StoryEditorOCM
Dalmacija42 vozila

Grad dao zeleno svjetlo za još 11 novih taksista; "Od Lukšića do Gomilice naplatio mi je 80 kuna!"

Piše PSD.
4. travnja 2013. - 22:02

Umjesto neograničenog broja taksi-vozila i tržišne utakmice, na kaštelanskim bi se ulicama uskoro trebala naći 42 taksija, a sada ih je 31. Odlučilo je to Gradsko vijeće Kaštela vodeći se pravilom da se na svakih 1050 stanovnika Kaštela može izdati jedna dozvola za taksi-prijevoz. 

Budući da, prema posljednjim podacima MUP-a, u Kaštelima živi oko 45 tisuća stanovnika, gradski vijećnici povećali su broj postojećih dozvola za 11.

Kako ni ova odluka, kao ni brojne druge u Kaštelima, nije naišla na kompromis svih kaštelanskih vijećnika, njezino usvajanje nije prošlo kako se očekivalo, pa su vijećnici SDP-a napustili sjednicu tvrdeći da se o ovoj važnoj temi nije razgovaralo sa svim taksistima i saslušalo njihove probleme. Isto mišljenje imali su i u HDZ-u.

Inače, prijedlog odluke, koju je potpisao pročelnik Ronald Rejo, nije sadržavao limitirani broj dozvola za obavljanje ove djelatnosti, nego je bio liberalan u skladu s tržišnom utakmicom. 

Vijećnica je, kao i uvijek kad se raspravlja o taksijima, bila prepuna taksista, a tijekom rasprave mogla su se čuti razna mišljenja i prijedlozi. 

U ime Ceha taksista govorio je Zlatko Filipović, koji je izrazio svoje nezadovoljstvo brojem dodatnih dozvola, upozorivši još jednom na teško stanje u kaštelanskom taksi-prijevozu, gdje taksisti rade samo tijekom ljetne sezone, dok zimi doslovno preživljavaju.

Dvije minute 80 kuna

S “preživljavanjem” taksista ne bi se složila jedna naša sugrađanka, koja je njihove “masne” cijene osjetila na svojoj koži. S imenom nije željela u javnost, no s nama je podijelila svoje iskustvo koje je doživjela jednog jutra kad joj je automobil ostao u kvaru na području Kaštel Lukšića. 

− Taksi me je ukrcao na magistrali u Lukšiću i vozio me je do Kaštel Gomilice. Kad je stao i rekao mi “80 kuna”, nisam mogla doći k sebi. 

Oderao me je za dvije minute vožnje. Nevjerojatno. U Zagrebu, gdje često boravim, za 80 kuna taksijem možete s jednog kraja grada na drugi. Malo kome pada na pamet paliti vlastiti automobil. Ne isplati se, posebno vikendom kad mladi izlaze van.

 Pred noćnim se klubovima i po pola sata čeka slobodno vozilo, a mijenjaju se kao na traci. Ljudi su snizili cijene i rade punim pogonom. Umjesto da ih je više i da snize cijene, ovi naši deru građane. Pa zamislite koliko bi imali posla da rade kao Zagrepčani − pita se naša sugovornica.

Leko vozi za 20 kuna

Upravo za takav taksi zalažu se u tvrtki “Leko grupa”, u kojoj tvrde da taksisti mogu imati posla i tijekom cijele godine, ali uz konkurentnu organiziranost diljem svih Kaštela i konkurentnu cijenu.

 − Tvrtka “Leko grupa” ima namjeru na ulice dovesti luksuzne automobile i zaposliti nezaposlene vozače sa Zavoda za zapošljavanje. S ekonomskim stručnjakom utvrđen je financijski plan te nam je za realizaciju potrebno 20 dozvola za isto toliko automobila. Taksiji tvrtke “Leko” ne bi, poput sadašnjih, bili vezani samo uz Zračnu luku i Marinu Kaštela, nego za cijela Kaštela u kojima bi prijevoz od točke A do točke B koštao samo 20 kuna. 

Na takav bismo način, među ostalim, omogućili našim sugrađanima jeftino korištenje taksi-prijevoza i približili im kulturu korištenja taksija − kazao je u ime te tvrtke Silvio Knežević, te se osvrnuo i na činjenicu da iako taksisti zimi, zbog cijene i organizacije, nemaju dovoljno posla, tijekom ljeta kronično ih nedostaje, pa se zna dogoditi da putnike iz Zračne luke voze prijevoznici iz drugih gradova, prijevoznici na crno i slično. 

Knežević je također naveo primjere kada “ceh” plaćaju krajnji korisnici, i to neodazivanjem taksista na pozive, dugim čekanjem ili preskupom vožnjom, što bi se znatno smanjilo dolaskom tvrtke “Leko” na taksi-tržište. No, kako je Gradsko vijeće donijelo odluku o samo 11 novih dozvola, a pri izdavanju dozvola postoje uvjeti prednosti, građani Kaštela još će neko vrijeme pričekati na pogodnosti taksi-prijevoza kakve postoje u drugim gradovima.

JAKOV ŽARKO

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 04:27