stdClass Object ( [id] => 147525 [title] => Kozomara osniva klapu kojoj će Pauletić biti kum, a Rozga glazbeni mentor [alias] => kozomara-osniva-klapu-kojoj-ce-pauletic-biti-kum-a-rozga-glazbeni-mentor [catid] => 262 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Splitski skladatelj Pero Kozomara jedan je od onih dobrih duhova koji čak ni ne “vire iz boce“ poput Aladina, nego sasvim samozatajno svijet oko nas čine ljepšim. Više od dvadeset godina taj “čovjek iz glazbe”, kako za sebe voli reći, radi posao u kojem ostaje daleko od svjetla reflektora, ali itekako pomaže drugima da zabljesnu.


Pomalo je apsurdno da je u žarište popularnosti u posljednje vrijeme došao više kao menadžer megapopularne pjevačice Jelene Rozge nego kao pisac klapskih pjesama koje su već ušle u anale slušanosti, poput himničke “Ne more mi bit” ili “Zore bile”.

Obje su skladbe “zabilježile” više od dva milijuna klikova na YouTubeu, a potonju je obradilo čak jedanaest tamburaških sastava! Spomenutoj brojci “klikova” opasno se približava i “Još ne mogu pristat volit”, koja je preslušana nešto više od milijun i pol puta, no čak ni ta laskava statistika nije uspjela “skriviti” Perin “coming out”: on se dogodio zahvaljujući tome što je njegova kompilacija najboljih klapskih pjesama bila najprodavanije izdanje kuće “Scardona” tijekom cijelog ljeta! I ne samo to; album je dugo bio prvi na ljestvici TOP 40 glazbenog kanala CMC, ali i, što je možda najvažnije, nenametljivom glazbenom podlogom po mnogim okupljalištima i ugostiteljskim objektima diljem Hrvatske tijekom cijele sezone. I još uvijek je...

O poplavi klapskog zvuka u eteru, novim trendovima na estradi, festivalu i osobnim stremljenjima, porazgovarali smo s čovjekom koji, možemo slikovito reći, i klape i Rozgu pod ruku trenutno održava na vrhuncu popularnosti.

Je li vaš autorski album s najvećim klapskim hitovima hotimice nazvan “Ne more mi bit”?

- Ha-ha, ma tako je ispalo! Naslovna skladba, jasno, ne odgovara prolazu albuma kod slušateljske publike, trebao bi se zvati upravo suprotno! Osobno mi je jako laskalo kad mi je televizijski voditelj Duško Ćurlić kazao da je ovoga ljeta u Dubrovniku u toliko ugostiteljskih objekata odslušao moj album da se jednostavno u povratku kući morao zaustaviti na pumpi kako bi ga kupio. Ta mi je anegdota “životan” pokazatelj, i jako me obradovala.

U svom ste skladateljskom izrazu dosta univerzalni. Pisali ste glazbu, a gdješto i tekst za klapsko izvođenje, pa za rokere poput banda “Big Blue” (pjesme “Kiša” i “Samo me čvrsto stisni za ruku”), “Buru” za Alena Vitasovića, ali i neke “lepršavice” kao što je “Bagrem bijeli” za Jolu ili “Ona ili ja” Jelene Rozge... Uvijek s dozom digniteta, rekla bih.

- Da, poskočice je najlakše napisati, a one se ljudima opet najbrže svide i još brže budu zaboravljene. Malo digniteta, kako ste rekli, nekakvog evergreena uvijek nastojim dobiti... Znate, instant-zarada ne ostavlja onako dobar osjećaj kao činjenica da će (možda će sad zazvučati patetično, ali riskirat ću) ljudi nakon što umrete reći: “To je onaj koji je napisao tu i tu pjesmu.” Eto, mene to motivira.

Robert Pauletić je, pišući osvrt za omot CD-a “Ne more mi bit”, lucidno primijetio da je “Tijardoviću i Runjiću bilo lako, oni se nisu morali boriti protiv cajki”. Veliki je kompliment biti u tom nizu, no ugrožavaju li folkeri doista nekoga tko se obraća sasvim drukčije orijentiranoj publici?


- Izgrađene osobe znaju izabrati, sigurni su u ono što žele slušati. Mladi su podložni manipulaciji, oni slušaju ponekad bez ozbiljnijih kriterija, i istinita je Pauletićeva primjedba utoliko što je uistinu teško stvoriti prostor za sebe u današnjem ozračju, gdje moj Mišo plače sa svakog drugog mobitela.

Profilirali ste se kao skladatelj klapskih pjesama u pop-maniri. Jasno je da su klape odavno izišle iz konoba i kaleta, no čini li vam se da je taj nekomorni pristup doveo do ekspanzije u kojoj je kvaliteta počesto upitna?

- Današnje klape bih podijelio u tri osnovne kategorije: zabavne, u koje spadaju “Maslina”, “Intrade”, “Vokalisti Salone” i, recimo, “Sveti Juraj HRM”, pa pop-klape među kojima su “Cambi”, “Iskon” i “Kampanel”, te one tradicionalne u kojima se još uvijek pjeva a capella. Klape se među sobom ponajprije dijele na “drugačije”, a ne na “bolje ili lošije”, premda, naravno, sve vokalno ne zvuče jednako dobro, i među klapama se itekako zna koja je klapa kvalitetnija pjevački.

“Cambi” me je osobno zaintrigirao kao glazbena formacija kad sam čuo njihovu obradu Gibine pjesme, tada sam sjeo za klavir i 2008. je nastala “Ne more mi bit”. Mislim da je klapa doživjela svoj procvat i da povratka u konobu, kako ste slikovito rekli, više nema. Meni je drago da je tako, iako je, naravno, gušt pravu klapu poslušati u konobi, pa i zapivat s njom.

Nije li ipak došlo do izvjesne inflacije? U radijskom eteru i uopće u medijskom prostoru imamo toliko klapa i “klapa” da im ni imena više ne znamo. Eto, klapa “Cambi” puta dva...

- Točno je da ima previše klapa, ali identična se stvar dogodila devedesetih, kada su “Zlatni dukati” i ostali tamburaški sastavi naprosto preplavili Hrvatsku. Tako je ovog trenutka klapa zavladala eterom...

Menadžer ste Rozgi i Joli, radili ste i s Doris Dragović. Kako, kao iskusan estradnjak, komentirate njezino povlačenje iz medija? Za nekoga tko još uvijek pjeva i izdaje albume, a to je kod Doris slučaj, medijska apstinencija može biti pogubna...

- Teško pitanje, za odgovor ipak morate upitati nju. Ja Doris puno volim, ona je prava prijateljica, dio života sam proveo s njom i njezinom obitelji. Ona je žena koja tako suvereno pjeva da bih se svaki put naježio kad bih je slušao. Jedna od najvećih hrvatskih pjevačica...

Vaša je štićenica Jelena pobijedila na ovogodišnjem Splitskom festivalu, a glasovi publike neupitna su potvrda omiljenosti. Je li “prpošna glazba” vodeći trend na domaćoj zabavnoglazbenoj sceni, s tendencijom nastavka? Ili će možda klape još više “mutirati”?

- Nakon spektakla u Spaladium Areni, kod Jelene Rozge više ništa nije isto, postala je brend koji je ovog trenutka broj 1 u Hrvata. Ima hitove koji ljudi vole, ona je iskrena, iskreno pjeva i ljudi naprosto to prepoznaju. Osim što je odlična pjevačica, pristojna je i dobro odgojena djevojka, skromna osoba i veliki profesionalac. Cure i žene su lude za njom.

Na pitanje hoće li klape “mutirati”, odgovor ne znam, no znam da će moje pjesme i dalje ostati na dalmatinskom tragu, a nastojat ću da se pokoja zadrži i nakon deset ili dvadeset godina. Ako u tome uspijem, bit ću vrlo sretan.

Držite li da je povlačenje važnog dijela zrelije garniture pjevača (Meri Cetinić, Mišo, Matko Jelavić) u “tihi rad”, festivale učinilo manje respektabilnima, ili samo nešto drugačijim manifestacijama?

- Imali smo nekad davno na “Splitu” Olivera i najvećeg skladatelja, pokojnog Zdenka Runjića. Oni su stvarali čuda. Neizbježno dolazi do smjene generacija. To je prirodan proces i veseli me da dolaze nova imena, a držim da svatko tko je odličan pjevač ima svoje mjesto pod suncem. Splitski festival puno volim, još kao dijete sam odlazio na njega, sve pratio, što radim i dandanas. No danas postoji još pet festivala, tu su četiri nacionalne TV kuće, velika je to konkurencija.

Ove godine sam imao i osobni rekord, dao sam Splitskom festivalu čak tri skladbe: “Od zipke do križa” za Cambi, “Moja ljubav ti si” za Giuliana te “Uvijek ću te voljeti” za klapu “Sv. Juraj HRM”. Osvojio sam drugu nagradu publike te prvu nagradu ocjenjivačkog suda novinara, što mi je posebna čast.

Još jedno “klapsko“ pitanje. Zašto su ženske klape manje hitoidne od aktualnih “boy-band formacija”, kako se nedavno o netradicionalnim klapama izrazio Neno Belan?

- Ne znači da neće postati. Ženske klape su divne, klape “Neverin” i “Luka” su vrhunske ženske klape. Ali, osobno preferiram pisanje za mušku klapu jer mi se takva izvedba jednostavno više sviđa. Ima “mali milijun” novih klapa, boy-band formacija zvuči baš zgodno, koje će se, kao i sve u glazbi, isprofilirati i ostat će samo najkvalitetniji.

Vaša pjesma “Ne more mi bit” jedna je od pjevanijih na dalmatinskim pogrebima, ali ne samo to. Kako se osjeća čovjek kad u šoneti pročita stihove pjesme koju je uglazbio?

- Naježi se, eto kako! Osobno sam prisustvovao nekolicini sprovoda na kojima se pjevala “Ne more mi bit” i mogu reći da je, iako je nisam skladao s tom namjerom, velika čast čuti i u takvoj prigodi.

Koji novi projekt pripremate?

- Evo, za kraj ću vam dati ekskluzivu: oformljujem vlastitu klapu! Kum će joj biti Robert Pauletić, Jakša Fiamengo i ja još smišljamo ime, a i pjevačke redove smo uglavnom ekipirali, samo nam treba još prvi tenor!

Već slutim megahit Perina klapa feat. Jelena Rozga...

- Ha-ha, nisam to smjerao, ali Jelena će sigurno biti prva koja će poslušati pjesmu nove klape. Ona ima čudesan instinkt za “nanjušiti” hit! A bit će ih, jamačno!

Lenka GOSPODNETIĆ



[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"2","value":"\u00a0intervju sa samozatajnim splitskim skladateljem i mEnaD\u017derom koji, nakon 20 godina, upravo do\u017eivljava zvjezdane trenutke karijere "},{"id":"1","value":"Te\u0161ko je stvoriti prostor za sebe u dana\u0161njem ozra\u010dju, gdje Mi\u0161o pla\u010de sa svakog drugog mobitela - ipak rezimira Pero, \u010diji su klapski hitovi \u2018zabilje\u017eili\u2019 vi\u0161e od dva milijuna klikova na YouTubeu, a njegova kompilacija najboljih klapskih pjesama bila naj"},{"id":"68","value":"2"}] [extra_fields_search] => * [created] => 2011-11-02 16:14:22 [created_by] => 33 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-11-03 00:07:00 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-11-02 23:42:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 7618 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 262 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti iz svijeta showbiznisa. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Showbiz [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2011/11/02/Panorama/PERO KOZOMARA_thumb.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "412x311" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 262 [name] => Showbiz [alias] => showbiz [description] => [parent] => 477 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15104909 Threads: 2 Questions: 3160735642 Slow queries: 7069197 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235161774 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /scena/showbiz ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /scena/showbiz/kozomara-osniva-klapu-kojoj-ce-pauletic-biti-kum-a-rozga-glazbeni-mentor-147525 [printLink] => /scena/showbiz/kozomara-osniva-klapu-kojoj-ce-pauletic-biti-kum-a-rozga-glazbeni-mentor-147525?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 198289 [name] => perokozomara [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => perokozomara [link] => /tag/perokozomara ) [1] => stdClass Object ( [id] => 227205 [name] => robertpauletić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => robertpauletic [link] => /tag/robertpauletic ) [2] => stdClass Object ( [id] => 233518 [name] => jelenarozga [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => jelenarozga [link] => /tag/jelenarozga ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kozomara osniva klapu kojoj će Pauletić biti kum, a Rozga glazbeni mentor [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-14-04-59-24-33 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/11/02/Panorama/PERO KOZOMARA_thumb.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2011/11/02/Panorama/PERO KOZOMARA_thumb.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Splitski skladatelj Pero Kozomara jedan je od onih dobrih duhova koji čak ni ne “vire iz boce“ poput Aladina, nego sasvim samozatajno svijet oko nas čine ljepšim. Više od dvadeset godina taj “čovjek iz glazbe”, kako za sebe voli reći, radi posao u kojem ostaje daleko od svjetla reflektora, ali itekako pomaže drugima da zabljesnu.


Pomalo je apsurdno da je u žarište popularnosti u posljednje vrijeme došao više kao menadžer megapopularne pjevačice Jelene Rozge nego kao pisac klapskih pjesama koje su već ušle u anale slušanosti, poput himničke “Ne more mi bit” ili “Zore bile”.

Obje su skladbe “zabilježile” više od dva milijuna klikova na YouTubeu, a potonju je obradilo čak jedanaest tamburaških sastava! Spomenutoj brojci “klikova” opasno se približava i “Još ne mogu pristat volit”, koja je preslušana nešto više od milijun i pol puta, no čak ni ta laskava statistika nije uspjela “skriviti” Perin “coming out”: on se dogodio zahvaljujući tome što je njegova kompilacija najboljih klapskih pjesama bila najprodavanije izdanje kuće “Scardona” tijekom cijelog ljeta! I ne samo to; album je dugo bio prvi na ljestvici TOP 40 glazbenog kanala CMC, ali i, što je možda najvažnije, nenametljivom glazbenom podlogom po mnogim okupljalištima i ugostiteljskim objektima diljem Hrvatske tijekom cijele sezone. I još uvijek je...

O poplavi klapskog zvuka u eteru, novim trendovima na estradi, festivalu i osobnim stremljenjima, porazgovarali smo s čovjekom koji, možemo slikovito reći, i klape i Rozgu pod ruku trenutno održava na vrhuncu popularnosti.

Je li vaš autorski album s najvećim klapskim hitovima hotimice nazvan “Ne more mi bit”?

- Ha-ha, ma tako je ispalo! Naslovna skladba, jasno, ne odgovara prolazu albuma kod slušateljske publike, trebao bi se zvati upravo suprotno! Osobno mi je jako laskalo kad mi je televizijski voditelj Duško Ćurlić kazao da je ovoga ljeta u Dubrovniku u toliko ugostiteljskih objekata odslušao moj album da se jednostavno u povratku kući morao zaustaviti na pumpi kako bi ga kupio. Ta mi je anegdota “životan” pokazatelj, i jako me obradovala.

U svom ste skladateljskom izrazu dosta univerzalni. Pisali ste glazbu, a gdješto i tekst za klapsko izvođenje, pa za rokere poput banda “Big Blue” (pjesme “Kiša” i “Samo me čvrsto stisni za ruku”), “Buru” za Alena Vitasovića, ali i neke “lepršavice” kao što je “Bagrem bijeli” za Jolu ili “Ona ili ja” Jelene Rozge... Uvijek s dozom digniteta, rekla bih.

- Da, poskočice je najlakše napisati, a one se ljudima opet najbrže svide i još brže budu zaboravljene. Malo digniteta, kako ste rekli, nekakvog evergreena uvijek nastojim dobiti... Znate, instant-zarada ne ostavlja onako dobar osjećaj kao činjenica da će (možda će sad zazvučati patetično, ali riskirat ću) ljudi nakon što umrete reći: “To je onaj koji je napisao tu i tu pjesmu.” Eto, mene to motivira.

Robert Pauletić je, pišući osvrt za omot CD-a “Ne more mi bit”, lucidno primijetio da je “Tijardoviću i Runjiću bilo lako, oni se nisu morali boriti protiv cajki”. Veliki je kompliment biti u tom nizu, no ugrožavaju li folkeri doista nekoga tko se obraća sasvim drukčije orijentiranoj publici?


- Izgrađene osobe znaju izabrati, sigurni su u ono što žele slušati. Mladi su podložni manipulaciji, oni slušaju ponekad bez ozbiljnijih kriterija, i istinita je Pauletićeva primjedba utoliko što je uistinu teško stvoriti prostor za sebe u današnjem ozračju, gdje moj Mišo plače sa svakog drugog mobitela.

Profilirali ste se kao skladatelj klapskih pjesama u pop-maniri. Jasno je da su klape odavno izišle iz konoba i kaleta, no čini li vam se da je taj nekomorni pristup doveo do ekspanzije u kojoj je kvaliteta počesto upitna?

- Današnje klape bih podijelio u tri osnovne kategorije: zabavne, u koje spadaju “Maslina”, “Intrade”, “Vokalisti Salone” i, recimo, “Sveti Juraj HRM”, pa pop-klape među kojima su “Cambi”, “Iskon” i “Kampanel”, te one tradicionalne u kojima se još uvijek pjeva a capella. Klape se među sobom ponajprije dijele na “drugačije”, a ne na “bolje ili lošije”, premda, naravno, sve vokalno ne zvuče jednako dobro, i među klapama se itekako zna koja je klapa kvalitetnija pjevački.

“Cambi” me je osobno zaintrigirao kao glazbena formacija kad sam čuo njihovu obradu Gibine pjesme, tada sam sjeo za klavir i 2008. je nastala “Ne more mi bit”. Mislim da je klapa doživjela svoj procvat i da povratka u konobu, kako ste slikovito rekli, više nema. Meni je drago da je tako, iako je, naravno, gušt pravu klapu poslušati u konobi, pa i zapivat s njom.

Nije li ipak došlo do izvjesne inflacije? U radijskom eteru i uopće u medijskom prostoru imamo toliko klapa i “klapa” da im ni imena više ne znamo. Eto, klapa “Cambi” puta dva...

- Točno je da ima previše klapa, ali identična se stvar dogodila devedesetih, kada su “Zlatni dukati” i ostali tamburaški sastavi naprosto preplavili Hrvatsku. Tako je ovog trenutka klapa zavladala eterom...

Menadžer ste Rozgi i Joli, radili ste i s Doris Dragović. Kako, kao iskusan estradnjak, komentirate njezino povlačenje iz medija? Za nekoga tko još uvijek pjeva i izdaje albume, a to je kod Doris slučaj, medijska apstinencija može biti pogubna...

- Teško pitanje, za odgovor ipak morate upitati nju. Ja Doris puno volim, ona je prava prijateljica, dio života sam proveo s njom i njezinom obitelji. Ona je žena koja tako suvereno pjeva da bih se svaki put naježio kad bih je slušao. Jedna od najvećih hrvatskih pjevačica...

Vaša je štićenica Jelena pobijedila na ovogodišnjem Splitskom festivalu, a glasovi publike neupitna su potvrda omiljenosti. Je li “prpošna glazba” vodeći trend na domaćoj zabavnoglazbenoj sceni, s tendencijom nastavka? Ili će možda klape još više “mutirati”?

- Nakon spektakla u Spaladium Areni, kod Jelene Rozge više ništa nije isto, postala je brend koji je ovog trenutka broj 1 u Hrvata. Ima hitove koji ljudi vole, ona je iskrena, iskreno pjeva i ljudi naprosto to prepoznaju. Osim što je odlična pjevačica, pristojna je i dobro odgojena djevojka, skromna osoba i veliki profesionalac. Cure i žene su lude za njom.

Na pitanje hoće li klape “mutirati”, odgovor ne znam, no znam da će moje pjesme i dalje ostati na dalmatinskom tragu, a nastojat ću da se pokoja zadrži i nakon deset ili dvadeset godina. Ako u tome uspijem, bit ću vrlo sretan.

Držite li da je povlačenje važnog dijela zrelije garniture pjevača (Meri Cetinić, Mišo, Matko Jelavić) u “tihi rad”, festivale učinilo manje respektabilnima, ili samo nešto drugačijim manifestacijama?

- Imali smo nekad davno na “Splitu” Olivera i najvećeg skladatelja, pokojnog Zdenka Runjića. Oni su stvarali čuda. Neizbježno dolazi do smjene generacija. To je prirodan proces i veseli me da dolaze nova imena, a držim da svatko tko je odličan pjevač ima svoje mjesto pod suncem. Splitski festival puno volim, još kao dijete sam odlazio na njega, sve pratio, što radim i dandanas. No danas postoji još pet festivala, tu su četiri nacionalne TV kuće, velika je to konkurencija.

Ove godine sam imao i osobni rekord, dao sam Splitskom festivalu čak tri skladbe: “Od zipke do križa” za Cambi, “Moja ljubav ti si” za Giuliana te “Uvijek ću te voljeti” za klapu “Sv. Juraj HRM”. Osvojio sam drugu nagradu publike te prvu nagradu ocjenjivačkog suda novinara, što mi je posebna čast.

Još jedno “klapsko“ pitanje. Zašto su ženske klape manje hitoidne od aktualnih “boy-band formacija”, kako se nedavno o netradicionalnim klapama izrazio Neno Belan?

- Ne znači da neće postati. Ženske klape su divne, klape “Neverin” i “Luka” su vrhunske ženske klape. Ali, osobno preferiram pisanje za mušku klapu jer mi se takva izvedba jednostavno više sviđa. Ima “mali milijun” novih klapa, boy-band formacija zvuči baš zgodno, koje će se, kao i sve u glazbi, isprofilirati i ostat će samo najkvalitetniji.

Vaša pjesma “Ne more mi bit” jedna je od pjevanijih na dalmatinskim pogrebima, ali ne samo to. Kako se osjeća čovjek kad u šoneti pročita stihove pjesme koju je uglazbio?

- Naježi se, eto kako! Osobno sam prisustvovao nekolicini sprovoda na kojima se pjevala “Ne more mi bit” i mogu reći da je, iako je nisam skladao s tom namjerom, velika čast čuti i u takvoj prigodi.

Koji novi projekt pripremate?

- Evo, za kraj ću vam dati ekskluzivu: oformljujem vlastitu klapu! Kum će joj biti Robert Pauletić, Jakša Fiamengo i ja još smišljamo ime, a i pjevačke redove smo uglavnom ekipirali, samo nam treba još prvi tenor!

Već slutim megahit Perina klapa feat. Jelena Rozga...

- Ha-ha, nisam to smjerao, ali Jelena će sigurno biti prva koja će poslušati pjesmu nove klape. Ona ima čudesan instinkt za “nanjušiti” hit! A bit će ih, jamačno!

Lenka GOSPODNETIĆ



[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/scena/showbiz/kozomara-osniva-klapu-kojoj-ce-pauletic-biti-kum-a-rozga-glazbeni-mentor-147525 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=720710c3b318298eb9e574677a8df4e58687c33d [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kozomara+osniva+klapu+kojoj+%C4%87e+Pauleti%C4%87+biti+kum%2C+a+Rozga+glazbeni+mentor&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fkozomara-osniva-klapu-kojoj-ce-pauletic-biti-kum-a-rozga-glazbeni-mentor-147525 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fkozomara-osniva-klapu-kojoj-ce-pauletic-biti-kum-a-rozga-glazbeni-mentor-147525 )
[{"id":"2","value":"\u00a0intervju sa samozatajnim splitskim skladateljem i mEnaD\u017derom koji, nakon 20 godina, upravo do\u017eivljava zvjezdane trenutke karijere "},{"id":"1","value":"Te\u0161ko je stvoriti prostor za sebe u dana\u0161njem ozra\u010dju, gdje Mi\u0161o pla\u010de sa svakog drugog mobitela - ipak rezimira Pero, \u010diji su klapski hitovi \u2018zabilje\u017eili\u2019 vi\u0161e od dva milijuna klikova na YouTubeu, a njegova kompilacija najboljih klapskih pjesama bila naj"},{"id":"68","value":"2"}]
StoryEditorOCM
Showbiz intervju sa samozatajnim splitskim skladateljem i mEnaDŽerom koji, nakon 20 godina, upravo doživljava zvjezdane trenutke karijere

Kozomara osniva klapu kojoj će Pauletić biti kum, a Rozga glazbeni mentor

Piše PSD.
3. studenog 2011. - 00:42
Splitski skladatelj Pero Kozomara jedan je od onih dobrih duhova koji čak ni ne “vire iz boce“ poput Aladina, nego sasvim samozatajno svijet oko nas čine ljepšim. Više od dvadeset godina taj “čovjek iz glazbe”, kako za sebe voli reći, radi posao u kojem ostaje daleko od svjetla reflektora, ali itekako pomaže drugima da zabljesnu.


Pomalo je apsurdno da je u žarište popularnosti u posljednje vrijeme došao više kao menadžer megapopularne pjevačice Jelene Rozge nego kao pisac klapskih pjesama koje su već ušle u anale slušanosti, poput himničke “Ne more mi bit” ili “Zore bile”.

Obje su skladbe “zabilježile” više od dva milijuna klikova na YouTubeu, a potonju je obradilo čak jedanaest tamburaških sastava! Spomenutoj brojci “klikova” opasno se približava i “Još...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 06:59