Dalmacija Split

Zlatni asfalt

Banovina 'šminka' Hercegovačku: uređuju se prometnice oko budućeg autobusnog kolodvora, evo koliko milijuna kuna će Splićani platiti uređenje samo jednog kilometra ceste

Zlatni asfalt

U natječaju se kao jedna od odrednica spominje raskrižje Hercegovačke s Ulicom Stinice, ali tu je napravljena očita pogreška, jer se ta prometnica već dvadesetak godina zove – Put Stinica

Posljednjih tjedana često spominjana izgradnja (privremenog) autobusnog kolodvora u Kopilici, koji se planira otvoriti početkom ljeta, ponukala je gradsku upravu da u ponedjeljak raspiše nadmetanje za izvanredno održavanje Hercegovačke ulice na potezu od raskrižja s Putom Stinica do Solinske ulice.

Vrijednost radova na dionici dugoj 1,1 kilometar procijenjena je na oko 2,25 milijuna kuna, a zahvat bi prema natječajnoj dokumentaciji trebao potrajati 65 dana. Građevinari koji su zainteresirani za sklapanje ugovora s Banovinom svoje će ponude morati dostaviti do 22. veljače, kad je zakazano i njihovo otvaranje.

Upravo je višedesetljetno nezavidno stanje Hercegovačke ulice, nekadašnjega glavnog ulaza u grad iz smjera Solina, u posljednje vrijeme isticano kao jedan od problema koji bi mogao dodatno usporavati promet kroz Kopilicu nakon otvaranja autobusnoga kolodvora i triju pratećih parkirališta, o čemu smo pisali i na stranicama naše Gradske rubrike. O tome se nedavno raspravljalo i na marginama prošlotjedne tribine koju je organizirala Udruga građevinskih inženjera, a stručnjaci su upozoravali na nedovoljnu propusnost ceste, koja je na zapadnom dijelu trase uglavnom zadržala gabarite otprije 80-ak godina, kad je prvi put bila modernizirana.

Iz izvedbenog projekta, na kojem se temelji aktualno nadmetanje, a riječ je o nacrtima koje je 2012. godine po narudžbi Županijske uprave za ceste izradila splitska tvrtka "Trivium", vidljivo je da se Hercegovačka ulica ni ovom prilikom neće proširivati, nego će se, među ostalim, obnoviti dio podloge i cijeli asfaltni sloj, izgradit će se pločnici na dionicama gdje nedostaju, a produžit će se prilazni i izlazni trakovi uz postojeće Inine benzinske crpke. U tom je kontekstu zanimljivo spomenuti kako su projektanti zabilježili da je "kolnički zastor u pogledu nosivosti u dobrom stanju", te da nema "značajnih oštećenja i većih deformacija", što govori o kvaliteti podloge postavljene na tadašnju Solinsku cestu.

– Zahvati "rekonstrukcije" ograničeni su na zahvate kojima se s minimalnim investicijskim ulaganjima postižu bitne poboljšice. Takvi zahvati opravdani su uzme li se u obzir očekivana dinamika realizacije konačnog rješenja – navodi se u uvodnom dijelu izvedbenog projekta izvanrednog održavanja prometnice kroz Kopilicu.

Kako bilo, bit će zanimljivo vidjeti kako će se u konačnici odvijati cijela priča budući da nije teško izračunati da je posao procijenjen na oko dva milijuna kuna po kilometru Hercegovačke ulice ili oko 20.000 kuna po metru. Trebalo bi to biti prvo uređivanje prometnice kroz Kopilicu nakon punih 10 godina, jer su posljednja značajnija "krpanja" obavljana uoči splitskog domaćinstva Svjetskog prvenstva za rukometaše u siječnju 2009. koje se odigravalo u Spaladium Areni, a nipošto ne treba zaboraviti i to da se sjeverni dio kolnika trenutno prekopava zbog postavljanja plinovodne mreže.

Brojke i slova

1,1
kilometar dug je 'odsječak' Hercegovačke ulice koji će se obnavljati ovim gradskim projektom

20
tisuća kuna mogli bi koštati radovi po metru prometnice ako vrijednost izabrane ponude u konačnici bude bliska procjeni

 

Naslovnica Split