stdClass Object ( [id] => 123852 [title] => HRVATSKI FILM 2011. Može li se Koko nositi s Harryjem? [alias] => hrvatski-film-2011-moze-li-se-koko-nositi-s-harryjem [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

KOKO I DUHOVI (Daniel Kušan)

Omiljena dječja knjiga “Koko i duhovi“ Ivana Kušana napokon će biti prebačena na veliki ekran zahvaljujući piščevu sinu Danielu. “Režiranje filma po očevu djelu istovremeno je sjajno i teško. Teško zato što je to velika odgovornost, zbog velikih očekivanja generacija koje su uživale u knjizi. Ali, zato je bila uživancija raditi s tako dobrim predloškom”, povjerio nam se Daniel Kušan kojemu je bilo najvažnije u film prenijeti priču o prijateljstvu i povjerenju, što “Koko i duhovi” u osnovi jesu.

Kompjutore, mobitele i Facebook nećemo vidjeti, no Kušan je, priznaje, u neku ruku ipak modernizirao radnju - ako uzmemo u obzir da je knjiga napisana 1958. – smjestivši ju u 80-e godine prošlog stoljeća. Posljednji put kad je hrvatski dječji film bio u kinima (“Duh u močvari“), porazio je neke američke blockbustere (npr. “X-Men 3“). Može li se Koko u kinima nositi s Harryjem (Potterom)? “‘Duh u močvari’ je dokaz da je dječji film nije samo potreba, nego potencijalno i dobra investicija. Dobra gledanost bilo kojeg filma u kinu može samo pomoći gledanosti svih ostalih. Ako u isto vrijeme u kinu igraju tri zanimljiva filma, ja ću ih sva tri pogledati. Zato ne vidim zašto se Koko i Harry ne bi mogli nositi ili družiti u kinu”, govori Kušan.

Kako će mladi hrvatski junak proći u duelu s hollywoodskim, tek treba vidjeti. No, dobra je vijest da i Koko dobiva franšizni tretman poput Harryja. Produkcijska kuća “Kinorama” planira napraviti serijal od pet nastavaka. Kušan nam je došapnuo da se već priprema scenarij za sljedeći Kokov film, “Zagonetni dječak”, u režiji Dražena Žarkovića.

DUH BABE ILONKE (Tomislav Žaja)

Dva hrvatska dječja filma u istoj godini? Tako izgleda, iako Tomislav Žaja opisuje “Duh Babe Ilonke” kao film i za djecu i odrasle, od 7 do 77. “Mjuzikl, fantazija, komedija, drama... bit će originalan film”, uvjeren je Žaja.
Priča je doista zanimljiva. U središtu radnje je romska obitelj kojoj su se počele događati nesvakidašnje situacije nakon smrti babe Ilonke, gatare poznate po nadnaravnim moćima.

Glavna junakinja je 10-godišnja djevojčica Manuša, jedina Romkinja u školi. Ekipa iz razreda je smatra manje vrijednom, prosjakinjom, kradljivicom... sve zbog babe koje se djeca malo boje i nazivaju je vješticom. Upravo će Manuša, uz pomoć babina duha (i novog učenika Zdenka), izvesti obitelj iz egzistencijalne krize, ali i postići da je druga djeca u razredu prihvate, nadvladavajući predrasude.

Samo malo - babin duh? Znači li to da ćemo vidjeti prvi CRO film s vizualnim efektima? Redatelj odgovara potvrdno. Nije hollywoodski Industrial Light&Magic, ali jest austrijski Industrial Motion and Art. “Efekti su dosta veliki, neću reći raskošni, no zahtjevni, vrlo dojmljivi za naše prilike”, ponosno će redatelj. No, nije mu namjera snimiti hrvatskog “Pottera“, jer “Pottera“ su se ionako svi nagledali, čak i Nijemci za čije se govorno područje već radi verzija “Duha babe Ilonke“.Zar će Nijemci vidjeti film prije nego mi? Ipak - ne. “Duh babe Ilonke“ ukazat će se na Puli, a njegova “videoverzija“ možda čak i mjesec dana prije - na Dječjem festivalu u Šibeniku u lipnju.

LEA&DARIA (Branko Ivanda)

Danas priznatu europsku glumicu Zrinku Cvitešić upravo je Branko Ivanda otkrio u “Konjaniku“. Stoga Zrinka nije mogla odbiti ponudu da se pojavi u njegovu filmu “Lea&Daria“, “drami s plesom i pjevanjem“, na njegovo oduševljenje. “Imate glumaca rijetkog talenta koji šutke, ne pomaknuvši obrvu, mogu izraziti najdublje emocije. ‘Lea&Daria’ je film odličnih glumaca, ali Zrinka vam uvijek tri puta više donese nego što ste tražili. Ona nije ‘glumica s kojom radim’; Zrinka je dio mene samog, dio mojeg tijela i srca, dio moje obitelji“, tvrdi filmaš koji je miljenicu ovaj put doveo u ravnopravan odnos s Lindom Begonjom.

“Njihov međusobni odnos, izmjena pogleda s višestrukim psihološkim podtekstom i različitim životnim stavom bila je prava poslastica za redatelja koji živi sa svojim glumcima. Kao da ste ušli u najbolju slastičarnicu na svijetu s kolačima u tisuću boja. Zrinka i Linda su mi omogućile da svijet dviju djevojčica na pragu zrelosti postane beskrajno zanimljiv i uvjerljiv“, dodao je Ivanda.

Te dvije čudesno nadarene cure zovu se Klara Naka (Lea) i Tamy Zajec (Daria). Film, inače izmišljena priča o sudbini dviju mladih glumica s kraja tridesetih temeljena na istinitim događajima (“Gdje mašta šuti, činjenice govore...“), Ivandin je “poklon publici“. “Gledajte ga, ljudi, i uživajte“, uzvikuje redatelj. Kad? - pitamo. “Vjerojatno u Puli, možda i prije. Zaljubljen čovjek najradije bi tu vijest rekao odmah i svima. Premda, dolazite u iskušenje da dragulj koji ste izbrusili pokažete samo najužem krugu prijatelja“, utiho će Ivanda. Pssst!

KOTLOVINA (Tomislav Radić)

“Kotlovina“ prati veliku obitelj koja se okuplja u vikendici na, hm, kotlovini priređenoj za rođakinju Mimi (Melita Jurišić). Tomislav Radić je Mimi (o)karakterizirao kao Hrvaticu iz Australije u prvom posjetu kod sestara, a one, Ana (Mirela Brekalo) i Seka (Suzana Nikolić), imaju muževe, djecu, njihovu rodbinu, djedove... koji će gošći pokazati “hrvatske običaje“.
Nakon “Što je Iva snimila 23. listopada 2003.“ i “Tri priče o nespavanju“, “Kotlovina“ se najavljuje kao posljednji dio Radićeve trilogije “Pukotine“.

Tema je opet (malo)građansko društvo u Hrvatskoj. “Zanima me ono što je ispod površine urednog građanskog života, ono što se vidi kroz pukotine na maski uobičajenosti i što se događa kad ekstremne situacije, s kojima se ljudi teško nose, počinju rastakati upravo tu masku. Istodobno, to je i film o običnoj hrvatskoj obitelji i običnom druženju na vikendici koje je ovaj put postalo neobično.

No, sve ovisi kako će gledatelj doživjeti film“, kazuje Radić. Hoće li doživjeti bolju gledanost od novijih hrvatskih filmova? “Nije realno pretpostavljati da jedan film može išta značajno promijeniti. Ipak, mislim da visoka gledanost hrvatskih filmova na HRT-u, a i pojedinih u kinima, dokazuje da Hrvati žele gledati domaći film i da je potrebna samo mudra politika države da bi se stvari iz temelja promijenile“, rezolutan je autor “Kotlovine“ koja je u kina trebala ići prošle godine. Što je Tomislav snimio 2010. - zavrtjet će se napokon na Puli 2011.

BELLA BIONDINA (pok. Danijel Marušić)

I “Bella Biondina“, pokojnog Danijela Marušića, trebala je ići u kina 2010. Gdje je zapelo, obraćamo se zvijezdi filma Zrinki Cvitešić.
“Ja sam samo mali glumac koji je svoj posao završio sa zadnjim danom snimanja i tu je prestala sva moja krivica ili zasluga. Što se dalje s filmom događa, to je u rukama velikih i moćnih, kako ih ja od milja zovem”, kaže Zrinka.
Film nije vidjela, ni njegovu sirovu verziju. No, potvrdila nam je da je bio zamišljen u duhu i stilu “Našeg malog mista“, kao komedija s elementima melodrame. “Je li se to i koliko uspjelo postići, znaju oni koji su film gledali.

Po scenariju i tome što smo snimili opisala bih ga kao ljubavnu ratnu priču s čitavom paletom tipičnih splitskih likova tog vremena: redikula, kurvi, žena na pijaci, seljaka...“, opisuje Cvitešić, čiji se lik, plavokosa Bella Biondina, nanovo zaljubljuje u muškarca u kojeg se ne bi smjela zaljubit’ (talijanski vojnik), kako bi rekla njezina Tatjana u “Muškarcu bez brkova“.

“To je mjesto rezervirano za mene u hrvatskom filmu. ‘Konjanik’, ‘Muškarac’, ‘Biondina’... Zašto, treba pitati režisere. Sad možda krene trilogija gdje ću ja biti zabranjeni objekt“, uz osmijeh zaključuje lijepa crnokosa glumica.

ODREDIŠTE NEPOZNATO (Ines Šulj i Vjeran Vukašinović)

Entuzijastični mladi redatelji Vjeran Vukašinović i Ines Šulj s filmom “Odredište nepoznato“, teškim samo 40.000 kn, dat će obol podžanru “road movie“ koji ne postoji u našoj kinematografiji. Ipak, Vjeran ističe kako filmovi ceste nisu previše utjecali na njih, unatoč atmosferi - pa i jednom “namjernom” citatu - u “Odredištu nepoznatom” koji podsjeća na “Strah i prijezir u Las Vegasu”.

“Inspiracija su nam više bili likovi Kevina Smitha i Jima Jarmuscha”, veli Vjeran. Ines Šulj se čudi manjku road filmova u našoj kinematografiji s obzirom na ljepotu i raznolikost krajolika, a i činjenicu da su putovanja na more bitni momenti u životu svakog Hrvata, što je “jedan vrlo zanimljiv kulturološki fenomen i dobra inspiracija”.

ODREDISTE NEPOZNATO 2

E, pa o tom putovanju na more se u filmu i radi. Putovanju dvojice zagrebačkih probisvijeta, “brijača” Cige i Maxa, u potrazi za seksualnom zabavom. Zvuči izvrsno. No, Pula je još uvijek “odredište nepoznato” za Vjerana i Ines, zbog prebacivanja materijala na filmsku vrpcu. “Nadamo se da nismo kronični pehisti poput Cige i Maxa. Učinili smo sve što je bilo u našoj moći i predali film na natječaj HAVC-a.

Mi smo sve svoje privatne izvore iscrpili, nemamo više roditelja kojima nismo dužni ili koji slobodan, a zdrav bubreg. Puno je ljudi do sada podržalo film i čekaju da ga vide u kinima, pa sad živimo u nadi da će ga prepoznati i institucija, te da vrata kinodvorana za ‘Odredište nepoznato’ neće ostati grubo zatvorena”, dometnuo je Vjeran.
A mi? Sezame, otvori se!

PREVODITELJICA (Biljana Čakić-Veselić)

Na spomen naslova “Prevoditeljica”, filmofili bi se mogli sjetiti istoimenog trilera Sydneyja Pollacka s Nicole Kidman i Seanom Pennom. To je, međutim, redateljici Biljani Čakić-Veselić samo radni naslov. Prikladniji bi bio “Nešto malo o ženama i ratovima”, kaže ona za adaptaciju romana “Frezije” Lydije Scheuermann Hodak (koscenarist je čuveni Branko Šomen). A i umjesto Kidmanice gledat ćemo često dojmljivu Kseniju Marinković (“Neka ostane među nama”).

Njezina prevoditeljica ostaje u gotovo praznoj ulici u Osijeku 1991., blizu linije fronte, i čeka sina koji je otišao u hrvatsku gardu. “To je rat gledan iz perspektive jedne žene. Prevoditeljica se bori za slobodu, u širem smislu te riječi i na više razina (koje su ponekad u sukobu jedna s drugom)”, opisuje Čakić-Veselič, inače najpoznatija po dokumentarcima koji su bili njezina dužnost i prilika da učini nešto i uvijek će im se vratiti ako treba.

“Do sada sam snimila jedan TV film ‘Vidovnjakinja’. Prvu priliku da se oprobam u igranom filmu dali su mi Slovenci. Pa mi se svidjelo. Igrani film je moja strast”, priznaje nam Biljana koja se iskreno nada da će film uspjeti završiti do Pule. Mi također. “Prevoditeljica“ ili “Nešto malo o ženama i ratovima“, svejedno. Samo da se ne film “izgubi u prijevodu” hrvatske kinematografske stvarnosti.

LJETNI SOLSTICIJ (Dan Oki)

“Premijera ‘Ljetnog solsticija’ bit će na festivalu u Puli u srpnju, a u Splitu, naravno, iza toga”, otkriva nam Dan Oki odmah u glavu.
Radnja filma događa se u 36 sati. Prvi je dan ljeta. Dan je najduži, a noć najkraća. Taksist Frane živi u bolesnom odnosu sa svojom sestrom i njezinim mužem u zajedničkom kućanstvu. Frane saznaje da mu je sestra trudna. Nakon noćne smjene i seksa s nepoznatom djevojkom, Frane počini ubojstvo. Prikrivanje tragova navodi ga na još dva ubojstva od kojih jedno ispadne nedovršeno...

SOLSTICIJ
Splitski filmaš gledao je puno film noira kao pubertetlija, napose one iz 40-ih i 50-ih. Iako se njegov najnoviji uradak najavljuje kao noir, Oki tvrdi da on to zapravo nije, ali generalni ton filma jest. Za njega su noir i filmovi Kieslowskog i Bressona. A uvijek je najvažniji “art cinema”, pa će to, govori, kroz režijske postupke biti vidljivo i u “Solsticiju”, koji nije dominantno okrenut tematici bliske ratne prošlosti i socijalnim problemima, suprotno većini novih filmova. Ako već u CRO filmu nema puno noira, ima ga u životu kao Okijevoj vječnoj inspiraciji.

MARKO NJEGIĆ

Najočekivaniji 'kratkiš'

Prizemlje jedan bila je "Suša", prizemlje dva "Tulum", a sad nam evo i "Mezzanina", trećeg segmenta Matanićeva omnibusa od šest dijelova. Zašto kratkometražna forma uporno privlači Matanića? "Uvijek tvrdim da je loše kad kratki film trpa materiju dugog filma u sebe.

Redukcija izričaja i dramaturška preciznost toliko su izazovni da mislim da bi čak i dugi film trebalo promišljati po obrascima kratkog", otkriva redatelj čiji kratkiš priča o momentu kad mlade osobe pristaju biti kotačićem sistema, a roditelji prešutno gledaju kako njihovoj djeci u tom trenu prestaje mladost. I u njemu će biti seksa. "To je odraz moderna, korporativna svijeta gdje ljudi postaju meso koje se može gaziti i mentalno i fizički. Koliko god secirao otuđeno i hladno vrijeme, seks je tu s jedne strane ponekad oružje jačeg, s druge strane seks je možda i zadnji čin ljudske iskrenosti danas.

Tako, znam da će ga u narednim filmovima biti sve više i više", najavljuje Matanić. Može li nam najaviti i glavnu ulogu Leone Paraminski u cjelovečernjaku? "To pravilo vrijedi za sve 'moje' glumce. Čim se pojavi idealna uloga za Leonu, evo je kod mene u dugometražnom filmu. Jednom kad spojimo cijeli omnibus, mislim da će Leona dobiti najdivniji poklon gdje će moći vidjeti sve svoje mijene u prostoru i vremenu, a istina je: što je starija, sve je bolja i sve ljepša...". 

Najočekivaniji nastavak

Evo sjajne ideje. "Rastanak 2" zbiva se tijekom jednog ranog jutra, kad protagonisti iznimno nagrađivana "Rastanka 1", otac (Ivan Brkić) i njegov sin (Asim Ugljen), odlaze na filmski set na kojem treba početi - snimanje nastavka. Filmsku ekipu ne čekaju samo oni, već i sama redateljica filma, Irena Škorić, pred svojom zgradom, gdje su je trebali pokupiti. U Hrvatskoj su nastavci filmova rijetkost, kamoli nastavci kratkiša.

Je li, s obzirom na metafilmsku potku priče, ovo nekakva Irenina (p)osveta "sequelima"? "'Rastanak 2' sam zamislila kao  autoironijski komentar na nastavke filmskih uspješnica. 'Rastanak 2' uopć e i ne postoji, već je u tom filmu samo prikazan pokušaj da se taj film snimi, osujećen činjenicom da je producent pokupljen u Remetinec.

U 'Rastanku 2', među ostalim, istražujem i humorno se poigravam razinama stvarnosti i fikcije. Moji glumci ne glume glumce koji će glumiti likove, već moji glumci jesu likovi iz 'Rastanka', a redateljica sam doista ja, Irena Škorić, i glumim u filmu samu sebe, kao što je press-kit, kojim se moji likovi, dok čekaju na setu, hvale tipu iz službe za šlepanje, doista dokumentaran, odnosno to su stvarni napisi o 'Rastanku'", objašnjava autorica. Nastavci bolji od originala nisu rijetkost. A "Rastanak 2" ima sve predispozicije da bude superiorniji izvorniku, kao što su to bili Irenini "sequel" favoriti - "Terminator 2" i "Superman 2". 

Najočekivaniji omnibus

Ni omnibusi u Hrvatskoj nisu toliko čest slučaj, napose ne ljubavni omnibusi "o ljudima u problemu koji moraju riješiti na ovaj ili onaj način". Scenaristu i jednom od šest redatelja omnibusa "Ono što je bitno" Filipu Peruzoviću na pamet pada samo "Seks, piće i krvoproliće".

"No, sada se stanje prilično mijenja, imali smo 'Zagrebačke priče', zatim 'Neke druge priče', vjerojatno će ih biti sve više", priča Peruzović, fan Jarmuscheva "Coffee and Cigaretes", koji nije išao ciljano raditi omnibus kad je pisao scenarij, nego je imao namjeru napisati baš pravi dugometražni film, ali mu je kratka forma bila puno bliža. "Omnibusi su odlična stvar za mlađe generacije, kao prili ka da se pokažemo i pripremimo za prelazak na 'veliki teren', samostalne dugometražne filmove kojima se svi nadamo", nastavlja mladi redatelj kojemu želimo ispunjenje nadanja. Dotad, pređimo na bitno - kad ćemo vidjeti "Ono što je bitno"?

"Prijavili smo film na HAVC kako bi pokušali dobiti bar neka sredstva za postprodukciju, pri čemu postoji i varijanta prebacivanja na filmsku vrpcu. Tako da se nadamo da će biti prikazan na Puli. A ako i ne, veliki je uspjeh već i to što je film nastao gotovo za ništa novaca, na temelju truda studenata treće godine BA studija produkcije na ADU, i njihovih suradnika koji su uglavnom odrekli honorara", skromno rezimira Filip.

Najočekivaniji crtić

Produktivni Splićanin Veljko Popović ima novi animirani film "Dove sei, amor mio", realiziran u produkciji BonBo studija iz Zagreba i suprodukciji sa ZagrebFilmom. Da je ambiciozniji od prijašnjih, potvrđuje njegovo gotovo dvostruko duže trajanje i činjenica da ga je radio znatno veći tim (uz ekipu iz splitskog Lemonade3d studija još 15-ak osoba). Prema riječima autora, tema je duboka, prikazana uz dozu humora i satire. Crtić, dakle, govori o čovjekovom strahu od promjene, kao i o ideji ponovnog rođenja pojedinca iz destrukcije njegovog nekrotičnog i ustajalog stanja uma.

Pitanje je što se treba dogoditi u životu čovjeka da ga ponuka da iskorači izvan svoje zone komfora, te koliko smo daleko voljni ići da zatomimo taj unutarnji glas koji zove za promjenom. Za dizajn interijera i eksterijera koristili su se stvarni lokaliteti u Varošu.

"Naravno, film na kraju ima svoju estetiku, no mislim da je šarm i životnost Varoša i Splita protkana u svakom kadru", veli Popović, ističući veliku želju studija lemonade3d: stvoriti novi val u hrvatskom animiranom filmu, val Splitske škole animacije, koji će dopustiti talentu koji postoji u Splitu da zaživi i transformira sliku hrvatskog animiranog filma.
[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Činjenica da ćemo 2011. vidjeti mahom populističke uratke blagovijest je za komercijalno pusustalu hrvatsku kinematografiju. Među njima su čak dva dječja filma u čijim se naslovima pojavljuju duhovi, jedna drama s plesom i pjevanjem... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Kritičar ‘Spektra’ najavljuje domaće filmove koje bismo 2011. trebali vidjeti u kinima i(li) na festivalima [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-02-05 20:27:12 [created_by] => 22323 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2013-06-02 18:11:03 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-02-06 10:51:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 6247 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/02/07/Kultura/Koko000.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x230" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15430643 Threads: 3 Questions: 3194647889 Slow queries: 7182573 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235873091 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/hrvatski-film-2011-moze-li-se-koko-nositi-s-harryjem-123852 [printLink] => /kultura/hrvatski-film-2011-moze-li-se-koko-nositi-s-harryjem-123852?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 178242 [name] => hrvatskifilm [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hrvatskifilm [link] => /tag/hrvatskifilm ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Činjenica da ćemo 2011. vidjeti mahom populističke uratke blagovijest je za komercijalno pusustalu hrvatsku kinematografiju. Među njima su čak dva dječja filma u čijim se naslovima pojavljuju duhovi, jedna drama s plesom i pjevanjem... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Kritičar ‘Spektra’ najavljuje domaće filmove koje bismo 2011. trebali vidjeti u kinima i(li) na festivalima [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => HRVATSKI FILM 2011. Može li se Koko nositi s Harryjem? [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-23-28-18-22323 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/02/07/Kultura/Koko000.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/02/07/Kultura/Koko000.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

KOKO I DUHOVI (Daniel Kušan)

Omiljena dječja knjiga “Koko i duhovi“ Ivana Kušana napokon će biti prebačena na veliki ekran zahvaljujući piščevu sinu Danielu. “Režiranje filma po očevu djelu istovremeno je sjajno i teško. Teško zato što je to velika odgovornost, zbog velikih očekivanja generacija koje su uživale u knjizi. Ali, zato je bila uživancija raditi s tako dobrim predloškom”, povjerio nam se Daniel Kušan kojemu je bilo najvažnije u film prenijeti priču o prijateljstvu i povjerenju, što “Koko i duhovi” u osnovi jesu.

Kompjutore, mobitele i Facebook nećemo vidjeti, no Kušan je, priznaje, u neku ruku ipak modernizirao radnju - ako uzmemo u obzir da je knjiga napisana 1958. – smjestivši ju u 80-e godine prošlog stoljeća. Posljednji put kad je hrvatski dječji film bio u kinima (“Duh u močvari“), porazio je neke američke blockbustere (npr. “X-Men 3“). Može li se Koko u kinima nositi s Harryjem (Potterom)? “‘Duh u močvari’ je dokaz da je dječji film nije samo potreba, nego potencijalno i dobra investicija. Dobra gledanost bilo kojeg filma u kinu može samo pomoći gledanosti svih ostalih. Ako u isto vrijeme u kinu igraju tri zanimljiva filma, ja ću ih sva tri pogledati. Zato ne vidim zašto se Koko i Harry ne bi mogli nositi ili družiti u kinu”, govori Kušan.

Kako će mladi hrvatski junak proći u duelu s hollywoodskim, tek treba vidjeti. No, dobra je vijest da i Koko dobiva franšizni tretman poput Harryja. Produkcijska kuća “Kinorama” planira napraviti serijal od pet nastavaka. Kušan nam je došapnuo da se već priprema scenarij za sljedeći Kokov film, “Zagonetni dječak”, u režiji Dražena Žarkovića.

DUH BABE ILONKE (Tomislav Žaja)

Dva hrvatska dječja filma u istoj godini? Tako izgleda, iako Tomislav Žaja opisuje “Duh Babe Ilonke” kao film i za djecu i odrasle, od 7 do 77. “Mjuzikl, fantazija, komedija, drama... bit će originalan film”, uvjeren je Žaja.
Priča je doista zanimljiva. U središtu radnje je romska obitelj kojoj su se počele događati nesvakidašnje situacije nakon smrti babe Ilonke, gatare poznate po nadnaravnim moćima.

Glavna junakinja je 10-godišnja djevojčica Manuša, jedina Romkinja u školi. Ekipa iz razreda je smatra manje vrijednom, prosjakinjom, kradljivicom... sve zbog babe koje se djeca malo boje i nazivaju je vješticom. Upravo će Manuša, uz pomoć babina duha (i novog učenika Zdenka), izvesti obitelj iz egzistencijalne krize, ali i postići da je druga djeca u razredu prihvate, nadvladavajući predrasude.

Samo malo - babin duh? Znači li to da ćemo vidjeti prvi CRO film s vizualnim efektima? Redatelj odgovara potvrdno. Nije hollywoodski Industrial Light&Magic, ali jest austrijski Industrial Motion and Art. “Efekti su dosta veliki, neću reći raskošni, no zahtjevni, vrlo dojmljivi za naše prilike”, ponosno će redatelj. No, nije mu namjera snimiti hrvatskog “Pottera“, jer “Pottera“ su se ionako svi nagledali, čak i Nijemci za čije se govorno područje već radi verzija “Duha babe Ilonke“.Zar će Nijemci vidjeti film prije nego mi? Ipak - ne. “Duh babe Ilonke“ ukazat će se na Puli, a njegova “videoverzija“ možda čak i mjesec dana prije - na Dječjem festivalu u Šibeniku u lipnju.

LEA&DARIA (Branko Ivanda)

Danas priznatu europsku glumicu Zrinku Cvitešić upravo je Branko Ivanda otkrio u “Konjaniku“. Stoga Zrinka nije mogla odbiti ponudu da se pojavi u njegovu filmu “Lea&Daria“, “drami s plesom i pjevanjem“, na njegovo oduševljenje. “Imate glumaca rijetkog talenta koji šutke, ne pomaknuvši obrvu, mogu izraziti najdublje emocije. ‘Lea&Daria’ je film odličnih glumaca, ali Zrinka vam uvijek tri puta više donese nego što ste tražili. Ona nije ‘glumica s kojom radim’; Zrinka je dio mene samog, dio mojeg tijela i srca, dio moje obitelji“, tvrdi filmaš koji je miljenicu ovaj put doveo u ravnopravan odnos s Lindom Begonjom.

“Njihov međusobni odnos, izmjena pogleda s višestrukim psihološkim podtekstom i različitim životnim stavom bila je prava poslastica za redatelja koji živi sa svojim glumcima. Kao da ste ušli u najbolju slastičarnicu na svijetu s kolačima u tisuću boja. Zrinka i Linda su mi omogućile da svijet dviju djevojčica na pragu zrelosti postane beskrajno zanimljiv i uvjerljiv“, dodao je Ivanda.

Te dvije čudesno nadarene cure zovu se Klara Naka (Lea) i Tamy Zajec (Daria). Film, inače izmišljena priča o sudbini dviju mladih glumica s kraja tridesetih temeljena na istinitim događajima (“Gdje mašta šuti, činjenice govore...“), Ivandin je “poklon publici“. “Gledajte ga, ljudi, i uživajte“, uzvikuje redatelj. Kad? - pitamo. “Vjerojatno u Puli, možda i prije. Zaljubljen čovjek najradije bi tu vijest rekao odmah i svima. Premda, dolazite u iskušenje da dragulj koji ste izbrusili pokažete samo najužem krugu prijatelja“, utiho će Ivanda. Pssst!

KOTLOVINA (Tomislav Radić)

“Kotlovina“ prati veliku obitelj koja se okuplja u vikendici na, hm, kotlovini priređenoj za rođakinju Mimi (Melita Jurišić). Tomislav Radić je Mimi (o)karakterizirao kao Hrvaticu iz Australije u prvom posjetu kod sestara, a one, Ana (Mirela Brekalo) i Seka (Suzana Nikolić), imaju muževe, djecu, njihovu rodbinu, djedove... koji će gošći pokazati “hrvatske običaje“.
Nakon “Što je Iva snimila 23. listopada 2003.“ i “Tri priče o nespavanju“, “Kotlovina“ se najavljuje kao posljednji dio Radićeve trilogije “Pukotine“.

Tema je opet (malo)građansko društvo u Hrvatskoj. “Zanima me ono što je ispod površine urednog građanskog života, ono što se vidi kroz pukotine na maski uobičajenosti i što se događa kad ekstremne situacije, s kojima se ljudi teško nose, počinju rastakati upravo tu masku. Istodobno, to je i film o običnoj hrvatskoj obitelji i običnom druženju na vikendici koje je ovaj put postalo neobično.

No, sve ovisi kako će gledatelj doživjeti film“, kazuje Radić. Hoće li doživjeti bolju gledanost od novijih hrvatskih filmova? “Nije realno pretpostavljati da jedan film može išta značajno promijeniti. Ipak, mislim da visoka gledanost hrvatskih filmova na HRT-u, a i pojedinih u kinima, dokazuje da Hrvati žele gledati domaći film i da je potrebna samo mudra politika države da bi se stvari iz temelja promijenile“, rezolutan je autor “Kotlovine“ koja je u kina trebala ići prošle godine. Što je Tomislav snimio 2010. - zavrtjet će se napokon na Puli 2011.

BELLA BIONDINA (pok. Danijel Marušić)

I “Bella Biondina“, pokojnog Danijela Marušića, trebala je ići u kina 2010. Gdje je zapelo, obraćamo se zvijezdi filma Zrinki Cvitešić.
“Ja sam samo mali glumac koji je svoj posao završio sa zadnjim danom snimanja i tu je prestala sva moja krivica ili zasluga. Što se dalje s filmom događa, to je u rukama velikih i moćnih, kako ih ja od milja zovem”, kaže Zrinka.
Film nije vidjela, ni njegovu sirovu verziju. No, potvrdila nam je da je bio zamišljen u duhu i stilu “Našeg malog mista“, kao komedija s elementima melodrame. “Je li se to i koliko uspjelo postići, znaju oni koji su film gledali.

Po scenariju i tome što smo snimili opisala bih ga kao ljubavnu ratnu priču s čitavom paletom tipičnih splitskih likova tog vremena: redikula, kurvi, žena na pijaci, seljaka...“, opisuje Cvitešić, čiji se lik, plavokosa Bella Biondina, nanovo zaljubljuje u muškarca u kojeg se ne bi smjela zaljubit’ (talijanski vojnik), kako bi rekla njezina Tatjana u “Muškarcu bez brkova“.

“To je mjesto rezervirano za mene u hrvatskom filmu. ‘Konjanik’, ‘Muškarac’, ‘Biondina’... Zašto, treba pitati režisere. Sad možda krene trilogija gdje ću ja biti zabranjeni objekt“, uz osmijeh zaključuje lijepa crnokosa glumica.

ODREDIŠTE NEPOZNATO (Ines Šulj i Vjeran Vukašinović)

Entuzijastični mladi redatelji Vjeran Vukašinović i Ines Šulj s filmom “Odredište nepoznato“, teškim samo 40.000 kn, dat će obol podžanru “road movie“ koji ne postoji u našoj kinematografiji. Ipak, Vjeran ističe kako filmovi ceste nisu previše utjecali na njih, unatoč atmosferi - pa i jednom “namjernom” citatu - u “Odredištu nepoznatom” koji podsjeća na “Strah i prijezir u Las Vegasu”.

“Inspiracija su nam više bili likovi Kevina Smitha i Jima Jarmuscha”, veli Vjeran. Ines Šulj se čudi manjku road filmova u našoj kinematografiji s obzirom na ljepotu i raznolikost krajolika, a i činjenicu da su putovanja na more bitni momenti u životu svakog Hrvata, što je “jedan vrlo zanimljiv kulturološki fenomen i dobra inspiracija”.

ODREDISTE NEPOZNATO 2

E, pa o tom putovanju na more se u filmu i radi. Putovanju dvojice zagrebačkih probisvijeta, “brijača” Cige i Maxa, u potrazi za seksualnom zabavom. Zvuči izvrsno. No, Pula je još uvijek “odredište nepoznato” za Vjerana i Ines, zbog prebacivanja materijala na filmsku vrpcu. “Nadamo se da nismo kronični pehisti poput Cige i Maxa. Učinili smo sve što je bilo u našoj moći i predali film na natječaj HAVC-a.

Mi smo sve svoje privatne izvore iscrpili, nemamo više roditelja kojima nismo dužni ili koji slobodan, a zdrav bubreg. Puno je ljudi do sada podržalo film i čekaju da ga vide u kinima, pa sad živimo u nadi da će ga prepoznati i institucija, te da vrata kinodvorana za ‘Odredište nepoznato’ neće ostati grubo zatvorena”, dometnuo je Vjeran.
A mi? Sezame, otvori se!

PREVODITELJICA (Biljana Čakić-Veselić)

Na spomen naslova “Prevoditeljica”, filmofili bi se mogli sjetiti istoimenog trilera Sydneyja Pollacka s Nicole Kidman i Seanom Pennom. To je, međutim, redateljici Biljani Čakić-Veselić samo radni naslov. Prikladniji bi bio “Nešto malo o ženama i ratovima”, kaže ona za adaptaciju romana “Frezije” Lydije Scheuermann Hodak (koscenarist je čuveni Branko Šomen). A i umjesto Kidmanice gledat ćemo često dojmljivu Kseniju Marinković (“Neka ostane među nama”).

Njezina prevoditeljica ostaje u gotovo praznoj ulici u Osijeku 1991., blizu linije fronte, i čeka sina koji je otišao u hrvatsku gardu. “To je rat gledan iz perspektive jedne žene. Prevoditeljica se bori za slobodu, u širem smislu te riječi i na više razina (koje su ponekad u sukobu jedna s drugom)”, opisuje Čakić-Veselič, inače najpoznatija po dokumentarcima koji su bili njezina dužnost i prilika da učini nešto i uvijek će im se vratiti ako treba.

“Do sada sam snimila jedan TV film ‘Vidovnjakinja’. Prvu priliku da se oprobam u igranom filmu dali su mi Slovenci. Pa mi se svidjelo. Igrani film je moja strast”, priznaje nam Biljana koja se iskreno nada da će film uspjeti završiti do Pule. Mi također. “Prevoditeljica“ ili “Nešto malo o ženama i ratovima“, svejedno. Samo da se ne film “izgubi u prijevodu” hrvatske kinematografske stvarnosti.

LJETNI SOLSTICIJ (Dan Oki)

“Premijera ‘Ljetnog solsticija’ bit će na festivalu u Puli u srpnju, a u Splitu, naravno, iza toga”, otkriva nam Dan Oki odmah u glavu.
Radnja filma događa se u 36 sati. Prvi je dan ljeta. Dan je najduži, a noć najkraća. Taksist Frane živi u bolesnom odnosu sa svojom sestrom i njezinim mužem u zajedničkom kućanstvu. Frane saznaje da mu je sestra trudna. Nakon noćne smjene i seksa s nepoznatom djevojkom, Frane počini ubojstvo. Prikrivanje tragova navodi ga na još dva ubojstva od kojih jedno ispadne nedovršeno...

SOLSTICIJ
Splitski filmaš gledao je puno film noira kao pubertetlija, napose one iz 40-ih i 50-ih. Iako se njegov najnoviji uradak najavljuje kao noir, Oki tvrdi da on to zapravo nije, ali generalni ton filma jest. Za njega su noir i filmovi Kieslowskog i Bressona. A uvijek je najvažniji “art cinema”, pa će to, govori, kroz režijske postupke biti vidljivo i u “Solsticiju”, koji nije dominantno okrenut tematici bliske ratne prošlosti i socijalnim problemima, suprotno većini novih filmova. Ako već u CRO filmu nema puno noira, ima ga u životu kao Okijevoj vječnoj inspiraciji.

MARKO NJEGIĆ

Najočekivaniji 'kratkiš'

Prizemlje jedan bila je "Suša", prizemlje dva "Tulum", a sad nam evo i "Mezzanina", trećeg segmenta Matanićeva omnibusa od šest dijelova. Zašto kratkometražna forma uporno privlači Matanića? "Uvijek tvrdim da je loše kad kratki film trpa materiju dugog filma u sebe.

Redukcija izričaja i dramaturška preciznost toliko su izazovni da mislim da bi čak i dugi film trebalo promišljati po obrascima kratkog", otkriva redatelj čiji kratkiš priča o momentu kad mlade osobe pristaju biti kotačićem sistema, a roditelji prešutno gledaju kako njihovoj djeci u tom trenu prestaje mladost. I u njemu će biti seksa. "To je odraz moderna, korporativna svijeta gdje ljudi postaju meso koje se može gaziti i mentalno i fizički. Koliko god secirao otuđeno i hladno vrijeme, seks je tu s jedne strane ponekad oružje jačeg, s druge strane seks je možda i zadnji čin ljudske iskrenosti danas.

Tako, znam da će ga u narednim filmovima biti sve više i više", najavljuje Matanić. Može li nam najaviti i glavnu ulogu Leone Paraminski u cjelovečernjaku? "To pravilo vrijedi za sve 'moje' glumce. Čim se pojavi idealna uloga za Leonu, evo je kod mene u dugometražnom filmu. Jednom kad spojimo cijeli omnibus, mislim da će Leona dobiti najdivniji poklon gdje će moći vidjeti sve svoje mijene u prostoru i vremenu, a istina je: što je starija, sve je bolja i sve ljepša...". 

Najočekivaniji nastavak

Evo sjajne ideje. "Rastanak 2" zbiva se tijekom jednog ranog jutra, kad protagonisti iznimno nagrađivana "Rastanka 1", otac (Ivan Brkić) i njegov sin (Asim Ugljen), odlaze na filmski set na kojem treba početi - snimanje nastavka. Filmsku ekipu ne čekaju samo oni, već i sama redateljica filma, Irena Škorić, pred svojom zgradom, gdje su je trebali pokupiti. U Hrvatskoj su nastavci filmova rijetkost, kamoli nastavci kratkiša.

Je li, s obzirom na metafilmsku potku priče, ovo nekakva Irenina (p)osveta "sequelima"? "'Rastanak 2' sam zamislila kao  autoironijski komentar na nastavke filmskih uspješnica. 'Rastanak 2' uopć e i ne postoji, već je u tom filmu samo prikazan pokušaj da se taj film snimi, osujećen činjenicom da je producent pokupljen u Remetinec.

U 'Rastanku 2', među ostalim, istražujem i humorno se poigravam razinama stvarnosti i fikcije. Moji glumci ne glume glumce koji će glumiti likove, već moji glumci jesu likovi iz 'Rastanka', a redateljica sam doista ja, Irena Škorić, i glumim u filmu samu sebe, kao što je press-kit, kojim se moji likovi, dok čekaju na setu, hvale tipu iz službe za šlepanje, doista dokumentaran, odnosno to su stvarni napisi o 'Rastanku'", objašnjava autorica. Nastavci bolji od originala nisu rijetkost. A "Rastanak 2" ima sve predispozicije da bude superiorniji izvorniku, kao što su to bili Irenini "sequel" favoriti - "Terminator 2" i "Superman 2". 

Najočekivaniji omnibus

Ni omnibusi u Hrvatskoj nisu toliko čest slučaj, napose ne ljubavni omnibusi "o ljudima u problemu koji moraju riješiti na ovaj ili onaj način". Scenaristu i jednom od šest redatelja omnibusa "Ono što je bitno" Filipu Peruzoviću na pamet pada samo "Seks, piće i krvoproliće".

"No, sada se stanje prilično mijenja, imali smo 'Zagrebačke priče', zatim 'Neke druge priče', vjerojatno će ih biti sve više", priča Peruzović, fan Jarmuscheva "Coffee and Cigaretes", koji nije išao ciljano raditi omnibus kad je pisao scenarij, nego je imao namjeru napisati baš pravi dugometražni film, ali mu je kratka forma bila puno bliža. "Omnibusi su odlična stvar za mlađe generacije, kao prili ka da se pokažemo i pripremimo za prelazak na 'veliki teren', samostalne dugometražne filmove kojima se svi nadamo", nastavlja mladi redatelj kojemu želimo ispunjenje nadanja. Dotad, pređimo na bitno - kad ćemo vidjeti "Ono što je bitno"?

"Prijavili smo film na HAVC kako bi pokušali dobiti bar neka sredstva za postprodukciju, pri čemu postoji i varijanta prebacivanja na filmsku vrpcu. Tako da se nadamo da će biti prikazan na Puli. A ako i ne, veliki je uspjeh već i to što je film nastao gotovo za ništa novaca, na temelju truda studenata treće godine BA studija produkcije na ADU, i njihovih suradnika koji su uglavnom odrekli honorara", skromno rezimira Filip.

Najočekivaniji crtić

Produktivni Splićanin Veljko Popović ima novi animirani film "Dove sei, amor mio", realiziran u produkciji BonBo studija iz Zagreba i suprodukciji sa ZagrebFilmom. Da je ambiciozniji od prijašnjih, potvrđuje njegovo gotovo dvostruko duže trajanje i činjenica da ga je radio znatno veći tim (uz ekipu iz splitskog Lemonade3d studija još 15-ak osoba). Prema riječima autora, tema je duboka, prikazana uz dozu humora i satire. Crtić, dakle, govori o čovjekovom strahu od promjene, kao i o ideji ponovnog rođenja pojedinca iz destrukcije njegovog nekrotičnog i ustajalog stanja uma.

Pitanje je što se treba dogoditi u životu čovjeka da ga ponuka da iskorači izvan svoje zone komfora, te koliko smo daleko voljni ići da zatomimo taj unutarnji glas koji zove za promjenom. Za dizajn interijera i eksterijera koristili su se stvarni lokaliteti u Varošu.

"Naravno, film na kraju ima svoju estetiku, no mislim da je šarm i životnost Varoša i Splita protkana u svakom kadru", veli Popović, ističući veliku želju studija lemonade3d: stvoriti novi val u hrvatskom animiranom filmu, val Splitske škole animacije, koji će dopustiti talentu koji postoji u Splitu da zaživi i transformira sliku hrvatskog animiranog filma.
[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/hrvatski-film-2011-moze-li-se-koko-nositi-s-harryjem-123852 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=bcc30398aaad2ad25e3cfc987a631139c969f062 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=HRVATSKI+FILM+2011.+Mo%C5%BEe+li+se+Koko+nositi+s+Harryjem%3F&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhrvatski-film-2011-moze-li-se-koko-nositi-s-harryjem-123852 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fhrvatski-film-2011-moze-li-se-koko-nositi-s-harryjem-123852 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Činjenica da ćemo 2011. vidjeti mahom populističke uratke blagovijest je za komercijalno pusustalu hrvatsku kinematografiju. Među njima su čak dva dječja filma u čijim se naslovima pojavljuju duhovi, jedna drama s plesom i pjevanjem... [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Kritičar ‘Spektra’ najavljuje domaće filmove koje bismo 2011. trebali vidjeti u kinima i(li) na festivalima [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaKritičar ‘Spektra’ najavljuje domaće filmove koje bismo 2011. trebali vidjeti u kinima i(li) na festivalima

HRVATSKI FILM 2011. Može li se Koko nositi s Harryjem?

Piše PSD.
6. veljače 2011. - 11:51

KOKO I DUHOVI (Daniel Kušan)

Omiljena dječja knjiga “Koko i duhovi“ Ivana Kušana napokon će biti prebačena na veliki ekran zahvaljujući piščevu sinu Danielu. “Režiranje filma po očevu djelu istovremeno je sjajno i teško. Teško zato što je to velika odgovornost, zbog velikih očekivanja generacija koje su uživale u knjizi. Ali, zato je bila uživancija raditi s tako dobrim predloškom”, povjerio nam se Daniel Kušan kojemu je bilo najvažnije u film prenijeti priču o prijateljstvu i povjerenju, što “Koko i duhovi” u osnovi jesu.

Kompjutore, mobitele i Facebook nećemo vidjeti, no Kušan je, priznaje, u neku ruku ipak modernizirao radnju - ako uzmemo u obzir da je knjiga napisana 1958. – smjestivši ju u 80-e godine prošlog stoljeća. Posljednji put kad je hrvatski...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 01:28