StoryEditorOCM
DalmacijaApsolutni pobjednici

Na top listi 10 najboljih trgovačkih tvrtki u Hrvatskoj čak tri su iz Dalmacije: evo tko je zasjeo na vrh s nevjerojatnih 267 milijuna kuna dobiti

5. svibnja 2019. - 21:00

Tri dalmatinska trgovca zauzela su mjesta na top-listi deset najprofitabilnijih maloprodajnih tvrtki u zemlji koje predvodi Lidl s 267 milijuna kuna dobiti, drugo je mjesto pripalo splitskom Tommyju sa 147,8 milijuna kuna dobiti, peti je omiški Studenac s 86,8 milijuna kuna, a deveti dubrovački Pemo s 29,5 milijuna dobiti.

Podaci su to koje je objavila Financijska agencija o poslovanju 2936 poduzetnika u trgovini na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama u 2017. godini, prema kojima je s dobiti poslovalo njih 67 posto, te je djelatnost ostvarila pozitivan konsolidirani financijski rezultat od 760,6 milijuna kuna, što je za trećinu više dobiti nego u godini ranije ili za 189,9 milijuna kuna.
U Fini i dodaju da su ukupni prihodi poduzetnika u maloprodaji u nespecijaliziranim prodavaonicama, iznosili 43,5 milijardi kuna i porasli su 12 posto na godišnjoj razini, dok su rashodi rasli 11 posto na 42,4 milijarde kuna.

Upola bolji nego godinu ranije

Fina navodi da je Splitsko-dalmatinska županija po kriteriju ostvarene neto dobiti u djelatnosti trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, prva u zemlji, ponajviše zahvaljujući ostvarenoj dobiti društva Tommy, te je cijela županija imala 317,8 milijuna kuna konsolidirane dobiti što je bilo 46 posto više nego godinu ranije ili za 100 milijuna kuna bolji rezultat, dok su poduzetnici iz Zagrebačke županije, drugi u zemlji, s 287 milijuna kuna dobiti, također najviše zahvaljujući Lidl Hrvatska sa sjedištem u Velikoj Gorici.

Poduzetnici u djelatnosti trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama na razini pet županija ostvarili su neto gubitak, s tim da su najveći gubitak od 205,8 milijuna kuna imali poduzetnici u Gradu Zagrebu, čemu je, objašnjava Fina, najviše doprinijelo društvo Mercator-H d.o.o. s gubitkom u iznosu od 303,8 milijuna kuna. Zagrebački trgovci su s minusom poslovali i godinu ranije, bio je za 3,8 milijuna kuna ili dva posto iznad ovog iz pretprošle godine.

Od ostalih dalmatinskih županija, trgovina na malo je s dobiti poslovala u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, ostvarivši plus od 40,5 milijuna kuna što je bilo gotovo 22 posto više na godišnjoj razini i u Zadarskoj koja je imala dobit od 35 milijuna kuna i godišnji rast od 15 posto.

Trgovci Šibensko-kninske županije našli su se među onima koji su poslovali s gubitkom, uknjiživši preklani minus od 11 milijuna kuna, a kako su s gubitkom od 6,6 milijuna poslovali i godinu ranije, taj je minus povećan za 68 posto.

Na rang-listi najvećih prihoda u trgovini na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, deset tvrtki je ostvarilo 26 milijardi kuna, polovinu prihoda svoje djelatnosti, a najveći ukupan prihod od 4,6 milijardi kuna ostvario je Lidl.

Jedini Dalmatinci na toj listi su iz Splitsko-dalmatinske županije, najbolje plasiran je Tommy, peti s 2,7 milijardi kuna prihoda, dok je Studenac sedmi sa 1,66 milijardi kuna prihoda.

Ima i minusa

Na toj su se listi našli i Spar Hrvatska na trećem mjestu s prihodima od 3,76 milijardi kuna kao i Kaufland s 3,6 milijardi kuna prihoda, no među dobitašima ih nema jer su, prema podacima Finina servisa Transparentno, preklani poslovali s gubitkom i to Spar sa 103,5 milijuna kuna, dok je Kauflandov minus iznosio 45,6 milijuna kuna.

Ni Konzum se ne nalazi među ovim poduzetnicima jer nije podnio financijski izvještaj za statističke i druge potrebe za pretprošlu godinu te njegovi rezultati nisu uključeni u ovu analizu, objašnjavaju iz Fine, navodeći da je ta tvrtka dostavila izvještaj za srhu javne objave i prema tim podacima, Konzum je preklani imao 10.487 zaposlenih, godinu ranije bilo ih je 11.500, ostvario je 9,3 milijarde kuna ukupnih prihoda i gubitak od 3,9 milijardi kuna.

 

10 najvećih po dobiti
Lidl Hrvatska, Velika Gorica, 267,17 milijuna kuna
Tommy, Split, 147,8 milijuna kuna
Pevec, Sesvete, 111, 4 milijuna kuna
Plodine, Rijeka, 110,48 milijuna kuna
Studenac, Omiš, 86,78 milijuna kuna
Müller, Zagreb, 85,6 milijuna kuna
Narodni trgovački lanac, Sesvete, 40,8 milijuna kuna
KTC, Križevci, 33,09 milijuna kuna
Pemo, Dubrovnik, 29,46 milijuna kuna
Gavranović, Zagreb, 29,3 milijuna kuna

 

Rast prometa traje 55 mjeseci!
Realni promet u trgovini na malo u ožujku pao je na mjesečnoj razini 1,8 posto, a porastao na godišnjoj razini 5,7 posto, nastavivši tako niz kontinuiranog rasta realnog prometa u maloprodaji koji traje 55. mjesec, od rujna 2014.
Prema novim podacima Državnog zavoda za statistiku, na godišnjoj je razini prodaja hrane, piće i duhana porasla za 2,7 posto, a promet od trgovine neprehrambenim proizvodima za 9,9 posto.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 21:28