stdClass Object ( [id] => 562619 [title] => Kako je solinski koncern postao jak igrač na globalnom tržištu: 'Želimo biti lideri u proizvodnji automobilskih komponenti na području Istočne Europe' [alias] => kako-je-solinski-koncern-postao-jak-igrac-na-globalnom-trzistu-39-zelimo-nbsp-biti-lideri-u-proizvodnji-automobilskih-komponenti-na-podrucju-istocne-europe-39 [catid] => 244 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Visoka kvaliteta, pouzdanost, fleksibilnost, inovacije, operativna efikasnost i financijska stabilnost neki su od važnijih temelja na kojima AD Plastik Grupa, najveći hrvatski proizvođač plastičnih dijelova za automobilsku industriju, gradi svoju odličnu poziciju na surovnom globalnom tržištu.

Zahvaljujući kvalitetnim strateškim odlukama solinski koncern kojim već četvrtu godinu upravlja Marinko Došen ustrajno jača svoju poziciju malog globalnog dobavljača i ulazi u (naj)višu kategoriju u kojoj se podrazumijeva još napredniji razvoj i najmodernija tehnologija.

U sporovoznoj djelatnosti sve je definirano u idućih pet do sedam godina pa AD Plastik, zahvaljujući sklopljenim ugovorima i poslovima o kojim se razgovara, ima garantiran rast od barem 7 do 10 posto godišnje.

Trendovi su, međutim, puno bolji jer se stalno ugovaraju novi poslovi i otvaraju poslovne niše u kojima kompanija ranije nije bila prisutna. Prošla 2017. godina tako je za AD Plastik Grupu bila je jedna od najboljih u posljednjih deset godina, a recentni poslovni pokazatelji sugeriraju kako vrijeme sve snažnijeg rasta prihoda i dobiti tek dolazi...

Očekujete li, nakon polugodišnjih sjajnih rezultata, da tekuća godina ponese epitet najbolje do sada?

- Trend rasta prihoda koji bilježimo već neko vrijeme i odlični rezultati za prvih šest mjeseci upućuju na to kako bismo ove godine mogli ostvariti do sada najbolje rezultate poslovanja. Iako je preuranjeno o tome govoriti, svi pokazatelji govore tome u prilog. Treba naglasiti kako je današnja pozicija AD Plastik Grupe svakako rezultat visoke operativne efikasnosti, ali i kvalitetnih strateških odluka upravljanja u prošlosti.

Za prvih šest mjeseci prihodi Grupe porasli su za 19,47 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznose 634,73 milijuna kuna, a ostvarena neto dobit veća je 44,69 posto. Ovo je za nas primarno godina realizacije novih projekata i to nam osigurava ostvarenje dobrih rezultata i daljnjeg rasta prihoda i u budućnosti.

Rast dionice

Rezultati poslovanja su sjajni, stižu novi poslovi, smanjuju se rashodi i zaduženost. Što ipak smatrate najvrjednijim postignućem kompanije kojoj ste na čelu?

- Naše su najvrjednija postignuća partnerski odnosi ostvareni s našim kupcima temeljeni na visokoj kvaliteti proizvoda i usluga te međusobnom povjerenju. To su preduvjeti dugogodišnje i uspješne suradnje u našoj industriji, stoga je kupac uvijek u centru naših zbivanja. Za rezultate koje ostvarujemo prije svega zaslužan je sjajan tim ljudi zaposlenih u našoj kompaniji. Naši zaposlenici, njihovo znanje, iskustvo i angažman, najveća su prednost AD Plastik Grupe. Imamo iznimno kvalitetan kadar u kompaniji i uz pravo usmjeravanje i vođenje, rezultati ne mogu izostati.

Koliko AD Plastik danas vrijedi?

- Najbolji pokazatelj koliko naša kompanija vrijedi stalni je rast vrijednosti naše dionice, što pokazuje kako ulagači prepoznaju naš rad i rezultate koje ostvarujemo. Vrijednost dionice od početka godine porasla je 16 posto, a zadnje dvije godine njezina vrijednost porasla je za čak 68 posto.

Jeste li zadovoljni financijskom stabilnošću?

- Financijska stabilnost naše kompanije jako je dobra, što potvrđuju naši financijski pokazatelji. Tome u prilog govori i smanjenje financijskog duga, uz redovita i značajna ulaganja koje iziskuje naše poslovanje te redovitu isplatu dividende.

Dioničarima je i ove godine isplaćena izdašna dividenda u visini 10 kuna. Rezultati su dopuštali i veći iznos. Zašto niste podijelili više?

- Politika isplate dividende koju provodimo, temelji se prije svega na dugoročnoj održivosti rasta kompanije i ispunjenju strateških ciljeva. O tome posebno vodimo računa prilikom planiranja i predlaganja iznosa dividende, u čemu imamo podršku naših dioničara. Iznosi dividende koje predlažemo i isplaćujemo uklapaju se u strategiju razvoja i poslovne planove kompanije. Ovogodišnja isplata dividende od 10 kuna po dionici predstavlja dividendni prinos veći od pet posto, što je je jedan od značajnijih prinosa na tržištu kapitala Zagrebačke burze. Kad se tome doda i rast cijene naše dionice, ukupna dobit za dioničare znatno je veća od isplaćene dividende.

Koliki je danas ukupni obim proizvodnje u svim tvornicama AD Plastika?

- Već smo naglašavali, ovo je za nas godina realizacije novih projekata, što znači i dodatno popunjavanje kapaciteta. U ovom trenutku stupanj iskorištenja kapaciteta naših tvornica u Hrvatskoj veći je od 90 posto, a na ostalim lokacijama je iznad 80 posto. Realizacija novih projekata u Hrvatskoj će donijeti proširenje postojećih kapaciteta, a ostale će lokacije dosegnuti iskorištenje kapaciteta od 95 posto.

Rusija, Slovenija, Njemačka...

Gdje se sve proizvodi isporučuju?

- AD Plastik Grupa izrađuje proizvode za više od 90 modela vozila koji se isporučuju u preko 20 zemalja diljem svijeta, na više od 45 različitih lokacija. Prema ostvarenim poslovnim prihodima najznačajnija tržišta su nam Rusija, Slovenija, Njemačka, Francuska i Italija.

U ovom poslu odnos dobavljača i kupca vrlo je specifičan. Po kojim kriterijima kupci mjere uspješnost AD Plastika?

- U automobilskoj se industriji odnos kupca i dobavljača znatno razlikuje u odnosu na neke druge industrije. Prije svega, kupci nas ocjenjuju kroz kvalitetu isporučenih proizvoda i točnost njihovih isporuka. Industrija u kojoj gotovo ne postoje zalihe i proizvodi se isporučuju izravno na linije montaže, ne ostavlja veliki prostor za pogrešku. Tako postavljeni zahtjevi i visoki standardi ne dopuštaju alternativna rješenja. Naše su linije za proizvodnju na neki način logistički integrirane u procese proizvodnje naših kupaca. Stalna i točna isporuka proizvoda visoke kvalitete naprosto su preduvjet opstanka u ovoj industriji.

Kolika je danas ukupna vrijednost ugovorenih poslova i u kojem razdoblju će se oni realizirati?

- Od početka godine dogovoreni su novi poslovi u vrijednosti većoj od 136 milijuna eura za kupce Ford, PSA Grupu i Hellu te Volkswagen i Renault u Rusiji. Početak njihove serijske proizvodnje očekuje se između 2019. i 2021. godine. Ove je godine započeta serijska proizvodnja za više modela vozila Ford, PSA Grupe, Helle i Volkswagena, a do kraja godine započeti će i serijska proizvodnja za Ford Focus Active.

S kojim novim serijskim proizvodnjama krećete iduće godine?

- U sljedećoj godini očekuje nas početak serijske proizvodnje nekoliko velikih projekata dogovorenih s Renaultom i Fordom, te više manjih poslova dogovorenih s ostalim kupcima.

Koji su najvažniji ciljevi u 2019?

- Osim daljnjeg rasta i razvoja, naši najvažniji ciljevi u sljedećoj godini su uspješna realizacija započetih projekata, točnije uspješan početak serijske proizvodnje novih modela vozila. U sljedećoj godini cilj nam je ostvarenje maksimalne iskorištenosti kapaciteta svih naših lokacija, uključujući i Mađarsku.

Što je strategija kompanije u srednjoročnom razdoblju?

- Glavni strateški ciljevi u srednjoročnom razdoblju daljnja su unaprjeđenja strateških tehnologija i proizvoda, rast prihoda i proširenje portfelja kupaca. Ujedno, intenzivno radimo na diversifikaciji kupaca i tržišta, jačamo svoju razvojnu prepoznatljivost i prisutnost na tržištu te unaprjeđujemo svoju poziciju stalnim ulaganjima i prilagođavanjem trendovima. Cilj nam je dugoročno biti dobavljač prvog reda kod što većeg broja kupaca, što znači direktna suradnja s proizvođačima automobila.

Naš cilj je dodatno se razvijati na panelu automotiv dobavljača kao kompanija visoke pouzdanosti, troškovne i tehničke konkurentnosti te tržišne i razvojne fleksibilnosti.

Širenje i na Mađarsku

Uz organski rast u srpnju ste postali i vlasnikom mađarske tvrtke Tisza Automotive. Kolika je vrijednost te akvizicije i što kupnja te tvornice znači za AD Plastik?

- Ovom akvizicijom stvorili smo dobre preduvjete za daljnji rast AD Plastik Grupe i proširenje portfelja svojih kupaca. Tisza Automotive je proizvođač plastičnih komponenti i imaju više od 15 godina iskustava u automobilskoj industriji. Vodeći su dobavljač Suzukijeve tvornice u Mađarskoj, a proizvode i za Bentley i Volkswagen kao dobavljač prve razine. Njihove su tehnologije kompatibilne s tehnologijama koje i mi razvijamo, nalaze se na odličnom zemljopisnom položaju u odnosu na proizvođače automobila u tom dijelu Europe i ova je prilika za nas bila logičan izbor. Prepoznali smo njihov potencijal za daljnji razvoj same tvornice, ali i AD Plastik Grupe u cijelosti.

Jesu li isključena daljnja preuzimanja? Ili možda gradnja neke nove tvornice?

- Naše postojeće lokacije gotovo su u potpunosti kapacitirane, stoga je proširenje naših kapaciteta u cilju daljnjeg rasta i razvoja kompanije učestalo u fazi promatranja. Kontinuirano istražujemo tržišta i kretanja u našoj industriji, ali u ovom trenutku ne možemo govoriti o daljnjim preuzimanjima. Trenutno smo usmjereni na iskorištenje postojećih kapaciteta i kontinuirana tehnološka poboljšanja.

Može li AD Plastik osigurati poziciju tržišnog lidera u Srednjoj i Istočnoj Europi?

- Naša je vizija biti tržišni lider u razvoju i proizvodnji automobilskih komponenti na području Istočne Europe i vjerujem kako prema tom cilju uspješno kročimo.

Nastavlja li se oporavak, vama iznimno važnog, ruskog tržišta?

- Nastavlja se oporavak ruskog tržišta i njihovo automobilsko tržište i dalje bilježi dvoznamenkasti rast. Mi to najbolje primijetimo kroz nove poslove koje ugovaramo u Rusiji. Prihodi u Rusiji su nam u prvih šest mjeseci porasli za 10,96 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što govori u prilog navedenom.

Nove tehnologije bojenja interijera otvaraju potpuno novu nišu u poslovanju AD Plastika i najavljene su kao jedan od generatora rasta prodaje. Jeste li zadovoljni ostvarenjem tih planova?

- U automobilskoj se industriji trendovi se stalno mijenjaju i proizvođači se prilagođavaju potrebama krajnjih kupaca. Danas su, pored sigurnosti, izgled automobila i udobnost važniji nego ikad. Krajnji korisnici žele što bolji izgled i kvalitetu vozila, za što manje novaca. Zato je sve veća usmjerenost u našoj industriji na dizajn interijera i eksterijera vozila te udobnost. To postaju ključne komponente i naše ulaganje u novu nišu bojenja interijera bio je logičan izbor. Za sada smo jako zadovoljni ostvarenjem zadanih planova po pitanju nove tehnologije, ali pred nama je još puno prostora za daljnji razvoj i rast.

Dijelimo sudbinu izvoznika

Najavili ste i aktivnosti na robotizaciji i tehnološkom unaprjeđenju procesa. O čemu se točno radi?

- U našoj su industriji tehnološka unaprjeđenja nužnost bez kojih nije moguće opstati. Stalna ulaganja i razvoj tehnologija na neki nam način diktiraju i naši kupci. Uveli smo neke nove tehnologije koje daju dodanu vrijednost našim proizvodima interijera i eksterijera u injekcijskom prešanju, a ulažemo i dodatno u nužna proširenja kapaciteta.

Kao stopostotni izvoznik žrtva ste jake kune. Koliko prihoda tvrtka gubi na tečajnim razlikama?

- Dijelimo sudbinu većine izvoznika u Hrvatskoj, ali unatoč nepovoljnom utjecaju tečaja na naše prihode mi i dalje vrlo uspješno poslujemo i ostvarujemo dobre rezultate. Ovakvim trendom jačanja kune, koji je prisutan već tri godine, iz godine u godinu gubimo oko 15 milijuna kuna prihoda.

Kako se nosite s kadrovskim izazovima?

- U Hrvatskoj zapošljavamo više od 1400 ljudi i ta brojka kontinuirano raste razvojem našeg poslovanja. Naša je najveća snaga u stručnosti i znanju naših zaposlenika. S obzirom da poslujemo u zemlji koja nema razvijenu automobilsku industriji, kontinuirano radimo i ulažemo u razvoj i edukaciju svojih kadrova. Zapošljavamo ljude različitih razina obrazovanja i vrlo smo pouzdan i poželjan poslodavac.

Svaki pojedinac u našoj je kompaniji važan i svi oni imaju jedinstvene kvalitete koje treba prepoznati i na čemu kontinuiramo radimo. Razvijamo i unaprjeđujemo suradnju sa sveučilištima kako bismo prepoznali mlade talente. Mi smo internacionalna i multikulturalna kompanija što je posebno motivirajuće okruženje.

Stalno tražimo nove, kreativne i motivirane mlade ljude koji žele posao u dinamičnom automotiv okruženju. Automobilska industrija vrlo je zanimljiva, zahtjeva stalni razvoj svojih zaposlenika, ali zato nudi nadasve zanimljivo i poticajno radno okruženje.

Spadate u red najuspješnijih hrvatskih menadžera. Koji je Vaš poslovni credo?

- Ako vjerujete u ono što radite i imate jasan cilj, rezultat sigurno neće izostati.

Što Vam je najveći motiv a što izazov u poslu?

- Najveći izazovi u poslu su mi teške situacije, a najveći motiv uspješno odrađen posao i zadovoljni zaposlenici.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => priča o uspjehu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-08-26 08:10:48 [created_by] => 39370 [created_by_alias] => Dražen Gudić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-08-26 20:55:17 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-08-26 08:10:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 22824 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 244 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz poslovnog sektora [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, poslovni sektor, biznis, business [secure] => 0 [page_title] => Biznis [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 1 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/Images/2018/08/23/Spektar/10205832.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "1920x1145" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 244 [name] => Biznis [alias] => biznis [description] => [parent] => 119 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 5 [params] => {"inheritFrom":"119","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15163572 Threads: 5 Questions: 3166648291 Slow queries: 7088934 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235283967 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 50 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /vijesti/biznis ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /vijesti/biznis/kako-je-solinski-koncern-postao-jak-igrac-na-globalnom-trzistu-39-zelimo-nbsp-biti-lideri-u-proizvodnji-automobilskih-komponenti-na-podrucju-istocne-europe-39-562619 [printLink] => /vijesti/biznis/kako-je-solinski-koncern-postao-jak-igrac-na-globalnom-trzistu-39-zelimo-nbsp-biti-lideri-u-proizvodnji-automobilskih-komponenti-na-podrucju-istocne-europe-39-562619?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 236208 [name] => ad plastik [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ad-plastik [link] => /tag/ad-plastik ) [1] => stdClass Object ( [id] => 339791 [name] => Marinko Došen [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => marinko-dosen [link] => /tag/marinko-dosen ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => priča o uspjehu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kako je solinski koncern postao jak igrač na globalnom tržištu: 'Želimo biti lideri u proizvodnji automobilskih komponenti na području Istočne Europe' [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-14-21-17-08-39370 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/08/23/Spektar/10205832.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/08/23/Spektar/10205832.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Visoka kvaliteta, pouzdanost, fleksibilnost, inovacije, operativna efikasnost i financijska stabilnost neki su od važnijih temelja na kojima AD Plastik Grupa, najveći hrvatski proizvođač plastičnih dijelova za automobilsku industriju, gradi svoju odličnu poziciju na surovnom globalnom tržištu.

Zahvaljujući kvalitetnim strateškim odlukama solinski koncern kojim već četvrtu godinu upravlja Marinko Došen ustrajno jača svoju poziciju malog globalnog dobavljača i ulazi u (naj)višu kategoriju u kojoj se podrazumijeva još napredniji razvoj i najmodernija tehnologija.

U sporovoznoj djelatnosti sve je definirano u idućih pet do sedam godina pa AD Plastik, zahvaljujući sklopljenim ugovorima i poslovima o kojim se razgovara, ima garantiran rast od barem 7 do 10 posto godišnje.

Trendovi su, međutim, puno bolji jer se stalno ugovaraju novi poslovi i otvaraju poslovne niše u kojima kompanija ranije nije bila prisutna. Prošla 2017. godina tako je za AD Plastik Grupu bila je jedna od najboljih u posljednjih deset godina, a recentni poslovni pokazatelji sugeriraju kako vrijeme sve snažnijeg rasta prihoda i dobiti tek dolazi...

Očekujete li, nakon polugodišnjih sjajnih rezultata, da tekuća godina ponese epitet najbolje do sada?

- Trend rasta prihoda koji bilježimo već neko vrijeme i odlični rezultati za prvih šest mjeseci upućuju na to kako bismo ove godine mogli ostvariti do sada najbolje rezultate poslovanja. Iako je preuranjeno o tome govoriti, svi pokazatelji govore tome u prilog. Treba naglasiti kako je današnja pozicija AD Plastik Grupe svakako rezultat visoke operativne efikasnosti, ali i kvalitetnih strateških odluka upravljanja u prošlosti.

Za prvih šest mjeseci prihodi Grupe porasli su za 19,47 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine i iznose 634,73 milijuna kuna, a ostvarena neto dobit veća je 44,69 posto. Ovo je za nas primarno godina realizacije novih projekata i to nam osigurava ostvarenje dobrih rezultata i daljnjeg rasta prihoda i u budućnosti.

Rast dionice

Rezultati poslovanja su sjajni, stižu novi poslovi, smanjuju se rashodi i zaduženost. Što ipak smatrate najvrjednijim postignućem kompanije kojoj ste na čelu?

- Naše su najvrjednija postignuća partnerski odnosi ostvareni s našim kupcima temeljeni na visokoj kvaliteti proizvoda i usluga te međusobnom povjerenju. To su preduvjeti dugogodišnje i uspješne suradnje u našoj industriji, stoga je kupac uvijek u centru naših zbivanja. Za rezultate koje ostvarujemo prije svega zaslužan je sjajan tim ljudi zaposlenih u našoj kompaniji. Naši zaposlenici, njihovo znanje, iskustvo i angažman, najveća su prednost AD Plastik Grupe. Imamo iznimno kvalitetan kadar u kompaniji i uz pravo usmjeravanje i vođenje, rezultati ne mogu izostati.

Koliko AD Plastik danas vrijedi?

- Najbolji pokazatelj koliko naša kompanija vrijedi stalni je rast vrijednosti naše dionice, što pokazuje kako ulagači prepoznaju naš rad i rezultate koje ostvarujemo. Vrijednost dionice od početka godine porasla je 16 posto, a zadnje dvije godine njezina vrijednost porasla je za čak 68 posto.

Jeste li zadovoljni financijskom stabilnošću?

- Financijska stabilnost naše kompanije jako je dobra, što potvrđuju naši financijski pokazatelji. Tome u prilog govori i smanjenje financijskog duga, uz redovita i značajna ulaganja koje iziskuje naše poslovanje te redovitu isplatu dividende.

Dioničarima je i ove godine isplaćena izdašna dividenda u visini 10 kuna. Rezultati su dopuštali i veći iznos. Zašto niste podijelili više?

- Politika isplate dividende koju provodimo, temelji se prije svega na dugoročnoj održivosti rasta kompanije i ispunjenju strateških ciljeva. O tome posebno vodimo računa prilikom planiranja i predlaganja iznosa dividende, u čemu imamo podršku naših dioničara. Iznosi dividende koje predlažemo i isplaćujemo uklapaju se u strategiju razvoja i poslovne planove kompanije. Ovogodišnja isplata dividende od 10 kuna po dionici predstavlja dividendni prinos veći od pet posto, što je je jedan od značajnijih prinosa na tržištu kapitala Zagrebačke burze. Kad se tome doda i rast cijene naše dionice, ukupna dobit za dioničare znatno je veća od isplaćene dividende.

Koliki je danas ukupni obim proizvodnje u svim tvornicama AD Plastika?

- Već smo naglašavali, ovo je za nas godina realizacije novih projekata, što znači i dodatno popunjavanje kapaciteta. U ovom trenutku stupanj iskorištenja kapaciteta naših tvornica u Hrvatskoj veći je od 90 posto, a na ostalim lokacijama je iznad 80 posto. Realizacija novih projekata u Hrvatskoj će donijeti proširenje postojećih kapaciteta, a ostale će lokacije dosegnuti iskorištenje kapaciteta od 95 posto.

Rusija, Slovenija, Njemačka...

Gdje se sve proizvodi isporučuju?

- AD Plastik Grupa izrađuje proizvode za više od 90 modela vozila koji se isporučuju u preko 20 zemalja diljem svijeta, na više od 45 različitih lokacija. Prema ostvarenim poslovnim prihodima najznačajnija tržišta su nam Rusija, Slovenija, Njemačka, Francuska i Italija.

U ovom poslu odnos dobavljača i kupca vrlo je specifičan. Po kojim kriterijima kupci mjere uspješnost AD Plastika?

- U automobilskoj se industriji odnos kupca i dobavljača znatno razlikuje u odnosu na neke druge industrije. Prije svega, kupci nas ocjenjuju kroz kvalitetu isporučenih proizvoda i točnost njihovih isporuka. Industrija u kojoj gotovo ne postoje zalihe i proizvodi se isporučuju izravno na linije montaže, ne ostavlja veliki prostor za pogrešku. Tako postavljeni zahtjevi i visoki standardi ne dopuštaju alternativna rješenja. Naše su linije za proizvodnju na neki način logistički integrirane u procese proizvodnje naših kupaca. Stalna i točna isporuka proizvoda visoke kvalitete naprosto su preduvjet opstanka u ovoj industriji.

Kolika je danas ukupna vrijednost ugovorenih poslova i u kojem razdoblju će se oni realizirati?

- Od početka godine dogovoreni su novi poslovi u vrijednosti većoj od 136 milijuna eura za kupce Ford, PSA Grupu i Hellu te Volkswagen i Renault u Rusiji. Početak njihove serijske proizvodnje očekuje se između 2019. i 2021. godine. Ove je godine započeta serijska proizvodnja za više modela vozila Ford, PSA Grupe, Helle i Volkswagena, a do kraja godine započeti će i serijska proizvodnja za Ford Focus Active.

S kojim novim serijskim proizvodnjama krećete iduće godine?

- U sljedećoj godini očekuje nas početak serijske proizvodnje nekoliko velikih projekata dogovorenih s Renaultom i Fordom, te više manjih poslova dogovorenih s ostalim kupcima.

Koji su najvažniji ciljevi u 2019?

- Osim daljnjeg rasta i razvoja, naši najvažniji ciljevi u sljedećoj godini su uspješna realizacija započetih projekata, točnije uspješan početak serijske proizvodnje novih modela vozila. U sljedećoj godini cilj nam je ostvarenje maksimalne iskorištenosti kapaciteta svih naših lokacija, uključujući i Mađarsku.

Što je strategija kompanije u srednjoročnom razdoblju?

- Glavni strateški ciljevi u srednjoročnom razdoblju daljnja su unaprjeđenja strateških tehnologija i proizvoda, rast prihoda i proširenje portfelja kupaca. Ujedno, intenzivno radimo na diversifikaciji kupaca i tržišta, jačamo svoju razvojnu prepoznatljivost i prisutnost na tržištu te unaprjeđujemo svoju poziciju stalnim ulaganjima i prilagođavanjem trendovima. Cilj nam je dugoročno biti dobavljač prvog reda kod što većeg broja kupaca, što znači direktna suradnja s proizvođačima automobila.

Naš cilj je dodatno se razvijati na panelu automotiv dobavljača kao kompanija visoke pouzdanosti, troškovne i tehničke konkurentnosti te tržišne i razvojne fleksibilnosti.

Širenje i na Mađarsku

Uz organski rast u srpnju ste postali i vlasnikom mađarske tvrtke Tisza Automotive. Kolika je vrijednost te akvizicije i što kupnja te tvornice znači za AD Plastik?

- Ovom akvizicijom stvorili smo dobre preduvjete za daljnji rast AD Plastik Grupe i proširenje portfelja svojih kupaca. Tisza Automotive je proizvođač plastičnih komponenti i imaju više od 15 godina iskustava u automobilskoj industriji. Vodeći su dobavljač Suzukijeve tvornice u Mađarskoj, a proizvode i za Bentley i Volkswagen kao dobavljač prve razine. Njihove su tehnologije kompatibilne s tehnologijama koje i mi razvijamo, nalaze se na odličnom zemljopisnom položaju u odnosu na proizvođače automobila u tom dijelu Europe i ova je prilika za nas bila logičan izbor. Prepoznali smo njihov potencijal za daljnji razvoj same tvornice, ali i AD Plastik Grupe u cijelosti.

Jesu li isključena daljnja preuzimanja? Ili možda gradnja neke nove tvornice?

- Naše postojeće lokacije gotovo su u potpunosti kapacitirane, stoga je proširenje naših kapaciteta u cilju daljnjeg rasta i razvoja kompanije učestalo u fazi promatranja. Kontinuirano istražujemo tržišta i kretanja u našoj industriji, ali u ovom trenutku ne možemo govoriti o daljnjim preuzimanjima. Trenutno smo usmjereni na iskorištenje postojećih kapaciteta i kontinuirana tehnološka poboljšanja.

Može li AD Plastik osigurati poziciju tržišnog lidera u Srednjoj i Istočnoj Europi?

- Naša je vizija biti tržišni lider u razvoju i proizvodnji automobilskih komponenti na području Istočne Europe i vjerujem kako prema tom cilju uspješno kročimo.

Nastavlja li se oporavak, vama iznimno važnog, ruskog tržišta?

- Nastavlja se oporavak ruskog tržišta i njihovo automobilsko tržište i dalje bilježi dvoznamenkasti rast. Mi to najbolje primijetimo kroz nove poslove koje ugovaramo u Rusiji. Prihodi u Rusiji su nam u prvih šest mjeseci porasli za 10,96 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, što govori u prilog navedenom.

Nove tehnologije bojenja interijera otvaraju potpuno novu nišu u poslovanju AD Plastika i najavljene su kao jedan od generatora rasta prodaje. Jeste li zadovoljni ostvarenjem tih planova?

- U automobilskoj se industriji trendovi se stalno mijenjaju i proizvođači se prilagođavaju potrebama krajnjih kupaca. Danas su, pored sigurnosti, izgled automobila i udobnost važniji nego ikad. Krajnji korisnici žele što bolji izgled i kvalitetu vozila, za što manje novaca. Zato je sve veća usmjerenost u našoj industriji na dizajn interijera i eksterijera vozila te udobnost. To postaju ključne komponente i naše ulaganje u novu nišu bojenja interijera bio je logičan izbor. Za sada smo jako zadovoljni ostvarenjem zadanih planova po pitanju nove tehnologije, ali pred nama je još puno prostora za daljnji razvoj i rast.

Dijelimo sudbinu izvoznika

Najavili ste i aktivnosti na robotizaciji i tehnološkom unaprjeđenju procesa. O čemu se točno radi?

- U našoj su industriji tehnološka unaprjeđenja nužnost bez kojih nije moguće opstati. Stalna ulaganja i razvoj tehnologija na neki nam način diktiraju i naši kupci. Uveli smo neke nove tehnologije koje daju dodanu vrijednost našim proizvodima interijera i eksterijera u injekcijskom prešanju, a ulažemo i dodatno u nužna proširenja kapaciteta.

Kao stopostotni izvoznik žrtva ste jake kune. Koliko prihoda tvrtka gubi na tečajnim razlikama?

- Dijelimo sudbinu većine izvoznika u Hrvatskoj, ali unatoč nepovoljnom utjecaju tečaja na naše prihode mi i dalje vrlo uspješno poslujemo i ostvarujemo dobre rezultate. Ovakvim trendom jačanja kune, koji je prisutan već tri godine, iz godine u godinu gubimo oko 15 milijuna kuna prihoda.

Kako se nosite s kadrovskim izazovima?

- U Hrvatskoj zapošljavamo više od 1400 ljudi i ta brojka kontinuirano raste razvojem našeg poslovanja. Naša je najveća snaga u stručnosti i znanju naših zaposlenika. S obzirom da poslujemo u zemlji koja nema razvijenu automobilsku industriji, kontinuirano radimo i ulažemo u razvoj i edukaciju svojih kadrova. Zapošljavamo ljude različitih razina obrazovanja i vrlo smo pouzdan i poželjan poslodavac.

Svaki pojedinac u našoj je kompaniji važan i svi oni imaju jedinstvene kvalitete koje treba prepoznati i na čemu kontinuiramo radimo. Razvijamo i unaprjeđujemo suradnju sa sveučilištima kako bismo prepoznali mlade talente. Mi smo internacionalna i multikulturalna kompanija što je posebno motivirajuće okruženje.

Stalno tražimo nove, kreativne i motivirane mlade ljude koji žele posao u dinamičnom automotiv okruženju. Automobilska industrija vrlo je zanimljiva, zahtjeva stalni razvoj svojih zaposlenika, ali zato nudi nadasve zanimljivo i poticajno radno okruženje.

Spadate u red najuspješnijih hrvatskih menadžera. Koji je Vaš poslovni credo?

- Ako vjerujete u ono što radite i imate jasan cilj, rezultat sigurno neće izostati.

Što Vam je najveći motiv a što izazov u poslu?

- Najveći izazovi u poslu su mi teške situacije, a najveći motiv uspješno odrađen posao i zadovoljni zaposlenici.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/biznis/kako-je-solinski-koncern-postao-jak-igrac-na-globalnom-trzistu-39-zelimo-nbsp-biti-lideri-u-proizvodnji-automobilskih-komponenti-na-podrucju-istocne-europe-39-562619 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=0ff9eb5ccabb34b60cf7bacae4b7f32bb45e1168 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kako+je+solinski+koncern+postao+jak+igra%C4%8D+na+globalnom+tr%C5%BEi%C5%A1tu%3A+%26%23039%3B%C5%BDelimo%C2%A0biti+lideri+u+proizvodnji+automobilskih+komponenti+na+podru%C4%8Dju+Isto%C4%8Dne+Europe%26%23039%3B&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fkako-je-solinski-koncern-postao-jak-igrac-na-globalnom-trzistu-39-zelimo-nbsp-biti-lideri-u-proizvodnji-automobilskih-komponenti-na-podrucju-istocne-europe-39-562619 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fvijesti%2Fbiznis%2Fkako-je-solinski-koncern-postao-jak-igrac-na-globalnom-trzistu-39-zelimo-nbsp-biti-lideri-u-proizvodnji-automobilskih-komponenti-na-podrucju-istocne-europe-39-562619 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => priča o uspjehu [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Biznispriča o uspjehu

Kako je solinski koncern postao jak igrač na globalnom tržištu: 'Želimo biti lideri u proizvodnji automobilskih komponenti na području Istočne Europe'

Piše Dražen Gudić
26. kolovoza 2018. - 10:10

Visoka kvaliteta, pouzdanost, fleksibilnost, inovacije, operativna efikasnost i financijska stabilnost neki su od važnijih temelja na kojima AD Plastik Grupa, najveći hrvatski proizvođač plastičnih dijelova za automobilsku industriju, gradi svoju odličnu poziciju na surovnom globalnom tržištu.

Zahvaljujući kvalitetnim strateškim odlukama solinski koncern kojim već četvrtu godinu upravlja Marinko Došen ustrajno jača svoju poziciju malog globalnog dobavljača i ulazi u (naj)višu kategoriju u kojoj se podrazumijeva još napredniji razvoj i najmodernija tehnologija.

U sporovoznoj djelatnosti sve je definirano u idućih pet do sedam godina pa AD Plastik, zahvaljujući sklopljenim ugovorima i poslovima o kojim se razgovara, ima garantiran rast od barem 7 do 10 posto godišnje.

Tre...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 23:17