stdClass Object ( [id] => 159767 [title] => KAKO JE SPLIT POSTAO VIC Mucalovo imenovanje za intendanta - metafora Kerumove vlasti u Splitu [alias] => kako-je-split-postao-vic-mucalovo-imenovanje-za-intendanta-metafora-kerumove-vlasti-u-splitu [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Ako u posljednje dvije i pol godine postoji jedan trenutak koji poput metafore rasvjetljava što se dogodilo sa Splitom u Kerumovoj eri, taj trenutak vjerojatno je onaj kad je u jesen 2009. tada nova splitska vlast za intendanta HNK imenovala estradnog šoumena Duška Mucala.

I prije i poslije toga kerumovska je ekipa napravila i puno gorih grešaka i puno skandaloznijih imenovanja, no činjenica da je autor pjesme “Odakle se čisti riba” i pjevač koji uveseljava ljude na otvaranjima šoping-centara postao ravnateljem teatra ostavila je pečat ponajprije zato što je jasno oslikavala cijelu jednu eru.

Bila je to era u kojoj je Split – kako veli Vinko Brešan − “postao vic”, a nadobudni, dobronamjerni diletant na mjestu ravnatelja imao je nesreću da postane pančlajn tog vica. Postao je metafora, a najgore što se može dogoditi javnoj osobi jest da postane metafora.

Kazalište u dugu

Kad je Mucalo izglasan, a potom i opetovano postavljan za ve dea, ljudi od kulture, struka i intelektualci snebivali su se i tvrdili da će estradni diletant urušiti kazalište u ponore populizma. S druge strane, brojni pristaše aktualnoga gradonačelnika branili su bizarno imenovanje pravom intelektualnom sofistikom, tvrdeći kako je Mucalo ipak diplomirani ekonomist, te kako će uvesti reda i računice u pustopašno knjigovodstvo razbarušenih umjetnika. U iduće dvije i pol godine Mucalo je “vedeovao” kazalištem, a pokazalo se da su se prognoze i jedne i druge strane ironično iznevjerile.

Kazalište pod Mucalovim mandatom nije postalo ekspozitura Rozge i Grdovića, nastavilo je biti više-manje jednako dobro ili jednako loše ili (možda najtočnije) jednako osrednje bezlično kao što je bilo i prije. Istodobno, “diplomirani ekonomist” pao je točno na onome što je trebao biti njegov forte: na knjigovodstvu.

U prevelikoj nadobudnoj ambiciji razmahao se, ugovarao je previše premijera, previše gostiju, te bacio kazalište u dug koji je na koncu postao politički problem. Tako se sa sirotim Mucalom dogodio obrat koji ni on sam vjerojatno nije mogao zamisliti. Odriče ga se politička opcija koja ga je dovela, dogradonačelnica Anđelka Visković javno ga riba i najavljuje njegovu smjenu. Istodobno, prošlog je tjedna u Zagrebu održan okrugli stol o kazališnoj politici na kojoj je creme de la creme domaće teatrologije o Mucalu govorio s pomirljivim razumijevanjem.

Kako portali izvješćuju, Vjeran Zuppa i pisac Ivan Vidić tamo su ga opisivali kao “dobru osobu” i “jedinog adekvatnog ravnatelja”, a avangardni režiser Branko Brezovec čak je rekao kako je “od početka znao da između njega i Mani Gotovac neće biti razlike”.

Da je Mucalu netko još lani rekao da će ga ribati Visković, a s razumijevanjem prihvaćati visokoparna zagrebačka struka, pomislio bi da se probudio na prvi april! U tu cijelu priču uključio se, dakako, i Mucalov prethodnik Milan Štrljić, koji se u velikom intervjuu “Slobodnoj” pohvalio svojim inozemnim umjetničkim uspjesima, svojim besprijekornim knjigovodstvom, bijelim baletom i ruskim gostovanjima, te napao Mucala iz svih topova, usput kazujući kako je za sve kriva Mani Gotovac jer je u teatar “uvela estradu”.

Pritom je Štrljić doista posljednja osoba koja se smije naslađivati Mucalovim intendantskim jadima, jer su u mnogo čemu isti. Ne samo po tome što će obojica biti upamćena po političkom cenzuriranju predstave (prvi “Bakha”, drugi “Maršala”), ne samo zato što su obojica ponizila vlastitu firmu slušajući svoga političkoga komesara (prvi Petra Selema, drugi Željka Keruma), nego i zato što je upravo Štrljić od HNK Split napravio bezubo, eskapističko, asanirano mjesto koje ne komunicira s vlastitim okružjem – što je taj teatar ostao do danas. Splitski HNK – valja podsjetiti – skupa je igračka.

Žuti baobab


To je ogromni radni kombinat koji ima gotovo 300 zaposlenih, koji je u gora vremena trošio gotovo 70 posto splitskog novca za kulturu (brojka je sada, koliko čujem, manja). Ta lijepa žuta zgrada ogromni je baobab ispod kojega u splitskoj kulturi često ništa nije moglo rasti, zato što je bio golem, imao preširoko korijenje i pregustu krošnju.

Ono ključno pitanje na koje ni Mucalo ni Štrljić nikad nisu odgovorili jest: što naš grad i naša zajednica želi od te žute kuće u koju ulaže toliko novca, žrtvujući svu preostalu kulturu, ostavljajući sve ostale na kruhu i vodi? Je li smisao tog ogromnog ulaganja tek to da ansambli i zaposleni dobiju plaću? Je li smisao taj da se korektno i na razini reproduciraju umjetničke forme 19. stoljeća, pri čemu lokalna zajednica za tu reprodukciju nema čak ni kadrovske snage, pa su pojedini ansambli internacionalniji od Chelseaja i Arsenala?

Ili bi smisao te skupe, velike žute kuće trebao biti neki drugi, da bude motor lokalne kreacije, mjesto u kojem se ogleda lokalna zajednica, prostor u kojemu se propituju pitanja koja gledateljstvo živi, veliko zrcalo nad našim svijetom, i veliki motor koji za sobom vuče druge: dizajnere, muzičare, plesne ansamble, pisce, skladatelje...? Ako je smisao “industrijskog pogona” poput HNK to drugo, onda treba reći − tu funkciju “žuta kuća” uopće ne ispunjava.

Štoviše, ona se već dugo i predugo ponaša kao da okolni svijet ne postoji, ne bavi se ovim prostorom i njegovom sudbinom. Ta kuća već je predugo kula od slonovače, izolirani tvrdalj u koji ništa s ulice i ništa s lokalne umjetničke scene ne ulazi, niti iz te kuće na ulicu i scenu izlazi. Bila bi laž tvrditi da je takav autizam u HNK ušao s Mucalom. Štoviše, upravo je Štrljić bio njen glavni promotor. Upravo je Štrljiću bilo najvažnije štukanu i mjedenu zgradu zaštititi od “estradizacije” i provokacije.

Upravo je Štrljić bio taj koji je HNK laštio kao srebrni pjat, da ne bi kakva politički neugodna “situacija” uzbunila njegove političke mentore. U tom smislu, Mucalo nije intendant prekida, nego intendant istog, bjelanjačkog, bezličnog kontinuiteta. Dugo pratim kulturu u ovom gradu. Sa žalošću moram primijetiti činjenicu da je splitska kultura najčešće bila jadna i nikakva upravo onda kad bi HNK bio − jak i moćan.

Nažalost, obično je vrijedilo i obratno, za što je živi dokaz današnjica. Upravo u trenutku dok su HNK-om svi nezadovoljni, u trenutku kad je cijeli naš grad u stvarnoj socijalnoj i ekonomskoj agoniji, u bliskoj okolici Mucalove zgrade svjedočimo paradoksu. Splićani i Splićanke osvajaju nacionalne književne nagrade, nagrade za animaciju u Annecyju, splitski bendovi pune dvorane, dizajneri dobivaju nagrade, izvođači novog cirkusa mjesecima igraju u Parizu, skladateljice se izvode na Zagrebačkom bijenalu.

Jedno veliko nula

Otkad ja pratim, Split nikad nije imao toliko dobrih pisaca, animatora, scenarista, multimedijskih umjetnika, izvedbenih umjetnika, hiphopera, rokera. Koje je u svemu tome mjesto i zasluga žute kuće pokraj Maje? Nichts, niente, nula bodova. I to je najgora dijagnoza koju možemo izreći splitskom HNK. Taj teatar, naime, desetljećima odrađuje svoj korektni, reproduktivni domaći rad, a da u međuvremenu nije stvorio ni jednog pisca ni režisera, a one rijetke koje je otkrio (poput Mate Matišića) potrudio se u međuvremenu otjerati. I to je pravi problem HNK, problem za koji su i Mucalo i Štrljić bili jednako slijepi, i još uvijek to jesu.

jurica pavičić


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ŽUTA KUĆA PUNA MINUSA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-03-07 20:56:40 [created_by] => 32 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-03-08 10:42:48 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-03-07 20:56:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5108 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/03/07/BB/mucalo_dusko1-071010.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "700x511" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7596541 Threads: 3 Questions: 1615186363 Slow queries: 4794766 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110890082 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/kako-je-split-postao-vic-mucalovo-imenovanje-za-intendanta-metafora-kerumove-vlasti-u-splitu-159767 [printLink] => /kultura/kako-je-split-postao-vic-mucalovo-imenovanje-za-intendanta-metafora-kerumove-vlasti-u-splitu-159767?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 233842 [name] => hnksplit [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hnksplit [link] => /tag/hnksplit ) [1] => stdClass Object ( [id] => 209760 [name] => duškomucalo [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => duskomucalo [link] => /tag/duskomucalo ) [2] => stdClass Object ( [id] => 225630 [name] => juricapavičić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => juricapavicic [link] => /tag/juricapavicic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ŽUTA KUĆA PUNA MINUSA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => KAKO JE SPLIT POSTAO VIC Mucalovo imenovanje za intendanta - metafora Kerumove vlasti u Splitu [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-13-05-59-38-32 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/03/07/BB/mucalo_dusko1-071010.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/03/07/BB/mucalo_dusko1-071010.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Ako u posljednje dvije i pol godine postoji jedan trenutak koji poput metafore rasvjetljava što se dogodilo sa Splitom u Kerumovoj eri, taj trenutak vjerojatno je onaj kad je u jesen 2009. tada nova splitska vlast za intendanta HNK imenovala estradnog šoumena Duška Mucala.

I prije i poslije toga kerumovska je ekipa napravila i puno gorih grešaka i puno skandaloznijih imenovanja, no činjenica da je autor pjesme “Odakle se čisti riba” i pjevač koji uveseljava ljude na otvaranjima šoping-centara postao ravnateljem teatra ostavila je pečat ponajprije zato što je jasno oslikavala cijelu jednu eru.

Bila je to era u kojoj je Split – kako veli Vinko Brešan − “postao vic”, a nadobudni, dobronamjerni diletant na mjestu ravnatelja imao je nesreću da postane pančlajn tog vica. Postao je metafora, a najgore što se može dogoditi javnoj osobi jest da postane metafora.

Kazalište u dugu

Kad je Mucalo izglasan, a potom i opetovano postavljan za ve dea, ljudi od kulture, struka i intelektualci snebivali su se i tvrdili da će estradni diletant urušiti kazalište u ponore populizma. S druge strane, brojni pristaše aktualnoga gradonačelnika branili su bizarno imenovanje pravom intelektualnom sofistikom, tvrdeći kako je Mucalo ipak diplomirani ekonomist, te kako će uvesti reda i računice u pustopašno knjigovodstvo razbarušenih umjetnika. U iduće dvije i pol godine Mucalo je “vedeovao” kazalištem, a pokazalo se da su se prognoze i jedne i druge strane ironično iznevjerile.

Kazalište pod Mucalovim mandatom nije postalo ekspozitura Rozge i Grdovića, nastavilo je biti više-manje jednako dobro ili jednako loše ili (možda najtočnije) jednako osrednje bezlično kao što je bilo i prije. Istodobno, “diplomirani ekonomist” pao je točno na onome što je trebao biti njegov forte: na knjigovodstvu.

U prevelikoj nadobudnoj ambiciji razmahao se, ugovarao je previše premijera, previše gostiju, te bacio kazalište u dug koji je na koncu postao politički problem. Tako se sa sirotim Mucalom dogodio obrat koji ni on sam vjerojatno nije mogao zamisliti. Odriče ga se politička opcija koja ga je dovela, dogradonačelnica Anđelka Visković javno ga riba i najavljuje njegovu smjenu. Istodobno, prošlog je tjedna u Zagrebu održan okrugli stol o kazališnoj politici na kojoj je creme de la creme domaće teatrologije o Mucalu govorio s pomirljivim razumijevanjem.

Kako portali izvješćuju, Vjeran Zuppa i pisac Ivan Vidić tamo su ga opisivali kao “dobru osobu” i “jedinog adekvatnog ravnatelja”, a avangardni režiser Branko Brezovec čak je rekao kako je “od početka znao da između njega i Mani Gotovac neće biti razlike”.

Da je Mucalu netko još lani rekao da će ga ribati Visković, a s razumijevanjem prihvaćati visokoparna zagrebačka struka, pomislio bi da se probudio na prvi april! U tu cijelu priču uključio se, dakako, i Mucalov prethodnik Milan Štrljić, koji se u velikom intervjuu “Slobodnoj” pohvalio svojim inozemnim umjetničkim uspjesima, svojim besprijekornim knjigovodstvom, bijelim baletom i ruskim gostovanjima, te napao Mucala iz svih topova, usput kazujući kako je za sve kriva Mani Gotovac jer je u teatar “uvela estradu”.

Pritom je Štrljić doista posljednja osoba koja se smije naslađivati Mucalovim intendantskim jadima, jer su u mnogo čemu isti. Ne samo po tome što će obojica biti upamćena po političkom cenzuriranju predstave (prvi “Bakha”, drugi “Maršala”), ne samo zato što su obojica ponizila vlastitu firmu slušajući svoga političkoga komesara (prvi Petra Selema, drugi Željka Keruma), nego i zato što je upravo Štrljić od HNK Split napravio bezubo, eskapističko, asanirano mjesto koje ne komunicira s vlastitim okružjem – što je taj teatar ostao do danas. Splitski HNK – valja podsjetiti – skupa je igračka.

Žuti baobab


To je ogromni radni kombinat koji ima gotovo 300 zaposlenih, koji je u gora vremena trošio gotovo 70 posto splitskog novca za kulturu (brojka je sada, koliko čujem, manja). Ta lijepa žuta zgrada ogromni je baobab ispod kojega u splitskoj kulturi često ništa nije moglo rasti, zato što je bio golem, imao preširoko korijenje i pregustu krošnju.

Ono ključno pitanje na koje ni Mucalo ni Štrljić nikad nisu odgovorili jest: što naš grad i naša zajednica želi od te žute kuće u koju ulaže toliko novca, žrtvujući svu preostalu kulturu, ostavljajući sve ostale na kruhu i vodi? Je li smisao tog ogromnog ulaganja tek to da ansambli i zaposleni dobiju plaću? Je li smisao taj da se korektno i na razini reproduciraju umjetničke forme 19. stoljeća, pri čemu lokalna zajednica za tu reprodukciju nema čak ni kadrovske snage, pa su pojedini ansambli internacionalniji od Chelseaja i Arsenala?

Ili bi smisao te skupe, velike žute kuće trebao biti neki drugi, da bude motor lokalne kreacije, mjesto u kojem se ogleda lokalna zajednica, prostor u kojemu se propituju pitanja koja gledateljstvo živi, veliko zrcalo nad našim svijetom, i veliki motor koji za sobom vuče druge: dizajnere, muzičare, plesne ansamble, pisce, skladatelje...? Ako je smisao “industrijskog pogona” poput HNK to drugo, onda treba reći − tu funkciju “žuta kuća” uopće ne ispunjava.

Štoviše, ona se već dugo i predugo ponaša kao da okolni svijet ne postoji, ne bavi se ovim prostorom i njegovom sudbinom. Ta kuća već je predugo kula od slonovače, izolirani tvrdalj u koji ništa s ulice i ništa s lokalne umjetničke scene ne ulazi, niti iz te kuće na ulicu i scenu izlazi. Bila bi laž tvrditi da je takav autizam u HNK ušao s Mucalom. Štoviše, upravo je Štrljić bio njen glavni promotor. Upravo je Štrljiću bilo najvažnije štukanu i mjedenu zgradu zaštititi od “estradizacije” i provokacije.

Upravo je Štrljić bio taj koji je HNK laštio kao srebrni pjat, da ne bi kakva politički neugodna “situacija” uzbunila njegove političke mentore. U tom smislu, Mucalo nije intendant prekida, nego intendant istog, bjelanjačkog, bezličnog kontinuiteta. Dugo pratim kulturu u ovom gradu. Sa žalošću moram primijetiti činjenicu da je splitska kultura najčešće bila jadna i nikakva upravo onda kad bi HNK bio − jak i moćan.

Nažalost, obično je vrijedilo i obratno, za što je živi dokaz današnjica. Upravo u trenutku dok su HNK-om svi nezadovoljni, u trenutku kad je cijeli naš grad u stvarnoj socijalnoj i ekonomskoj agoniji, u bliskoj okolici Mucalove zgrade svjedočimo paradoksu. Splićani i Splićanke osvajaju nacionalne književne nagrade, nagrade za animaciju u Annecyju, splitski bendovi pune dvorane, dizajneri dobivaju nagrade, izvođači novog cirkusa mjesecima igraju u Parizu, skladateljice se izvode na Zagrebačkom bijenalu.

Jedno veliko nula

Otkad ja pratim, Split nikad nije imao toliko dobrih pisaca, animatora, scenarista, multimedijskih umjetnika, izvedbenih umjetnika, hiphopera, rokera. Koje je u svemu tome mjesto i zasluga žute kuće pokraj Maje? Nichts, niente, nula bodova. I to je najgora dijagnoza koju možemo izreći splitskom HNK. Taj teatar, naime, desetljećima odrađuje svoj korektni, reproduktivni domaći rad, a da u međuvremenu nije stvorio ni jednog pisca ni režisera, a one rijetke koje je otkrio (poput Mate Matišića) potrudio se u međuvremenu otjerati. I to je pravi problem HNK, problem za koji su i Mucalo i Štrljić bili jednako slijepi, i još uvijek to jesu.

jurica pavičić


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/kako-je-split-postao-vic-mucalovo-imenovanje-za-intendanta-metafora-kerumove-vlasti-u-splitu-159767 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=64addd2d290c1f3db5ed5dafbc7e611ad1eb5b01 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=KAKO+JE+SPLIT+POSTAO+VIC++Mucalovo+imenovanje+za+intendanta+-+metafora+Kerumove+vlasti+u+Splitu&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fkako-je-split-postao-vic-mucalovo-imenovanje-za-intendanta-metafora-kerumove-vlasti-u-splitu-159767 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fkako-je-split-postao-vic-mucalovo-imenovanje-za-intendanta-metafora-kerumove-vlasti-u-splitu-159767 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ŽUTA KUĆA PUNA MINUSA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaŽUTA KUĆA PUNA MINUSA

KAKO JE SPLIT POSTAO VIC Mucalovo imenovanje za intendanta - metafora Kerumove vlasti u Splitu

Piše PSD.
7. ožujka 2012. - 21:56
Ako u posljednje dvije i pol godine postoji jedan trenutak koji poput metafore rasvjetljava što se dogodilo sa Splitom u Kerumovoj eri, taj trenutak vjerojatno je onaj kad je u jesen 2009. tada nova splitska vlast za intendanta HNK imenovala estradnog šoumena Duška Mucala.

jurica pavičić


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 07:59