Dalmacija Split

SPORNE ODLUKE

Sindikat vozača: Političari doveli 'Promet' do 90 milijuna kuna minusa

SPORNE ODLUKE
'Zar su hipoteke izlaz iz teškoća?' pitaju se sindikalci Mario Todorić/EPH

Sadašnje stanje posljedica je nemara i neodgovornosti njegovih vlasnika i suvlasnika, odnosno političara koji su kroz sazive skupština i nadzornih odbora donosili ključne odluke, smatraju sindikalisti

Zbog novonastale situacije u "Prometu", koji slovenskom "A-Cosmosu" mora isplatiti oko 40 milijuna kuna u obrocima, uz već prijašnji problem prenesenih gubitaka, sindikati u javnom prijevozniku ističu kako je sadašnje stanje posljedica nemara i neodgovornosti njegovih vlasnika i suvlasnika, odnosno političara koji su kroz sazive skupština i nadzornih odbora donosili ključne odluke.

– Sindikat vozača i prometnih radnika smatra kako je upravo nepoštovanje Društvenog ugovora tijekom proteklih godina dovelo "Promet" u dubiozu od oko 90 milijuna kuna, koliko trenutačno iznose preneseni gubici zajedno s obvezom isplate ljubljanskoj tvrtki. Skupština naše tvrtke je tijelo koja odlučuje o rasporedu dobiti, odnosno o načinu pokrivanja gubitka.

Nažalost, uvijek su se minusi pokrivali na način da se smanjivao temeljni kapital, a gubici su se prebacivali u sljedeću poslovnu godinu iz koje se od eventualne dobiti trebao nadomjestiti taj minus. To je bilo nemoguće jer smo svako novo poslovno razdoblje završavali gubitkom – navodi Teo Bulić, predsjednik Sindikata.

Iz toga je jasno, dodaje sindikalist, da su upravo predstavnici gradova i općina u različitim sazivima "Prometove" Skupštine, ne poštujući Društveni ugovor o osnivanju poduzeća, kršili propise i dovodili komunalno poduzeće u dubioze.

– Sada se kao rješenje za sve probleme nudi fiducija na naše zemljište i odvajanje parkirališta bez jasnih strateško-razvojnih i financijskih pokazatelja za budućnost "Prometa", pa tako i za očuvanje radnih mjesta. Sindikati nisu zadovoljni ovakvim ad hoc rješenjem bez da se svi suvlasnici izjasne kakav obujam poslova (ne) žele od naše tvrtke, na temelju čega bi trebali izraditi i kratkoročnu strategiju razvoja javnoga gradskog prijevoza – naglašava Bulić.

Naš sugovornik zaključuje kako se u ovoj teškoj situaciji govori samo o vrijednoj nekretnini, a nitko ne spominje nužno restrukturiranje, nabavu autobusa, očuvanje radnih mjesta i same uvjete rada:

– Je li "Promet" namjerno doveden u ovu bezizlaznu situaciju nepoštovanjem propisa i ima li u ovoj priči mjesta za DORH i USKOK?
 

Naslovnica Split