Dalmacija Split županija

tri županije i tri politike - svaka bi htjela svoju zračnu luku, od stankovaca,preko pokrovnika do šestanovca

GUŽVA NAD DALMACIJOM Imat ćemo pet zračnih luka na prostoru od 150km!?

tri županije i tri politike - svaka bi htjela svoju zračnu luku, od stankovaca,preko pokrovnika do šestanovca

Ostvare li se najavljeni projekti, srednja Dalmacija bi na svakih 30 kilometara imala jednu zračnu luku! Na potezu od Zemunika, gdje je zadarski aerodrom, do splitskog Resnika, planiraju se još dvije zračne luke: u Stankovcima i u Pokrovniku. A istočno

 

Kad bi se ostvarili svi projekti već upućeni u realizaciju, Dalmacija bi na svakih 30 kilometara imala jednu zračnu luku! Na potezu od Zemunika, gdje je zadarski aerodrom, do splitskog Resnika, planiraju se još dvije zračne luke: u Stankovcima i u Pokrovniku. Iza Resnika slijedi Šestanovac, gdje su zamislili primati čak i interkontinentalne letove!
Bitka za nove aerodrome ne vodi se od jučer. Trideset-četrdeset godina zamišljan i planiran aerodrom na Pokrovniku, koji se nalazi u Prostornom planu Županije šibensko-kninske, mogao bi dovijeka ostati samo puka sanja. Od prve ideje do aktualnih Izmjena i dopuna Prostornog plana Županije, pokrovnički, odnosno šibenski aerodrom rastao je u planovima i mašti od sportskog, do veće zračne luke, putničke i teretne (u kojoj bi, kažu kronike svega po novinama pisanoga na tu temu, posla našlo i “tisuću ljudi“, božeprosti kao na sada predloženim golfskim terenima...) da bi se u rečenim Izmjenama PP velike ambicije svele na početak: na sportsku zračnu luku s mogućnošću širenja.

U međuvremenu, potrošeni su i neki novci na planiranje aerodroma Pokrovnik, pisalo se svojevremeno i o naručenoj (!?) izradi projekta velike zračne luke na tom mjestu i silnim investitorima koji su se pojavili. Protiv ideje velikog aerodroma pobunili su se stanovnici okolnih sela, ali naposljetku i Grad Drniš koji je tražio da se u Izmjenama Prostornog plana Pokrovnik tretira kao sportska zračna luka s mogućnošću širenja.

Avioni bi se sudarali u zraku...

Kroz priču o tom aerodromu prošetali su se brojni investitori, moćne inozemne tvrtke koje su ko zapete puške čekale na znak za početak posla, govorilo se vrlo konkretno o razgovorima s Norvežanima, Izraelcima, Kanađanima..., a prošetale su se tuda i političke ambicije i kombinacije. Pače, postojalo je i poduzeće Aerodroma Pokrovnik “u osnivanju“!

A posljednja vijest kaže: u nedalekim Stankovcima, doduše na području druge, Zadarske županije, najdalje za sedam mjeseci počinje izgradnja prvog aerodroma u dalmatinskom zaleđu! U novinama stoji da je “zeleno svjetlo“ jednom od najvećih projekata Zadarske županije dalo već Ministarstvo zaštite okoliša te da je sada najveći posao na Općini Stankovci.

U tekstu se ne spominje ministar prometa Božidar Kalmeta, ali su na slici uz tekst ministar Kalmeta i načelnik Općine Stankovci Željko Baradić... Govori se o projektu teškom 35 milijuna eura koji će odmah zaposliti 60 ljudi. Taj, piše, najveći avionski servis za jugoistočnu Europu imao bi pistu dužine 1400 i širine 25 metara, spremnu primiti zrakoplove od 70 putnika, itd., itd.

Sve prostorne kondicije opisane uz stankovački aerodrom kao da su napravljene na indigo s pokrovničkim: blizina (istih) dalmatinskih gradova, prometnih čvorišta, (istih) nacionalnih parkova, marina...

I dok šibensko-pokrovnička “točka objedinjavanja zračnog prometa Dalmacije“ u ideji traje 30-40 godina, ima Studiju opravdanosti izgradnje i nalazi se u
Prostornom planu Županije šibensko-kninske, od nje sasvim sigurno neće biti ništa kad se sagradi onaj u Stankovcima. Tako govori najjednostavnija laička logika.

Čemu dva aerodroma na udaljenosti od 40-45 kilometara cestom? Da im se avioni sudaraju u zraku!?...
Šibenski župan Goran Pauk s tim se ne slaže:
ZRACNE LUKE
- To ne isključuje mogućnost gradnje aerodroma na Pokrovniku, on je i u našem postojećem Prostornom planu a ostaje i u Izmjenama i dopunama Plana. Na nama je da planiramo, a na investitorima da grade.  
Dva sna o aerodromu “na pedalj mista“ Dalmatinske zagore nemaju previše opravdanja. Samo je pitanje tko je na tom “pedlju mista“ bio jači, snalažljiviji, agilniji, i zašto...

 

 

jordanka grubač

 

 

Baradić: Je li Pokrovnik skinut zbog Stankovaca?

- Poznata mi je ideja aerodroma na Pokrovniku, ali čuo sam da kad su saznali za Stankovce, da su ga skinuli iz Prostornog plana - je l’ točno, vi ćete bolje znati... Godišnje se broj aviona na našim aerodromima povećava za 7-8 posto, ova dva naša aerodroma, Zemunik i Split, ljeti su strašno opterećeni, a imate, na primjer, slučaj da vam dođe avion s poštom i zauzme pistu uru vrimena!

Da ne govorim o avionima biznis klasa koji dolaze vikendom... I onda, došli su ljudi koji znaju više o tome, pilot i predsjednik Aerokluba “Ban”, Josip Crnčević, registrirao je firmu Aerodrom Stankovci i spreman je financirati kompletnu projektnu dokumentaciju.

Prije dvije godine aerodrom u Stankovcima stavljen je u Prostorni plan Županije, a prošlih dana predstavljen je detaljni plan izgradnje. S tim aerodromom postat ćemo prepoznatljivi u svijetu, njime dobivamo dodanu vrijednost i gospodarski zamah.

U planu je i izgradnja pedesetak hangara da bogata klijentela ima gdje ostaviti avion, ali i servis za njih. Planira se izgradnja motela, kockarnica..., a to su vam gosti koji neće tražiti hotel s pet zvjezdica, nego ih od petka do nedilje treba dobro ugostiti u konobi uz vatru i to naplatiti - kaže stankovački općinski načelnik Željko Baradić.

Dželalija: To je neprimjereno

- Gradnja aerodroma u Stankovcima neprimjerena je u odnosu na sve što smo napravili oko Pokrovnika: na Prostorni plan i Studiju opravdanosti izgradnje još iz 1996. Riječ je o državnom zemljištu, o najpovoljnijem položaju u odnosu na gradove, luku, željeznicu, prometnice, riječ je o najpovoljnijoj ruži vjetrova na području Dalmacije, u blizini je sva potrebna infrastruktura, a dobili smo i suglasnost Ministarstva prometa. Ostajemo kod ideje o gradnji aerodroma Pokrovnik - kaže drniški gradonačelnik Ante Dželalija.

Naslovnica Split županija