StoryEditorOCM
DalmacijaOtvorili su obrte i sada rade kad im odgovara

Splićani Ante Pivić i Mario Jerčić otkrivaju kako je raditi fleksibilan posao za Uber

Piše PROMO
11. listopada 2018. - 17:24

U godinu dana koliko već radim imao sam oko 3500 vožnji, reakcije korisnika su dobre, što se može vidjeti i po prosječnoj ocjeni od 4,95 od mogućih 5, kazuju nam uberovci

U Splitu, jednoj od najznačajnijih perjanica hrvatskog turizma, koja posljednjih godina bilježi milijunske rekorde u dolascima i noćenjima, dolazak Ubera prije dvije godine označio je svojevrsnu revoluciju. Naime, ogroman broj turista privlači prvenstveno svojom bogatom poviješću i očuvanom gradskom jezgrom, ali je ujedno i prometno čvorište za velik broj iznimno atraktivnih otočnih destinacija, poput Brača i Hvara kao i drugih zemalja. U konačnici, računica je vrlo jasna – doda li se brojci nešto manjoj od 200 tisuća stanovnika, koliko ih Split broji u ostatku godine, još i dva milijuna turista, prometne su gužve ovdje blagorečeno svakodnevica.
Što se tiče domaćih ljudi, koji se mogu opustiti i ne razmišljati kako će svoju sljedeću vožnju platiti u visini prosječnog računa za struju, dolazak Ubera označio je i mogućnost dodatnog, privremenog, povremenog zaposlenja, kao i rada na puno radno vrijeme. Fleksibilnost uvjeta osigurala im je, tako, mogućnost da u Splitu i dalje ostanu raditi, živjeti sa svojim obiteljima, ne odlazeći u inozemstvo. Ili da se u grad pod Marjanom – vrate.
Jedan od njih je Ante Pivić kojemu je Uber omogućio da se nakon rada u inozemstvu ipak vrati u svoj Split.
– Radim već gotovo devet mjeseci za Uber. Počeo sam na preporuku prijatelja i čak sam i izvan sezone bio zadovoljan. Ljeto je, što se mene tiče, bilo odlično. Otvorio sam svoj obrt i počeo samostalno raditi kao Uber partner, pa potom zaposlio još nekoliko ljudi. Bila je najkompliciranija papirologija, ali što se tiče samog Ubera vrlo je jednostavno priključiti se. Zaradi se dovoljno. Usluga se podigla na viši nivo jer je svima stalo do ocjena zato što dobre ocjene omogućuju vožnju za Select, koji je nešto skuplja usluga – kaže Ante.
Kako je radio u inozemstvu, u smjenama od 12 sati, to mu je bila jedna velika promjena.
– Radi se više nego u Splitu. Odlučio sam da ću radije tu raditi i 12 sati te biti doma, nego za nekog stranca vani. Ovo što mi ovdje imamo nema nigdje. Nisam jedini, Uber je dosta ljudi zaposlio i liberalizirao tržište, a i korisnici su zadovoljniji, što čujem iz razgovora tijekom vožnji. Nisam još čuo negativan komentar što se tiče aplikacije, osim na gužvu po ulicama, ali to nije nešto na što mi možemo utjecati – kaže Pivić.
Splićanin Mario Jerčić za Uber vozi vlastiti automobil te je otvorio i obrt.
– U godinu dana koliko već radim imao sam oko 3500 vožnji, reakcije korisnika su dobre, što se može vidjeti i po prosječnoj ocjeni od 4,95 od mogućih 5. Dodatnu zaradu i djelatnost posložio sam tako da za Uber vozim nakon regularnog posla i vikendom. Ovaj posao je čista pozitiva, radiš s osmijehom, iako se dosta radi, može se dobro zaraditi. Sustav je dobro posložen, nikakvih problema za sad nisam imao, ni od korisnika ni od drugih vozača – kaže nam Mario.
Ističe i da nerijetko ima i duže vožnje pa je tako prije koji dan grupu Engleza iz Splita vozio u Tisno na glazbeni festival.
Zakonske promjene koje su utjecale na rad svih partner vozača nije, kaže, ni primijetio.
– Uber nam je pomogao jer su nas proveli kroz sve promjene, kao i Ured za gospodarstvo u Splitu, u kojem su bili ljubazni i na vrijeme sve odradili. Na kraju treba pohvaliti i službe u Gradu jer nam je dozvola za rad realizirana za nekoliko dana – tvrdi ovaj vozač Ubera koji takve promjene pozdravlja jer smatra da podižu kvalitetu usluge.
– Svi vozači sada moraju položiti ispit za vozača. Novi zakon je omogućio bolju kvalitetu usluge za krajnje korisnike, novija su vozila i vozači moraju biti stariji od 21 godinu. Od 2021. vozila neće biti starija od pet godina. Koristim vlastito vozilo za svoj obrt, radim samostalno. Na neki način me "pogodio" novi zakon jer sam imao vozilo starije od sedam godina. Morao sam ga prodati i kupiti novi automobil, no ima računice. Radim samo tijekom dana, noći izbjegavam, kao i rad vikendom. Ljeti najviše prevozimo turiste, čak i oni koji kod kuće ne koriste Uber ovdje ga instaliraju, na preporuku vlasnika apartmana kod kojih odsjednu, zbog najpovoljnijeg prijevoza, ali i najjednostavnijeg – poručuje Mario.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 22:25