Dalmacija Split

nije iznenađen

Smijenjeni direktor 'Prometa' bez dlake na jeziku: U Županiji smo sve dogovorili, a onda su mi izbili volan iz ruku!

nije iznenađen
Tomislav Vojnović

Često čujemo konstataciju koja ide otprilike ovako - kada ste izabrani za direktora gradskog komunalnog poduzeća, od prvog dana su vam koferi spremni za odlazak. Toga je bio svjestan i Tomislav Vojnović, smijenjeni direktor "Prometa", koji je upravo istu stvar govorio kada je prije dvije godine imenovan za čelnog čovjeka javnog prijevoznika.

Iskazivanje nepovjerenja Skupštine ovog trgovačkog društva na sjednici održanoj 21. prosinca prošle godine tako ga nije previše iznenadila, mada priznaje kako se na početku zasjedanja nije baš dalo naslutiti kakav mu se scenarij sprema.

- Skupština nije usvojila moj plan poslovanja, to je njihovo legitimno pravo i ja to poštujem. A kada se to dogodi, kada vidite da nemate podršku suvlasnika, onda je jedini moguća opcija razlaz, što se na kraju i dogodilo. Ja sam na toj sjednici predstavio i novi plan restrukturiranja u šest glavnih točaka, za koji su skupštinari rekli da su "očekivali više". Plan je izrađen nakon zajedničkog sastanka u Županiji u listopadu ove godine, gdje su dogovorene aktivnosti koje se trebaju odraditi u najskorije vrijeme - navodi Vojnović u razgovoru za naš list.

Ono što mu je Grad Split kao većinski vlasnik još zamjerao je dinamika potpisa ugovora o pružanju javne usluge u prijevozu putnika s ostalim gradovima i općinama suvlasnicima "Prometa". Vojnović navodi kako su ih predstavnici tvrtke sve obišli te ih upoznali s detaljime uredbe 1370.

- Prema našim izračunima sukladno toj direktivi, na kojima su radile sve stručne službe firme, odnosno svi rukovoditelji sektora na čelu sa mnom, neke jedinice lokalne samouprave trebale su izdvajati mnogo veća sredstva, a kada ukupno zbrojimo sve iznose, to je dva do tri puta više nego do sada. Napominjem kako je to ključni dokument koji tvrtki konačno jamči samoodrživost i pozitivan financijski rezultat, čime "Promet" više ne bi bio gubitaš, a i preduvjet je povlačenja novca iz EU fondova. Važno je naglasiti da je uredba donesena još 2007. godine, te da je krajnji rok za njezinu primjenu do prosinca ove godine - pojašnjava naš sugovornik i dodaje kako su se predstavnici suvlasnika najviše bunili na sam izračun za koji su smatrali da nije dovoljno dobro objašnjen, mada je, veli, većina bila načelno suglasna da ugovore potpiše.

Nastavlja kako se, poštujući odredbe te direktive, plan poslovanja za 2019. godinu radi na temelju brojki iz prethodne godine, no stvarni se obračun radi kvartalno za tekuću godinu. Zbog toga se, kaže, iznos subvencije u studenom razlikovao od onog u listopadu, jer su tek tada mogli biti dobiveni konkretni podaci.

Podsjeća kako ga je nakon što je preuzeo upravljanje "Prometom" zatekla tvrtka s neefikasnom organizacijom, manjkom vozila i vozača, starim voznim parkom, zastarjelim tarifnim sustavom, nedovršenim sustavom ticketinga i opterećena sudskim sporovima koji su se nagomilali tijekom godina.

- Uvidjevši sve to, zadao sam sebi ciljeve koji su u velikom dijelu bili i u planu restrukturiranja prezentiranog na zadnjoj Skupštini. Ne zaboravimo da 2017. godine nije usvojen ni proračun Grada Splita, pa je zbog toga propao prvi pokušaj nabave rabljenih autobusa, iznos subvencije je bio manji, a nije više bilo ni prihoda od parkinga. Nadalje, nismo tada imali ni gradonačelnika, već samo Vladinu povjerenicu, koja nije imala zakonske ovlasti sazivanja Skupštine. Dogodila nam se tada i blokada od strane odvjetničkog društva Lubina. Nakon donošenja proračuna u rujnu te godine, uspjeli smo preko operativnog leasinga nabaviti devet polovnih autobusa po jako povoljnim uvjetima kako bi uopće mogli ispoštovati vozni red - prisjeća se.

U svom dvogodišnjem radu posebno je ponosan na pripremu dokumentacije za nabavu 34 nova autobusa u sklopu programa "No regret" koji su sufinancirali u stopostotnom iznosu EU fondovi i Ministarstvo regionalnog razvoja, za koje je ugovor potpisan 18. siječnja te je počeo teći rok njihove proizvodnje i isporuke.

- Kada tome pridodamo još 18 vozila koji se nabavljaju preko ITU mehanizama, za koje će se za par dana raspisati natječaj, dolazimo do brojke od 52 vozila, što je najveća nabavka vozila u povijesti ove firme, ukupne vrijednosti 110 milijuna kuna, od čega je 105 milijuna bespovratno. Protekle dvije godine bile su za mene jedan veliki izazov, radilo se u zaista teškim uvjetima. Žao mi je što svoj program nisam dovršio do kraja, ali se nadam da će sljedeća uprava to učiniti, jer će imati potporu Skupštine - podvukao je Vojnović.

Plan restrukturiranja

Plan restrukturiranja koji je Vojnović napravio, podrazumijevao je šest ključnih točaka:

1. Provedba uredbe 1370, odnosno potpisivanje ugovora sa svim suvlasnicima 'Prometa' o pružanju javne usluge prijevoza putnika

2. Nova nabavka autobusa putem EU fondova

3. Novi sustav ticketinga

4. Novi tarifni model prema kojem bi svaka jedinica lokalne samouprave bila zasebna tarifna zona kako bi se lakše izračunala nadoknada troškova

5. Nova organizacijska struktura u kojoj bi se broj sektora sa sedam smanjio na četiri ili pet, te nova sistematizacija radnih mjesta i novi kolektivni ugovor

 

Naslovnica Split