stdClass Object ( [id] => 250321 [title] => Boris T. Matić: I u multipleksima ima izvrsnih filmova, ali tamo rijetko zalazim [alias] => boris-t-matic-i-u-multipleksima-ima-izvrsnih-filmova-ali-tamo-rijetko-zalazim [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Uoči 12. Zagreb Film Festivala, direktoru Borisu T. Matiću prva je asocijacija broja 12 u filmskom svijetu ratna akcija “12 žigosanih“, a ne, recimo, SF “12 majmuna“ ili drama “12 godina ropstva“.

- Sva tri filma su potpuno različita i, iako jako volim ova dva potonja naslova, prva asocijacija je “12 žigosanih“. Taj sam film k'o klinac vidio puno puta i jako mi je bilo fora što loši dečki postaju dobri u ime viših stvari...

Ovogodišnji Zagreb Film Festival se približava. Imate li još uvijek tremu uoči početka održavanja ZFF-a?

- Trema je još uvijek tu, naravno. Mislim da nikada neće prestati i da je dobro da je pozitivna trema prisutna. Ne treba imati strah, no malo treme nije naodmet.

Deseti ZFF tematski je bio fokusiran na žene, jedanaesti na mlade i stvarne događaje, a dvanaesti na hrabre djevojčice i dječake, “ničiju i svačiju djecu“. Zvuči kao da ZFF ide unatrag u pozitivnom smislu, pomlađuje se, stari kao Benjamin Button?


- Nikada ne biramo filmove za natjecateljski program razmišljajući o samoj temi. Tema ili teme se same nametnu kada su filmovi već odabrani. Ove godine nam se dogodilo da je više od pola filmova iz igrane dugometražne natjecateljske selekcije inspirirano stvarnim događajima te da su u većini kratkih i puno dugih i dokumentarnih filmova, glavni likovi djeca... hrabre djevojčice i dječaci. Što se tiče Buttona i ZFF-a - nije baš da se pomlađujemo. Šira ekipa je stalno mlađa, ali mi u direkciji već pomalo brojimo bore (smijeh).

ZFF je definitivno 'svačije dijete' sudeći po broju publike, najvećem iza pulskog festivala?


- Broj gledatelja nas čini sretnim, a ujedno nas i obvezuje. Svake godine osmišljavamo dodatne alate i načine da taj broj zadržimo, odnosno da ga malo i povećamo. I, vjerujte, nije lako. Unatoč činjenici da se odvijamo u radnom tjednu te sve većoj ponudi na VOD platformama, internetu, mnogobrojnim revijama i festivalima, pa čak i u nezavisnim kinima, publika nam je do sada ostala vjerna. Usudim se vjerovati da je to nagrada za naš rad. I svakako je poticaj da kao organizatori budemo sve bolji.

Kako ste vi zadovoljni odrastanjem vašeg festivalskog djeteta koje, evo, slavi 12. rođendan?


- Jako sam zadovoljan. S obzirom na budžet s kojim raspolažemo i koji se ne mijenja značajno od samog početka, mislim da smo uspjeli napraviti respektabilnu manifestaciju koja je prepoznata i kod nas i u svijetu. Ako se ovako nastavi, nitko sretniji od mene...

Za otvaranje festivala odabrali ste 'Ničije dijete' - priču o divljem dječaku nagrađenu u Veneciji.


- To je sjajan film inspiriran stvarnim događajem i napravljen u srpsko–hrvatskoj koprodukciji, odlično snimljen, režiran i odglumljen. Scenarist i redatelj Vuk Ršumović je uspio ovu fantastičnu priču ispričati na divan način. Film smo odabrali za otvaranje jer je tek pred mjesec dana imao svoju svjetsku premijeru u Veneciji gdje je nagrađen s tri nagrade i gotovo nitko iz naše zemlje ga nije vidio.

Koje biste hrvatske premijere sa ZFF-a još posebno izdvojili?

- Izuzev dva filma iz popratnih programa i nešto edukativnog-kinotečnog programa, svi ostali filmovi su hrvatske premijere. Iz natjecateljskog program svi filmovi moraju biti hrvatske premijere. Ipak moramo održavati nekakvu ekskluzivu u cijeloj priči i gomili festivala i revija. Teško mogu nešto posebno istaknuti. Program je širok i obuhvatan i vaši čitatelji će sve pronaći na zff.hr.

Ponosno ističete da imate crnohumorne filmove na ovogodišnjem programu. Koliko je crni humor potreban danas u vrijeme krize?


- Bilo kakav humor u današnjem dobu kad većina ljudi jedva sastavlja kraj s krajem je neophodan, pa makar bio i crn. Sretan sam da u ovogodišnjem programu imamo nekoliko crnohumornih uradaka koji na blago ironičan način opisuju svakodnevicu u zemljama iz kojih dolaze. Mislim da će se naša publika lako poistovijetiti s likovima tih filmova.

Koliko se kriza još osjeća prilikom organiziranja ZFF-a?


- Jako se osjeća, ali još prije nekoliko godina smo odlučili da nećemo javno kukati. Glava gore i puno rada, tako da publika i gosti ništa ne primijete.

Ipak, uspjeli ste ostvariti suradnju s Venecijanskim filmskim festivalom. Koliko je to zalog za potencijalno međunarodno širenje ZFF-a i stremite li uopće tome?


- Suradnja je počela ove godine u proljeće uz pomoć Talijanskog instituta za kulturu kada smo u kinu Europa prikazivali neke filmove s prošlogodišnje Venecije i kada nas je posjetio izvršni direktor Bijenala. Na ovogodišnjem ZFF-u tu suradnju nastavljamo i na zatvaranju festivala prikazujemo pobjednike Venecija, film sjajnog Roya Anderssona koji se zove “Golub sjedi na grani i promišlja egzistenciju“. Ta je suradnja tek započela i što će konkretno u budućnosti donijeti, još ne znam. Mi se kao zagrebački festival ne možemo previše međunarodno širiti, ali možemo pojačati našu aktivnost koju radimo posljednjih nekoliko godina da na raznim festivalima po svijetu predstavljamo naš nacionalni program kratkog filma Kockice. To je dobro i za ZFF i za autore čije filmove vani vrtimo.

Popratni programi, među ostalim, donose 'Prvi svjetski rat na filmu' i 'Retrospektivu Dereka Jarmana'...


- Od samog početka ZFF-a u konceptu smo imali kinotečno-edukativne programe koje smo vezali za određene teme. Obilježavanje stogodišnjice od početka Velikog rata je samo zadalo ovogodišnju temu, tako da u sklopu ZFF-a prikazujemo sedam filmova koji se ovim ratom bave. Od nijemog propagandnog austrijskog iz 1915., koje ćemo prikazati uz klavirsku pratnju, do “Atentata u Sarajevu“ našeg Veljka Bulajića. Retrospektivu kultnog i na žalost rano preminulog britanskog filmaša Dereka Jarmana organiziramo u suradnji s Queer festivalom iz Zagreba. Ovo je već druga godina da s njima surađujemo na obostrano zadovoljstvo.

ZFF voli otkrivati nova redateljska imena. Na koga po vašem mišljenju posebno treba obratiti pažnju danas u svijetu filma?


- To je naš koncept. Nagrađujemo redateljeve prve i druge filmove. Volimo otkrivati i fokusirati se i na nove zanimljive kinematografije te našoj publici predstaviti buduće redateljske zvijezde. Teško je govoriti o nekim imenima, jer veći dio redatelja koji predstavimo s njihovim debitantskim radovima postaju i ostaju velika imena filmskog svijeta.

U oko upada program 'Ponovno s nama' koji donosi nove filmove značajnih redatelj(ic)a čiji su prvijenci ili drugijenci konkurirali za nagradu ZFF-a, od Xaviera Dolana ('Mommy') do Andreja Zvjaginceva ('Leviathan').


- Ovo je nastavak na prethodni odgovor. Dva spomenuta imena su pobjednici prethodnih ZFF-a. Zvjagincev je dva puta osvojio nagradu na ZFF-u, na prvom i na petom izdanju. Obojica su do prikazivanja njihovih prvijenaca u Hrvatskoj bili potpuno nepoznati, a sada imaju već pomalo i kultni status. Inače je ovaj program osmišljen da i mi i publika nastavimo pratiti rad redatelja koje smo prije predstavili u Glavnom programu, a sad, zbog našeg koncepta, više se ne mogu natjecati za nagradu.

Vidi li se na temelju tog programa koliko je zapravo ZFF odgojio domaću publiku i ukazao na filmove koje treba vidjeti?


- Pretenciozno bi bilo tvrditi da smo odgajali publiku, ali se nadamo da smo makar malo utjecali na nju i proširivali joj znanje o filmu.

Koliki su Zagrepčani filmofili, prema vašim saznanjima?


- Broj posjetitelja ZFF-a, drugih festivalskih događanja u Zagrebu i kina “Europa“ tijekom cijele godine, govori da su Zagrepčani veliki filmofili. Jer, da nisu, niti mi ne bismo postojali.

Je li publika ZFF-a zalazi u multiplekse?

- Mislim da - da. Zašto da ne? Ima izvrsnih filmova koji se tamo vrte. S druge strane, do skorašnje digitalizacije nezavisnih kina i stvaranje mreže istih, nisu ni imali puno izbora.

A vi?


- Kćeri su mi odrasle, pa sad s frendovima idu u kino, tako da ja dosta rijetko zalazim u multiplekse. Obično na premijere hrvatskih filmova. Nije da ne bih htio, nego nemam vremena. No, redovito pratim šta se događa i u tom dijelu filmskog svijeta.

Ne govorite isključivo 'ne' američkom komercijalnom filmu, odnosno 'da' američkim nezavisnjacima?


- Nisam tako isključiv. DA i američkom komercijalnom filmu ako je dobar. Isto kao i NE američkom nezavisnom ako nije.

MARKO NJEGIĆ
DARKO TOMAŠ/CROPIX

Teška 'Industrija'

U sklopu edukativnog programa, tri velika filmaša održavaju masterclassove - Čedomir Kolar, Jorgen Leth i Cesar Charlone.
- Predavanje se odvijaju u sklopu dijela festivala koji zovemo “Industrija“. To je jedan od najvažnijih sektora ZFF-a, koji svake godine sve više širimo. Dolazak ove trojice svjetskih filmaša i njihova predavanja to dokazuju. S druge strane, velika posjećenost i reakcije publike nakon ovakve vrste druženja i razgovora, pokazuju nam da smo na dobrom putu.

'Život je truba'

U kojoj su fazi filmovi na kojima obnašate ulogu producenta – “Život je truba“ i “Zagrebačke priče 3“?
- S filmom “Život je truba“ (čiji je radni naslov bio “Srce mesara“) smo u montaži i imamo još neko vrijeme raditi na njemu. Za sada sve jako dobro izgleda i jedva čekam da dovršimo. Za “Zagrebačke priče vol. 3“, smo već snimili pet kratkih filmova i do kraja godine nas očekuje snimanje posljednjeg. Oba filma će hrvatska publika moći vidjeti u Puli. Nedavno smo imali premijeru dokumentarca “O hokeju i medvjedima“. Za nekoliko dana će u Varšavi na njihovu A festivalu biti i inernacionalna premijera bugarskog filma “Sudilište“ čiji sam jedan od producenta. Uskoro u kina dolazi, također naša koprodukcija, “Spomenik Majklu Džeksonu“, a pripremamo i još nekoliko projekata.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Kćeri su mi odrasle, pa sad s frendovima idu u kino, tako da ja dosta rijetko zalazim u multiplekse. Obično na premijere hrvatskih filmova. Nije da ne bih htio, nego nemam vremena. No, redovito pratim šta se i tu događa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Direktor ZFF-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-10-18 08:55:36 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-10-19 23:26:40 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-10-19 23:59:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2850 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/10/18/Spektar/matic1-091014.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x532" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4754204 Threads: 3 Questions: 162993124 Slow queries: 70719 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4808248 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 44 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/boris-t-matic-i-u-multipleksima-ima-izvrsnih-filmova-ali-tamo-rijetko-zalazim-250321 [printLink] => /kultura/boris-t-matic-i-u-multipleksima-ima-izvrsnih-filmova-ali-tamo-rijetko-zalazim-250321?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 229864 [name] => zagrebfilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => zagrebfilmfestival [link] => /tag/zagrebfilmfestival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Kćeri su mi odrasle, pa sad s frendovima idu u kino, tako da ja dosta rijetko zalazim u multiplekse. Obično na premijere hrvatskih filmova. Nije da ne bih htio, nego nemam vremena. No, redovito pratim šta se i tu događa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Direktor ZFF-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Boris T. Matić: I u multipleksima ima izvrsnih filmova, ali tamo rijetko zalazim [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-03-04-47-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/10/18/Spektar/matic1-091014.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/10/18/Spektar/matic1-091014.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Uoči 12. Zagreb Film Festivala, direktoru Borisu T. Matiću prva je asocijacija broja 12 u filmskom svijetu ratna akcija “12 žigosanih“, a ne, recimo, SF “12 majmuna“ ili drama “12 godina ropstva“.

- Sva tri filma su potpuno različita i, iako jako volim ova dva potonja naslova, prva asocijacija je “12 žigosanih“. Taj sam film k'o klinac vidio puno puta i jako mi je bilo fora što loši dečki postaju dobri u ime viših stvari...

Ovogodišnji Zagreb Film Festival se približava. Imate li još uvijek tremu uoči početka održavanja ZFF-a?

- Trema je još uvijek tu, naravno. Mislim da nikada neće prestati i da je dobro da je pozitivna trema prisutna. Ne treba imati strah, no malo treme nije naodmet.

Deseti ZFF tematski je bio fokusiran na žene, jedanaesti na mlade i stvarne događaje, a dvanaesti na hrabre djevojčice i dječake, “ničiju i svačiju djecu“. Zvuči kao da ZFF ide unatrag u pozitivnom smislu, pomlađuje se, stari kao Benjamin Button?


- Nikada ne biramo filmove za natjecateljski program razmišljajući o samoj temi. Tema ili teme se same nametnu kada su filmovi već odabrani. Ove godine nam se dogodilo da je više od pola filmova iz igrane dugometražne natjecateljske selekcije inspirirano stvarnim događajima te da su u većini kratkih i puno dugih i dokumentarnih filmova, glavni likovi djeca... hrabre djevojčice i dječaci. Što se tiče Buttona i ZFF-a - nije baš da se pomlađujemo. Šira ekipa je stalno mlađa, ali mi u direkciji već pomalo brojimo bore (smijeh).

ZFF je definitivno 'svačije dijete' sudeći po broju publike, najvećem iza pulskog festivala?


- Broj gledatelja nas čini sretnim, a ujedno nas i obvezuje. Svake godine osmišljavamo dodatne alate i načine da taj broj zadržimo, odnosno da ga malo i povećamo. I, vjerujte, nije lako. Unatoč činjenici da se odvijamo u radnom tjednu te sve većoj ponudi na VOD platformama, internetu, mnogobrojnim revijama i festivalima, pa čak i u nezavisnim kinima, publika nam je do sada ostala vjerna. Usudim se vjerovati da je to nagrada za naš rad. I svakako je poticaj da kao organizatori budemo sve bolji.

Kako ste vi zadovoljni odrastanjem vašeg festivalskog djeteta koje, evo, slavi 12. rođendan?


- Jako sam zadovoljan. S obzirom na budžet s kojim raspolažemo i koji se ne mijenja značajno od samog početka, mislim da smo uspjeli napraviti respektabilnu manifestaciju koja je prepoznata i kod nas i u svijetu. Ako se ovako nastavi, nitko sretniji od mene...

Za otvaranje festivala odabrali ste 'Ničije dijete' - priču o divljem dječaku nagrađenu u Veneciji.


- To je sjajan film inspiriran stvarnim događajem i napravljen u srpsko–hrvatskoj koprodukciji, odlično snimljen, režiran i odglumljen. Scenarist i redatelj Vuk Ršumović je uspio ovu fantastičnu priču ispričati na divan način. Film smo odabrali za otvaranje jer je tek pred mjesec dana imao svoju svjetsku premijeru u Veneciji gdje je nagrađen s tri nagrade i gotovo nitko iz naše zemlje ga nije vidio.

Koje biste hrvatske premijere sa ZFF-a još posebno izdvojili?

- Izuzev dva filma iz popratnih programa i nešto edukativnog-kinotečnog programa, svi ostali filmovi su hrvatske premijere. Iz natjecateljskog program svi filmovi moraju biti hrvatske premijere. Ipak moramo održavati nekakvu ekskluzivu u cijeloj priči i gomili festivala i revija. Teško mogu nešto posebno istaknuti. Program je širok i obuhvatan i vaši čitatelji će sve pronaći na zff.hr.

Ponosno ističete da imate crnohumorne filmove na ovogodišnjem programu. Koliko je crni humor potreban danas u vrijeme krize?


- Bilo kakav humor u današnjem dobu kad većina ljudi jedva sastavlja kraj s krajem je neophodan, pa makar bio i crn. Sretan sam da u ovogodišnjem programu imamo nekoliko crnohumornih uradaka koji na blago ironičan način opisuju svakodnevicu u zemljama iz kojih dolaze. Mislim da će se naša publika lako poistovijetiti s likovima tih filmova.

Koliko se kriza još osjeća prilikom organiziranja ZFF-a?


- Jako se osjeća, ali još prije nekoliko godina smo odlučili da nećemo javno kukati. Glava gore i puno rada, tako da publika i gosti ništa ne primijete.

Ipak, uspjeli ste ostvariti suradnju s Venecijanskim filmskim festivalom. Koliko je to zalog za potencijalno međunarodno širenje ZFF-a i stremite li uopće tome?


- Suradnja je počela ove godine u proljeće uz pomoć Talijanskog instituta za kulturu kada smo u kinu Europa prikazivali neke filmove s prošlogodišnje Venecije i kada nas je posjetio izvršni direktor Bijenala. Na ovogodišnjem ZFF-u tu suradnju nastavljamo i na zatvaranju festivala prikazujemo pobjednike Venecija, film sjajnog Roya Anderssona koji se zove “Golub sjedi na grani i promišlja egzistenciju“. Ta je suradnja tek započela i što će konkretno u budućnosti donijeti, još ne znam. Mi se kao zagrebački festival ne možemo previše međunarodno širiti, ali možemo pojačati našu aktivnost koju radimo posljednjih nekoliko godina da na raznim festivalima po svijetu predstavljamo naš nacionalni program kratkog filma Kockice. To je dobro i za ZFF i za autore čije filmove vani vrtimo.

Popratni programi, među ostalim, donose 'Prvi svjetski rat na filmu' i 'Retrospektivu Dereka Jarmana'...


- Od samog početka ZFF-a u konceptu smo imali kinotečno-edukativne programe koje smo vezali za određene teme. Obilježavanje stogodišnjice od početka Velikog rata je samo zadalo ovogodišnju temu, tako da u sklopu ZFF-a prikazujemo sedam filmova koji se ovim ratom bave. Od nijemog propagandnog austrijskog iz 1915., koje ćemo prikazati uz klavirsku pratnju, do “Atentata u Sarajevu“ našeg Veljka Bulajića. Retrospektivu kultnog i na žalost rano preminulog britanskog filmaša Dereka Jarmana organiziramo u suradnji s Queer festivalom iz Zagreba. Ovo je već druga godina da s njima surađujemo na obostrano zadovoljstvo.

ZFF voli otkrivati nova redateljska imena. Na koga po vašem mišljenju posebno treba obratiti pažnju danas u svijetu filma?


- To je naš koncept. Nagrađujemo redateljeve prve i druge filmove. Volimo otkrivati i fokusirati se i na nove zanimljive kinematografije te našoj publici predstaviti buduće redateljske zvijezde. Teško je govoriti o nekim imenima, jer veći dio redatelja koji predstavimo s njihovim debitantskim radovima postaju i ostaju velika imena filmskog svijeta.

U oko upada program 'Ponovno s nama' koji donosi nove filmove značajnih redatelj(ic)a čiji su prvijenci ili drugijenci konkurirali za nagradu ZFF-a, od Xaviera Dolana ('Mommy') do Andreja Zvjaginceva ('Leviathan').


- Ovo je nastavak na prethodni odgovor. Dva spomenuta imena su pobjednici prethodnih ZFF-a. Zvjagincev je dva puta osvojio nagradu na ZFF-u, na prvom i na petom izdanju. Obojica su do prikazivanja njihovih prvijenaca u Hrvatskoj bili potpuno nepoznati, a sada imaju već pomalo i kultni status. Inače je ovaj program osmišljen da i mi i publika nastavimo pratiti rad redatelja koje smo prije predstavili u Glavnom programu, a sad, zbog našeg koncepta, više se ne mogu natjecati za nagradu.

Vidi li se na temelju tog programa koliko je zapravo ZFF odgojio domaću publiku i ukazao na filmove koje treba vidjeti?


- Pretenciozno bi bilo tvrditi da smo odgajali publiku, ali se nadamo da smo makar malo utjecali na nju i proširivali joj znanje o filmu.

Koliki su Zagrepčani filmofili, prema vašim saznanjima?


- Broj posjetitelja ZFF-a, drugih festivalskih događanja u Zagrebu i kina “Europa“ tijekom cijele godine, govori da su Zagrepčani veliki filmofili. Jer, da nisu, niti mi ne bismo postojali.

Je li publika ZFF-a zalazi u multiplekse?

- Mislim da - da. Zašto da ne? Ima izvrsnih filmova koji se tamo vrte. S druge strane, do skorašnje digitalizacije nezavisnih kina i stvaranje mreže istih, nisu ni imali puno izbora.

A vi?


- Kćeri su mi odrasle, pa sad s frendovima idu u kino, tako da ja dosta rijetko zalazim u multiplekse. Obično na premijere hrvatskih filmova. Nije da ne bih htio, nego nemam vremena. No, redovito pratim šta se događa i u tom dijelu filmskog svijeta.

Ne govorite isključivo 'ne' američkom komercijalnom filmu, odnosno 'da' američkim nezavisnjacima?


- Nisam tako isključiv. DA i američkom komercijalnom filmu ako je dobar. Isto kao i NE američkom nezavisnom ako nije.

MARKO NJEGIĆ
DARKO TOMAŠ/CROPIX

Teška 'Industrija'

U sklopu edukativnog programa, tri velika filmaša održavaju masterclassove - Čedomir Kolar, Jorgen Leth i Cesar Charlone.
- Predavanje se odvijaju u sklopu dijela festivala koji zovemo “Industrija“. To je jedan od najvažnijih sektora ZFF-a, koji svake godine sve više širimo. Dolazak ove trojice svjetskih filmaša i njihova predavanja to dokazuju. S druge strane, velika posjećenost i reakcije publike nakon ovakve vrste druženja i razgovora, pokazuju nam da smo na dobrom putu.

'Život je truba'

U kojoj su fazi filmovi na kojima obnašate ulogu producenta – “Život je truba“ i “Zagrebačke priče 3“?
- S filmom “Život je truba“ (čiji je radni naslov bio “Srce mesara“) smo u montaži i imamo još neko vrijeme raditi na njemu. Za sada sve jako dobro izgleda i jedva čekam da dovršimo. Za “Zagrebačke priče vol. 3“, smo već snimili pet kratkih filmova i do kraja godine nas očekuje snimanje posljednjeg. Oba filma će hrvatska publika moći vidjeti u Puli. Nedavno smo imali premijeru dokumentarca “O hokeju i medvjedima“. Za nekoliko dana će u Varšavi na njihovu A festivalu biti i inernacionalna premijera bugarskog filma “Sudilište“ čiji sam jedan od producenta. Uskoro u kina dolazi, također naša koprodukcija, “Spomenik Majklu Džeksonu“, a pripremamo i još nekoliko projekata.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/boris-t-matic-i-u-multipleksima-ima-izvrsnih-filmova-ali-tamo-rijetko-zalazim-250321 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=84b1bcaf5a48b803025bef0bf8c6d00dc191ac78 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Boris+T.+Mati%C4%87%3A+I+u+multipleksima+ima+izvrsnih+filmova%2C+ali+tamo+rijetko+zalazim&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fboris-t-matic-i-u-multipleksima-ima-izvrsnih-filmova-ali-tamo-rijetko-zalazim-250321 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fboris-t-matic-i-u-multipleksima-ima-izvrsnih-filmova-ali-tamo-rijetko-zalazim-250321 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Kćeri su mi odrasle, pa sad s frendovima idu u kino, tako da ja dosta rijetko zalazim u multiplekse. Obično na premijere hrvatskih filmova. Nije da ne bih htio, nego nemam vremena. No, redovito pratim šta se i tu događa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Direktor ZFF-a [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaDirektor ZFF-a

Boris T. Matić: I u multipleksima ima izvrsnih filmova, ali tamo rijetko zalazim

Piše PSD.
20. listopada 2014. - 01:59
Uoči 12. Zagreb Film Festivala, direktoru Borisu T. Matiću prva je asocijacija broja 12 u filmskom svijetu ratna akcija “12 žigosanih“, a ne, recimo, SF “12 majmuna“ ili drama “12 godina ropstva“.

MARKO NJEGIĆ
DARKO TOMAŠ/CROPIX

Teška 'Industrija'

U sklopu edukativnog programa, tri velika filmaša održavaju masterclassove - Čedomir Kolar, Jorgen Leth i Cesar Charlone.
- Predavanje se odvijaju u sklopu dijela festivala koji zovemo “Industrija“. To je jedan od najvažnijih sektora ZFF-a, koji svake godine sve više širimo. Dolazak ove trojice svjetskih filmaša i njihova predavanja to dokazuju. S druge strane, velika posjećenost i reakcije publike nakon ovakve vrste druženja i razgovora, pokaz...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 05:04