stdClass Object ( [id] => 589024 [title] => Ekskluzivno za 'Slobodnu' Coralie Fargeat, redateljica 'rape-revenge' filma 'Osveta': Žene imaju jako težak odnos sa svojim tijelom [alias] => ekskluzivno-za-slobodnu-coralie-fargeat-redateljica-rape-revenge-filma-osveta-zene-imaju-jako-tezak-odnos-sa-svojim-tijelom [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Brojni strani filmski kritičari stavili su “Osvetu” Coralie Fargeat na top-liste najboljih ostvarenja 2018., ali u specijaliziranoj kategoriji žanrovskog filma. Na listi “Slobodne Dalmacije” instant-kultni dugometražni prvijenac francuske redateljice našao se ravnopravno sa svim filmovima, bez žanrovske kategorizacije. Spomenuli smo to Coralie na početku intervjua i oduševili je.

- To je sjajno. To mi je najbolja nagrada jer za mene su žanrovski filmovi kao i svi drugi. Ja kao redateljica ne vidim razliku između horora, drame ili SF filma. Kad gledam film gledam film i nije me briga je li horor ili nešto drugo. Ono što stavite na film ostaje umjetnost. Drago mi je kad me ljudi tako gledaju, kad reagiraju na to. Naravno, kategorizacija pomaže jer skreće pozornost na žanrovski film i daje mu priznanje, ali najbolje je kad se ne gledaju pojednačne kategorije. Tako da mislim da je to super – zahvaljuje se Fargeat.

Slažete se da žanrovski filmovi mogu biti slojeviti ili politički subverzivni, jednako kao art filmovi?
- Bez sumnje. Odrasla sam uz takve filmove i po mom mišljenju dotiču se tema koje su izuzetno važne u životu i koje su filozofske i političke. Svi Cronenbegovi i Carpenterovi filmovi koje volim govore o društvu i o ljudima. Verhoevenovi također. Govore o našim strahovima: strahovima od stranaca, napadača, modifikacijama našeg tijela. Za mene su te scene jako duboke i moćne i jako je kreativno kad netko može te teme uključiti u zabavniju formu i igrati se sa stvaranjem novih svjetova. Za mene je bit filma upravo to. Zbog toga ne pravim razliku između takvih filmova I, recimo to tako, ozbiljnijih filmova.

“Revenge” također ima odnos između mesa i tijela...
- Da. Za mene jezgru filma čini taj odnos s tijelom. Na početku je tijelo senzualno, seksualizirano i lijepo. Seksi. Nakon toga je ranjeno i pati i svoju snagu nalazi u mesu, tijelu i krvi. Te u odnos s prirodom: pustinja, sunce, znoj. To vidim kao dušu filma. Postoji priča koja je to što jest, ništa novo, ali duša filma jest taj odnos prema tijelu i mesu te energiji koju daje liku kao i kreativnost i dinamika koju daje filmu.

To je nešto što još nismo vidjeli od redateljica. Čak ni od akcijske Katherine Bigelow...
- Točno. To je istina. To imaju redatelji kojima se divim kao što je Cronenberg. Točno je da je to snažan odnos i sad kad ste to rekli pada mi na pamet da je to još čudnije jer žene imaju jako težak odnos sa svojim tijelom. Cijeli ženin život: u medijima je sve senzualno, kako vas vide i gledaju. Ima toliko toga da ne znate odakle početi. Mislim da je jako važno transformirati to u umjetnost i napraviti nešto s tim. Mislim da je to početak stjecanja slobode.

Stvar je osobito zanimljiva jer ovo je “rape-revenge” film...
- Tako je. Tijelo je naš identitet i naša domena i što drugi rade s našim identitetom i kako nas vide te načini na koje misle da nas mogu iskoristiti i kasnije odbaciti simbolično govore o društvu i o ulogama muškaraca i žena. Sve se to može pretočiti u pogled i doživljaj ženinog tijela. To je jako snažna tema.

Spomenuli smo politički podtekst. Ovaj film je stigao u kina nakon “MeToo” pokreta. Jeste li slutili da snimate politički film?
- Naravno da nisam znala što će se dogoditi i da će zbog trenutnih događanja film postati aktualan, ali naravno da sam pisala scenarij s političkim podteksom na umu. Htjela sam putem lika i filma poslati poruku, no nisam znala da će to imati takav odjek. Svakako je na mene utjecalo ono što vidim i osjećam. To je dio filma, ali činjenica da sam pogodila baš taj trenutak je dio čarolije. To je katalizator koji pruža drugačiju perspektivu na film. Bila je to neka vrsta dara, sudbina se uplela.

Subverzivno je da lik počinje kao Lolita i onda postane Isus i Rambo. Sve u jednom. To je zanimljivo kad uzmemo “MeToo” pokret u obzir...
- Točno. Njena početna uloga Lolite je ključna za putanju lika. Jedan je kritičar napisao da ide od Merlinke do Ramba. Dobar opis. To su dva lica koja često idu zajedno. S obzirom da na početku izgleda kao Lolita i pretrpi toliku količinu nasilja koje uzrokuje transformaciju; hrani se svom poniženjima i traumama. Vide je kao nikoga i ništa zbog izgleda i jer koristi tijelo na određen način.To je hrani da stvori novu sebe. Sviđa mi se koncept dviju glava koje predstavljaju njezine naušnice: ona stara je tu, ali je i preporođena. Nije jednodimenzionalna, već ima više strana njene ličnosti, neke su odmah vidljive, a neke su skrivene.

Što mislite o komentarima Brigitte Bardot i Catherine Deneuve na “MeToo” pokret koje su protiv njega?
- To me rastužilo. Bilo me sram. Vidim ovaj pokret kao ogroman napredak i korak prema slobodi, prema budućnosti. Ražalostilo me što te velike glumice, i žene, govore protiv toga. Mislim da također treba vremena da se to probavi i shvati i možete imati višestruke reakcije na tako nešto. Ja sto posto vjerujem da je taj pokret nešto što treba prihvatiti i ne sramiti se toga. Vrijeme je da se trgnemo i promijenimo organizaciju društva.

Naravno da će se neki ljudi držati navika jer toga se nije lako riješiti. Također je istina da su žene zarobljene tim navikama, mogle su biti dio društva ali su morale prihvatiti određene stvari. Nekima od njih se teško toga riješiti. Ako pročitate sociološke tekstove na temu feminizma žene su često same svoji diktatori. Podliježu patrijarhiji ali ne možemo ih kriviti zbog toga jer su tako odgojene i naučene. Mijenjanje tih navika je dug i slojevit proces. Treba vremena da ljudi počnu prihvaćati nove organizacije i ideje ali polako počinjemo.

U “Osveti” kombinirate tzv. muški i ženski pogled, mislite li da je moguće da netko snimi obrnuti film - tri cure protiv jednog tipa?
- (smijeh) Svaka se priča može ispričati na filmu, ali istina je da ima i zlostavljanja s druge strane. Mislim da to nije toliko često, tu se ne radi o društvenim organizacijama već o pojedincima. Ne radi se o svjetskim organizacijama. Ali, sve je moguće. Samo to ne bi bilo toliko relevantno.

Intrigantno je da film završava ženskim pogledom heroine. Čini se da gleda ravno u publiku...
- Da. To je bio moj način da kažem tu sam i ne možete me izbaciti. Imam svoje mjesto u svijetu i branit ću ga. Tako se moramo ponašati. Naći svoje mjesto i braniti ga. Posljednja slika daje snagu publici.

Vaš film ima najbolji prikaz ženske snage preživljavanja od "Špilje užasa" (“The Descent”). Jeste li gledali taj film?
- Jesam i super mi je.

Naročito vaša scena u špilji koja je slična sceni u “Rambu III” kad operira sam(a) sebe...
- Gledala sam film kad sam bila mlađa i jako volim junačke likove koji prolaze toliko toga ali uvijek prežive, postanu jači i pobijede neprijatelja. To se rijetko viđa kad su u pitanju žene. Ili ih neki tip spašava ili su žrtve. Nisam htjela da cijeli film vrišti jer je boli i sama je. To nikako nisam htjela. I nisam htjela da joj netko pomogne nego da preživi i sama nađe snagu. Nalazi snagu u prirodi, u kukcima i to joj daje novi polet. Postala je prava junakinja kao i Rambo ili Mad Max. Cool je, ima potpunu kontrolu i vlada sobom. Ne ovisi o nikome.

Nije bitan tuđi pogled koji joj mora dati dopuštenje za ovo ili ono. Bilo je važno da se oslobodi svih tuđih pogleda. Njena fizička borba simbolično predstavlja sve prepreke koje donosi društvo. Također se volim igrati sa simbolima, akcijom i tijelom. Scena u špilji je jako simbolična po pitanju transformacije. Ušla je kao jedna osoba, izašla kao druga. Prema indijanskoj tradiciji je uzela pejotl koji simbolizira prelazak u svijet odraslih. Osim što simbolizira prestanak djetinjstva također predstavlja novu osobu koja je postala. Ne boji se i u potpunosti prihvaća sebe.

Uspjeli ste arhetipsko načiniti mitskim, prebacili ste ono meta u ono fizičko...
- Da. Hvala Vam jer to je bila duša filma kad sam počela pisati scenarij. Znala sam da je priča jednostavna, ali sam htjela stvoriti nešto što će ljudima dotaknuti dušu i ostaviti trajan dojam na njih.

Interesantno je da Vaša heroina želi ići i Ameriku. Vi? Imate li možda ponude nakon što je film bio zapažen na Sundanceu?
- Imam. Američka filmska industrija je jako dobro reagirala na film. Dobro je primljen na Sundanceu i na FantasticFestu. Imali smo i kinodistribuciju. Provela sam neko vrijeme u Los Angelesu i upoznala ljude iz industrije. Jako im se sviđa film. Želja mi je tamo raditi, ali s projektom kojeg mogu kontrolirati i koji će biti istinski moj. Ne moram nužno pisati scenarij, no važno je da se sačuva sve što želim reći, ona posebna nota koju ima film. Junakinja želi ići u L.A. jer to je i dalje grad snova, zvijezde i mitski dio filma. Mislim da se film i dalje time hrani. To treba sačuvati. Mora biti veći od života i potaknuti ljude da sanjaju.

Imate li uzora među europskim redateljima koji su uspjeli u Hollywoodu?
- Nicolas Winding Refn...

... ali on baš nije sto posto dio Hollywooda...
- Da, znam, ali uspio je na svoj način. Volim i meksičke redatelje; npr. Innaritua i Cuarona. Uspjeli su sačuvati svoj identitet i viziju i snimati studijske filmove. Da razmislim tko još...

… možda Paul Verhoeven? Snimio je poker briljantnih filmova u Hollywoodu. Visokobudžetni su, a opet imaju njegov pečat.
- Točno. Onda se govorilo "novi Verhoevenov film" i točno se znalo što to znači. Sada kažemo novi "Osvetnici", ali ne znamo tko je napravio film. Značajno je da znamo imena filmova, ne i redatelje. To nije isti proces. Umjetnost znači sačuvati svoj identitet na filmu. Istina, studio ima svoja pravila, ali opet možemo vidjeti redateljev stil.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FILMAŠICA S MUDIMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-02-13 23:46:03 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-02-14 13:06:39 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-02-14 08:08:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 1763 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/Coralie Fargeat-.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/Coralie Fargeat1.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/Coralie Fargeat5.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/20190119_120921.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/Coralie Fargeat-Osveta1.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/Coralie Fargeat3.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/Coralie Fargeat4.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/02\/13\/1_Coralie Fargeat-Osveta.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Coralie Fargeat-","Coralie Fargeat1","Coralie Fargeat5","20190119_120921","Coralie Fargeat-Osveta1","Coralie Fargeat3","Coralie Fargeat4","Coralie Fargeat-Osveta"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"986x840"},{"size0":"1280x807"},{"size0":"1120x840"},{"size0":"1280x825"},{"size0":"582x840"},{"size0":"1280x810"},{"size0":"600x840"},{"size0":"1280x545"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7474350 Threads: 5 Questions: 1536408669 Slow queries: 4673195 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110813977 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/ekskluzivno-za-slobodnu-coralie-fargeat-redateljica-rape-revenge-filma-osveta-zene-imaju-jako-tezak-odnos-sa-svojim-tijelom-589024 [printLink] => /kultura/ekskluzivno-za-slobodnu-coralie-fargeat-redateljica-rape-revenge-filma-osveta-zene-imaju-jako-tezak-odnos-sa-svojim-tijelom-589024?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 436002 [name] => unifrance [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => unifrance [link] => /tag/unifrance ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FILMAŠICA S MUDIMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Ekskluzivno za 'Slobodnu' Coralie Fargeat, redateljica 'rape-revenge' filma 'Osveta': Žene imaju jako težak odnos sa svojim tijelom [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/Coralie Fargeat-.jpg [galleryCount] => 8 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Coralie Fargeat- [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/Coralie Fargeat-.jpg [title] => Coralie Fargeat- ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/Coralie Fargeat1.jpg [title] => Coralie Fargeat1 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/Coralie Fargeat5.jpg [title] => Coralie Fargeat5 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/20190119_120921.jpg [title] => 20190119_120921 ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/Coralie Fargeat-Osveta1.jpg [title] => Coralie Fargeat-Osveta1 ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/Coralie Fargeat3.jpg [title] => Coralie Fargeat3 ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/Coralie Fargeat4.jpg [title] => Coralie Fargeat4 ) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/02/13/1_Coralie Fargeat-Osveta.jpg [title] => Coralie Fargeat-Osveta ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Brojni strani filmski kritičari stavili su “Osvetu” Coralie Fargeat na top-liste najboljih ostvarenja 2018., ali u specijaliziranoj kategoriji žanrovskog filma. Na listi “Slobodne Dalmacije” instant-kultni dugometražni prvijenac francuske redateljice našao se ravnopravno sa svim filmovima, bez žanrovske kategorizacije. Spomenuli smo to Coralie na početku intervjua i oduševili je.

- To je sjajno. To mi je najbolja nagrada jer za mene su žanrovski filmovi kao i svi drugi. Ja kao redateljica ne vidim razliku između horora, drame ili SF filma. Kad gledam film gledam film i nije me briga je li horor ili nešto drugo. Ono što stavite na film ostaje umjetnost. Drago mi je kad me ljudi tako gledaju, kad reagiraju na to. Naravno, kategorizacija pomaže jer skreće pozornost na žanrovski film i daje mu priznanje, ali najbolje je kad se ne gledaju pojednačne kategorije. Tako da mislim da je to super – zahvaljuje se Fargeat.

Slažete se da žanrovski filmovi mogu biti slojeviti ili politički subverzivni, jednako kao art filmovi?
- Bez sumnje. Odrasla sam uz takve filmove i po mom mišljenju dotiču se tema koje su izuzetno važne u životu i koje su filozofske i političke. Svi Cronenbegovi i Carpenterovi filmovi koje volim govore o društvu i o ljudima. Verhoevenovi također. Govore o našim strahovima: strahovima od stranaca, napadača, modifikacijama našeg tijela. Za mene su te scene jako duboke i moćne i jako je kreativno kad netko može te teme uključiti u zabavniju formu i igrati se sa stvaranjem novih svjetova. Za mene je bit filma upravo to. Zbog toga ne pravim razliku između takvih filmova I, recimo to tako, ozbiljnijih filmova.

“Revenge” također ima odnos između mesa i tijela...
- Da. Za mene jezgru filma čini taj odnos s tijelom. Na početku je tijelo senzualno, seksualizirano i lijepo. Seksi. Nakon toga je ranjeno i pati i svoju snagu nalazi u mesu, tijelu i krvi. Te u odnos s prirodom: pustinja, sunce, znoj. To vidim kao dušu filma. Postoji priča koja je to što jest, ništa novo, ali duša filma jest taj odnos prema tijelu i mesu te energiji koju daje liku kao i kreativnost i dinamika koju daje filmu.

To je nešto što još nismo vidjeli od redateljica. Čak ni od akcijske Katherine Bigelow...
- Točno. To je istina. To imaju redatelji kojima se divim kao što je Cronenberg. Točno je da je to snažan odnos i sad kad ste to rekli pada mi na pamet da je to još čudnije jer žene imaju jako težak odnos sa svojim tijelom. Cijeli ženin život: u medijima je sve senzualno, kako vas vide i gledaju. Ima toliko toga da ne znate odakle početi. Mislim da je jako važno transformirati to u umjetnost i napraviti nešto s tim. Mislim da je to početak stjecanja slobode.

Stvar je osobito zanimljiva jer ovo je “rape-revenge” film...
- Tako je. Tijelo je naš identitet i naša domena i što drugi rade s našim identitetom i kako nas vide te načini na koje misle da nas mogu iskoristiti i kasnije odbaciti simbolično govore o društvu i o ulogama muškaraca i žena. Sve se to može pretočiti u pogled i doživljaj ženinog tijela. To je jako snažna tema.

Spomenuli smo politički podtekst. Ovaj film je stigao u kina nakon “MeToo” pokreta. Jeste li slutili da snimate politički film?
- Naravno da nisam znala što će se dogoditi i da će zbog trenutnih događanja film postati aktualan, ali naravno da sam pisala scenarij s političkim podteksom na umu. Htjela sam putem lika i filma poslati poruku, no nisam znala da će to imati takav odjek. Svakako je na mene utjecalo ono što vidim i osjećam. To je dio filma, ali činjenica da sam pogodila baš taj trenutak je dio čarolije. To je katalizator koji pruža drugačiju perspektivu na film. Bila je to neka vrsta dara, sudbina se uplela.

Subverzivno je da lik počinje kao Lolita i onda postane Isus i Rambo. Sve u jednom. To je zanimljivo kad uzmemo “MeToo” pokret u obzir...
- Točno. Njena početna uloga Lolite je ključna za putanju lika. Jedan je kritičar napisao da ide od Merlinke do Ramba. Dobar opis. To su dva lica koja često idu zajedno. S obzirom da na početku izgleda kao Lolita i pretrpi toliku količinu nasilja koje uzrokuje transformaciju; hrani se svom poniženjima i traumama. Vide je kao nikoga i ništa zbog izgleda i jer koristi tijelo na određen način.To je hrani da stvori novu sebe. Sviđa mi se koncept dviju glava koje predstavljaju njezine naušnice: ona stara je tu, ali je i preporođena. Nije jednodimenzionalna, već ima više strana njene ličnosti, neke su odmah vidljive, a neke su skrivene.

Što mislite o komentarima Brigitte Bardot i Catherine Deneuve na “MeToo” pokret koje su protiv njega?
- To me rastužilo. Bilo me sram. Vidim ovaj pokret kao ogroman napredak i korak prema slobodi, prema budućnosti. Ražalostilo me što te velike glumice, i žene, govore protiv toga. Mislim da također treba vremena da se to probavi i shvati i možete imati višestruke reakcije na tako nešto. Ja sto posto vjerujem da je taj pokret nešto što treba prihvatiti i ne sramiti se toga. Vrijeme je da se trgnemo i promijenimo organizaciju društva.

Naravno da će se neki ljudi držati navika jer toga se nije lako riješiti. Također je istina da su žene zarobljene tim navikama, mogle su biti dio društva ali su morale prihvatiti određene stvari. Nekima od njih se teško toga riješiti. Ako pročitate sociološke tekstove na temu feminizma žene su često same svoji diktatori. Podliježu patrijarhiji ali ne možemo ih kriviti zbog toga jer su tako odgojene i naučene. Mijenjanje tih navika je dug i slojevit proces. Treba vremena da ljudi počnu prihvaćati nove organizacije i ideje ali polako počinjemo.

U “Osveti” kombinirate tzv. muški i ženski pogled, mislite li da je moguće da netko snimi obrnuti film - tri cure protiv jednog tipa?
- (smijeh) Svaka se priča može ispričati na filmu, ali istina je da ima i zlostavljanja s druge strane. Mislim da to nije toliko često, tu se ne radi o društvenim organizacijama već o pojedincima. Ne radi se o svjetskim organizacijama. Ali, sve je moguće. Samo to ne bi bilo toliko relevantno.

Intrigantno je da film završava ženskim pogledom heroine. Čini se da gleda ravno u publiku...
- Da. To je bio moj način da kažem tu sam i ne možete me izbaciti. Imam svoje mjesto u svijetu i branit ću ga. Tako se moramo ponašati. Naći svoje mjesto i braniti ga. Posljednja slika daje snagu publici.

Vaš film ima najbolji prikaz ženske snage preživljavanja od "Špilje užasa" (“The Descent”). Jeste li gledali taj film?
- Jesam i super mi je.

Naročito vaša scena u špilji koja je slična sceni u “Rambu III” kad operira sam(a) sebe...
- Gledala sam film kad sam bila mlađa i jako volim junačke likove koji prolaze toliko toga ali uvijek prežive, postanu jači i pobijede neprijatelja. To se rijetko viđa kad su u pitanju žene. Ili ih neki tip spašava ili su žrtve. Nisam htjela da cijeli film vrišti jer je boli i sama je. To nikako nisam htjela. I nisam htjela da joj netko pomogne nego da preživi i sama nađe snagu. Nalazi snagu u prirodi, u kukcima i to joj daje novi polet. Postala je prava junakinja kao i Rambo ili Mad Max. Cool je, ima potpunu kontrolu i vlada sobom. Ne ovisi o nikome.

Nije bitan tuđi pogled koji joj mora dati dopuštenje za ovo ili ono. Bilo je važno da se oslobodi svih tuđih pogleda. Njena fizička borba simbolično predstavlja sve prepreke koje donosi društvo. Također se volim igrati sa simbolima, akcijom i tijelom. Scena u špilji je jako simbolična po pitanju transformacije. Ušla je kao jedna osoba, izašla kao druga. Prema indijanskoj tradiciji je uzela pejotl koji simbolizira prelazak u svijet odraslih. Osim što simbolizira prestanak djetinjstva također predstavlja novu osobu koja je postala. Ne boji se i u potpunosti prihvaća sebe.

Uspjeli ste arhetipsko načiniti mitskim, prebacili ste ono meta u ono fizičko...
- Da. Hvala Vam jer to je bila duša filma kad sam počela pisati scenarij. Znala sam da je priča jednostavna, ali sam htjela stvoriti nešto što će ljudima dotaknuti dušu i ostaviti trajan dojam na njih.

Interesantno je da Vaša heroina želi ići i Ameriku. Vi? Imate li možda ponude nakon što je film bio zapažen na Sundanceu?
- Imam. Američka filmska industrija je jako dobro reagirala na film. Dobro je primljen na Sundanceu i na FantasticFestu. Imali smo i kinodistribuciju. Provela sam neko vrijeme u Los Angelesu i upoznala ljude iz industrije. Jako im se sviđa film. Želja mi je tamo raditi, ali s projektom kojeg mogu kontrolirati i koji će biti istinski moj. Ne moram nužno pisati scenarij, no važno je da se sačuva sve što želim reći, ona posebna nota koju ima film. Junakinja želi ići u L.A. jer to je i dalje grad snova, zvijezde i mitski dio filma. Mislim da se film i dalje time hrani. To treba sačuvati. Mora biti veći od života i potaknuti ljude da sanjaju.

Imate li uzora među europskim redateljima koji su uspjeli u Hollywoodu?
- Nicolas Winding Refn...

... ali on baš nije sto posto dio Hollywooda...
- Da, znam, ali uspio je na svoj način. Volim i meksičke redatelje; npr. Innaritua i Cuarona. Uspjeli su sačuvati svoj identitet i viziju i snimati studijske filmove. Da razmislim tko još...

… možda Paul Verhoeven? Snimio je poker briljantnih filmova u Hollywoodu. Visokobudžetni su, a opet imaju njegov pečat.
- Točno. Onda se govorilo "novi Verhoevenov film" i točno se znalo što to znači. Sada kažemo novi "Osvetnici", ali ne znamo tko je napravio film. Značajno je da znamo imena filmova, ne i redatelje. To nije isti proces. Umjetnost znači sačuvati svoj identitet na filmu. Istina, studio ima svoja pravila, ali opet možemo vidjeti redateljev stil.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Coralie Fargeat- Coralie Fargeat1 Coralie Fargeat5 20190119_120921 Coralie Fargeat-Osveta1 Coralie Fargeat3 Coralie Fargeat4 Coralie Fargeat-Osveta
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ekskluzivno-za-slobodnu-coralie-fargeat-redateljica-rape-revenge-filma-osveta-zene-imaju-jako-tezak-odnos-sa-svojim-tijelom-589024 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9fbce1995927a058de6bf41a1de5ef160cce7b56 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ekskluzivno+za+%26%23039%3BSlobodnu%26%23039%3B+Coralie+Fargeat%2C+redateljica+%26%23039%3Brape-revenge%26%23039%3B+filma+%26%23039%3BOsveta%26%23039%3B%3A+%C5%BDene+imaju+jako+te%C5%BEak+odnos+sa+svojim+tijelom&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fekskluzivno-za-slobodnu-coralie-fargeat-redateljica-rape-revenge-filma-osveta-zene-imaju-jako-tezak-odnos-sa-svojim-tijelom-589024 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fekskluzivno-za-slobodnu-coralie-fargeat-redateljica-rape-revenge-filma-osveta-zene-imaju-jako-tezak-odnos-sa-svojim-tijelom-589024 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => FILMAŠICA S MUDIMA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaFILMAŠICA S MUDIMA

Ekskluzivno za 'Slobodnu' Coralie Fargeat, redateljica 'rape-revenge' filma 'Osveta': Žene imaju jako težak odnos sa svojim tijelom

14. veljače 2019. - 09:08
Coralie Fargeat-

Brojni strani filmski kritičari stavili su “Osvetu” Coralie Fargeat na top-liste najboljih ostvarenja 2018., ali u specijaliziranoj kategoriji žanrovskog filma. Na listi “Slobodne Dalmacije” instant-kultni dugometražni prvijenac francuske redateljice našao se ravnopravno sa svim filmovima, bez žanrovske kategorizacije. Spomenuli smo to Coralie na početku intervjua i oduševili je.

- To je sjajno. To mi je najbolja nagrada jer za mene su žanrovski filmovi kao i svi drugi. Ja kao redateljica ne vidim razliku između horora, drame ili SF filma. Kad gledam film gledam film i nije me briga je li horor ili nešto drugo. Ono što stavite na film ostaje umjetnost. Drago mi je kad me ljudi tako gledaju, kad reagiraju na to. Naravno, kategorizacija pomaže jer skreće pozornost na žanrovski film ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 21:28