Scena Showbizz

nekoliko tisuća odlično raspoloženih partijanera tulumarilo je do jutra uz ritam poznatog dvojca, a ZATIM i dj-eva

Discotheque Riva: trijumfirali samo Faithless i svjetlosni efekti

nekoliko tisuća odlično raspoloženih partijanera tulumarilo je do jutra uz ritam poznatog dvojca, a ZATIM i dj-eva

Kada su planule bengalke pretvarajući Rivu u pakleno vulkansko grotlo i tvoreći čudesnu scenografiju za Faithlessovu himničko-programatsku ‘God Is DJ’, maglica dima koja je ovila Rivu pokazala se idealnim ‘projekcijskim platnom’ za čarobni i maštovito osm

DISCO_RIVA1-120811.1

Zlobnici bi rekli – bolje ih je bilo gledati negoli slušati! Jer, za reći pravo, ne računa li se jednosatni nastup Faithless soundsystema, koji je bio puno bolji od beskonačne DJ-evske reciklaže drsko sličnih i mahom konfekcijski uniformiranih ritmičkih uzoraka, glavna senzacija na Rivi bili su vrhunska grafika i svjetlosni efekti. Posebice kada su – organizirano ili slučajno, nebitno je – planule bengalke pretvarajući Rivu u pakleno vulkansko grotlo i tvoreći čudesnu scenografiju za Faithlessovu himničko-programatsku “God Is DJ”. Maglica dima koja je ovila Rivu pokazala se idealnim “projekcijskim platnom” za čarobni i maštovito osmišljeni laserski show pretvarajući cijeli prostor u neku nadrealnu svjetlosnu katedralu.

DISCO_RIVA24-120811.1

Naravno da bih bio sretniji da su Sister Bliss i Maxi Jazz, osim u pratnji perkusionista, na Discotheque Riva stigli s “full” bandom koji je, uzgred rečeno, u ožujku sjajno odradio i zagrebački koncert, no i ovako u “soundsystem” formatu Faithless zaslužuju samo komplimente. Ponajprije zbog poštene prezentacije svojeg osebujnog – i danas još prilično funkcionalnog – umješka popa i housea te poslovično uvjerljivog Maxi Jazza koji, kao pravi meštar ceremonije, doista sjajno prianja uz svaku podlogu.

Zapravo i ovo je izdanje Discotheque Riva pokazalo da projekt koji su osmislili Pero Fullhouse i Mladen Bilić prolazi kao uspjeli koncept. Jednadžba koja veli da house/techno plesne podloge te primjerena produkcija + riva i more, ali i infrastruktura postojećih kafića moraju rezultirati uspjelim plesnim partyjem, očito drži vodu. To prije što je projekt i realiziran bez značajnijih organizatorskih gafova i otkliznuća. Zamjerki ipak ima. Prva i najvažnija je ne baš najbolje riješen razglas po uzdužnoj osi Rive. Dakako, riječ je o itekako zahtjevnoj misiji. Unatoč trudu organizatora i majstora zvuka da se kvalitetna zvučna slika složi i na donjim dijelovima Rive, najudaljenijim od pozornice ispod Prokurativa, stvarali su se džepovi u kojima je vladala kakofonijska zbrka “rembubavanja” iz različitih izvora.

DISCO_RIVA17-120811.1

Teško da je većini okupljenih to mnogo smetalo. Jer, sudeći po raspoloženju partijanera, posebice nakon što se rasplamsao poslijeponoćni program osnažen i primjerenom količinom Red Bullova pomiješanih s alkoholom, ni slabašan zvuk na donjem dijelu Rive, ni odsustvo “slike” s glavne pozornice na videozidovima, nisu utjecali na štimung prave ljetne veselice. Naravno, na kraju uspjele priče s Discotheque Riva i dalje ostaju neke ne baš marginalne nedoumice koje nemaju veze ni s Faithlessom ni organizatorima, već o liku & djelu današnjih DJ “celebrityja”.

Na rubu groteske ili, ako ćete, nesporazuma, ili čak precizno osmišljene “prevare”, i dalje stoji smiješno izjednačavanje “puštača tuđe glazbe” s pravim autorima i izvođačima. Još je bizarnija uloga DJ-a kao “živog izvođača” i aktivnog “sudionika” partyja iako je u pravilu riječ o pukom glumatanju uz laptope na kojima su odavno već, uz pomoć komercijalnih softwarea, složeni cut-n-paste glazbeni “prefabrikati” i programi koji s kreativnošću i originalnošću nemaju nikakve veze.

DISCO_RIVA25-120811.1

Hoće li “slavni” DJ-evi kao zagovaratelji dosega suvremene tehnologije i depersonalizirane glazbene produkcije u studiju a ne na “stageu”, ikada biti toliko dosljedni ili toliko fer prema publici pa, sukladno svojim “uvjerenjima”, umjesto humpa-cumpanja na pozornioci sa slušalicama na ušima, ostati kod kuće, a ulogu “frontmana” prepustiti svojoj virtualnoj slici? Teško, jer tada bi bili razoreni sami temelji njihova postojanja i podvala da je riječ o jednokratnom koncertnom činu sa živim “izvođačem/celebrityjem”, a ne običnim “puštačem” tuđih ploča.

ZLATKO GALL
FOTO: J. BABIĆ /CROPIX


Naslovnica Showbizz
Page 1 of 3FirstPrevious[1]23Last