stdClass Object ( [id] => 577396 [title] => 'Mladi glumci žele da se odmah sve dogodi, to neka zaborave!': super zaposlena Monika Vuco priča o ulogama i kolegama, ali i otkriva čime mužu probija živce [alias] => 39-mladi-glumci-nbsp-zele-da-se-odmah-sve-dogodi-to-neka-zaborave-39-super-zaposlena-monika-vuco-prica-o-ulogama-i-kolegama-ali-i-otkriva-cime-muzu-probija-zivce [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Iako joj je tek dvadeset pet, Monika Vuco Carev već je postala prepoznatljivo lice na našoj glumačkoj sceni. Dokazuje to i nominacija za Nagradu hrvatskoga glumišta za najbolje glumačko ostvarenje u kategoriji do 28 godina, i to za zahtjevnu ulogu Molly u predstavi "Molly Sweeney" Briana Friela u režiji Brune Bebić.

Moniku trenutačno možemo gledati u još dvije predstave – u "Maloj Moskvi" Tomislava Zajeca, koja je nastala po motivima Čehovljeve "Tri sestre", igra najstariju Mašu, a krajem prosinca ponovno će nasupiti s hvaljenom predstavom "Ol' smo za jedan dan" Marka Uvodića, koju je režirao i adaptirao Trpimir Jurkić. O nominaciji za prestižnu nagradu, suradnji s kolegama, ali i budućim planovima, progovorila je za "Reflektor".

"Molly Sweeney" predstava je koja se temelji na stvarnoj osobi. Molly je, naime, žena slijepa od rođenja koja se podvrgne operaciji koja bi joj trebala pomoći... Kako si "ušla" u ovu ulogu?

- Ova je predstava dosta zahtjevna, a pripremala sam se tako da sam slijedila didaskalije iz drame Briana Friela u kojoj on daje naputak glumcima i redateljima da se ta sljepoća ne glumi pomoću bilo kakvih spoticanja, tapkanja, bijelog štapa i slično, nego da se prakticira prazni pogled. Na tome sam najviše radila.

Što se tiče snalaženja slijepe osobe u prostoru, tu smo uz pomoć redateljice primijenili neke vježbe koje smo radili čak u prvom semestru glume, poput hodanja kroz prostoriju zatvorenih očiju. Uz to sam surađivala s Udrugom slijepih Split, a s ostalim kolegama sam pogledala i poljski film " Imagine" o slijepom učitelju koji podučava slijepu djecu. Njegov lik ima dosta karakternih sličnosti s Molly pa mi je to uvelike pomoglo. Edward Hogg koji ga je utjelovio toliko dobro glumi da smo išli provjeravat je li on slijep i u privatnom životu...

Uzbuđenje zbog nominacije

Koliko je dugo trajao rad na predstavi?

- Priprema je trajala šest mjeseci, s time da sam ja već dvije godine znala da ću glumiti Molly jer sam se dogovorila s redateljicom. Od tih šest mjeseci, otprilike tri mjeseca smo radili sporadično.

Nalazili smo se jednom dnevno, čitali tekst, pogledali film, pročitali po jedan članak neurologa Olivera Sacksa po kojem je nastao taj tekst i koji točno opisuje simptome retinitis pigmentosae (bolest od koje boluje Molly Sweeney). Ta tri mjeseca smo se nalazili ovisno o našim obvezama jer kad se radi nezavisni projekt, okupiti ljude je gotovo nemoguća misija, a iduća tri mjeseca smo radili intenzivno, nalazili se dva puta dnevno, po tri četiri sata i istraživali, radili, tražili...

Je li ponekad teško izaći iz ovako snažnog lika?

- Nije teško kad se radi o predstavi. Nisam dosad imala neku veću ulogu u filmu, ali čini mi se da je to s filmskim ulogama dosta teže jer kad snimaš, onda si mjesec, dva neprestano u tome. Ovdje si tri sata dnevno na probi, fokusiraš se i naravno da ti je to svakodnevno u mislima, ali nije toliki problem izaći iz uloge.

Koja je bila tvoja prva reakcija kada si saznala za nominaciju za Nagradu hrvatskoga glumišta?

- Bilo mi je, naravno, drago. Bila sam uzbuđena jer ne mogu reći da sam to očekivala. Znala sam da je predstava u kojoj sam sudjelovala prijavljena i znala sam da ju je žiri otišao pogledati, ali, eto, nisam se nadala jer sam mislila da je konkurencija prevelika, kao što i jest.

Bez obzira što nisam dobila nagradu, osjećala sam se dobro što sam bila dio ceremonije u Zagrebu i mislim da bi ostali koji su bili nominirani, a nisu osvojili nagradu, trebali biti zadovoljni činjenicom da je njihov rad prepoznat i cijenjen od struke, te da ne bi trebali biti ni najmanje potišteni. Kako Bruce Springsteen kaže: "Walk tall, or don't walk at all". ("Hodaj uspravno ili ne hodaj uopće" op.a.)

Koliko mogućnosti mladi glumci imaju u Splitu? Čini se da je tvoja generacija s Akademije prilično aktivna...

- Vjerojatno je u Zagrebu više mogućnosti, pogotovo za neka snimanja, ne znam tko ima sklonosti prema čemu - filmu, serijama, reklamama... Scena u Splitu trenutačno za mlade glumce, za moju generaciju, ima mjesta, ali za one što dolaze, čini mi se, sve manje.

S tim da, s druge strane, ima i dosta mladih ljudi koji su nestrpljivi, žele da se odmah sve dogodi, tri dana nakon diplome, što se neće dogoditi nikome nikad, to neka zaborave. Što se tiče nekog trajnog zaposlenja, tu se može reći da situacija nije bajna, ali ako želiš sam raditi i pronalaziti prilike, mislim da to mogu svi.

Upravo ste to napravili ti i kolega Ivan Baranović na njegovu diplomskom radu "Roko i Cicibela" s kojim ste ovog ljeta gostovali u brojnim dalmatinskim mjestima...

- Tu je on odigrao veću ulogu od mene u dogovaranju gostovanja, preuzeo je to na sebe jer nije htio da se predstava nakon njegove diplome ugasi i mislim da je to dosta dobro. Taj se diplomski rad pripremao skoro godinu dana, tj. osam mjeseci od prve čitaće probe.

U to vrijeme oboje smo bili angažirani i na Splitskom ljetu, na predstavi "Aziz", tako da smo se nalazili u neke sulude sate – od deset navečer do ponoći. Ništa nije nemoguće, može se sve izorganizirati, mi smo radili po dva, tri posla i sve je ispalo više nego okej.

Iz vanjskog promatranja puno se nauči

Već četiri godine radiš i kao asistentica na Akademiji. Jesi li zadovoljna ovim angažmanom i mlađim generacijama?

- Još uvijek sam stručna suradnica, to je stepenica ispod, ali sam na putu da postanem asistentica. Počela sam to raditi na petoj godini studija kada bi trebao biti gotov glumac, tako da mi je to došlo u dosta dobro vrijeme jer sam se prisjetila nekih početničkih glumačkih vježbi.

Ja osobno puno učim od studenata. Scena je i prokleta i lijepa jer se na njoj sve vidi, a kad zadaješ neke zadatke ili kad gledaš kako ih daje profesor Milan Štrljić, primjećuješ kako se studenti snalaze na sceni...

Iz vanjskog promatranja može se puno naučiti. Do sada sam radila s dvije klase koje su bile dosta dobre. Uvijek im nastojim pomoći, nemam odnos s njima kao da sam neka profesorica i ne postavljam se tako. I nisam profesorica nego spona između studenata i profesora.

Zanimljivo je da si se dugo bavila rukometom, ali je naposljetku ipak prevladala gluma. Kako je zapravo izgledao tvoj put?

- Ja nisam jedna od onih koja je od malih nogu znala da će biti glumica. Roditelji su me dosta vodili u kazalište, pokazivala sam neke sklonosti za glumatanja kao dijete, ali tek kroz završetak srednje škole rodila se ozbiljnija ideja. Tada sam upoznala neke ljude poput Pere Eranovića (s kojim sam radila i predstavu "Molly Sweeney") i onda sam se odlučila malo pripremiti.

Pere mi je dosta pomogao i uspjela sam upisati Akademiju iz prvog pokušaja.

Je li ti sportski, timski duh pomogao u ovom poslu?

- Evo, to je isto jedna stvar koju sam primijetila u radu sa studentima i radu na mojoj klasi. Sportaši se uvijek pokažu kao dobri i pošteni radnici, nema fingiranja i onoga "radit' ću napola". To se pokazalo kao pravilo kod svih koji su se malo profesionalnije bavili sportom.

Riječ je o nekom zdravom vojničkom sportskom pristupu tako da mi je s te strane to iskustvo dosta pomoglo.

U posljednje vrijeme sve više glumaca prihvaća uloge u serijama. Jesi li i ti razmišljala o tome, jesi li imala već kakve ponude?

- Nisam razmišljala o tome, moram biti iskrena, jer nisam imala ponuda, ha ha, ali zašto ne? To je glumački posao, tko bi to trebao raditi ako ne glumci. Sudeći prema malom iskustvu koje imam s filmskog seta, mislim da je snimanje serija isto jedna vrsta vojničkog drila – ustajanje rano ujutro, moraš znati tekst, biti sto posto spreman kad se scena namjesti...

To je drukčija vrsta koncentracije nego u kazalištu jer na setu su ljudi udaljeni pola metra od tebe. Bude tu desetero ljudi, kamermani, redatelj... U kazalištu ipak imaš neki osobni prostor tako da mislim da je rad na serijama dosta zahtjevan, a ne znam iz kojeg ga se razloga omalovažava.

Imaš li možda i neke glumačke uzore na našoj, ali i svjetskoj sceni?

- Pa moram priznati da ih nemam baš. Ovo ljeto sam snimala film "Tereza 33" koji je režirao Danilo Šerbedžija, a glavna glumica i scenaristica je Lana Barić. Nekako sam je malo promatrala na snimanjima i ona mi je, recimo, jako zanimljiva. Što se tiče svjetske scene, ima tu puno dobrih glumaca.

Ne mogu izdvojiti jedno ime jer me fasciniraju razne glumice u raznim filmovima. Najsvježiji od onih koje sam pogledala je "Sati", tu glume Nicole Kidman, Meryl Streep i Julianne Moore. One rasturaju, u tom filmu se ne zna koja je bolja, događalo se da sam vraćala scene po par puta, ali, na primjer, Nicole mi je u nekim drugim filmovima negledljiva.

Taj film mi je zapravo glumački uzor.

Nema onog lažnog: To je moje dijete...

Dogodi li ti se ponekad da te film sadržajem privuče, ali ga prestaneš gledati zbog nedovoljno dobre glume, tj. imaš li profesionalnu deformaciju tog tipa?

- Zna mi se dogoditi, ali ne prečesto. Mogu pogledati film bez greške. Više to rade moji prijatelji koji su završili režiju i scenarij. Taman kad se ja uživim u priču, čujem njihove komentare, ha ha.

Kako provodiš ono slobodno vrijeme? Imaš li ga uopće?

- Trenutačno radim božićne kuglice, vijence, sad me to obuzelo, ha ha. Kad se zareda dosta posla, onda u nekoj pauzi od dvadeset minuta, kad imam vremena za sendvič, razmišljam o slobodnom vremenu i tome kako sutra neću ništa raditi. Onda kad dođe to sutra i nervoza me uhvati nakon dva sata tako da stvarno ne volim imati slobodno vrijeme, nisam ta, ha ha.

Treba se znati i kvalitetno odmoriti i pustiti mozak na pašu. Ne gledam baš televiziju, ne znam zašto, jednostavno me ne zanima. Tako da se sada bavim tim kuglicama, a imam i ukulele tako da probijam živce doma mužu.

Kad si počela svirati ukulele?

- Prije sam svirala gitaru, čak sam i u prvoj predstavi u HNK Split svirala bas gitaru i nakon nekog vremena sam odlučila obnoviti znanje. Za prošli rođendan sam dobila ukulele koje su manje i praktičnije...

Priželjkuješ li neku ulogu u kojoj ćeš pokazati glazbeno umijeće?

- Skoro se takva uloga i dogodila. U "Maloj Moskvi" je plan bio da se svira i pjeva, ali u procesu probi, nekako prirodno je došlo do toga da je taj dio nepotreban. Ne znam, neka se u predstavama pokazuje glumačko umijeće, a ovo glazbeno ću ja doma u sobi pokazivati sama sebi, ha ha.

Za kraj, kaži nam tko je tvoj najveći kritičar?

- Što se nekih stručnih stvari tiče, najviše vjerujem ljudima sa svoje klase, a što se tiče općenite kritike, moram priznati da je to moja obitelj. Oni su mi i najveća podrška i najveća kritika. Mislim da je to odlično jer nema onog lažnog "to je moje dijete pa je najbolja" – ne, nema toga kod mene.

 

O emisiji 'Bonton'

- Tih situacija iz bontona ima dosta, pogotovo ovog moderniziranog s mobitelima i slično. One u zastarjelom bontonu nisu zastupljene. Treba naći nekog tko će složiti sve te situacije prilagođene ovom današnjem nekulturnom i nekomunikativnom vremenu, a kad se to dogodi, nadam se da će se snimiti i neka druga, treća sezona... – kaže nam Monika.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OL' SMO ZA JEDAN DAN [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-11-29 14:55:29 [created_by] => 3096 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-11-30 08:37:28 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-11-30 08:34:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 46 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/11\/29\/Teme\/10512796.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/11\/29\/Teme\/10512800.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/11\/29\/Teme\/10512782.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/11\/29\/Teme\/10512786.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/11\/29\/Teme\/10512777.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1342"},{"size0":"1920x2616"},{"size0":"1920x2736"},{"size0":"1920x1252"},{"size0":"1920x2697"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14908744 Threads: 6 Questions: 3141435432 Slow queries: 7004218 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234800175 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 53 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/39-mladi-glumci-nbsp-zele-da-se-odmah-sve-dogodi-to-neka-zaborave-39-super-zaposlena-monika-vuco-prica-o-ulogama-i-kolegama-ali-i-otkriva-cime-muzu-probija-zivce-577396 [printLink] => /kultura/39-mladi-glumci-nbsp-zele-da-se-odmah-sve-dogodi-to-neka-zaborave-39-super-zaposlena-monika-vuco-prica-o-ulogama-i-kolegama-ali-i-otkriva-cime-muzu-probija-zivce-577396?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 424454 [name] => monika vuco carev [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => monika-vuco-carev [link] => /tag/monika-vuco-carev ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OL' SMO ZA JEDAN DAN [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => 'Mladi glumci žele da se odmah sve dogodi, to neka zaborave!': super zaposlena Monika Vuco priča o ulogama i kolegama, ali i otkriva čime mužu probija živce [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3096 [name] => Anja Popović [username] => anja-popovi [email] => anja-popovi@sd.hr [password] => $2y$10$6TdYckj9HFOa//3A9SXdcuHGML4QgkAXjm2rqRaA7gqv1RPp2YVRy [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/anja-popovic-3096 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1614 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/2d7972a7d8b83ad244a9e9dcae98bc8e?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/11/29/Teme/10512796.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/11/29/Teme/10512796.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/11/29/Teme/10512800.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/11/29/Teme/10512782.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/11/29/Teme/10512786.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/11/29/Teme/10512777.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Iako joj je tek dvadeset pet, Monika Vuco Carev već je postala prepoznatljivo lice na našoj glumačkoj sceni. Dokazuje to i nominacija za Nagradu hrvatskoga glumišta za najbolje glumačko ostvarenje u kategoriji do 28 godina, i to za zahtjevnu ulogu Molly u predstavi "Molly Sweeney" Briana Friela u režiji Brune Bebić.

Moniku trenutačno možemo gledati u još dvije predstave – u "Maloj Moskvi" Tomislava Zajeca, koja je nastala po motivima Čehovljeve "Tri sestre", igra najstariju Mašu, a krajem prosinca ponovno će nasupiti s hvaljenom predstavom "Ol' smo za jedan dan" Marka Uvodića, koju je režirao i adaptirao Trpimir Jurkić. O nominaciji za prestižnu nagradu, suradnji s kolegama, ali i budućim planovima, progovorila je za "Reflektor".

"Molly Sweeney" predstava je koja se temelji na stvarnoj osobi. Molly je, naime, žena slijepa od rođenja koja se podvrgne operaciji koja bi joj trebala pomoći... Kako si "ušla" u ovu ulogu?

- Ova je predstava dosta zahtjevna, a pripremala sam se tako da sam slijedila didaskalije iz drame Briana Friela u kojoj on daje naputak glumcima i redateljima da se ta sljepoća ne glumi pomoću bilo kakvih spoticanja, tapkanja, bijelog štapa i slično, nego da se prakticira prazni pogled. Na tome sam najviše radila.

Što se tiče snalaženja slijepe osobe u prostoru, tu smo uz pomoć redateljice primijenili neke vježbe koje smo radili čak u prvom semestru glume, poput hodanja kroz prostoriju zatvorenih očiju. Uz to sam surađivala s Udrugom slijepih Split, a s ostalim kolegama sam pogledala i poljski film " Imagine" o slijepom učitelju koji podučava slijepu djecu. Njegov lik ima dosta karakternih sličnosti s Molly pa mi je to uvelike pomoglo. Edward Hogg koji ga je utjelovio toliko dobro glumi da smo išli provjeravat je li on slijep i u privatnom životu...

Uzbuđenje zbog nominacije

Koliko je dugo trajao rad na predstavi?

- Priprema je trajala šest mjeseci, s time da sam ja već dvije godine znala da ću glumiti Molly jer sam se dogovorila s redateljicom. Od tih šest mjeseci, otprilike tri mjeseca smo radili sporadično.

Nalazili smo se jednom dnevno, čitali tekst, pogledali film, pročitali po jedan članak neurologa Olivera Sacksa po kojem je nastao taj tekst i koji točno opisuje simptome retinitis pigmentosae (bolest od koje boluje Molly Sweeney). Ta tri mjeseca smo se nalazili ovisno o našim obvezama jer kad se radi nezavisni projekt, okupiti ljude je gotovo nemoguća misija, a iduća tri mjeseca smo radili intenzivno, nalazili se dva puta dnevno, po tri četiri sata i istraživali, radili, tražili...

Je li ponekad teško izaći iz ovako snažnog lika?

- Nije teško kad se radi o predstavi. Nisam dosad imala neku veću ulogu u filmu, ali čini mi se da je to s filmskim ulogama dosta teže jer kad snimaš, onda si mjesec, dva neprestano u tome. Ovdje si tri sata dnevno na probi, fokusiraš se i naravno da ti je to svakodnevno u mislima, ali nije toliki problem izaći iz uloge.

Koja je bila tvoja prva reakcija kada si saznala za nominaciju za Nagradu hrvatskoga glumišta?

- Bilo mi je, naravno, drago. Bila sam uzbuđena jer ne mogu reći da sam to očekivala. Znala sam da je predstava u kojoj sam sudjelovala prijavljena i znala sam da ju je žiri otišao pogledati, ali, eto, nisam se nadala jer sam mislila da je konkurencija prevelika, kao što i jest.

Bez obzira što nisam dobila nagradu, osjećala sam se dobro što sam bila dio ceremonije u Zagrebu i mislim da bi ostali koji su bili nominirani, a nisu osvojili nagradu, trebali biti zadovoljni činjenicom da je njihov rad prepoznat i cijenjen od struke, te da ne bi trebali biti ni najmanje potišteni. Kako Bruce Springsteen kaže: "Walk tall, or don't walk at all". ("Hodaj uspravno ili ne hodaj uopće" op.a.)

Koliko mogućnosti mladi glumci imaju u Splitu? Čini se da je tvoja generacija s Akademije prilično aktivna...

- Vjerojatno je u Zagrebu više mogućnosti, pogotovo za neka snimanja, ne znam tko ima sklonosti prema čemu - filmu, serijama, reklamama... Scena u Splitu trenutačno za mlade glumce, za moju generaciju, ima mjesta, ali za one što dolaze, čini mi se, sve manje.

S tim da, s druge strane, ima i dosta mladih ljudi koji su nestrpljivi, žele da se odmah sve dogodi, tri dana nakon diplome, što se neće dogoditi nikome nikad, to neka zaborave. Što se tiče nekog trajnog zaposlenja, tu se može reći da situacija nije bajna, ali ako želiš sam raditi i pronalaziti prilike, mislim da to mogu svi.

Upravo ste to napravili ti i kolega Ivan Baranović na njegovu diplomskom radu "Roko i Cicibela" s kojim ste ovog ljeta gostovali u brojnim dalmatinskim mjestima...

- Tu je on odigrao veću ulogu od mene u dogovaranju gostovanja, preuzeo je to na sebe jer nije htio da se predstava nakon njegove diplome ugasi i mislim da je to dosta dobro. Taj se diplomski rad pripremao skoro godinu dana, tj. osam mjeseci od prve čitaće probe.

U to vrijeme oboje smo bili angažirani i na Splitskom ljetu, na predstavi "Aziz", tako da smo se nalazili u neke sulude sate – od deset navečer do ponoći. Ništa nije nemoguće, može se sve izorganizirati, mi smo radili po dva, tri posla i sve je ispalo više nego okej.

Iz vanjskog promatranja puno se nauči

Već četiri godine radiš i kao asistentica na Akademiji. Jesi li zadovoljna ovim angažmanom i mlađim generacijama?

- Još uvijek sam stručna suradnica, to je stepenica ispod, ali sam na putu da postanem asistentica. Počela sam to raditi na petoj godini studija kada bi trebao biti gotov glumac, tako da mi je to došlo u dosta dobro vrijeme jer sam se prisjetila nekih početničkih glumačkih vježbi.

Ja osobno puno učim od studenata. Scena je i prokleta i lijepa jer se na njoj sve vidi, a kad zadaješ neke zadatke ili kad gledaš kako ih daje profesor Milan Štrljić, primjećuješ kako se studenti snalaze na sceni...

Iz vanjskog promatranja može se puno naučiti. Do sada sam radila s dvije klase koje su bile dosta dobre. Uvijek im nastojim pomoći, nemam odnos s njima kao da sam neka profesorica i ne postavljam se tako. I nisam profesorica nego spona između studenata i profesora.

Zanimljivo je da si se dugo bavila rukometom, ali je naposljetku ipak prevladala gluma. Kako je zapravo izgledao tvoj put?

- Ja nisam jedna od onih koja je od malih nogu znala da će biti glumica. Roditelji su me dosta vodili u kazalište, pokazivala sam neke sklonosti za glumatanja kao dijete, ali tek kroz završetak srednje škole rodila se ozbiljnija ideja. Tada sam upoznala neke ljude poput Pere Eranovića (s kojim sam radila i predstavu "Molly Sweeney") i onda sam se odlučila malo pripremiti.

Pere mi je dosta pomogao i uspjela sam upisati Akademiju iz prvog pokušaja.

Je li ti sportski, timski duh pomogao u ovom poslu?

- Evo, to je isto jedna stvar koju sam primijetila u radu sa studentima i radu na mojoj klasi. Sportaši se uvijek pokažu kao dobri i pošteni radnici, nema fingiranja i onoga "radit' ću napola". To se pokazalo kao pravilo kod svih koji su se malo profesionalnije bavili sportom.

Riječ je o nekom zdravom vojničkom sportskom pristupu tako da mi je s te strane to iskustvo dosta pomoglo.

U posljednje vrijeme sve više glumaca prihvaća uloge u serijama. Jesi li i ti razmišljala o tome, jesi li imala već kakve ponude?

- Nisam razmišljala o tome, moram biti iskrena, jer nisam imala ponuda, ha ha, ali zašto ne? To je glumački posao, tko bi to trebao raditi ako ne glumci. Sudeći prema malom iskustvu koje imam s filmskog seta, mislim da je snimanje serija isto jedna vrsta vojničkog drila – ustajanje rano ujutro, moraš znati tekst, biti sto posto spreman kad se scena namjesti...

To je drukčija vrsta koncentracije nego u kazalištu jer na setu su ljudi udaljeni pola metra od tebe. Bude tu desetero ljudi, kamermani, redatelj... U kazalištu ipak imaš neki osobni prostor tako da mislim da je rad na serijama dosta zahtjevan, a ne znam iz kojeg ga se razloga omalovažava.

Imaš li možda i neke glumačke uzore na našoj, ali i svjetskoj sceni?

- Pa moram priznati da ih nemam baš. Ovo ljeto sam snimala film "Tereza 33" koji je režirao Danilo Šerbedžija, a glavna glumica i scenaristica je Lana Barić. Nekako sam je malo promatrala na snimanjima i ona mi je, recimo, jako zanimljiva. Što se tiče svjetske scene, ima tu puno dobrih glumaca.

Ne mogu izdvojiti jedno ime jer me fasciniraju razne glumice u raznim filmovima. Najsvježiji od onih koje sam pogledala je "Sati", tu glume Nicole Kidman, Meryl Streep i Julianne Moore. One rasturaju, u tom filmu se ne zna koja je bolja, događalo se da sam vraćala scene po par puta, ali, na primjer, Nicole mi je u nekim drugim filmovima negledljiva.

Taj film mi je zapravo glumački uzor.

Nema onog lažnog: To je moje dijete...

Dogodi li ti se ponekad da te film sadržajem privuče, ali ga prestaneš gledati zbog nedovoljno dobre glume, tj. imaš li profesionalnu deformaciju tog tipa?

- Zna mi se dogoditi, ali ne prečesto. Mogu pogledati film bez greške. Više to rade moji prijatelji koji su završili režiju i scenarij. Taman kad se ja uživim u priču, čujem njihove komentare, ha ha.

Kako provodiš ono slobodno vrijeme? Imaš li ga uopće?

- Trenutačno radim božićne kuglice, vijence, sad me to obuzelo, ha ha. Kad se zareda dosta posla, onda u nekoj pauzi od dvadeset minuta, kad imam vremena za sendvič, razmišljam o slobodnom vremenu i tome kako sutra neću ništa raditi. Onda kad dođe to sutra i nervoza me uhvati nakon dva sata tako da stvarno ne volim imati slobodno vrijeme, nisam ta, ha ha.

Treba se znati i kvalitetno odmoriti i pustiti mozak na pašu. Ne gledam baš televiziju, ne znam zašto, jednostavno me ne zanima. Tako da se sada bavim tim kuglicama, a imam i ukulele tako da probijam živce doma mužu.

Kad si počela svirati ukulele?

- Prije sam svirala gitaru, čak sam i u prvoj predstavi u HNK Split svirala bas gitaru i nakon nekog vremena sam odlučila obnoviti znanje. Za prošli rođendan sam dobila ukulele koje su manje i praktičnije...

Priželjkuješ li neku ulogu u kojoj ćeš pokazati glazbeno umijeće?

- Skoro se takva uloga i dogodila. U "Maloj Moskvi" je plan bio da se svira i pjeva, ali u procesu probi, nekako prirodno je došlo do toga da je taj dio nepotreban. Ne znam, neka se u predstavama pokazuje glumačko umijeće, a ovo glazbeno ću ja doma u sobi pokazivati sama sebi, ha ha.

Za kraj, kaži nam tko je tvoj najveći kritičar?

- Što se nekih stručnih stvari tiče, najviše vjerujem ljudima sa svoje klase, a što se tiče općenite kritike, moram priznati da je to moja obitelj. Oni su mi i najveća podrška i najveća kritika. Mislim da je to odlično jer nema onog lažnog "to je moje dijete pa je najbolja" – ne, nema toga kod mene.

 

O emisiji 'Bonton'

- Tih situacija iz bontona ima dosta, pogotovo ovog moderniziranog s mobitelima i slično. One u zastarjelom bontonu nisu zastupljene. Treba naći nekog tko će složiti sve te situacije prilagođene ovom današnjem nekulturnom i nekomunikativnom vremenu, a kad se to dogodi, nadam se da će se snimiti i neka druga, treća sezona... – kaže nam Monika.

 

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>





[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/39-mladi-glumci-nbsp-zele-da-se-odmah-sve-dogodi-to-neka-zaborave-39-super-zaposlena-monika-vuco-prica-o-ulogama-i-kolegama-ali-i-otkriva-cime-muzu-probija-zivce-577396 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=1d1d50e37c56b15a5374c1ba2eb338c434c96fc0 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%26%23039%3BMladi+glumci%C2%A0%C5%BEele+da+se+odmah+sve+dogodi%2C+to+neka+zaborave%21%26%23039%3B%3A+super+zaposlena+Monika+Vuco+pri%C4%8Da+o+ulogama+i+kolegama%2C+ali+i+otkriva+%C4%8Dime+mu%C5%BEu+probija+%C5%BEivce&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2F39-mladi-glumci-nbsp-zele-da-se-odmah-sve-dogodi-to-neka-zaborave-39-super-zaposlena-monika-vuco-prica-o-ulogama-i-kolegama-ali-i-otkriva-cime-muzu-probija-zivce-577396 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2F39-mladi-glumci-nbsp-zele-da-se-odmah-sve-dogodi-to-neka-zaborave-39-super-zaposlena-monika-vuco-prica-o-ulogama-i-kolegama-ali-i-otkriva-cime-muzu-probija-zivce-577396 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OL' SMO ZA JEDAN DAN [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaOL' SMO ZA JEDAN DAN

'Mladi glumci žele da se odmah sve dogodi, to neka zaborave!': super zaposlena Monika Vuco priča o ulogama i kolegama, ali i otkriva čime mužu probija živce

30. studenog 2018. - 09:34

Iako joj je tek dvadeset pet, Monika Vuco Carev već je postala prepoznatljivo lice na našoj glumačkoj sceni. Dokazuje to i nominacija za Nagradu hrvatskoga glumišta za najbolje glumačko ostvarenje u kategoriji do 28 godina, i to za zahtjevnu ulogu Molly u predstavi "Molly Sweeney" Briana Friela u režiji Brune Bebić.

Moniku trenutačno možemo gledati u još dvije predstave – u "Maloj Moskvi" Tomislava Zajeca, koja je nastala po motivima Čehovljeve "Tri sestre", igra najstariju Mašu, a krajem prosinca ponovno će nasupiti s hvaljenom predstavom "Ol' smo za jedan dan" Marka Uvodića, koju je režirao i adaptirao Trpimir Jurkić. O nominaciji za prestižnu nagradu, suradnji s kolegama, ali i budućim planovima, progovorila je za "Reflektor".

"Molly Sweeney" predstava je koja se teme...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 00:30