stdClass Object ( [id] => 96729 [title] => Slobodan Ljubičić: Osigurao sam 3 milijarde eura za 5 megaprojekata [alias] => slobodan-ljubicic-osigurao-sam-3-milijarde-eura-za-5-megaprojekata [catid] => 297 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

 Mi moramo produžiti sezonu, privući ekskluzivne
 goste i omogućiti novi razvojni impuls za obalu
 i otoke na kojima bi, primjerice, tijekom zime trebalo
 ukinuti PDV − smatra Ljubičić
Splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić, javnosti najpoznatiji po iskazanoj namjeri za kupnju trogirskog brodogradilišta, sa svojim je inozemnim partnerima zainteresiran za višestruka ulaganja na području srednje Dalmacije, posebice u turističkom sektoru.

U razgovoru za naš list ekskluzivno je predstavio nove projekte, koji su zajedno s planiranim ulaganjem u brodogradilište vrijedni oko tri milijarde eura, što je, kako kaže, više od vrijednosti koje bi Hrvatska mogla “povući” iz pretpristupnih fondova EU-a.

Naš sugovornik tvrdi da su strani ulagači spremni na financiranje projekata, ali napominje da upravo on najviše ulaže i riskira u početku posla koji razvija kako bi ga prodao ili udružio s potencijalnim partnerima.

Riječ je prvenstveno o projektu “More Trogir”, u sklopu kojeg bi se na mjestu sadašnjeg škvera izgradio potpuno novi grad sa smještajnim, stambenim, trgovačkim i nautičkim sadržajima, zatim o izgradnji turističkog naselja na južnoj strani otoka Čiova, brendiranju istočne obale splitske Gradske luke, turističkoj zoni za Kineze (ili Skandinavce) zapadno od Šibenika, te o novoj regionalnoj zračnoj luci kod Šestanovca.

To su planovi koji bi, prema Ljubičićevim riječima, izmijenili percepciju ljudi o šansama koje Dalmacija ima na međunarodnom turističkom tržištu koje vapi za novim netaknutim atraktivnim lokacijama.

− Sir Andrew Lloyd Webber, poznati svjetski autor mjuzikala, prije nekoliko je godina posjetio Dalmaciju s namjerom da kupi vilu na osami ili teren na kojem bi se mogao graditi jedan takav objekt, ali kad se uvjerio da su pred njim brojne prepreke, poput nedefiniranih urbanističkih planova, morao je odustati i otići na neku drugu lokaciju.

Crnogorci su, primjerice, tu otišli znatno naprijed u odnosu na Hrvatsku, jer je postupak znatno jednostavniji, a time i prihvatljiviji inozemnim investitorima. Mi moramo produžiti sezonu, privući ekskluzivne goste i omogućiti novi razvojni impuls za obalu i otoke na kojima bi, primjerice, tijekom zime trebalo ukinuti PDV − smatra Ljubičić.

I novi su projekti u Dalmaciji trenutačno u početnoj fazi, najčešće zbog nedefinirane planske dokumentacije na razini gradova i općina, iako poduzetnik tvrdi da zajedno s partnerima ima osiguran novac i već razrađene planove. Kad je riječ o ponudi za kupnju “Brodotrogira”, kojom počinjemo naš đir Dalmacijom, Ljubičić tvrdi da velike prepreke postavlja i država, koja nema čistu situaciju i planove što sa škverovima koje nudi za jednu kunu.

1. Trogir: 100 milijuna za zbrinjavanje škverana

Poduzetnik Slobodan Ljubičić smatra da nastavak brodograđevne djelatnosti u Trogiru nije moguć, pa državi nudi model javno-privatnog partnerstva po kojem bi se u sklopu projekta “More Trogir” na poluotoku Čubrijan, površine 17 hektara, izgradio hotel kapaciteta do 1000 gostiju, zatim 900 stanova, 13 trgova, parkiralište za 2653 vozila, trgovački sadržaji, uredi, kockarnica, carinarnica, kongresni centar, marina za magajahte i gigajahte sa 686 vezova sa servisnim centrom i međunarodna luka sa 400 metara operativne obale.

Projekcije spominju 1770 radnih mjesta, ali i oko 2000 pomoraca i ljudi na održavanju brodova, te godišnje 120 tisuća gostiju s kruzera. “Novi grad”, koji bi bio veći od stare dubrovačke jezgre, imao bi i oko 2200 stanovnika, pretežito stranaca koji bi tu živjeli s obitelji tijekom cijele godine što bi predstavljalo novu sliku u hrvatskom turizmu. G rađevinska vrijednost projekta je oko pola milijarde eura, a kada se sve uhoda, mogao bi se cijeniti i punu milijardu. To bi bio milenijski skok za Trogir, naglašava Ljubičić.

- Naši partneri iz irsko-britanske tvrtke “Harcourt Developments” ostvarili su sličan projekt u Belfastu, na mjestu škvera u kojem je izgrađen “Titanic”. Mi smo svoje namjere bez fige u džepu prezentirali hrvatskoj Vladi i u prvom krugu privatizacije “Brodotrogira”, ali nitko nas potom nije kontaktirao s bilo koje razine.

Budući da se kao važan parametar spominje da djelatnost koja će tu biti nakon restrukturiranja ne smije stvarati gubitke, mi nudimo novu viziju prostora nasuprot staroj trogirskoj jezgri za koji je master plan izradio Norman Foster, jedan od najpoznatijih svjetskih arhitekata, koji ima iskustva u suradnji s UNESCO-om na čijoj se listi baštine nalazi i Radovanov grad - ističe naš sugovornik.

Prema njegovim riječima, “Brodotrogir” je trenutačno dužan oko dvije milijarde kuna, a država je za usporedbu od “harača” uprihodila oko 1,6 milijardi kuna. Ljubičić tvrdi da su “snimili” trenutačnu situaciju po kojoj se u Trogiru godišnje grade dva broda, a po svjetskim normama bi s navoza moralo “skliznuti” šest do osam brodova.

- Zbog toga nudimo projekt “More Trogir” koji bi nudio nove sadržaje, ali to ne prolazi bez problema, jer je gradska vlast najprije odobrila izmjenu namjene prostora, a potom je sve vratila na staro pa je na poluotoku ucrtana industrijska zona. Ona zapravo samo služi kao paravan za planove koji bi zaposlili znatno manje ljudi, a postojećim strukturama omogućila daljnje uhljebljenje - ističe Ljubičić i dodaje:

- Dosad smo u posao oko “Brodotrogira”, uključujući i ponudu u drugom krugu privatizacije, uložili milijun eura, a samo za zbrinjavanje radnika spremni smo izdvojiti 100 milijuna kuna i to na način da bi 250 ljudi radilo na demontaži brodogradilišta i izgradnji novoga grada, oko 200 radnika bi se zbrinulo u drugim škverovima za što imamo potporu jedne poznate inozemne brodograđevne tvrtke, a 1500 djelatnika bi dobilo pisano jamstvo da će imati prednost pri zapošljavanju u sklopu projekta “More Trogir”, sukladno svojim kvalifikacijama, što bi obuhvaćalo i članove njihovih obitelji.

S obzirom na planirani projekt na jugozapadnoj obali Čiova, poduzetnik je s financijerima spreman uložiti 100 milijuna kuna u izgradnju novog mosta prema otoku kojim bi se izbjegle gužve u Trogiru i na okolnim cestama. I most je sastavni dio ponude za kupnju “Brodotrogira” čime se država rasterećuje investicije koju zbog krize nije ni predvidjela u četverogodišnjim planovima.

2. Fumija Resort: Iz Splita na golf na vrhu Čiova

Budući hotel s 200 soba i turističko naselje sa 70 mediteranskih vila na jugozapadnoj obali Čiova, pod nazivom “Fumija Resort”, bili bi komplementarni trogirskom “novom gradu” i povezani s kopnom novim mostom.

Riječ je o lokaciji oko Široke uvale, površine 220 tisuća četvornih metara, na kojoj bi se gradili sadržaji s pet plus zvjezdica namijenjeni bogatoj klijenteli, s pratećom marinom i šetnicom uz more. Projekt se procjenjuje na 200 milijuna eura, pri čemu je 30 milijuna eura već utrošeno na otkup zemljišta, koji je u završnoj fazi.

− Glavni nam je problem činjenica što Općina Okrug nije donijela plansku dokumentaciju za tu lokaciju i što država ne omogućava parcelaciju turističkih zona te tako sprječava kondominijsko suvlasništvo. Naime, turistička sezona u Hrvatskoj još uvijek je prekratka da bi turističke zone bile isplative, pa revizijom zakona treba omogućiti ulagačima da u zonama kupe kuće ili vile koje bi se nudile u zakup turistima.

Ova je kriza pokazala da su brojna odredišta u Španjolskoj i Grčkoj propala upravo zbog toga što su se prodavali samo apartmani i građevinska zemljišta. Naš uzor zato moraju biti Azurna obala i Toskana, koje su profilirale imidž vrijedne, ali autohtone destinacije, i tu je šansa Dalmacije, posebice ako bi je tijekom godine posjetile zvijezde i zvjezdice iz svjetskog jet-seta − kaže Ljubičić.

Poduzetnik tijekom iduće godine ipak očekuje građevinsku dozvolu za “Fumija Resort”, nasuprot otočiću Fumiji, a do 2014. godine i izgradnju objekata čiji je autor Robert Dallas, arhitekt koji je “zanat” ispekao u projektiranju kuća i vila u stilu starog Mediterana.

Na planirani “Fumija Resort” nadovezala bi se i igrališta za golf iznad Slatina, na istočnoj strani Čiova, koja bi se sastojala od dvaju polja s 18 rupa i jednog s devet rupa. Riječ je o lokaciji na vrhu otoka s koje se vidi more s obje strane Čiova. Uz taj bi projekt bila povezana i rekonstrukcija luke u Slatinama, u koju bi klijenti stizali brodovima koji bi isplovljavali iz Splita svakih 15-ak minuta.

3. Tri tisuće postelja za zimovanje Norvežana kod uvale Jasenovo

Možda najkontroverzniji projekt koji zastupa Slobodan Ljubičić mogla bi biti izgradnja turističkog naselja oko uvale Jasenovo, na području između Žaborića i Grebaštice, zapadno od Šibenika, ali ne zbog izbora lokacije, nego zbog potencijalnih korisnika oko 3000 postelja u dalmatinskim vilama, koji bi mogli biti ili Skandinavci ili − Kinezi.

Naime, ulagači još razmišljaju o dvije varijante “priče”: prva bi bila ekskluzivno naselje za skandinavske turiste, većinom Norvežane, kojima bi bile prilagođene manje kuće u sredozemnom stilu namijenjene prvenstveno zimovanju. Druga varijanta usmjerena je na Kineze, te bi na 15-ak kilometara od Šibenika mogao niknuti prvi kineski resort u Europi koji bi nosio ime svjetskog putnika Marka Pola, čiji otac vuče korijene iz Krešimirova grada.

− Obje varijante imaju svoje uporište u čvrstim pokazateljima kao što je turistički promet ili promet nekretnina, jer su Norvežani lani kupili čak 900 kuća u Hrvatskoj. S druge strane, Kinezi, odnosno njihova hrana i zdravstveni stil, ono su što gosti često traže, a tu bismo im ponudili i ljekovito blato iz obližnjeg zaljeva Morinje.

Želimo pridobiti dio od 100 milijuna Kineza koji svake godine putuju izvan svoje zemlje, pretežito u Europu. Oni su druga svjetska nacija po ostvarenom zrakoplovnom prometu, pa ćemo pokušati prezentirati Hrvatsku kao europska vrata za kineske turiste. Već smo ostvarili kontakte s kineskim veleposlanstvom u Hrvatskoj i oni podržavaju naše planove − naglašava Slobodan Ljubičić.

U taj projekt do sada je uloženo između tri i četiri milijuna eura, i to u otkup zemljišta, pri čemu spomenuti iznos čini 10-postotni predujam vlasnicima parcela oko uvale Jasenovo. Ulagači i ovdje vide problem u nedostatku urbanističkih planova uređenja, koje mora usvojiti lokalna vlast jer se prostor nalazi na teritoriju grada Šibenika.

4. Vlasnici Gatwicka hoće zračnu luku kod Šestanovca

Jedan od uvjeta za pridobivanje kineskih, ali i ostalih turista jest kvalitetna regionalna zračna luka, smatra splitski poduzetnik. Dalmacija nema takav prometni sadržaj koji bi se mogao izgraditi u okolici Šestanovca, čime bi se ostvarila i izravna veza s autocestom.

− Svjestan sam da ću uzburkati brojne lobije, posebice onaj zadarski, koji pokušava većinu prometa skrenuti na već preopterećeni Zemunik, ali lokacija kod Šestanovca bila bi idealna za brojne linije koje bi izravno povezivale Dalmaciju s europskim ili prekooceanskim središtima. Sada za sve moramo letjeti preko Zagreba, ali planiramo to promijeniti.

Lokacija je smještena usred Dalmacije, zbog povezanosti autocestom bliža je Splitu nego Resnik, a s obzirom na porast prometa niskotarifnih kompanija, bila bi idealna za dolaske turista na područje od Splita pa sve do Dubrovnika. Pri tome treba računati i na obližnje Međugorje, pa srednju Bosnu, otoke...

Naš je cilj aktivirati turistička odredišta i tijekom zime, i to prvenstveno organizacijom kongresa s velikim brojem sudionika koji bi bili smješteni u širokoj dalmatinskoj zoni − ističe Ljubičić.

Vrijednost projekta procjenjuje se na 200 milijuna eura, a trenutačno su u tijeku pregovori o izradi prometne studije na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu kako bi se projekt uskladio s Prostornim planom Splitsko-dalmatinske županije. Za posao su zainteresirane američke kompanije, vlasnici zračne luke Gatwick kod Londona.

5. Brendiranje splitske obale, pa kongresni centar u luci

Ako se ostvari projekt novoga grada nasuprot trogirskoj jezgri, splitski je poduzetnik spreman gradonačelniku Željku Kerumu ponuditi novu viziju istočne obale Gradske luke koja, po njemu, sada stoji neiskorištena ili se na njoj planiraju loši projekti poput izgradnje parkirališta.

− Istočnu obalu najprije treba brendirati uz pomoć poznatoga svjetskog arhitekta Renza Piana, koji bi izgradio master plan za taj dio Splita. To je za sada u fazi ideje, ali taj bi prostor trebalo iskoristiti zbog idealne lokacije i neposredne blizine luke kao izvora komunikacija.

Zbog čega se na istočnoj obali ne bi izgradio veliki kongresni centar koji bi tijekom cijele godine, a posebice izvan “klasične” sezone, privlačio tisuće gostiju od kojih bi profitirao cijeli grad i okolica? − zaključuje Ljubičić.

gordan zubčić

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SPLITSKI PODUZETNIK SPREMAN JE PROMIJENITI SLIKU DALMACIJE AKO MU VLADA I LOKALNE VLASTI IZiĐU U SUSRET [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2010-04-23 18:10:48 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2010-04-23 18:28:38 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2010-04-24 15:10:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 10779 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 297 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja politike, društva i kulture. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, spektar, društvo, politika, kultura [secure] => 0 [page_title] => Spektar [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2010/04/24/spektar/slo00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x250" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 297 [name] => Spektar [alias] => spektar [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8207682 Threads: 3 Questions: 1693385521 Slow queries: 5051191 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112737491 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/spektar ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/spektar/slobodan-ljubicic-osigurao-sam-3-milijarde-eura-za-5-megaprojekata-96729 [printLink] => /sd-plus/spektar/slobodan-ljubicic-osigurao-sam-3-milijarde-eura-za-5-megaprojekata-96729?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 205205 [name] => SlobodanLjubičić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => slobodanljubicic [link] => /tag/slobodanljubicic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SPLITSKI PODUZETNIK SPREMAN JE PROMIJENITI SLIKU DALMACIJE AKO MU VLADA I LOKALNE VLASTI IZiĐU U SUSRET [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Slobodan Ljubičić: Osigurao sam 3 milijarde eura za 5 megaprojekata [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-20-07-45-20-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/04/24/spektar/slo00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2010/04/24/spektar/slo00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

 Mi moramo produžiti sezonu, privući ekskluzivne
 goste i omogućiti novi razvojni impuls za obalu
 i otoke na kojima bi, primjerice, tijekom zime trebalo
 ukinuti PDV − smatra Ljubičić
Splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić, javnosti najpoznatiji po iskazanoj namjeri za kupnju trogirskog brodogradilišta, sa svojim je inozemnim partnerima zainteresiran za višestruka ulaganja na području srednje Dalmacije, posebice u turističkom sektoru.

U razgovoru za naš list ekskluzivno je predstavio nove projekte, koji su zajedno s planiranim ulaganjem u brodogradilište vrijedni oko tri milijarde eura, što je, kako kaže, više od vrijednosti koje bi Hrvatska mogla “povući” iz pretpristupnih fondova EU-a.

Naš sugovornik tvrdi da su strani ulagači spremni na financiranje projekata, ali napominje da upravo on najviše ulaže i riskira u početku posla koji razvija kako bi ga prodao ili udružio s potencijalnim partnerima.

Riječ je prvenstveno o projektu “More Trogir”, u sklopu kojeg bi se na mjestu sadašnjeg škvera izgradio potpuno novi grad sa smještajnim, stambenim, trgovačkim i nautičkim sadržajima, zatim o izgradnji turističkog naselja na južnoj strani otoka Čiova, brendiranju istočne obale splitske Gradske luke, turističkoj zoni za Kineze (ili Skandinavce) zapadno od Šibenika, te o novoj regionalnoj zračnoj luci kod Šestanovca.

To su planovi koji bi, prema Ljubičićevim riječima, izmijenili percepciju ljudi o šansama koje Dalmacija ima na međunarodnom turističkom tržištu koje vapi za novim netaknutim atraktivnim lokacijama.

− Sir Andrew Lloyd Webber, poznati svjetski autor mjuzikala, prije nekoliko je godina posjetio Dalmaciju s namjerom da kupi vilu na osami ili teren na kojem bi se mogao graditi jedan takav objekt, ali kad se uvjerio da su pred njim brojne prepreke, poput nedefiniranih urbanističkih planova, morao je odustati i otići na neku drugu lokaciju.

Crnogorci su, primjerice, tu otišli znatno naprijed u odnosu na Hrvatsku, jer je postupak znatno jednostavniji, a time i prihvatljiviji inozemnim investitorima. Mi moramo produžiti sezonu, privući ekskluzivne goste i omogućiti novi razvojni impuls za obalu i otoke na kojima bi, primjerice, tijekom zime trebalo ukinuti PDV − smatra Ljubičić.

I novi su projekti u Dalmaciji trenutačno u početnoj fazi, najčešće zbog nedefinirane planske dokumentacije na razini gradova i općina, iako poduzetnik tvrdi da zajedno s partnerima ima osiguran novac i već razrađene planove. Kad je riječ o ponudi za kupnju “Brodotrogira”, kojom počinjemo naš đir Dalmacijom, Ljubičić tvrdi da velike prepreke postavlja i država, koja nema čistu situaciju i planove što sa škverovima koje nudi za jednu kunu.

1. Trogir: 100 milijuna za zbrinjavanje škverana

Poduzetnik Slobodan Ljubičić smatra da nastavak brodograđevne djelatnosti u Trogiru nije moguć, pa državi nudi model javno-privatnog partnerstva po kojem bi se u sklopu projekta “More Trogir” na poluotoku Čubrijan, površine 17 hektara, izgradio hotel kapaciteta do 1000 gostiju, zatim 900 stanova, 13 trgova, parkiralište za 2653 vozila, trgovački sadržaji, uredi, kockarnica, carinarnica, kongresni centar, marina za magajahte i gigajahte sa 686 vezova sa servisnim centrom i međunarodna luka sa 400 metara operativne obale.

Projekcije spominju 1770 radnih mjesta, ali i oko 2000 pomoraca i ljudi na održavanju brodova, te godišnje 120 tisuća gostiju s kruzera. “Novi grad”, koji bi bio veći od stare dubrovačke jezgre, imao bi i oko 2200 stanovnika, pretežito stranaca koji bi tu živjeli s obitelji tijekom cijele godine što bi predstavljalo novu sliku u hrvatskom turizmu. G rađevinska vrijednost projekta je oko pola milijarde eura, a kada se sve uhoda, mogao bi se cijeniti i punu milijardu. To bi bio milenijski skok za Trogir, naglašava Ljubičić.

- Naši partneri iz irsko-britanske tvrtke “Harcourt Developments” ostvarili su sličan projekt u Belfastu, na mjestu škvera u kojem je izgrađen “Titanic”. Mi smo svoje namjere bez fige u džepu prezentirali hrvatskoj Vladi i u prvom krugu privatizacije “Brodotrogira”, ali nitko nas potom nije kontaktirao s bilo koje razine.

Budući da se kao važan parametar spominje da djelatnost koja će tu biti nakon restrukturiranja ne smije stvarati gubitke, mi nudimo novu viziju prostora nasuprot staroj trogirskoj jezgri za koji je master plan izradio Norman Foster, jedan od najpoznatijih svjetskih arhitekata, koji ima iskustva u suradnji s UNESCO-om na čijoj se listi baštine nalazi i Radovanov grad - ističe naš sugovornik.

Prema njegovim riječima, “Brodotrogir” je trenutačno dužan oko dvije milijarde kuna, a država je za usporedbu od “harača” uprihodila oko 1,6 milijardi kuna. Ljubičić tvrdi da su “snimili” trenutačnu situaciju po kojoj se u Trogiru godišnje grade dva broda, a po svjetskim normama bi s navoza moralo “skliznuti” šest do osam brodova.

- Zbog toga nudimo projekt “More Trogir” koji bi nudio nove sadržaje, ali to ne prolazi bez problema, jer je gradska vlast najprije odobrila izmjenu namjene prostora, a potom je sve vratila na staro pa je na poluotoku ucrtana industrijska zona. Ona zapravo samo služi kao paravan za planove koji bi zaposlili znatno manje ljudi, a postojećim strukturama omogućila daljnje uhljebljenje - ističe Ljubičić i dodaje:

- Dosad smo u posao oko “Brodotrogira”, uključujući i ponudu u drugom krugu privatizacije, uložili milijun eura, a samo za zbrinjavanje radnika spremni smo izdvojiti 100 milijuna kuna i to na način da bi 250 ljudi radilo na demontaži brodogradilišta i izgradnji novoga grada, oko 200 radnika bi se zbrinulo u drugim škverovima za što imamo potporu jedne poznate inozemne brodograđevne tvrtke, a 1500 djelatnika bi dobilo pisano jamstvo da će imati prednost pri zapošljavanju u sklopu projekta “More Trogir”, sukladno svojim kvalifikacijama, što bi obuhvaćalo i članove njihovih obitelji.

S obzirom na planirani projekt na jugozapadnoj obali Čiova, poduzetnik je s financijerima spreman uložiti 100 milijuna kuna u izgradnju novog mosta prema otoku kojim bi se izbjegle gužve u Trogiru i na okolnim cestama. I most je sastavni dio ponude za kupnju “Brodotrogira” čime se država rasterećuje investicije koju zbog krize nije ni predvidjela u četverogodišnjim planovima.

2. Fumija Resort: Iz Splita na golf na vrhu Čiova

Budući hotel s 200 soba i turističko naselje sa 70 mediteranskih vila na jugozapadnoj obali Čiova, pod nazivom “Fumija Resort”, bili bi komplementarni trogirskom “novom gradu” i povezani s kopnom novim mostom.

Riječ je o lokaciji oko Široke uvale, površine 220 tisuća četvornih metara, na kojoj bi se gradili sadržaji s pet plus zvjezdica namijenjeni bogatoj klijenteli, s pratećom marinom i šetnicom uz more. Projekt se procjenjuje na 200 milijuna eura, pri čemu je 30 milijuna eura već utrošeno na otkup zemljišta, koji je u završnoj fazi.

− Glavni nam je problem činjenica što Općina Okrug nije donijela plansku dokumentaciju za tu lokaciju i što država ne omogućava parcelaciju turističkih zona te tako sprječava kondominijsko suvlasništvo. Naime, turistička sezona u Hrvatskoj još uvijek je prekratka da bi turističke zone bile isplative, pa revizijom zakona treba omogućiti ulagačima da u zonama kupe kuće ili vile koje bi se nudile u zakup turistima.

Ova je kriza pokazala da su brojna odredišta u Španjolskoj i Grčkoj propala upravo zbog toga što su se prodavali samo apartmani i građevinska zemljišta. Naš uzor zato moraju biti Azurna obala i Toskana, koje su profilirale imidž vrijedne, ali autohtone destinacije, i tu je šansa Dalmacije, posebice ako bi je tijekom godine posjetile zvijezde i zvjezdice iz svjetskog jet-seta − kaže Ljubičić.

Poduzetnik tijekom iduće godine ipak očekuje građevinsku dozvolu za “Fumija Resort”, nasuprot otočiću Fumiji, a do 2014. godine i izgradnju objekata čiji je autor Robert Dallas, arhitekt koji je “zanat” ispekao u projektiranju kuća i vila u stilu starog Mediterana.

Na planirani “Fumija Resort” nadovezala bi se i igrališta za golf iznad Slatina, na istočnoj strani Čiova, koja bi se sastojala od dvaju polja s 18 rupa i jednog s devet rupa. Riječ je o lokaciji na vrhu otoka s koje se vidi more s obje strane Čiova. Uz taj bi projekt bila povezana i rekonstrukcija luke u Slatinama, u koju bi klijenti stizali brodovima koji bi isplovljavali iz Splita svakih 15-ak minuta.

3. Tri tisuće postelja za zimovanje Norvežana kod uvale Jasenovo

Možda najkontroverzniji projekt koji zastupa Slobodan Ljubičić mogla bi biti izgradnja turističkog naselja oko uvale Jasenovo, na području između Žaborića i Grebaštice, zapadno od Šibenika, ali ne zbog izbora lokacije, nego zbog potencijalnih korisnika oko 3000 postelja u dalmatinskim vilama, koji bi mogli biti ili Skandinavci ili − Kinezi.

Naime, ulagači još razmišljaju o dvije varijante “priče”: prva bi bila ekskluzivno naselje za skandinavske turiste, većinom Norvežane, kojima bi bile prilagođene manje kuće u sredozemnom stilu namijenjene prvenstveno zimovanju. Druga varijanta usmjerena je na Kineze, te bi na 15-ak kilometara od Šibenika mogao niknuti prvi kineski resort u Europi koji bi nosio ime svjetskog putnika Marka Pola, čiji otac vuče korijene iz Krešimirova grada.

− Obje varijante imaju svoje uporište u čvrstim pokazateljima kao što je turistički promet ili promet nekretnina, jer su Norvežani lani kupili čak 900 kuća u Hrvatskoj. S druge strane, Kinezi, odnosno njihova hrana i zdravstveni stil, ono su što gosti često traže, a tu bismo im ponudili i ljekovito blato iz obližnjeg zaljeva Morinje.

Želimo pridobiti dio od 100 milijuna Kineza koji svake godine putuju izvan svoje zemlje, pretežito u Europu. Oni su druga svjetska nacija po ostvarenom zrakoplovnom prometu, pa ćemo pokušati prezentirati Hrvatsku kao europska vrata za kineske turiste. Već smo ostvarili kontakte s kineskim veleposlanstvom u Hrvatskoj i oni podržavaju naše planove − naglašava Slobodan Ljubičić.

U taj projekt do sada je uloženo između tri i četiri milijuna eura, i to u otkup zemljišta, pri čemu spomenuti iznos čini 10-postotni predujam vlasnicima parcela oko uvale Jasenovo. Ulagači i ovdje vide problem u nedostatku urbanističkih planova uređenja, koje mora usvojiti lokalna vlast jer se prostor nalazi na teritoriju grada Šibenika.

4. Vlasnici Gatwicka hoće zračnu luku kod Šestanovca

Jedan od uvjeta za pridobivanje kineskih, ali i ostalih turista jest kvalitetna regionalna zračna luka, smatra splitski poduzetnik. Dalmacija nema takav prometni sadržaj koji bi se mogao izgraditi u okolici Šestanovca, čime bi se ostvarila i izravna veza s autocestom.

− Svjestan sam da ću uzburkati brojne lobije, posebice onaj zadarski, koji pokušava većinu prometa skrenuti na već preopterećeni Zemunik, ali lokacija kod Šestanovca bila bi idealna za brojne linije koje bi izravno povezivale Dalmaciju s europskim ili prekooceanskim središtima. Sada za sve moramo letjeti preko Zagreba, ali planiramo to promijeniti.

Lokacija je smještena usred Dalmacije, zbog povezanosti autocestom bliža je Splitu nego Resnik, a s obzirom na porast prometa niskotarifnih kompanija, bila bi idealna za dolaske turista na područje od Splita pa sve do Dubrovnika. Pri tome treba računati i na obližnje Međugorje, pa srednju Bosnu, otoke...

Naš je cilj aktivirati turistička odredišta i tijekom zime, i to prvenstveno organizacijom kongresa s velikim brojem sudionika koji bi bili smješteni u širokoj dalmatinskoj zoni − ističe Ljubičić.

Vrijednost projekta procjenjuje se na 200 milijuna eura, a trenutačno su u tijeku pregovori o izradi prometne studije na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu kako bi se projekt uskladio s Prostornim planom Splitsko-dalmatinske županije. Za posao su zainteresirane američke kompanije, vlasnici zračne luke Gatwick kod Londona.

5. Brendiranje splitske obale, pa kongresni centar u luci

Ako se ostvari projekt novoga grada nasuprot trogirskoj jezgri, splitski je poduzetnik spreman gradonačelniku Željku Kerumu ponuditi novu viziju istočne obale Gradske luke koja, po njemu, sada stoji neiskorištena ili se na njoj planiraju loši projekti poput izgradnje parkirališta.

− Istočnu obalu najprije treba brendirati uz pomoć poznatoga svjetskog arhitekta Renza Piana, koji bi izgradio master plan za taj dio Splita. To je za sada u fazi ideje, ali taj bi prostor trebalo iskoristiti zbog idealne lokacije i neposredne blizine luke kao izvora komunikacija.

Zbog čega se na istočnoj obali ne bi izgradio veliki kongresni centar koji bi tijekom cijele godine, a posebice izvan “klasične” sezone, privlačio tisuće gostiju od kojih bi profitirao cijeli grad i okolica? − zaključuje Ljubičić.

gordan zubčić

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/spektar/slobodan-ljubicic-osigurao-sam-3-milijarde-eura-za-5-megaprojekata-96729 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=b4ad23f278f6b9aac91a7bc87245390c9b92caa6 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Slobodan+Ljubi%C4%8Di%C4%87%3A+Osigurao+sam+3+milijarde+eura+za+5+megaprojekata&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fslobodan-ljubicic-osigurao-sam-3-milijarde-eura-za-5-megaprojekata-96729 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fslobodan-ljubicic-osigurao-sam-3-milijarde-eura-za-5-megaprojekata-96729 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => SPLITSKI PODUZETNIK SPREMAN JE PROMIJENITI SLIKU DALMACIJE AKO MU VLADA I LOKALNE VLASTI IZiĐU U SUSRET [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
SpektarSPLITSKI PODUZETNIK SPREMAN JE PROMIJENITI SLIKU DALMACIJE AKO MU VLADA I LOKALNE VLASTI IZiĐU U SUSRET

Slobodan Ljubičić: Osigurao sam 3 milijarde eura za 5 megaprojekata

Piše PSD.
24. travnja 2010. - 17:10

 Mi moramo produžiti sezonu, privući ekskluzivne
 goste i omogućiti novi razvojni impuls za obalu
 i otoke na kojima bi, primjerice, tijekom zime trebalo
 ukinuti PDV − smatra Ljubičić
Splitski poduzetnik Slobodan Ljubičić, javnosti najpoznatiji po iskazanoj namjeri za kupnju trogirskog brodogradilišta, sa svojim je inozemnim partnerima zainteresiran za višestruka ulaganja na području srednje Dalmacije, posebice u turističkom sektoru.

U razgovoru za naš list ekskluzivno je predstavio nove projekte, koji su zajedno s planiranim ulaganjem u brodogradilište vrijedni oko tri milijarde eura, što je, kako kaže, više od vrijednosti koje bi Hrvatska mogla “povući” iz pretpristupnih fo...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. svibanj 2024 09:45