stdClass Object ( [id] => 567825 [title] => 'Provela sam djetinjstvo s mrtvim srndaćem u prtljažniku!': ovo sigurno nikad ne bi povezali s Vlatkom Kolarović, urednica HTV-a 3 otkrila nam je štošta o sebi [alias] => 39-provela-sam-djetinjstvo-s-mrtvim-srndacem-u-prtljazniku-39-ovo-sigurno-nikad-ne-bi-povezali-s-vlatkom-kolarovic-urednica-htv-a-3-otkrila-nam-je-stosta-o-sebi [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

HRT-ova urednica, novinarka i voditeljica Vlatka Kolarović donedavno je bila zaštitno lice Vijesti iz kulture, a sada je hrabro preuzela glavnu uredničku palicu Trećeg programa Hrvatske radiotelevizije.

Osim o najnovijem angažmanu, Kolarović je za "Reflektor" progovorila i o devetnaestogodišnjem razdoblju koji je do sada provela na HRT-u te emisijama, ali i događajima koji su obilježili njezin profesionalni put. Ovom se prigodom osvrnula i na državna izdvajanja za kulturu kao i interes koji za njom vlada.

Za početak, možete li nam reći nešto više o svojoj novoj funkciji, onoj glavne urednice Trećeg programa HTV-a? Kakvi su vaši planovi, očekivanja

- Voljela bih da HTV 3, na tragu svog sada već višegodišnjeg postojanja, nastavi biti istinski partner kulture i kulturnog djelovanja u Hrvatskoj, ali i Europi. No televiziju ne čine odluke jedne osobe već njezini ljudi, kreativci, njezina prepoznatljiva lica i autori, ekipe koje rade iza kamera i čitav niz, za gledatelje, nevidljivih procesa.

HTV 3 je u svojoj ideji, a njome se i ja vodim, oslonac kulturi i njezinim dionicima, partner festivalima i institucijama, poligon za obrazovanje, inspiracija za mlade, obrana kvalitete i kritičkog mišljenja za sve one umorne od površnosti, brzine i spektakla. Voljela bih da na njemu bude više formalno i sadržajno progresivnih formata.

Kultne serije

Što biste izdvojili iz nove sheme Trećeg programa HRT-a?

- Započeli smo ovu jesen s kultnim, antologijskim dramskim serijama u "prime-timeu"; krenuli smo s "Našim malim mistom", slijede "Velo misto", "Ča smo na ovon svitu", "Čovik i po" itd., sve do "Gruntovčana", "Mejaša", koje planiramo u idućim mjesecima.

Pokrenuli smo i projekt oko praćenja aktivnosti grada Rijeke i pripreme za najveću europsku kulturnu titulu koju jedan grad može dobiti, a to je titula Europske prijestolnice kulture. Osim u Rijeku, emisija "EPK za početnike" vodit će nas u ostale europske gradove koji su tu titulu nosili ili se za nju tek pripremaju, a od iduće sezone bit će nekih novosti u postojećim emisijama iz kulture.

Hoće li se i u kojim pogledima ova shema razlikovati od dosadašnjih?

- Shema je čvrsto zadana, ona je usko povezana i sa shemama Prvog i Drugog programa tako da pazimo da u sadržajima ne dolazi do preklapanja. Neće biti velikih mijenjanja, ono na čemu ću raditi s urednicima jest rast kvaliteta emisija koje proizvodimo.

Šest godina bili ste urednica Kulture, a kasnije i voditeljica Vijesti iz kulture. Je li bilo teško ostaviti ove angažmane iza sebe?

- S mjesta urednice Odjela kulture otišla sam prije dvije godine. Odonda sam radila "Treći format", Vijesti iz kulture i pokretala neke projekte poput vrlo zanimljivih "Novih kolekcija" u kojima su hrvatski umjetnici radili radove u produkciji HRT-a. Svi smo mi zamjenjivi i nitko nije tako važan da bi se bez njega sustav urušio.

Tako vjerujem da neće biti ni velika tragedija što se mičem s ekrana i što sam u arhiv pospremila svoju dugogodišnju emisiju. Gledatelji će i dalje imati brojna kvalitetna lica i urednike kulture i na Prvom i na Trećem programu.

Jednom ste prilikom kazali da volite čitati lektirne naslove, ali poželite li se ponekad "odmoriti" od njih? Čitate li i neka "laganija" djela?

- Naravno, volim čitati svašta, publicistiku, teoriju, ali i lagana djela, iako svog junaka s kojim sam odrastala, Adriana Mola, nikako ne bih svrstala u trivijalne žanrove. Nekim se knjigama stalno vraćam, a neke koja bih trebala pročitati, još nisam stigla. Posljednje što me istinski oduševilo je "Lisica" Dubavke Ugrešić, za potrebe jednog projekta trenutno čitam Klausa Theweleita, "Muške fantazije", a uvijek se vraćam Samuelu Beckettu, njegovim dramama, pjesmama i Tekstovima nizašto.

Možete li nam dati komentar na popularnu tetralogiju Elene Ferrante koja je u posljednje vrijeme zaludila publiku i to posebno njezin ženski dio? Što mislite, čime su se ova djela toliko istaknula?

- Dosta sam površno zagrebla u taj fenomen i pročitala samo dio tetralogije, ali ima više razloga zašto je postala globalni fenomen: činjenica da piše o temama koje korespondiraju s današnjim vremenom, od emancipacije do ženske krhkosti, prijateljstva, zahvaća povijest grada i način na koji se velike epohe prelamaju preko malih putova pojedinaca i mijenjaju im sudbinu…

To će zauvijek ostati ono što publiku zanima - ljudske priče. Ali sigurno je i tajnovitost oko identiteta pomogla da postane atraktivna medijima, a zatim i čitateljima, posebno osvajanje engleskoga govornog područja. Bez uspjeha u anglosaksonskom svijetu, nema pravog književnog hita.

Osim kao novinarku, urednicu i voditeljicu, javnost vas je imala priliku upoznati i kroz dvije izložbe - "Bolja polovica" (2007.) i "Korpus" (2013.). Pripremate li možda neke novosti na tom polju?

- Pripremam uvijek svašta, i, evo, otkrit ću prvi put javno, razvijam već dugo dva projekta; prvi je Muzej jezika, ambiciozno u ideji, ali bojim se još uvijek daleko od realizacije.

A kako sam odrastala uz djeda koji je bio sudac i lovac i često me vodio sa sobom u lov, volim u šali reći kako sam provela djetinjstvo s karabinom na sjedalu i mrtvim srndaćem u prtljažniku. Na tragu istraživanja vlastitih sjećanja i djetinjstva, a to valjda dođe s godinama, neki me vrag natjerao i u istraživanje lovišta.

Tu pokušavam spojiti svoju ljubav prema fotografiji tako da radim na fotomonografiji radnog naziva "Arhitektura čekanja" o promatračnicama - čekama s kojih smo nekada pratili divljač, a sada možemo brojiti vozila na autoputovima. No s obzirom na opseg posla na HRT-u mislim da će projekti neko vrijeme mirovati, možda i do - mirovine.

Na HRT ste stigli 1999. godine. Koji su vam događaji obilježili dosadašnju karijeru?

- Neke prijelomne točke sigurno su pokretanje "Drugog formata", duge razgovorne emisije i spontana odluka da se u toj emisiji bavim najšire shvaćenim fenomenima kulture, društva, ekonomije, tehnologije, umjetnosti i načinom na koji se te sfere umrežuju i utječu na naše živote.

Takvih emisija tada nije bilo u našem medijskom prostoru. Zatim je Dalibor Martinis 2010. godine u našem studiju izveo danas kultni performans "DM talks to DM" u kojem je odgovarao na pitanja koja si je davnih sedamdesetih postavio kao mlad umjetnik. Brojni profesori kažu mi da je taj rad postao obavezna "lektira" studenata povijesti umjetnosti, a danas je u zbirci MSU pa sam ponosna da smo kao javni medijski servis sudjelovali u oblikovanju suvremene umjetnosti.

Taj nas je projekt lansirao u neka nova moguća područja djelovanja pa su na tom tragu nastale i "Nove kolekcije"... No u svih 14 sezona tih mojih dugih emisija "o smislu života" čini mi se najvažnijim da sam ipak zadržala dosljednost i kriterije.

Nemam puno emisija za koje mislim da su bile loše, a nakon više od trinaest sezona danas u arhivi HRT-a imamo inspirativne, pametne, fokusirane goste poput Amosa Oza, Petera Nadasa, Karima Rashida, Jo Nesboa, Iana Rankina, Terryja Eagletona, Tariqa Alija, Terese Forcades, Roba Riemena, Tomaža Pandura, Dragana Živadinova, do naših sjajnih mislioca, književnika, teoretičara, prevoditelja, glumaca, umjetnika. Bilo ih je puno i vjerujem da su domaćem medijskom prostoru uvijek udahnuli dašak kozmopolitizma.

Jurim dalje

Što mislite, koliki zapravo interes za kulturom vlada u našoj zemlji i kako ga se može dodatno povećati?

- Kazališta su puna, književne večeri pune, koncerti rasprodani, a nedavno je i velika gužva vladala u Splitu i Zagrebu na Festivalu svjetske književnosti. Ljudi vole kulturu jer shvaćaju da jedino ona daje okvir i smisao našim životima, da jedino uz nju i pomoću nje možemo razumjeti sebe i svijet oko sebe i dati mu smisao.

Kultura nas prožima u svim segmentima postojanja, od jezika do načina na koji živimo, ali često ljudi to ne osvijeste, i tako se medijskim prostorima stalno nameće predrasuda da kultura nikoga ne zanima. Ono što nam kao društvu nedostaje jest uspostava kriterija, konstruktivnih rasprava, otvorenosti i preispitivanje, sebe samih najprije. U svim segmentima društva fali nam - dijalog.

Kako komentirate trenutačno izdvajanje za kulturu iz državnog proračuna?

- Koliko pratim, ono je nešto više nego ranije no znamo da je to daleko od onoga koliko bi jedna suvremena europska zemlja trebala izdvajati za kulturu.

Recite nam, kako volite provoditi slobodno vrijeme? Kako uspijevate uskladiti poslovni i privatni život?

- Nisam iznimka, većini obitelji danas je jako teško uskladiti poslove i nesigurnost naših egzistencija s dužnostima koje imaju oko odgoja djece. Posebno je to teško kada puno vremena dnevno provodiš u transportu. Ponekad pomislim kako sam možda trebala ostati živjeti u nekoj maloj sredini i voditi drugačiji život, ali sad sam tu i – jurim dalje.

Volim odlaziti u kazalište, na književne večeri, izložbe, koncerte. Ovog sam ljeta uz brojne etablirane kulturne manifestacije ipak najviše uživala u Ljubljani na koncertu američke punk grupe NOFX. Oni su na neki način obilježili moju mladost i danas ih odem čuti kad god sviraju negdje u blizini.

No moram napomenuti da ja teško odvajam posao od privatnog života, jer posao koji radim takav je da ga moraš i živjeti. Nema uzmaka.

Osim sadržaja koji donosite na male ekrane, nezamijećeno nisu prošle ni vaše elegantne odjevne kombinacije u kojima prevladava crna (ne)boja. Možete li nam reći nešto više o tome, kako je crna postala vaš svojevrsni zaštitni znak?

- Za dozu ekscentričnosti u mom životu sigurno je zaslužna dizajnerica Ruža Hodak. Ona me ohrabri kad god osjećam kako sam "zapela" u prosječnosti. Doduše, moj je stil ipak vrlo običan, a crna boja je tu, kako je rekao dizajner Yohji Yamamoto, jer je istovremeno pristojna i drska, jednostavna i tajnovita, samozatajna i arogantna, a u konačnici ljudima poručuje: ne gnjavim te – ne gnjavi ni ti mene.

Sviđa mi se način na koji nošenje boja (i ne-boja) doista može postati naša životna filozofija. Ann Demeulemeester, pak, tvrdi da je deprimira upravo šarenilo. Mene ne deprimira, ali se lošije osjećam u boji nego u crnini.

Povlja na Braču
- Često sam u Premanturi i to je moj pravi dom, ali svako ljeto otkako znam za sebe odlazim u Povlja na Brač odakle su moji nona i dida. Još da na Brač ne moram povesti i samu sebe, bio bi to savršen godišnji odmor - kaže Kolarović.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MUZEJ JEZIKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-09-30 14:43:14 [created_by] => 3096 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-09-30 15:33:09 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-09-30 13:43:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 18 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/09\/30\/kolarovic.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/30\/Teme\/10303619.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/30\/Teme\/10303614.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/30\/Teme\/10303615.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/30\/Teme\/10303616.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/09\/30\/Teme\/10303617.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["kolarovic","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"900x600"},{"size0":"665x444"},{"size0":"1920x2937"},{"size0":"1920x2876"},{"size0":"1920x2880"},{"size0":"1920x2742"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38765720 Threads: 3 Questions: 7123130025 Slow queries: 3309622 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609003897 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/39-provela-sam-djetinjstvo-s-mrtvim-srndacem-u-prtljazniku-39-ovo-sigurno-nikad-ne-bi-povezali-s-vlatkom-kolarovic-urednica-htv-a-3-otkrila-nam-je-stosta-o-sebi-567825 [printLink] => /kultura/39-provela-sam-djetinjstvo-s-mrtvim-srndacem-u-prtljazniku-39-ovo-sigurno-nikad-ne-bi-povezali-s-vlatkom-kolarovic-urednica-htv-a-3-otkrila-nam-je-stosta-o-sebi-567825?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 414107 [name] => vlatka kolarović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => vlatka-kolarovic [link] => /tag/vlatka-kolarovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MUZEJ JEZIKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => 'Provela sam djetinjstvo s mrtvim srndaćem u prtljažniku!': ovo sigurno nikad ne bi povezali s Vlatkom Kolarović, urednica HTV-a 3 otkrila nam je štošta o sebi [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3096 [name] => Anja Popović [username] => anja-popovi [email] => anja-popovi@sd.hr [password] => $2y$10$6TdYckj9HFOa//3A9SXdcuHGML4QgkAXjm2rqRaA7gqv1RPp2YVRy [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/anja-popovic-3096 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1614 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/2d7972a7d8b83ad244a9e9dcae98bc8e?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/30/kolarovic.jpg [galleryCount] => 6 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => kolarovic [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/30/kolarovic.jpg [title] => kolarovic ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/30/Teme/10303619.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/30/Teme/10303614.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/30/Teme/10303615.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/30/Teme/10303616.jpg [title] => ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/09/30/Teme/10303617.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

HRT-ova urednica, novinarka i voditeljica Vlatka Kolarović donedavno je bila zaštitno lice Vijesti iz kulture, a sada je hrabro preuzela glavnu uredničku palicu Trećeg programa Hrvatske radiotelevizije.

Osim o najnovijem angažmanu, Kolarović je za "Reflektor" progovorila i o devetnaestogodišnjem razdoblju koji je do sada provela na HRT-u te emisijama, ali i događajima koji su obilježili njezin profesionalni put. Ovom se prigodom osvrnula i na državna izdvajanja za kulturu kao i interes koji za njom vlada.

Za početak, možete li nam reći nešto više o svojoj novoj funkciji, onoj glavne urednice Trećeg programa HTV-a? Kakvi su vaši planovi, očekivanja

- Voljela bih da HTV 3, na tragu svog sada već višegodišnjeg postojanja, nastavi biti istinski partner kulture i kulturnog djelovanja u Hrvatskoj, ali i Europi. No televiziju ne čine odluke jedne osobe već njezini ljudi, kreativci, njezina prepoznatljiva lica i autori, ekipe koje rade iza kamera i čitav niz, za gledatelje, nevidljivih procesa.

HTV 3 je u svojoj ideji, a njome se i ja vodim, oslonac kulturi i njezinim dionicima, partner festivalima i institucijama, poligon za obrazovanje, inspiracija za mlade, obrana kvalitete i kritičkog mišljenja za sve one umorne od površnosti, brzine i spektakla. Voljela bih da na njemu bude više formalno i sadržajno progresivnih formata.

Kultne serije

Što biste izdvojili iz nove sheme Trećeg programa HRT-a?

- Započeli smo ovu jesen s kultnim, antologijskim dramskim serijama u "prime-timeu"; krenuli smo s "Našim malim mistom", slijede "Velo misto", "Ča smo na ovon svitu", "Čovik i po" itd., sve do "Gruntovčana", "Mejaša", koje planiramo u idućim mjesecima.

Pokrenuli smo i projekt oko praćenja aktivnosti grada Rijeke i pripreme za najveću europsku kulturnu titulu koju jedan grad može dobiti, a to je titula Europske prijestolnice kulture. Osim u Rijeku, emisija "EPK za početnike" vodit će nas u ostale europske gradove koji su tu titulu nosili ili se za nju tek pripremaju, a od iduće sezone bit će nekih novosti u postojećim emisijama iz kulture.

Hoće li se i u kojim pogledima ova shema razlikovati od dosadašnjih?

- Shema je čvrsto zadana, ona je usko povezana i sa shemama Prvog i Drugog programa tako da pazimo da u sadržajima ne dolazi do preklapanja. Neće biti velikih mijenjanja, ono na čemu ću raditi s urednicima jest rast kvaliteta emisija koje proizvodimo.

Šest godina bili ste urednica Kulture, a kasnije i voditeljica Vijesti iz kulture. Je li bilo teško ostaviti ove angažmane iza sebe?

- S mjesta urednice Odjela kulture otišla sam prije dvije godine. Odonda sam radila "Treći format", Vijesti iz kulture i pokretala neke projekte poput vrlo zanimljivih "Novih kolekcija" u kojima su hrvatski umjetnici radili radove u produkciji HRT-a. Svi smo mi zamjenjivi i nitko nije tako važan da bi se bez njega sustav urušio.

Tako vjerujem da neće biti ni velika tragedija što se mičem s ekrana i što sam u arhiv pospremila svoju dugogodišnju emisiju. Gledatelji će i dalje imati brojna kvalitetna lica i urednike kulture i na Prvom i na Trećem programu.

Jednom ste prilikom kazali da volite čitati lektirne naslove, ali poželite li se ponekad "odmoriti" od njih? Čitate li i neka "laganija" djela?

- Naravno, volim čitati svašta, publicistiku, teoriju, ali i lagana djela, iako svog junaka s kojim sam odrastala, Adriana Mola, nikako ne bih svrstala u trivijalne žanrove. Nekim se knjigama stalno vraćam, a neke koja bih trebala pročitati, još nisam stigla. Posljednje što me istinski oduševilo je "Lisica" Dubavke Ugrešić, za potrebe jednog projekta trenutno čitam Klausa Theweleita, "Muške fantazije", a uvijek se vraćam Samuelu Beckettu, njegovim dramama, pjesmama i Tekstovima nizašto.

Možete li nam dati komentar na popularnu tetralogiju Elene Ferrante koja je u posljednje vrijeme zaludila publiku i to posebno njezin ženski dio? Što mislite, čime su se ova djela toliko istaknula?

- Dosta sam površno zagrebla u taj fenomen i pročitala samo dio tetralogije, ali ima više razloga zašto je postala globalni fenomen: činjenica da piše o temama koje korespondiraju s današnjim vremenom, od emancipacije do ženske krhkosti, prijateljstva, zahvaća povijest grada i način na koji se velike epohe prelamaju preko malih putova pojedinaca i mijenjaju im sudbinu…

To će zauvijek ostati ono što publiku zanima - ljudske priče. Ali sigurno je i tajnovitost oko identiteta pomogla da postane atraktivna medijima, a zatim i čitateljima, posebno osvajanje engleskoga govornog područja. Bez uspjeha u anglosaksonskom svijetu, nema pravog književnog hita.

Osim kao novinarku, urednicu i voditeljicu, javnost vas je imala priliku upoznati i kroz dvije izložbe - "Bolja polovica" (2007.) i "Korpus" (2013.). Pripremate li možda neke novosti na tom polju?

- Pripremam uvijek svašta, i, evo, otkrit ću prvi put javno, razvijam već dugo dva projekta; prvi je Muzej jezika, ambiciozno u ideji, ali bojim se još uvijek daleko od realizacije.

A kako sam odrastala uz djeda koji je bio sudac i lovac i često me vodio sa sobom u lov, volim u šali reći kako sam provela djetinjstvo s karabinom na sjedalu i mrtvim srndaćem u prtljažniku. Na tragu istraživanja vlastitih sjećanja i djetinjstva, a to valjda dođe s godinama, neki me vrag natjerao i u istraživanje lovišta.

Tu pokušavam spojiti svoju ljubav prema fotografiji tako da radim na fotomonografiji radnog naziva "Arhitektura čekanja" o promatračnicama - čekama s kojih smo nekada pratili divljač, a sada možemo brojiti vozila na autoputovima. No s obzirom na opseg posla na HRT-u mislim da će projekti neko vrijeme mirovati, možda i do - mirovine.

Na HRT ste stigli 1999. godine. Koji su vam događaji obilježili dosadašnju karijeru?

- Neke prijelomne točke sigurno su pokretanje "Drugog formata", duge razgovorne emisije i spontana odluka da se u toj emisiji bavim najšire shvaćenim fenomenima kulture, društva, ekonomije, tehnologije, umjetnosti i načinom na koji se te sfere umrežuju i utječu na naše živote.

Takvih emisija tada nije bilo u našem medijskom prostoru. Zatim je Dalibor Martinis 2010. godine u našem studiju izveo danas kultni performans "DM talks to DM" u kojem je odgovarao na pitanja koja si je davnih sedamdesetih postavio kao mlad umjetnik. Brojni profesori kažu mi da je taj rad postao obavezna "lektira" studenata povijesti umjetnosti, a danas je u zbirci MSU pa sam ponosna da smo kao javni medijski servis sudjelovali u oblikovanju suvremene umjetnosti.

Taj nas je projekt lansirao u neka nova moguća područja djelovanja pa su na tom tragu nastale i "Nove kolekcije"... No u svih 14 sezona tih mojih dugih emisija "o smislu života" čini mi se najvažnijim da sam ipak zadržala dosljednost i kriterije.

Nemam puno emisija za koje mislim da su bile loše, a nakon više od trinaest sezona danas u arhivi HRT-a imamo inspirativne, pametne, fokusirane goste poput Amosa Oza, Petera Nadasa, Karima Rashida, Jo Nesboa, Iana Rankina, Terryja Eagletona, Tariqa Alija, Terese Forcades, Roba Riemena, Tomaža Pandura, Dragana Živadinova, do naših sjajnih mislioca, književnika, teoretičara, prevoditelja, glumaca, umjetnika. Bilo ih je puno i vjerujem da su domaćem medijskom prostoru uvijek udahnuli dašak kozmopolitizma.

Jurim dalje

Što mislite, koliki zapravo interes za kulturom vlada u našoj zemlji i kako ga se može dodatno povećati?

- Kazališta su puna, književne večeri pune, koncerti rasprodani, a nedavno je i velika gužva vladala u Splitu i Zagrebu na Festivalu svjetske književnosti. Ljudi vole kulturu jer shvaćaju da jedino ona daje okvir i smisao našim životima, da jedino uz nju i pomoću nje možemo razumjeti sebe i svijet oko sebe i dati mu smisao.

Kultura nas prožima u svim segmentima postojanja, od jezika do načina na koji živimo, ali često ljudi to ne osvijeste, i tako se medijskim prostorima stalno nameće predrasuda da kultura nikoga ne zanima. Ono što nam kao društvu nedostaje jest uspostava kriterija, konstruktivnih rasprava, otvorenosti i preispitivanje, sebe samih najprije. U svim segmentima društva fali nam - dijalog.

Kako komentirate trenutačno izdvajanje za kulturu iz državnog proračuna?

- Koliko pratim, ono je nešto više nego ranije no znamo da je to daleko od onoga koliko bi jedna suvremena europska zemlja trebala izdvajati za kulturu.

Recite nam, kako volite provoditi slobodno vrijeme? Kako uspijevate uskladiti poslovni i privatni život?

- Nisam iznimka, većini obitelji danas je jako teško uskladiti poslove i nesigurnost naših egzistencija s dužnostima koje imaju oko odgoja djece. Posebno je to teško kada puno vremena dnevno provodiš u transportu. Ponekad pomislim kako sam možda trebala ostati živjeti u nekoj maloj sredini i voditi drugačiji život, ali sad sam tu i – jurim dalje.

Volim odlaziti u kazalište, na književne večeri, izložbe, koncerte. Ovog sam ljeta uz brojne etablirane kulturne manifestacije ipak najviše uživala u Ljubljani na koncertu američke punk grupe NOFX. Oni su na neki način obilježili moju mladost i danas ih odem čuti kad god sviraju negdje u blizini.

No moram napomenuti da ja teško odvajam posao od privatnog života, jer posao koji radim takav je da ga moraš i živjeti. Nema uzmaka.

Osim sadržaja koji donosite na male ekrane, nezamijećeno nisu prošle ni vaše elegantne odjevne kombinacije u kojima prevladava crna (ne)boja. Možete li nam reći nešto više o tome, kako je crna postala vaš svojevrsni zaštitni znak?

- Za dozu ekscentričnosti u mom životu sigurno je zaslužna dizajnerica Ruža Hodak. Ona me ohrabri kad god osjećam kako sam "zapela" u prosječnosti. Doduše, moj je stil ipak vrlo običan, a crna boja je tu, kako je rekao dizajner Yohji Yamamoto, jer je istovremeno pristojna i drska, jednostavna i tajnovita, samozatajna i arogantna, a u konačnici ljudima poručuje: ne gnjavim te – ne gnjavi ni ti mene.

Sviđa mi se način na koji nošenje boja (i ne-boja) doista može postati naša životna filozofija. Ann Demeulemeester, pak, tvrdi da je deprimira upravo šarenilo. Mene ne deprimira, ali se lošije osjećam u boji nego u crnini.

Povlja na Braču
- Često sam u Premanturi i to je moj pravi dom, ali svako ljeto otkako znam za sebe odlazim u Povlja na Brač odakle su moji nona i dida. Još da na Brač ne moram povesti i samu sebe, bio bi to savršen godišnji odmor - kaže Kolarović.

 

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
kolarovic





[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/39-provela-sam-djetinjstvo-s-mrtvim-srndacem-u-prtljazniku-39-ovo-sigurno-nikad-ne-bi-povezali-s-vlatkom-kolarovic-urednica-htv-a-3-otkrila-nam-je-stosta-o-sebi-567825 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=fd0d8c90aff8433485fa924d9343ea1d62fa561e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%26%23039%3BProvela+sam+djetinjstvo+s+mrtvim+srnda%C4%87em+u+prtlja%C5%BEniku%21%26%23039%3B%3A+ovo+sigurno+nikad+ne+bi+povezali+s+Vlatkom+Kolarovi%C4%87%2C+urednica+HTV-a+3+otkrila+nam+je+%C5%A1to%C5%A1ta+o+sebi&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2F39-provela-sam-djetinjstvo-s-mrtvim-srndacem-u-prtljazniku-39-ovo-sigurno-nikad-ne-bi-povezali-s-vlatkom-kolarovic-urednica-htv-a-3-otkrila-nam-je-stosta-o-sebi-567825 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2F39-provela-sam-djetinjstvo-s-mrtvim-srndacem-u-prtljazniku-39-ovo-sigurno-nikad-ne-bi-povezali-s-vlatkom-kolarovic-urednica-htv-a-3-otkrila-nam-je-stosta-o-sebi-567825 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => MUZEJ JEZIKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaMUZEJ JEZIKA

'Provela sam djetinjstvo s mrtvim srndaćem u prtljažniku!': ovo sigurno nikad ne bi povezali s Vlatkom Kolarović, urednica HTV-a 3 otkrila nam je štošta o sebi

30. rujna 2018. - 15:43

HRT-ova urednica, novinarka i voditeljica Vlatka Kolarović donedavno je bila zaštitno lice Vijesti iz kulture, a sada je hrabro preuzela glavnu uredničku palicu Trećeg programa Hrvatske radiotelevizije.

Osim o najnovijem angažmanu, Kolarović je za "Reflektor" progovorila i o devetnaestogodišnjem razdoblju koji je do sada provela na HRT-u te emisijama, ali i događajima koji su obilježili njezin profesionalni put. Ovom se prigodom osvrnula i na državna izdvajanja za kulturu kao i interes koji za njom vlada.

Za početak, možete li nam reći nešto više o svojoj novoj funkciji, onoj glavne urednice Trećeg programa HTV-a? Kakvi su vaši planovi, očekivanja

- Voljela bih da HTV 3, na tragu svog sada već višegodišnjeg postojanja, nastavi biti istinski partner kulture i kulturnog dj...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 05:47