Stil Putovanja

foodie turizam

'TASTE CROATIA' Hrvatske delicije u londonskom gastronomskom hramu

foodie turizam
Londonski Borough Market, tržnica koju godišnje posjeti više od dva milijuna ljudi, nezaobilazno je odredište za sve foodie turiste, ali i za tisuće lokalaca koji svoje nepce vole nagraditi vrhuncima gotovo svih svjetskih kuhinja.

Nedavno je u neposrednoj blizini otvoren i The Shard, najviše zgrada u Europi, što je dodatno populariziralo ovaj gastronomski hram. A pažnju Hrvata koji se zatekne u ovom raju sireva, pašteta, voća, povrća, slastica, školjki i mesa zasigurno će privući “Taste Croatia”.

Ovaj dućan koji je u svibnju prošle godine uredila i otvorila Ana Maria Volarić-Stewart i njen suprug Chris ne odiše Mediteranom samo po hrvatskim artiklima već i po rustikalnom interijeru u kojem prevladavaju drvo i kamen.

- Prvo smo tri godine imali štand na Borough marketu, nakon čega smo aplicirali na natječaj za dućan. Konkurencija je bila ogromna jer se za samo 30-ak mjesta prijavilo više od 150 tvrtki. U ovom trenutku prostor je nemoguće dobiti jer uopće nema natječaja za nove dućane.

Samu dozvolu smo čekali dosta dugo jer potrebno je proći razne testove i razgovore, objasniti im strategiju, prezentirati planove i osigurati dokaze o podrijetlu proizvoda. Svaki proizvod koji prodajemo prolazi strogo testiranje, i to na način da tri profesionalna kuhara naslijepo testiraju sve što želimo prodavati.

Tek kada aroma, tekstura i okus pojedinog proizvoda dobije njihovo zeleno svjetlo, on može ići u prodaju. Na taj način Borough market jamči kvalitetu svega što se kod njih kupi - kazuje nam Ana-Maria, koja je najbolji svjedok da stranci Lijepu našu još uvijek doživljajau prije kroz sjećanja na rat ili eventualno mjesto za godišnji odmor nego kao destinaciju gdje se fino jede.

- Prednost dajemo proizvođačima s autentičnim receptima i vrhunskom kvalitetom, pa već sada imamo one koji se redovno vraćaju po proizvode od smokve ili primjerice ulje od tartufa. Rezultat je to svakodnevne edukacije kako da prilikom kuhanja upotrijebe naše artikale.

Ulazak Hrvatske u Europsku uniju omogućio nam je da počnemo prodavati proizvode od svinjskog mesa, poput kulena koji obožavaju, no evo još uvijek tražimo odgovarajuće proizvođače od kojeg bismo uvozili ajvar i medicu - otkriva Ana-Maria, koja za svaki od proizvoda uz prodaju istovremeno radi i na strategiji za daljnju distribuciju i pozicioniranje na zahtjevnom britanskom tržišu.


Prvi rezultati su već tu, jer nedavno su uspjeli maslinovo ulje “Oleum Viride” iz Rapca plasirati u kultni dućan delikatesa “Fortnum & Mason”, a kulen “Galović” je predstavljen u aktualnom izdanju časopisa “House & Garden”.
‘Food & Wine’ ture za Britance

Poduzetni duo Volarić-Stewart odnedavno pruža i usluge cateringa koji prodaju pod imenom “Croatian Fusion”, a klijentima se pripremaju hrvatska jela na moderan način. Uskoro kreću s online prodajom delikatesa i vina, ali i “Food & Wine” turama za Britance.

- Turistima ćemo uz more, sunce i kulturne znamenitosti, omogućavati da kušaju najbolja vina i maslinova ulja, te da svoja nepca na odmoru počaste najukusnijom hrvatskom hranom.

IVAN KAŠTELAN, foto: Anja Maršić, Elaine Sutton


Naslovnica Putovanja