stdClass Object ( [id] => 33713 [title] => Dimitrije Popović: Ne provociram vjerničke osjećaje [alias] => dimitrije-popovic-ne-provociram-vjernicke-osjecaje [catid] => 296 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>
Na mojim slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, neke među njima i šokirati. Neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol. Neki čak nisu znali ni da je bila bludnica

Dimitrije Popović: Da bih izrazio dramatičnost raspeća
ekspresijom tijela, posebno sam se zanimao i za
medicinski aspekt te surove kazne  

Naš znameniti slikar, grafičar, kipar i esejist Dimitrije Popović predstavio je ovoga mjeseca u Zagrebu, gotovo u jednom zamahu, u jednom tjednu, impozantan trosložni projekt inspiriran Marijom Magdalenom: roman s autobiografskim i fiktivnim sadržajem “Raspeće strasti”, objavljen u Nakladi Ljevak, izložbu “Marija Magdalena”, koja će u Klovićevim dvorima biti otvorena do 1. veljače iduće godine, i istoimenu monografiju, s vlastitim tekstom, u izdanju Skaner studija.

Za kritičare je to novo Popovićevo razdoblje, što je, kao sud, zapravo teško postirati, jer, poslije svog prvog romana (i pete knjige po redu), Popović piše novu prozu, potpisao je ugovor za knjigu eseja o Mariji Magdaleni “Blud i svetost”…

U atelijeru, na štafelaju, odnosno u umjetničkome procesu, nova je Magdalena, ali u Popovićevoj je imaginaciji i metalnoj slici već i Saloma, židovska princeza poznata u biblijskoj predaji kao žena koja je, za osvetu, tražila i dobila glavu Ivana Krstitelja.

Prvu Magdalenu Popović je naslikao 1973., kao dvadeset dvogodišnji student; na izložbi o njoj radio je intenzivno posljednje dvije godine; roman je zapisivao u bilježnicama četiri-pet godina, a sažeo ga je za objavljivanje ljetos na rodnome Cetinju… Uzbudljiva tema ne završava se, potvrđuje nam slutnju Popović, jednim ciklusom ili jednom izložbom. 

Za neke slike Marije Magdalene koristili ste fotoapart i glumicu Doru Lipovčan u ulozi živog modela, što je presedan u Vašoj umjetnosti. Što ste time, prije svega poziranjem, željeli postići?

- Fotografijom kao medijem bavio sam se još u studentskim danima. Također sam često koristio novinske fotografije, kao i one iz časopisa i knjiga iz umjetnosti komponirajući nadrealističke kolaže i asamblaže. Fotografije sam koristio kao osnov za seriju portreta u ciklusu o Merilyn Monroe.

U ciklusu o Mariji Magdaleni medijem fotografije želio sam potencirati suvremeni aspekt interpretacije starog motiva, posrnule grešnice, prostitutke što postaje svetica. Želio sam i fotografijama sa živim modelom izraziti ono čime sam se bavio u slikama i crtežima: Magdaleninu preobrazbu od bluda do svetosti. Izraziti erotsko i asketsko, senzualno i mistično. 

Po čemu je tema Magdalene danas aktualna i zašto je Vaš model morala biti baš glumica?

- Golemo zanimanje javnosti za intrigantni lik lijepe žene iz evanđelja bez sumnje treba pripisati planetarnom uspjehu knjige “Da Vincijev kod”, premda pojačano zanimanje za svetu pokajnicu u javnosti počinje tridesetak godina unazad, kada su se pojavile knjige “Gnostička evanđelja” i “Sveta krv, Sveti Gral”.

Mogli bismo sada govoriti o puno aspekata zbog kojih je ovaj lik toliko aktualan, osim, naravno, religijskih, to su: povijesni, sociološki, psihološki, feministički… Što se tiče mog izbora da model za Magdalenu mora biti glumica prvenstveno je zbog prirode glumačke profesije. Glumica može najbolje shvatiti što želim izraziti i na koji način uprizoriti ono što se fiksira na fotografiji. 

Što je u priči o Mariji Magdaleni intrigantnije: njezina senzualnost ili asketizam, blud ili vjera?

- Najviše me, kao što sam već spomenuo, zanimalo kako na likovni način izraziti tu preobrazbu od bluda do svetosti. Posebnu dimenziju ovom motivu daje Kristov lik. Odnos Magdalene i Krista, žene kojoj je Mesija oprostio grijehe, žene koja je jedan od svjedoka njegovog raspeća i smrti.

Magdalena prva javlja “radosnu vijest”, njoj se prvoj Krist obraća nakon uskrsnuća. Magdalena se odriče svoje putenosti, ali se ne može odreći svoga tijela. Zanimalo me kako tijelom grešnice izraziti dušu pokajnice. 

Neke Vaše slike na izložbi doživljene su kao umjetnička provokacija. A mogli ste očekivali i takve komentare.

- Na slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, a neke među njima i šokirati. Tipična ikonografska obilježja svete Magdalene su lubanja, križ, posuda sa pomašću, knjiga, a ponekad i bič od isprepletenog konopa. Dakle, ni u kojem slučaju nije riječ o provokaciji ili vrijeđanju vjerničkih osjećaja. Riječ je o klasičnim ikonografskim obilježjima prezentiranim na moderan način, suvremenim senzibilitetom.

No ipak, ljudski je da se zazire od lubanje, makar ona bila i simbol.

- Govoreći o lubanji slikanoj uz Magdalenino tijelo, ili mrtvačkoj glavi što postaje dio njezinog tijela u nadrealističkoj transformaciji oblika na slici, gdje tijelo svetice i njen simbol postaju neodvojiva cjelina, začudilo me je kako neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol.

Neki čak nisu ni znali da je bila smatrana prostitutkom. Takva nepoznavanja su dovodila do nesporazuma i u pogledu tumačenja nekih mojih kompozicija raspeća iz ciklusa “Corpus Mysticum”. Naime, razlomljeno Kristovo tijelo shvaćali su kao provokaciju. Međutim, inspirativni izvor se nalazi upravo u euharistiji.

Na Posljednjoj večeri Krist lomi kruh – fractio panis – svoje mistično tijelo, i dijeli ga učenicima. U dijelovima razlomljenog tijela čuva se integritet, suština božanskog. Tijelo se razlama da bi se obnovilo. Bez smrti ne bi bilo ni uskrsnuća. 

Vaše slike pobuđuju na razmišljanje, to nitko ne može osporiti. Ali, teme su teške: Kristova muka, Golgota, smrt, uskrsnuće…

- Kristovo razapinjanje na križ nije bilo konceptualan akt, nego surovo, bolno, ponižavajuće i mučno stradanje. Raspeće je jedno od najokrutnijih načina kažnjavanja. Da bih izrazio dramatičnost toga čina kroz ekspresiju tijela posebno sam se zanimao i za medicinski aspekt te surove kazne. Zato prizori raspetog Krista na mojim slikama djeluju teško, nekima čak i mračno. Ali, slike mojih raspeća ne pozivaju na molitvu, nego na razmišljanje. 

Razgovaramo uoči Božića, blagdana obitelji, rođenja, a najviše pričamo o križu, smrti… Kako to tumačite?

- To nije nelogično. To je čak i u kršćanskom duhu. Krist dolazi na svijet da bi bio žrtvovan. Smisao njegova poslanja je otkupljenje grijeha kroz muku vlastitog stradanja. Krist se svake godine rađa i na Veliki petak umire. Stoga su u svijesti kršćana uvijek prisutne jaslice i križ, Betlehem i Jeruzalem.

Rođenje i smrt Kristova podjednako žive u čovjeku. Također, papa Ivan Pavao II. govorio je kako Krist ne utjelovljuje samo sliku nevidljivog Boga, nego pokazuje put čovjeku ka njemu samom, da kroz vjeru spozna sebe. Ali, treba slijediti ono što piše u evanđelju: “Trudite se da uđete na uska vrata”.

Opsjednutost dramatičnim temama

Opsjednuti ste dramatičnim temama: životom i smrću. Imate li konkretno objašnjenje za to?

- Na to pitanje je gotovo nemoguće odgovoriti u smislu nekog racionalnog razjašnjenja. Taj problem fenomenologije stvaralaštva seže u one iracionalne dubine ljudskog bića gdje snažno osjećamo ono što ne možemo obrazložiti.

Upravo to daje tajnu i ljepotu umjetničkog stvaranja. Kada se bavite tako kompleksnim temama kao što su raspeće, Magdalena, Dante…, onda shvatite kako se u svim tim motivima nalazi i ono što se dotiče i nas samih danas i ovdje, što obilježava našu egzistenciju, fizičku i duhovnu, što se odnosi na proces našeg življenja, na stradanje, žrtvovanje, ružno, lijepo…

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na mojim slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, neke među njima i šokirati. Neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol. Neki čak nisu znali ni da je bila bludnica [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => slikar, grafičar, kipar i esejist Dimitrije Popović predstavio je u Zagrebu impozantan trosložni projekt inspiriran Marijom Magdalenom: roman “Raspeće strasti”, izložbu slika i monografiju s vlastitim tekstom [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2008-12-20 17:32:59 [created_by] => 37 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2008-12-20 17:45:48 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2008-12-21 11:43:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2840 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 296 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije o modi i ljepoti. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, stil, moda, ljepota [secure] => 0 [page_title] => Stil [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2008/12/21/Nedjeljna/dimitrije0.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x230" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4686233 Threads: 3 Questions: 158176917 Slow queries: 68372 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4682238 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) ) [link] => /sd-plus/stil/dimitrije-popovic-ne-provociram-vjernicke-osjecaje-33713 [printLink] => /sd-plus/stil/dimitrije-popovic-ne-provociram-vjernicke-osjecaje-33713?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 37032 [name] => DimitrijePopović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dimitrijepopovic [link] => /tag/dimitrijepopovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na mojim slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, neke među njima i šokirati. Neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol. Neki čak nisu znali ni da je bila bludnica [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => slikar, grafičar, kipar i esejist Dimitrije Popović predstavio je u Zagrebu impozantan trosložni projekt inspiriran Marijom Magdalenom: roman “Raspeće strasti”, izložbu slika i monografiju s vlastitim tekstom [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Dimitrije Popović: Ne provociram vjerničke osjećaje [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-08-11-56-37 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/12/21/Nedjeljna/dimitrije0.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/12/21/Nedjeljna/dimitrije0.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}
Na mojim slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, neke među njima i šokirati. Neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol. Neki čak nisu znali ni da je bila bludnica

Dimitrije Popović: Da bih izrazio dramatičnost raspeća
ekspresijom tijela, posebno sam se zanimao i za
medicinski aspekt te surove kazne  

Naš znameniti slikar, grafičar, kipar i esejist Dimitrije Popović predstavio je ovoga mjeseca u Zagrebu, gotovo u jednom zamahu, u jednom tjednu, impozantan trosložni projekt inspiriran Marijom Magdalenom: roman s autobiografskim i fiktivnim sadržajem “Raspeće strasti”, objavljen u Nakladi Ljevak, izložbu “Marija Magdalena”, koja će u Klovićevim dvorima biti otvorena do 1. veljače iduće godine, i istoimenu monografiju, s vlastitim tekstom, u izdanju Skaner studija.

Za kritičare je to novo Popovićevo razdoblje, što je, kao sud, zapravo teško postirati, jer, poslije svog prvog romana (i pete knjige po redu), Popović piše novu prozu, potpisao je ugovor za knjigu eseja o Mariji Magdaleni “Blud i svetost”…

U atelijeru, na štafelaju, odnosno u umjetničkome procesu, nova je Magdalena, ali u Popovićevoj je imaginaciji i metalnoj slici već i Saloma, židovska princeza poznata u biblijskoj predaji kao žena koja je, za osvetu, tražila i dobila glavu Ivana Krstitelja.

Prvu Magdalenu Popović je naslikao 1973., kao dvadeset dvogodišnji student; na izložbi o njoj radio je intenzivno posljednje dvije godine; roman je zapisivao u bilježnicama četiri-pet godina, a sažeo ga je za objavljivanje ljetos na rodnome Cetinju… Uzbudljiva tema ne završava se, potvrđuje nam slutnju Popović, jednim ciklusom ili jednom izložbom. 

Za neke slike Marije Magdalene koristili ste fotoapart i glumicu Doru Lipovčan u ulozi živog modela, što je presedan u Vašoj umjetnosti. Što ste time, prije svega poziranjem, željeli postići?

- Fotografijom kao medijem bavio sam se još u studentskim danima. Također sam često koristio novinske fotografije, kao i one iz časopisa i knjiga iz umjetnosti komponirajući nadrealističke kolaže i asamblaže. Fotografije sam koristio kao osnov za seriju portreta u ciklusu o Merilyn Monroe.

U ciklusu o Mariji Magdaleni medijem fotografije želio sam potencirati suvremeni aspekt interpretacije starog motiva, posrnule grešnice, prostitutke što postaje svetica. Želio sam i fotografijama sa živim modelom izraziti ono čime sam se bavio u slikama i crtežima: Magdaleninu preobrazbu od bluda do svetosti. Izraziti erotsko i asketsko, senzualno i mistično. 

Po čemu je tema Magdalene danas aktualna i zašto je Vaš model morala biti baš glumica?

- Golemo zanimanje javnosti za intrigantni lik lijepe žene iz evanđelja bez sumnje treba pripisati planetarnom uspjehu knjige “Da Vincijev kod”, premda pojačano zanimanje za svetu pokajnicu u javnosti počinje tridesetak godina unazad, kada su se pojavile knjige “Gnostička evanđelja” i “Sveta krv, Sveti Gral”.

Mogli bismo sada govoriti o puno aspekata zbog kojih je ovaj lik toliko aktualan, osim, naravno, religijskih, to su: povijesni, sociološki, psihološki, feministički… Što se tiče mog izbora da model za Magdalenu mora biti glumica prvenstveno je zbog prirode glumačke profesije. Glumica može najbolje shvatiti što želim izraziti i na koji način uprizoriti ono što se fiksira na fotografiji. 

Što je u priči o Mariji Magdaleni intrigantnije: njezina senzualnost ili asketizam, blud ili vjera?

- Najviše me, kao što sam već spomenuo, zanimalo kako na likovni način izraziti tu preobrazbu od bluda do svetosti. Posebnu dimenziju ovom motivu daje Kristov lik. Odnos Magdalene i Krista, žene kojoj je Mesija oprostio grijehe, žene koja je jedan od svjedoka njegovog raspeća i smrti.

Magdalena prva javlja “radosnu vijest”, njoj se prvoj Krist obraća nakon uskrsnuća. Magdalena se odriče svoje putenosti, ali se ne može odreći svoga tijela. Zanimalo me kako tijelom grešnice izraziti dušu pokajnice. 

Neke Vaše slike na izložbi doživljene su kao umjetnička provokacija. A mogli ste očekivali i takve komentare.

- Na slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, a neke među njima i šokirati. Tipična ikonografska obilježja svete Magdalene su lubanja, križ, posuda sa pomašću, knjiga, a ponekad i bič od isprepletenog konopa. Dakle, ni u kojem slučaju nije riječ o provokaciji ili vrijeđanju vjerničkih osjećaja. Riječ je o klasičnim ikonografskim obilježjima prezentiranim na moderan način, suvremenim senzibilitetom.

No ipak, ljudski je da se zazire od lubanje, makar ona bila i simbol.

- Govoreći o lubanji slikanoj uz Magdalenino tijelo, ili mrtvačkoj glavi što postaje dio njezinog tijela u nadrealističkoj transformaciji oblika na slici, gdje tijelo svetice i njen simbol postaju neodvojiva cjelina, začudilo me je kako neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol.

Neki čak nisu ni znali da je bila smatrana prostitutkom. Takva nepoznavanja su dovodila do nesporazuma i u pogledu tumačenja nekih mojih kompozicija raspeća iz ciklusa “Corpus Mysticum”. Naime, razlomljeno Kristovo tijelo shvaćali su kao provokaciju. Međutim, inspirativni izvor se nalazi upravo u euharistiji.

Na Posljednjoj večeri Krist lomi kruh – fractio panis – svoje mistično tijelo, i dijeli ga učenicima. U dijelovima razlomljenog tijela čuva se integritet, suština božanskog. Tijelo se razlama da bi se obnovilo. Bez smrti ne bi bilo ni uskrsnuća. 

Vaše slike pobuđuju na razmišljanje, to nitko ne može osporiti. Ali, teme su teške: Kristova muka, Golgota, smrt, uskrsnuće…

- Kristovo razapinjanje na križ nije bilo konceptualan akt, nego surovo, bolno, ponižavajuće i mučno stradanje. Raspeće je jedno od najokrutnijih načina kažnjavanja. Da bih izrazio dramatičnost toga čina kroz ekspresiju tijela posebno sam se zanimao i za medicinski aspekt te surove kazne. Zato prizori raspetog Krista na mojim slikama djeluju teško, nekima čak i mračno. Ali, slike mojih raspeća ne pozivaju na molitvu, nego na razmišljanje. 

Razgovaramo uoči Božića, blagdana obitelji, rođenja, a najviše pričamo o križu, smrti… Kako to tumačite?

- To nije nelogično. To je čak i u kršćanskom duhu. Krist dolazi na svijet da bi bio žrtvovan. Smisao njegova poslanja je otkupljenje grijeha kroz muku vlastitog stradanja. Krist se svake godine rađa i na Veliki petak umire. Stoga su u svijesti kršćana uvijek prisutne jaslice i križ, Betlehem i Jeruzalem.

Rođenje i smrt Kristova podjednako žive u čovjeku. Također, papa Ivan Pavao II. govorio je kako Krist ne utjelovljuje samo sliku nevidljivog Boga, nego pokazuje put čovjeku ka njemu samom, da kroz vjeru spozna sebe. Ali, treba slijediti ono što piše u evanđelju: “Trudite se da uđete na uska vrata”.

Opsjednutost dramatičnim temama

Opsjednuti ste dramatičnim temama: životom i smrću. Imate li konkretno objašnjenje za to?

- Na to pitanje je gotovo nemoguće odgovoriti u smislu nekog racionalnog razjašnjenja. Taj problem fenomenologije stvaralaštva seže u one iracionalne dubine ljudskog bića gdje snažno osjećamo ono što ne možemo obrazložiti.

Upravo to daje tajnu i ljepotu umjetničkog stvaranja. Kada se bavite tako kompleksnim temama kao što su raspeće, Magdalena, Dante…, onda shvatite kako se u svim tim motivima nalazi i ono što se dotiče i nas samih danas i ovdje, što obilježava našu egzistenciju, fizičku i duhovnu, što se odnosi na proces našeg življenja, na stradanje, žrtvovanje, ružno, lijepo…

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/stil/dimitrije-popovic-ne-provociram-vjernicke-osjecaje-33713 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=dab83d98a26be3934ab4d40d0dc3ab52a9acad34 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Dimitrije+Popovi%C4%87%3A+Ne+provociram+vjerni%C4%8Dke+osje%C4%87aje&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fdimitrije-popovic-ne-provociram-vjernicke-osjecaje-33713 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Fdimitrije-popovic-ne-provociram-vjernicke-osjecaje-33713 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Na mojim slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, neke među njima i šokirati. Neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol. Neki čak nisu znali ni da je bila bludnica [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => slikar, grafičar, kipar i esejist Dimitrije Popović predstavio je u Zagrebu impozantan trosložni projekt inspiriran Marijom Magdalenom: roman “Raspeće strasti”, izložbu slika i monografiju s vlastitim tekstom [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Stilslikar, grafičar, kipar i esejist Dimitrije Popović predstavio je u Zagrebu impozantan trosložni projekt inspiriran Marijom Magdalenom: roman “Raspeće strasti”, izložbu slika i monografiju s vlastitim tekstom

Dimitrije Popović: Ne provociram vjerničke osjećaje

Piše PSD.
21. prosinca 2008. - 12:43
Na mojim slikama ima simbola koji mogu zbuniti neupućene, neke među njima i šokirati. Neki vjernici uopće nisu znali da je lubanja Magdalenin simbol. Neki čak nisu znali ni da je bila bludnica

Dimitrije Popović: Da bih izrazio dramatičnost raspeća
ekspresijom tijela, posebno sam se zanimao i za
medicinski aspekt te surove kazne  

Naš znameniti slikar, grafičar, kipar i esejist Dimitrije Popović predstavio je ovoga mjeseca u Zagrebu, gotovo u jednom zamahu, u jednom tjednu, impozantan trosložni projekt inspiriran Marijom Magdalenom: roma...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 10:11