Dalmacija Split

gradsko vijeće

U Banovini o problemima 'Prometa'; Blažević: Uz ovoliki gubitak nema onoga koji će to spasit, Vojnović: Nadam se da će ove godine biti manje bolovanja od strane 'ljetarista'

 gradsko vijeće

U popodnevnim satima, u nastavku sjednice splitskog Gradskog vijeća izvještavalo se o radu komunalnih poduzeća za prošlu godinu.

- Može li Promet raditi samostalno bez subvencija i biti u plusu? - zanimalo je Renata Čupića iz stranke Pametno.
Nastavlja kako je davno bilo govora o restrukturiranju ove tvrtke te ga zanima što je s tim.

- Mogu li se povećati prihodi od prijevoza putnika? Ne prejudiciram, ali indikativno je da se puno djelatnika razboli kada počne školska godina – veli Čupić.

Ante Bradarić Šljujo (Most) je istaknuo kako je uprava trebala biti spremna na izuzeće parkinga iz firme te pronaći neko rješenje za gubitak koji iznosi od 9,7 milijuna kuna.

- Koliko nelegalni prijevoznici utječu na manji broj prevezenih putnika? Nisam baš vidio da se uprava pretrgla oko rješavanja ovog problema, više se tome posvetila inicijativa "Poštujte naše stanice". Ako već fali vozača, zašto se ne zapošljavaju na neodređeno? Zanima me što radite na unaprijeđenju prodaje karata? Potrebna je hitna sistematizacija radnih mjesta, jer je oko 50 posto zaposlenih u administraciji – naglasio je Most-ov vijećnik.

Tonči Blažević (HSLS) pohvalio je Promet zbog direktive 1370 te da se nada da će i ostali vlasnici potpisati tu uredbu.

- Sistemski se stvari još 90-ih nisu postavile kako treba, nisu zan sve krivi ni direktori. Povući ću paralelu - "Split parking", koji se izdvojio je firma koja pokušava, a "Promet" je firma koja čeka.

Logično je da gubitak bude 10 milijuna kuna, to je upravo ono koliko fali od parkinga, koji je ovom poduzeću bio tiha subvencija. Moramo iskoristiti prilike kao što su dnevne i višednevne karte da bismo privukli nove putnike. Gubitak Prometa je 105 milijuna kuna ukupno, nema toga koji će to spasit iz poslovanja budućih razdoblja – zaključio je.

Replicirala mu je Ljubica Vrdoljak (HDZ)koja je rekla da nije riječ o nikakvom sistemskom problemu.

- Radi se o racionalizacijama. Ne volim se uspoređivati s kolegama iz Prometa jer je ta firma prije bila uspješnija od Čistoće. Znači tko upravlja društvom i kakva je organizacija – kazala je.

Tomislav Prljević (HDZ) također je replicirao kazavši kako je gubitak od 10 milijuna kuna zapravo novac naših građana.

- Suštinski je problem u nerentabilnim linijama. Koliko je moralno da parking dajemo da pokriva te gubitke? - pita se i dodaje kako svi suvlasnici trebaju preuzeti svoj dio odgovornosti.

Konkurencija još više jača i Promet će padati još više, zato je potrebno restrukuriranje po tržišnim uvjetima – dodao je još Čupić.

Joško Markić (SDP) pitao je direktora Tomislava Vojnovića kada očekuje potpisivanje uredbe 1370 od ostalih gradova i općina suvlasnika i kako one koji nisu tome skloni misli motivirati. Želio je odgovor na pitanje kada se može očekivati novi ticketing.

U raspravi je Ante Čikotić (Most) pitao je jesu li poduzete aktivnosti oko punionice plina.

Marijana Puljak (Pametno) navela je kako javni gradski prijevoz postaje socijalna i politička kategorija.

- Ovakvo stanje dugoročno nije održivo. Uvijek ponavljamo jedan te isti izvještaj. Postavlja se pitanje odgovornosti za ovakvo gomilanje dugova – kazala je Puljak.

Nakon vijećnika riječ je dobio direktor Vojnović.

- Moje mišljenje je da svih godina Promet imao poslovni model da su se vozile gradske i prigradske linije. Gradske su bile rentabilne, a zagorske nerentabilne. Ne pokrivaju se troškovi tih linija, osim subvencije karata. Model je bio da se to vozi, a da prihodi od parkinga to pokrivaju. Kad se parking izdvojio, stvorio se taj "gap" koji nitko ne može popuniti.

Poslovni model Prometa je održiv samo na području grada Splita. Samo je Grad Split potpisao uredbu 1370. Dok ostali vlasnici ne potpišu, ovo nije održiv model. Županija se mora uključiti u ovu priču. Da smo potpisali 1370 sa svim vlasnicima, imali 7,2 milijuna kuna više nadoknade troškova – kazao je.

Što se tiče strukture zaposlenih, kazao je da nije istina da je 50 posto ljudi u administraciji, već se radi o deset posto.

- Radimo na uštedama i novoj sistematizaciji, bez toga nema napretka. Parkiranje nelegalnih prijevoznika je veliki problem, radimo s nadležnima u Gradu i Županiji na rješavanju tog problema. Par puta su došli predstavnici konkurencije da kupimo firme, ali nisam htio čuti o tome.

Nezahvalno je govoriti o prognozi sudskih sporova, pa ne mogu odgovoriti na to pitanje. Što se tiče smanjenja broja putnika, to je trend prisutan kod svih prijevoznika. Imali smo 1,2 milijuna kuna manje inkasa nego u srpnju i kolovozu prošle godine. Istina je da su i taksisti tu pridonijeli, osim manjeg broja učenika i umirovljenika. Nadam se da će ove godine biti manje bolovanja od strane "ljetarista" – podvukao je Vojnović napomenuvši kako je krenula nabava novih vozila, te da je ntječaj za ticketing je otvoren do 30. studenog.

Kazao je kako nije razmišljao o stavljanju mandata na raspolaganje, ali da je i to moguće te da mu to nije nikakav problem.

Izviješće o poslovanju Prometa za 2017. godinu usvojen je većinom glasova.

Problemi Čistoće

Iduće na redu bilo je poslovanje "Čistoće".

Jakov Prkić pita direktora je li prijavljena prijetnja koju su zaposlenici dobili od nekih naših sugrađana kad je u pitanju čišćenje Matejuške. Pitao je još ima li saznanja da je prije njegovog mandata bilo nekih sumnjivih poslova s tvrtkom "Gradatin" od koje su se nabavljali kontejneri i vozila.

Kako se trenutno rješava problem prikupljanja bio otpada, zanimalo je, između ostalog Antu Čikotića.

Miroslav Delić, direktor ove komunalne tvrtke odgovarajući na pitanja vijećnika kazao je kako poziva sve da dođu u tehničku službu gdje je na tisuće kontejnera, za koje nema još lokacija. Za osiguravajuće kuće godišnje izdvoje oko 500.000 kuna. Što se tiče Gradatina, rekao je da ne zna što je bilo prije, te da nastoje prilikom nabave imati što više ponuda.

- Planiramo do kraja godine novi sustav obračuna cijena te da ćemo i dalje imati najniže u odnosu na ostale gradove u Hrvatskoj. Što se tiče kompostiranja, da bi sustav funkcionirao, komunalno društvo mora najviše potegnuti. Za sada nemamo ni sortirnicu, ni kompostanu – kazao je Delić. Izviješće je usvojeno.

Naslovnica Split