StoryEditorOCM
Kulturaočekivalo se više

Premijera Verdijeva 'Rigoletta' na otvaranju 59. splitskog ljeta nije ispunila očekivanja: Neusuglašena režija i scena, od solista najbolji Ivica Čikeš

Piše Tonći Šitin
15. srpnja 2019. - 20:20

Verdijev "Rigoletto" na Peristilu potvrdio je da je to glazba koja i dalje živi silnom žestinom i prkosom, pred nama sve drhti od strasti, pati i umire pred publikom, baš kao da je sve toliko istinito koliko i sama istina.

Nitko da posumnja u iskrenost ovog teatra, dramsku vjerodostojnost, mučninu života koji se ruga aristokratskom klonuću, da bi sve okrutnosti života prihvatile ovozemaljsku rezignaciju i mirenje sa sudbinom ma kakva ona bila. Visoki romanticizam ulazi u arije bez najave, sve je jednostavno i izravno, sentimenti su skriveni i nikad tako fatalno nježni kao kod Puccinija.

Čak četiri puta samo u prvom činu Rigoletto se prisjeća Monteronove kletve koja postaje krucijalnom točkom koja okuplja operu poput "tema-cardine". Upravo dodir straha, mučnine i rezignacije juri p...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 03:37