stdClass Object ( [id] => 615719 [title] => Američki umjetnici Peter Halley i Lauren Clay iz New Yorka potegli do Splita i u Galeriji Kula postavili 'Kocku' te govorili o Andyju Warholu, Davidu Byrneu, Alessandru Mendiniju... [alias] => americki-umjetnici-peter-halley-i-lauren-clay-iz-new-yorka-potegli-do-splita-i-u-galeriji-kula-postavili-39-kocku-39-te-govorili-o-andyju-warholu-davidu-byrneu-alessandru-mendiniju [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

U okviru Splitskog ljeta u Galeriji Kula gostuju američki umjetnici Peter Halley i Lauren Clay, s zajedničkim radom naziva "Qube". Ogromna forma plavičaste boje i nešto šarenijeg kruništa, na prvi pogled podsjeća na kakav pravokutni glorijet. Ovaj ispunja većinu prostora Galerije, ali u njega se ne može ući kao što se pred koji mjesec moglo u Hrastinu "Glavu". Ima nešto u ovom antičkom tkivu što nadahnjuje umjetnike.

– Kad me Duje Mrduljaš pozvao i kad sam vidio ovaj iznimni prostor u kojem bi trebali izlagati, odmah sam poželio napraviti nešto trodimenzionalno, arhitektonski i skulptorski. Kako sam ja slikar, pozvao sam Lauren i pitao bi li htjela izraditi takvo što, na što bih ja mogao nanijeti svoje slike. Uostalom, ovdje baš i ne možete ovjesiti slike o zid (smijeh), pa smo napravili vlastitu strukturu, objašnjava Halley kako je došlo do newyorško-splitske veze.

Zašto vas je potaknuo ovaj prostor? Ljudi ste koji reagiraju na kvadrate, a ovdje ih baš i nema puno?

Clay: Haha ne, meni kao Amerikanki ovo je prije svega zanimljivo jer dosad nisam bila u prilici izlagati u prostoru s toliko povijesne stratifikacije. Nemate svaki dan priliku izlagati u antičkoj palači, koja datira iz 300. godine. To je nevjerojatno, zapravo. Volim ovaj čudesan luk plafona, a odmah su mi zapeli za oko su ovi prozori koji se šire prema unutrašnjosti i sužavaju prema van. Upravo sam takve forme prozora koristila u svom radu posljednjih nekoliko godina.

Meni je zanimljiv odnos modernističkih formi vaše kocke i antičkog konteksta Galerije…

Clay: Peter i ja smo dosta zainteresirani za arhitekturu, i ona je u velikoj mjeri zastupljena u našem radu. Tako da kad smo počeli razmišljati o ovom prostoru, znali smo da želimo nešto u njegovu centru. Željeli smo na neki način ponoviti njegovu mističnost, stoga osnovna forma podsjeća na antičku ruševinu, s time što su moje plohe minimalističkije, a i referiraju se na modernističku arhitekturu, kakvu je radio recimo Carlo Scarpa.
Halley: A tu je i ta kvadratasta struktura instalacije unutar kvadrataste galerije.

Kvadratast je i motiv zatvorske ćelije, odnosno zatvorskog prozora s rešetkama koji vi, Peter, koristite dugo u svom radu…

Halley: U svome grafičkom radu imam narativ ćelije koja eksplodira. Vidite tu – ćelija, eksplozija… Na drugoj strani vidite veliki oblak, pa nakon eksplozije gomilu kamenja… Dakle, u svemu ima malo narativa, poput onoga koji vidite na zidovima crkava, na ikonama sa zlatnom podlogom. Boja izgleda tako dobro sa zlatom…

Likovna kritika u vašem motivu zatvorske ćelije vidi metaforu moderne izolacije i analogiju urbanog života… To mi se čini malo preočito da ne bi bilo i s mrvu ironije…

Halley: Da, u globalu. Možemo reći i kako stil donekle crpi iz umjetnosti stripa. Rekao bih da su ovdje dosta prisutne grafičke reference pop-arta. Ovo je prvi put da sam napravio nešto tako. Jedna od uzbudljivih stvari u radu na instalaciji jest pronaći pravi medij u rješavanju problema.

Zanimaju me zanimaju osamdesete u New Yorku. Bilo je uzbudljivo – novi val u glazbi, neoekspresionisti u likovnoj umjetnosti, DeLillo i Wolfe u književnosti…

Halley: Bilo je vrlo uzbudljivo. Doduše, umjetnici s kojima sam se družio, nisu bili ljubitelji neoekspresionizma i graffiti umjetnosti. Željeli smo vratiti nešto što bilo srodno konceptualnoj umjetnosti i što bi se pozivalo na suvremeni svijet. Bilo je različitih grupacija među umjetnicima koji su se ogledali s različitim idejama.

Iskreno, najviše sam mislio na glazbu. Navodno ste Davida Byrnea upoznali slučajno, na stubištu…

Halley: Da, kad sam se doselio u New York, uselio sam u zgradu na East Villageu. Prvoga dana pokušavao sam otvoriti vrata stana, i vidim tog tipa kako se spušta stubištem. Pozdravio sam ga – Bok, ja sam Peter, na što mi je otpozdravio – Bok, ja sam David. Tek naknadno sam shvatio da je to bio David Byrne.

Talking Heads su naknadno imali i veliki utjecaj na vaš rad…

Halley: Točno. Njihove teme i tekstovi njihovih pjesama, njihov pristup glazbi, sve su to razlozi zbog kojih sam odlučio živjeti u New Yorku.

Zanimljivo mi je da u glazbena nadahnuća navodite i Joy Division, koji su po tonu i temama prilično drukčiji…

Halley: Da, njih nisam čuo prije nego sam došao u New York…

Oni su morali biti vruć uvoz tih godina…

Halley: O da.

Što je po vama bio pokretač toliko kreativne energije u New Yorku osamdesetih?

Halley: Ekonomija u New Yorku je bila dobra. Umjetnička scena je rasla, a u isto vrijeme događala se velika revolucija koju znamo kao postmodernizam, u literaturi poststrukturalizam. Teorijska tumačenja Michela Foucaulta i Rolanda Barthesa imala su veliki utjecaj na umjetnike vremena, a istovremeno u arhitekturi ljudi kao Ettore Sottsass bili su izazov za rigidni modernizam kakav je radio Mies van der Rohe. Mislim da je to bilo vrijeme za kulturološku promjenu.

Iz optike Trumpova vremena, kakav je bio odnos newyorških umjetnika prema Reaganovoj epohi?

Halley: Sigurno da ima sličnosti. Kad razmišljam o društvenim medijima, Ronald Reagan je imao "tekst", on je bio pravi glumac. Trump je, s druge strane, kreatura društvenih medija.

Kad se bili mladi umjetnik, postmodernizam je bio operativan i referentan termin. Kako je za vas bilo promatrati iz prve ruke prijelaz iz postmodernizma u vrijeme koje ga je zamijenilo novim teorijskim i stvaralačkim praksama, pod egidom post-postmodernizma, metamodernizma, ili kako već hoćete?

– Halley: Meni se nikad nije sviđao termin postmodernizam, ali ja sam svakako bio dijelom te epohe. Moj rad je definitivno postmodernistički u odnosu na neoplasticizam, Mondriana ili tako nešto. U svakom slučaju to je bio nekakav generacijski pogled na svijet. Možda bi o ovome što je uslijedilo više mogla reći Lauren.

Clay: Čini mi se da se moja generacija kreće lakše kroz žanrove i s lakoćom crpi iz toliko različitih referencija, bez neke povijesne prtljage ili osjećaja krivice. Za to je najzaslužniji internet, jer je moja generacija odrasla na njemu. Peter i ja dosta smo pričali o tome kako povijesne referencije nisu uobičajene kod newyorških umjetnika.
Halley: Bilo da su u pitanju umjetnici, ili ljudi općenito, pomalo je opasno zaboraviti na povijest. Za nas je stvarno važno bilo napraviti instalaciju koja se obraća barem povijesti prostora u kojem se nalazi. Svakako važnije nego da smo napravili nešto što bi se pretvaralo da nismo u prostoru starom 1700 godina.

Warhol i Mendini

Odrasli ste u blizini Warholove Tvornice…

Halley: Da. Tri bloka dalje.

Kako je bilo probati Campbellovu juhu ravno "iz kuhinje"?

Halley: Nisam Warhola sreo tada, imao sam samo deset godina… (smijeh).

Ali u osamdesetima se ponovo pojavio, uz bok mlađih umjetnika, neoekspresionista i transavangardista?

Halley: Tada sam ga upoznao. Bio je stvarno izniman, vrlo blaga osoba. Warhol je bio jako senzibilan prema svemu što se događalo oko njega. Kao da je bio s drugog planeta i promatrao što se sve događa na Zemlji.

U veljači je preminuo Alessandro Mendini, jedna od krucijalnih figura postmodernizma i radikalnog dizajna… S njime ste imali prilike i surađivati?

Halley: Bio je to san. Sad ste me pitali za Warhola, a Mendini me donekle podsjećao na njega. Jer i on je bio tako senzibilan i prijemčiv. Bio je stvarno velikodušan suradnik; uvijek bi slušao i ponudio bi više od jednog rješenja. Sreli smo se samo dva-tri puta, a surađivali smo na tri projekta. Uglavnom smo komunicirali putem e-maila, slali smo slike naprijed-nazad. Bilo je to interesantno.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => instalacija bez granica [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-07-27 13:37:19 [created_by] => 39370 [created_by_alias] => Jakov Kosanović [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-07-27 19:08:22 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-07-27 14:30:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 1242 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2019\/07\/27\/Kultura\/11329443.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/07\/27\/Kultura\/11329455.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/07\/27\/Kultura\/11329451.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/07\/27\/Kultura\/11329447.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/07\/27\/Kultura\/11329440.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"},{"size0":"1920x1280"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38394657 Threads: 5 Questions: 7097818729 Slow queries: 3300396 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 608343902 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/americki-umjetnici-peter-halley-i-lauren-clay-iz-new-yorka-potegli-do-splita-i-u-galeriji-kula-postavili-39-kocku-39-te-govorili-o-andyju-warholu-davidu-byrneu-alessandru-mendiniju-615719 [printLink] => /kultura/americki-umjetnici-peter-halley-i-lauren-clay-iz-new-yorka-potegli-do-splita-i-u-galeriji-kula-postavili-39-kocku-39-te-govorili-o-andyju-warholu-davidu-byrneu-alessandru-mendiniju-615719?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 299363 [name] => izložba [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => izlozba [link] => /tag/izlozba ) [1] => stdClass Object ( [id] => 482416 [name] => Peter Halley [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => peter-halley [link] => /tag/peter-halley ) [2] => stdClass Object ( [id] => 482417 [name] => Lauren Clay [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => lauren-clay [link] => /tag/lauren-clay ) [3] => stdClass Object ( [id] => 482418 [name] => Galerija Kula [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => galerija-kula [link] => /tag/galerija-kula ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => instalacija bez granica [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Američki umjetnici Peter Halley i Lauren Clay iz New Yorka potegli do Splita i u Galeriji Kula postavili 'Kocku' te govorili o Andyju Warholu, Davidu Byrneu, Alessandru Mendiniju... [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-14-20-42-57-39370 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/27/Kultura/11329443.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/27/Kultura/11329443.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/27/Kultura/11329455.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/27/Kultura/11329451.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/27/Kultura/11329447.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/07/27/Kultura/11329440.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

U okviru Splitskog ljeta u Galeriji Kula gostuju američki umjetnici Peter Halley i Lauren Clay, s zajedničkim radom naziva "Qube". Ogromna forma plavičaste boje i nešto šarenijeg kruništa, na prvi pogled podsjeća na kakav pravokutni glorijet. Ovaj ispunja većinu prostora Galerije, ali u njega se ne može ući kao što se pred koji mjesec moglo u Hrastinu "Glavu". Ima nešto u ovom antičkom tkivu što nadahnjuje umjetnike.

– Kad me Duje Mrduljaš pozvao i kad sam vidio ovaj iznimni prostor u kojem bi trebali izlagati, odmah sam poželio napraviti nešto trodimenzionalno, arhitektonski i skulptorski. Kako sam ja slikar, pozvao sam Lauren i pitao bi li htjela izraditi takvo što, na što bih ja mogao nanijeti svoje slike. Uostalom, ovdje baš i ne možete ovjesiti slike o zid (smijeh), pa smo napravili vlastitu strukturu, objašnjava Halley kako je došlo do newyorško-splitske veze.

Zašto vas je potaknuo ovaj prostor? Ljudi ste koji reagiraju na kvadrate, a ovdje ih baš i nema puno?

Clay: Haha ne, meni kao Amerikanki ovo je prije svega zanimljivo jer dosad nisam bila u prilici izlagati u prostoru s toliko povijesne stratifikacije. Nemate svaki dan priliku izlagati u antičkoj palači, koja datira iz 300. godine. To je nevjerojatno, zapravo. Volim ovaj čudesan luk plafona, a odmah su mi zapeli za oko su ovi prozori koji se šire prema unutrašnjosti i sužavaju prema van. Upravo sam takve forme prozora koristila u svom radu posljednjih nekoliko godina.

Meni je zanimljiv odnos modernističkih formi vaše kocke i antičkog konteksta Galerije…

Clay: Peter i ja smo dosta zainteresirani za arhitekturu, i ona je u velikoj mjeri zastupljena u našem radu. Tako da kad smo počeli razmišljati o ovom prostoru, znali smo da želimo nešto u njegovu centru. Željeli smo na neki način ponoviti njegovu mističnost, stoga osnovna forma podsjeća na antičku ruševinu, s time što su moje plohe minimalističkije, a i referiraju se na modernističku arhitekturu, kakvu je radio recimo Carlo Scarpa.
Halley: A tu je i ta kvadratasta struktura instalacije unutar kvadrataste galerije.

Kvadratast je i motiv zatvorske ćelije, odnosno zatvorskog prozora s rešetkama koji vi, Peter, koristite dugo u svom radu…

Halley: U svome grafičkom radu imam narativ ćelije koja eksplodira. Vidite tu – ćelija, eksplozija… Na drugoj strani vidite veliki oblak, pa nakon eksplozije gomilu kamenja… Dakle, u svemu ima malo narativa, poput onoga koji vidite na zidovima crkava, na ikonama sa zlatnom podlogom. Boja izgleda tako dobro sa zlatom…

Likovna kritika u vašem motivu zatvorske ćelije vidi metaforu moderne izolacije i analogiju urbanog života… To mi se čini malo preočito da ne bi bilo i s mrvu ironije…

Halley: Da, u globalu. Možemo reći i kako stil donekle crpi iz umjetnosti stripa. Rekao bih da su ovdje dosta prisutne grafičke reference pop-arta. Ovo je prvi put da sam napravio nešto tako. Jedna od uzbudljivih stvari u radu na instalaciji jest pronaći pravi medij u rješavanju problema.

Zanimaju me zanimaju osamdesete u New Yorku. Bilo je uzbudljivo – novi val u glazbi, neoekspresionisti u likovnoj umjetnosti, DeLillo i Wolfe u književnosti…

Halley: Bilo je vrlo uzbudljivo. Doduše, umjetnici s kojima sam se družio, nisu bili ljubitelji neoekspresionizma i graffiti umjetnosti. Željeli smo vratiti nešto što bilo srodno konceptualnoj umjetnosti i što bi se pozivalo na suvremeni svijet. Bilo je različitih grupacija među umjetnicima koji su se ogledali s različitim idejama.

Iskreno, najviše sam mislio na glazbu. Navodno ste Davida Byrnea upoznali slučajno, na stubištu…

Halley: Da, kad sam se doselio u New York, uselio sam u zgradu na East Villageu. Prvoga dana pokušavao sam otvoriti vrata stana, i vidim tog tipa kako se spušta stubištem. Pozdravio sam ga – Bok, ja sam Peter, na što mi je otpozdravio – Bok, ja sam David. Tek naknadno sam shvatio da je to bio David Byrne.

Talking Heads su naknadno imali i veliki utjecaj na vaš rad…

Halley: Točno. Njihove teme i tekstovi njihovih pjesama, njihov pristup glazbi, sve su to razlozi zbog kojih sam odlučio živjeti u New Yorku.

Zanimljivo mi je da u glazbena nadahnuća navodite i Joy Division, koji su po tonu i temama prilično drukčiji…

Halley: Da, njih nisam čuo prije nego sam došao u New York…

Oni su morali biti vruć uvoz tih godina…

Halley: O da.

Što je po vama bio pokretač toliko kreativne energije u New Yorku osamdesetih?

Halley: Ekonomija u New Yorku je bila dobra. Umjetnička scena je rasla, a u isto vrijeme događala se velika revolucija koju znamo kao postmodernizam, u literaturi poststrukturalizam. Teorijska tumačenja Michela Foucaulta i Rolanda Barthesa imala su veliki utjecaj na umjetnike vremena, a istovremeno u arhitekturi ljudi kao Ettore Sottsass bili su izazov za rigidni modernizam kakav je radio Mies van der Rohe. Mislim da je to bilo vrijeme za kulturološku promjenu.

Iz optike Trumpova vremena, kakav je bio odnos newyorških umjetnika prema Reaganovoj epohi?

Halley: Sigurno da ima sličnosti. Kad razmišljam o društvenim medijima, Ronald Reagan je imao "tekst", on je bio pravi glumac. Trump je, s druge strane, kreatura društvenih medija.

Kad se bili mladi umjetnik, postmodernizam je bio operativan i referentan termin. Kako je za vas bilo promatrati iz prve ruke prijelaz iz postmodernizma u vrijeme koje ga je zamijenilo novim teorijskim i stvaralačkim praksama, pod egidom post-postmodernizma, metamodernizma, ili kako već hoćete?

– Halley: Meni se nikad nije sviđao termin postmodernizam, ali ja sam svakako bio dijelom te epohe. Moj rad je definitivno postmodernistički u odnosu na neoplasticizam, Mondriana ili tako nešto. U svakom slučaju to je bio nekakav generacijski pogled na svijet. Možda bi o ovome što je uslijedilo više mogla reći Lauren.

Clay: Čini mi se da se moja generacija kreće lakše kroz žanrove i s lakoćom crpi iz toliko različitih referencija, bez neke povijesne prtljage ili osjećaja krivice. Za to je najzaslužniji internet, jer je moja generacija odrasla na njemu. Peter i ja dosta smo pričali o tome kako povijesne referencije nisu uobičajene kod newyorških umjetnika.
Halley: Bilo da su u pitanju umjetnici, ili ljudi općenito, pomalo je opasno zaboraviti na povijest. Za nas je stvarno važno bilo napraviti instalaciju koja se obraća barem povijesti prostora u kojem se nalazi. Svakako važnije nego da smo napravili nešto što bi se pretvaralo da nismo u prostoru starom 1700 godina.

Warhol i Mendini

Odrasli ste u blizini Warholove Tvornice…

Halley: Da. Tri bloka dalje.

Kako je bilo probati Campbellovu juhu ravno "iz kuhinje"?

Halley: Nisam Warhola sreo tada, imao sam samo deset godina… (smijeh).

Ali u osamdesetima se ponovo pojavio, uz bok mlađih umjetnika, neoekspresionista i transavangardista?

Halley: Tada sam ga upoznao. Bio je stvarno izniman, vrlo blaga osoba. Warhol je bio jako senzibilan prema svemu što se događalo oko njega. Kao da je bio s drugog planeta i promatrao što se sve događa na Zemlji.

U veljači je preminuo Alessandro Mendini, jedna od krucijalnih figura postmodernizma i radikalnog dizajna… S njime ste imali prilike i surađivati?

Halley: Bio je to san. Sad ste me pitali za Warhola, a Mendini me donekle podsjećao na njega. Jer i on je bio tako senzibilan i prijemčiv. Bio je stvarno velikodušan suradnik; uvijek bi slušao i ponudio bi više od jednog rješenja. Sreli smo se samo dva-tri puta, a surađivali smo na tri projekta. Uglavnom smo komunicirali putem e-maila, slali smo slike naprijed-nazad. Bilo je to interesantno.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>





[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/americki-umjetnici-peter-halley-i-lauren-clay-iz-new-yorka-potegli-do-splita-i-u-galeriji-kula-postavili-39-kocku-39-te-govorili-o-andyju-warholu-davidu-byrneu-alessandru-mendiniju-615719 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=12871bc4c341dc40d8c555abab6a101fbac0abc8 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ameri%C4%8Dki+umjetnici+Peter+Halley+i+Lauren+Clay+iz+New+Yorka+potegli+do+Splita+i+u+Galeriji+Kula+postavili+%26%23039%3BKocku%26%23039%3B+te+govorili+o+Andyju+Warholu%2C+Davidu+Byrneu%2C+Alessandru+Mendiniju...&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Famericki-umjetnici-peter-halley-i-lauren-clay-iz-new-yorka-potegli-do-splita-i-u-galeriji-kula-postavili-39-kocku-39-te-govorili-o-andyju-warholu-davidu-byrneu-alessandru-mendiniju-615719 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Famericki-umjetnici-peter-halley-i-lauren-clay-iz-new-yorka-potegli-do-splita-i-u-galeriji-kula-postavili-39-kocku-39-te-govorili-o-andyju-warholu-davidu-byrneu-alessandru-mendiniju-615719 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => instalacija bez granica [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturainstalacija bez granica

Američki umjetnici Peter Halley i Lauren Clay iz New Yorka potegli do Splita i u Galeriji Kula postavili 'Kocku' te govorili o Andyju Warholu, Davidu Byrneu, Alessandru Mendiniju...

Piše Jakov Kosanović
27. srpnja 2019. - 16:30

U okviru Splitskog ljeta u Galeriji Kula gostuju američki umjetnici Peter Halley i Lauren Clay, s zajedničkim radom naziva "Qube". Ogromna forma plavičaste boje i nešto šarenijeg kruništa, na prvi pogled podsjeća na kakav pravokutni glorijet. Ovaj ispunja većinu prostora Galerije, ali u njega se ne može ući kao što se pred koji mjesec moglo u Hrastinu "Glavu". Ima nešto u ovom antičkom tkivu što nadahnjuje umjetnike.

– Kad me Duje Mrduljaš pozvao i kad sam vidio ovaj iznimni prostor u kojem bi trebali izlagati, odmah sam poželio napraviti nešto trodimenzionalno, arhitektonski i skulptorski. Kako sam ja slikar, pozvao sam Lauren i pitao bi li htjela izraditi takvo što, na što bih ja mogao nanijeti svoje slike. Uostalom, ovdje baš i ne možete ovjesiti slike o zid (smijeh), p...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 22:42