stdClass Object ( [id] => 1365003 [title] => Građani ljuti jer im A1 naplaćuje ‘dodatne usluge drugih tvrtki‘; NTH Mobile: Riječ je o predaji oglasa SMS-om [alias] => gradani-ljuti-jer-im-a1-naplacuje-dodatne-usluge-drugih-tvrtki-nth-mobile-rijec-je-o-predaji-oglasa-sms-om [catid] => 142 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Na računu mi je naplaćeno nešto više od šest eura pod stavkom "Dodatne usluge drugih tvrtki". Zašto? Koju sam uslugu koristio a da ne znam? Zvao sam A1, čiji sam pretplatnik, i otkrio da je riječ o usluzi tvrtke NTH Mobile d.o.o. iz Varaždina.

Govori nam to Splićanin koji se osjetio prevaren jer nije znao što to dodatno plaća i zašto ga operater nije upozorio na to. Kaže, jedino što mu pada na pamet je da je kliknuo na neki oglas za auto na jednoj internetskoj stranici, ali nigdje nije vidio jasno upozorenje da će mu čitanje oglasa biti naplaćeno. Zvao je i varaždinsku tvrtku i na novom računu teleoperatora za sljedeći mjesec nije se ponovila "dodatna usluga drugih tvrtki".

– Svoju cijenu što se tiče živaca platio sam puno više nego što to vrijedi za šest eura, volio bih da se to ne događa drugima – objašnjava svoje razloge zašto se javio našoj redakciji.

No, događa se to i drugima. Na internetu i po društvenim mrežama ljudi opisuju svoje primjere kako su im računi povećani za te "dodatne usluge drugih tvrtki", konkretno NTH Mobile d.o.o. Navode da dobivaju poruke na mobitel i poslije moraju platiti nešto što nisu ugovorili s A1. Doživljavaju to kao prijevaru. Pitaju se što učiniti kako bi to izbjegli.

 Što učiniti ako se računi nastave?

– Suradnja između A1 Hrvatska i NTH Mobile omogućuje krajnjim korisnicima kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih uređaja, a odnosi se konkretno na uslugu mKovanice, koja omogućuje plaćanja proizvoda i usluga SMS porukom na samoposlužnim automatima – odgovorili su u Korporativnim komunikacijama A1 Hrvatska d.o.o. na naše pitanje kakve usluge NTH Mobile pruža A1 korisnicima, a da oni ne znaju o čemu je riječ. Uzgred, Splićanin iz naše priče nije tražio mKovanice niti zna o čemu se radi.

– Putem ove usluge korisnik plaća račun tako da pošalje SMS poruku s odgovarajućom ključnom riječi (kodom) na kratki broj ili skenira QR kod u bilo koju QR mobilnu aplikaciju, koja zatim podatke iz QR koda preoblikuje u SMS poruku odgovarajućom ključnom riječi. Ključna riječ predstavlja jedinstveni broj transakcije kod ugovornog partnera/trgovca koji pruža mogućnost plaćanja putem ove vrste usluge plaćanja – kažu u A1.

---

image

 A1: Suradnja između A1 Hrvatska i NTH Mobile omogućuje krajnjim korisnicima kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih uređaja, a odnosi se konkretno na uslugu mKovanice, koja omogućuje plaćanja proizvoda i usluga SMS porukom na samoposlužnim automatima

Darko Tomaš/Cropix
---

Nisu odgovorili na pitanje što trebaju učiniti oni koji na računima dobiju i tu stavku kako se ne bi dogodilo da i u sljedećem mjesecu moraju platiti "dodatnu uslugu drugih tvrtki". Navode kako je više informacija na njihovim stranicama.

Objašnjenje o uslugama koje pružaju, a koje se naplaćuju preko A1 računa, zatražili smo i u varaždinskoj tvrtki koja je, kako stoji na njezinim stranicama, dio međunarodne NTH Grupe, ICT kompanije koja od 1999. neprekidno stvara inovativna tehnološka rješenja za digitalizaciju raznih segmenata poslovanja.

 NTH Mobile: Kontakt podaci su u samom oglasu

– NTH Mobile d.o.o. je specijalizirano društvo koje posluje putem B2B modela kao pružatelj usluga mobilnih plaćanja. Naša je glavna funkcija povezivanje pružatelja sadržaja s mobilnim operatorima, pružajući im tehničku platformu za isporuku sadržaja i usluga krajnjim korisnicima, uz mogućnost naplate putem mobilnih telefona. Kao pružatelj tehničkih usluga, NTH Mobile d.o.o. osigurava tehničku podršku za primanje i slanje naloga za plaćanje između vlasnika usluga/oglašivača s jedne i krajnjih korisnika s druge strane – objasnili su u ovoj tvrtki.

Navode i kako, primjerice, korisnik slanjem SMS-a na određeni kratki broj može predati oglas, a ta usluga naplatit će se na njegovu mjesečnom računu pod stavkom "Dodatne usluge drugih tvrtki".

– Uvjeti i način aktivacije pojedine mobilne usluge, kao i pripadajuća cijena usluge svakome korisniku jasno je naznačena prilikom oglašavanja usluge (u novinama, na TV-u, internetu…), isto kao i način deaktivacije usluge ako se radi o pretplatničkoj usluzi – naglašavaju u NTH Mobile odgovarajući na pitanje je li moguće da korisnici usluga spomenutog operatera nisu upozoreni na neki način da se te dodatne usluge naplaćuju.

– Kontakt podaci davatelja usluge također su navedeni u samom oglasu. Ukoliko krajnji korisnik više ne može pronaći oglas, a želi stupiti u kontakt s davateljem usluge, potrebno je kod svog mobilnog operatora ili s računa kontaktirati navedenog tehničkog pružatelja koji može dati kontakt broj i e-mail korisničke službe – također navode u varaždinskoj tvrtki.

 Splitski potrošač: Operatori su obvezni korisnicima pružiti jasne informacije

Za komentar ovakvih situacija pitali smo i u Udruzi za zaštitu prava potrošača "Splitski potrošač", čiji predsjednik Vlado Biljarski na početku kaže kako usluge s posebnom tarifom omogućavaju korisnicima da putem posebnih brojeva i kratkih kodova koriste određene usluge koje ne spadaju u javno dostupne elektroničke komunikacijske usluge. One su, ističe, vrlo striktno i opsežno regulirane zakonskim propisima.

– Operatori takvih usluga, kao što je u navedenom primjeru NTH Mobile, obvezni su krajnjim korisnicima pružiti jasne i transparente informacije u vezi s uvjetima njihova korištenja, a koje uključuju informacije ovisne o vrsti usluga s posebnom tarifom – naglašava Biljarski.

Dakle, operator je, objašnjava nadalje, prilikom pružanja govornih usluga s posebnom tarifom obvezan korisnicima pružiti, kao prvo, informacije o cijeni i načinu naplate usluge na početku samog poziva, prije samog korištenja usluge. Nadalje, moraju omogućiti prekid poziva u roku od najmanje dvije sekunde prije početka naplate poziva, kako bi korisnik mogao pravodobno odustati od uporabe usluge. Istek roka prije početka naplate poziva mora biti označen tonskim signalom.

Kaže i da treba nastupiti i automatski prekid poziva kad potrošeni iznos po pozivu prijeđe 19,91 euro (150,00 kuna) ili kad njegovo trajanje dosegne 30 minuta, ovisno o tome koja okolnost nastupi ranije. U slučaju kad je usluga namijenjena djeci, poziv se treba prekinuti kad njezina potrošnja prijeđe iznos od 6,64 eura (50,00 kuna).

‘Operator je obvezan jasno naznačiti cijenu usluge i način na koji se prekida‘

– S druge strane, kod pružanja SMS/MMS usluga s posebnom tarifom, operator usluge obvezan je jasno naznačiti kratki kod (broj), kao i cijenu usluge te način na koji se prekida. Usluga na pretplatu može se aktivirati tek nakon što korisnik putem SMS poruke potvrdi namjeru njezina korištenja. Kod usluge na pretplatu, uključujući i jednokratne usluge koje korisniku stvaraju dodatni trošak (npr. prijenos podataka), operator je nakon zaprimanja aktivacijske poruke obvezan korisnika obavijestiti o cijeni, učestalosti primanja SMS/MMS poruka, trošku prijenosa podataka i načinu prekida uporabe usluge – objašnjava Biljarski.

Nadalje kaže kako kod usluge "čavrljanja", kao usluge s posebnom tarifom, prije aktivacije usluge na zaslonu uređaja treba prikazati informacije o cijeni usluge, trošku prijenosa podataka i načinu prekida uporabe usluge. U tom se slučaju usluga korisniku može aktivirati tek nakon što korisnik putem SMS/MMS poruke potvrdi namjeru njezina korištenja slanjem SMS poruke.

---

image

 Vlado Biljarski: Ako korisnik smatra da nije ispunjena bilo koja od propisanih obveza prilikom pružanja usluga s posebnom tarifom, treba uputiti pisani prigovor svojem teleoperatoru  

Tom Dubravec/Cropix
---

Također, operator takvih usluga dužan je i besplatno obavijestiti korisnika o potrošnji za svaku pojedinačnu uslugu s posebnom tarifom (jednokratnu ili pretplatničku) kad ona dosegne 19,91 euro (150,00 kuna) ili za svakih naplaćenih 30 SMS/MMS, ovisno o okolnosti koja nastupi ranije, ističe.

– Ako korisnik smatra da nije ispunjena bilo koja od gore navedenih propisanih obveza prilikom pružanja usluga s posebnom tarifom, treba uputiti pisani prigovor svom teleoperatoru od kojeg je primio račun s naplatom usluge, najkasnije u roku od 30 dana od dospijeća plaćanja spornog računa, te po potrebi do kraja voditi žalbeni postupak, a sve u skladu s Općim uvjetima poslovanja svojeg teleoperatora. Nakon završetka postupka, ako se spor u toj fazi ne riješi pozitivno, potrošač tada ima mogućnost obratiti se regulatornoj agenciji – HAKOM-u, koja je onda nadležna da utvrdi je li potrošač u konkretnom slučaju zavaran i oštećen, te mu omogući ostvarivanje potrošačkih prava – umanjenje spornog računa. Tijekom trajanja žalbenog postupka vrlo je važno da potrošač plaća na vrijeme neosporne iznose računa, da ne bi došlo do prekida usluge ili raskida pretplatničkog ugovora i drugih vezanih posljedica – objašnjava Vlado Biljarski, predsjednik udruge "Splitski potrošač".

‘Dalmatinski potrošač‘: Ne uzvraćati na pozive i poruke

– Teleoperatori sklapaju ugovore s trećim tvrtkama koje nude razne usluge, putem SMS-a ili telefona, ustvari prodaju naše podatke tim tvrtkama, koje nas onda zovu ili šalju SMS poruke i nude svoje usluge. Koliko god nam se to ne sviđalo, to je vrlo raširena i uvriježena praksa. Činjenica je da smo zatrpani raznim ponudama, ali to nas ne smije koštati. Ovdje treba paziti na to da ne uzvraćamo na takve pozive i ne odgovaramo na SMS poruke. Međutim, ako pouzdano znamo da nismo naručili nikakvu posebnu uslugu (igrice, tarot, pa čak niti uobičajene servisne informacije, vremensku prognozu ili sl., jer se te usluge dodatno plaćaju), znači da je u pitanju greška ili neki drugi propust, da ne kažemo prijevara – napominje Nela Kovačević, predsjednica udruge "Dalmatinski potrošač".

Kaže i kako se na mrežnim stranicama HAKOM-a nalazi popis tvrtki koje nude posebne usluge, uz naplatu ili besplatno.

Konkretno, A1, prema popisu koji smo našli na stranicama HAKOMA-a, ima ugovor s oko 160 različitih tvrtki. Tvrtka koju navodite, NTH Mobile iz Varaždina, na popisu je, to znači da je tvrtka ovlaštena davati dodatne usluge. Tim će lakše biti ustanoviti kako se dogodilo povećanje računa – kaže Nela Kovačević.

---

image

Nela Kovačević: Činjenica je da smo zatrpani raznim ponudama, ali to nas ne smije koštati. Ovdje treba paziti na to da ne uzvraćamo na takve pozive i ne odgovaramo na SMS poruke

Jakov Prkić/Cropix
---

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => prava potrošača [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [extra_fields_search] => prava potrošača 2 0 9555 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2024-01-10 10:42:19 [created_by] => 3159 [created_by_alias] => Ljubica Vuko [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2024-02-18 11:13:58 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2024-02-18 11:13:38 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 0 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 142 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Hrvatske. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, hrvatska [secure] => 0 [page_title] => Hrvatska [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= title=Građani ljuti jer im A1 naplaćuje 'dodatne usluge drugih tvrtki'; NTH Mobile: Naplaćuje se predaja oglasa SMS porukom page_title=Građani ljuti jer im A1 naplaćuje 'dodatne usluge drugih tvrtki'; NTH Mobile: Naplaćuje se predaja oglasa SMS porukom [metakey] => A1, nth mobile, naplata dodatnih usluga, prigovori, previsoki računi, prava potrošača, hakom, Vlado Biljarski, Splitski potrošač, NELA KOVAČEVIĆ, Dalmatinski potrošač [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2024\/01\/10\/23458482.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/10\/20851614.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/10\/23768695.jpg","\/images\/slike\/2024\/01\/10\/21278112.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Neja Marki\u010devi\u0107\/Cropix","Darko Toma\u0161\/Cropix","Tom Dubravec\/Cropix ","Jakov Prki\u0107\/Cropix"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["

\u00a0Analizom ra\u010duna gra\u0111ani su do\u0161li do neugodnih iznena\u0111enja (ilustracija)<\/p>","

\u00a0A1: Suradnja izme\u0111u A1 Hrvatska i NTH Mobile omogu\u0107uje krajnjim korisnicima kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih ure\u0111aja, a odnosi se konkretno na uslugu mKovanice, koja omogu\u0107uje pla\u0107anja proizvoda i usluga SMS porukom na samoposlu\u017enim automatima<\/p>","

\u00a0Vlado Biljarski: Ako korisnik smatra da nije ispunjena bilo koja od propisanih obveza prilikom pru\u017eanja usluga s posebnom tarifom, treba uputiti pisani prigovor svojem teleoperatoru \u00a0<\/p>","

Nela Kova\u010devi\u0107: \u010cinjenica je da smo zatrpani raznim ponudama, ali to nas\u00a0ne smije ko\u0161tati. Ovdje treba paziti na to da ne uzvra\u0107amo na takve pozive i ne odgovaramo na SMS poruke<\/p>"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x836","hd_23458482_1920.jpg":"1920x1080","k_23458482_1280.jpg":"1280x1280","k_23458482_1024.jpg":"1024x1024","k_23458482_640.jpg":"640x640","k_23458482_480.jpg":"480x480","k_23458482_340.jpg":"340x340","k_23458482_220.jpg":"220x220","o_23458482_1280.jpg":"1280x557","o_23458482_1024.jpg":"1024x445","o_23458482_640.jpg":"640x278","o_23458482_480.jpg":"480x209","o_23458482_340.jpg":"340x148","o_23458482_220.jpg":"220x95","h_23458482_1280.jpg":"1280x854","h_23458482_1024.jpg":"1024x683","h_23458482_640.jpg":"640x427","h_23458482_480.jpg":"480x320","h_23458482_340.jpg":"340x227","h_23458482_220.jpg":"220x147","pp_23458482_1280.jpg":"1280x1628","pp_23458482_1024.jpg":"1024x1303","pp_23458482_640.jpg":"640x814","pp_23458482_480.jpg":"480x611","pp_23458482_340.jpg":"340x432","pp_23458482_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1280","hd_20851614_1920.jpg":"1920x1080","k_20851614_1280.jpg":"1280x1280","k_20851614_1024.jpg":"1024x1024","k_20851614_640.jpg":"640x640","k_20851614_480.jpg":"480x480","k_20851614_340.jpg":"340x340","k_20851614_220.jpg":"220x220","o_20851614_1280.jpg":"1280x853","o_20851614_1024.jpg":"1024x682","o_20851614_640.jpg":"640x426","o_20851614_480.jpg":"480x320","o_20851614_340.jpg":"340x226","o_20851614_220.jpg":"220x146","h_20851614_1280.jpg":"1280x854","h_20851614_1024.jpg":"1024x683","h_20851614_640.jpg":"640x427","h_20851614_480.jpg":"480x320","h_20851614_340.jpg":"340x227","h_20851614_220.jpg":"220x147","pp_20851614_1280.jpg":"1280x1628","pp_20851614_1024.jpg":"1024x1303","pp_20851614_640.jpg":"640x814","pp_20851614_480.jpg":"480x611","pp_20851614_340.jpg":"340x432","pp_20851614_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x1395","hd_23768695_1920.jpg":"1920x1080","k_23768695_1280.jpg":"1280x1280","k_23768695_1024.jpg":"1024x1024","k_23768695_640.jpg":"640x640","k_23768695_480.jpg":"480x480","k_23768695_340.jpg":"340x340","k_23768695_220.jpg":"220x220","o_23768695_1280.jpg":"1280x930","o_23768695_1024.jpg":"1024x744","o_23768695_640.jpg":"640x465","o_23768695_480.jpg":"480x348","o_23768695_340.jpg":"340x247","o_23768695_220.jpg":"220x159","h_23768695_1280.jpg":"1280x854","h_23768695_1024.jpg":"1024x683","h_23768695_640.jpg":"640x427","h_23768695_480.jpg":"480x320","h_23768695_340.jpg":"340x227","h_23768695_220.jpg":"220x147","pp_23768695_1280.jpg":"1280x1628","pp_23768695_1024.jpg":"1024x1303","pp_23768695_640.jpg":"640x814","pp_23768695_480.jpg":"480x611","pp_23768695_340.jpg":"340x432","pp_23768695_220.jpg":"220x280"},{"size0":"1920x2880","hd_21278112_1920.jpg":"1920x1080","k_21278112_1280.jpg":"1280x1280","k_21278112_1024.jpg":"1024x1024","k_21278112_640.jpg":"640x640","k_21278112_480.jpg":"480x480","k_21278112_340.jpg":"340x340","k_21278112_220.jpg":"220x220","o_21278112_1280.jpg":"1280x1920","o_21278112_1024.jpg":"1024x1536","o_21278112_640.jpg":"640x960","o_21278112_480.jpg":"480x720","o_21278112_340.jpg":"340x510","o_21278112_220.jpg":"220x330","h_21278112_1280.jpg":"1280x854","h_21278112_1024.jpg":"1024x683","h_21278112_640.jpg":"640x427","h_21278112_480.jpg":"480x320","h_21278112_340.jpg":"340x227","h_21278112_220.jpg":"220x147","pp_21278112_1280.jpg":"1280x1628","pp_21278112_1024.jpg":"1024x1303","pp_21278112_640.jpg":"640x814","pp_21278112_480.jpg":"480x611","pp_21278112_340.jpg":"340x432","pp_21278112_220.jpg":"220x280"}],"incptvocmimagegalleryImageUseInGallery":["1","1","1","1"]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-02-21 11:58:02","customparams_modified":"2019-02-21 11:58:02","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 1 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4119985 Threads: 2 Questions: 123964964 Slow queries: 53959 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 3766425 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '240' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 142 [name] => Hrvatska [alias] => hrvatska [parent] => 119 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vijesti/hrvatska ) [1] => stdClass Object ( [id] => 482 [name] => Premium [alias] => premium [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /vinski-podrum-stari/sponzori ) ) [link] => /vijesti/hrvatska/gradani-ljuti-jer-im-a1-naplacuje-dodatne-usluge-drugih-tvrtki-nth-mobile-rijec-je-o-predaji-oglasa-sms-om-1365003 [printLink] => /vijesti/hrvatska/gradani-ljuti-jer-im-a1-naplacuje-dodatne-usluge-drugih-tvrtki-nth-mobile-rijec-je-o-predaji-oglasa-sms-om-1365003?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 403221 [name] => A1 [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => a1 [link] => /tag/a1 ) [1] => stdClass Object ( [id] => 748355 [name] => nth mobile [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-02-16 15:28:26 [main_article_id] => 0 [alias] => nth-mobile [link] => /tag/nth-mobile ) [2] => stdClass Object ( [id] => 748356 [name] => naplata dodatnih usluga [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-02-16 15:28:26 [main_article_id] => 0 [alias] => naplata-dodatnih-usluga [link] => /tag/naplata-dodatnih-usluga ) [3] => stdClass Object ( [id] => 302473 [name] => prigovori [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => prigovori [link] => /tag/prigovori ) [4] => stdClass Object ( [id] => 748357 [name] => previsoki računi [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2024-02-16 15:28:26 [main_article_id] => 0 [alias] => previsoki-racuni [link] => /tag/previsoki-racuni ) [5] => stdClass Object ( [id] => 254279 [name] => prava potrošača [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => prava-potrosaca [link] => /tag/prava-potrosaca ) [6] => stdClass Object ( [id] => 484094 [name] => hakom [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => hakom [link] => /tag/hakom ) [7] => stdClass Object ( [id] => 688009 [name] => Vlado Biljarski [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-08-17 07:59:19 [main_article_id] => 0 [alias] => vlado-biljarski [link] => /tag/vlado-biljarski ) [8] => stdClass Object ( [id] => 257925 [name] => splitski potrošač [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => splitski-potrosac [link] => /tag/splitski-potrosac ) [9] => stdClass Object ( [id] => 720463 [name] => NELA KOVAČEVIĆ [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2023-06-20 18:33:08 [main_article_id] => 0 [alias] => nela-kovacevic [link] => /tag/nela-kovacevic ) [10] => stdClass Object ( [id] => 401815 [name] => Dalmatinski potrošač [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dalmatinski-potrosac [link] => /tag/dalmatinski-potrosac ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => prava potrošača [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [CitySelect] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [SD_na_licu_mjesta] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Građani ljuti jer im A1 naplaćuje ‘dodatne usluge drugih tvrtki‘; NTH Mobile: Riječ je o predaji oglasa SMS-om [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3159 [name] => Ljubica Vuko [username] => ljubica-vuko [email] => ljubica-vuko@sd.hr [password] => $2y$10$7h7iiOmOiwOWu35WisD.MOV5YXqRATYvbBNb08qdrh.QzMlnTl1cq [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/ljubica-vuko-3159 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1677 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/49c96b20f2494a7ca66cd56476d02f61?s=100&default=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/10/23458482.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Neja Markičević/Cropix [mainImageDesc] =>

 Analizom računa građani su došli do neugodnih iznenađenja (ilustracija)

[popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/10/23458482.jpg [title] =>

 Analizom računa građani su došli do neugodnih iznenađenja (ilustracija)

Neja Markičević/Cropix ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/10/20851614.jpg [title] =>

 A1: Suradnja između A1 Hrvatska i NTH Mobile omogućuje krajnjim korisnicima kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih uređaja, a odnosi se konkretno na uslugu mKovanice, koja omogućuje plaćanja proizvoda i usluga SMS porukom na samoposlužnim automatima

Darko Tomaš/Cropix ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/10/23768695.jpg [title] =>

 Vlado Biljarski: Ako korisnik smatra da nije ispunjena bilo koja od propisanih obveza prilikom pružanja usluga s posebnom tarifom, treba uputiti pisani prigovor svojem teleoperatoru  

Tom Dubravec/Cropix ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2024/01/10/21278112.jpg [title] =>

Nela Kovačević: Činjenica je da smo zatrpani raznim ponudama, ali to nas ne smije koštati. Ovdje treba paziti na to da ne uzvraćamo na takve pozive i ne odgovaramo na SMS poruke

Jakov Prkić/Cropix ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Na računu mi je naplaćeno nešto više od šest eura pod stavkom "Dodatne usluge drugih tvrtki". Zašto? Koju sam uslugu koristio a da ne znam? Zvao sam A1, čiji sam pretplatnik, i otkrio da je riječ o usluzi tvrtke NTH Mobile d.o.o. iz Varaždina.

Govori nam to Splićanin koji se osjetio prevaren jer nije znao što to dodatno plaća i zašto ga operater nije upozorio na to. Kaže, jedino što mu pada na pamet je da je kliknuo na neki oglas za auto na jednoj internetskoj stranici, ali nigdje nije vidio jasno upozorenje da će mu čitanje oglasa biti naplaćeno. Zvao je i varaždinsku tvrtku i na novom računu teleoperatora za sljedeći mjesec nije se ponovila "dodatna usluga drugih tvrtki".

– Svoju cijenu što se tiče živaca platio sam puno više nego što to vrijedi za šest eura, volio bih da se to ne događa drugima – objašnjava svoje razloge zašto se javio našoj redakciji.

No, događa se to i drugima. Na internetu i po društvenim mrežama ljudi opisuju svoje primjere kako su im računi povećani za te "dodatne usluge drugih tvrtki", konkretno NTH Mobile d.o.o. Navode da dobivaju poruke na mobitel i poslije moraju platiti nešto što nisu ugovorili s A1. Doživljavaju to kao prijevaru. Pitaju se što učiniti kako bi to izbjegli.

 Što učiniti ako se računi nastave?

– Suradnja između A1 Hrvatska i NTH Mobile omogućuje krajnjim korisnicima kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih uređaja, a odnosi se konkretno na uslugu mKovanice, koja omogućuje plaćanja proizvoda i usluga SMS porukom na samoposlužnim automatima – odgovorili su u Korporativnim komunikacijama A1 Hrvatska d.o.o. na naše pitanje kakve usluge NTH Mobile pruža A1 korisnicima, a da oni ne znaju o čemu je riječ. Uzgred, Splićanin iz naše priče nije tražio mKovanice niti zna o čemu se radi.

– Putem ove usluge korisnik plaća račun tako da pošalje SMS poruku s odgovarajućom ključnom riječi (kodom) na kratki broj ili skenira QR kod u bilo koju QR mobilnu aplikaciju, koja zatim podatke iz QR koda preoblikuje u SMS poruku odgovarajućom ključnom riječi. Ključna riječ predstavlja jedinstveni broj transakcije kod ugovornog partnera/trgovca koji pruža mogućnost plaćanja putem ove vrste usluge plaćanja – kažu u A1.

---

image

 A1: Suradnja između A1 Hrvatska i NTH Mobile omogućuje krajnjim korisnicima kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih uređaja, a odnosi se konkretno na uslugu mKovanice, koja omogućuje plaćanja proizvoda i usluga SMS porukom na samoposlužnim automatima

Darko Tomaš/Cropix
---

Nisu odgovorili na pitanje što trebaju učiniti oni koji na računima dobiju i tu stavku kako se ne bi dogodilo da i u sljedećem mjesecu moraju platiti "dodatnu uslugu drugih tvrtki". Navode kako je više informacija na njihovim stranicama.

Objašnjenje o uslugama koje pružaju, a koje se naplaćuju preko A1 računa, zatražili smo i u varaždinskoj tvrtki koja je, kako stoji na njezinim stranicama, dio međunarodne NTH Grupe, ICT kompanije koja od 1999. neprekidno stvara inovativna tehnološka rješenja za digitalizaciju raznih segmenata poslovanja.

 NTH Mobile: Kontakt podaci su u samom oglasu

– NTH Mobile d.o.o. je specijalizirano društvo koje posluje putem B2B modela kao pružatelj usluga mobilnih plaćanja. Naša je glavna funkcija povezivanje pružatelja sadržaja s mobilnim operatorima, pružajući im tehničku platformu za isporuku sadržaja i usluga krajnjim korisnicima, uz mogućnost naplate putem mobilnih telefona. Kao pružatelj tehničkih usluga, NTH Mobile d.o.o. osigurava tehničku podršku za primanje i slanje naloga za plaćanje između vlasnika usluga/oglašivača s jedne i krajnjih korisnika s druge strane – objasnili su u ovoj tvrtki.

Navode i kako, primjerice, korisnik slanjem SMS-a na određeni kratki broj može predati oglas, a ta usluga naplatit će se na njegovu mjesečnom računu pod stavkom "Dodatne usluge drugih tvrtki".

– Uvjeti i način aktivacije pojedine mobilne usluge, kao i pripadajuća cijena usluge svakome korisniku jasno je naznačena prilikom oglašavanja usluge (u novinama, na TV-u, internetu…), isto kao i način deaktivacije usluge ako se radi o pretplatničkoj usluzi – naglašavaju u NTH Mobile odgovarajući na pitanje je li moguće da korisnici usluga spomenutog operatera nisu upozoreni na neki način da se te dodatne usluge naplaćuju.

– Kontakt podaci davatelja usluge također su navedeni u samom oglasu. Ukoliko krajnji korisnik više ne može pronaći oglas, a želi stupiti u kontakt s davateljem usluge, potrebno je kod svog mobilnog operatora ili s računa kontaktirati navedenog tehničkog pružatelja koji može dati kontakt broj i e-mail korisničke službe – također navode u varaždinskoj tvrtki.

 Splitski potrošač: Operatori su obvezni korisnicima pružiti jasne informacije

Za komentar ovakvih situacija pitali smo i u Udruzi za zaštitu prava potrošača "Splitski potrošač", čiji predsjednik Vlado Biljarski na početku kaže kako usluge s posebnom tarifom omogućavaju korisnicima da putem posebnih brojeva i kratkih kodova koriste određene usluge koje ne spadaju u javno dostupne elektroničke komunikacijske usluge. One su, ističe, vrlo striktno i opsežno regulirane zakonskim propisima.

– Operatori takvih usluga, kao što je u navedenom primjeru NTH Mobile, obvezni su krajnjim korisnicima pružiti jasne i transparente informacije u vezi s uvjetima njihova korištenja, a koje uključuju informacije ovisne o vrsti usluga s posebnom tarifom – naglašava Biljarski.

Dakle, operator je, objašnjava nadalje, prilikom pružanja govornih usluga s posebnom tarifom obvezan korisnicima pružiti, kao prvo, informacije o cijeni i načinu naplate usluge na početku samog poziva, prije samog korištenja usluge. Nadalje, moraju omogućiti prekid poziva u roku od najmanje dvije sekunde prije početka naplate poziva, kako bi korisnik mogao pravodobno odustati od uporabe usluge. Istek roka prije početka naplate poziva mora biti označen tonskim signalom.

Kaže i da treba nastupiti i automatski prekid poziva kad potrošeni iznos po pozivu prijeđe 19,91 euro (150,00 kuna) ili kad njegovo trajanje dosegne 30 minuta, ovisno o tome koja okolnost nastupi ranije. U slučaju kad je usluga namijenjena djeci, poziv se treba prekinuti kad njezina potrošnja prijeđe iznos od 6,64 eura (50,00 kuna).

‘Operator je obvezan jasno naznačiti cijenu usluge i način na koji se prekida‘

– S druge strane, kod pružanja SMS/MMS usluga s posebnom tarifom, operator usluge obvezan je jasno naznačiti kratki kod (broj), kao i cijenu usluge te način na koji se prekida. Usluga na pretplatu može se aktivirati tek nakon što korisnik putem SMS poruke potvrdi namjeru njezina korištenja. Kod usluge na pretplatu, uključujući i jednokratne usluge koje korisniku stvaraju dodatni trošak (npr. prijenos podataka), operator je nakon zaprimanja aktivacijske poruke obvezan korisnika obavijestiti o cijeni, učestalosti primanja SMS/MMS poruka, trošku prijenosa podataka i načinu prekida uporabe usluge – objašnjava Biljarski.

Nadalje kaže kako kod usluge "čavrljanja", kao usluge s posebnom tarifom, prije aktivacije usluge na zaslonu uređaja treba prikazati informacije o cijeni usluge, trošku prijenosa podataka i načinu prekida uporabe usluge. U tom se slučaju usluga korisniku može aktivirati tek nakon što korisnik putem SMS/MMS poruke potvrdi namjeru njezina korištenja slanjem SMS poruke.

---

image

 Vlado Biljarski: Ako korisnik smatra da nije ispunjena bilo koja od propisanih obveza prilikom pružanja usluga s posebnom tarifom, treba uputiti pisani prigovor svojem teleoperatoru  

Tom Dubravec/Cropix
---

Također, operator takvih usluga dužan je i besplatno obavijestiti korisnika o potrošnji za svaku pojedinačnu uslugu s posebnom tarifom (jednokratnu ili pretplatničku) kad ona dosegne 19,91 euro (150,00 kuna) ili za svakih naplaćenih 30 SMS/MMS, ovisno o okolnosti koja nastupi ranije, ističe.

– Ako korisnik smatra da nije ispunjena bilo koja od gore navedenih propisanih obveza prilikom pružanja usluga s posebnom tarifom, treba uputiti pisani prigovor svom teleoperatoru od kojeg je primio račun s naplatom usluge, najkasnije u roku od 30 dana od dospijeća plaćanja spornog računa, te po potrebi do kraja voditi žalbeni postupak, a sve u skladu s Općim uvjetima poslovanja svojeg teleoperatora. Nakon završetka postupka, ako se spor u toj fazi ne riješi pozitivno, potrošač tada ima mogućnost obratiti se regulatornoj agenciji – HAKOM-u, koja je onda nadležna da utvrdi je li potrošač u konkretnom slučaju zavaran i oštećen, te mu omogući ostvarivanje potrošačkih prava – umanjenje spornog računa. Tijekom trajanja žalbenog postupka vrlo je važno da potrošač plaća na vrijeme neosporne iznose računa, da ne bi došlo do prekida usluge ili raskida pretplatničkog ugovora i drugih vezanih posljedica – objašnjava Vlado Biljarski, predsjednik udruge "Splitski potrošač".

‘Dalmatinski potrošač‘: Ne uzvraćati na pozive i poruke

– Teleoperatori sklapaju ugovore s trećim tvrtkama koje nude razne usluge, putem SMS-a ili telefona, ustvari prodaju naše podatke tim tvrtkama, koje nas onda zovu ili šalju SMS poruke i nude svoje usluge. Koliko god nam se to ne sviđalo, to je vrlo raširena i uvriježena praksa. Činjenica je da smo zatrpani raznim ponudama, ali to nas ne smije koštati. Ovdje treba paziti na to da ne uzvraćamo na takve pozive i ne odgovaramo na SMS poruke. Međutim, ako pouzdano znamo da nismo naručili nikakvu posebnu uslugu (igrice, tarot, pa čak niti uobičajene servisne informacije, vremensku prognozu ili sl., jer se te usluge dodatno plaćaju), znači da je u pitanju greška ili neki drugi propust, da ne kažemo prijevara – napominje Nela Kovačević, predsjednica udruge "Dalmatinski potrošač".

Kaže i kako se na mrežnim stranicama HAKOM-a nalazi popis tvrtki koje nude posebne usluge, uz naplatu ili besplatno.

Konkretno, A1, prema popisu koji smo našli na stranicama HAKOMA-a, ima ugovor s oko 160 različitih tvrtki. Tvrtka koju navodite, NTH Mobile iz Varaždina, na popisu je, to znači da je tvrtka ovlaštena davati dodatne usluge. Tim će lakše biti ustanoviti kako se dogodilo povećanje računa – kaže Nela Kovačević.

---

image

Nela Kovačević: Činjenica je da smo zatrpani raznim ponudama, ali to nas ne smije koštati. Ovdje treba paziti na to da ne uzvraćamo na takve pozive i ne odgovaramo na SMS poruke

Jakov Prkić/Cropix
---

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Neja Markičević/Cropix Darko Tomaš/Cropix Tom Dubravec/Cropix Jakov Prkić/Cropix
Neja Markičević/Cropix

 Analizom računa građani su došli do neugodnih iznenađenja (ilustracija)

Darko Tomaš/Cropix

 A1: Suradnja između A1 Hrvatska i NTH Mobile omogućuje krajnjim korisnicima kupnju proizvoda i usluga putem mobilnih uređaja, a odnosi se konkretno na uslugu mKovanice, koja omogućuje plaćanja proizvoda i usluga SMS porukom na samoposlužnim automatima

Tom Dubravec/Cropix

 Vlado Biljarski: Ako korisnik smatra da nije ispunjena bilo koja od propisanih obveza prilikom pružanja usluga s posebnom tarifom, treba uputiti pisani prigovor svojem teleoperatoru  

Jakov Prkić/Cropix

Nela Kovačević: Činjenica je da smo zatrpani raznim ponudama, ali to nas ne smije koštati. Ovdje treba paziti na to da ne uzvraćamo na takve pozive i ne odgovaramo na SMS poruke

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/gradani-ljuti-jer-im-a1-naplacuje-dodatne-usluge-drugih-tvrtki-nth-mobile-rijec-je-o-predaji-oglasa-sms-om-1365003 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=62889310a0ad3b1a534ddc4d3dc39f1e15de4696 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Gra%C4%91ani+ljuti+jer+im+A1+napla%C4%87uje+%E2%80%98dodatne+usluge+drugih+tvrtki%E2%80%98%3B+NTH+Mobile%3A+Rije%C4%8D+je+o+predaji+oglasa+SMS-om&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fgradani-ljuti-jer-im-a1-naplacuje-dodatne-usluge-drugih-tvrtki-nth-mobile-rijec-je-o-predaji-oglasa-sms-om-1365003 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fhrvatska%2Fgradani-ljuti-jer-im-a1-naplacuje-dodatne-usluge-drugih-tvrtki-nth-mobile-rijec-je-o-predaji-oglasa-sms-om-1365003 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => prava potrošača [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 97 [name] => City Select [value] => (0) [type] => select [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 35 [alias] => CitySelect ) [34] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) [35] => stdClass Object ( [id] => 99 [name] => SD na licu mjesta [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 37 [alias] => SD_na_licu_mjesta ) )
StoryEditorOCM
Hrvatskaprava potrošača

Građani ljuti jer im A1 naplaćuje ‘dodatne usluge drugih tvrtki‘; NTH Mobile: Riječ je o predaji oglasa SMS-om

Piše Ljubica Vuko
18. veljače 2024. - 12:13

Na računu mi je naplaćeno nešto više od šest eura pod stavkom "Dodatne usluge drugih tvrtki". Zašto? Koju sam uslugu koristio a da ne znam? Zvao sam A1, čiji sam pretplatnik, i otkrio da je riječ o usluzi tvrtke NTH Mobile d.o.o. iz Varaždina.

Govori nam to Splićanin koji se osjetio prevaren jer nije znao što to dodatno plaća i zašto ga operater nije upozorio na to. Kaže, jedino što mu pada na pamet je da je kliknuo na neki oglas za auto na jednoj internetskoj stranici, ali nigdje nije vidio jasno upozorenje da će mu čitanje oglasa biti naplaćeno. Zvao je i varaždinsku tvrtku i na novom računu teleoperatora za sljedeći mjesec nije se ponovila "dodatna usluga drugih tvrtki".

– Svoju cijenu što se tiče živaca platio sam puno više nego što to vrijedi za šest eura, volio ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 20:54