StoryEditorOCM
Dalmacijaploviti se mora

"Kraljicom mora" do časničkog zvanja

Piše PSD.
3. prosinca 2013. - 09:50
Nakon Bakra, Malog Lošinja, Zadra i Šibenika, gdje je obuku prošlo 178 učenika, plovidbenu praksu na “Kraljici mora” nastavljaju maturanti Pomorske škole Split, koji su na ovom školskom brodu plovili od 4. do 29. studenog 2013. godine na temelju plana korištenja što ga je donijelo Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture uz suglasnost svih pomorskih škola.

− Praksom su obuhvaćene četiri grupe od po 10 učenika brodostrojarskog i 18 učenika pomorsko-nautičkog usmjerenja. Za svaku grupu predviđeno je 40 nastavnih sati. Učenici se ukrcavaju u svojstvu polaznika prakse, radi stjecanja časničkog zvanja u službi palube, odnosno stroja. Ta se izobrazba u pomorskoj knjižici evidentira kao plovidbena služba. Ukrcaj i iskrcaj učenika je u luci Split. Tijekom petodnevne plovidbe akvatorijem Splitsko-dalmatinske županije nastavu je na brodu u četiri termina odradilo 112 učenika Pomorske škole Split – kazao je profesor Ante Muselin, voditelj praktikuma na ovom prelijepom jedrenjaku tipa “loger” što je izgrađen isključivo hrvatskom pameću.

Praktična nastava

Inače, riječ je o školskom brodu koji služi za potrebe praktične nastave srednjih pomorskih škola i visokih pomorskih učilišta. Od 5. ožujka 2011. godine do 5. ožujka 2013. godine njime je upravljala riječka tvrtka “Damaco”, dok će se iduće četiri godine o njemu skrbiti naš najveći brodar − “Jadrolinija”, te će bogata iskustva svojih profesionalaca prenositi budućim pomorcima. Na kraju svake grupe polaznicima se izdaju potvrdnice u obliku breveta D1, kao dokaz o usvajanju sadržaja za vrijeme obavljanja praktikuma na brodu.

Što se tiče Pomorske škole Split, plovidbeni i izvedbeni plan te program praktikuma izradio je upravo profesor Muselin, koji se uz kapetana Zlatana Spahiju brine da se sve to što kvalitetnije provede. Svakog dana na vezu, u navigaciji ili na sidrištu izvodili se vježbe: čovjek u moru, sprječavanje prodora vode i napuštanje broda, kako bi se stekla rutina reakcije.

Do kraja kalendarske godine preostale su još dvije škole (Pomorska škola u Korčuli i Pomorsko-tehnička škola u Dubrovniku), nakon čega “Kraljica mora” odlazi u Rijeku na vez. Od ožujka sljedeće godine s plovidbenom praksom nastavljaju pomorski fakulteti.

Vođenje dnevnika

− Stručna nastava na brodu kombiniranog je tipa. Pri obradi sadržaja izbjegavaju se verbalne metode nastave. Naglasak je isključivo na praktičnim radnjama učenika uz potrebnu instrukciju članova posade broda. Profesori pritom pružaju svu potrebnu stručnu, pedagošku i metodičku pomoć. Zadaća je svih učenika uredno voditi dnevnik stručne prakse, uvježbati i spoznati značenje timskog rada, te steći praktično iskustvo u plovidbi u dnevnim i noćnim uvjetima. A da pomorsko-nautičko usmjerenje nije predodređeno samo za predstavnike muškog spola, govori primjer maturantice Andree Kozine koja se u potpunosti familijarizirala sa životom i radom na brodu – dodao je Ante Muselin.

Tekst i slika: Mirko Crnčević

Obrazovanje po najvišim standardima

− Budućnost hrvatskog pomorstva uvelike ovisi o našem odnosu prema školovanju budućih naraštaja hrvatskih mornara i časnika. Stoga Pomorska škola Split konstantno radi na izgradnji sustava obrazovanja, što ne samo da udovoljava međunarodnim standardima, nego svojom strukturom i sadržajem osigurava učinkovito pozicioniranje naših pomoraca na zahtjevnom svjetskom tržištu. Učenici su svjesni teške situacije na globalnom svjetskom tržištu radne snage, a mi koji smo zaduženi za njihovo osposobljavanje možemo potvrditi da samo vrhunski obrazovani pomorci, dobro plaćeni i socijalno osigurani, mogu udovoljiti zahtjevima suvremenog brodarstva i biti čuvari morskog okoliša – rekao je profesor Muselin.


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. svibanj 2024 16:28