stdClass Object ( [id] => 168224 [title] => Frljić Srbiji: Svima su vam ruke krvave od Đinđića! [alias] => frljic-srbiji-svima-su-vam-ruke-krvave-od-dindica [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Kazališna predstava “Zoran Đinđić” poznatoga hrvatskog režisera Olivera Frljića, premijerno izvedena u petak navečer u beogradskom Ateljeu 212, izazvala je buru u teatarskoj, ali i političkoj javnosti Srbije do te mjere da se javljaju i pitanja hoće li uopće biti njezine reprize.

Ova predstava bavi se atentatom na srpskog premijera 2003., posljedicama atentata, ali, kako je rekao sam Frljić, “posredno pokušava progovoriti o Srbiji danas i hipotekama koje danas nosi srpsko društvo”. Predstava se temelji, kako je rekao Frljić, “na različitoj građi - od tekstova, knjiga i emisija o ubojstvu Zorana Đinđića i razgovora s učesnicima i suvremenicima vremena o kojem je riječ”.

Hrvatski režiser, nakon više godina, vratio je politički teatar u srpska kazališta, a samom predstavom samo potvrdio kako je jedan od najintrigantnijih režisera u regiji danas. U pripremi predstave Frljić je rekao da govori o društvu u kojem se događa, da je istovremeno politička i teatarska.

Tabuizirane teme

Hrvatski glumac Boris Bakala, poslije ove premijere, izjavio je za beogradski “Danas” kako je predstava “Zoran Đinđić” jedan od “najtočnijih i najiskrenijih Frljićevih komada”. Hrabro, provokativno, bezobrazno istinito, jednom riječju, “šamar u lice direktno s kazališnih dasaka” - jedna je od ocjena ove intrigantne predstave.

Srpski režiser Nebojša Bradić drugačijeg je mišljenja i kaže da je Frljićeva predstava ”išla na provokaciju, ali nije dorasla izazovu velike teme: mnogo je općih mjesta, a malo kazališne umjetnosti”. Režiser i glumci u ovoj su predstavi progovorili o tabuiziranim temama srpskog društva poput toga koliko je bivši premijer Vojislav Koštunica umiješan u ubojstvo Zorana Đinđića i koliko stoji iza političke pozadine ubojstva, ulozi Srpske pravoslavne crkve oko atentata, posebno vladike Amfilohija Radovića, koji je na oproštaju sa srpskim premijerom održao govor, ocijenjen neprimjerenim mjestu i političkom trenutku, kao i utjecaju SPC-a u srpskom društvu i pedofiliji u redovima SPC-a, odnosu prema gay populaciji i sličnim temama s kojima se danas suočava srpsko društvo.

Sve je to protjecalo u dramskom sukobu glumaca i publike, koja je nakon predstave ostala podijeljena. Jedni su kraj dočekali na nogama uzvikujući “bravo”, dok je drugi dio publike ravnodušno i pomalo razočarano napustio Atelje 212. Predstava je počela obraćanjem glumca Branislava Trifunovića publici.

“Ovu predstavu režirao je Oliver Frljić - Hrvat! Vi se sada pitate što jedan Hrvat režira predstavu o mrtvom srpskom premijeru, i to u vrijeme izbora. Pa, ja ovdje imam dokumenat koji je Frljić potpisao s jednom marketinškom organizacijom koja radi za Demokratsku stranku i to na 60000 eura. Tako da je jasno...”

Iza toga slijedio je šok za šokom. Glumci su umakali ruke u bačvu punu krvi (“Naše su ruke krvave, ali savjest nam je čista”), pljuvalo se i povraćalo po pozornici, a u jednom trenutku sve to brisalo srpskom zastavom. Glumica Nataša Ninković osudila je ovo režiserovo rješenje rekavši kako ne bi imala primjedbi da se “povraćalo po nekom obilježju režima”, ali da je to činiti sa “zastavom kao obilježjem bilo čije zemlje nedopustivo...”

Glumci su na kazališnim daskama “sudili” bivšem premijeru Vojislavu Koštunici i pretvorili ih u “sudnicu”, naglašavajući da “ono što pravni sustav nije u stanju uraditi, kazališne daske, hvala Bogu, jesu... Prilikom toga “suđenja” glumac izgovara i rečenicu: ”Gospodine Koštunica, da li biste vi mogli da sjednete preko puta Luke i Jovane (djeca pokojnog premijera Đinđića op.p.) i kažete zašto je njihov otac ubijen?” Ova je rečenica u dvorani Ateljea 212 izazvala muk kakav se u kazalištu rijetko kada doživi. Beogradski odvjetnik Srđa Popović, upitan za dojmove i komentar predstave, kratko je odgovorio da je “ovo trebalo učiniti javno tužilaštvo”.

Ne postoji volja za pravdu

Ovaj odvjetnik zastupa obitelj ubijenog premijera Zorana Đinđića i podnio je kaznenu prijavu protiv pripadnika Jedinice za specijalne operacije, kojom je zapovijedao Milorad Ulemek Legija, smatrajući da je ta pobuna bila ”okidač” za atentat na premijera, kao i protiv Vojislava Koštunice, koji je, na neki način, podržao pobunu. Ovaj odvjetnik i dalje tvrdi kako u Srbiji ne postoji politička volja da se politička pozadina ubojstva Zorana Đinđića rasvijetli.

Premijeri predstave ”Zoran Đinđić” prisustvovala je i supruga ubijenog premijera Ružica, njegova majka Mila i Đinđićevi bliski suradnici: Čedomir Jovanović, Zoran Živković, premijer poslije atentata, aktualni ministar obrane Dragan Šutanovac i mnoge javne osobe. Supruga ubijenog premijera Ružica Đinđić predstavu je gledala i na generalnoj probi i kaže da se ”na neki način pripremila za premijeru...”

Upitana zašto njezina djeca Luka i Jovana nisu bili na premijeri, Ružica Đinđić je izjavila kako oni jedva čekaju gledati predstavu, ali bi je voljeli gledati sa svojim prijateljima, u manje eksponiranoj atmosferi od ove kakva je na premijeri. Zoran Živković je izjavio da su mu reakcije podijeljene između onog teatarskog i političkog u ovoj predstavi, dok je Branislav Lečić, glumac i ministar kulture u Đinđićevoj vladi, izjavio da ”emotivno nije doživio nikakvo ushićenje te da mu nedostaje katarza u predstavi”.

”Volim kada nešto doživim kao izazov. Nedostaje mi šaka u trbuh. U predstavi je bilo šamarčića, sitnih pljuvanja, ali kada je režiser ušao u sve ovo, morao je gurnuti šaku u trbuh da bismo doživjeli tu katarzu. Ali, Frljić je netko tko je na sve te događaje gledao s distance i fali mu taj insajderski pogled na stvari, fali mu doživljeno, a ne prepričano. Predstavu sam nagradio aplauzom, s razlogom, ali se to moglo uraditi još dublje” - izjavio je poslije predstave Branislav Lečić.

Stvaranje ove predstave pratila su odustajanja nekih glumaca od povjerenih uloga, pa je glumac Feđa Stojanović svojevremeno izjavio kako su neki njegovi kolege pokazali da im nedostaje hrabrosti da se upuste u ovaj projekt.

Upozoravajući društveni čin

Jedan od glavnih aktera predstave, glumac Vladislav Mihailović ne osuđuje kolege koji su predstavu napustili. Kaže da je u muškoj garderobi bilo i suza poslije predstave, a za glumce je bilo posebno iskušenje to što je publika cijelo vrijeme predstave bila osvijetljena, pa su se mogle vidijeti reakcije publike.

”Vidio sam neke ljude koji se smiju, vidio djevojku koja plače. Nije to lagano gledati s pozornice dok igrate predstavu” - rekao je Vladislav Mihailović. Kokan Mladenović, ravnatelj Atelja 212 u kojem je Frljićeva predstava imala premijeru, kaže da će njezin “život” odrediti “izvještaji s blagajne” i da on smatra, nakon svih reakcija, bilo kakve one bile, da se autorska poetika ne smije cenzurirati. Tome dodaje kako “vjeruje da je u Srbiji u današnjem trenutku važna ovakva predstava, kao društveni čin, upozoravajuća na svaki način”.

JOVAN PARIPOVIĆ



[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Frljićeva predstava beogradsku je publiku ostavila podijeljenom [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => premijera o premijeru [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2012-05-24 16:05:36 [created_by] => 32 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2012-05-25 09:04:20 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2012-05-24 22:08:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 6455 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2012/05/24/Kultura/KRVAVE RUKE_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x452" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7752331 Threads: 1 Questions: 1632193540 Slow queries: 4850284 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111299073 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 52 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/frljic-srbiji-svima-su-vam-ruke-krvave-od-dindica-168224 [printLink] => /kultura/frljic-srbiji-svima-su-vam-ruke-krvave-od-dindica-168224?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 222674 [name] => oliverfrljić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => oliverfrljic [link] => /tag/oliverfrljic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 153054 [name] => zoranđinđić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => zorandindic [link] => /tag/zorandindic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Frljićeva predstava beogradsku je publiku ostavila podijeljenom [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => premijera o premijeru [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Frljić Srbiji: Svima su vam ruke krvave od Đinđića! [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-15-01-16-09-32 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/05/24/Kultura/KRVAVE RUKE_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2012/05/24/Kultura/KRVAVE RUKE_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Kazališna predstava “Zoran Đinđić” poznatoga hrvatskog režisera Olivera Frljića, premijerno izvedena u petak navečer u beogradskom Ateljeu 212, izazvala je buru u teatarskoj, ali i političkoj javnosti Srbije do te mjere da se javljaju i pitanja hoće li uopće biti njezine reprize.

Ova predstava bavi se atentatom na srpskog premijera 2003., posljedicama atentata, ali, kako je rekao sam Frljić, “posredno pokušava progovoriti o Srbiji danas i hipotekama koje danas nosi srpsko društvo”. Predstava se temelji, kako je rekao Frljić, “na različitoj građi - od tekstova, knjiga i emisija o ubojstvu Zorana Đinđića i razgovora s učesnicima i suvremenicima vremena o kojem je riječ”.

Hrvatski režiser, nakon više godina, vratio je politički teatar u srpska kazališta, a samom predstavom samo potvrdio kako je jedan od najintrigantnijih režisera u regiji danas. U pripremi predstave Frljić je rekao da govori o društvu u kojem se događa, da je istovremeno politička i teatarska.

Tabuizirane teme

Hrvatski glumac Boris Bakala, poslije ove premijere, izjavio je za beogradski “Danas” kako je predstava “Zoran Đinđić” jedan od “najtočnijih i najiskrenijih Frljićevih komada”. Hrabro, provokativno, bezobrazno istinito, jednom riječju, “šamar u lice direktno s kazališnih dasaka” - jedna je od ocjena ove intrigantne predstave.

Srpski režiser Nebojša Bradić drugačijeg je mišljenja i kaže da je Frljićeva predstava ”išla na provokaciju, ali nije dorasla izazovu velike teme: mnogo je općih mjesta, a malo kazališne umjetnosti”. Režiser i glumci u ovoj su predstavi progovorili o tabuiziranim temama srpskog društva poput toga koliko je bivši premijer Vojislav Koštunica umiješan u ubojstvo Zorana Đinđića i koliko stoji iza političke pozadine ubojstva, ulozi Srpske pravoslavne crkve oko atentata, posebno vladike Amfilohija Radovića, koji je na oproštaju sa srpskim premijerom održao govor, ocijenjen neprimjerenim mjestu i političkom trenutku, kao i utjecaju SPC-a u srpskom društvu i pedofiliji u redovima SPC-a, odnosu prema gay populaciji i sličnim temama s kojima se danas suočava srpsko društvo.

Sve je to protjecalo u dramskom sukobu glumaca i publike, koja je nakon predstave ostala podijeljena. Jedni su kraj dočekali na nogama uzvikujući “bravo”, dok je drugi dio publike ravnodušno i pomalo razočarano napustio Atelje 212. Predstava je počela obraćanjem glumca Branislava Trifunovića publici.

“Ovu predstavu režirao je Oliver Frljić - Hrvat! Vi se sada pitate što jedan Hrvat režira predstavu o mrtvom srpskom premijeru, i to u vrijeme izbora. Pa, ja ovdje imam dokumenat koji je Frljić potpisao s jednom marketinškom organizacijom koja radi za Demokratsku stranku i to na 60000 eura. Tako da je jasno...”

Iza toga slijedio je šok za šokom. Glumci su umakali ruke u bačvu punu krvi (“Naše su ruke krvave, ali savjest nam je čista”), pljuvalo se i povraćalo po pozornici, a u jednom trenutku sve to brisalo srpskom zastavom. Glumica Nataša Ninković osudila je ovo režiserovo rješenje rekavši kako ne bi imala primjedbi da se “povraćalo po nekom obilježju režima”, ali da je to činiti sa “zastavom kao obilježjem bilo čije zemlje nedopustivo...”

Glumci su na kazališnim daskama “sudili” bivšem premijeru Vojislavu Koštunici i pretvorili ih u “sudnicu”, naglašavajući da “ono što pravni sustav nije u stanju uraditi, kazališne daske, hvala Bogu, jesu... Prilikom toga “suđenja” glumac izgovara i rečenicu: ”Gospodine Koštunica, da li biste vi mogli da sjednete preko puta Luke i Jovane (djeca pokojnog premijera Đinđića op.p.) i kažete zašto je njihov otac ubijen?” Ova je rečenica u dvorani Ateljea 212 izazvala muk kakav se u kazalištu rijetko kada doživi. Beogradski odvjetnik Srđa Popović, upitan za dojmove i komentar predstave, kratko je odgovorio da je “ovo trebalo učiniti javno tužilaštvo”.

Ne postoji volja za pravdu

Ovaj odvjetnik zastupa obitelj ubijenog premijera Zorana Đinđića i podnio je kaznenu prijavu protiv pripadnika Jedinice za specijalne operacije, kojom je zapovijedao Milorad Ulemek Legija, smatrajući da je ta pobuna bila ”okidač” za atentat na premijera, kao i protiv Vojislava Koštunice, koji je, na neki način, podržao pobunu. Ovaj odvjetnik i dalje tvrdi kako u Srbiji ne postoji politička volja da se politička pozadina ubojstva Zorana Đinđića rasvijetli.

Premijeri predstave ”Zoran Đinđić” prisustvovala je i supruga ubijenog premijera Ružica, njegova majka Mila i Đinđićevi bliski suradnici: Čedomir Jovanović, Zoran Živković, premijer poslije atentata, aktualni ministar obrane Dragan Šutanovac i mnoge javne osobe. Supruga ubijenog premijera Ružica Đinđić predstavu je gledala i na generalnoj probi i kaže da se ”na neki način pripremila za premijeru...”

Upitana zašto njezina djeca Luka i Jovana nisu bili na premijeri, Ružica Đinđić je izjavila kako oni jedva čekaju gledati predstavu, ali bi je voljeli gledati sa svojim prijateljima, u manje eksponiranoj atmosferi od ove kakva je na premijeri. Zoran Živković je izjavio da su mu reakcije podijeljene između onog teatarskog i političkog u ovoj predstavi, dok je Branislav Lečić, glumac i ministar kulture u Đinđićevoj vladi, izjavio da ”emotivno nije doživio nikakvo ushićenje te da mu nedostaje katarza u predstavi”.

”Volim kada nešto doživim kao izazov. Nedostaje mi šaka u trbuh. U predstavi je bilo šamarčića, sitnih pljuvanja, ali kada je režiser ušao u sve ovo, morao je gurnuti šaku u trbuh da bismo doživjeli tu katarzu. Ali, Frljić je netko tko je na sve te događaje gledao s distance i fali mu taj insajderski pogled na stvari, fali mu doživljeno, a ne prepričano. Predstavu sam nagradio aplauzom, s razlogom, ali se to moglo uraditi još dublje” - izjavio je poslije predstave Branislav Lečić.

Stvaranje ove predstave pratila su odustajanja nekih glumaca od povjerenih uloga, pa je glumac Feđa Stojanović svojevremeno izjavio kako su neki njegovi kolege pokazali da im nedostaje hrabrosti da se upuste u ovaj projekt.

Upozoravajući društveni čin

Jedan od glavnih aktera predstave, glumac Vladislav Mihailović ne osuđuje kolege koji su predstavu napustili. Kaže da je u muškoj garderobi bilo i suza poslije predstave, a za glumce je bilo posebno iskušenje to što je publika cijelo vrijeme predstave bila osvijetljena, pa su se mogle vidijeti reakcije publike.

”Vidio sam neke ljude koji se smiju, vidio djevojku koja plače. Nije to lagano gledati s pozornice dok igrate predstavu” - rekao je Vladislav Mihailović. Kokan Mladenović, ravnatelj Atelja 212 u kojem je Frljićeva predstava imala premijeru, kaže da će njezin “život” odrediti “izvještaji s blagajne” i da on smatra, nakon svih reakcija, bilo kakve one bile, da se autorska poetika ne smije cenzurirati. Tome dodaje kako “vjeruje da je u Srbiji u današnjem trenutku važna ovakva predstava, kao društveni čin, upozoravajuća na svaki način”.

JOVAN PARIPOVIĆ



[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/frljic-srbiji-svima-su-vam-ruke-krvave-od-dindica-168224 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=d6817c60bcebd60234855dcec7dbbcf87f718ce7 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Frlji%C4%87+Srbiji%3A+Svima+su+vam+ruke+krvave+od+%C4%90in%C4%91i%C4%87a%21&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffrljic-srbiji-svima-su-vam-ruke-krvave-od-dindica-168224 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Ffrljic-srbiji-svima-su-vam-ruke-krvave-od-dindica-168224 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Frljićeva predstava beogradsku je publiku ostavila podijeljenom [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => premijera o premijeru [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturapremijera o premijeru

Frljić Srbiji: Svima su vam ruke krvave od Đinđića!

Piše PSD.
25. svibnja 2012. - 00:08
Kazališna predstava “Zoran Đinđić” poznatoga hrvatskog režisera Olivera Frljića, premijerno izvedena u petak navečer u beogradskom Ateljeu 212, izazvala je buru u teatarskoj, ali i političkoj javnosti Srbije do te mjere da se javljaju i pitanja hoće li uopće biti njezine reprize.

Ova predstava bavi se atentatom na srpskog premijera 2003., posljedicama atentata, ali, kako je rekao sam Frljić, “posredno pokušava progovoriti o Srbiji danas i hipotekama koje danas nosi srpsko društvo”. Predstava se temelji, kako je rekao Frljić, “na različitoj građi - od tekstova, knjiga i emisija o ubojstvu Zorana Đinđića i razgovora s učesnicima i suvremenicima vremena o kojem je riječ”.

Hrvatski režiser, nakon više godina, vratio je politički teatar u srpska kazališta, a s...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. svibanj 2024 03:16