stdClass Object ( [id] => 123728 [title] => Antonio Nuić: Za Oscara mi nemamo para [alias] => antonio-nuic-za-oscara-mi-nemamo-para [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Daroviti redatelj Antonio Nuić, autor najboljeg segmenta omnibusa “Seks, piće i krvoproliće“, te dvaju dugometražnih filmova “Sve džaba“ i “Kenjac“ koji ulaze među najboljeg što se od 90-ih naovamo snimilo unutar hrvatske kinematografije (napose potonji, naš nedavni predstavnik za Oscara), relativno se rano zarazio sedmom umjetnošću.
- Kao dijete sam s majkom puno išao u kino, jer i moja majka jako voli film – započeo je Nuić intervju, nakon čega smo se na trenutak prisjetili kako je u Ljubuškome, kamo se preselio iz Sarajeva kao tinejdžer, zarazio i filmskom literaturom u lokalnoj knjižnici.

“Dečko koji obećava“

Bilo je to negdje otprilike kad je izašao prvi broj danas ugaslog filmskog časopisa “Hollywood“. Vi ste krasili naslovnicu posljednjeg broja, ima li tu kakve simbolike?
Žao mi je što kod nas više nema filmskog časopisa. A simbolika... Ne znam... Samo, eto, u ratnim godinama su se pokretali i čitali takvi časopisi, a danas im više nema mjesta. Ja se sjećam 90-ih u Zagrebu. Kino-život bio je nekako puno živahniji. Bojim se da ćemo se ratnih 90-ih morati prisjećati s nostalgijom. To nadilazi simboliku, pa čak i ironiju. Da parafraziram jednog poznatog pisca - preživjeli smo granate, ali su nas uništile detonacije.

Smeta li vam što je film danas malo prisutan u većini medija? Smeta li vam što najviše prostora dobivaju “seks, piće i krvoproliće“, odnosno što je vaš prekid s Natašom Janjić bio važniji od “Kenjca“ samog?
Nije malo prisutan, nego ga i nema. A to o čemu pišu i govore mediji, stvar je ljudi koji ih vode. Gone ih nekakvi voajersko-skatološko-nekrofilski principi, a to je već stvar kojom se trebaju baviti ozbiljnije grane medicine. Često se kao opravdanje ističu nemilosrdni zakoni tržišta i želje publike, što je notorna laž jer, kao što znamo, “public wants what public gets“.

Da se vratimo na “Hollywood“. Tamo ste, dakle u listopadu 2006., bili predstavljeni kao “dečko koji obećava“ i “budućnost hrvatskog filma“ sa samo jednim dugometražnim filmom iza sebe i segmentom omnibusa. Je li vam i koliko to stvaralo pritisak?
Nije zahvalna uloga. Ako poslije toga napraviš sve kako treba, to se i očekivalo, a ako slučajno zezneš - postaješ veliko razočarenje.

Andrzej Wajda je rekao kako je tek nakon trećeg filma osjetio sebe kao redatelja. Osjećate li vi sebe kao redatelja?
Nakon idućeg filma, ako Bog da.

A kao scenarista?
Pa, ne znam. Pišem samo za sebe, premda bih volio napisati nešto za nekog drugog redatelja da vidim što bi se dogodilo s tim scenarijem.
 
U čemu više uživate, pisanju scenarija ili režiji?
Najviše uživam u montaži. Tad vidim sve greške i scenarističkog i redateljskog rada. U montaži najviše učim o sebi i svom radu.

Likovi vam se doimaju prilično autentično. Je li ih temeljite na nekome koga poznajete? “Kenjac“ je, primjerice, nastao prema priči vašeg rođaka.
Recimo da su svi likovi kompilacija ljudi koje znam.

Također, i okoliš je u “Kenjcu“ opipljiv, “kao da ga rukom moš dotaći“, kako je rekao Emir Hadžihafizbegović gledajući u mjesec. Koliko je to zasluga vrsna snimatelja Mirka Pivčevića?
To je apsolutno Mirkova zasluga. On je rijedak talent. Pjesnik. Dah Hollywooda u našem sokaku.

“Bojanje“ kraja filma

Na razini fotografije, film simbolički kreće iz crno-bijele tehnike, preko ispranih boja do punog kolora, što sugerira optimističan kraj. Ipak, dojam je da je film mogao drukčije završiti, nešto pesimističnije?
Pa, ja ne osjećam neku potrebu da ikako obojim kraj filma. Mislim da je uvijek dobro završiti tako da gledatelj sam oboji kraj onako kako osjeća da je najprikladnije.

Uz (polu)otvorene završnice, vaši ostali trade-markovi su sjajna režija glumaca i vješto, šekspirijansko, pa i krležijansko nijansiranje dramskih tenzija. Kad smo kod Krleže, angažirali ste Tonka Lonzu, alias Ignjata Glembaja.
Profesor Lonza izvanredan je glumac koji je iz meni nepoznatih razloga potpuno izostao u hrvatskim i jugoslavenskim filmovima.

Lonza je maestralan, ali Nebojša Glogovac mu nije ostao dužan u glumačkom duelu koji je dramaturški krucijalan za film.
Ja sam imao sreću da sve glumci koje sam htio imam u filmu. Nebojša je jedan od onih glumaca koji su klasa za sebe.

Truffaut je rekao da je najteže raditi s djecom i životinjama, a vi ste imali i dijete i životinju u “Kenjcu“.
Nije bilo teško. Imali smo sreće.

Jesu li koprodukcije sa zemljama ex-YU važne za uspjeh hrvatskog filma?
Što je šira baza iz koje birate suradnike na filmu, to su veće šanse za povećanje kvalitete. S kvalitetom bi trebao doći i uspjeh.

Koliko je kontraproduktivno što su se domaći filmaši okrenuli festivalskom art-filmu u smislu manjka gledanosti u kinima?
U kinima se ne gleda skoro ništa, tako da ne znam koliko je usmjerenost na određeni tip filma kriva za tu situaciju.
Jeste li mislili da “Kenjac“ može ući među pet oskarovskih nominenata, da članovima Akademije pogled seže dalje od tovara u “Shreku“ ili “dviju mazgi za sestru Saru“?
Za nominaciju su, koliko znam, potrebni jaki propagandističko-lobistički mehanizmi za koje mi nemamo novaca.

Slijedeći vam film je opet drama. Ne poželite li promijeniti fah kao Fatih Akin koji je snimio komediju (“Soul Kitchen“)?
Vrlo brzo ću krenuti u razna žanrovska eksperimentiranja. Tako da želja postoji i nadam se samo brzoj realizaciji.

PIŠE MARKO NJEGIĆ

Amerika draža od Europe

Cijenite više američki film od europskog, što je rijetkost.
- Stvar je u tome da me se dugo vremena iz europskog filma ništa nije dojmilo. Sve se svodi na neke formalističke eksperimente upitne kvalitete i značenja bez zapravo ičeg novog što bi trebao biti smisao eksperimenta. Nema tu ni snage ni iskrenosti.
[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJ JEDNOG OD NAJBOLJIH NOVIJIH HRVATSKIH FILMOVA KOJI NAPOKON DOLAZI U DOMAĆE VIDEOTEKE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2011-02-04 09:22:04 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-02-04 22:01:44 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-02-05 09:31:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3581 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/02/04/spektakli/AntonioNuic00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x230" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7919237 Threads: 8 Questions: 1585423462 Slow queries: 4840909 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112161766 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/antonio-nuic-za-oscara-mi-nemamo-para-123728 [printLink] => /kultura/antonio-nuic-za-oscara-mi-nemamo-para-123728?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 229112 [name] => antonionuić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => antonionuic [link] => /tag/antonionuic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJ JEDNOG OD NAJBOLJIH NOVIJIH HRVATSKIH FILMOVA KOJI NAPOKON DOLAZI U DOMAĆE VIDEOTEKE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Antonio Nuić: Za Oscara mi nemamo para [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-17-23-02-52-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/02/04/spektakli/AntonioNuic00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/02/04/spektakli/AntonioNuic00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Daroviti redatelj Antonio Nuić, autor najboljeg segmenta omnibusa “Seks, piće i krvoproliće“, te dvaju dugometražnih filmova “Sve džaba“ i “Kenjac“ koji ulaze među najboljeg što se od 90-ih naovamo snimilo unutar hrvatske kinematografije (napose potonji, naš nedavni predstavnik za Oscara), relativno se rano zarazio sedmom umjetnošću.
- Kao dijete sam s majkom puno išao u kino, jer i moja majka jako voli film – započeo je Nuić intervju, nakon čega smo se na trenutak prisjetili kako je u Ljubuškome, kamo se preselio iz Sarajeva kao tinejdžer, zarazio i filmskom literaturom u lokalnoj knjižnici.

“Dečko koji obećava“

Bilo je to negdje otprilike kad je izašao prvi broj danas ugaslog filmskog časopisa “Hollywood“. Vi ste krasili naslovnicu posljednjeg broja, ima li tu kakve simbolike?
Žao mi je što kod nas više nema filmskog časopisa. A simbolika... Ne znam... Samo, eto, u ratnim godinama su se pokretali i čitali takvi časopisi, a danas im više nema mjesta. Ja se sjećam 90-ih u Zagrebu. Kino-život bio je nekako puno živahniji. Bojim se da ćemo se ratnih 90-ih morati prisjećati s nostalgijom. To nadilazi simboliku, pa čak i ironiju. Da parafraziram jednog poznatog pisca - preživjeli smo granate, ali su nas uništile detonacije.

Smeta li vam što je film danas malo prisutan u većini medija? Smeta li vam što najviše prostora dobivaju “seks, piće i krvoproliće“, odnosno što je vaš prekid s Natašom Janjić bio važniji od “Kenjca“ samog?
Nije malo prisutan, nego ga i nema. A to o čemu pišu i govore mediji, stvar je ljudi koji ih vode. Gone ih nekakvi voajersko-skatološko-nekrofilski principi, a to je već stvar kojom se trebaju baviti ozbiljnije grane medicine. Često se kao opravdanje ističu nemilosrdni zakoni tržišta i želje publike, što je notorna laž jer, kao što znamo, “public wants what public gets“.

Da se vratimo na “Hollywood“. Tamo ste, dakle u listopadu 2006., bili predstavljeni kao “dečko koji obećava“ i “budućnost hrvatskog filma“ sa samo jednim dugometražnim filmom iza sebe i segmentom omnibusa. Je li vam i koliko to stvaralo pritisak?
Nije zahvalna uloga. Ako poslije toga napraviš sve kako treba, to se i očekivalo, a ako slučajno zezneš - postaješ veliko razočarenje.

Andrzej Wajda je rekao kako je tek nakon trećeg filma osjetio sebe kao redatelja. Osjećate li vi sebe kao redatelja?
Nakon idućeg filma, ako Bog da.

A kao scenarista?
Pa, ne znam. Pišem samo za sebe, premda bih volio napisati nešto za nekog drugog redatelja da vidim što bi se dogodilo s tim scenarijem.
 
U čemu više uživate, pisanju scenarija ili režiji?
Najviše uživam u montaži. Tad vidim sve greške i scenarističkog i redateljskog rada. U montaži najviše učim o sebi i svom radu.

Likovi vam se doimaju prilično autentično. Je li ih temeljite na nekome koga poznajete? “Kenjac“ je, primjerice, nastao prema priči vašeg rođaka.
Recimo da su svi likovi kompilacija ljudi koje znam.

Također, i okoliš je u “Kenjcu“ opipljiv, “kao da ga rukom moš dotaći“, kako je rekao Emir Hadžihafizbegović gledajući u mjesec. Koliko je to zasluga vrsna snimatelja Mirka Pivčevića?
To je apsolutno Mirkova zasluga. On je rijedak talent. Pjesnik. Dah Hollywooda u našem sokaku.

“Bojanje“ kraja filma

Na razini fotografije, film simbolički kreće iz crno-bijele tehnike, preko ispranih boja do punog kolora, što sugerira optimističan kraj. Ipak, dojam je da je film mogao drukčije završiti, nešto pesimističnije?
Pa, ja ne osjećam neku potrebu da ikako obojim kraj filma. Mislim da je uvijek dobro završiti tako da gledatelj sam oboji kraj onako kako osjeća da je najprikladnije.

Uz (polu)otvorene završnice, vaši ostali trade-markovi su sjajna režija glumaca i vješto, šekspirijansko, pa i krležijansko nijansiranje dramskih tenzija. Kad smo kod Krleže, angažirali ste Tonka Lonzu, alias Ignjata Glembaja.
Profesor Lonza izvanredan je glumac koji je iz meni nepoznatih razloga potpuno izostao u hrvatskim i jugoslavenskim filmovima.

Lonza je maestralan, ali Nebojša Glogovac mu nije ostao dužan u glumačkom duelu koji je dramaturški krucijalan za film.
Ja sam imao sreću da sve glumci koje sam htio imam u filmu. Nebojša je jedan od onih glumaca koji su klasa za sebe.

Truffaut je rekao da je najteže raditi s djecom i životinjama, a vi ste imali i dijete i životinju u “Kenjcu“.
Nije bilo teško. Imali smo sreće.

Jesu li koprodukcije sa zemljama ex-YU važne za uspjeh hrvatskog filma?
Što je šira baza iz koje birate suradnike na filmu, to su veće šanse za povećanje kvalitete. S kvalitetom bi trebao doći i uspjeh.

Koliko je kontraproduktivno što su se domaći filmaši okrenuli festivalskom art-filmu u smislu manjka gledanosti u kinima?
U kinima se ne gleda skoro ništa, tako da ne znam koliko je usmjerenost na određeni tip filma kriva za tu situaciju.
Jeste li mislili da “Kenjac“ može ući među pet oskarovskih nominenata, da članovima Akademije pogled seže dalje od tovara u “Shreku“ ili “dviju mazgi za sestru Saru“?
Za nominaciju su, koliko znam, potrebni jaki propagandističko-lobistički mehanizmi za koje mi nemamo novaca.

Slijedeći vam film je opet drama. Ne poželite li promijeniti fah kao Fatih Akin koji je snimio komediju (“Soul Kitchen“)?
Vrlo brzo ću krenuti u razna žanrovska eksperimentiranja. Tako da želja postoji i nadam se samo brzoj realizaciji.

PIŠE MARKO NJEGIĆ

Amerika draža od Europe

Cijenite više američki film od europskog, što je rijetkost.
- Stvar je u tome da me se dugo vremena iz europskog filma ništa nije dojmilo. Sve se svodi na neke formalističke eksperimente upitne kvalitete i značenja bez zapravo ičeg novog što bi trebao biti smisao eksperimenta. Nema tu ni snage ni iskrenosti.
[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/antonio-nuic-za-oscara-mi-nemamo-para-123728 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=41f61782e513d5b8782e46561ef0fbe9be35e376 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Antonio+Nui%C4%87%3A+Za+Oscara+mi+nemamo+para&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fantonio-nuic-za-oscara-mi-nemamo-para-123728 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fantonio-nuic-za-oscara-mi-nemamo-para-123728 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => REDATELJ JEDNOG OD NAJBOLJIH NOVIJIH HRVATSKIH FILMOVA KOJI NAPOKON DOLAZI U DOMAĆE VIDEOTEKE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaREDATELJ JEDNOG OD NAJBOLJIH NOVIJIH HRVATSKIH FILMOVA KOJI NAPOKON DOLAZI U DOMAĆE VIDEOTEKE

Antonio Nuić: Za Oscara mi nemamo para

Piše PSD.
5. veljače 2011. - 10:31
Daroviti redatelj Antonio Nuić, autor najboljeg segmenta omnibusa “Seks, piće i krvoproliće“, te dvaju dugometražnih filmova “Sve džaba“ i “Kenjac“ koji ulaze među najboljeg što se od 90-ih naovamo snimilo unutar hrvatske kinematografije (napose potonji, naš nedavni predstavnik za Oscara), relativno se rano zarazio sedmom umjetnošću.
- Kao dijete sam s majkom puno išao u kino, jer i moja majka jako voli film – započeo je Nuić intervju, nakon čega smo se na trenutak prisjetili kako je u Ljubuškome, kamo se preselio iz Sarajeva kao tinejdžer, zarazio i filmskom literaturom u lokalnoj knjižnici.

“Dečko koji obećava“

Bilo je to negdje otprilike kad je izašao prvi broj danas ugaslog filmskog časopisa “Hollywood“. Vi ste krasili naslovnicu posljednjeg broja...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 01:02