stdClass Object ( [id] => 244240 [title] => Luis Minarro: Kriza je izgovor europskim vladama da reduciraju potporu za kulturu [alias] => luis-minarro-kriza-je-izgovor-europskim-vladama-da-reduciraju-potporu-za-kulturu [catid] => 297 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Filmovi su se zaljubili u Španjolca Luisa Minarra, a ne on u njih. Njega su, kaže, filmovi prvi “zarobili“ u svom svijetu. Kad je imao četiri godine zamalo je kolabirao gledajući Disneyjeva “Bambija“. Mislio je da će njegova majka umrijeti u šumskom požaru.

- Mislio sam i da sam se pretvorio u jelena. To je opasnost filmova kad se čine stvarnijim od stvarnog života - povjerava nam se Luis Minarro, propulzivni producent nagrađivanih art ostvarenja i suradnik redatelja kao što su Isabel Coixet (“Stvari koje ti nisam nikad rekao“), Apichatpong Weersethakul (“Ujak Boonme koji se sjeća prošlih života“) i Manoel de Oliveira (“Ekscentričnosti jedne plavuše”). Za Minarra je život rizik, a oduvijek je bio fasciniran filmskim svijetom snova. Zato je odlučio postati producent.

- U tinejdžerskim godinama organizirao sam kinoklubove u Barceloni i projekcije cenzuriranih filmova u Francuskoj. Kasnije sam pokrenuo kompaniju za produkciju TV reklama. Jednom kad smo stekli dovoljno financijskih prihoda počeli smo producirati dugometražne filmove 1995. godine.

Trebaš biti filmski fanatik da nadvladaš prepreke koje se vječito nađu tijekom produkcije filma. A još više ne smiješ previše uzimati k srcu ekonomske rezultate jer u protivnom nećeš snimiti više od dva filma - izjavljuje nam Minarro koji se nije ugledao u nekoga konkretnog producenta, već su mu uzori prije bili redatelji s obzirom na to da ga zanima “kreativnost u filmu“.

Kako ste točno izgradili vašu produkcijsku kompaniju Eddie Saeta koja stoji iza uspješnih filmova u festivalskim krugovima?

- Producirao i koproducirao sam sad već 30 dugometražnih filmova u 20 godina. Ne pitajte me kako jer ne znam ni sam. Strast prema filmu dovela me je do suradnje s redateljima kojima se divim, kao i otkrivanja novih talenata. Uvijek sam slijedio svoju intuiciju i nisam se previše obazirao na posljedice pa mogu reći da sam imao sreću. Život je velikodušan kad riskiraš. Rizik uložen u TV reklame se isplatio jer sam taj novac investirao u filmove. Prema Spinozi i De Oliveiri rizik je maska sudbine.

Koji su vaši primarni faktori prilikom odabira nekoga projekta?

- Glavni faktor je redatelj, više nego specifičan scenarij. Moraš znati s kim ćeš plesati neko vrijeme.

Što vam se kao iskusnom filmašu čini od moderne kinematografije?

- Uopćeno govoreći “entertainment“ industrija je preuzela preveliku kontrolu u odnosu na filmski art. Devedeset posto filmova su samo marketinške ponude. A film je art.

Koja je vaša idealna vizija art filma i filmskih festivala koji ga prikazuju?

- Filmski festivali su najveći pristaše art filmova. Apsolutno su potrebni zajedno s filmskim ahivima i kinotekama. Moramo uzeti u obzir da tradicionalnu distribuciju kontroliraju “majori“. Ja vjerujem da postoji publika za svaki tip filma, no ne može svaki od njih uvijek doprijeti do nje.

Producirali ste filmove Manoela de Oliveire, Apichatponga Weersethakula, Isabel Coixet, Joséa Luisa Guerína... Kakav su dojam na vas ostavili?

- Svaka osoba na svijetu je individualna i u tome je ljepota plesa. Uvijek možete nešto naučiti od onoga drugog i on od vas. Uvijek je uzbudljivo znati umjetnika i sudjelovati u njegovu svijetu. To je svaki put dobra životna lekcija.

Imate li istaknutog favorita među vašim filmovima?

- Zadovoljan sam filmovima koje sam producirao. Mislim da postoji usklađenost koja ih povezuje. Zapravo, čini mi se da postoji nit među njima, dijalog. Na primjer, vidim konekciju između Guerinova “In The City Of Sylvia” i De Oliveirova “Eccentricities Of a Blond-haired Girl“. Jednako tako, bio sam 2010. uključen u četiri filma za koje sam kasnije shvatio da se bave s fantomima - “Uncle Boonmee”, “The Strange Case of Angelica”, “Aita” i “Finisterrae”. Magija?

Artistički uspjeh ili komercijalni podbačaj – što birate?

- Držim da može doći do sukoba interesa između umjetnosti i komercijalnog uspjeha. Tako to ide. Zadovoljan sam s financiranjem filma čak i kad ne isporuči profit. To je jedini način da nastavite snimati takvu vrstu filmova.

Vama su, znači, bitnije festivalske nagrade od prodanih ulaznica u kinima?

- Nagrade pomažu da imate medijski eksponiraniji film. Distributeri i sales agenti su sretniji i prodat ćete više karata, osobito u Francuskoj.

Koliko su festivalske nagrade važne za producenta? Nedavno ste (2010.) producirali canneskog pobjednika ‘Ujaka Boonmea’ koji je bio prodan u 35 zemalja...

- Festivalske nagrade jako su važne za redatelja, ali traže od njega više svaki put kad ih osvoji. Za producenta to isto tako znači dosta više posla, jer sljedeći dan ćete pronaći četiri nova projekta na vašem stolu. Dakle, postoji kompenzacija za vaš trud koji se isplati.

Što mislite o filmskim fondovima, marketima na festivalima i sličnim potporama?

- Smatram da su jako potrebni, napose za redatelje ili kinematografije u usponu. Mnogi dobri latinskoamerički ili azijski filmovi napravljeni su uz takve potpore. Danas je izgleda lakše financirati art film napravljen u tim regijama nego stopostotni europski film.

Je li novac danas u doba krize dostupan u dovoljnim količinama? Je li vam teže raditi posljednjih nekoliko godina? Pronalazite li zatvorena vrata, specijalno u Španjolskoj?

- Sve je teže i teže snimati ovakve filmove. I svaki je dan sve manje i manje interesa konvencionalnih TV kanala da za njih kupe prava. Shvaćam da je jedini način ostati u poslu uključiti se u koprodukcije s drugim zemljama i podijeliti rizik. Uz krizu kao izgovor europske vlade reduciraju ekonomsku potporu za kulturu, osim u Francuskoj. U slučaju Španjolske, konkretno, reducirali smo 70 posto državnih dotacija u zadnje četiri godine. Od 93 milijuna eura za film 2010. do 34 u 2014. godini. To je katastrofalno za male kompanije, tehničare i druge profesionalce.

Imamo jednake ekonomske resurse kao kolumbijska kinematografija, s tom razlikom što ona producira oko 22 filma godišnje, a mi 140. Želite li ubiti industriju, sve što trebate napraviti jest zatvoriti novčani ventil. Sadašnji europski liberalni ekonomski sistem uništava kulturnu raznolikost koja predstavlja dio naše osobnosti u svijetu. Da vam budem iskren, ne znam kako ću se dalje snalaziti...

Dakle, budućnost art filma isključivo leži u koprodukcijama?

- Tako je, art filmovi mogu opstati koprodukcijama ili se snimati u nekoj vrsti kooperativnog procesa bliskog dobrotvornoj organizaciji. Sad je gore nego ikad za financiranje u mnogim europskim zemljama. Ovisi o volji političara hoće li zadržati sistem ili predati čitavu industriju sjevernoameričkim “majorima“.

Je li to možda razlog što ste sjeli na redateljsku stolicu s filmom ‘Stella Cadente’?

- Ne, nije to razlog. Režirao sam dva dokumentarca 2009. godine. “Stella Cadente” snimio sam kad sam se osjetio kreativno primoranim da to napravim. Ovaj je film dio moga vitalnog iskustva i nije mogao biti napravljen ranije.

Zašto baš ‘Stella Cadente’?

- Prije svega, volio bih reći da u životu biramo stvari privučeni znatiželjom. Znatželja je ta koja nas goni da upoznamo druge ljude, putujemo i otkrivamo nove stvari. Moja baka dala mi je srebrni novčić kralja Amadea od Savoyja prije smrti. Iznenada jednog dana poželio sam doznati više o njemu. Doznao sam da se o njemu malo toga zna što ga je činilo perfektnim subjektom za fikcijsku priču. Tko je bio taj unajmljeni kralj iz Italije koji je pokušao modernizirati Španjolsku?

Moja ideja nije bila snimiti biografski film, već pomiješati nekoliko filmskih stilova i kreirati fuziju. Igra za gledatelje u kojoj ništa nije onako kako se čini. Proslava ljepote.

Kako vam je bilo zamijeniti uloge, od producenta do redatelja?

- Doista sam uživao u iskustvu režiranja cjelovečernjaka s profesionalnim glumcima u nekonvencionalnom povijesnom filmu. Bio je to vrlo intenzivan kreativan proces tijekom kojeg je svijet prestajao postojati. To je jedan od najboljih načina da budete centrirani ovdje i sada. Suspendirati vrijeme i mjesto. Orgazmički.

Planirate li i dalje režirati ili ćete u budućnosti ostati fokusirani na producenturu?

- Da, volio bih dijeliti obje discipline, po mogućnosti. Nakon ovog iskustva nisam izgubio interes za produciranje filmova za druge. Štoviše, sudjelovao sam u produkciji posljednjeg filma Naomi Kawase “Still The Water”, premijerno prikazanog na ovogodišnjem Cannesu.

Otkrijte nam onda vaš idući projekt?

- Moj sljedeći projekt u ulozi redatelja je obnovljena verzija biblijskog mita o Salomi prema Oscaru Wildeu, ali postavljena u suvremenu Sjevernu Ameriku. Znate li koga tko bi mi mogao pomoći da ga financira?

Marko Njegić

Lijepe uspomene na Zadar

Luis Minarro dolazi na zadarski Avvantura Festival Film Forum (23. – 29. kolovoza) u dvojakoj ulozi – osobno predstaviti svoj redateljski uradak “Stella Cadante“ i biti član žirija. Ovo je njegov drugi posjet Hrvatskoj. - Bio sam jednom u Hrvatskoj i čuvam lijepe uspomene. Niame, upravo sam u Zadru, na Avvantura festivalu, primio nagradu za svoj rad. Također, dva moja producentska filma bila su prikazana u Zadru: “La Lapidation de Saint Etienne” 2011. i “The Inner Jungle” 2013. godine. Vjerujem da su manji festivali još potrebniji od velikih jer omogućavaju prostor za filmove koji se inače ne bi mogli vidjeti. Svi su festivali bitni za art film. Živjela kinematografija!

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Moj sljedeći projekt u ulozi redatelja je obnovljena verzija biblijskog mita o Salomi prema Oscaru Wildeu, ali postavljena u suvremenu Sjevernu Ameriku. Znate li koga tko bi mi mogao pomoći da ga financira?' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Pokretne slike [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-08-22 16:51:56 [created_by] => 37 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-08-23 12:02:22 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-08-23 12:15:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2235 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 297 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja politike, društva i kulture. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, spektar, društvo, politika, kultura [secure] => 0 [page_title] => Spektar [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2014/08/23/Spektar/luis00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x430" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 297 [name] => Spektar [alias] => spektar [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7655055 Threads: 1 Questions: 1622120151 Slow queries: 4818832 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111051594 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/spektar ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/spektar/luis-minarro-kriza-je-izgovor-europskim-vladama-da-reduciraju-potporu-za-kulturu-244240 [printLink] => /sd-plus/spektar/luis-minarro-kriza-je-izgovor-europskim-vladama-da-reduciraju-potporu-za-kulturu-244240?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 203294 [name] => avvantura [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => avvantura [link] => /tag/avvantura ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Moj sljedeći projekt u ulozi redatelja je obnovljena verzija biblijskog mita o Salomi prema Oscaru Wildeu, ali postavljena u suvremenu Sjevernu Ameriku. Znate li koga tko bi mi mogao pomoći da ga financira?' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Pokretne slike [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Luis Minarro: Kriza je izgovor europskim vladama da reduciraju potporu za kulturu [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-13-22-14-52-37 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/08/23/Spektar/luis00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2014/08/23/Spektar/luis00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Filmovi su se zaljubili u Španjolca Luisa Minarra, a ne on u njih. Njega su, kaže, filmovi prvi “zarobili“ u svom svijetu. Kad je imao četiri godine zamalo je kolabirao gledajući Disneyjeva “Bambija“. Mislio je da će njegova majka umrijeti u šumskom požaru.

- Mislio sam i da sam se pretvorio u jelena. To je opasnost filmova kad se čine stvarnijim od stvarnog života - povjerava nam se Luis Minarro, propulzivni producent nagrađivanih art ostvarenja i suradnik redatelja kao što su Isabel Coixet (“Stvari koje ti nisam nikad rekao“), Apichatpong Weersethakul (“Ujak Boonme koji se sjeća prošlih života“) i Manoel de Oliveira (“Ekscentričnosti jedne plavuše”). Za Minarra je život rizik, a oduvijek je bio fasciniran filmskim svijetom snova. Zato je odlučio postati producent.

- U tinejdžerskim godinama organizirao sam kinoklubove u Barceloni i projekcije cenzuriranih filmova u Francuskoj. Kasnije sam pokrenuo kompaniju za produkciju TV reklama. Jednom kad smo stekli dovoljno financijskih prihoda počeli smo producirati dugometražne filmove 1995. godine.

Trebaš biti filmski fanatik da nadvladaš prepreke koje se vječito nađu tijekom produkcije filma. A još više ne smiješ previše uzimati k srcu ekonomske rezultate jer u protivnom nećeš snimiti više od dva filma - izjavljuje nam Minarro koji se nije ugledao u nekoga konkretnog producenta, već su mu uzori prije bili redatelji s obzirom na to da ga zanima “kreativnost u filmu“.

Kako ste točno izgradili vašu produkcijsku kompaniju Eddie Saeta koja stoji iza uspješnih filmova u festivalskim krugovima?

- Producirao i koproducirao sam sad već 30 dugometražnih filmova u 20 godina. Ne pitajte me kako jer ne znam ni sam. Strast prema filmu dovela me je do suradnje s redateljima kojima se divim, kao i otkrivanja novih talenata. Uvijek sam slijedio svoju intuiciju i nisam se previše obazirao na posljedice pa mogu reći da sam imao sreću. Život je velikodušan kad riskiraš. Rizik uložen u TV reklame se isplatio jer sam taj novac investirao u filmove. Prema Spinozi i De Oliveiri rizik je maska sudbine.

Koji su vaši primarni faktori prilikom odabira nekoga projekta?

- Glavni faktor je redatelj, više nego specifičan scenarij. Moraš znati s kim ćeš plesati neko vrijeme.

Što vam se kao iskusnom filmašu čini od moderne kinematografije?

- Uopćeno govoreći “entertainment“ industrija je preuzela preveliku kontrolu u odnosu na filmski art. Devedeset posto filmova su samo marketinške ponude. A film je art.

Koja je vaša idealna vizija art filma i filmskih festivala koji ga prikazuju?

- Filmski festivali su najveći pristaše art filmova. Apsolutno su potrebni zajedno s filmskim ahivima i kinotekama. Moramo uzeti u obzir da tradicionalnu distribuciju kontroliraju “majori“. Ja vjerujem da postoji publika za svaki tip filma, no ne može svaki od njih uvijek doprijeti do nje.

Producirali ste filmove Manoela de Oliveire, Apichatponga Weersethakula, Isabel Coixet, Joséa Luisa Guerína... Kakav su dojam na vas ostavili?

- Svaka osoba na svijetu je individualna i u tome je ljepota plesa. Uvijek možete nešto naučiti od onoga drugog i on od vas. Uvijek je uzbudljivo znati umjetnika i sudjelovati u njegovu svijetu. To je svaki put dobra životna lekcija.

Imate li istaknutog favorita među vašim filmovima?

- Zadovoljan sam filmovima koje sam producirao. Mislim da postoji usklađenost koja ih povezuje. Zapravo, čini mi se da postoji nit među njima, dijalog. Na primjer, vidim konekciju između Guerinova “In The City Of Sylvia” i De Oliveirova “Eccentricities Of a Blond-haired Girl“. Jednako tako, bio sam 2010. uključen u četiri filma za koje sam kasnije shvatio da se bave s fantomima - “Uncle Boonmee”, “The Strange Case of Angelica”, “Aita” i “Finisterrae”. Magija?

Artistički uspjeh ili komercijalni podbačaj – što birate?

- Držim da može doći do sukoba interesa između umjetnosti i komercijalnog uspjeha. Tako to ide. Zadovoljan sam s financiranjem filma čak i kad ne isporuči profit. To je jedini način da nastavite snimati takvu vrstu filmova.

Vama su, znači, bitnije festivalske nagrade od prodanih ulaznica u kinima?

- Nagrade pomažu da imate medijski eksponiraniji film. Distributeri i sales agenti su sretniji i prodat ćete više karata, osobito u Francuskoj.

Koliko su festivalske nagrade važne za producenta? Nedavno ste (2010.) producirali canneskog pobjednika ‘Ujaka Boonmea’ koji je bio prodan u 35 zemalja...

- Festivalske nagrade jako su važne za redatelja, ali traže od njega više svaki put kad ih osvoji. Za producenta to isto tako znači dosta više posla, jer sljedeći dan ćete pronaći četiri nova projekta na vašem stolu. Dakle, postoji kompenzacija za vaš trud koji se isplati.

Što mislite o filmskim fondovima, marketima na festivalima i sličnim potporama?

- Smatram da su jako potrebni, napose za redatelje ili kinematografije u usponu. Mnogi dobri latinskoamerički ili azijski filmovi napravljeni su uz takve potpore. Danas je izgleda lakše financirati art film napravljen u tim regijama nego stopostotni europski film.

Je li novac danas u doba krize dostupan u dovoljnim količinama? Je li vam teže raditi posljednjih nekoliko godina? Pronalazite li zatvorena vrata, specijalno u Španjolskoj?

- Sve je teže i teže snimati ovakve filmove. I svaki je dan sve manje i manje interesa konvencionalnih TV kanala da za njih kupe prava. Shvaćam da je jedini način ostati u poslu uključiti se u koprodukcije s drugim zemljama i podijeliti rizik. Uz krizu kao izgovor europske vlade reduciraju ekonomsku potporu za kulturu, osim u Francuskoj. U slučaju Španjolske, konkretno, reducirali smo 70 posto državnih dotacija u zadnje četiri godine. Od 93 milijuna eura za film 2010. do 34 u 2014. godini. To je katastrofalno za male kompanije, tehničare i druge profesionalce.

Imamo jednake ekonomske resurse kao kolumbijska kinematografija, s tom razlikom što ona producira oko 22 filma godišnje, a mi 140. Želite li ubiti industriju, sve što trebate napraviti jest zatvoriti novčani ventil. Sadašnji europski liberalni ekonomski sistem uništava kulturnu raznolikost koja predstavlja dio naše osobnosti u svijetu. Da vam budem iskren, ne znam kako ću se dalje snalaziti...

Dakle, budućnost art filma isključivo leži u koprodukcijama?

- Tako je, art filmovi mogu opstati koprodukcijama ili se snimati u nekoj vrsti kooperativnog procesa bliskog dobrotvornoj organizaciji. Sad je gore nego ikad za financiranje u mnogim europskim zemljama. Ovisi o volji političara hoće li zadržati sistem ili predati čitavu industriju sjevernoameričkim “majorima“.

Je li to možda razlog što ste sjeli na redateljsku stolicu s filmom ‘Stella Cadente’?

- Ne, nije to razlog. Režirao sam dva dokumentarca 2009. godine. “Stella Cadente” snimio sam kad sam se osjetio kreativno primoranim da to napravim. Ovaj je film dio moga vitalnog iskustva i nije mogao biti napravljen ranije.

Zašto baš ‘Stella Cadente’?

- Prije svega, volio bih reći da u životu biramo stvari privučeni znatiželjom. Znatželja je ta koja nas goni da upoznamo druge ljude, putujemo i otkrivamo nove stvari. Moja baka dala mi je srebrni novčić kralja Amadea od Savoyja prije smrti. Iznenada jednog dana poželio sam doznati više o njemu. Doznao sam da se o njemu malo toga zna što ga je činilo perfektnim subjektom za fikcijsku priču. Tko je bio taj unajmljeni kralj iz Italije koji je pokušao modernizirati Španjolsku?

Moja ideja nije bila snimiti biografski film, već pomiješati nekoliko filmskih stilova i kreirati fuziju. Igra za gledatelje u kojoj ništa nije onako kako se čini. Proslava ljepote.

Kako vam je bilo zamijeniti uloge, od producenta do redatelja?

- Doista sam uživao u iskustvu režiranja cjelovečernjaka s profesionalnim glumcima u nekonvencionalnom povijesnom filmu. Bio je to vrlo intenzivan kreativan proces tijekom kojeg je svijet prestajao postojati. To je jedan od najboljih načina da budete centrirani ovdje i sada. Suspendirati vrijeme i mjesto. Orgazmički.

Planirate li i dalje režirati ili ćete u budućnosti ostati fokusirani na producenturu?

- Da, volio bih dijeliti obje discipline, po mogućnosti. Nakon ovog iskustva nisam izgubio interes za produciranje filmova za druge. Štoviše, sudjelovao sam u produkciji posljednjeg filma Naomi Kawase “Still The Water”, premijerno prikazanog na ovogodišnjem Cannesu.

Otkrijte nam onda vaš idući projekt?

- Moj sljedeći projekt u ulozi redatelja je obnovljena verzija biblijskog mita o Salomi prema Oscaru Wildeu, ali postavljena u suvremenu Sjevernu Ameriku. Znate li koga tko bi mi mogao pomoći da ga financira?

Marko Njegić

Lijepe uspomene na Zadar

Luis Minarro dolazi na zadarski Avvantura Festival Film Forum (23. – 29. kolovoza) u dvojakoj ulozi – osobno predstaviti svoj redateljski uradak “Stella Cadante“ i biti član žirija. Ovo je njegov drugi posjet Hrvatskoj. - Bio sam jednom u Hrvatskoj i čuvam lijepe uspomene. Niame, upravo sam u Zadru, na Avvantura festivalu, primio nagradu za svoj rad. Također, dva moja producentska filma bila su prikazana u Zadru: “La Lapidation de Saint Etienne” 2011. i “The Inner Jungle” 2013. godine. Vjerujem da su manji festivali još potrebniji od velikih jer omogućavaju prostor za filmove koji se inače ne bi mogli vidjeti. Svi su festivali bitni za art film. Živjela kinematografija!

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/spektar/luis-minarro-kriza-je-izgovor-europskim-vladama-da-reduciraju-potporu-za-kulturu-244240 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=f025f849bf37d7d2851969fcbc2d6d7e63f7de73 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Luis+Minarro%3A+Kriza+je+izgovor+europskim+vladama+da+reduciraju+potporu+za+kulturu&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fluis-minarro-kriza-je-izgovor-europskim-vladama-da-reduciraju-potporu-za-kulturu-244240 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fluis-minarro-kriza-je-izgovor-europskim-vladama-da-reduciraju-potporu-za-kulturu-244240 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => 'Moj sljedeći projekt u ulozi redatelja je obnovljena verzija biblijskog mita o Salomi prema Oscaru Wildeu, ali postavljena u suvremenu Sjevernu Ameriku. Znate li koga tko bi mi mogao pomoći da ga financira?' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => Pokretne slike [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
SpektarPokretne slike

Luis Minarro: Kriza je izgovor europskim vladama da reduciraju potporu za kulturu

Piše PSD.
23. kolovoza 2014. - 14:15
Filmovi su se zaljubili u Španjolca Luisa Minarra, a ne on unjih. Njega su, kaže, filmovi prvi “zarobili“ u svom svijetu. Kad jeimao četiri godine zamalo je kolabirao gledajući Disneyjeva “Bambija“. Mislio je da će njegova majka umrijeti u šumskom požaru.

- Mislio sam i da sam se pretvorio u jelena. To je opasnost filmova kadse čine stvarnijim od stvarnog života - povjerava nam se Luis Minarro,propulzivni producent nagrađivanih art ostvarenja i suradnik redateljakao što su Isabel Coixet (“Stvari koje ti nisam nikad rekao“), Apichatpong Weersethakul (“Ujak Boonme koji se sjeća prošlih života“) i Manoel de Oliveira (“Ekscentričnostijedne plavuše”). Za Minarra je život rizik, a oduvijek je biofasciniran filmskim svijetom snova. Zato je odlučio postati producent...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 00:14