stdClass Object ( [id] => 139097 [title] => POVJESNIČAR FILMA Rafaelić: Strani filmaši bili su ‘infišali’ u Dalmaciju [alias] => povjesnicar-filma-rafaelic-strani-filmasi-bili-su-infisali-u-dalmaciju [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Svestran je momak Daniel Rafaelić. Osim toga što radi kao povjesničar filma, stigao je (ko)režirati hvaljeni dokumentarac “Druga strana Wellesa” i organizirati Pučiške filmske večeri na Braču. S njim razgovaramo baš u povodu drugog izdanja ove male filmske smotre.

Tepaju vam kao “Indiani Jonesu hrvatskog filma”. Koliko je uzbudljiv posao povjesničara filma?

- Indy Jones jedan je od onih kultnih filmskih likova koji se, eto, zahvaljujući Nenadu Polimcu, počeo povezivati i sa mnom. Razlika je samo u jednom – Indiana je arheolog koji je uništio gotovo svako nalazište na koje je naišao. Ja se ipak trudim spašavati baštinu. Posao je jako uzbudljiv, ali i iznimno zahtjevan. Kombinirate vlastito znanje nacionalne i svjetske povijesti, strane jezike, arheologiju... zapravo sve ono čime sam se oduvijek htio baviti.

Zašto baš Pučišća, a ne, recimo, Sutivan?

- Pučišća su ono čarobno mjesto koje me inficiralo svojom ljepotom još kao dijete. Tamo sam išao jedno vrijeme čak i u vrtić, odrastao sam tamo. U pučiškom kinu sam gledao sve ono najvažnije što je kinematografija osamdesetih mogla ponuditi – od Chucka Norrisa do Olivera Stonea, od Martina Scorsesea do Eddieja Murphyja. Pučiško legendarno kino je vrtjelo sve. To vas zauvijek obilježi.

Je li vas Pučišćani štuju kao Boga nakon što ste njihovo mjesto locirali na filmskoj karti Hrvatske?

- Ne, nema za to potrebe. Pučišća su postojala mnogo prije mene i postojat će dugo nakon. Nisu oni trebali mene da ih ja stavim na filmsku mapu. Ja sam samo odlučio sve svoje znanje i stručnost staviti na raspolaganje jednoj maloj zajednici koja je, na primjer, godinama žudjela vidjeti film “Goubbiah” s Jeanom Maraisom koji je tamo sniman, a nisu mogli doći do njega. Tu sam, dakle, ja nastupio i doveo na Brač filmove koje Bračani žele vidjeti.

Raritetni “Goubbiah” iz 1955. prošle je godine doista izazvao veliku pažnju publike...

- Mislim da nikada neću zaboraviti onaj golemi broj ljudi kako, budući da su sva sjedeća mjesta bila popunjena, sjedi po zidovima i gleda “Goubbiah”. Kada sam vidio da čak i Vanna nema mjesta i stojećki gleda projekciju – znao sam da smo pokrenuli dobru stvar.

Ove godine centralni film trebao bi biti “Dugi brodovi”?

- Da, to je možda najpoznatija koprodukcija snimana kod nas. Legendarni je to film koji je u vrijeme premijere jednostavno propao u stranim i domaćim kinima, iako se radi o nevjerojatno dobrom pustolovnom filmu. Često se na koprodukcije gledalo podozrivo, ali uvjeravam vas da se radi o sjajnim filmovima.

Ipak, vjerni ste i domaćim autorima?

- Naravno, oni ipak najbolje tumače Dalmaciju. Melita Filipović, prva žena dokumentarist kod nas, snimila je 1948. dugometražni dokumentarni film “Jadran kroz vjekove” i mi ga ove godine prikazujemo. Prikazujemo i hommage Karlu Buliću i Ivici Vidoviću, film “Servantes iz malog mista” – igranofilmsku verziju TV serije “Naše malo misto”. Film je to koji je nepravedno zaboravljen, a i dandanas jednako svjež. Konačno, opće je poznata stvar da je Miljenko Smoje kao filmski scenarist također bio sjajan.

Koji su organizacijski noviteti 2. po redu Pučiških filmskih večeri u odnosu na prvo izdanje manifestacije? Je li program ponešto “ujednačeniji”?

- Upravo suprotno – program ne može biti neujednačeniji. Prikazujemo američki film iz 1964., austrijski iz 1932., francuski iz 1955., hrvatske filmove iz 1948. i 1982. godine, pustolovne filmove, vodvilje, dokumentarce, komedije... Gdje ćete neujednačenijeg programa! Duboko vjerujem da će upravo takav koncept i dalje donositi uspjeh.

Opet ste usko vezani za Jadran, s posebnim naglaskom na koprodukcije snimane kod nas?

- Kada sam smišljao koncept, nije trebalo ići daleko. Još tamo od 1921. i slavne Aste Nielsen, koja je njemačkim filmskim producentima “otkrila” Dalmaciju, pa sve do danas, snimljeno je više od stotinjak filmova. Problem je bio što su ti filmovi dugo bili nepoznati. Dejan Kosanović je započeo istraživanja u tom smjeru, a ja sam s kolegom Leonom Rizmaulom nastavio. Vjerujte, nema ljepše stvari od toga kada vas kada negdje na sjeveru Europe u hladnom filmskom arhivu odjednom počnu grijati filmovi snimani u Dalmaciji.

Odakle uopće nabavljate filmove? Je li teško dolazite do njih?

- Je, teško je doći do nekih filmova. Obilazite svjetske filmske arhive i s njima dogovarate suradnju. Ove godine su sva tri nama najvažnija filmska arhiva – Bundesfilmsrchiv iz Berlina, Film archiv Austria iz Beča i Jugoslovenska kinoteka iz Beograda s oduševljenjem prihvatila osigurati filmove za Pučišća, a to se zaista rijetko događa. Pomoć koju sam u tim istraživanjima imao od Općine Pučišća – nemjerljiva je.

Prvo izdanje Pučiških filmskih večeri okupilo je 400 ljudi po projekciji, što je više nego solidno. Hoćete li je nadmašiti s drugim dijelom? Može li ovo biti "Kum II" ili "T2" u odnosu na original?

- (smijeh) Samo da ne bude "Ralje 3"! Šalim se, naravno.  Kada smo moj prijatelj Marino Kaštelan, načelnik Općine Pučišća, i ja zamislili čitavu priču, nije nam bilo do probijanja plafona s brojem ljudi. Nismo u utrci ni sa kim i ne zanima nas rušiti neke rekorde. Moja Udruga KINOFON i Općina Pučišća imaju misiju ljudima prikazivati filmove za koje su možda i čuli, ali ih nikad nisu vidjeli. Moram ovdje naglasiti koliko je stoga važno kod stvaranja kulturnog proizvoda imati podršku lokalne zajednice, a Pučišća su mi to apsolutno pružila.

Ukratko, vidimo se i 2012. na 3. po redu Pučiškim večerima?

Apsolutno da! Filmovi su već dogovoreni, dio je već stigao. No, treba biti strpljiv još čitavu godinu. A strpljivost mi nije jedna od karakteristika.

piše marko njegić
SNIMIO PAUN PAUNOVIĆ/CROPIX

James Ivory bi 'Wellesa'

Radili ste intervjue s redateljima i glumcima za Festivalske novine Pule. Kako vas se dojmio ovogodišnji Nacionalni program? Nazire li se koji budući klasik?

- Da, ove smo godine dobili dva filma koja sa sigurnošću ulaze u hrvatski filmski panteon. Sjajan film "Koko i Duhovi", pred kojim je velika budućnost i veliki broj nastavaka. Drugi je "Jozef" koji predstavlja dugo željeni kvalitativni iskorak hrvatskog filma prema svijetu. Film je to koji će napraviti velike stvari na međunarodnoj sceni. Još sam uvijek pod dojmom tog filma.

Načuli smo da je jedan James Ivory u Puli poželio pogledati vaš dokumentarac "Druga strana Wellesa".

- Istina, to su mi rekli u Puli i skoro sam se srušio. Čovjek koji je režirao "Na kraju dana" i "Howard's End" gleda mog "Wellesa". To je zaista kompliment, ali ne meni nego Orsonu Wellesu i njegovoj genijalnosti.
[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Još tamo od 1921.  i slavne Aste Nielsen, koja je njemačkim filmskim producentima “otkrila” Dalmaciju, pa sve do danas, ovdje je snimljeno više od sto koprodukcijskih filmova, ali ti filmovi su dugo bili nepoznati [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZ PRILOGA SPEKTAR - Indiana Jones hrvatskog filma Daniel Rafaelić, organizator filmskih večeri u Pučišćima na Braču [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-07-30 17:58:09 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-08-02 02:03:38 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-07-31 17:18:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3159 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/07/30/spektar/RAFAELIC2-260711.1.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x506" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7692110 Threads: 4 Questions: 1625773196 Slow queries: 4828617 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111137926 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/povjesnicar-filma-rafaelic-strani-filmasi-bili-su-infisali-u-dalmaciju-139097 [printLink] => /kultura/povjesnicar-filma-rafaelic-strani-filmasi-bili-su-infisali-u-dalmaciju-139097?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 199511 [name] => danielrafaelić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => danielrafaelic [link] => /tag/danielrafaelic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Još tamo od 1921.  i slavne Aste Nielsen, koja je njemačkim filmskim producentima “otkrila” Dalmaciju, pa sve do danas, ovdje je snimljeno više od sto koprodukcijskih filmova, ali ti filmovi su dugo bili nepoznati [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZ PRILOGA SPEKTAR - Indiana Jones hrvatskog filma Daniel Rafaelić, organizator filmskih večeri u Pučišćima na Braču [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => POVJESNIČAR FILMA Rafaelić: Strani filmaši bili su ‘infišali’ u Dalmaciju [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-14-08-32-27-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/07/30/spektar/RAFAELIC2-260711.1.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/07/30/spektar/RAFAELIC2-260711.1.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Svestran je momak Daniel Rafaelić. Osim toga što radi kao povjesničar filma, stigao je (ko)režirati hvaljeni dokumentarac “Druga strana Wellesa” i organizirati Pučiške filmske večeri na Braču. S njim razgovaramo baš u povodu drugog izdanja ove male filmske smotre.

Tepaju vam kao “Indiani Jonesu hrvatskog filma”. Koliko je uzbudljiv posao povjesničara filma?

- Indy Jones jedan je od onih kultnih filmskih likova koji se, eto, zahvaljujući Nenadu Polimcu, počeo povezivati i sa mnom. Razlika je samo u jednom – Indiana je arheolog koji je uništio gotovo svako nalazište na koje je naišao. Ja se ipak trudim spašavati baštinu. Posao je jako uzbudljiv, ali i iznimno zahtjevan. Kombinirate vlastito znanje nacionalne i svjetske povijesti, strane jezike, arheologiju... zapravo sve ono čime sam se oduvijek htio baviti.

Zašto baš Pučišća, a ne, recimo, Sutivan?

- Pučišća su ono čarobno mjesto koje me inficiralo svojom ljepotom još kao dijete. Tamo sam išao jedno vrijeme čak i u vrtić, odrastao sam tamo. U pučiškom kinu sam gledao sve ono najvažnije što je kinematografija osamdesetih mogla ponuditi – od Chucka Norrisa do Olivera Stonea, od Martina Scorsesea do Eddieja Murphyja. Pučiško legendarno kino je vrtjelo sve. To vas zauvijek obilježi.

Je li vas Pučišćani štuju kao Boga nakon što ste njihovo mjesto locirali na filmskoj karti Hrvatske?

- Ne, nema za to potrebe. Pučišća su postojala mnogo prije mene i postojat će dugo nakon. Nisu oni trebali mene da ih ja stavim na filmsku mapu. Ja sam samo odlučio sve svoje znanje i stručnost staviti na raspolaganje jednoj maloj zajednici koja je, na primjer, godinama žudjela vidjeti film “Goubbiah” s Jeanom Maraisom koji je tamo sniman, a nisu mogli doći do njega. Tu sam, dakle, ja nastupio i doveo na Brač filmove koje Bračani žele vidjeti.

Raritetni “Goubbiah” iz 1955. prošle je godine doista izazvao veliku pažnju publike...

- Mislim da nikada neću zaboraviti onaj golemi broj ljudi kako, budući da su sva sjedeća mjesta bila popunjena, sjedi po zidovima i gleda “Goubbiah”. Kada sam vidio da čak i Vanna nema mjesta i stojećki gleda projekciju – znao sam da smo pokrenuli dobru stvar.

Ove godine centralni film trebao bi biti “Dugi brodovi”?

- Da, to je možda najpoznatija koprodukcija snimana kod nas. Legendarni je to film koji je u vrijeme premijere jednostavno propao u stranim i domaćim kinima, iako se radi o nevjerojatno dobrom pustolovnom filmu. Često se na koprodukcije gledalo podozrivo, ali uvjeravam vas da se radi o sjajnim filmovima.

Ipak, vjerni ste i domaćim autorima?

- Naravno, oni ipak najbolje tumače Dalmaciju. Melita Filipović, prva žena dokumentarist kod nas, snimila je 1948. dugometražni dokumentarni film “Jadran kroz vjekove” i mi ga ove godine prikazujemo. Prikazujemo i hommage Karlu Buliću i Ivici Vidoviću, film “Servantes iz malog mista” – igranofilmsku verziju TV serije “Naše malo misto”. Film je to koji je nepravedno zaboravljen, a i dandanas jednako svjež. Konačno, opće je poznata stvar da je Miljenko Smoje kao filmski scenarist također bio sjajan.

Koji su organizacijski noviteti 2. po redu Pučiških filmskih večeri u odnosu na prvo izdanje manifestacije? Je li program ponešto “ujednačeniji”?

- Upravo suprotno – program ne može biti neujednačeniji. Prikazujemo američki film iz 1964., austrijski iz 1932., francuski iz 1955., hrvatske filmove iz 1948. i 1982. godine, pustolovne filmove, vodvilje, dokumentarce, komedije... Gdje ćete neujednačenijeg programa! Duboko vjerujem da će upravo takav koncept i dalje donositi uspjeh.

Opet ste usko vezani za Jadran, s posebnim naglaskom na koprodukcije snimane kod nas?

- Kada sam smišljao koncept, nije trebalo ići daleko. Još tamo od 1921. i slavne Aste Nielsen, koja je njemačkim filmskim producentima “otkrila” Dalmaciju, pa sve do danas, snimljeno je više od stotinjak filmova. Problem je bio što su ti filmovi dugo bili nepoznati. Dejan Kosanović je započeo istraživanja u tom smjeru, a ja sam s kolegom Leonom Rizmaulom nastavio. Vjerujte, nema ljepše stvari od toga kada vas kada negdje na sjeveru Europe u hladnom filmskom arhivu odjednom počnu grijati filmovi snimani u Dalmaciji.

Odakle uopće nabavljate filmove? Je li teško dolazite do njih?

- Je, teško je doći do nekih filmova. Obilazite svjetske filmske arhive i s njima dogovarate suradnju. Ove godine su sva tri nama najvažnija filmska arhiva – Bundesfilmsrchiv iz Berlina, Film archiv Austria iz Beča i Jugoslovenska kinoteka iz Beograda s oduševljenjem prihvatila osigurati filmove za Pučišća, a to se zaista rijetko događa. Pomoć koju sam u tim istraživanjima imao od Općine Pučišća – nemjerljiva je.

Prvo izdanje Pučiških filmskih večeri okupilo je 400 ljudi po projekciji, što je više nego solidno. Hoćete li je nadmašiti s drugim dijelom? Može li ovo biti "Kum II" ili "T2" u odnosu na original?

- (smijeh) Samo da ne bude "Ralje 3"! Šalim se, naravno.  Kada smo moj prijatelj Marino Kaštelan, načelnik Općine Pučišća, i ja zamislili čitavu priču, nije nam bilo do probijanja plafona s brojem ljudi. Nismo u utrci ni sa kim i ne zanima nas rušiti neke rekorde. Moja Udruga KINOFON i Općina Pučišća imaju misiju ljudima prikazivati filmove za koje su možda i čuli, ali ih nikad nisu vidjeli. Moram ovdje naglasiti koliko je stoga važno kod stvaranja kulturnog proizvoda imati podršku lokalne zajednice, a Pučišća su mi to apsolutno pružila.

Ukratko, vidimo se i 2012. na 3. po redu Pučiškim večerima?

Apsolutno da! Filmovi su već dogovoreni, dio je već stigao. No, treba biti strpljiv još čitavu godinu. A strpljivost mi nije jedna od karakteristika.

piše marko njegić
SNIMIO PAUN PAUNOVIĆ/CROPIX

James Ivory bi 'Wellesa'

Radili ste intervjue s redateljima i glumcima za Festivalske novine Pule. Kako vas se dojmio ovogodišnji Nacionalni program? Nazire li se koji budući klasik?

- Da, ove smo godine dobili dva filma koja sa sigurnošću ulaze u hrvatski filmski panteon. Sjajan film "Koko i Duhovi", pred kojim je velika budućnost i veliki broj nastavaka. Drugi je "Jozef" koji predstavlja dugo željeni kvalitativni iskorak hrvatskog filma prema svijetu. Film je to koji će napraviti velike stvari na međunarodnoj sceni. Još sam uvijek pod dojmom tog filma.

Načuli smo da je jedan James Ivory u Puli poželio pogledati vaš dokumentarac "Druga strana Wellesa".

- Istina, to su mi rekli u Puli i skoro sam se srušio. Čovjek koji je režirao "Na kraju dana" i "Howard's End" gleda mog "Wellesa". To je zaista kompliment, ali ne meni nego Orsonu Wellesu i njegovoj genijalnosti.
[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/povjesnicar-filma-rafaelic-strani-filmasi-bili-su-infisali-u-dalmaciju-139097 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=b80b9aa8afc38d5d58fcf885811527a8fdf02d65 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=POVJESNI%C4%8CAR+FILMA+Rafaeli%C4%87%3A+Strani+filma%C5%A1i+bili+su+%E2%80%98infi%C5%A1ali%E2%80%99+u+Dalmaciju+&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpovjesnicar-filma-rafaelic-strani-filmasi-bili-su-infisali-u-dalmaciju-139097 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fpovjesnicar-filma-rafaelic-strani-filmasi-bili-su-infisali-u-dalmaciju-139097 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Još tamo od 1921.  i slavne Aste Nielsen, koja je njemačkim filmskim producentima “otkrila” Dalmaciju, pa sve do danas, ovdje je snimljeno više od sto koprodukcijskih filmova, ali ti filmovi su dugo bili nepoznati [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZ PRILOGA SPEKTAR - Indiana Jones hrvatskog filma Daniel Rafaelić, organizator filmskih večeri u Pučišćima na Braču [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaIZ PRILOGA SPEKTAR - Indiana Jones hrvatskog filma Daniel Rafaelić, organizator filmskih večeri u Pučišćima na Braču

POVJESNIČAR FILMA Rafaelić: Strani filmaši bili su ‘infišali’ u Dalmaciju

Piše PSD.
31. srpnja 2011. - 19:18

Svestran je momak Daniel Rafaelić. Osim toga što radi kao povjesničar filma, stigao je (ko)režirati hvaljeni dokumentarac “Druga strana Wellesa” i organizirati Pučiške filmske večeri na Braču. S njim razgovaramo baš u povodu drugog izdanja ove male filmske smotre.

Tepaju vam kao “Indiani Jonesu hrvatskog filma”. Koliko je uzbudljiv posao povjesničara filma?

- Indy Jones jedan je od onih kultnih filmskih likova koji se, eto, zahvaljujući Nenadu Polimcu, počeo povezivati i sa mnom. Razlika je samo u jednom – Indiana je arheolog koji je uništio gotovo svako nalazište na koje je naišao. Ja se ipak trudim spašavati baštinu. Posao je jako uzbudljiv, ali i iznimno zahtjevan. Kombinirate vlastito znanje nacionalne i svjetske povijesti, strane jezike, arheologiju... zapravo sve...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 10:32