stdClass Object ( [id] => 207462 [title] => Nevio Marasović: Janko je puno više od glumca iz sapunica [alias] => nevio-marasovic-janko-je-puno-vise-od-glumca-iz-sapunica [catid] => 295 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Prvi kadar filma “Vis-a-Vis“ Nevija Marasovića snimljen je u Splitu, na Rivi, na Silvestrovo 2012. Redatelj i njegov glavni glumac Janko Popović Volarić stigli su u Split na Staru godinu, planirajući se na Vis zaputiti 2. siječnja. Nevio je imao svoju HD kameru. Rekao je Popoviću Volariću: “Ajmo uzet kameru, ajmo te snimat na dočeku kako pišeš SMS poruke i da to bude prvi kadar filma, da je potpuno ‘sick’.“ Došli su na doček, stajali iza Rive, slušali odbrojavanje. Deset, devet, osam... Janko tipka i uslijedi “sretna Nova godina“. Počeo je vatromet, ljudi se grle, ljube, dim ide, a Janko šalje poruke. No, iako je trenutak bio nevjerojatan, ta se scena ipak nije našla u filmu.

“Probali smo ubaciti, ali nije išlo, bilo je višak“, kazuje nam Nevio na terasi pulskog “Circola“, i priznaje kako mu je to bio najbolji doček Nove ikada i obećava kako će novogodišnju scenu morati negdje staviti. Možda na DVD dodatke filma “Vis-a-Vis“, koji opisuje kao jednu tužno-sretnu priču.

“Film je to o ljudima koji su izgubljeni pa se nađu i ljudskim odnosima u svijetu filma, ali i bazičnim ljudskim odnosima i razmišljanjima koji se isprepleću s time. Svatko tko voli tople ljudske priče, kako se to već otrcano kaže, mislim da bi mogao doći na svoje. Ovo je mali film, s malom pričom, ali ima nešto veliko u sebi“, kaže redatelj.  
Od mladog redatelja, k tome hrvatskoga, baš i nismo očekivali jedan metafilm. Kako se zapravo dogodio “Vis-a-Vis“?
– Dogodio se jednim suludim spletom okolnosti. Sad bih mogao dva sata govoriti detaljnije, ali u najkraćim crtama... Janko je u mom filmu “Comic Sans“, koji mi je sad na natječaju dobio zeleno svjetlo za razvoj projekta, trebao glumiti glavnu ulogu. Išli smo na Vis da pročitamo zajedno “Comic Sans“ i doista radimo malo na scenariju da čujem kako to zvuči uživo, kao likovi u “Vis-a-Vis“. No, počele su se događati druge stvari. Njemu je bila tad ta rastava, a ja sam bio u nekim svojim problemima. Uglavnom, bili smo u izolaciji prepušteni jedan drugom, kao psihijatar jedan drugom. Tu smo se zbližili, postali prijatelji i onda je najednom pala ideja – ajmo snimiti film o tome, jer je to toliko čudno bilo da smo jednostavno nešto htjeli reći. Tada je sve krenulo. Tijekom puta je upao Rakan Rushaidat, Krešo Mikić i svi. Sve je nastalo u hodu. U početku samo znali da želimo snimiti film o dva lika koji idu na Vis, nešto se dogodi i oni se zbliže. Htjeli smo napraviti studiju odnosa.

U razdoblju dok se mnogi okreću komedijama kao sigurnim hitovima, vi ste svjesno odabrali mali film koji neće imati veliku publiku.
- Tako je, da. Radili smo prvenstveno film za sebe, za svoj gušt, bez budžeta, isključivo kao psihoterapiju i iz nekog svog čistog umjetničkog gušta, bez ikakvog pretenzija. Na kraju smo i na Pulu pozvani i jednostavno puštamo taj film da spontano živi. Nemamo velike planove. Ovo je više festivalski film. HAVC ima politiku da se rade komercijalni filmovi i art za festivale. Mi spadamo u drugu nišu koja je trenutno zakinuta. Ima puno komercijalnih filmova, što je super i ogroman napredak, ali fali segment malih flmova za festivale.

Mislite li da će ovaj film gledati ekipa koja se ložila na vaš SF prvijenac “The Show Must Go On“?
– Mislim da ne, gađamo drugi segment publike. Ima ljudi koji vole oba filma. Najveći fanovi “Showa“ bili su klinci od 15 do 20 godina, za koje ima kultni status i vjernu sljedbu, malu, ali složnu. “Vis-a-Vis“ je puno ozbiljniji film, nema puno poveznica sa “Showom“, osim što se potonji ovlaš spominje u nekom autoironijskom kontekstu.

Oba filma imaju niskobudžetni “indie“ štih, no ovaj je definitivno komorniji.
- Da, “Show“ je isto zapravo drama, mada je pompozno u medijima najavljivan kao film katastrofe. I dalje se tu radilo o malom filmu čija je “okolina“ velika s tim ratom i to, iako se tu isto radilo o ljudskim odnosima. No, stilski i žanrovski je to potpuno suprotan film. Tad sam htio tu priču ispričati, sad ovu, a slijedeći će film možda opet biti drukčiji. Ono što znam jest da želim još ovakvih filmova snimiti. Jako volim “indie“ filmove. Što sam stariji i sazrijevam više cijenim ovakav njih od komercijalnih blockbustera, makar ih, naravno, sve pogledam, ali jedan manji film će me više angažirati nego blockbuster s eksploziajma tipa Michael Bay.
Jeste li se ugledali na pokoje metafilmove, recimo “Sedam psihopata“, “Adaptacija“...?

– “Sedam psihopata“ sam pogledao prije nekoliko dana, smatrao sam da ne želim utjecaje jer znamo što radimo i nikakve referencije nam tu ne trebaju. No, definitivno bih povukao paralele s “Adaptacijom“ – riječ je o metafilmu, premda je Jonzeov film puno stiliziraniji, puno više ide u metafizički prostor, dok je kod nas priča čista. Imali smo varijantu da idemo u metafiziku, da se isprepleću razni glumci, ali smo odustali od toga i na kraju se odlučili za čisti minimalistički smjer.

 Imate li favorite među metafilmovima?

– Volim metafilmove, naravno. “Posljednji akcijski junak“ mi je super i jako ga volim, pa makar se navodio kao “flop“. Moram priznati da volim Schwarzeneggera i Stallonea, koji je odličan i kao redatelj. “Last Action Hero“ je bio sjajan kao “film u filmu“, plus autoironija sa Schwarzeneggerom je izvrsna. Gledao sam film nedavno i još uvijek mi je zakon.

U “Vis-a-Vis“ se, također, isprepleću film i život, priče likova i glumaca koji ih utjelovljuju.

– To je bila prva početna ideja. Uzeli smo temelj Jankova i mojeg života, ali se vrlo brzo maknuli od njega. Mislili smo prvo možda ići na to da ono što nam se dogodilo na Visu od riječi do riječi snimimo, no čim smo počeli ozbiljnije raditi, sve smo iskrižali. Jedina poveznica iz pravog života jest što je Janko glumac iz sapunica i što se rastaje. Tu sličnosti staju. Njegov lik, način na koji govori, obrazac ponašanja... nema veze s pravim Jankom; on je drukčiji. Isto tako Rakan. Uzeli smo moje autoironijske poveznice, moj studentski film, redatelj koji radi reklame, ima kuću na Visu i tatu slikara, s time da je moj tata živ.

Scenarij supotpisujete s glumcima Rakanom i Jankom. Je li se mijenjao na licu mjesta?

– Da, jako smo puno radili na tome, Rakan i ja uglavnom. Janko je sudjelovao u smislu ideja, radio je “Larin izbor“ u to vrijeme. Rakan je moj prvi susjed praktički i viđao sam više njega u tom razdoblju nego mamu i tatu. Svaku večer radili smo po cijele noći, pa se onda još porukama dopisivali. Imamo cijeli film u tisućama SMS-ova. Kad bismo nešto napravili konkretnije, našli bismo se Janko, Rakan i ja, i onda bismo do četiri ujutro u zadnji čas pola toga ispremiješali, zadnji nalet inspiracije bi se javio i onda bi bilo: “Aha, O.K., to što smo pet tjedana planirali nećemo tako, nego ovako...“
Je li vam odgovara odgovara takav način rada na scenariju?
- Inače kad pišem, pišem dvije godine, spor sam i puno radim na tome. Nikad ne pišem brzinski. Ovo je potpuno suprotno i tak mi način rada paše. Ta spontanost je toliko lijepa i zna raszveseliti. Kad je scenarij fiksan, tu i tamo se nešto spontano dogodi, a ovdje cijelo vrijeme.

Ima li više Nevija u Rakanovu liku ili Janka u liku glumca?

– Teško je reći. Jankov lik je glumac iz sapunica koji se rastaje i dosta je stvari vezano uz tu činjenicu. Ista je stvar i sa mnom – Rakan je redatelj koji radi reklame i ima diplomski film, kuću na Visu. U tim crtama smo isti. Sad kad razmislim, možda čak ima više mene. Najveća sličnost Janka i lika jest samo kod rastave i sapunica. Kod Rakana je više stvari, samo što ja nisam depresivan kao taj lik. Malo smo začinili nekim filmskim elementima jer ne može sve u životu i na filmu biti isto. Na filmu vrijede druga pravila. Zato smo namjerno ubacili tu rečenicu, baš radi tih stvari.

Mislite li da to što će mnogi pronaći biografske elemente, posebice na primjeru Jankova lika, može film približiti širim masama i trasirati njegov komercijalni potencijal?

– U nekom aspektu žutila, da, samo što svatko tko ode to pogledati radi te činjenice, razočarat će se. Ljudi koji će pogledati “Vis-a-Vis“ da bi vidjeli nešto o Janku i Jeleni Veljači sigurno nisu “target“ našeg filma. No, nismo imali toliko puno pitanja o Janku i Veljači, jer su svi shvatili, pogledavši film, da tu nema puno poveznica.
 
Svejedno, Janku ste omogućili ulogu koja bi ga definitivno trebala uzdići iznad titule glumca iz sapunica?
– Jedna od stvari za koju mi je najviše drago oko ovog projekta jest upravo to što smo sada pokazali da je Janko izvrstan, ozbiljan filmski glumac. To se već znalo s “Majkom asfalta“, ali ovo je uloga u kojoj je sve došlo do izražaja, idealna za jednog glumca koji se treba dokazati. On je apsolutno za tu ulogu savršen i ona će mu sigurno biti prekretnica koja će ga profilirati u glumca visokog kalibra, što on zapravo i jest.

Očekujete li da će Vis nakon vašeg filma postati lokacija za snimanje filmova?
- Mislim da svi hrvatski filmaši znaju za ljepote Visa. No, problem je s budžetima koji ne dozvoljavaju puno snimanja, jer skupo je doći do Visa. Ipak, moj slijedeći film “Comic Sans“, radi kojeg je “Vis-a-Vis“ nastao, događa se skoro cijeli na Visu, tako da, ako niko drugi, ja ću snimati, a koliko se sjećam i Hrvoje Hribar je spominjao da bi htio snimati tamo.

marko njegić 
gORAN šEBELIĆ/cropix

Klape na čekanju

Što je s komedijom o dalmatinskim klapama?

– Zasad sam je stavio na čekanje, ali nisam zaboravio na taj projekt. Čekam neki trenutak kad će za to doći vrijeme. Film nije zaboravljen i nisam ga prekrižio, samo ne osjećam da je sad pravi trenutak za to, ali upustit ću se i ja u jednu komercijalnu komediju.

Pula me je profilirala

- Jako mi Pula znači. Da nema nje, ne bih se profilirao kao filmski redatelj, što se dogodilo nakon “Showa“ s kojim sam prije tri godine otvarao festival. To su velike bile časti za jednog klinca koji je snimio studentski film bez budžeta. Volim Pulu i svake se godine vraćam neovisno o tome imao film ili nemao. Počašćen sam da sam ovdje za njezin 60. Roendan, što je velika, respektabilna obljetnica.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ĆAKULA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2013-07-24 16:24:06 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-03-23 15:13:39 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2013-07-25 12:31:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4220 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 295 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja filma i televizije. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, reflektor, film, tv, tv program [secure] => 0 [page_title] => Reflektor [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2013/07/25/REF/NEVIOMARASOVIC00.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "680x422" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 295 [name] => Reflektor [alias] => reflektor [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7629573 Threads: 4 Questions: 1551802649 Slow queries: 4728025 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 111232321 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/reflektor ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/reflektor/nevio-marasovic-janko-je-puno-vise-od-glumca-iz-sapunica-207462 [printLink] => /sd-plus/reflektor/nevio-marasovic-janko-je-puno-vise-od-glumca-iz-sapunica-207462?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 222568 [name] => pulafilmfestival [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => pulafilmfestival [link] => /tag/pulafilmfestival ) [1] => stdClass Object ( [id] => 192155 [name] => neviomarasović [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => neviomarasovic [link] => /tag/neviomarasovic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ĆAKULA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Nevio Marasović: Janko je puno više od glumca iz sapunica [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-14-14-35-08-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/07/25/REF/NEVIOMARASOVIC00.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2013/07/25/REF/NEVIOMARASOVIC00.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Prvi kadar filma “Vis-a-Vis“ Nevija Marasovića snimljen je u Splitu, na Rivi, na Silvestrovo 2012. Redatelj i njegov glavni glumac Janko Popović Volarić stigli su u Split na Staru godinu, planirajući se na Vis zaputiti 2. siječnja. Nevio je imao svoju HD kameru. Rekao je Popoviću Volariću: “Ajmo uzet kameru, ajmo te snimat na dočeku kako pišeš SMS poruke i da to bude prvi kadar filma, da je potpuno ‘sick’.“ Došli su na doček, stajali iza Rive, slušali odbrojavanje. Deset, devet, osam... Janko tipka i uslijedi “sretna Nova godina“. Počeo je vatromet, ljudi se grle, ljube, dim ide, a Janko šalje poruke. No, iako je trenutak bio nevjerojatan, ta se scena ipak nije našla u filmu.

“Probali smo ubaciti, ali nije išlo, bilo je višak“, kazuje nam Nevio na terasi pulskog “Circola“, i priznaje kako mu je to bio najbolji doček Nove ikada i obećava kako će novogodišnju scenu morati negdje staviti. Možda na DVD dodatke filma “Vis-a-Vis“, koji opisuje kao jednu tužno-sretnu priču.

“Film je to o ljudima koji su izgubljeni pa se nađu i ljudskim odnosima u svijetu filma, ali i bazičnim ljudskim odnosima i razmišljanjima koji se isprepleću s time. Svatko tko voli tople ljudske priče, kako se to već otrcano kaže, mislim da bi mogao doći na svoje. Ovo je mali film, s malom pričom, ali ima nešto veliko u sebi“, kaže redatelj.  
Od mladog redatelja, k tome hrvatskoga, baš i nismo očekivali jedan metafilm. Kako se zapravo dogodio “Vis-a-Vis“?
– Dogodio se jednim suludim spletom okolnosti. Sad bih mogao dva sata govoriti detaljnije, ali u najkraćim crtama... Janko je u mom filmu “Comic Sans“, koji mi je sad na natječaju dobio zeleno svjetlo za razvoj projekta, trebao glumiti glavnu ulogu. Išli smo na Vis da pročitamo zajedno “Comic Sans“ i doista radimo malo na scenariju da čujem kako to zvuči uživo, kao likovi u “Vis-a-Vis“. No, počele su se događati druge stvari. Njemu je bila tad ta rastava, a ja sam bio u nekim svojim problemima. Uglavnom, bili smo u izolaciji prepušteni jedan drugom, kao psihijatar jedan drugom. Tu smo se zbližili, postali prijatelji i onda je najednom pala ideja – ajmo snimiti film o tome, jer je to toliko čudno bilo da smo jednostavno nešto htjeli reći. Tada je sve krenulo. Tijekom puta je upao Rakan Rushaidat, Krešo Mikić i svi. Sve je nastalo u hodu. U početku samo znali da želimo snimiti film o dva lika koji idu na Vis, nešto se dogodi i oni se zbliže. Htjeli smo napraviti studiju odnosa.

U razdoblju dok se mnogi okreću komedijama kao sigurnim hitovima, vi ste svjesno odabrali mali film koji neće imati veliku publiku.
- Tako je, da. Radili smo prvenstveno film za sebe, za svoj gušt, bez budžeta, isključivo kao psihoterapiju i iz nekog svog čistog umjetničkog gušta, bez ikakvog pretenzija. Na kraju smo i na Pulu pozvani i jednostavno puštamo taj film da spontano živi. Nemamo velike planove. Ovo je više festivalski film. HAVC ima politiku da se rade komercijalni filmovi i art za festivale. Mi spadamo u drugu nišu koja je trenutno zakinuta. Ima puno komercijalnih filmova, što je super i ogroman napredak, ali fali segment malih flmova za festivale.

Mislite li da će ovaj film gledati ekipa koja se ložila na vaš SF prvijenac “The Show Must Go On“?
– Mislim da ne, gađamo drugi segment publike. Ima ljudi koji vole oba filma. Najveći fanovi “Showa“ bili su klinci od 15 do 20 godina, za koje ima kultni status i vjernu sljedbu, malu, ali složnu. “Vis-a-Vis“ je puno ozbiljniji film, nema puno poveznica sa “Showom“, osim što se potonji ovlaš spominje u nekom autoironijskom kontekstu.

Oba filma imaju niskobudžetni “indie“ štih, no ovaj je definitivno komorniji.
- Da, “Show“ je isto zapravo drama, mada je pompozno u medijima najavljivan kao film katastrofe. I dalje se tu radilo o malom filmu čija je “okolina“ velika s tim ratom i to, iako se tu isto radilo o ljudskim odnosima. No, stilski i žanrovski je to potpuno suprotan film. Tad sam htio tu priču ispričati, sad ovu, a slijedeći će film možda opet biti drukčiji. Ono što znam jest da želim još ovakvih filmova snimiti. Jako volim “indie“ filmove. Što sam stariji i sazrijevam više cijenim ovakav njih od komercijalnih blockbustera, makar ih, naravno, sve pogledam, ali jedan manji film će me više angažirati nego blockbuster s eksploziajma tipa Michael Bay.
Jeste li se ugledali na pokoje metafilmove, recimo “Sedam psihopata“, “Adaptacija“...?

– “Sedam psihopata“ sam pogledao prije nekoliko dana, smatrao sam da ne želim utjecaje jer znamo što radimo i nikakve referencije nam tu ne trebaju. No, definitivno bih povukao paralele s “Adaptacijom“ – riječ je o metafilmu, premda je Jonzeov film puno stiliziraniji, puno više ide u metafizički prostor, dok je kod nas priča čista. Imali smo varijantu da idemo u metafiziku, da se isprepleću razni glumci, ali smo odustali od toga i na kraju se odlučili za čisti minimalistički smjer.

 Imate li favorite među metafilmovima?

– Volim metafilmove, naravno. “Posljednji akcijski junak“ mi je super i jako ga volim, pa makar se navodio kao “flop“. Moram priznati da volim Schwarzeneggera i Stallonea, koji je odličan i kao redatelj. “Last Action Hero“ je bio sjajan kao “film u filmu“, plus autoironija sa Schwarzeneggerom je izvrsna. Gledao sam film nedavno i još uvijek mi je zakon.

U “Vis-a-Vis“ se, također, isprepleću film i život, priče likova i glumaca koji ih utjelovljuju.

– To je bila prva početna ideja. Uzeli smo temelj Jankova i mojeg života, ali se vrlo brzo maknuli od njega. Mislili smo prvo možda ići na to da ono što nam se dogodilo na Visu od riječi do riječi snimimo, no čim smo počeli ozbiljnije raditi, sve smo iskrižali. Jedina poveznica iz pravog života jest što je Janko glumac iz sapunica i što se rastaje. Tu sličnosti staju. Njegov lik, način na koji govori, obrazac ponašanja... nema veze s pravim Jankom; on je drukčiji. Isto tako Rakan. Uzeli smo moje autoironijske poveznice, moj studentski film, redatelj koji radi reklame, ima kuću na Visu i tatu slikara, s time da je moj tata živ.

Scenarij supotpisujete s glumcima Rakanom i Jankom. Je li se mijenjao na licu mjesta?

– Da, jako smo puno radili na tome, Rakan i ja uglavnom. Janko je sudjelovao u smislu ideja, radio je “Larin izbor“ u to vrijeme. Rakan je moj prvi susjed praktički i viđao sam više njega u tom razdoblju nego mamu i tatu. Svaku večer radili smo po cijele noći, pa se onda još porukama dopisivali. Imamo cijeli film u tisućama SMS-ova. Kad bismo nešto napravili konkretnije, našli bismo se Janko, Rakan i ja, i onda bismo do četiri ujutro u zadnji čas pola toga ispremiješali, zadnji nalet inspiracije bi se javio i onda bi bilo: “Aha, O.K., to što smo pet tjedana planirali nećemo tako, nego ovako...“
Je li vam odgovara odgovara takav način rada na scenariju?
- Inače kad pišem, pišem dvije godine, spor sam i puno radim na tome. Nikad ne pišem brzinski. Ovo je potpuno suprotno i tak mi način rada paše. Ta spontanost je toliko lijepa i zna raszveseliti. Kad je scenarij fiksan, tu i tamo se nešto spontano dogodi, a ovdje cijelo vrijeme.

Ima li više Nevija u Rakanovu liku ili Janka u liku glumca?

– Teško je reći. Jankov lik je glumac iz sapunica koji se rastaje i dosta je stvari vezano uz tu činjenicu. Ista je stvar i sa mnom – Rakan je redatelj koji radi reklame i ima diplomski film, kuću na Visu. U tim crtama smo isti. Sad kad razmislim, možda čak ima više mene. Najveća sličnost Janka i lika jest samo kod rastave i sapunica. Kod Rakana je više stvari, samo što ja nisam depresivan kao taj lik. Malo smo začinili nekim filmskim elementima jer ne može sve u životu i na filmu biti isto. Na filmu vrijede druga pravila. Zato smo namjerno ubacili tu rečenicu, baš radi tih stvari.

Mislite li da to što će mnogi pronaći biografske elemente, posebice na primjeru Jankova lika, može film približiti širim masama i trasirati njegov komercijalni potencijal?

– U nekom aspektu žutila, da, samo što svatko tko ode to pogledati radi te činjenice, razočarat će se. Ljudi koji će pogledati “Vis-a-Vis“ da bi vidjeli nešto o Janku i Jeleni Veljači sigurno nisu “target“ našeg filma. No, nismo imali toliko puno pitanja o Janku i Veljači, jer su svi shvatili, pogledavši film, da tu nema puno poveznica.
 
Svejedno, Janku ste omogućili ulogu koja bi ga definitivno trebala uzdići iznad titule glumca iz sapunica?
– Jedna od stvari za koju mi je najviše drago oko ovog projekta jest upravo to što smo sada pokazali da je Janko izvrstan, ozbiljan filmski glumac. To se već znalo s “Majkom asfalta“, ali ovo je uloga u kojoj je sve došlo do izražaja, idealna za jednog glumca koji se treba dokazati. On je apsolutno za tu ulogu savršen i ona će mu sigurno biti prekretnica koja će ga profilirati u glumca visokog kalibra, što on zapravo i jest.

Očekujete li da će Vis nakon vašeg filma postati lokacija za snimanje filmova?
- Mislim da svi hrvatski filmaši znaju za ljepote Visa. No, problem je s budžetima koji ne dozvoljavaju puno snimanja, jer skupo je doći do Visa. Ipak, moj slijedeći film “Comic Sans“, radi kojeg je “Vis-a-Vis“ nastao, događa se skoro cijeli na Visu, tako da, ako niko drugi, ja ću snimati, a koliko se sjećam i Hrvoje Hribar je spominjao da bi htio snimati tamo.

marko njegić 
gORAN šEBELIĆ/cropix

Klape na čekanju

Što je s komedijom o dalmatinskim klapama?

– Zasad sam je stavio na čekanje, ali nisam zaboravio na taj projekt. Čekam neki trenutak kad će za to doći vrijeme. Film nije zaboravljen i nisam ga prekrižio, samo ne osjećam da je sad pravi trenutak za to, ali upustit ću se i ja u jednu komercijalnu komediju.

Pula me je profilirala

- Jako mi Pula znači. Da nema nje, ne bih se profilirao kao filmski redatelj, što se dogodilo nakon “Showa“ s kojim sam prije tri godine otvarao festival. To su velike bile časti za jednog klinca koji je snimio studentski film bez budžeta. Volim Pulu i svake se godine vraćam neovisno o tome imao film ili nemao. Počašćen sam da sam ovdje za njezin 60. Roendan, što je velika, respektabilna obljetnica.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/reflektor/nevio-marasovic-janko-je-puno-vise-od-glumca-iz-sapunica-207462 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9cb6d1ce5c13ff647d25d811424ef87898abf1ec [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Nevio+Marasovi%C4%87%3A+Janko+je+puno+vi%C5%A1e+od+glumca+iz+sapunica&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Fnevio-marasovic-janko-je-puno-vise-od-glumca-iz-sapunica-207462 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Freflektor%2Fnevio-marasovic-janko-je-puno-vise-od-glumca-iz-sapunica-207462 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => ĆAKULA [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
ReflektorĆAKULA

Nevio Marasović: Janko je puno više od glumca iz sapunica

Piše PSD.
25. srpnja 2013. - 14:31

Prvi kadar filma “Vis-a-Vis“ Nevija Marasovića snimljen je u Splitu, na Rivi, na Silvestrovo 2012. Redatelj i njegov glavni glumac Janko Popović Volarić stigli su u Split na Staru godinu, planirajući se na Vis zaputiti 2. siječnja. Nevio je imao svoju HD kameru. Rekao je Popoviću Volariću: “Ajmo uzet kameru, ajmo te snimat na dočeku kako pišeš SMS poruke i da to bude prvi kadar filma, da je potpuno ‘sick’.“ Došli su na doček, stajali iza Rive, slušali odbrojavanje. Deset, devet, osam... Janko tipka i uslijedi “sretna Nova godina“. Počeo je vatromet, ljudi se grle, ljube, dim ide, a Janko šalje poruke. No, iako je trenutak bio nevjerojatan, ta se scena ipak nije našla u filmu.

“Probali smo ubaciti, ali nije išlo, bilo je višak“, kazuje nam Nevio na terasi ...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 16:35