečijem albumu ili koncertu. Međutim, ruke su mi malo zakržljale, nisam dobar bubnjar kao nekad, tako da odsviram jednu stvar i to je dosta.

Koliko vam je gluma još uvijek "nešto novo i fascinantno"?


– Pa nije baš, moram priznati da mi je pomalo dosadilo sve ovo i rado bih pronašao nešto treće. No, ne bih se vraćao u glazbu – vidim da i moji kolege koji su ostali u muzici teško žive i mnogi od njih moraju svirati u dva-tri benda istovremeno.


Ipak, glazbi ste se vratili u serijalu "Mi nismo anđeli" (1992. – 2006.), gdje ste utjelovili – Đavla.

– Kad sam dobio ponudu za ulogu Đavla, pitao sam se što je Srđan u meni vidio. Jer, znamo se kao klinci, svirali smo u punk bendu ranih osamdesetih. Bio sam iznenađen, ali jednostavno sam izvukao iz sebe ono najgore što mogu zamisliti i što nikad ne bih napravio. Eto, tako sam igrao Đavla.

Treći dio "Anđela" je najslabiji, ali barem je jedna vaša replika za anale: "Rock ili folk, isti je to k....".


– (smijeh) Ne slažem se da je treći najslabiji, šale iz tog filma podrazumijevaju osnove rock \'n\' rolla i zabavne/narodne glazbe. Možda ljudi nisu bili spremni za taj film. Što se mene tiče, sva tri dijela podjednako su mi draga, to zaista govorim bez nekog foliranja.

Je li "rock ili folk isti k...."?


– Nije, naravno (smijeh).

MARKO NJEGIĆ
VOJKO BAŠIĆ/CROPIX

Obožavam De Nira i Scorsesea

Kad sam bio na Akademiji, sve me je zanimalo, a sad sam i dalje hollywoodski orijentiran, i to na A produkciju. Otkad sam se odselio iz centra, gdje su sva kina, nešto manje filmove gledam na velikom ekranu, više kod kuće na DVD-u. Moj omiljeni redatelj je Martin Scorsese, a glumac Robert De Niro. Znam, nije naročito originalno, ali ne mogu lagati. Cjelokupan Scorseseov opus mogao bih staviti među svoje favorite, uključujući i “Vuka s Wall Streeta“.

'Da' filmu, 'ne' teatru, 'možda' serijama

Film je u krizi jer nema se para. No, opet, u teatru ne igram. U zadnje vrijeme počeo sam prihvaćati neke uloge u serijama. U kazalištu ne igram definitivno, ni na TV-u nisam igrao, najviše volim film. Scenariji za TV serije većinom su loše napisani i nisam tu sebe vidio. Osim u nekim dobrim, u kojima sam uživao, kao što su “Vratit će se rode“, ako ne računam serije napravljene iz filmova (“Montevideo, Bog te video“, op.a.). U biti, jedina serija u kojoj sam igrao jest “Vratit će se rode“.

'Nemoj da me trijezniš'

Kad smo pričali o “Atomski zdesna“ i riziku da se u komediju ubaci sociopolitički podtekst, u razgovor se na trenutak uključio redatelj Srđan Dragojević. “Film je u Srbiji za mnoge ljude preslik one scene iz 'Sveti Georgije ubiva aždahu', kad pijani kaže seljak 'Nemoj da me trijezniš!'“, dobacio nam je Dragojević.
.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Potpuno sam apolitičan, gledam filmove i slušam muziku. No, volim realističnije filmove. ‘Atomski zdesna’ sličan je ‘Paradi’, koja također ima težak kraj, jednu tragičnu smrt. Meni se dopada što film ima određenu težinu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO ZA SD JEDAN OD NAJBOLJIH GLUMACA S OVIH PROSTORA I ZVIJEZDA FILMA 'ATOMSKI ZDESNA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-04-29 15:26:04 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-04-29 23:16:48 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-04-29 15:50:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 19768 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/04/26/Spektar/todorovic_srdjan3-170414.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x604" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4765783 Threads: 3 Questions: 163760090 Slow queries: 71029 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4826808 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/srdan-todorovic-drzim-glavu-u-oblacima-233389 [printLink] => /kultura/srdan-todorovic-drzim-glavu-u-oblacima-233389?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 194377 [name] => srđantodorović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => srdantodorovic [link] => /tag/srdantodorovic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 194378 [name] => srđandragojević [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => srdandragojevic [link] => /tag/srdandragojevic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Potpuno sam apolitičan, gledam filmove i slušam muziku. No, volim realističnije filmove. ‘Atomski zdesna’ sličan je ‘Paradi’, koja također ima težak kraj, jednu tragičnu smrt. Meni se dopada što film ima određenu težinu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO ZA SD JEDAN OD NAJBOLJIH GLUMACA S OVIH PROSTORA I ZVIJEZDA FILMA 'ATOMSKI ZDESNA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Srđan Todorović: Držim glavu u oblacima [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-06-17-46-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/04/26/Spektar/todorovic_srdjan3-170414.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/04/26/Spektar/todorovic_srdjan3-170414.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}"Koliko misliš pitanja postaviti?" zanima se glumac Srđan Todorović prije intervjua u splitskom hotelu "Raddison Blu" u povodu kinodistribucije filma "Atomski zdesna". "Koliko god se može. Urednik je rekao da se ne štedi na pitanjima", uzvraćamo i nastavljamo. "Čuva vam se barem jedna stranica, možda i dvije, ovisno o tome. Idealna je prilika za dvije kad već rijetko dajete intervjue"... "Ne rijetko", prekida nas Todorović, "za novine nikad."

Doista, sin legende ex-YU kinematografije Bore Todorovića u pravilu ne daje intervjue i ne vrti se po medijima. Za "Slobodnu" je, srećom, napravio iznimku od pravila. A pravilo glasi: "Ako već moram dati intervju, onda stanem pred kamere jer tu se može nešto isjeći, ali ne može se ništa dodati." Loša iskustva s novinarima kumovala su tome.

– Sve je počelo kad sam snimio svoj prvi film, "Bal na vodi" (1985.). Bilo je to u Puli. Dao sam par intervjua i onda shvatio da novinari vole mijenjati rečenice. Nekad to može biti dobro pa ispadneš elokventan, a nekad glupo, jer promijeni se kontekst onoga što si rekao. Tada sam počeo polako vrdati, izbjegavati. Nakon nekih pet-šest filmova odlučio sam uopće ne davati intervjue. Plus, vrlo sam povučena osoba i nije mi u prirodi da bilo kome solim pamet i pričam bilo što, a pogotovo ne o svojim privatnim stvarima – podsjetio se Todorović, jedan od najboljih glumaca s ovih prostora, koji je glumio u naslovima kao što su, među ostalima, "Crni bombarder", "Tri palme za dvije bitange i ribicu", "Apsolutnih sto", "Mrtav \'ladan", "Ivkova slava"... Todorović je, potom, zamolio da iziđemo van, na terasu hotela, kako bi mogao pušiti tijekom intervjua. "Pucaj", ispalio je, povukavši dim.

Gotovo je nemoguće nabasati na neku vašu izjavu na internetu, no uspjeli smo pronaći da ste priznali kako vam je snimanje filma "Atomski zdesna" najljepše u životu. Što ga je načinilo najljepšim? Priobalna lokacija, filmska ekipa...?

– Da, bilo je najljepše zbog više razloga. Ja sam kod redatelja filma Srđana Dragojevića igrao u serijalu "Mi nismo anđeli". Uvijek je to bila žanrovski pojačana gluma, a ovo je nešto što ja jako volim igrati i što jako rijetko dobijem. Naravno, još glavna uloga filma, pa kako se ne bih radovao tome!? Uz to, snimali smo na mjestu koje jako volim, velikoj ulcinjskoj plaži gdje sam proveo 20 ljeta. I ono što je još interesantno jest da smo snimali u hotelu u kojem smo spavali, tako da smo mogli doslovno između dva "takea" otići do sobe i obaviti "number 2" (misli na veliku nuždu, op.a.). To se stvarno nikad ne događa. Pitao sam neke glumce jesu li ikad snimali u hotelu gdje spavaju i nisam dobio potvrdan odgovor. Lijepo je snimati na terenu jer se ljudi druže. Ako snimate u gradu, svatko ode doma navečer. Na terenu se ljudi zbližavaju, a pogotovo ovdje gdje smo mi radili. Bilo je predivno i vrijeme nas je poslužilo. Gotovo je nevjerojatno da je čitav listopad bio sunčan.

Uloga prodavača "time-share" nekretnina Mladena Savića jedna je od dojmljivijih u vašoj karijeri. Savić tinja od pritiska kako film ide kraju, da bi u bolničkoj završnici naprosto eksplodirao...


– U pravu ste. Imao sam strah od te scene u bolnici, jako je teška. Pripremao sam je gotovo svaki dan igrajući prvi dio filma na terasi. Bio sam spreman, a uvjeti u bolnici dodatno su učinili svoje. Poslije pješčane plaže otići u jednu bolnicu, gdje zaista pravi pacijenti prolaze kroz kadar, djeluje potpuno jezovito.

Kako ste ulazili u lik Mladena?


– Za ovaj se film nisam trudio previše ulaziti u lik, tj. mijenjati se. Osjetio sam da sam mogao i ja biti taj Mladen Savić. Mogao sam ne postati bubnjar i glumac. S obzirom na to da volim more, mogao sam tako zaglaviti u nekome mjestu u Hrvatskoj, Sloveniji ili Crnoj Gori. Jednostavno sam zamislio kako bi to bilo kad bih ja radio taj posao i tako sam igrao, bez nekog pretjeranog mijenjanja svoje privatnosti.

Jeste li razgovarali s ljudima koji rade taj posao?


– Učinio bih to, ali, koliko ja znam, "time-share" agenata ovdje nema, a nije bilo ni potrebno da govorim s njima. Srđan je prošao kroz sve to i vrlo je detaljno napisao/objasnio što mi je činiti, kako oni to rade i što je on doživio od njih na Tenerifima.

Kad je vaša kolegica Nataša Janjić prvi put gledala film, ostala je osupnuta viđenim – nije očekivala da će film ispasti baš tako mračan. Vi?

– Ja nisam bio šokiran filmom. Znao sam da će njegov kraj biti prilično nevedar. Postoji zapravo i nastavak te scene iz bolnice – moj se lik Mladen vraća natrag u hotel, ali da ne otkrivamo tajnu, jer će to ući u seriju... Meni je jedini šok bio što se film naglo prekinuo u taksiju, a Srđan mi to nije rekao. Očekivao sam tu zadnju scenu koja se nije dogodila. No, poslije sam razmišljao, pogledao film još tri-četiri puta i shvatio da je Srđan ipak u pravu. Dobro je tu završiti film i dobro je što je kraj otvoren pa svatko može smisliti svoj zaključak.

Koliko je ovakav društveno-politički angažiran film potreban današnjoj publici?


– Ja sam potpuno apolitičan, ne bavim se time, držim glavu u oblacima, gledam filmove i slušam muziku. No, volim realističnije filmove. "Atomski zdesna" sličan je "Paradi", koja također ima težak kraj, jednu tragičnu smrt. Meni se dopada to što film ima određenu težinu i drukčiji je od svih Srđanovih ostvarenja.

Kad ste snimali "Srpski film" (2010.), scenarist Aleksandar Radivojević rekao je da je horor pravi žanr za Srbiju. Je li sad pravi žanr tragikomedija poput "Atomskog zdesna"?


– (smijeh) Pravi žanr je čista komedija, sudeći po box-officeu i gledanosti na televiziji. Kod nas najbolje prolaze komedije. Zapravo, u Srbiji se ni domaće telenovele nisu primile. Malo smo gledali hrvatskih i turskih telenovela, ali u Srbiji serije i dalje izgledaju kao da su osamdesete u điru.

Vaš otac Bora Todorović bio je protiv toga da snimite kontroverzni "Srpski film", sve mu je to bilo gadljivo...


– Da, razumijem njega što je bio protiv tog filma, ali ja volim rizik, volim probati sve. Prvih deset godina ocu sam praktički svaki put morao dati scenarij u ruke da ga pročita pa bi me savjetovao kako to napraviti. U posljednje smo vrijeme na nivou da mi dade neki savjet, iako zna da ću napraviti kako ja hoću. Moram priznati da me je uloga u "Srpskom filmu" vrlo zaintrigirala i nisam je mogao odbiti.

Kako gledate na "Srpski film" s odmakom od četiri godine?


– Veoma sam zadovoljan i volim taj film, koliko god to možda čudno zvuči.

Je li vas otac savjetovao da se okušate kao glumac?

– Apsolutno, da nije bilo njega, nikad ne bih ni probao upisati Akademiju. Ustvari, ja sam bio u vojsci s upisanim Tehnološkim fakultetom. Sjećam se da mi je donio jedan tekst i rekao: "Sine, probaj ovo naučiti, samo budi prirodan i nauči napamet." U tadašnjoj JNA dobivalo se sedam dana dopusta ako poželiš upisati neki fakultet. Akademija je bila jedini razlog da odem malo do Beograda, nisam uopće očekivao da će me primiti... Imao sam jedan Nušićev monolog i jedan po izboru. Izabrao sam "Portnoyjevu boljku" Philipa Rotha, interesantan tekst o tipu opsjednutom masturbacijom. To je profesorima bilo vrlo zanimljivo (smijeh).

Bili ste nominirani za Europsku filmsku nagradu za ulogu u "Sivom kamionu crvene boje" (2004.) Srđana Koljevića. Je li nominacija otvorila vrata nekim stranim ponudama?


– Ne, možda je tu i moja krivnja jer nisam pretjerano ambiciozan. Kad sam radio filmove s Kusturicom ("Underground" i "Crna mačka, beli mačor"; op.a.), nisam išao na festivale, a mogao sam. Živio sam svojedobno u Americi i mogao sam pronaći agenta, ali nisam. Nekako bih radije ostao ovdje i igrao na materinjem jeziku.

Dakle, ne žalite za eventualnim propuštenim prilikama?


– Ne žalim. Ako, na primjer, odeš u Hollywood, osuđen si da, ako i dobiješ ulogu, uglavnom igraš neke Rumunje, Slovake, Jugoslavene, negativce.

Svirali ste bubnjeve u kultnom bendu "Ekatarina velika". Zašto ste se prestali baviti glazbom?


– Da, jedno sam vrijeme svirao u EKV, no tada je počela moja glumačka karijera. Vikendom se svira, a ja dobijem posao baš za vikend i onda su oni morali tražiti zamjenu. Shvatio sam da se moram odlučiti. Kad sam bio na Akademiji, gluma je za mene bila nešto novo i facinantno. Odlučio sam napustiti bend i otada se bavim muzikom samo kad me netko, na primjer, pozove pa gostujem na nečijem albumu ili koncertu. Međutim, ruke su mi malo zakržljale, nisam dobar bubnjar kao nekad, tako da odsviram jednu stvar i to je dosta.

Koliko vam je gluma još uvijek "nešto novo i fascinantno"?


– Pa nije baš, moram priznati da mi je pomalo dosadilo sve ovo i rado bih pronašao nešto treće. No, ne bih se vraćao u glazbu – vidim da i moji kolege koji su ostali u muzici teško žive i mnogi od njih moraju svirati u dva-tri benda istovremeno.


Ipak, glazbi ste se vratili u serijalu "Mi nismo anđeli" (1992. – 2006.), gdje ste utjelovili – Đavla.

– Kad sam dobio ponudu za ulogu Đavla, pitao sam se što je Srđan u meni vidio. Jer, znamo se kao klinci, svirali smo u punk bendu ranih osamdesetih. Bio sam iznenađen, ali jednostavno sam izvukao iz sebe ono najgore što mogu zamisliti i što nikad ne bih napravio. Eto, tako sam igrao Đavla.

Treći dio "Anđela" je najslabiji, ali barem je jedna vaša replika za anale: "Rock ili folk, isti je to k....".


– (smijeh) Ne slažem se da je treći najslabiji, šale iz tog filma podrazumijevaju osnove rock \'n\' rolla i zabavne/narodne glazbe. Možda ljudi nisu bili spremni za taj film. Što se mene tiče, sva tri dijela podjednako su mi draga, to zaista govorim bez nekog foliranja.

Je li "rock ili folk isti k...."?


– Nije, naravno (smijeh).

MARKO NJEGIĆ
VOJKO BAŠIĆ/CROPIX

Obožavam De Nira i Scorsesea

Kad sam bio na Akademiji, sve me je zanimalo, a sad sam i dalje hollywoodski orijentiran, i to na A produkciju. Otkad sam se odselio iz centra, gdje su sva kina, nešto manje filmove gledam na velikom ekranu, više kod kuće na DVD-u. Moj omiljeni redatelj je Martin Scorsese, a glumac Robert De Niro. Znam, nije naročito originalno, ali ne mogu lagati. Cjelokupan Scorseseov opus mogao bih staviti među svoje favorite, uključujući i “Vuka s Wall Streeta“.

'Da' filmu, 'ne' teatru, 'možda' serijama

Film je u krizi jer nema se para. No, opet, u teatru ne igram. U zadnje vrijeme počeo sam prihvaćati neke uloge u serijama. U kazalištu ne igram definitivno, ni na TV-u nisam igrao, najviše volim film. Scenariji za TV serije većinom su loše napisani i nisam tu sebe vidio. Osim u nekim dobrim, u kojima sam uživao, kao što su “Vratit će se rode“, ako ne računam serije napravljene iz filmova (“Montevideo, Bog te video“, op.a.). U biti, jedina serija u kojoj sam igrao jest “Vratit će se rode“.

'Nemoj da me trijezniš'

Kad smo pričali o “Atomski zdesna“ i riziku da se u komediju ubaci sociopolitički podtekst, u razgovor se na trenutak uključio redatelj Srđan Dragojević. “Film je u Srbiji za mnoge ljude preslik one scene iz 'Sveti Georgije ubiva aždahu', kad pijani kaže seljak 'Nemoj da me trijezniš!'“, dobacio nam je Dragojević.
.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/srdan-todorovic-drzim-glavu-u-oblacima-233389 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=fbbbd29a44a0e309a63fd7f1f37eca18589a3ae7 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Sr%C4%91an+Todorovi%C4%87%3A+Dr%C5%BEim+glavu+u+oblacima&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsrdan-todorovic-drzim-glavu-u-oblacima-233389 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fsrdan-todorovic-drzim-glavu-u-oblacima-233389 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Potpuno sam apolitičan, gledam filmove i slušam muziku. No, volim realističnije filmove. ‘Atomski zdesna’ sličan je ‘Paradi’, koja također ima težak kraj, jednu tragičnu smrt. Meni se dopada što film ima određenu težinu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => EKSKLUZIVNO ZA SD JEDAN OD NAJBOLJIH GLUMACA S OVIH PROSTORA I ZVIJEZDA FILMA 'ATOMSKI ZDESNA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaEKSKLUZIVNO ZA SD JEDAN OD NAJBOLJIH GLUMACA S OVIH PROSTORA I ZVIJEZDA FILMA 'ATOMSKI ZDESNA'

Srđan Todorović: Držim glavu u oblacima

Piše PSD.
29. travnja 2014. - 17:50
"Koliko misliš pitanja postaviti?" zanima se glumac Srđan Todorović prije intervjua u splitskom hotelu "Raddison Blu" u povodu kinodistribucije filma "Atomski zdesna". "Koliko god se može. Urednik je rekao da se ne štedi na pitanjima", uzvraćamo i nastavljamo. "Čuva vam se barem jedna stranica, možda i dvije, ovisno o tome. Idealna je prilika za dvije kad već rijetko dajete intervjue"... "Ne rijetko", prekida nas Todorović, "za novine nikad."

Doista, sin legende ex-YU kinematografije Bore Todorovića u pravilu ne daje intervjue i ne vrti se po medijima. Za "Slobodnu" je, srećom, napravio iznimku od pravila. A pravilo glasi: "Ako već moram dati intervju, onda stanem pred kamere jer tu se može nešto isjeći, ali ne može se ništa dodati." Loša iskustva s novinarima kumovala su tom...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 08:17