stdClass Object ( [id] => 158083 [title] => HRVATSKI FILM 2012. Od političkog trilera do medicinskog horora [alias] => hrvatski-film-2012-od-politickog-trilera-do-medicinskog-horora [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => LJUDOŽDER VEGETARIJANAC

Branko Schmidt ne mijenja pobjednički tim: režira film prema Balenovićevu romanu i opet s Bitorajcem u glavnoj ulozi.

- Balenović je napisao sjajan roman s vrlo intrigantnom i aktualnom temom korupcije u zdravstvu. Film je radila gotovo identična ekipa “Metastaza“. Pri kraju smo montaže i prve reakcije kolega koji su vidjeli materijal vrlo su dobre. Rene je danas jedan od naših najboljih glumaca i u potpunosti mi je odgovarao liku korumpiranog doktora Babića – zadovoljno će Schmidt.

Rene je rekao da mu je najveći izazov nova frizura s kojom se mora suživjeti jer ga šira publika poznaje kao ćelavog.

- Kada su iz Rima stigle vrhunske perike i kada ih je naša majstorica maske Jasna Rossini stavila na Reneovu ćelu, i najveći skeptici su zanijemjeli – pripovijeda Schmidt.

Cilj je bio da doktor izgleda kao fini dečko kojeg bi svaka mama poželjela za zeta, no njegova vanjština skriva monstruma. Konačno, naslov filma je hororski – “Ljudožder vegetarijanac“. Redatelj ne bi film okarakterizirao kao horor, ali...
- Ima scena koje će šokirati. Budući da se radi o ginekologu, mislim da će ovaj film posebno uznemiriti žene – rezolutan je.

Nakon navijačkog nasilja, Schmidt nišani na još jednu osjetljivu temu, korupciju u zdravstvu.

- Mislim da će film podići dosta prašine. Balenoviću, koji je i sam ginekolog, svakodnevno kolege pružaju potporu. Uvjeren sam da većina liječnika pošteno radi posao i da će pozitivno reagirati na film, ali bit će i nekih vrlo glasnih protivnika – sluti Schmidt. Doktor operira u kinima od 1. ožujka.

NOĆNI BRODOVI


Ni “Noćni brodovi“ ne čekaju Pulu. Igor Mirković pušta film s veza već 15. ožujka. Film je rađen prije svega za publiku i zato su kina prioritet, a tu je i jedan osoban razlog.

- U procesu rada u zadnja tri-četiri mjeseca film sam odgledao barem 150 puta i više ne mogu. Mislim da je krajnje vrijeme da prepustim da ga gledaju drugi – priznaje Mirković, a film je “kuhao“ pune tri godine, jer je scenarij sporo dozrijevao.
- Proces fermentacije traje koliko traje. Možda upravo zato toliko žurimo da što prije pokažemo film publici: došlo je vrijeme da ispraznimo bačve i pripremimo ih za nove priče koje u nama trebaju dozrijevati – nestrpljiv je Mirković.

Glavna glumica Ana Karić opisuje “Noćne brodove“ kao hrvatsku verziju “Mostova okruga Madison”. Sličnosti doista postoje.

- Oba filma govore o ljubavi koja se dogodila kad je nitko nije očekivao i koncentrirana su na odnos dva glavna lika. Zato bih rekao da sviraju na sličnim instrumentima, pa bi se mogli svidjeti sličnim ljudima – govori Mirković.

U zadnje vrijeme u svjetskoj kinematografiji gledali smo “Daleko od nje”, “Ima li koga“... No, Mirković dvoji da je priča o “70-godišnjim tinejdžerima“ film za stariju publiku.

- To je klasični ljubić i nadam se da će se dopasti ljudima različitih generacija koji su skloni emotivnim filmovima. Istina je da takvi filmovi traže izvjesnu životnu zrelost, ali naše test projekcije kažu da ljudi kojima se dopao nisu nužno bili iste dobi – otkriva Mirković nadajući se da jedan takav film za smijanje i plakanje treba našoj publici.

- Mislim da i dalje ima puno ljudi kojima upravo to fali – vjeruje on. Poželimo mirno more kapetanu “Noćnih brodova“.

ZAGREBAČKE PRIČE 2

Nastavak omnibusa rijetko se kad viđa i u svjetskom filmu, kamoli domaćem, no uspjeh “Zagrebačkih priča“ uvjerio je producenta Borisa T. Matića da radi “sequel“. Komisija je imala težak zadatak odabrati samo šest scenarija.

- Najveći problem bio je ne uvrstiti u omnibus još 10-ak priča koje su imali jak potencijal. Ali, tako je to sa svim natječajima i odlukama. Nadam se da nismo jako pogriješili – iskreno će Matić, koji planira napraviti barem pet nastavaka.
- Ovakvi projekti pružaju mogućnost autorima da se okušaju u filmu koji će biti prikazan i na velikom platnu, a s druge ljudima koji odlučuju o dodjeli sredstava kod sufinanciranja filmova pomažu da vide mogućnosti pojedinog autora. I sve to za upola manji budžet od odobrenog za debije – priča Matić.

“Zagrebačke priče“ ovoga put imaju temu ljubav. Sudeći i po “Noćnim brodovima“, ljubavi očito nedostaje u hrvatskom filmu.

- Ljubavi očigledno fali većini ljudi, kad pogledamo kako se ponašaju. Kroz dobivene scenarije vidjeli smo različite pristupe autora o poimanju ljubavi. Bilo je tu mržnje, svađe, nerazumijevanja, čežnje i tako dalje … Zanimljiva je činjenica da većina odabranih scenarija obrađuju odnose na relaciji roditelji–djeca, tako da se, zapravo, još nismo odlučili hoće li nastavak nositi naslov “Zagrebačke priče 2: Ljubav“ ili će to biti “Obitelj“ – još nije siguran Matić za podnaslov filma.

No, siguran je kako će distribucija “Zagrebačkih priča 2“ uslijediti na jesen i da će svaki film započeti i svoj “solo“ život. Plus, daje nam malu ekskluzivu: sprema se natječaj za novi nastavak koji bi za temu trebao imati - Božić.

CVJETNI TRG

Politički triler a la “Cvjetni trg“ rijetka je pojava u našoj kinematografiji. Film nastao prema scenariju Mate Matišića upravo koketira s tim žanrom, a redatelj Krsto Papić spominje utjecaj Hitcha. Znači, film se gleda s ruba stolca?

- Više bih volio da ljudi gledaju film nepomični i da na kraju ne skoče odmah sa sjedala, da na trenutak razmisle, jer ono što će vidjeti jako ih se tiče – komentira Papić.
Između njegova posljednjeg filma “Infekcija” i “Cvjetnog trga“ prošlo je gotovo deset godina, no duge pauze za njega su uobičajena stvar. U prošlosti su ponekad bile uzrokovane njegovim stavljanjem “na led” od strane vlastodržaca. No, zadnjih osam godina Papić je, kaže, sam sebe stavio na led, jer je domaća kritika “Izbavitelja“ proglasila “promašenim“.

- U tom filmu najavljena je neka velika kriza, a kritičari su se pitali prije osam godina o kakvoj to krizi ja trabunjam i kako je moguće da “izbavitelj“ vodi zemlju u Europu?! A danas, kad im je taj isti “izbavitelj“ u Remetincu i po sudovima, nisu me se ni jedom riječju sjetili. No, ja im to ne zamjeram, normalno je da se pijetlu koji prerano kukuriče odsiječe glava – veli Papić koji bi s “Cvjetnim trgom“ mogao podići prašinu.

Radnja se događa za vladavine Sanadera i Mesića, i film se referira na hrvatski svagdan. Prijetnji nije bilo, no kontroverzi bi, po Papiću, moglo biti.

- Mi nikog ne štedimo, a naše društvo prepuno je ljudi koji mentalno žive u prošlosti. Stare generacije uspjele su mržnju i podijeljenost prenijeti na potomke, pa se našom zemljom motaju mladi, lijepi i perspektivni vampiri – kaže Papić. Pokrijte vratove!

DJECA JESENI

Nakon uspješna bavljenja televizijskim serijalima (“Najbolje godine“, “Zauvijek susjedi“), talentirani redatelj Goran Rukavina bacio se na dugometražni igrani film.

- Najbitnija razlika, barem u mojem slučaju, jest da se TV serijama mogu baviti profesionalno i od toga živjeti, a filmom se zbog kroničnog nedostatka sredstava mogu baviti isključivo u slobodno vrijeme i volonterski – iskreno će Rukavina koji snima debi “Djeca jeseni“ prema navodno “kontroveznom“ scenariju Zvonimira Munivrane (šifra: Baretić).
Kako bilo, sinopsis je sljedeći... Maša, supruga forenzičara Marka, prije tri godine je nestala u planinskoj ekspediciji, a njezino tijelo nikada nije pronađeno. Marko živi s kćerkicom Marijom. U njihov život ulazi Lidija, odvjetnica i zajednička prijateljica. Kako je forenzičar, Marko je suočen s izborom: čekati i tražiti dokaze o sudbini svoje supruge ili prihvatiti novi život s Marijom i Lidijom. Ipak, tajanstvena pisma koja mu svaki mjesec dolaze na adresu, navodno od Maše, kao i neočekivani razvoj događaja, sugeriraju da Marko zna puno više o sudbini svoje žene nego što to izgleda.

“Djeca jeseni“ žanrovski se kategoriziraju kao psihološka drama. Rukavina nam decidirano tvrdi kako film ne koketira s trilerom, niti da u njemu ima moderne forenzike i sličnosti s TV serijom “CSI“. No, u filmu vrijednom 735.000 eura ima zato dobrih glumaca: glavne uloge igraju iskusni Leon Lučev, mlada nada Judita Franković te Ana Marija Mandić kao curica Marija, a tu je i Ivana Roščić. Protivno naslovu, “Djeca jeseni“ neće čekati jesen za kina. Premijeru imaju na ljeto na pulskom festivalu.

SONJA I BIK

Ideju za film Vlatka Vorkapić dobila je snimajući dokumentarac o borbama bikova u Zagori “Ćaća i braća“, o obitelji koja organizira jednu od najvećih bikijada, onu u Radošiću.
- Bikovi, kao i njihovi vlasnici, te sva ta događanja oko borbi vrlo su filmični i već za vrijeme snimanja dokumentarca počela sam razmišljati o igranom filmu koji bih smjestila u taj milje – objašnjava Vorkapić korijene “Sonje i bika“. Kažu da je najteže režirati djecu i životinje, a Vorkapić je na setu imala bika, koji put i njih pet, šest.

- A da nam ne bude prejednostavno u filmu se pojavljuju i mačak, psić, dvije zmije i zlatna ribica. O tapiru se, srećom, samo priča. U radu s bikovima imali smo veliku pomoć vlasnika bikova – ističe Vorkapić.

Je li se koji bik “razjario“? - S bikovima se nije za šaliti. Oni su određivali, što je i jedini način da snimite takvu scenu – obznanjuje Vlatka.

Film se opisuje kao romantična komedija, pri čemu bik “spaja” Juditu Franković i Gorana Bogdana. Zanima nas je li se redateljica možda ugledala na “Silom dadilja“, gdje su Cary Grant i Katharine Hepburn imali posla s leopardom.

- Film se opisuje kao rom-com, što je točno, ali on je i komedija mentaliteta. Mi smo se na setu šalili da je film svojevrsni vlaški vestern. Naime, u taj opori svijet vlasnika bikova, glavna junakinja stvarno upada poput neke skvo. Razveselili ste me ovim podsjećanjem na film “Silom dadilja“.

Nisam se, naime, inspirirala tim pravim remek-djelom “screwball“ komedije, ali tu vrstu filma jako volim. A Judita i Goran su pravi filmski par i puno su pridonijeli “Sonji i biku“. Imaju tu međusobnu glumačku kemiju koja je neophodna ovakvom filmu – zaključila je Vorkapić. Ole!

VISOKA MODNA NAPETOST

Filipu Šovagoviću draže je izići u podjeli Gavellina repertoara, negdje pri dnu podjele i lijepo dolaziti na probe, piti kavice i čekati na svoj red u klubu, jer tu, kaže, ima toliko malo briga i toliko puno sreće. Međutim, nešto ga goni da opet stane iza kamere. Nakon zanimljiva, mlako primljena debija “Pušća bistra”, Šovagović predstavlja drugijenac.
- “Bistra“ je ostala žanrovski neodređena. Možda smo uspjeli otškrinuti vrata nekom novom žanru, no to će se pokazati tek kasnije. Ja sam zadnji koji bi trebao reći da je film žanrovski problematičan. S marketinškog aspekta, trebao bi ponavljati poput papige: film je pregenijalan, nikad viđeno itd., ali i to je izostalo – priznaje Šovagović koji je s Perišićem i Đikićem dugo radio na scenariju “Napetosti“.

- Htjeli smo da priča bude zaokružena i mislim da smo uspjeli. Film je uistinu bilo zabavno raditi, izgubilo se živaca, nakupilo se sijedih, no uskoro izlazimo – najavljuje on. “Visoka modna napetost” u medijima je najviše pažnje izazvala zbog bivšeg predsjednika Stjepana Mesića koji se pojavljuje u jednoj od uloga. Stoje li usporedbe da Mesić izgleda kao američki glumac, naša inačica Anthonyja Hopkinsa?

- Zahvaljujući bivšem predsjedniku ako uguglate “visokamodnanapetost” vidjet ćete da je vijest obišla svijet. Gospodin Mesić bio je iznimno opušten na snimanju i pritom homogenizirao ekipu filma. Tih smo dana premašili zadane planove i fakat djelovali kao vrhunski profesionalci. Tih je dana i gospodin Goran Navojec stigao sa snimanja filma “Nemoguća misija 4” s tisuću puta uvećanim star rejtingom, tako da sam sklon preporučiti film, ako ni zbog čega drugoga - zbog odličnih glumaca. Iznenadit ćete se – tvrdi Šovagović.

ZABRANJENO SMIJANJE


Kako je skloniji dramama, iznenađenje je da se Davor Žmegač odlučio baš na adaptaciju kazališne komedije Mira Gavrana.

- Imate pravo da sam inače skloniji dramama, no valjda me je trebalo gurnuti u nešto ovakvo pa da shvatim kako se odlično mogu osjećati i u komediji. Ona je za mene vrsta sigurnosne mreže koja me štiti da ne propadnem u neke jame privatnosti iz kojih je ponekad teško vratiti se publici – odgovara Žmegač.
S obzirom na naslov, “Zabranjeno smijanje”, pitamo ga je li to možda između redaka želi poručiti da hrvatskom filmu nedostaje komedija, u smislu da je, kao, smijeh u kinima zabranjen.

- Smijeha u hrvatskom filmu nedostaje, između ostalog, i zbog autorske predrasude, koju osjećam i sam, da se važne stvari mogu reći samo dramom, eventualno i satirom ili humornom dramom, ali ne i komedijom, jer umjetnost ne stanuje u (filmskoj) komediji. Naravno, lako je srušiti tu tezu, ali je teže iskorijeniti predrasudu. Što se naslova tiče, Gavran ga je izabrao intuitivno, no čini mi se da će publika moći i sama osjetiti što je “zabranjeno“ u situacijama kojima će se ipak smijati – napominje Žmegač koji voli komedije što proizlaze iz realnih situacija, tipa Woody Allen, jer one su za smiješak, ne za smijanje iz trbuha, a često imaju i koprenu sjete.

Žmegač skreće pažnju i na to da je “Zabranjeno smijanje“ televizijski film koji je prvenstveno namijenjen TV publici.

- Očekivanja kinogledatelja nešto su drukčija od televizijskih, pa tako ni filmski festivali nisu idealna mjesta za prezentaciju takvih filmova. No, kako nemamo TV festivala, nadam se da će “Zabranjenom smijanju“ u Puli biti uvažena ta posebnost – nada se Žmegač. Ako publiku nasmije, posebnost filma bit će uvažena. Smijanje je dopušteno.

marko njegić



[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na velikom ekranu trebao bi se napokon zavrtjeti i film “Bella Biondina” pokojnog Daniela Marušića sa Zrinkom Cvitešić. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KRITIČAR 'slobodne dalmacije' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE ‘DOMAĆICE’ ZA KOJE JE NAČELNO POTVRĐENO DA BI SE TREBALE POJAVITI NA PULI I U KINIMA DO KRAJA GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-02-20 20:09:02 [created_by] => 32 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-06-02 18:15:22 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-02-20 22:23:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7128 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/02/20/Panorama/pppanorama SONJA I BIK 1_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "424x336" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38652027 Threads: 5 Questions: 7115256434 Slow queries: 3306060 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608805555 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 46 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/hrvatski-film-2012-od-politickog-trilera-do-medicinskog-horora-158083 [printLink] => /kultura/hrvatski-film-2012-od-politickog-trilera-do-medicinskog-horora-158083?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 178242 [name] => hrvatskifilm [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hrvatskifilm [link] => /tag/hrvatskifilm ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na velikom ekranu trebao bi se napokon zavrtjeti i film “Bella Biondina” pokojnog Daniela Marušića sa Zrinkom Cvitešić. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KRITIČAR 'slobodne dalmacije' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE ‘DOMAĆICE’ ZA KOJE JE NAČELNO POTVRĐENO DA BI SE TREBALE POJAVITI NA PULI I U KINIMA DO KRAJA GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => HRVATSKI FILM 2012. Od političkog trilera do medicinskog horora [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-20-12-26-32 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/02/20/Panorama/pppanorama SONJA I BIK 1_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/02/20/Panorama/pppanorama SONJA I BIK 1_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}LJUDOŽDER VEGETARIJANAC

Branko Schmidt ne mijenja pobjednički tim: režira film prema Balenovićevu romanu i opet s Bitorajcem u glavnoj ulozi.

- Balenović je napisao sjajan roman s vrlo intrigantnom i aktualnom temom korupcije u zdravstvu. Film je radila gotovo identična ekipa “Metastaza“. Pri kraju smo montaže i prve reakcije kolega koji su vidjeli materijal vrlo su dobre. Rene je danas jedan od naših najboljih glumaca i u potpunosti mi je odgovarao liku korumpiranog doktora Babića – zadovoljno će Schmidt.

Rene je rekao da mu je najveći izazov nova frizura s kojom se mora suživjeti jer ga šira publika poznaje kao ćelavog.

- Kada su iz Rima stigle vrhunske perike i kada ih je naša majstorica maske Jasna Rossini stavila na Reneovu ćelu, i najveći skeptici su zanijemjeli – pripovijeda Schmidt.

Cilj je bio da doktor izgleda kao fini dečko kojeg bi svaka mama poželjela za zeta, no njegova vanjština skriva monstruma. Konačno, naslov filma je hororski – “Ljudožder vegetarijanac“. Redatelj ne bi film okarakterizirao kao horor, ali...
- Ima scena koje će šokirati. Budući da se radi o ginekologu, mislim da će ovaj film posebno uznemiriti žene – rezolutan je.

Nakon navijačkog nasilja, Schmidt nišani na još jednu osjetljivu temu, korupciju u zdravstvu.

- Mislim da će film podići dosta prašine. Balenoviću, koji je i sam ginekolog, svakodnevno kolege pružaju potporu. Uvjeren sam da većina liječnika pošteno radi posao i da će pozitivno reagirati na film, ali bit će i nekih vrlo glasnih protivnika – sluti Schmidt. Doktor operira u kinima od 1. ožujka.

NOĆNI BRODOVI


Ni “Noćni brodovi“ ne čekaju Pulu. Igor Mirković pušta film s veza već 15. ožujka. Film je rađen prije svega za publiku i zato su kina prioritet, a tu je i jedan osoban razlog.

- U procesu rada u zadnja tri-četiri mjeseca film sam odgledao barem 150 puta i više ne mogu. Mislim da je krajnje vrijeme da prepustim da ga gledaju drugi – priznaje Mirković, a film je “kuhao“ pune tri godine, jer je scenarij sporo dozrijevao.
- Proces fermentacije traje koliko traje. Možda upravo zato toliko žurimo da što prije pokažemo film publici: došlo je vrijeme da ispraznimo bačve i pripremimo ih za nove priče koje u nama trebaju dozrijevati – nestrpljiv je Mirković.

Glavna glumica Ana Karić opisuje “Noćne brodove“ kao hrvatsku verziju “Mostova okruga Madison”. Sličnosti doista postoje.

- Oba filma govore o ljubavi koja se dogodila kad je nitko nije očekivao i koncentrirana su na odnos dva glavna lika. Zato bih rekao da sviraju na sličnim instrumentima, pa bi se mogli svidjeti sličnim ljudima – govori Mirković.

U zadnje vrijeme u svjetskoj kinematografiji gledali smo “Daleko od nje”, “Ima li koga“... No, Mirković dvoji da je priča o “70-godišnjim tinejdžerima“ film za stariju publiku.

- To je klasični ljubić i nadam se da će se dopasti ljudima različitih generacija koji su skloni emotivnim filmovima. Istina je da takvi filmovi traže izvjesnu životnu zrelost, ali naše test projekcije kažu da ljudi kojima se dopao nisu nužno bili iste dobi – otkriva Mirković nadajući se da jedan takav film za smijanje i plakanje treba našoj publici.

- Mislim da i dalje ima puno ljudi kojima upravo to fali – vjeruje on. Poželimo mirno more kapetanu “Noćnih brodova“.

ZAGREBAČKE PRIČE 2

Nastavak omnibusa rijetko se kad viđa i u svjetskom filmu, kamoli domaćem, no uspjeh “Zagrebačkih priča“ uvjerio je producenta Borisa T. Matića da radi “sequel“. Komisija je imala težak zadatak odabrati samo šest scenarija.

- Najveći problem bio je ne uvrstiti u omnibus još 10-ak priča koje su imali jak potencijal. Ali, tako je to sa svim natječajima i odlukama. Nadam se da nismo jako pogriješili – iskreno će Matić, koji planira napraviti barem pet nastavaka.
- Ovakvi projekti pružaju mogućnost autorima da se okušaju u filmu koji će biti prikazan i na velikom platnu, a s druge ljudima koji odlučuju o dodjeli sredstava kod sufinanciranja filmova pomažu da vide mogućnosti pojedinog autora. I sve to za upola manji budžet od odobrenog za debije – priča Matić.

“Zagrebačke priče“ ovoga put imaju temu ljubav. Sudeći i po “Noćnim brodovima“, ljubavi očito nedostaje u hrvatskom filmu.

- Ljubavi očigledno fali većini ljudi, kad pogledamo kako se ponašaju. Kroz dobivene scenarije vidjeli smo različite pristupe autora o poimanju ljubavi. Bilo je tu mržnje, svađe, nerazumijevanja, čežnje i tako dalje … Zanimljiva je činjenica da većina odabranih scenarija obrađuju odnose na relaciji roditelji–djeca, tako da se, zapravo, još nismo odlučili hoće li nastavak nositi naslov “Zagrebačke priče 2: Ljubav“ ili će to biti “Obitelj“ – još nije siguran Matić za podnaslov filma.

No, siguran je kako će distribucija “Zagrebačkih priča 2“ uslijediti na jesen i da će svaki film započeti i svoj “solo“ život. Plus, daje nam malu ekskluzivu: sprema se natječaj za novi nastavak koji bi za temu trebao imati - Božić.

CVJETNI TRG

Politički triler a la “Cvjetni trg“ rijetka je pojava u našoj kinematografiji. Film nastao prema scenariju Mate Matišića upravo koketira s tim žanrom, a redatelj Krsto Papić spominje utjecaj Hitcha. Znači, film se gleda s ruba stolca?

- Više bih volio da ljudi gledaju film nepomični i da na kraju ne skoče odmah sa sjedala, da na trenutak razmisle, jer ono što će vidjeti jako ih se tiče – komentira Papić.
Između njegova posljednjeg filma “Infekcija” i “Cvjetnog trga“ prošlo je gotovo deset godina, no duge pauze za njega su uobičajena stvar. U prošlosti su ponekad bile uzrokovane njegovim stavljanjem “na led” od strane vlastodržaca. No, zadnjih osam godina Papić je, kaže, sam sebe stavio na led, jer je domaća kritika “Izbavitelja“ proglasila “promašenim“.

- U tom filmu najavljena je neka velika kriza, a kritičari su se pitali prije osam godina o kakvoj to krizi ja trabunjam i kako je moguće da “izbavitelj“ vodi zemlju u Europu?! A danas, kad im je taj isti “izbavitelj“ u Remetincu i po sudovima, nisu me se ni jedom riječju sjetili. No, ja im to ne zamjeram, normalno je da se pijetlu koji prerano kukuriče odsiječe glava – veli Papić koji bi s “Cvjetnim trgom“ mogao podići prašinu.

Radnja se događa za vladavine Sanadera i Mesića, i film se referira na hrvatski svagdan. Prijetnji nije bilo, no kontroverzi bi, po Papiću, moglo biti.

- Mi nikog ne štedimo, a naše društvo prepuno je ljudi koji mentalno žive u prošlosti. Stare generacije uspjele su mržnju i podijeljenost prenijeti na potomke, pa se našom zemljom motaju mladi, lijepi i perspektivni vampiri – kaže Papić. Pokrijte vratove!

DJECA JESENI

Nakon uspješna bavljenja televizijskim serijalima (“Najbolje godine“, “Zauvijek susjedi“), talentirani redatelj Goran Rukavina bacio se na dugometražni igrani film.

- Najbitnija razlika, barem u mojem slučaju, jest da se TV serijama mogu baviti profesionalno i od toga živjeti, a filmom se zbog kroničnog nedostatka sredstava mogu baviti isključivo u slobodno vrijeme i volonterski – iskreno će Rukavina koji snima debi “Djeca jeseni“ prema navodno “kontroveznom“ scenariju Zvonimira Munivrane (šifra: Baretić).
Kako bilo, sinopsis je sljedeći... Maša, supruga forenzičara Marka, prije tri godine je nestala u planinskoj ekspediciji, a njezino tijelo nikada nije pronađeno. Marko živi s kćerkicom Marijom. U njihov život ulazi Lidija, odvjetnica i zajednička prijateljica. Kako je forenzičar, Marko je suočen s izborom: čekati i tražiti dokaze o sudbini svoje supruge ili prihvatiti novi život s Marijom i Lidijom. Ipak, tajanstvena pisma koja mu svaki mjesec dolaze na adresu, navodno od Maše, kao i neočekivani razvoj događaja, sugeriraju da Marko zna puno više o sudbini svoje žene nego što to izgleda.

“Djeca jeseni“ žanrovski se kategoriziraju kao psihološka drama. Rukavina nam decidirano tvrdi kako film ne koketira s trilerom, niti da u njemu ima moderne forenzike i sličnosti s TV serijom “CSI“. No, u filmu vrijednom 735.000 eura ima zato dobrih glumaca: glavne uloge igraju iskusni Leon Lučev, mlada nada Judita Franković te Ana Marija Mandić kao curica Marija, a tu je i Ivana Roščić. Protivno naslovu, “Djeca jeseni“ neće čekati jesen za kina. Premijeru imaju na ljeto na pulskom festivalu.

SONJA I BIK

Ideju za film Vlatka Vorkapić dobila je snimajući dokumentarac o borbama bikova u Zagori “Ćaća i braća“, o obitelji koja organizira jednu od najvećih bikijada, onu u Radošiću.
- Bikovi, kao i njihovi vlasnici, te sva ta događanja oko borbi vrlo su filmični i već za vrijeme snimanja dokumentarca počela sam razmišljati o igranom filmu koji bih smjestila u taj milje – objašnjava Vorkapić korijene “Sonje i bika“. Kažu da je najteže režirati djecu i životinje, a Vorkapić je na setu imala bika, koji put i njih pet, šest.

- A da nam ne bude prejednostavno u filmu se pojavljuju i mačak, psić, dvije zmije i zlatna ribica. O tapiru se, srećom, samo priča. U radu s bikovima imali smo veliku pomoć vlasnika bikova – ističe Vorkapić.

Je li se koji bik “razjario“? - S bikovima se nije za šaliti. Oni su određivali, što je i jedini način da snimite takvu scenu – obznanjuje Vlatka.

Film se opisuje kao romantična komedija, pri čemu bik “spaja” Juditu Franković i Gorana Bogdana. Zanima nas je li se redateljica možda ugledala na “Silom dadilja“, gdje su Cary Grant i Katharine Hepburn imali posla s leopardom.

- Film se opisuje kao rom-com, što je točno, ali on je i komedija mentaliteta. Mi smo se na setu šalili da je film svojevrsni vlaški vestern. Naime, u taj opori svijet vlasnika bikova, glavna junakinja stvarno upada poput neke skvo. Razveselili ste me ovim podsjećanjem na film “Silom dadilja“.

Nisam se, naime, inspirirala tim pravim remek-djelom “screwball“ komedije, ali tu vrstu filma jako volim. A Judita i Goran su pravi filmski par i puno su pridonijeli “Sonji i biku“. Imaju tu međusobnu glumačku kemiju koja je neophodna ovakvom filmu – zaključila je Vorkapić. Ole!

VISOKA MODNA NAPETOST

Filipu Šovagoviću draže je izići u podjeli Gavellina repertoara, negdje pri dnu podjele i lijepo dolaziti na probe, piti kavice i čekati na svoj red u klubu, jer tu, kaže, ima toliko malo briga i toliko puno sreće. Međutim, nešto ga goni da opet stane iza kamere. Nakon zanimljiva, mlako primljena debija “Pušća bistra”, Šovagović predstavlja drugijenac.
- “Bistra“ je ostala žanrovski neodređena. Možda smo uspjeli otškrinuti vrata nekom novom žanru, no to će se pokazati tek kasnije. Ja sam zadnji koji bi trebao reći da je film žanrovski problematičan. S marketinškog aspekta, trebao bi ponavljati poput papige: film je pregenijalan, nikad viđeno itd., ali i to je izostalo – priznaje Šovagović koji je s Perišićem i Đikićem dugo radio na scenariju “Napetosti“.

- Htjeli smo da priča bude zaokružena i mislim da smo uspjeli. Film je uistinu bilo zabavno raditi, izgubilo se živaca, nakupilo se sijedih, no uskoro izlazimo – najavljuje on. “Visoka modna napetost” u medijima je najviše pažnje izazvala zbog bivšeg predsjednika Stjepana Mesića koji se pojavljuje u jednoj od uloga. Stoje li usporedbe da Mesić izgleda kao američki glumac, naša inačica Anthonyja Hopkinsa?

- Zahvaljujući bivšem predsjedniku ako uguglate “visokamodnanapetost” vidjet ćete da je vijest obišla svijet. Gospodin Mesić bio je iznimno opušten na snimanju i pritom homogenizirao ekipu filma. Tih smo dana premašili zadane planove i fakat djelovali kao vrhunski profesionalci. Tih je dana i gospodin Goran Navojec stigao sa snimanja filma “Nemoguća misija 4” s tisuću puta uvećanim star rejtingom, tako da sam sklon preporučiti film, ako ni zbog čega drugoga - zbog odličnih glumaca. Iznenadit ćete se – tvrdi Šovagović.

ZABRANJENO SMIJANJE


Kako je skloniji dramama, iznenađenje je da se Davor Žmegač odlučio baš na adaptaciju kazališne komedije Mira Gavrana.

- Imate pravo da sam inače skloniji dramama, no valjda me je trebalo gurnuti u nešto ovakvo pa da shvatim kako se odlično mogu osjećati i u komediji. Ona je za mene vrsta sigurnosne mreže koja me štiti da ne propadnem u neke jame privatnosti iz kojih je ponekad teško vratiti se publici – odgovara Žmegač.
S obzirom na naslov, “Zabranjeno smijanje”, pitamo ga je li to možda između redaka želi poručiti da hrvatskom filmu nedostaje komedija, u smislu da je, kao, smijeh u kinima zabranjen.

- Smijeha u hrvatskom filmu nedostaje, između ostalog, i zbog autorske predrasude, koju osjećam i sam, da se važne stvari mogu reći samo dramom, eventualno i satirom ili humornom dramom, ali ne i komedijom, jer umjetnost ne stanuje u (filmskoj) komediji. Naravno, lako je srušiti tu tezu, ali je teže iskorijeniti predrasudu. Što se naslova tiče, Gavran ga je izabrao intuitivno, no čini mi se da će publika moći i sama osjetiti što je “zabranjeno“ u situacijama kojima će se ipak smijati – napominje Žmegač koji voli komedije što proizlaze iz realnih situacija, tipa Woody Allen, jer one su za smiješak, ne za smijanje iz trbuha, a često imaju i koprenu sjete.

Žmegač skreće pažnju i na to da je “Zabranjeno smijanje“ televizijski film koji je prvenstveno namijenjen TV publici.

- Očekivanja kinogledatelja nešto su drukčija od televizijskih, pa tako ni filmski festivali nisu idealna mjesta za prezentaciju takvih filmova. No, kako nemamo TV festivala, nadam se da će “Zabranjenom smijanju“ u Puli biti uvažena ta posebnost – nada se Žmegač. Ako publiku nasmije, posebnost filma bit će uvažena. Smijanje je dopušteno.

marko njegić



[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/hrvatski-film-2012-od-politickog-trilera-do-medicinskog-horora-158083 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=dedb9e10c27e17ff035b10be5ec39aa1278dc094 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=HRVATSKI+FILM+2012.++Od+politi%C4%8Dkog+trilera+do+medicinskog+horora&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhrvatski-film-2012-od-politickog-trilera-do-medicinskog-horora-158083 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhrvatski-film-2012-od-politickog-trilera-do-medicinskog-horora-158083 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na velikom ekranu trebao bi se napokon zavrtjeti i film “Bella Biondina” pokojnog Daniela Marušića sa Zrinkom Cvitešić. [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => KRITIČAR 'slobodne dalmacije' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE ‘DOMAĆICE’ ZA KOJE JE NAČELNO POTVRĐENO DA BI SE TREBALE POJAVITI NA PULI I U KINIMA DO KRAJA GODINE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaKRITIČAR 'slobodne dalmacije' TRADICIONALNO NAJAVLJUJE DUGOMETRAŽNE ‘DOMAĆICE’ ZA KOJE JE NAČELNO POTVRĐENO DA BI SE TREBALE POJAVITI NA PULI I U KINIMA DO KRAJA GODINE

HRVATSKI FILM 2012. Od političkog trilera do medicinskog horora

Piše PSD.
20. veljače 2012. - 23:23
LJUDOŽDER VEGETARIJANAC

Branko Schmidt ne mijenja pobjednički tim: režira film prema Balenovićevu romanu i opet s Bitorajcem u glavnoj ulozi.

- Balenović je napisao sjajan roman s vrlo intrigantnom i aktualnom temom korupcije u zdravstvu. Film je radila gotovo identična ekipa “Metastaza“. Pri kraju smo montaže i prve reakcije kolega koji su vidjeli materijal vrlo su dobre. Rene je danas jedan od naših najboljih glumaca i u potpunosti mi je odgovarao liku korumpiranog doktora Babića – zadovoljno će Schmidt.

Rene je rekao da mu je najveći izazov nova frizura s kojom se mora suživjeti jer ga šira publika poznaje kao ćelavog.

- Kada su iz Rima stigle vrhunske perike i kada ih je naša majstorica maske Jasna Rossini stavila na Reneovu ćelu, i najveći skeptici su zanije...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. svibanj 2024 22:12