stdClass Object ( [id] => 231531 [title] => Hajdaš Dončić o trošarinama: Pitajte Slavkeca; Moguće mjere: gorivo poskupljuje i do 50 lipa, a izgradnja cesta odgađa se [alias] => hajdas-doncic-o-trosarinama-pitajte-slavkeca-moguce-mjere-gorivo-poskupljuje-i-do-50-lipa-a-izgradnja-cesta-odgada-se [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => NOVO

Država se neće miješati u to koje će linije HŽ Putnički prijevoz ukinuti, poručio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Nakon što su ga novinari podsjetili da je kao ministar odgovoran za funkcioniranje željezničkog prometa u zemlji, Hajdaš Dončić je uzvratio kako Ministarstvo priprema zakone a ne donosi poslovne odluke kao što su putničke linije na željeznici.

- Niti znam koje se linije ukidaju, niti me zanima – otklonio je svaku dilemu o mogućem utjecaju na ukidanje dijela putničkih linija ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, da bi zatim priznao kako novi red vožnje na željeznici ipak mora doći na ovjeru u ministarstvo na čijem je čelu.

Komentirao je kako se bune sindikati i lokalna samouprava jer im je to potreba, procijenivši da će biti i štrajkova, ali da, zaključio je, više ne živimo ni u Kraljevini Jugoslaviji, ni u SFR Jugoslaviji.

- Ne ukidaju se pruge, samo po njima više voziti putnički promet. Tipičan primjer je pruga Metković-Ploče koja se nalazi na dijelu europskog koridora koji je namijenjen za prijevoz robe. Dakle, ne samo da neće biti zatvorena za cargo promet, nego ćemo još više ulagati u nju – naveo je ministar.

Poručio je da samo četiri posto putničkog željezničkog prijevoza može biti isplativo, a da je za sve ostalo potrebna subvencija države.

- Na nekim prugama broj putnika nam je šest do sedam, na nekima dvadesetak. Sve ima svoju granicu rentabilnosti, pa tako i subvencioniranje putničkog prijevoza – zaključio je Hajdaš Dončić.

Najavio je da će plan restrukturiranja HŽ-ovog putničkog prijevoza biti poslan i na odobrenje u Bruxelles, nakon čega će se pristupiti provedbi plana dio kojeg su i otpuštanja radnika.
   
Hajdaš Dončić je pozvao lokalnu samoupravu koja neće biti zadovoljna ukidanjem putničkih linija na svom području da se uključe u financiranje željeznice, obećavši državne subvencije takvim ulaganjima.

- Ako je trošak neke linije 100, država je spremna osigurati 20, a ostalih 80 mora se financirati iz lokalnih sredstava i zarade – raščlanio je svoj prijedlog ministar prometa. Potvrdio je da će jedan dio sadašnjih željezničkih linija biti zamijenjen autobusima.
 
Prema prijedlogu voznog reda za 2014. Uprave Hrvatskih željeznica putnički prijevoz d.o.o., od 724 linije, redukcijom bi bilo obuhvaćeno njih oko pola.

Dio vlakova više ne bi prometovao subotom, nedjeljom i blagdanom, dio bi skratio sadašnju rutu. Među ukinutim linijama su i 824. i 825., riječ je o brzim vlakovima koji povezuju Zagreb i Split i koji bi, prema novome prijedlogu, vozili samo 'u sezoni'.

To znači da bi Zagreb i Split izvan turističke sezone bili povezani samo jednom željezničkom linijom dnevno.
    
Redukcija treba biti uvedena i na putničkoj liniji Knin-Zadar, tako da se dijelom odvija autobusima. U potpunosti se kani odustati od putničkog prijevoza između Ploča i Metkovića, iako su sindikati HŽ-a predlagali da se ta linija poveže sa Mostarom i Sarajevom kako bi bila rentabilnija.

I dalje bez rješenja za Croatia Airlines

    
Nakon što je zbog nedostatka interesa ulagača propao prvi pokušaj prodaje nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa, zasad, prema riječima resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića, nije na vidiku novi pokušaj prodaje CA-a. Traži se, pojasnio je ministar, strateški ulagač a ne kupac koji bi Croatiju Airlines, kaže, 'kupio kao predator i uništio'. Stoga je najavio mogućnost donošenja posebnog zakona o privatizaciji Croatia Airlinesa.

Treća traka od Zagreba do Karlovca?
   
Izviđamo mogućnost da se izgradnja treće trake autoceste od Zagreba do Karlovca financira iz fondova Europske unije, otkrio je Siniša Hajdaš-Dončić.

Izvijestio je da se oko toga vode razgovori sa Europskom komisijom, napomenuvši kako pravila Unije ne dozvoljavaju da se istovremeno sufinancira gradnja i cestovne i željezničke infrastrukture na istome prometnom pravcu.

Bez poreza na mobilne operatere
    
Komentirajući napise o popunjavanju proračunskih 'rupa' kroz jače oporezivanje pružatelja telekomunikacijskih usluga, ministar je izrazio uvjerenje kako neće biti poreza na mobilne operatere.

- Rješenje imamo, ali objasniti će ga Slavek – poručio je ministar Hajdaš Dončić, potvrdivši kako je 'Slavek' ministar financija Slavko Linić.

V. MARJANOVIĆ


NAJAVA

Kako bi smanjila deficit državnog proračuna za dodatne 1,3 milijarde kuna, što prema neslužbenim informacijama od Hrvatske traži Europska komisija (EK), u Vladi razmišljaju o povećanju trošarina za naftu i novom nametu na Telekom operatere, te o smanjenju subvencija za gospodarstvo, poljoprivredu i “Hrvatske ceste”.

No, iako je Slavko Linić, ministar financija, u srijedu nakon “Liderova” okruglog stola o predstečajnim nagodbama najavio kako će se nove mjere predstaviti na sjednici Vlade u četvrtak, iz Vlade je hitno stigao demanti te ministrove izjave.

Intenzivni pregovori

- O mjerama kojima bi se smanjio deficit još uvijek se razgovara i na sjednici Vlade to neće biti na dnevnom redu - poručili su iz Banskih dvora, iz čega je jasno kako u vladajućoj koaliciji još uvijek traju intenzivni razgovori i pregovori o tome kako postupiti u Postupku prekomjernog deficita.

Prema dosadašnjim informacijama koje su neslužbenim kanalima došle do novinara, od 1,3 milijarde kuna, za koliko se treba smanjiti budžetski manjak, za 700 milijuna kuna bi se povećali prihodi, a za oko 550 do 600 milijuna bi se smanjli rashodi. Ako se Vlada odluči za povećaje trošarina za naftu, to će, naravno, utjecati na povećaje cijena goriva, vjerojatno za nekoliko desetaka lipa po litri.

Jednako tako bi moguće uvođenje novog “poreza” na telekome, vjerojatno na njihove ukupne prihode, čime bi se smanjili njihovi kapaciteti za ulaganje, što će negativno utjecati na rast gospodarstva. Bio bi to treći put da se uvodi “porez” na tvrtke u telekomunikacijskom sektoru, pri čemu treba istaknuti kako je EK nedavno odlučio odustati od postupka u vezi s uvođenjem nameta na telekomunikacijske usluge.

Nula posto ‘rasta’

Što se tiče smanjivanja rashoda, neslužbene informacije govore kako bi “Hrvatske ceste” ostale bez 250 milijuna kuna, te da bi se poljoprivredne subvencije smanjile za 100 milijuna, a gospodarske za 150 milijuna kuna.
Stoga ne čudi da je Međunarodni monetarni fond smanjio projekcije gospodarskog rasta sa 1,5 posto na minus 0,6 posto u ovoj godini, a Branko Grčić, potpredsjednik Vlade, i ministar Linić u srijedu su istaknuli kako se nadaju da gospodarstvo neće pasti, već da će stagnirati na nula posto “rasta”.

Podsjetimo, Vlada je nedavnim rebalansom proračuna smanjila deficit za 4 milijarde kuna (1,9 posto BDP-a), sa 17 na 13 milijardi kuna, što je bilo manje od potrebnih 7,5 milijardi kuna, odnosno 2,3 posto BDP-a, koliko je tražila EK.

Prije par dana mediji su iz neslužbenih izvora doznali kako Bruxelles traži od Hrvatske da deficit smanji za dodatnih 1,3 milijarde kuna, iako glasnogovornik EK-a to nije službeno potvrdio. Grčić i Linić potvrdili su kako nas uskoro očekuje novi rebalans proračuna, vjerojatno u lipnju.

- I meni je neprihvatljivo bilo kakvo daljnje smanjivanje deficita i državne potrošnje i investicija, jer to smanjuje rast BDP-a, ali to je zahtjev Europske komisije. Nadali smo se da će EK biti manje tvrda u pregovorima i da će restriktivni zahtjevi biti manji kako bi se omogućilo gospodarstvu da diše, ali je EK ostala prilično čvrsto pri svojom stavu da se deficit mora dodatno smanjiti - dodao je Grčić.

Prelijevanje iz šupljeg...

Svemu ovom treba dodati kako još uvijek nije sigurno ni hoće li Europska komisija privatiti kao redovne proračunske prihode u iznosu od 2,8 milijardi kuna koji bi se trebali sliti u budžet iz drugog mirovinskog stupa za radnike sa beneficiranim radnim stažom.

Prema nekim informacijama, EK je uvjetovala Vladi rezanje dodatnih 1,3 milijarde kuna upravo kako bi prihode iz drugog mirovinskog stupa prihvatila kao redovne.

frenki laušić

Novi premijerov krivi korak

Sada se nalazimo u situaciji da će Vlada uskoro opet morati ići u rebalans državnog proračuna iako je premijer Zoran Milanović još početkom ožujka, kada je “politički” branio prvi rebalans, ustvrdio kako Vlada neće pristati na moguće zahtjeve Bruxellesa za dodatne rezove, jer bi to negativno utjecalo na gospodarski rast.

- Hrvatska nije Grčka i nećemo dopustiti da to postane - gordo je tada bruxelleskim činovnicima poručio Milanović.

Predsjednik Vlade tada se tako čvrsto postavio da su brojni analitičari zaključili kako je “tihom diplomacijom” Vlada već sve dogovorila s Europskom komisijom i da je u tom trenutku Milanović skupljao političke poene javno se postavljajući populistički tvrdo prema Europskoj komisiji. Međutim, ispostavilo se da je premijer još jednom napravio “krivi korak”, da je prerano “kukuriknuo”, i mjesec dana poslije Vlada i njen šef moraju dodatno rezati proračun i “poslati” gospodarstvo u šestu godinu recesije. A da je bilo više mudrosti, a manje “bildanja mišića”, moglo se tako odigrati odmah i ostaviti vjerodostojniji dojam na javnost i Euopsku komisiju. Naime, već krajem prošle godine bilo je jasno kako će zbog Postupka prekomjernog deficita Hrvatska morati jače zarezati u proračunsko tkivo i da će nas zbog toga čekati još jedna godina recesije.

Sada smo opet potrošili pola godine na izbjegavanje neodgodivog i samo smo dodatno produbili recesijsku rupu. Ako nas je do sada kao društvo krasila stara kratica NNNI (Ništa nas ne smije iznenaditi) do daljnjega će nas najbolje oslikati kratica NNNN – Nikad ništa nismo naučili.

FRENKI LAUŠIĆ

Slavko Linić: Smanjivat ćemo plaće

Ministar Linić potvrdio je da su među dodatnim mjerama štednje i rezanja plaća zaposlenika i poslovodstava javnih poduzeća.

- Željeli smo da se problem prekomjernog deficita i krize ne odnosi samo na djelatnike u javnim i državnim službama, već da to prenesemo i na ona trgovačka društva koja imaju monopolni položaj, dakle posebni status. Odnosi se to na plaće menadžmenta, ali i na trošenje, na plaće i na kolektivne ugovore - naglasio je Linić.

Tko i koliko gubi?

‘Hrvatske ceste - 250 milijuna kn

Gospodarske subvencije - 150 milijuna kn

Poljoprivredne subvencije - 100 milijuna kn

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Hrvatske ceste' mogle bi ostati bez 250 milijuna kuna / FOTO: Tea Cimaš / Cropix [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => novi rezovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-04-10 09:56:51 [created_by] => 22323 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-04-10 16:14:05 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-04-10 13:10:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5345 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/04/10/Novosti/most_zaobliaznica4-110909.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x533" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7469617 Threads: 4 Questions: 1535865250 Slow queries: 4671370 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110797839 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 54 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/hrvatska/hajdas-doncic-o-trosarinama-pitajte-slavkeca-moguce-mjere-gorivo-poskupljuje-i-do-50-lipa-a-izgradnja-cesta-odgada-se-231531 [printLink] => /vijesti/hrvatska/hajdas-doncic-o-trosarinama-pitajte-slavkeca-moguce-mjere-gorivo-poskupljuje-i-do-50-lipa-a-izgradnja-cesta-odgada-se-231531?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 225204 [name] => deficit [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => deficit [link] => /tag/deficit ) [1] => stdClass Object ( [id] => 217087 [name] => prekomjernideficit [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => prekomjernideficit [link] => /tag/prekomjernideficit ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Hrvatske ceste' mogle bi ostati bez 250 milijuna kuna / FOTO: Tea Cimaš / Cropix [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => novi rezovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Hajdaš Dončić o trošarinama: Pitajte Slavkeca; Moguće mjere: gorivo poskupljuje i do 50 lipa, a izgradnja cesta odgađa se [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-12-18-09-12-22323 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/04/10/Novosti/most_zaobliaznica4-110909.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/04/10/Novosti/most_zaobliaznica4-110909.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}NOVO

Država se neće miješati u to koje će linije HŽ Putnički prijevoz ukinuti, poručio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Nakon što su ga novinari podsjetili da je kao ministar odgovoran za funkcioniranje željezničkog prometa u zemlji, Hajdaš Dončić je uzvratio kako Ministarstvo priprema zakone a ne donosi poslovne odluke kao što su putničke linije na željeznici.

- Niti znam koje se linije ukidaju, niti me zanima – otklonio je svaku dilemu o mogućem utjecaju na ukidanje dijela putničkih linija ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, da bi zatim priznao kako novi red vožnje na željeznici ipak mora doći na ovjeru u ministarstvo na čijem je čelu.

Komentirao je kako se bune sindikati i lokalna samouprava jer im je to potreba, procijenivši da će biti i štrajkova, ali da, zaključio je, više ne živimo ni u Kraljevini Jugoslaviji, ni u SFR Jugoslaviji.

- Ne ukidaju se pruge, samo po njima više voziti putnički promet. Tipičan primjer je pruga Metković-Ploče koja se nalazi na dijelu europskog koridora koji je namijenjen za prijevoz robe. Dakle, ne samo da neće biti zatvorena za cargo promet, nego ćemo još više ulagati u nju – naveo je ministar.

Poručio je da samo četiri posto putničkog željezničkog prijevoza može biti isplativo, a da je za sve ostalo potrebna subvencija države.

- Na nekim prugama broj putnika nam je šest do sedam, na nekima dvadesetak. Sve ima svoju granicu rentabilnosti, pa tako i subvencioniranje putničkog prijevoza – zaključio je Hajdaš Dončić.

Najavio je da će plan restrukturiranja HŽ-ovog putničkog prijevoza biti poslan i na odobrenje u Bruxelles, nakon čega će se pristupiti provedbi plana dio kojeg su i otpuštanja radnika.
   
Hajdaš Dončić je pozvao lokalnu samoupravu koja neće biti zadovoljna ukidanjem putničkih linija na svom području da se uključe u financiranje željeznice, obećavši državne subvencije takvim ulaganjima.

- Ako je trošak neke linije 100, država je spremna osigurati 20, a ostalih 80 mora se financirati iz lokalnih sredstava i zarade – raščlanio je svoj prijedlog ministar prometa. Potvrdio je da će jedan dio sadašnjih željezničkih linija biti zamijenjen autobusima.
 
Prema prijedlogu voznog reda za 2014. Uprave Hrvatskih željeznica putnički prijevoz d.o.o., od 724 linije, redukcijom bi bilo obuhvaćeno njih oko pola.

Dio vlakova više ne bi prometovao subotom, nedjeljom i blagdanom, dio bi skratio sadašnju rutu. Među ukinutim linijama su i 824. i 825., riječ je o brzim vlakovima koji povezuju Zagreb i Split i koji bi, prema novome prijedlogu, vozili samo 'u sezoni'.

To znači da bi Zagreb i Split izvan turističke sezone bili povezani samo jednom željezničkom linijom dnevno.
    
Redukcija treba biti uvedena i na putničkoj liniji Knin-Zadar, tako da se dijelom odvija autobusima. U potpunosti se kani odustati od putničkog prijevoza između Ploča i Metkovića, iako su sindikati HŽ-a predlagali da se ta linija poveže sa Mostarom i Sarajevom kako bi bila rentabilnija.

I dalje bez rješenja za Croatia Airlines

    
Nakon što je zbog nedostatka interesa ulagača propao prvi pokušaj prodaje nacionalnog avioprijevoznika Croatia Airlinesa, zasad, prema riječima resornog ministra Siniše Hajdaša Dončića, nije na vidiku novi pokušaj prodaje CA-a. Traži se, pojasnio je ministar, strateški ulagač a ne kupac koji bi Croatiju Airlines, kaže, 'kupio kao predator i uništio'. Stoga je najavio mogućnost donošenja posebnog zakona o privatizaciji Croatia Airlinesa.

Treća traka od Zagreba do Karlovca?
   
Izviđamo mogućnost da se izgradnja treće trake autoceste od Zagreba do Karlovca financira iz fondova Europske unije, otkrio je Siniša Hajdaš-Dončić.

Izvijestio je da se oko toga vode razgovori sa Europskom komisijom, napomenuvši kako pravila Unije ne dozvoljavaju da se istovremeno sufinancira gradnja i cestovne i željezničke infrastrukture na istome prometnom pravcu.

Bez poreza na mobilne operatere
    
Komentirajući napise o popunjavanju proračunskih 'rupa' kroz jače oporezivanje pružatelja telekomunikacijskih usluga, ministar je izrazio uvjerenje kako neće biti poreza na mobilne operatere.

- Rješenje imamo, ali objasniti će ga Slavek – poručio je ministar Hajdaš Dončić, potvrdivši kako je 'Slavek' ministar financija Slavko Linić.

V. MARJANOVIĆ


NAJAVA

Kako bi smanjila deficit državnog proračuna za dodatne 1,3 milijarde kuna, što prema neslužbenim informacijama od Hrvatske traži Europska komisija (EK), u Vladi razmišljaju o povećanju trošarina za naftu i novom nametu na Telekom operatere, te o smanjenju subvencija za gospodarstvo, poljoprivredu i “Hrvatske ceste”.

No, iako je Slavko Linić, ministar financija, u srijedu nakon “Liderova” okruglog stola o predstečajnim nagodbama najavio kako će se nove mjere predstaviti na sjednici Vlade u četvrtak, iz Vlade je hitno stigao demanti te ministrove izjave.

Intenzivni pregovori

- O mjerama kojima bi se smanjio deficit još uvijek se razgovara i na sjednici Vlade to neće biti na dnevnom redu - poručili su iz Banskih dvora, iz čega je jasno kako u vladajućoj koaliciji još uvijek traju intenzivni razgovori i pregovori o tome kako postupiti u Postupku prekomjernog deficita.

Prema dosadašnjim informacijama koje su neslužbenim kanalima došle do novinara, od 1,3 milijarde kuna, za koliko se treba smanjiti budžetski manjak, za 700 milijuna kuna bi se povećali prihodi, a za oko 550 do 600 milijuna bi se smanjli rashodi. Ako se Vlada odluči za povećaje trošarina za naftu, to će, naravno, utjecati na povećaje cijena goriva, vjerojatno za nekoliko desetaka lipa po litri.

Jednako tako bi moguće uvođenje novog “poreza” na telekome, vjerojatno na njihove ukupne prihode, čime bi se smanjili njihovi kapaciteti za ulaganje, što će negativno utjecati na rast gospodarstva. Bio bi to treći put da se uvodi “porez” na tvrtke u telekomunikacijskom sektoru, pri čemu treba istaknuti kako je EK nedavno odlučio odustati od postupka u vezi s uvođenjem nameta na telekomunikacijske usluge.

Nula posto ‘rasta’

Što se tiče smanjivanja rashoda, neslužbene informacije govore kako bi “Hrvatske ceste” ostale bez 250 milijuna kuna, te da bi se poljoprivredne subvencije smanjile za 100 milijuna, a gospodarske za 150 milijuna kuna.
Stoga ne čudi da je Međunarodni monetarni fond smanjio projekcije gospodarskog rasta sa 1,5 posto na minus 0,6 posto u ovoj godini, a Branko Grčić, potpredsjednik Vlade, i ministar Linić u srijedu su istaknuli kako se nadaju da gospodarstvo neće pasti, već da će stagnirati na nula posto “rasta”.

Podsjetimo, Vlada je nedavnim rebalansom proračuna smanjila deficit za 4 milijarde kuna (1,9 posto BDP-a), sa 17 na 13 milijardi kuna, što je bilo manje od potrebnih 7,5 milijardi kuna, odnosno 2,3 posto BDP-a, koliko je tražila EK.

Prije par dana mediji su iz neslužbenih izvora doznali kako Bruxelles traži od Hrvatske da deficit smanji za dodatnih 1,3 milijarde kuna, iako glasnogovornik EK-a to nije službeno potvrdio. Grčić i Linić potvrdili su kako nas uskoro očekuje novi rebalans proračuna, vjerojatno u lipnju.

- I meni je neprihvatljivo bilo kakvo daljnje smanjivanje deficita i državne potrošnje i investicija, jer to smanjuje rast BDP-a, ali to je zahtjev Europske komisije. Nadali smo se da će EK biti manje tvrda u pregovorima i da će restriktivni zahtjevi biti manji kako bi se omogućilo gospodarstvu da diše, ali je EK ostala prilično čvrsto pri svojom stavu da se deficit mora dodatno smanjiti - dodao je Grčić.

Prelijevanje iz šupljeg...

Svemu ovom treba dodati kako još uvijek nije sigurno ni hoće li Europska komisija privatiti kao redovne proračunske prihode u iznosu od 2,8 milijardi kuna koji bi se trebali sliti u budžet iz drugog mirovinskog stupa za radnike sa beneficiranim radnim stažom.

Prema nekim informacijama, EK je uvjetovala Vladi rezanje dodatnih 1,3 milijarde kuna upravo kako bi prihode iz drugog mirovinskog stupa prihvatila kao redovne.

frenki laušić

Novi premijerov krivi korak

Sada se nalazimo u situaciji da će Vlada uskoro opet morati ići u rebalans državnog proračuna iako je premijer Zoran Milanović još početkom ožujka, kada je “politički” branio prvi rebalans, ustvrdio kako Vlada neće pristati na moguće zahtjeve Bruxellesa za dodatne rezove, jer bi to negativno utjecalo na gospodarski rast.

- Hrvatska nije Grčka i nećemo dopustiti da to postane - gordo je tada bruxelleskim činovnicima poručio Milanović.

Predsjednik Vlade tada se tako čvrsto postavio da su brojni analitičari zaključili kako je “tihom diplomacijom” Vlada već sve dogovorila s Europskom komisijom i da je u tom trenutku Milanović skupljao političke poene javno se postavljajući populistički tvrdo prema Europskoj komisiji. Međutim, ispostavilo se da je premijer još jednom napravio “krivi korak”, da je prerano “kukuriknuo”, i mjesec dana poslije Vlada i njen šef moraju dodatno rezati proračun i “poslati” gospodarstvo u šestu godinu recesije. A da je bilo više mudrosti, a manje “bildanja mišića”, moglo se tako odigrati odmah i ostaviti vjerodostojniji dojam na javnost i Euopsku komisiju. Naime, već krajem prošle godine bilo je jasno kako će zbog Postupka prekomjernog deficita Hrvatska morati jače zarezati u proračunsko tkivo i da će nas zbog toga čekati još jedna godina recesije.

Sada smo opet potrošili pola godine na izbjegavanje neodgodivog i samo smo dodatno produbili recesijsku rupu. Ako nas je do sada kao društvo krasila stara kratica NNNI (Ništa nas ne smije iznenaditi) do daljnjega će nas najbolje oslikati kratica NNNN – Nikad ništa nismo naučili.

FRENKI LAUŠIĆ

Slavko Linić: Smanjivat ćemo plaće

Ministar Linić potvrdio je da su među dodatnim mjerama štednje i rezanja plaća zaposlenika i poslovodstava javnih poduzeća.

- Željeli smo da se problem prekomjernog deficita i krize ne odnosi samo na djelatnike u javnim i državnim službama, već da to prenesemo i na ona trgovačka društva koja imaju monopolni položaj, dakle posebni status. Odnosi se to na plaće menadžmenta, ali i na trošenje, na plaće i na kolektivne ugovore - naglasio je Linić.

Tko i koliko gubi?

‘Hrvatske ceste - 250 milijuna kn

Gospodarske subvencije - 150 milijuna kn

Poljoprivredne subvencije - 100 milijuna kn

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/hajdas-doncic-o-trosarinama-pitajte-slavkeca-moguce-mjere-gorivo-poskupljuje-i-do-50-lipa-a-izgradnja-cesta-odgada-se-231531 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=917e2982288d8819e6a9d17a9123f173f4771bd0 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Hajda%C5%A1+Don%C4%8Di%C4%87+o+tro%C5%A1arinama%3A+Pitajte+Slavkeca%3B+Mogu%C4%87e+mjere%3A+gorivo+poskupljuje+i+do+50+lipa%2C+a+izgradnja+cesta+odga%C4%91a+se&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fhajdas-doncic-o-trosarinama-pitajte-slavkeca-moguce-mjere-gorivo-poskupljuje-i-do-50-lipa-a-izgradnja-cesta-odgada-se-231531 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fhajdas-doncic-o-trosarinama-pitajte-slavkeca-moguce-mjere-gorivo-poskupljuje-i-do-50-lipa-a-izgradnja-cesta-odgada-se-231531 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Hrvatske ceste' mogle bi ostati bez 250 milijuna kuna / FOTO: Tea Cimaš / Cropix [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => novi rezovi [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Hrvatskanovi rezovi

Hajdaš Dončić o trošarinama: Pitajte Slavkeca; Moguće mjere: gorivo poskupljuje i do 50 lipa, a izgradnja cesta odgađa se

Piše PSD.
10. travnja 2014. - 15:10
NOVO

Država se neće miješati u to koje će linije HŽ Putnički prijevoz ukinuti, poručio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Nakon što su ga novinari podsjetili da je kao ministar odgovoran za funkcioniranje željezničkog prometa u zemlji, Hajdaš Dončić je uzvratio kako Ministarstvo priprema zakone a ne donosi poslovne odluke kao što su putničke linije na željeznici.

- Niti znam koje se linije ukidaju, niti me zanima – otklonio je svaku dilemu o mogućem utjecaju na ukidanje dijela putničkih linija ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, da bi zatim priznao kako novi red vožnje na željeznici ipak mora doći na ovjeru u ministarstvo na čijem je čelu.

Komentirao je kako se bune sindikati i lokalna samouprava jer im je to potreb...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
12. svibanj 2024 20:09