stdClass Object ( [id] => 238395 [title] => Asia Argento: Više se ne vidim u filmovima s eksplozijama [alias] => asia-argento-vise-se-ne-vidim-u-filmovima-s-eksplozijama [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => “Dobro je biti neshvaćen, ali ne u očima svih. Želim da me razumiju ljudi do kojih mi je stalo. Ista sam, ne mijenjam se. Neću se promijeniti da me svi vole. Ne želim to, jer ni ja ne volim svakoga“, neposredna je zvijezda Asija Argento prilikom predstavljanja redateljskog projekta “Neshvaćena“ (“Incompresa“/“Misunderstood“) za okruglim stolom na krovu canneskog restorana “Silencio“.

Bilo se lako zakačiti na njezine riječi. Asija je ostala prilično “ista“ otkako smo je posljednji put intervjuirali – veoma ugodna sugovornica, pa i osoba, čini se. Upoznali smo se u Cannesu 2009., kad je bila članica žirija koji je nagradio Charlotte Gainsbourg (“Antkrist“), zanimljivo glumicu iz njezinog ovogodišnjeg filma “Neshvaćena“. Argento tada nije imala veliku tetovažu između vrata i grudi. Imala je dužu kosu. Otad se, dakle, fizički ponešto promijenila. Promjene su u međuvremenu nastupile i u njezinoj karijeri, koliko god je u nekim stvarima ona stara.

Naime, kćerka kultnog redatelja horora Darija Argenta želi više boraviti iza, a ne ispred kamere. “Misunderstood“ je treći redateljski cjelovečernjak seksi Talijanke nakon filmova “Skarletne dive“ (“Scarlett Diva“, 2000.) i “Udarci i poljupci“ (“The Heart Is Deceitful Above All Things“, 2004.). Za film “Incompresa“ Asija je dobila dosad najbolje kritike. Posrijedi je drama o odrastanju 9-godišnje djevojčice Arije polovinom osamdesetih godina prošlog stoljeća u Italiji. Roditelji su joj na rubu razvoda, okupirani karijerama (majku glumi Gainsbourg). U školi je odlična, no smatraju je neprilagođenom. Zaplet filma započinje kad je oba roditelja izbace iz kuće i napusti je čak i najbolja frendica.
Charlotte Gainsbourg u sceni iz 'Neshvaćene'
- Imala sam sliku u glavi i počela pisati scenarij. Tri strane sam napisala, a slika je bila vezana za djevojčicu koja završi u parku s mačkom i prtljagom te ne zna kamo će. Čitav film sam oko toga gradila. Prošlo je dvije godine od trenutka kad sam dobila ideju i sliku kao početnu točku do dolaska u Cannes – govori Argento kojoj nije bilo lako riješiti financije.

- S vrlo malo novca sam snimala film. Pola financija skupila sam od prijatelja, činila usluge lijevo i desno. Mislim da ih ne mogu više pitati za usluge, sve sam kredite potrošila s ovim filmom. Glumci su mi glumili iz prijateljstva, ali nisu se žalili jer su željeli raditi ovaj film. Problem s financijama nastaje zbog elite koju mi zovemo “la casta“, gotovo su kao klan Iluminata. Italija je lijepa, volim živjeti u njoj, hrana je super, ali politika nije. Lobotomizirani smo Berlusconijevom estetikom od osamdesetih godina prošlog stoljeća, čak i percepcijom žena, osjećamo reperkusije u kulturnom i političkom životu koje su iskovale našu podsvijest, bam-bam kao čekićem. Zasad se ne čini kao neka promjena otkako ga nema, ali doći ćemo do nje. Država je politički stagnatna. Ako želite napraviti nešto drukčije, vlastima se neće to svidjeti niti će vas prigrliti – pripovijeda Asija. Zato je i željela ispričala priču o obitelji koja je drukčija.

- U Italiji mamo tendenciju pričanja priča o savršenoj obitelji, idealu koji ne postoji ni kod nas ni nigdje drugdje. Rijetki su slučajevi savršene familije i djetinjstava. Neki ljudi tvrde da su imali super djetinjstvo. OK, ako tako kažete. Svi smo osjetili nepravde u djetinjstvu, bili neshvaćeni u većoj ili manjoj mjeri. Osjetila sam drukčiju priču i, nadam se, evoluirala od posljednjeg filma prije deset godina. Gotovo mi je 40 danas i vidim svijet drukčijim očima. Protiv nekih stvari prije sam osjećala da se moram pobuniti. Više ne osjećam potrebu za pobunom, napravila sam to, sad sam žena – povjerava se filmašica koja je male glumce pronašla, zanimljivo, u školi sina i kćeri.
Asia i naš filmski kritičar na ovogodišnjem Cannesu
- Dolazim po njih svaki dan pa promatram, a kako djecu učim glumu, već imam oko za to. Možda što sam i sama bila dječja glumica. No, želim one koji imaju potrebu za glumom, ne da namjeravaju postati glumci samo zato što ih roditelji guraju. Kad sam vidjela Giuliju Salerno, znala sam da je ona moja Aria. Ovo je lice za film. Možete držati u krupnom planu samo njezine oči na tri minute i neće vam dosaditi, kao da je cijeli svemir u njima. Sagradila sam cijeli casting oko nje – kazuje Asija i otkriva kako djecu uči glumu.

- Uzimam samo djecu koja već jesu glumci i pripremam ih za uloge. Koristim vježbe Stanslawskog, posebno u vezi relaksacije, čitanja dijaloga i okupiranja prostora, a onda radimo na scenariju. Jednom je jedan moj klinac odabran za veliki hollywoodski film, a redatelj nije znao raditi s djecom. Majka djeteta me zvala, bila je očajna, tako da sam otišla na set tog akcijskog filma kao trenerica glume. Bio je to “Talac“ s Bruceom Willisom. Vrlo ponizno iskustvo, pristala sam samo jer volim djecu. Inače radim besplatno, ja sam kao neki redatelj ovoj djeci kojeg nisam nikad imala – veli Asia.

“Incompresa“ za nju nije autobiografski film, makar je heroina iz obitelji umjetnika, niti su ona i Gainsbourg razgovarale o tome što su kćerke poznatih roditelja (potonja francuskog pjevača Sergea Gainsbourga i engleske glumice Jane Birkin).
S Vinom Dieselom u akcijskom hitu 'xXx'
- Lakše je bilo staviti u priču roditelje koji su umjetnici, premda su mogli biti bankari, žena udana za bogatog muškarca koja ne mari za djecu već samo kupuje Prada cipele... Charlotte i ja nismo nijednom otkako se znamo pričali o roditeljima, što govori koliko nam to znači. Nije da smo izbjegavale, nego jednostavno nam nije bilo interesantno – zbori Argento i dotiče se Gainsbourgice.

- Nemam najdraže glumce, samo filmove i glumce koji su u njima, niti pratim glumačke karijere, ali Charlotte je bila iznimka. Pratila sam je cijelu karijeru. Ne može se opisati riječima koliko je cijenim. Duboko smo povezane, kao duševne sestre. Ona je jedna od mojih najdražih glumica, ali i više je od glumice, umjetnica. Prihvatila je odmah scenarij i zavoljela ga. Kad se snimanje filma zbog sakupljanja financija odgodilo, zamalo sam je izgubila. Bila sam očajna, nisam imala ideju tko bi je mogao zamjeniti, no srećom je sve ispalo OK - priznaje Asia nakon čega je pitamo može li sebe zamisliti u Gainsbourgčinoj ulozi.

- Moj san da je režiram otkako sam postala redateljica. San mi je da i poznajem Charlotte, idoliziram je. Povjerila mi se da je bila nadahnuta mojom personom da odigra ulogu, mojim glasom. Kako ne govori talijanski, ja sam joj snimila svoj glas pa je imala vrpce i slušala jezik, apsorbirala mene za ulogu. Stvar je da ne želim više glumiti. Odustala sam prije godinu dana i napisala ulogu za Charlotte. Ne bih željela glumiti opet. Radila sam to 30 godina i ne mislim da sam posebno nadarena glumica. Ne pronalazim užitak više u tome nakon dugo godina. U ovom sam trenutku nadomak 40-e i ravnam se po tome ne što mogu napraviti nego što trebam. Nisam tu zbog love i slave, da bi bila cijenjena, nije stvar u egu već potrebi za izrazom. Bilo mi je olakšanje kad sam rekla producentu da ne bi glumila, a on na to da nema problema. “Vau“, odahnula sam, “ne moram glumiti u svom filmu“. U zadnjem sam morala glumiti (“Udarci i poljupci“) i to mi je bilo “too much“, trebalo mi je deset godina da se oporavim mentalno i fizički od toga – ispovijedila nam se Argento i dodala kako je više ne interesira biti dio hollwoodske mašinerije unutar koje je npr. snimila “xXx“ (2002.).


- Sjećam se vremena kad sam snimila “xXx“. Bilo je jebeno sjajno. Bila sam u Americi, na naslovnici “Rolling Stonea“, mogla sam režirati svoj film (“Heart Is Deceitful Above All Things“)... Kad vratim film unazad, vidim taj trenutak u životu. Akcijski filmovi, ja kao glumica, lova, odjeća, ljepota... No, vidjela sam i drugi put, teži, sa srcem koje zna biti “deceitful“ (prijevarno). Krenula sam tim putem koji mi je donio suradnje s art redateljima kojima se divim kao glumica, kao i to da snimam svoje filmove. Iako se nikad ne zna, u ovom trenutku ne bih se vratila onom prvom putu. Još uvijek imam vizije, a one ne uključuju sudare automobilima, eksplozije i ljude kako skaču sa zgrada. To je OK, ali nije način na koji ja trenutno funkcioniram.

MARKO NJEGIĆ

Za djecu i dijete u odraslima

Za redateljicu je “Misunderstood“ istodobno univerzalan i osoban, ali nadasve zapravo film za djecu.
- To je bila moja namjera pišući scenarij. Film za djecu i za odrasle koji su zaboravili na dijete u sebu. Želim da film priča s djetetom u odraslima, da se sjećaju kakav je osjećaj bilo biti dijete. Kako Papa kaže idite kući i pomilujte dijete ako ga imate. Ili dijete u sebi. Ponosna sam da u filmu nema viktimizacije. Junakinja je veoma živa, snažna, prihvaća svoju neshvaćenost i krivo shvaća roditelje, ali posjeduje snažan svijet u sebi koji joj nitko ne može oduzeti, svijet čuda, znatiželje. Drago mi je kad čujem da su se ljudi smijali, mislila sam da je humor čudan, a onda sam postala sve samouvjerena. Da, ovo je jebeno smiješno. Film je smiješan, ali treba skužiti humor jer nije tipičan – izjavljuje Argento i najavljuje da će njezin idući projekt biti o adolescentima.

Kraljica strave i užasa

Asia Argento glumila je u nizu horora, od kojih su neke potpisali velikani žanra poput Lamberta Bave (“Demoni 2“) i Georgea A. Romera (“Zemlja živih mrtvaca“). Argento se u mladim danima našla i ispred kamere slavnog oca Darija (“Trauma“, “Stendhal sindrom“, “Fantom iz opere“...). Godine 2012. nastupila je i njegovom “Drakuli“.


[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZA 'slobodnu' GOVORI POPULARNA GLUMICA I KĆERKA KULTNOG TATE DARIJA ARGENTA KOJA JE U CANNESU PREDSTAVILA SVOJ TREĆI REDATELJSKI PROJEKT 'NESHVAĆENA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-06-20 13:52:00 [created_by] => 25831 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-06-21 13:57:27 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-06-20 22:15:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3806 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/04/28/SCENA/Asia3.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x587" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7427980 Threads: 4 Questions: 1598015057 Slow queries: 4743207 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110470269 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 47 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/asia-argento-vise-se-ne-vidim-u-filmovima-s-eksplozijama-238395 [printLink] => /kultura/asia-argento-vise-se-ne-vidim-u-filmovima-s-eksplozijama-238395?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 217127 [name] => cannesfilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => cannesfilmfestival [link] => /tag/cannesfilmfestival ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZA 'slobodnu' GOVORI POPULARNA GLUMICA I KĆERKA KULTNOG TATE DARIJA ARGENTA KOJA JE U CANNESU PREDSTAVILA SVOJ TREĆI REDATELJSKI PROJEKT 'NESHVAĆENA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Asia Argento: Više se ne vidim u filmovima s eksplozijama [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-11-07-10-16-25831 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/04/28/SCENA/Asia3.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/04/28/SCENA/Asia3.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}“Dobro je biti neshvaćen, ali ne u očima svih. Želim da me razumiju ljudi do kojih mi je stalo. Ista sam, ne mijenjam se. Neću se promijeniti da me svi vole. Ne želim to, jer ni ja ne volim svakoga“, neposredna je zvijezda Asija Argento prilikom predstavljanja redateljskog projekta “Neshvaćena“ (“Incompresa“/“Misunderstood“) za okruglim stolom na krovu canneskog restorana “Silencio“.

Bilo se lako zakačiti na njezine riječi. Asija je ostala prilično “ista“ otkako smo je posljednji put intervjuirali – veoma ugodna sugovornica, pa i osoba, čini se. Upoznali smo se u Cannesu 2009., kad je bila članica žirija koji je nagradio Charlotte Gainsbourg (“Antkrist“), zanimljivo glumicu iz njezinog ovogodišnjeg filma “Neshvaćena“. Argento tada nije imala veliku tetovažu između vrata i grudi. Imala je dužu kosu. Otad se, dakle, fizički ponešto promijenila. Promjene su u međuvremenu nastupile i u njezinoj karijeri, koliko god je u nekim stvarima ona stara.

Naime, kćerka kultnog redatelja horora Darija Argenta želi više boraviti iza, a ne ispred kamere. “Misunderstood“ je treći redateljski cjelovečernjak seksi Talijanke nakon filmova “Skarletne dive“ (“Scarlett Diva“, 2000.) i “Udarci i poljupci“ (“The Heart Is Deceitful Above All Things“, 2004.). Za film “Incompresa“ Asija je dobila dosad najbolje kritike. Posrijedi je drama o odrastanju 9-godišnje djevojčice Arije polovinom osamdesetih godina prošlog stoljeća u Italiji. Roditelji su joj na rubu razvoda, okupirani karijerama (majku glumi Gainsbourg). U školi je odlična, no smatraju je neprilagođenom. Zaplet filma započinje kad je oba roditelja izbace iz kuće i napusti je čak i najbolja frendica.
Charlotte Gainsbourg u sceni iz 'Neshvaćene'
- Imala sam sliku u glavi i počela pisati scenarij. Tri strane sam napisala, a slika je bila vezana za djevojčicu koja završi u parku s mačkom i prtljagom te ne zna kamo će. Čitav film sam oko toga gradila. Prošlo je dvije godine od trenutka kad sam dobila ideju i sliku kao početnu točku do dolaska u Cannes – govori Argento kojoj nije bilo lako riješiti financije.

- S vrlo malo novca sam snimala film. Pola financija skupila sam od prijatelja, činila usluge lijevo i desno. Mislim da ih ne mogu više pitati za usluge, sve sam kredite potrošila s ovim filmom. Glumci su mi glumili iz prijateljstva, ali nisu se žalili jer su željeli raditi ovaj film. Problem s financijama nastaje zbog elite koju mi zovemo “la casta“, gotovo su kao klan Iluminata. Italija je lijepa, volim živjeti u njoj, hrana je super, ali politika nije. Lobotomizirani smo Berlusconijevom estetikom od osamdesetih godina prošlog stoljeća, čak i percepcijom žena, osjećamo reperkusije u kulturnom i političkom životu koje su iskovale našu podsvijest, bam-bam kao čekićem. Zasad se ne čini kao neka promjena otkako ga nema, ali doći ćemo do nje. Država je politički stagnatna. Ako želite napraviti nešto drukčije, vlastima se neće to svidjeti niti će vas prigrliti – pripovijeda Asija. Zato je i željela ispričala priču o obitelji koja je drukčija.

- U Italiji mamo tendenciju pričanja priča o savršenoj obitelji, idealu koji ne postoji ni kod nas ni nigdje drugdje. Rijetki su slučajevi savršene familije i djetinjstava. Neki ljudi tvrde da su imali super djetinjstvo. OK, ako tako kažete. Svi smo osjetili nepravde u djetinjstvu, bili neshvaćeni u većoj ili manjoj mjeri. Osjetila sam drukčiju priču i, nadam se, evoluirala od posljednjeg filma prije deset godina. Gotovo mi je 40 danas i vidim svijet drukčijim očima. Protiv nekih stvari prije sam osjećala da se moram pobuniti. Više ne osjećam potrebu za pobunom, napravila sam to, sad sam žena – povjerava se filmašica koja je male glumce pronašla, zanimljivo, u školi sina i kćeri.
Asia i naš filmski kritičar na ovogodišnjem Cannesu
- Dolazim po njih svaki dan pa promatram, a kako djecu učim glumu, već imam oko za to. Možda što sam i sama bila dječja glumica. No, želim one koji imaju potrebu za glumom, ne da namjeravaju postati glumci samo zato što ih roditelji guraju. Kad sam vidjela Giuliju Salerno, znala sam da je ona moja Aria. Ovo je lice za film. Možete držati u krupnom planu samo njezine oči na tri minute i neće vam dosaditi, kao da je cijeli svemir u njima. Sagradila sam cijeli casting oko nje – kazuje Asija i otkriva kako djecu uči glumu.

- Uzimam samo djecu koja već jesu glumci i pripremam ih za uloge. Koristim vježbe Stanslawskog, posebno u vezi relaksacije, čitanja dijaloga i okupiranja prostora, a onda radimo na scenariju. Jednom je jedan moj klinac odabran za veliki hollywoodski film, a redatelj nije znao raditi s djecom. Majka djeteta me zvala, bila je očajna, tako da sam otišla na set tog akcijskog filma kao trenerica glume. Bio je to “Talac“ s Bruceom Willisom. Vrlo ponizno iskustvo, pristala sam samo jer volim djecu. Inače radim besplatno, ja sam kao neki redatelj ovoj djeci kojeg nisam nikad imala – veli Asia.

“Incompresa“ za nju nije autobiografski film, makar je heroina iz obitelji umjetnika, niti su ona i Gainsbourg razgovarale o tome što su kćerke poznatih roditelja (potonja francuskog pjevača Sergea Gainsbourga i engleske glumice Jane Birkin).
S Vinom Dieselom u akcijskom hitu 'xXx'
- Lakše je bilo staviti u priču roditelje koji su umjetnici, premda su mogli biti bankari, žena udana za bogatog muškarca koja ne mari za djecu već samo kupuje Prada cipele... Charlotte i ja nismo nijednom otkako se znamo pričali o roditeljima, što govori koliko nam to znači. Nije da smo izbjegavale, nego jednostavno nam nije bilo interesantno – zbori Argento i dotiče se Gainsbourgice.

- Nemam najdraže glumce, samo filmove i glumce koji su u njima, niti pratim glumačke karijere, ali Charlotte je bila iznimka. Pratila sam je cijelu karijeru. Ne može se opisati riječima koliko je cijenim. Duboko smo povezane, kao duševne sestre. Ona je jedna od mojih najdražih glumica, ali i više je od glumice, umjetnica. Prihvatila je odmah scenarij i zavoljela ga. Kad se snimanje filma zbog sakupljanja financija odgodilo, zamalo sam je izgubila. Bila sam očajna, nisam imala ideju tko bi je mogao zamjeniti, no srećom je sve ispalo OK - priznaje Asia nakon čega je pitamo može li sebe zamisliti u Gainsbourgčinoj ulozi.

- Moj san da je režiram otkako sam postala redateljica. San mi je da i poznajem Charlotte, idoliziram je. Povjerila mi se da je bila nadahnuta mojom personom da odigra ulogu, mojim glasom. Kako ne govori talijanski, ja sam joj snimila svoj glas pa je imala vrpce i slušala jezik, apsorbirala mene za ulogu. Stvar je da ne želim više glumiti. Odustala sam prije godinu dana i napisala ulogu za Charlotte. Ne bih željela glumiti opet. Radila sam to 30 godina i ne mislim da sam posebno nadarena glumica. Ne pronalazim užitak više u tome nakon dugo godina. U ovom sam trenutku nadomak 40-e i ravnam se po tome ne što mogu napraviti nego što trebam. Nisam tu zbog love i slave, da bi bila cijenjena, nije stvar u egu već potrebi za izrazom. Bilo mi je olakšanje kad sam rekla producentu da ne bi glumila, a on na to da nema problema. “Vau“, odahnula sam, “ne moram glumiti u svom filmu“. U zadnjem sam morala glumiti (“Udarci i poljupci“) i to mi je bilo “too much“, trebalo mi je deset godina da se oporavim mentalno i fizički od toga – ispovijedila nam se Argento i dodala kako je više ne interesira biti dio hollwoodske mašinerije unutar koje je npr. snimila “xXx“ (2002.).


- Sjećam se vremena kad sam snimila “xXx“. Bilo je jebeno sjajno. Bila sam u Americi, na naslovnici “Rolling Stonea“, mogla sam režirati svoj film (“Heart Is Deceitful Above All Things“)... Kad vratim film unazad, vidim taj trenutak u životu. Akcijski filmovi, ja kao glumica, lova, odjeća, ljepota... No, vidjela sam i drugi put, teži, sa srcem koje zna biti “deceitful“ (prijevarno). Krenula sam tim putem koji mi je donio suradnje s art redateljima kojima se divim kao glumica, kao i to da snimam svoje filmove. Iako se nikad ne zna, u ovom trenutku ne bih se vratila onom prvom putu. Još uvijek imam vizije, a one ne uključuju sudare automobilima, eksplozije i ljude kako skaču sa zgrada. To je OK, ali nije način na koji ja trenutno funkcioniram.

MARKO NJEGIĆ

Za djecu i dijete u odraslima

Za redateljicu je “Misunderstood“ istodobno univerzalan i osoban, ali nadasve zapravo film za djecu.
- To je bila moja namjera pišući scenarij. Film za djecu i za odrasle koji su zaboravili na dijete u sebu. Želim da film priča s djetetom u odraslima, da se sjećaju kakav je osjećaj bilo biti dijete. Kako Papa kaže idite kući i pomilujte dijete ako ga imate. Ili dijete u sebi. Ponosna sam da u filmu nema viktimizacije. Junakinja je veoma živa, snažna, prihvaća svoju neshvaćenost i krivo shvaća roditelje, ali posjeduje snažan svijet u sebi koji joj nitko ne može oduzeti, svijet čuda, znatiželje. Drago mi je kad čujem da su se ljudi smijali, mislila sam da je humor čudan, a onda sam postala sve samouvjerena. Da, ovo je jebeno smiješno. Film je smiješan, ali treba skužiti humor jer nije tipičan – izjavljuje Argento i najavljuje da će njezin idući projekt biti o adolescentima.

Kraljica strave i užasa

Asia Argento glumila je u nizu horora, od kojih su neke potpisali velikani žanra poput Lamberta Bave (“Demoni 2“) i Georgea A. Romera (“Zemlja živih mrtvaca“). Argento se u mladim danima našla i ispred kamere slavnog oca Darija (“Trauma“, “Stendhal sindrom“, “Fantom iz opere“...). Godine 2012. nastupila je i njegovom “Drakuli“.


[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/asia-argento-vise-se-ne-vidim-u-filmovima-s-eksplozijama-238395 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=cb2427315adbcd094633ad5d08914cad77a41d91 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Asia+Argento%3A+Vi%C5%A1e+se+ne+vidim+u+filmovima+s+eksplozijama&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fasia-argento-vise-se-ne-vidim-u-filmovima-s-eksplozijama-238395 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fasia-argento-vise-se-ne-vidim-u-filmovima-s-eksplozijama-238395 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ZA 'slobodnu' GOVORI POPULARNA GLUMICA I KĆERKA KULTNOG TATE DARIJA ARGENTA KOJA JE U CANNESU PREDSTAVILA SVOJ TREĆI REDATELJSKI PROJEKT 'NESHVAĆENA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaZA 'slobodnu' GOVORI POPULARNA GLUMICA I KĆERKA KULTNOG TATE DARIJA ARGENTA KOJA JE U CANNESU PREDSTAVILA SVOJ TREĆI REDATELJSKI PROJEKT 'NESHVAĆENA'

Asia Argento: Više se ne vidim u filmovima s eksplozijama

Piše PSD.
21. lipnja 2014. - 00:15
“Dobro je biti neshvaćen, ali ne u očima svih. Želim da me razumiju ljudi do kojih mi je stalo. Ista sam, ne mijenjam se. Neću se promijeniti da me svi vole. Ne želim to, jer ni ja ne volim svakoga“, neposredna je zvijezda Asija Argento prilikom predstavljanja redateljskog projekta “Neshvaćena“ (“Incompresa“/“Misunderstood“) za okruglim stolom na krovu canneskog restorana “Silencio“.

Bilo se lako zakačiti na njezine riječi. Asija je ostala prilično “ista“ otkako smo je posljednji put intervjuirali – veoma ugodna sugovornica, pa i osoba, čini se. Upoznali smo se u Cannesu 2009., kad je bila članica žirija koji je nagradio Charlotte Gainsbourg (“Antkrist“), zanimljivo glumicu iz njezinog ovogodišnjeg filma “Neshvaćena“. Argento tada nije imala veliku ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 09:10