Dalmacija Split

WHAT IS THE POINT?

Gradski koncesionar opet blokirao Banovinu! Žale se na uvjete javnog nadmetanja za poslove koje obavljaju godinama, Nino Vela negira ikakvi sukob, a mi smo provjerili što se promijenilo

WHAT IS THE POINT?
Tko će održavati nogostupe, pitanje je sad
Ninu Veli ovih dana nije lako s 'Pointom'

Rok za prijave na javni natječaj za održavanje nogostupa i javnoprometnih gradskih površina zaključuje se danas u 10 sati. Međutim, čini se da je gradski koncesionar, tvrtka "Point", natječaj okončao prije više od tjedan dana, kad je na stranicama Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave objavljena informacija o žalbi na uvjete javnog nadmetanja.

– Žalba izjavljena protiv dokumentacije o nabavi, odnosno izmjene dokumentacije o nabavi, sprječava nastavak postupka javne nabave za sve grupe predmeta nabave – stoji u objašnjenju vidljivom u oglasniku javne nabave u Narodnim novinama, što znači da je sadašnji gradski koncesionar za takve radove još jedan natječaj iz Banovine vratio na početak.

U ranije objavljenim tekstovima pokušali smo doznati zašto je uopće raspisan novi natječaj i zašto se "Pointu" nije obnovio novi jednogodišnji ugovor, budući da je spomenuti koncesionar pošle godine potpisao okvirni četverogodišnji ugovor, s tim da svake godine gradski oci imaju pravo razmotriti, produljiti ili prekinuti ugovor.

Tko drži konce u rukama?

Raspisivanjem novog javnog natječaja očito je da je Grad odlučio potražiti novog koncesionara ili samo građanima dokazati da su "konci" u njihovim rukama, a ne u rukama koncesionara koji je nekoliko važnih natječaja, poput onoga za izgradnju dijelova Lovrinačke ulice, Puta Vrborana i Puta Kile te rekonstrukciju raskrižja Lovrinačke i Vukovarske ulice – vratio na početak.
 

Nino Vela, zamjenik splitskoga gradonačelnika, za "Slobodnu" je kazao kako raspisivanjem ovog natječaja Banovina "jednostavno koristi zakonske mogućnosti da svake godine stavi na provjeru gradske koncesionare", te je dodao da nije riječ o nezadovoljstvu postojećim koncesionarom i da "taj sukob nije onakav kakav se nekome želi prikazati".

Valja se prisjetiti da je upravo Vela u lipnju ove godine kazao kako ga "žalosti ponašanje tvrtke 'Point Split' po pitanju žalbi na natječaj za izgradnju pristupnih prometnica na Kili", te da "to ozbiljno narušava daljnju suradnju".

Uvjeti natječaja

Bez obzira na "prave" razloge pokretanja natječaja za održavanje nogostupa i javnoprometnih gradskih površina, činjenica je da se još neko vrijeme neće znati koje su se tvrtke nadmetale za "Pointov" posao. Budući da se sadašnji gradski koncesionar žalio na uvjete natječaja, provjerili smo koje su razlike između prošlogodišnjeg i ovogodišnjeg javnog nadmetanja.

Važno je naglasiti da je prošle godine bilo potrebno ispuniti uvjete za četverogodišnji okvirni sporazum, dok se ove godine natječu za održavanje gradskih površina u jednogodišnjem razdoblju.

Tako je za četverogodišnje razdoblje održavanja uvjetovano da ponuditelj ima najmanje dva ovlaštena voditelja građenja, od kojih jedan mora biti stalno zaposlen i od kojih jedan mora imati minimalno petogodišnje iskustvo na poslovima iste ili slične vrste, dok za jednogodišnje razdoblje treba imati najmanje jednog voditelja.

Prošle godine bilo je potrebno pet vozača C kategorije, dok je u ovogodišnjem natječaju izražena potreba za samo dva takva vozača. Ovo su samo neki od primjera iz kojih je jasno da su uvjeti natječaja koje ponuditelji moraju ispuniti puno slabiji u odnosu na prošlu godinu, tako da će biti zanimljivo doznati detaljne razloge "Pointove" žalbe.

Naslovnica Split