StoryEditorOCM
DalmacijaTVRTKA ‘romana’, U VEĆINSKOM VLASNIŠTVU mARINKA sULIĆA, realizira veliki turistički projekt u makarskoj

Makaraska dobiva velebni turistički kompleks vrijedan 50 milijuna eura

Piše PSD.
26. veljače 2012. - 13:31

Hotel “Romana” konačno se počinje graditi na makarskom predjelu Biloševac nakon više od 10 godina administrativno-političkih bitaka. Bit će to prva izgradnja većeg hotela u Makarskoj nakon 1983. godine od otvaranja “Meteora”, te, što je još značajnije, prvi veći hotel na našoj obali od hrvatske samostalnosti. Investitor, poduzeće “Romana” d.o.o., uplatio je Gradu Makarskoj 4,037 milijuna kuna komunalnog doprinosa. Sljedećih će dana na teren bageri za kopanje temelja. Hotel “Romana” imat će 4+ zvjezdice, sadržavat će 250 soba u glavnoj hotelskoj zgradi, 60 apartmana u depadansu, a prema jugu izgradit će se 17 plažnih poslovnih prostora. Hotel će zaposliti 150 radnika, a u sezoni još dodatnih stotinu. Prva faza završit će se do ljeta, a hotel staviti u funkciju za Uskrs 2013. godine.

Potpisuju se predugovori s vodećim turoperatorima

Najkvalitetniji turoperatori, kao što je skandinavski “Apolo”, već su zainteresirani za kapacitete i potpisuju se predugovori.
- Vrijednost investicije je 50 milijuna eura. Zatražit ćemo sredstva od HBOR-a, koji je i za ovu godinu predstavio programe i prilagodio kredite kako bi olakšao gospodarstvenicima investiranje – rekao nam je Marinko Sulić, većinski vlasnik “Romane” d.o.o.

Početak izgradnje turističke zone Biloševac na zapadnom dijelu Makarske nova je stranica turističke budućnosti grada pod Biokovom. Iako je jedina grana gospodarstva, turizam je došao na prilično nisku razinu. Jedino većim standardima hotelske ponude i novim kapacitetima može se promijeniti vrlo loš turistički image, koji su mu prijašnjih godina nametnula brojna odmarališta, a u novije doba masovna stanogradnja. Područje uz plažu od hotela “Biokovke” pa do naselja Krvavica u prostornom je planu turistička zona obuhvata oko dva milijuna četvornih metara i veličine je izgrađene Makarske.
Marinko Sulić
Planom Južni Jadran 60-tih godina Biloševac je trebao biti turistički grad umjesto Babina kuka, ali političari to nisu dopustili. Otada se čuva za sadržaje vrhunske turističke ponude. Hotel “Romana” bit će prvi do sadašnjih teniskih terena.

Desetljeće puno rasprava, skandala i sudskih sporova

Međutim, atraktivnost područja povukla je za sobom različite interese, koji su uz administrativne blokade pričinili golemu štetu investitorima, gradu Makarskoj i državi. Protekloga desetljeća Biloševac je bio u središtu rasprava, skandala i sudskih sporova. Zemljište bivšeg autokampa “Dalmacija” naknadno je, 1997. godine, uz blagoslov Hrvatskog fonda za privatizaciju uvršteno u temeljni kapital “Hotela Makarske”, koje ga je odmah prodalo, iako su bivši vlasnici ranije zatražili povrat zemljišta.

Otada se sud, umjesto turista, uselio na Biloševac. Hrvatski presedan je i presuda u korist vlasnika, koje država preko Agencije za upravljanje državnom imovinom, nasljednika HFP-a, sada treba obeštetiti. Zaigralo se i sa prostornom dokumentacijom, pa su zakulisne igre progutale dragocijeno vrijeme i kapital.
Zapadni dio Makarske ubuduće će promijeniti izgled
Za izgradnju hotela bio se zagrijao španjolski hotelski lanac “Iberostar”, ali je zbog hrvatskih zavrzlama odustao. Poduzeće “Bobita” ostalo je ustrajno u rješavanju mnogih blokada, a prema riječima Marinka Sulića, zainteresiranost prošle Vlade da otvori put investicijama, još u većoj mjeri podupire sadašnja i konstruktivno se uključila u projekt.

ana dragičević
Snimio ivo ravlić / cropix

Davor Majetić: Konačno lijepa vijest u poplavi onih ružnih

- U općoj deflaciji ulaganja u Hrvatsku, u koja se u teoriji ulažu velike nade, a u praksi se vrlo malo radi da ih se doista i potakne, ova značajna investicija u izgradnju novih hotelskih kapaciteta visoke kategorije i te kako je dobrodošla i hvalevrijedna. Naravno, HUP je podržava. Važnost ulaganja to je veća kad se uzme u obzir zastoj investiranja u nove turističke objekte, kojemu svjedočimo zadnjih godina, unatoč činjenici da je upravo turizam sektor u koji se naše gospodarstvo i te kako uzda. Osobita vrijednost ovog ulaganja je i u tome što se događa u županiji iz koje posljednjih nekoliko godina stižu, u velikoj većini, samo loše vijesti o zatvaranju tvrtki i otpuštanju zaposlenih. Svako novo radno mjesto u Makarskoj je dobro došlo. Činjenica kako je trebalo punih 10 godina da projekt dođe do faze izvedbe razočaravajuća je, ali, nažalost, odraz naše stvarnosti. Mnogi su potencijalni ulagači odustajali pred nepremostivim administrativnim zaprekama i procedurama, čekati 10 godina ipak mogu samo najuporniji. Zato je skraćivanje administrativnih procedura nešto za što se HUP kontinuirano zalaže - kaže Davor Majetić, direktor Hrvatske udruge poslodavaca.

Dr. Marko Ožić Bebek: Donosi dobro svim građanima

 - Novi hotelski kapaciteti visoke kategorije mogu samo donijeti dobro svim građanima, jer bi pokrenuli jedan drugi vid turizma. Wellness centri, kongresne dvorane, bazeni, uz ostale sadržaje, donose cjelogodišnji rad. Pogotovo je važno otvaranje 200 radnih mjesta. Bolje će se puniti proračun, da možemo dalje ulagati u razvoj grada. Uređuje se raskrižje za Veliko Brdo i za plažu, važno za novi hotel, kao i za otvaranje daljnjih turističkih investicija na Biloševcu - kaže makarski gradonačelnik dr. Marko Ožić-Bebek.

Ozren Matijašević: Pokrenut će se i građevinska operativa

- Pozdravljam sve privatne inicijative, osobito u turizmu, u koji se onda ugrađuju ostali domaći proizvodi. Ovo se ulaganje u turizam u Makarskoj idealno u to uklapa. Administrativne barijere onemogućavale su gradnju. Još uvijek nije donesena odluka Upravnog vijeća AUDIO-a da se prihvati nagodba države s bivšim vlasnicima. Ako se to ubrzo ne napravi, znači da se ništa nije promijenilo u našem društvu, da je administracija sama sebi svrhom i da ne čini ništa da se realni sektor pokrene. Ulaganjem se zapošljava građevinska operativa, onda će hotelijeri i ugostitelji naći svoja radna mjesta - kaže Ozren Matijašević, predsjednik Hrvatske udruge sindikata.

AUDIO se ne oglašava

Državna agencija za upravljanje imovinom (AUDIO) ne mari za upite “Slobodne Dalmacije” vezano uz potpisivanje ugovora o odšteti bivših vlasnika zemljišta, sukladno sudskom rješenju. Iako je HFP, čiji je AUDIO nasljednik, najviše zakuhao situaciju, zbog odobrenja “Hotelima Makarska” da rasprodaje tuđe zemljište, ne žuri s iskupljivanjem i donošenjem konačnog rješenja.

Marinko Sulić ‘ udomio’ i Alena Bokšića

Marinko Sulić, većinski vlasnik poduzeća “Bobita” d.o.o., kao poduzetnik u Makarskoj je prisutan dvadesetak godina. Najveća investicija bila je u trgovački centar “Merces” na gradskoj rivi. Objekt je kupio od “Konzuma” i zgradu preuredio u reprezentativni poslovno-stambeni objekt, u kojemu je svoj dom uredio i Alen Bokšić, proslavljeni makarski nogometaš. U “Mercesu” je otvoren kafić “Romana”, jedan od najpopularnijih u gradu. “Bobita” d.o.o. zapošljavala je 60-ak djelatnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
07. svibanj 2024 16:04