stdClass Object ( [id] => 8763 [title] => SIN CITY: Las Vegas [alias] => sin-city-las-vegas [catid] => 295 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Ono što se dogodi u Vegasu, ne ostaje uvijek u Vegasu. Barem ne na filmskoj vrpci. Hollywood je, naime, često posjećivao Vegas i tako direktno utjecao na popularnost meke kocke 

Ah, Las Vegas... Čovjek teško može povjerovati da neonska džungla što u pustinjskoj ništavosti američke države Nevade treperi poput nestvarne oaze, neke nove galaksije, nije ni postojala na početku 20. stoljeća kad je u njoj, poslije najezdi Indijanaca i meksičkih trgovaca koji su joj, konačno, nadjenuli ime, živjelo tridesetak mormonskih misionara.

“Srećom”, 1931. u Nevadi biva legalizirano kockanje. Deset godina kasnije, promućurni gangster Benjamin “Bugsy” Siegel otvara prvu kockarnicu i nesvjesno započinje povijest grada grijeha, brzopoteznih vjenčanja i izgubljenih plaća. U Vegasu niče jedan luksuzni hotel. Drugi. Treći... Trajni procvat Vegas bilježi koncem pedesetih. Nakon što su se nedaleko grada raščistili tmurni oblaci u obliku gljive od testiranja A-bombi, Vegas postaje blještava meka kocke. U njega dolaze tulumariti Sinatra, Elvis... I, jasno, sa sobom povlače čitav Hollywood.

“Showgirls”

Umjetni raj

Vjerojatno je malo onih koji nisu nikad čuli za uzrečicu “What Happens in Vegas, Stays in Vegas!”. Međutim, ono što se dogodi(lo) u Vegasu, ne ostaje uvijek u Vegasu. Barem ne na filmskoj vrpci. Hollywood je, naime, radnju tucet filmova smjestio upravo u Las Vegas i tako direktno utjecao na popularnost svjetske metropole zabave.

Počeo je on posjećivati Vegas još u svoje tzv. “zlatno doba”. Barbara Stanwyck je, eto, tamo kockala u drami “The Lady Gambles” (1949.). Duo Dean Martin i Jerry Lewis debitirao je upravo komedijom “My Friend Irma Goes West” (1950.) koja se scenografski očešala o prijestolnicu užitka. A Mickey Rooney je, izložen nuklearnom pokusu, radioaktivnošću preinačio svaki automat da isplaćuje jackpot u filmu “The Atomic Kid” (1954.). Slično postavljen je i “The Amazing Collosal Man” (1957.) u kojem američki časnik postaje ekstremno velik zahvaljujući radijaciji atomske bombe i nehotimično sije kaos po “sin cityju”.

Ipak, prava invazija Hollywooda na Vegas slijedi kad su omiljeni VIP gosti Sinatra i Elvis odlučili podići celuloidni spomenik tom “umjetnom raju”. Prvi je, u ulozi Dannyja Oceana, s “rat packom” isplanirao opljačkati pet kasina u kojima je u pravom životu trošio pare kao pijani bogataš (“Oceanovih 11”, 1960.). Drugi je, pak, uzeo za ruku Ann Margaret i ispisao savršenu kartolinu slovima čiste vegaške fantazije (“Viva Las Vegas”, 1963.).

Filmovi koji su uslijedili dobrim su dijelom crpili inspiraciju iz “Oceanovih 11” i “Viva Las Vegas” baveći se a) kriminalom b) kockanjem c) romansama i d) partijanjem. Recimo, “Krađa stoljeća” (2001.), akcijski spoj ta dva filma u kojemu se banda do zuba naoružanih Elvisovih imitatora, na čelu s nedašnjim utjeloviteljem “Kralja” Kurtom Russellom i Kevinom Costnerom, sprema na opako razbojstvo. 

Kocka je bačena, vele Kate Bosworth (“21”)

 Praonica (ne)morala

Tu je i obrada “Oceanovih 11” (2001.) i njegov drugi nastavak, “Oceanovih 13” (2007.). Da su u nekom drugom gradu, Danny Ocean (George Clooney) i njegovih deset(ak) ortaka, uključujući Brada Pitta i Matta Damona, bili bi negativci.

Ali, u gradu grijeha, oni su “cooleri” koji uspijevaju izvesti kompleksnu pljačku bez da isprljaju smokinge, a u predasima jadikuju što Las Vegas više nikad neće biti kao nekad - između redaka nišane (i) na stari dobri Hollywood - uzimajući riječi iz usta Sama “Acea” Rothsteina (Robert De Niro) s kraja “Casina” (“Vegas danas izgleda poput Disneylanda; dok se djeca igraju kartonskih gusara, roditelji im troše hipoteku i novac za studij na automatima za poker...”).

I Sharon Stone (“Casino”)
Ljudima poput Acea Rothsteina Vegas je što i Lourdes grbavcima i bogaljima. On im odriješava sve grijehe, poput praonice morala.
A Scorsesova kvintesencijalna gangsterska drama o kocki i nasilju kroz uspon i pad Las Vegasa, kao mafijaške prijestolnice, pokazuje kako kovanice iz vegaških kasina imaju i svoje naličje. Pokazuje konačan ishod sveg onog sjaja, besplatnih putovanja, pjenušaca, hotelskih apartmana, žena i alkohola koji se, pošto “nitko ne stoji na vrhu zauvijek”, nerijetko okonča u prašnjavoj pustinji.

Nju noću ne možete vidjeti od svjetala Vegasa, no baš je u njezinim rupama danju zakopano ”mnogo problema”. Priču o “transformaciji” Las Vegasa ispričao je, istina s znatno manje nasilja, Wayne Kramer u “The Cooleru” (2003.) u kojemu William H. Macy - kućni glumac P.T. Andersona koji je obol vegaškom kockanju dao u odličnu debiju “Teška osmica” (1997.) - igra nesretnika kojeg unajmljuje mafija kako bi “odnio” sreću visokim ulagačima, dok za Oscara nominirani Alec Baldwin briljira kao menadžer kasina.

Govoreći o sreći, ona je nepovratno istekla bezobraznu Moeu Greeneu kad je uzeo “zdravo za gotovo” jedno od nepisanih pravila Las Vegasa i općenito (“Poštuj obitelj Corleone!”) te pljusnuo Michaelova brata u prvome “Kumu” (1972.) Francisa Forda Coppole.

Sve je cool - Maria Bello, Alec Baldwin i William H. Macy u “The Cooleru”

Kockarske palače

“Poštuj obitelj Corleone!” nije jedini propis Vegasa. U “Medenom mjesecu u Vegasu” (1992.) Nicolas Cage je na teži način naučio kako se ne smije(te) kladiti u djevojku koju treba(te) oženiti dok igra(te) poker ukoliko je ne želi(te) naknadno spašavati odjeven(i) poput Elvisa i iskakati iz aviona, makar ovaj bio ponešto drukčiji od “con aira” krcatog odbjeglim kažnjenicima koji je u nabrijanom finalu istoimena akcijskog spektakla (1997.) sletio ravno u lobby “Sanda” otkinuvši prethodno krilom golemu neonsku gitaru “Hard Rock” hotela.

Cage, inače fanatični Elvisov fan, dao je, tako, prilog razaranju (omiljenog mu) Las Vegasa koji u posljednje vrijeme ruši klasična kasina iz starih dana i zamjenjuje ih novim kockarskim palačama. Možda je zato dvije godine ranije (“Napuštajući Las Vegas”, 1995.) odabrao baš taj grad za oblokati se do smrti od tuge, unatoč tome što ga je zavoljela prostitutka zlatnog srca u raskošnu tijelu Elizabeth Shue.

Poker asova - Clooney i co. u “Oceanovih 11”
Kako bilo, Cage je zahvaljujući ulozi alkoholičara u vrsnoj drami Mikea Figgisa osvojio svog jedinog Oscara, za što, izgleda, postoji veća šansa nego da u stvarnosti osvojite pare u jednom od lasvegaških kasina.

Pa ipak, na filmu Vegas ne mora biti mjesto kamo naivčine dolaze i ostavljaju milijarde dolara. U friškom hitu “21 – Raspad Las Vegasa” (2008.) “našeg” Roberta Luketića, genijalac s fakulteta postiže američki san – rabi svoju briljantnost kako bi osvojio milijune i očijukao s Kate Bosworth.

Da stol za “blacjack” nije isključivo za studoše, nego i autiste prikazao je Barry Levinson u 20 godina mlađem “Kišnom čovjeku”, gdje je za isti postavio Dustina Hoffmana čiju je fantastičnu memorizaciju odlučio iskoristiti njegov brat Tom Cruise. S žetonom Cameron Diaz “jackpot” osvaja i Ashton Kutcher u aktualnoj komičnoj romansi “What Happens in Vegas” (2008.), i to nakon lude noći zapečaćene vjenčanim prstenom, odnosno zalivene litrama alkohola.

Sinonim za tulumarenje

Vegas kao sinonim za tulumarenje, naravno ne s obitelji poput Chevyja Chasea (“Ludi provod u Las Vegasu”, 1997.), dvaput je kamerom ovjekovječio Doug Liman. Koji bi to put u Vegas bio bez lude avanture koja podrazumijeva paljenje hotelske sobe, krađu “ferrarija” i ranjavanje izbacivača striptiz kluba u ruku. Samo nemojte posijati usput svoju kreditnu karticu na poprištu zločina kao junaci “Divlje noći” (1999.).

U “Swingersima” (1997.) Vince Vaughn i Jon Favreau nabacuju odijelo, pale cigaru, uzimaju apartman “Rain Man”, ispijaju koktele u društvu zgodnih konobarica i, prije nego sunce izađe, postaju “so money” da toga nisu bili ni svjesni (“It’s Vegas, baby, Vegas!”).

Onako blještav, Vegas je poslužio kao idealna tripoidna
halucinacija i Johnnyju Deppu
Godinu dana kasnije, Jon Favreau je, uzgred, slavio momačku večer u crnoj komediji “Gore ne može” (1998.). Našmrkanog magarca, kao u “Momačkoj večeri” Toma Hanksa, doduše, nije bilo, ali zato je njegova družina (Christian Slater, Jeremy Piven, Daniel Stern, Leland Orser...) bila toliko “pod gasom” da su najprije glavom, a potom i udovima, platili prostitutka i recepcioner.

Seth Rogen i Paul Rudd “načvakali” su se ludih gljiva u romantičnoj komediji “Zalomilo se” (2007.), no nitko, srećom, nije stradao. Pače, pod utjecajem psihodeličnih halucinacija shvatili su što mogu izgubiti (ljubav, dijete).

Gljive je, konačno, potamanio i Johnny Depp kao “gonzo” novinar u “Strahu i prijeziru u Las Vegasu” (1998.), ekranizaciji romana Huntera S. Thompsona, ali i ne samo njih, već i gotovo svu drogu poznatu čovjeku od 1500-i-neke. Depp se odlučio na “trip” u Vegas radi posla, da bi mu pažnju, kao i mnogima, odvukli njegovi “sights and sounds”.

Ako vam se to dogodi, uvijek je dobro imati svoga odvjetnika Benicija Del Tora pri ruci. I, kako god to čudno zvučalo, ni slučajno nemojte napuštati isturenu točku grada. Izvan njega vreba “zemlja šišmiša”.

Golotinja Vegasa

Coppola je uložio sve što je imao na na mjuzikl “One From the Heart” (1982.) i ostao “dužan” slijedeće desetljeće. Filmu, naime, nije pomogao ni topless Teri Garr, jer mjuzikli smješteni u Las Vegas očito ne “kure” na box-officeu. Shvatio je to i Verhoeven.

Naime, njegov erotski kvazimjuzikl “Showgirls” (1995.) od potonuća nije spasila ni sva golotinja ovog svijeta, uključujući tu i “full frontale” nevjerojatno narajcane Elizabeth Berkley i Gine Gershon.

Apokalipsa Vegasa

Svaki grad ima svog uništivača. Tokio ima Godzillu. New York King Konga. I onu nedefiniranu beštiju iz “Cloverfielda”. Što ima Las Vegas? Gigantsku dvogodišnju “babyzillu” Ricka Moranisa iz “Draga, povećao sam dijete” (1992.). No, s obzirom da je bila riječ o obiteljskoj SF komediji, apokalipsa Vegasa je izbjegnuta.

Isto vrijedi i za “Mars napada” (1997.); tražeći odmor od masakriranja ljudi i golubova mira, marsovci su nakratko obustavili lasersku paljbu u Vegasu kad su čuli Toma Jonesa. Ali ne i za treći nastavak “Resident Evila” (2007.). Budućnosni Vegas, sablasno napušten, s prepoznatljivim monumentima prekrivenima pijeskom kao u “Cherry 2000” (1987.), nakrcan je zombijima.

Pritom se, je li, ne misli na starice koje siluju automate za poker, nego na prave zombije gladne mesa. Najbolje se sakriti u obližnji buffet i čekati (ne Melanie Griffith nego) Millu Jovovich da vas spasi. U protivnom, postat ćete specijalitet večeri od 5,95 dolara.

Powers does Vegas

Austin Powers does Vegas. Iako ovo zvuči kao naslov nekog porno filma tipa “Debbie does Dallas”, Mr. Powers je prvu pustolovinu doista doživio u Las Vegasu i zamalo poševio sve što se kreće.

Doista, kud ćeš boljeg mjesta od Vegasa za “tajanstvenog tajnog agenta” da se uključi u borbu sa zlim genijem i usput zavodi prsate pomoćnice? Monte Carlo je samo za “ungroovy poeple”.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => AKTUALNI KINOhitovi “DOK NAS JACKPOT NE RASTAVI” I “21” KAP SU U MORU FILMOVA S RADNJOM LOCIRANOM U GREŠNI GRAD NEONA, KOCKE I POROKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2008-05-28 17:47:08 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2008-05-30 19:40:26 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2008-05-29 11:49:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3119 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 295 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja filma i televizije. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, reflektor, film, tv, tv program [secure] => 0 [page_title] => Reflektor [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2008/05/29/reflektor/Viva00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "350x226" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 295 [name] => Reflektor [alias] => reflektor [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8038999 Threads: 4 Questions: 1666497735 Slow queries: 4958763 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112151779 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front02 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/reflektor ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/reflektor/sin-city-las-vegas-8763 [printLink] => /sd-plus/reflektor/sin-city-las-vegas-8763?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 14650 [name] => LasVegas [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => lasvegas [link] => /tag/lasvegas ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => AKTUALNI KINOhitovi “DOK NAS JACKPOT NE RASTAVI” I “21” KAP SU U MORU FILMOVA S RADNJOM LOCIRANOM U GREŠNI GRAD NEONA, KOCKE I POROKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => SIN CITY: Las Vegas [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-18-08-53-56-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/05/29/reflektor/Viva00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2008/05/29/reflektor/Viva00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Ono što se dogodi u Vegasu, ne ostaje uvijek u Vegasu. Barem ne na filmskoj vrpci. Hollywood je, naime, često posjećivao Vegas i tako direktno utjecao na popularnost meke kocke 

Ah, Las Vegas... Čovjek teško može povjerovati da neonska džungla što u pustinjskoj ništavosti američke države Nevade treperi poput nestvarne oaze, neke nove galaksije, nije ni postojala na početku 20. stoljeća kad je u njoj, poslije najezdi Indijanaca i meksičkih trgovaca koji su joj, konačno, nadjenuli ime, živjelo tridesetak mormonskih misionara.

“Srećom”, 1931. u Nevadi biva legalizirano kockanje. Deset godina kasnije, promućurni gangster Benjamin “Bugsy” Siegel otvara prvu kockarnicu i nesvjesno započinje povijest grada grijeha, brzopoteznih vjenčanja i izgubljenih plaća. U Vegasu niče jedan luksuzni hotel. Drugi. Treći... Trajni procvat Vegas bilježi koncem pedesetih. Nakon što su se nedaleko grada raščistili tmurni oblaci u obliku gljive od testiranja A-bombi, Vegas postaje blještava meka kocke. U njega dolaze tulumariti Sinatra, Elvis... I, jasno, sa sobom povlače čitav Hollywood.

“Showgirls”

Umjetni raj

Vjerojatno je malo onih koji nisu nikad čuli za uzrečicu “What Happens in Vegas, Stays in Vegas!”. Međutim, ono što se dogodi(lo) u Vegasu, ne ostaje uvijek u Vegasu. Barem ne na filmskoj vrpci. Hollywood je, naime, radnju tucet filmova smjestio upravo u Las Vegas i tako direktno utjecao na popularnost svjetske metropole zabave.

Počeo je on posjećivati Vegas još u svoje tzv. “zlatno doba”. Barbara Stanwyck je, eto, tamo kockala u drami “The Lady Gambles” (1949.). Duo Dean Martin i Jerry Lewis debitirao je upravo komedijom “My Friend Irma Goes West” (1950.) koja se scenografski očešala o prijestolnicu užitka. A Mickey Rooney je, izložen nuklearnom pokusu, radioaktivnošću preinačio svaki automat da isplaćuje jackpot u filmu “The Atomic Kid” (1954.). Slično postavljen je i “The Amazing Collosal Man” (1957.) u kojem američki časnik postaje ekstremno velik zahvaljujući radijaciji atomske bombe i nehotimično sije kaos po “sin cityju”.

Ipak, prava invazija Hollywooda na Vegas slijedi kad su omiljeni VIP gosti Sinatra i Elvis odlučili podići celuloidni spomenik tom “umjetnom raju”. Prvi je, u ulozi Dannyja Oceana, s “rat packom” isplanirao opljačkati pet kasina u kojima je u pravom životu trošio pare kao pijani bogataš (“Oceanovih 11”, 1960.). Drugi je, pak, uzeo za ruku Ann Margaret i ispisao savršenu kartolinu slovima čiste vegaške fantazije (“Viva Las Vegas”, 1963.).

Filmovi koji su uslijedili dobrim su dijelom crpili inspiraciju iz “Oceanovih 11” i “Viva Las Vegas” baveći se a) kriminalom b) kockanjem c) romansama i d) partijanjem. Recimo, “Krađa stoljeća” (2001.), akcijski spoj ta dva filma u kojemu se banda do zuba naoružanih Elvisovih imitatora, na čelu s nedašnjim utjeloviteljem “Kralja” Kurtom Russellom i Kevinom Costnerom, sprema na opako razbojstvo. 

Kocka je bačena, vele Kate Bosworth (“21”)

 Praonica (ne)morala

Tu je i obrada “Oceanovih 11” (2001.) i njegov drugi nastavak, “Oceanovih 13” (2007.). Da su u nekom drugom gradu, Danny Ocean (George Clooney) i njegovih deset(ak) ortaka, uključujući Brada Pitta i Matta Damona, bili bi negativci.

Ali, u gradu grijeha, oni su “cooleri” koji uspijevaju izvesti kompleksnu pljačku bez da isprljaju smokinge, a u predasima jadikuju što Las Vegas više nikad neće biti kao nekad - između redaka nišane (i) na stari dobri Hollywood - uzimajući riječi iz usta Sama “Acea” Rothsteina (Robert De Niro) s kraja “Casina” (“Vegas danas izgleda poput Disneylanda; dok se djeca igraju kartonskih gusara, roditelji im troše hipoteku i novac za studij na automatima za poker...”).

I Sharon Stone (“Casino”)
Ljudima poput Acea Rothsteina Vegas je što i Lourdes grbavcima i bogaljima. On im odriješava sve grijehe, poput praonice morala.
A Scorsesova kvintesencijalna gangsterska drama o kocki i nasilju kroz uspon i pad Las Vegasa, kao mafijaške prijestolnice, pokazuje kako kovanice iz vegaških kasina imaju i svoje naličje. Pokazuje konačan ishod sveg onog sjaja, besplatnih putovanja, pjenušaca, hotelskih apartmana, žena i alkohola koji se, pošto “nitko ne stoji na vrhu zauvijek”, nerijetko okonča u prašnjavoj pustinji.

Nju noću ne možete vidjeti od svjetala Vegasa, no baš je u njezinim rupama danju zakopano ”mnogo problema”. Priču o “transformaciji” Las Vegasa ispričao je, istina s znatno manje nasilja, Wayne Kramer u “The Cooleru” (2003.) u kojemu William H. Macy - kućni glumac P.T. Andersona koji je obol vegaškom kockanju dao u odličnu debiju “Teška osmica” (1997.) - igra nesretnika kojeg unajmljuje mafija kako bi “odnio” sreću visokim ulagačima, dok za Oscara nominirani Alec Baldwin briljira kao menadžer kasina.

Govoreći o sreći, ona je nepovratno istekla bezobraznu Moeu Greeneu kad je uzeo “zdravo za gotovo” jedno od nepisanih pravila Las Vegasa i općenito (“Poštuj obitelj Corleone!”) te pljusnuo Michaelova brata u prvome “Kumu” (1972.) Francisa Forda Coppole.

Sve je cool - Maria Bello, Alec Baldwin i William H. Macy u “The Cooleru”

Kockarske palače

“Poštuj obitelj Corleone!” nije jedini propis Vegasa. U “Medenom mjesecu u Vegasu” (1992.) Nicolas Cage je na teži način naučio kako se ne smije(te) kladiti u djevojku koju treba(te) oženiti dok igra(te) poker ukoliko je ne želi(te) naknadno spašavati odjeven(i) poput Elvisa i iskakati iz aviona, makar ovaj bio ponešto drukčiji od “con aira” krcatog odbjeglim kažnjenicima koji je u nabrijanom finalu istoimena akcijskog spektakla (1997.) sletio ravno u lobby “Sanda” otkinuvši prethodno krilom golemu neonsku gitaru “Hard Rock” hotela.

Cage, inače fanatični Elvisov fan, dao je, tako, prilog razaranju (omiljenog mu) Las Vegasa koji u posljednje vrijeme ruši klasična kasina iz starih dana i zamjenjuje ih novim kockarskim palačama. Možda je zato dvije godine ranije (“Napuštajući Las Vegas”, 1995.) odabrao baš taj grad za oblokati se do smrti od tuge, unatoč tome što ga je zavoljela prostitutka zlatnog srca u raskošnu tijelu Elizabeth Shue.

Poker asova - Clooney i co. u “Oceanovih 11”
Kako bilo, Cage je zahvaljujući ulozi alkoholičara u vrsnoj drami Mikea Figgisa osvojio svog jedinog Oscara, za što, izgleda, postoji veća šansa nego da u stvarnosti osvojite pare u jednom od lasvegaških kasina.

Pa ipak, na filmu Vegas ne mora biti mjesto kamo naivčine dolaze i ostavljaju milijarde dolara. U friškom hitu “21 – Raspad Las Vegasa” (2008.) “našeg” Roberta Luketića, genijalac s fakulteta postiže američki san – rabi svoju briljantnost kako bi osvojio milijune i očijukao s Kate Bosworth.

Da stol za “blacjack” nije isključivo za studoše, nego i autiste prikazao je Barry Levinson u 20 godina mlađem “Kišnom čovjeku”, gdje je za isti postavio Dustina Hoffmana čiju je fantastičnu memorizaciju odlučio iskoristiti njegov brat Tom Cruise. S žetonom Cameron Diaz “jackpot” osvaja i Ashton Kutcher u aktualnoj komičnoj romansi “What Happens in Vegas” (2008.), i to nakon lude noći zapečaćene vjenčanim prstenom, odnosno zalivene litrama alkohola.

Sinonim za tulumarenje

Vegas kao sinonim za tulumarenje, naravno ne s obitelji poput Chevyja Chasea (“Ludi provod u Las Vegasu”, 1997.), dvaput je kamerom ovjekovječio Doug Liman. Koji bi to put u Vegas bio bez lude avanture koja podrazumijeva paljenje hotelske sobe, krađu “ferrarija” i ranjavanje izbacivača striptiz kluba u ruku. Samo nemojte posijati usput svoju kreditnu karticu na poprištu zločina kao junaci “Divlje noći” (1999.).

U “Swingersima” (1997.) Vince Vaughn i Jon Favreau nabacuju odijelo, pale cigaru, uzimaju apartman “Rain Man”, ispijaju koktele u društvu zgodnih konobarica i, prije nego sunce izađe, postaju “so money” da toga nisu bili ni svjesni (“It’s Vegas, baby, Vegas!”).

Onako blještav, Vegas je poslužio kao idealna tripoidna
halucinacija i Johnnyju Deppu
Godinu dana kasnije, Jon Favreau je, uzgred, slavio momačku večer u crnoj komediji “Gore ne može” (1998.). Našmrkanog magarca, kao u “Momačkoj večeri” Toma Hanksa, doduše, nije bilo, ali zato je njegova družina (Christian Slater, Jeremy Piven, Daniel Stern, Leland Orser...) bila toliko “pod gasom” da su najprije glavom, a potom i udovima, platili prostitutka i recepcioner.

Seth Rogen i Paul Rudd “načvakali” su se ludih gljiva u romantičnoj komediji “Zalomilo se” (2007.), no nitko, srećom, nije stradao. Pače, pod utjecajem psihodeličnih halucinacija shvatili su što mogu izgubiti (ljubav, dijete).

Gljive je, konačno, potamanio i Johnny Depp kao “gonzo” novinar u “Strahu i prijeziru u Las Vegasu” (1998.), ekranizaciji romana Huntera S. Thompsona, ali i ne samo njih, već i gotovo svu drogu poznatu čovjeku od 1500-i-neke. Depp se odlučio na “trip” u Vegas radi posla, da bi mu pažnju, kao i mnogima, odvukli njegovi “sights and sounds”.

Ako vam se to dogodi, uvijek je dobro imati svoga odvjetnika Benicija Del Tora pri ruci. I, kako god to čudno zvučalo, ni slučajno nemojte napuštati isturenu točku grada. Izvan njega vreba “zemlja šišmiša”.

Golotinja Vegasa

Coppola je uložio sve što je imao na na mjuzikl “One From the Heart” (1982.) i ostao “dužan” slijedeće desetljeće. Filmu, naime, nije pomogao ni topless Teri Garr, jer mjuzikli smješteni u Las Vegas očito ne “kure” na box-officeu. Shvatio je to i Verhoeven.

Naime, njegov erotski kvazimjuzikl “Showgirls” (1995.) od potonuća nije spasila ni sva golotinja ovog svijeta, uključujući tu i “full frontale” nevjerojatno narajcane Elizabeth Berkley i Gine Gershon.

Apokalipsa Vegasa

Svaki grad ima svog uništivača. Tokio ima Godzillu. New York King Konga. I onu nedefiniranu beštiju iz “Cloverfielda”. Što ima Las Vegas? Gigantsku dvogodišnju “babyzillu” Ricka Moranisa iz “Draga, povećao sam dijete” (1992.). No, s obzirom da je bila riječ o obiteljskoj SF komediji, apokalipsa Vegasa je izbjegnuta.

Isto vrijedi i za “Mars napada” (1997.); tražeći odmor od masakriranja ljudi i golubova mira, marsovci su nakratko obustavili lasersku paljbu u Vegasu kad su čuli Toma Jonesa. Ali ne i za treći nastavak “Resident Evila” (2007.). Budućnosni Vegas, sablasno napušten, s prepoznatljivim monumentima prekrivenima pijeskom kao u “Cherry 2000” (1987.), nakrcan je zombijima.

Pritom se, je li, ne misli na starice koje siluju automate za poker, nego na prave zombije gladne mesa. Najbolje se sakriti u obližnji buffet i čekati (ne Melanie Griffith nego) Millu Jovovich da vas spasi. U protivnom, postat ćete specijalitet večeri od 5,95 dolara.

Powers does Vegas

Austin Powers does Vegas. Iako ovo zvuči kao naslov nekog porno filma tipa “Debbie does Dallas”, Mr. Powers je prvu pustolovinu doista doživio u Las Vegasu i zamalo poševio sve što se kreće.

Doista, kud ćeš boljeg mjesta od Vegasa za “tajanstvenog tajnog agenta” da se uključi u borbu sa zlim genijem i usput zavodi prsate pomoćnice? Monte Carlo je samo za “ungroovy poeple”.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/reflektor/sin-city-las-vegas-8763 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=b980b4c7936c1b37c3fdc70d978f30c48035bb39 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=SIN+CITY%3A+Las+Vegas&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Fsin-city-las-vegas-8763 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Fsin-city-las-vegas-8763 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => AKTUALNI KINOhitovi “DOK NAS JACKPOT NE RASTAVI” I “21” KAP SU U MORU FILMOVA S RADNJOM LOCIRANOM U GREŠNI GRAD NEONA, KOCKE I POROKA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
ReflektorAKTUALNI KINOhitovi “DOK NAS JACKPOT NE RASTAVI” I “21” KAP SU U MORU FILMOVA S RADNJOM LOCIRANOM U GREŠNI GRAD NEONA, KOCKE I POROKA

SIN CITY: Las Vegas

Piše PSD.
29. svibnja 2008. - 13:49

Ono što se dogodi u Vegasu, ne ostaje uvijek u Vegasu. Barem ne na filmskoj vrpci. Hollywood je, naime, često posjećivao Vegas i tako direktno utjecao na popularnost meke kocke 

Ah, Las Vegas... Čovjek teško može povjerovati da neonska džungla što u pustinjskoj ništavosti američke države Nevade treperi poput nestvarne oaze, neke nove galaksije, nije ni postojala na početku 20. stoljeća kad je u njoj, poslije najezdi Indijanaca i meksičkih trgovaca koji su joj, konačno, nadjenuli ime, živjelo tridesetak mormonskih misionara.

“Srećom”, 1931. u Nevadi biva legalizirano kockanje. Deset godina kasnije, promućurni gangster Benjamin “Bugsy” Siegel otvara prvu kockarnicu i nesvjesno započ...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. svibanj 2024 10:53