Dalmacija Split

Brodosplit izgradio čelične brane koje će Veneciju spasiti od potapanja

Nakon odabira Brodograđevne industrije Split d.d. za najboljeg ponuditelja i uspješnog izvođača kompleksnog projekta kao ovaj, 50 milijuna eura vrijedan posao gradnje 41 čelične brane se odvija ugovorenom dinamikom. Jedna brana za morski prolaz Malamocco i jedna za prolaz Chioggia su gotova i spremna za isporuku, dok je 19 brana trenutno u različitim fazama procesa izrade, javljaju iz Brodosplita.

Naručitelj zahtijeva visoku točnost izrade čeličnih brana te dugotrajnu antikorozivnu zaštitu. Uske tolerancije izrade, najviše klase kvalitete, količina popratne dokumentacije čine da je ovaj projekt tehničko-tehnološki zahtjevniji od gradnje broda. Brodosplit isporučuje brane dimenzija 27-30 puta 20 metara, visine 4,5-5 metara i težine 300 tona.

Projekt je integrirani zaštitni sistem koji se sastoji od niza mobilnih brana koje su sposobne zatvoriti Venecijansku lagunu od Jadranskoga mora kada plima pređe utvrđenu razinu (110 cm) pa sve do maksimalnih tri metra. Radi se o prolazima Treporti, Malamocco, Chioggia i San Nicolo. Za gradnju brana za četvrti prolaz San Nicolo natječaj je upravo u tijeku i Brodosplit je dao svoju ponudu.

Predviđeno je postavljanje ukupno 78 brana, a konstruirane su kao specijalni rezervoari napunjeni zrakom, odnosno vodom. Napunjene vodom će ležati na dnu mora, a punjene zrakom će se podizati prema površini i zatvarati ulaze u lagunu. Kada se ispusti zrak, ponovno će se napuniti vodom i leći na dno mora. Tijekom tih nekoliko sati, Venecijanska laguna bi bila zatvorena i brodovi ne bi mogli slobodno ulaziti.

Ovim se poslom Brodosplit izrazito ponosi, ali i cijela Hrvatska jer će njime ostati vječno upisana na listi država koje su sudjelovale u jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije ukupno vrijednog više od 7 milijarda
eura i pridonijele spašavanju Venecije od velikih problema koje joj donosi plima.

Njime Brodosplit dokazuje da je uz brodove, u mogućnosti izgraditi i vrlo složene i zahtjevne čelične konstrukcije, te da svojim znanjem i iskustvom može konkurirati većini velikih svjetskih brodogradilišta, stoji u priopćenju za javnost Brodosplita.

PSD


Naslovnica Split