stdClass Object
(
[id] => 594234
[title] => Kako je zamišljen Split budućnosti: Kopilica postaje moderan kvart, na istočnoj obali niču hoteli i još stanova, a planira se i most preko Kaštelanskog zaljeva
[alias] => kako-je-zamisljen-split-buducnosti-kopilica-postaje-moderan-kvart-na-istocnoj-obali-nicu-hoteli-i-jos-stanova-a-planira-se-i-most-preko-kastelanskog-zaljeva
[catid] => 253
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] =>
Krenula je javna rasprava o Nacrtu prijedloga Masterplana za Kopilicu i istočnu obalu gradske luke. Naziv ovog amicioznog projekta je “Split United”. Predstavljen je u amfiteatru Sveučilišnog odjela za stručne studije Sveučilišta u Splitu u Kopilici.
Andro Krstulović Opara pozvao je okupljene na jedinstvo oko ovog projekta.
- Ova priča determinirat će razvoj našega grada i aglomeracije u narednim desetljećima. “Split united” je prigoda da sve svoje razlike ostavimo po strani i da se oko ovoga ujedinjujemo.
Želimo mediteranski grad budućnosti, želimo stvoriti cijeli niz pogodnosti za mlade obitelji da se ovdje koncentriraju za podizanje svojih obitelji. Planiramo više od 20.000 radnih mjesta u implementaciji ovoga projekta. Ovo je generacijski iskorak kojega možemo, želimo i trebamo iskoristiti - poručio je gradonačelnik.
Državni tajnik Ministarstva infrastrukture prometa i veza Toma Mihotić kazao je kako se ovaj projekt ne bi mogao realizirati bez niza javnih poduzeća koja su u ingerenciji njegovog ministarstva, kao HŽ infrastruktura i HŽ putnički promet.
Direktorica Europske banke za obnovu i razvoj koja je financirala Masterplan, Victoria Zinchuk, izjavila je da oni projekt ne vide tek kao rješavanje prometnog zagušenja, već stvaranje šansi za lokalno stanovništvo da dobije nove poslove.
James Mathews, predstavnik austrijske tvrtke "IC consulenten" poručio je kako Split ima puno ponuditi, a cilj je projekta da trajno poveća stanovanje i zaustavi prometno zagušenje u središtu grada.
U Kopilici bi bio novi željeznički i autobusni kolodvor, a sa istočnom obalom Gradske luke i Zračnom lukom bila bi povezana lakom željeznicom.
Za razliku od prošlih vizija razvoja, gdje se to područje sagledavalo kao tranzitno čvorište i skladišni prostor Kopilica sada, kako piše u popratnom materijalu “postaje moderan kvart koji podruzumjeva stanovanje, obrazovanje, poslovni centar, te javne, zabavne i turističke sadržaje”.
Istočna obala bila bi “mjesto očuvanja i unaprijeđivanja povijesnog značaja UNESCO-ve baštine I novo mjesto boravka lokalnog stanovništva.”
Mihotić je naglasio kako bi se nad sadašnjim kolosjekom na istočnoj obali mogli graditi sadržaji za turiste i lokalno stanovništvo.
U Kopilici se planira se nova teretna luka (RoRO) za automobilski transport na otoke, ali i nova riva, odnosno šetnica.
Kao mjera zadržavanja stanovništa u gradu namjerava se izgraditi 8.984 stana u Kopilici i 286 stanova na istočnoj obali. Cilj je da se dovede 19.764 stanovnika na Kopilicu i 629 na istočnu obalu Gradske luke.
Na istočnoj obali izgradilo bi se hotele sa 960 soba. U Kopilici bi bilo 2.126 parking mjesta, a na istočnoj obali 542. Novih poslova bi se otvorilo 21.388 u Kopilici i 2.243 na istočnoj obali.
Na mjestu “Prometovih garaža” (koje se planira preseliti u Dračevac) gradili bi se POS-ovi stanovi.
Most preko kaštelanskog zaljeva je nazvan kao “dugoročni nacionalni projekt” kojim se osigurava pristup luci u Kopilici sa državne ceste. Radile bi se i stambene zgrade, trgovine, prostori za umirovljenike, parkovi, a uz obalu i ugostiteljski sadržaji.
Na novinarsko pitanje koliko je zemljišta izvan vlasništva HŽ-a i koliko će ga trebati otkupiti, Mathews je odgovorio kako nije toliko u pitanju kupnja zemljišta, nego njegovo korištenje u punom potencijalu.
- Dio je u javnom vlasništvu, kroz HŽ, dio je gradski, dio u vlasništvu luke, ali dio projekta može biti ostvaren u privatnom temelju, a dio na javom temelju - naglasio je Mathews.
Mihotić je kazao da će se, obzirom na veliki udio javnog vlasništva, sa proglašenjem projekta strateškim projektom RH imovinsko-pravni procesi sigurno rješavati po ubrzanom postupku.
- Pretpostavke da projekt može brzo krenuti u realizaciju zajedničkim naporom će se stvoriti. Puno brže nego što su se stvarale dosada za projekte sličnog tipa - najavio je državni tajnik, koji je priznao da još ne zna koliko bi koštali svi troškovi koji se odnose na njegovo Ministarstvo, ali je najavio da će to uskoro biti prezentirano.
Gradonačelnik je upitan što će biti sa stanovnicima Kopilice koji se bune protiv privremenog kolodvora.
- Oni znaju da žive na željezničkoj stanici, razvojem Kopilice morat će naći novi prostor. Morat ćemo im ponuditi novi prostor života. Prigovori tih ljudi ne dolaze u korelaciju s Masterplanom - kazao je gradonačelnik.
Gradonačelnika smo upitali kako misli uključiti tisuće novih stanova na prometnu infrastrukturu oko Kopilice, već zagušenu toliko da se sudar dogodi skoro svaki dan.
- Riješit ćemo to s novom prometnom infrastrukturom koja je predložena, imamo cijeli niz multimodalno predviđenih promentih rješenja. - uvjeren je Opara.
Krenula je javna rasprava o Nacrtu prijedloga Masterplana za Kopilicu i istočnu obalu gradske luke. Naziv ovog amicioznog projekta je “Split United”. Predstavljen je u amfiteatru Sveučilišnog odjela za stručne studije Sveučilišta u Splitu u Kopilici.
Andro Krstulović Opara pozvao je okupljene na jedinstvo oko ovog projekta.
- Ova priča determinirat će razvoj našega grada i aglomeracije u narednim desetljećima. “Split united” je prigoda da sve svoje razlike ostavimo po strani i da se oko ovoga ujedinjujemo.
Želimo mediteranski grad budućnosti, želimo stvoriti cijeli niz pogodnosti za mlade obitelji da se ovdje koncentriraju za podizanje svojih obitelji. Planiramo više od 20.000 radnih mjesta u implementaciji ovoga projekta. Ovo je generacijski iskorak kojega možemo, želimo i trebamo iskoristiti - poručio je gradonačelnik.
Državni tajnik Ministarstva infrastrukture prometa i veza Toma Mihotić kazao je kako se ovaj projekt ne bi mogao realizirati bez niza javnih poduzeća koja su u ingerenciji njegovog ministarstva, kao HŽ infrastruktura i HŽ putnički promet.
Direktorica Europske banke za obnovu i razvoj koja je financirala Masterplan, Victoria Zinchuk, izjavila je da oni projekt ne vide tek kao rješavanje prometnog zagušenja, već stvaranje šansi za lokalno stanovništvo da dobije nove poslove.
James Mathews, predstavnik austrijske tvrtke "IC consulenten" poručio je kako Split ima puno ponuditi, a cilj je projekta da trajno poveća stanovanje i zaustavi prometno zagušenje u središtu grada.
U Kopilici bi bio novi željeznički i autobusni kolodvor, a sa istočnom obalom Gradske luke i Zračnom lukom bila bi povezana lakom željeznicom.
Za razliku od prošlih vizija razvoja, gdje se to područje sagledavalo kao tranzitno čvorište i skladišni prostor Kopilica sada, kako piše u popratnom materijalu “postaje moderan kvart koji podruzumjeva stanovanje, obrazovanje, poslovni centar, te javne, zabavne i turističke sadržaje”.
Istočna obala bila bi “mjesto očuvanja i unaprijeđivanja povijesnog značaja UNESCO-ve baštine I novo mjesto boravka lokalnog stanovništva.”
Mihotić je naglasio kako bi se nad sadašnjim kolosjekom na istočnoj obali mogli graditi sadržaji za turiste i lokalno stanovništvo.
U Kopilici se planira se nova teretna luka (RoRO) za automobilski transport na otoke, ali i nova riva, odnosno šetnica.
Kao mjera zadržavanja stanovništa u gradu namjerava se izgraditi 8.984 stana u Kopilici i 286 stanova na istočnoj obali. Cilj je da se dovede 19.764 stanovnika na Kopilicu i 629 na istočnu obalu Gradske luke.
Na istočnoj obali izgradilo bi se hotele sa 960 soba. U Kopilici bi bilo 2.126 parking mjesta, a na istočnoj obali 542. Novih poslova bi se otvorilo 21.388 u Kopilici i 2.243 na istočnoj obali.
Na mjestu “Prometovih garaža” (koje se planira preseliti u Dračevac) gradili bi se POS-ovi stanovi.
Most preko kaštelanskog zaljeva je nazvan kao “dugoročni nacionalni projekt” kojim se osigurava pristup luci u Kopilici sa državne ceste. Radile bi se i stambene zgrade, trgovine, prostori za umirovljenike, parkovi, a uz obalu i ugostiteljski sadržaji.
Na novinarsko pitanje koliko je zemljišta izvan vlasništva HŽ-a i koliko će ga trebati otkupiti, Mathews je odgovorio kako nije toliko u pitanju kupnja zemljišta, nego njegovo korištenje u punom potencijalu.
- Dio je u javnom vlasništvu, kroz HŽ, dio je gradski, dio u vlasništvu luke, ali dio projekta može biti ostvaren u privatnom temelju, a dio na javom temelju - naglasio je Mathews.
Mihotić je kazao da će se, obzirom na veliki udio javnog vlasništva, sa proglašenjem projekta strateškim projektom RH imovinsko-pravni procesi sigurno rješavati po ubrzanom postupku.
- Pretpostavke da projekt može brzo krenuti u realizaciju zajedničkim naporom će se stvoriti. Puno brže nego što su se stvarale dosada za projekte sličnog tipa - najavio je državni tajnik, koji je priznao da još ne zna koliko bi koštali svi troškovi koji se odnose na njegovo Ministarstvo, ali je najavio da će to uskoro biti prezentirano.
Gradonačelnik je upitan što će biti sa stanovnicima Kopilice koji se bune protiv privremenog kolodvora.
- Oni znaju da žive na željezničkoj stanici, razvojem Kopilice morat će naći novi prostor. Morat ćemo im ponuditi novi prostor života. Prigovori tih ljudi ne dolaze u korelaciju s Masterplanom - kazao je gradonačelnik.
Gradonačelnika smo upitali kako misli uključiti tisuće novih stanova na prometnu infrastrukturu oko Kopilice, već zagušenu toliko da se sudar dogodi skoro svaki dan.
- Riješit ćemo to s novom prometnom infrastrukturom koja je predložena, imamo cijeli niz multimodalno predviđenih promentih rješenja. - uvjeren je Opara.
Kako je zamišljen Split budućnosti: Kopilica postaje moderan kvart, na istočnoj obali niču hoteli i još stanova, a planira se i most preko Kaštelanskog zaljeva
Krenula je javna rasprava o Nacrtu prijedloga Masterplana za Kopilicu i istočnu obalu gradske luke. Naziv ovog amicioznog projekta je “Split United”. Predstavljen je u amfiteatru Sveučilišnog odjela za stručne studije Sveučilišta u Splitu u Kopilici.
Andro Krstulović Opara pozvao je okupljene na jedinstvo oko ovog projekta.
- Ova priča determinirat će razvoj našega grada i aglomeracije u narednim desetljećima. “Split united” je prigoda da sve svoje razlike ostavimo po strani i da se oko ovoga ujedinjujemo.
Želimo mediteranski grad budućnosti, želimo stvoriti cijeli niz pogodnosti za mlade obitelji da se ovdje koncentriraju za podizanje svojih obitelji. Planiramo više od 20.000 radnih mjesta u implementaciji ovoga projekta. Ovo je generacijski iskorak kojega možemo, želimo i treb...