StoryEditorOCM
Dalmacija'Konzum' ostao u ledini

Bivši 'Agrokor' rasprodaje nekretnine: na Hvaru oglasili atraktivnu parcelu uz trajektno pristanište, evo koliko traže za više od 12 tisuća kvadrata na našem najsunčanijem otoku

30. srpnja 2019. - 11:05

Zagrebačka "Fortenova grupa", poznatija pod prijašnjim imenom "Agrokor", prodaje neaktivnu imovinu, pa je potencijalnim kupcima ponudila sedam komercijalnih nekretnina, jedno garažno mjesto te čak 108 zemljišta po Hrvatskoj.

Interes budućih vlasnika iskazivat će se u dvije faze, pri čemu će se do 16. rujna prikupljati neobvezujuće ponude, dok će "ozbiljni" kupci svoje ponude morati staviti na stol u razdoblju od 30. rujna do 30. listopada.

I dok se velika većina objekata i parcela nalazi u unutrašnjosti Lijepe naše, na popisu su i dva terena na području Dalmacije, oba u našoj županiji.

Manje zemljište nalazi se u dugopoljskoj poslovnoj zoni Podi, površine 3664 četvorna metra, a početna cijena iznosi nešto više od milijun kuna. Druga nekretnina je u Starome Gradu – Farosu, unutar granica građevinskog područja oko trajektnog pristaništa, zauzima 12.694 kvadrata, a potencijalni kupci trebali bi za tu parcelu izdvojiti najmanje 10,4 milijuna kuna, pri čemu jamčevina iznosi 10 posto od početne cijene.

Teren u Dugopolju nalazi se u zoni gospodarske namjene, i to proizvodne i poslovne, a lokalni propisi omogućavaju izgradnju podrumske etaže maksimalne visine 14 metara. Međutim, puno je atraktivnije zemljište na Hvaru koje je, prema Prostornom planu Staroga Grada, u zoni gospodarske namjene, pretežito poslovne, koja je kreirana prije više od 10 godina.

– Riječ je o zoni koja se nalazi iznad trgovačkog centra splitske tvrtke "Tommy", a namijenjena je proizvodnoj, uslužnoj i trgovačkoj djelatnosti. U ono doba govorilo se da će današnja kompanija "Konzum plus" na najvećem od kupljenih zemljišta graditi distribucijski centar za cijeli otok, hladnjaču i supermarket, ali to se nije dogodilo. Inače, spomenuta tvrtka u Starome Gradu uopće nema svoje trgovine, pa ova prodaja za grad ne predstavlja ništa osobito. Više bismo na tom mjestu voljeli vidjeti neki proizvodni pogon nego trgovinu – kaže Antonio Škarpa, gradonačelnik Staroga Grada.

Krševito zemljište koje je uglavnom obraslo niskim raslinjem prethodno je bilo privatno, a pristupa mu se preko javnog makadamskog puta. Inače, njegova bi vrijednost u budućnosti možda mogla i porasti izgradnjom obilaznice trajektnog pristaništa, kao dijela državne ceste Sućuraj – Hvar, jer bi ona išla uz sam rub parcela.

Za tu prometnicu je svojedobno napravljeno idejno projektno rješenje, pa je ishođena i lokacijska dozvola, ali je rok valjanosti tog dokumenta istekao, što od investitora zahtijeva obnovu cijelog postupka. No, očekuje se da će taj projekt s vremenom opet zaživjeti, što potvrđuje i sadašnja početna cijena zemljišta od 818 kuna (112 eura) po četvornome metru, koja nije baš zanemariva.

– U starogradskoj zoni predviđena je izgradnja pet objekata. Jedno od tih zemljišta kupila je moja tvrtka SGM, koja se bavi proizvodnjom medicinskih instrumenata. Tri zemljišta kupio je naš iseljenik iz Brusja, barba Jure Miličić, koji je tamo namjeravao graditi suhu marinu i još neke stvari, a najveću parcelu tvrtka "Konzum plus". Ja sam naknadno do moje parcele doveo kompletnu infrastrukturu, izlivena je i temeljna ploča, dok ostali nisu učinili ništa – veli Jakša Maroević, vlasnik SGM-a, sa sjedištem u Splitu.

Naš sugovornik na taj prostor namjerava preseliti svoj pogon iz Staroga Grada, s predjela Ivanje gomile, a najnoviji važan detalj u cijeloj priči je, kako tvrdi, tumačenje koje je dobio od Ministarstva turizma prema kojem se u sličnim zonama smiju graditi smještajni kapaciteti za sezonske radnike i objekti za njihovu prehranu, što bi u sadašnjim prilikama moglo biti itekako zanimljivo za potencijalne ulagače. Naime, na otoku Hvaru se u zadnje vrijeme uočava zabrinjavajući trend iseljavanja domaćih ljudi, ali i istodobnog zapošljavanja više od tisuću sezonaca tijekom ljetnih mjeseci.

Moguće je da je i "Fortenova grupa" krenula u prodaju zemljišta zato što je poslovodstvo te tvrtke shvatilo da na otoku de facto neće imati kome prodavati svoje proizvode. Boduli koji su uporni i ostali na svojoj didovini zbog toga se ni najmanje ne uzrujavaju, jer na škoju je ionako more trgovina u kojima su cijene značajno veće nego na kopnu.

Mnogi stoga sve češće odlaze do Splita ili Makarske da bi kupovali nešto jeftinije životne potrepštine, a time uštedjeli i koju kunu u kućnom budžetu.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 15:24