Kad bi se ostvarili svi projekti već upućeni u realizaciju, Dalmacija bi na svakih 30 kilometara imala jednu zračnu luku! Na potezu od Zemunika, gdje je zadarski aerodrom, do splitskog Resnika, planiraju se još dvije zračne luke: u Stankovcima i u Pokrovniku. Iza Resnika slijedi Šestanovac, gdje su zamislili primati čak i interkontinentalne letove!
Bitka za nove aerodrome ne vodi se od jučer. Trideset-četrdeset godina zamišljan i planiran aerodrom na Pokrovniku, koji se nalazi u Prostornom planu Županije šibensko-kninske, mogao bi dovijeka ostati samo puka sanja. Od prve ideje do aktualnih Izmjena i dopuna Prostornog plana Županije, pokrovnički, odnosno šibenski aerodrom rastao je u planovima i mašti od sportskog, do veće zračne luke, putničke i teretne (u kojoj bi, kažu kronike svega po novinama pisanoga na tu temu, posla našlo i “tisuću ljudi“, božeprosti kao na sada predloženim golfskim terenima...) da bi se u rečenim Izmjenama PP velike ambicije svele na početak: na sportsku zračnu luku s mogućnošću širenja.
U međuvremenu, potrošeni su i neki novci na planiranje aerodroma Pokrovnik, pisalo se svojevremeno i o naručenoj (!?) izradi projekta velike zračne luke na tom mjestu i silnim investitorima koji su se pojavili. Protiv ideje velikog aerodroma pobunili su se stanovnici okolnih sela, ali naposljetku i Grad Drniš koji je tražio da se u Izmjenama Prostornog plana Pokrovnik tretira kao sportska zračna luka s mogućnošću širenja.
Avioni bi se sudarali u zraku...
Kroz priču o tom aerodromu prošetali su se brojni investitori, moćne inozemne tvrtke koje su ko zapete puške čekale na znak za početak posla, govorilo se vrlo konkretno o razgovorima s Norvežanima, Izraelcima, Kanađanima..., a prošetale su se tuda i političke ambicije i kombinacije. Pače, postojalo je i poduzeće Aerodroma Pokrovnik “u osnivanju“!A posljednja vijest kaže: u nedalekim Stankovcima, doduše na području druge, Zadarske županije, najdalje za sedam mjeseci počinje izgradnja prvog aerodroma u dalmatinskom zaleđu! U novinama stoji da je “zeleno svjetlo“ jednom od najvećih projekata Zadarske županije dalo već Ministarstvo zaštite okoliša te da je sada najveći posao na Općini Stankovci.
U tekstu se ne spominje ministar prometa Božidar Kalmeta, ali su na slici uz tekst ministar Kalmeta i načelnik Općine Stankovci Željko Baradić... Govori se o projektu teškom 35 milijuna eura koji će odmah zaposliti 60 ljudi. Taj, piše, najveći avionski servis za jugoistočnu Europu imao bi pistu dužine 1400 i širine 25 metara, spremnu primiti zrakoplove od 70 putnika, itd., itd.
Sve prostorne kondicije opisane uz stankovački aerodrom kao da su napravljene na indigo s pokrovničkim: blizina (istih) dalmatinskih gradova, prometnih čvorišta, (istih) nacionalnih parkova, marina...
I dok šibensko-pokrovnička “točka objedinjavanja zračnog prometa Dalmacije“ u ideji traje 30-40 godina, ima Studiju opravdanosti izgradnje i nalazi se u
Prostornom planu Županije šibensko-kninske, od nje sasvim sigurno neće biti ništa kad se sagradi onaj u Stankovcima. Tako govori najjednostavnija laička logika.
Čemu dva aerodroma na udaljenosti od 40-45 kilometara cestom? Da im se avioni sudaraju u zraku!?...
Šibenski župan Goran Pauk s tim se ne slaže:
Dva sna o aerodromu “na pedalj mista“ Dalmatinske zagore nemaju previše opravdanja. Samo je pitanje tko je na tom “pedlju mista“ bio jači, snalažljiviji, agilniji, i zašto...
Baradić: Je li Pokrovnik skinut zbog Stankovaca?
Da ne govorim o avionima biznis klasa koji dolaze vikendom... I onda, došli su ljudi koji znaju više o tome, pilot i predsjednik Aerokluba “Ban”, Josip Crnčević, registrirao je firmu Aerodrom Stankovci i spreman je financirati kompletnu projektnu dokumentaciju. Prije dvije godine aerodrom u Stankovcima stavljen je u Prostorni plan Županije, a prošlih dana predstavljen je detaljni plan izgradnje. S tim aerodromom postat ćemo prepoznatljivi u svijetu, njime dobivamo dodanu vrijednost i gospodarski zamah. |
Dželalija: To je neprimjereno- Gradnja aerodroma u Stankovcima neprimjerena je u odnosu na sve što smo napravili oko Pokrovnika: na Prostorni plan i Studiju opravdanosti izgradnje još iz 1996. Riječ je o državnom zemljištu, o najpovoljnijem položaju u odnosu na gradove, luku, željeznicu, prometnice, riječ je o najpovoljnijoj ruži vjetrova na području Dalmacije, u blizini je sva potrebna infrastruktura, a dobili smo i suglasnost Ministarstva prometa. Ostajemo kod ideje o gradnji aerodroma Pokrovnik - kaže drniški gradonačelnik Ante Dželalija. |