stdClass Object ( [id] => 269973 [title] => Johnny Štulić: Svaki biznis sjeverno od Korčule čisto je ludilo [alias] => johnny-stulic-svaki-biznis-sjeverno-od-korcule-cisto-je-ludilo [catid] => 262 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

”Prestao sam da se borim
Mislim tako mudrost počinje
Znaš i sam da samo rijetki
Jednom u životu odlaze.”
(Branimir Štulić,
iz pjesme “Morao sam otići”)

Idok ga starije generacije pamte kao jednog od daleko najboljih pjesnika “novog vala”, karizmatičnu rock figuru i ne baš najboljega govornika engleskog jezika, sva je prilika da bi ga novije generacije mogle upoznati kao čovjeka s najviše neuspjelih tužbi izraženih u milijunima eura. I zato nije nemoguće da se o njemu u skoroj budućnosti bude paralelno govorilo na studiju književnosti i na pravu, zbog naizgled potpuno nespojivih razloga, što čini tek skicu za razumijevanje njegove osebujne osobnosti.

Dakako, riječ je o Branimiru Johnnyju Štuliću, sinonimu za Azru, koji s manjim prekidima već gotovo tri desetljeća živi u nizozemskom Houtenu, kod Utrechta, a posljednjih godina pokušava utjerati dug od onih koje optužuje za iskorištavanje njegova autorskog opusa, odnosno kršenje njegovih autorskih te izvođačkih i diskografskih (tzv. master) prava. U nedavnom je intervjuu izjavio kako “ne želi umrijeti u bijedi kao sirota blues pjevačica Billie Holiday”, iz čega se dade iščitati kako materijalna situacija frontmena Azre u dobrovoljnom egzilu, koji je jučer napunio 62 godine, očito nije idealna. Uostalom, i dosljednost u odbijanju svih poziva da okupi bend i održi poneki koncert u Hrvatskoj, BiH ili Srbiji očito ima svoju cijenu.

CD-ovi i dalje u prodaji

Pomalo je apsurdno da se njegovi samostalni i Azrini CD-ovi i danas mogu kupiti u ovdašnjim CD shopovima, Azru još uvijek čujemo i u radijskom eteru, Štulićeve se pjesme redovito pojavljuju na brojnim kompilacijama Croatia Recordsa, koji u posljednje vrijeme upravo takvim izdanjima pokušava privući kupce navikle na “prženje” umjesto na kupovanje albuma; u Srbiji je ne tako davno objavljeno i njegovo famozno “četrnaestoknjižje”, što je također postalo predmetom sudskog spora jer Štulić tvrdi da je i tu – bio izigran. Baš kao i u slučaju objavljivanja dvostrukog CD-a “Blasé”, 1997. godine za srbijanski “Hi-Fi Centar”.

Iako je izračunao da mu samo Croatia Records, kao pravni sljednik njegova bivšeg izdavača Jugotona, navodno duguje 25 milijuna eura na ime diskografskih prava (do toga je došao množeći procijenjenu cijenu ploče od 25 eura sa svojih ukupno milijun prodanih primjeraka), Štulić je, kako nam je priznao, pokrenuo samo jedan sudski proces za nadoknadu štete nastale zloporabom njegovih autorskih prava, i to u Beogradu, protiv izdavačke kuće “Plato Books”. Od “Platoa” traži 75.000 eura zbog navodnog dotiskavanja svojeg životnog djela, tj. prepjeva i prijevoda antičkih klasika, izbora vlastite poezije, intervjua i stihovane biografije, sve ukoričeno u 14 knjiga. No, taj se proces, prema riječima njegova tamošnjeg odvjetnika Stevana Jankovića, “nije pomaknuo s mrtve točke od svog pokretanja u rujnu 2012. godine”.

Nije htio u sustav zaštite

Naime, Viši sud je Štulića proglasio strancem i zato zatražio kauciju na ime osiguranja parničnih troškova u iznosu od 300.000 dinara (ili oko 18.600 kuna). Sud nije uvažio kopiju posljednje Štulićeve jugoslavenske putovnice, nakon koje nije tražio državljanstvo bilo koje od država nastalih raspadom SFRJ, ujedno i svojeg nekadašnjeg tržišta. U Srbiji ga zastupa spomenuti Janković, dok u Hrvatskoj, kako nam je sam Štulić izjavio – ne može pronaći “čestita odvjetnika”!

I dok iz Croatia Recordsa nismo dobili odgovor na upit o Štulićevim teškim optužbama (njihov predsjednik Uprave Želimir Babogredac već je javno odbacivao Štulićeve tvrdnje i tvrdio kako čuvaju sve ugovore, tj. dokumentaciju koja dokazuje da lider Azre nema pravo na bilo kakva potraživanja od njih!), iz HDS ZAMP-a poručili su nam kako je Štulić “još 1981. istupio iz sustava kolektivne zaštite autorskih prava preko društva SOKOJ, čiji je bio član i koje je u to vrijeme ostvarivalo prava autora na području bivše Jugoslavije”. Po tumačenju ZAMP-a, “tim je činom Štulić ujedno istupio iz sustava kolektivne zaštite autorskih prava na svjetskoj razini”.

“Zbog narušene komunikacije sa SOKOJ-em tijekom ratnog vremena, kao i nepotpune dokumentacije, HDS ZAMP je devedesetih ipak bio registrirao emitiranja skladbi Branimira Štulića. Kao poznatom autoru, koji se u to vrijeme i sam preko posrednika obraćao našoj službi zaštite, razmišljajući o tome da se ipak vrati u sustav zaštite preko HDS ZAMP-a, višekratno mu se pokušalo objasniti da novac koji se prikupi može biti isplaćen jedino nakon davanja podataka o žiroračunu i davanjem punomoći HDS ZAMP-u, koji bi mu na taj račun isplaćivao prikupljene naknade”, kažu iz Službe za odnose s javnošću ZAMP-u.

No, dodaju i kako se Štulić u telefonskom razgovoru 2002. još jednom bio izjasnio da, budući da nije hrvatski državljanin, “ne želi biti članom ni HDS ZAMP-a ni bilo kojeg drugog društva”. Nakon toga, ZAMP ga je zaveo kao autora izvan sustava kolektivne zaštite i na njegovo se ime više nisu prikupljale nikakve autorske naknade.

ZAMP i SOKOJ složni

“Također smo provjerom svjetske autorske baze utvrdili da gospodin Štulić u međuvremenu nije nijednom drugom svjetskom društvu povjerio zaštitu svojih autorskih prava”, otkrili su nam iz ZAMP-a, dodajući kako kolektivno ostvarivanje prava nije hrvatska specifičnost. “U tom sustavu, kojega je HDS ZAMP član, ostvaruju se prava preko tri milijuna autora iz cijelog svijeta koji se svojih autorskih prava nisu odrekli, a ako je to njihova volja, slobodni su to učiniti”, kažu iz ZAMP-a za Nedjeljnu.

A upravo je članstvo u bilo kojem sestrinskom društvu za kolektivno ostvarivanje prava u svijetu, pa tako i u nizozemskom BUMA/STEMRA, preduvjet za naplatu, a onda i unovčenje autorskih prava.
I zato iz ZAMP-a podcrtavaju kako “ne naplaćuju ni naknadu za korištenje Štulićevih autorskih prava”, te kako “ne postoje nikakva sredstva niti ‘njegov’ novac koji bi HDS ZAMP-a zadržavao za sebe”. Uostalom, to su nam potvrdili i sugovornici iz više radiopostaja te DJ-evi koji puštaju Štulićeve pjesme; ZAMP im u to ime ništa ne naplaćuje.
Isto, izgleda, vrijedi i za SOKOJ, koji danas djeluje na području Srbije. Marija Cvijanović iz Odjela komunikacija SOKOJ-a izjavila nam je da je Štulić raskinuo suradnju s njima, i to 1994. godine, nakon čega ga ta organizacija više ne štiti u pogledu autorskih prava. Istina, sam Štulić barata nekim drugim brojkama, odnosno godinama, što će reći da se i u ovom slučaju nazire – sudski rasplet.

Samoposluga Azra

A tu Štuliću možda bude od koristi i svojedobna ocjena Glavnog odbora Hrvatske glazbene unije, po kojoj Croatia Records ne može biti vlasnik snimaka nastalih prije privatizacije te diskografske kuće 1993. godine. “Analizom dokumentacije vezane uz pretvorbu i privatizaciju Jugotona, kao i analizom revizije privatizacije tvrtke iz 2003., utvrđeno je da u postupku pretvorbe nije procijenjena vrijednost snimaka, odnosno tzv. mastera iz Jugotonove arhive. Taj dio vlasništva Jugotona nikada i nije privatiziran, dakle, Croatia Records nije vlasnik snimaka nastalih prije 1993. godine”, jasno i glasno kazao je Glavni odbor HGU-a.

Dakako, vjerojatna sudska perspektiva nipošto ne jamči i pravično razrješenje storije o rock pjesniku koji se u svijetu zakučastih pravnih odredbi očito ne snalazi najbolje, za razliku od lovaca u mutnom, kojima tzv. tranzicija dođe poput visokog raslinja predatorima u lovu na slabije.
A gdje su tek oni – među ostalima, i neki bivši članovi Azre – na koje je Štulić posebno ljut jer, pod egidom “Pozdrav Azri” i sličnim mamcima za privlačenje publike, godinama izvode njegov repertoar, dijeleći honorare isključivo između sebe...

PIŠE: HRVOJE PRNJAK

Štulić za Nedjeljnu: u Hrvatskoj ne mogu naći čestitog odvjetnika

Branimir Štulić odazvao se pozivu “Slobodne” da kaže nekoliko riječi o aktualnim i sudskim sporovima koje tek planira pokrenuti. O situaciji i perspektivi u državama nastalima na području bivše Jugoslavije nije želio govoriti. “Ja nemam ništa s vašim podjelama. Ako mi se što dopada, uzmem, ako ne, bacim. Pretpostavljam da je i s drugima tako, jer vidim da me ne puštaju”, našalio se i na račun svoje popularnosti. O još uvijek aktivnim bendovima vršnjacima Azre nije htio ni riječi, baš kao ni o novonastaloj glazbenoj sceni. Pa smo se, eto, okrenuli – pravosudnim temama, koje Štulića trenutačno očito najviše zanimaju, zbog razumljivih razloga...

Koliko sporova ovog trenutka vodite u Srbiji i Hrvatskoj zbog kršenja svojih autorskih prava?
– To je iznad svega moje vlasništvo i moja imovina, pa tek onda autorska prava. Zasad postoji tužba protiv izdavačke kuće “Plato”. Medutim, lista kandidata je duga.

U nedavnom intervjuu beogradskom “Blicu” rekli ste: “Sudovi u Srbiji su barem prihvatili žalbe mojih odvjetnika, dok u Hrvatskoj nisu čak htjeli ni pokrenuti postupak.” Kako to objašnjavate?
– Po hrvatskom zakonu, jedino domaći odvjetnici mogu pokretati postupke; znači, valja naći sposobnog, čestitog i odvažnog odvjetnika, što je nemoguće, jer odvjetnici moraju zakonski prijavljivati svoje slučajeve nadležnima, kao i zdravstveni radnici, uostalom, ili članovi obitelji, pa tako ispada da na kraju presuđuje onaj koji te i pljačka.

Koji iznos ukupno tražite sudskim putem u Hrvatskoj?
– Što se tiče Croatia Recordsa, mimo mojeg vlasništva, kamate na dug su im debelo prevazišle glavnicu. A tako je i u ostalim slučajevima.

I laiku je jasno da se pozivate na načela pravičnosti i činjenicu da netko zarađuje na vašim pjesmama. Ali i SOKOJ i ZAMP tvrde da ste odavno raskinuli suradnju s njima pa vam zato ništa ne isplaćuju niti skupljaju novac u vaše ime.
– Ja sam sa SOKOJ-em raskinuo 1981. godine; naime, oni su od 1974. prelazili na kompjutore, pa zbog toga nisu isplaćivali autorske plaće, tobože iz osvete za ustavne promjene iz 1974. godine. A ZAMP je samo njihova preslika, premda opakija.

Kako komentirate to što sudovi na vama vježbaju strogoću? Je li to možda zato što niste uzeli dokumente ni jedne od novih država ili je pravi razlog nešto drugo?
– U zlatno atensko doba, znači u Periklovo vrijeme, duboko uvriježeno shvaćanje ustraje na tome kako je svako poslovanje sjeverno od Korkyre, tj. Korčule, čisto ludilo. Vidite kako se ništa promijenilo nije, sve je isto kao i ranije, pa makar Heraklit i mislio drukčije.

Zovu li vas i dalje s prostora bivše Jugoslavije pod onim nostalgičnim “Johnny, vrati se”? Ivica Dačić vam je, kao premijer, nudio srbijansku putovnicu, pa se slična inicijativa povela i u Hrvatskoj. Pisalo se da vas je zvao i SDP, da svirate za njih u nekoj kampanji. Ima li istine u tome?
– Ima.
Sviđa li vam se obrada vaše pjesme “Meni se, dušo, od tebe ne rastaje” u izvedbi Rade Šerbedžije?
– Ne.

‘Pjesma za advokate’

1. Pravosuđe je državna služba. Država je narodna služba (zastupništvo zajednice). Pošto se zbog navale zastupništva mijenjaju, kakav narod, takva vlast – kazuju.
2. Budući su državni službenici plaćeni, nužno je i korist u jednačinu uvesti. Narodna korist je boljitak zasnovan na stvaranju viška vrijednosti (jer to je dobitak kad se na kraju mjeseca isplate svi troškovi); državi pak nije na kraj pameti sjeći granu na kojoj sjedi (jer ako ponestane viška vrijednosti, iznutra će se do zadnjeg izjesti), otuda svim silama pomaže i štiti višak vrijednosti. Taj višak vrednosti su stvaraoci, kao što im ime govori.
Oni prihod ostvaruju. Međutim, ako nema stvaraoca, onda preostaje samo krađa (razbojništvo, otimačina, pljačka, i sve između), te se država priklanja izvoru prihoda – brod potone, ali se odmah ne prestaje sa građenjem luke, jer tri godine po smrti poslovnog subjekta njegova birokracija još punom parom nastavlja trudbeničkim kulukom dopisivanja.
Otuda je samo pitanje trenutka kad zastupništvo postaje samom sebi svrha, dok se ne razgradi ili ga neko drugo veće ili manje zastupništvo ne poništi.
3. Jedino što traje su duhovna pregnuća, dabome.
(Branimir Štulić, za nedavnog štrajka odvjetnika u Srbiji)

‘ETO KAKO SAM PRESTAO ZA PENEZE SKRBITI ‘

U proljeće osamdeset prve odoh u mjesnu
Banku zapravo veću prostoriju vidjeti da
Li mi ča dođe uđem oko šest uri popodne
A odaja krcata obližnjim šljakerima sa
Gradilišta dođem na red pružim karticu žiro
Računa i pitam ima li šta ovaj reče na
Moje iznenađenje ima hoćete li sve ja
Rekoh sve misleći koja stotina maraka kad
On vadi iz sefa svežnjeve vezanih dinara
Jerbo odjednom je petnaest hiljada maraka
Pristiglo i ja se znojit stadoh pošto cijela
Soba ne samo zuri u mene već mi i za vrat
Duva a tad još nije Tuđman zbog istog razloga
Crtu u bankama povukao i da zlo bude
Veće ništa nisam ponio gdje bih sve te šolde
Stavio i tako natrpam ja ove svežnjeve
Pod bluzu kanda banku pljačkam te predavijen ka
Trudnica obujmivši pođem kuću i od tog sam
Dana prestao o novcima voditi računa (...).
(Branimir Štulić u knjizi ‘Smijurijada’)

[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"2","value":"KAMO DALJE, RO\u0110A\u010cE..."},{"id":"1","value":"\u0160tuli\u0107: Rije\u010d je prije svega o pitanju mog vlasni\u0161tva, a tek onda i autorskih prava. Zasad sam tu\u017eio beogradsku izdava\u010dku ku\u0107u \u2018Plato\u2019. Ali lista kandidata je duga..."},{"id":"68","value":"2"}] [extra_fields_search] => * [created] => 2015-04-12 17:33:37 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2015-04-13 15:43:18 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2015-04-12 23:41:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 12714 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 262 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti iz svijeta showbiznisa. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Showbiz [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Archive/images/2015/04/12/Nedjeljna/foto8.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "800x528" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 262 [name] => Showbiz [alias] => showbiz [description] => [parent] => 477 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4334094 Threads: 5 Questions: 135748583 Slow queries: 58053 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4069655 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /scena/showbiz ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /scena/showbiz/johnny-stulic-svaki-biznis-sjeverno-od-korcule-cisto-je-ludilo-269973 [printLink] => /scena/showbiz/johnny-stulic-svaki-biznis-sjeverno-od-korcule-cisto-je-ludilo-269973?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 215046 [name] => johnnyštulić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => johnnystulic [link] => /tag/johnnystulic ) [1] => stdClass Object ( [id] => 215047 [name] => azra [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => azra [link] => /tag/azra ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Johnny Štulić: Svaki biznis sjeverno od Korčule čisto je ludilo [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-14-06-22-57-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/04/12/Nedjeljna/foto8.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/images/2015/04/12/Nedjeljna/foto8.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

”Prestao sam da se borim
Mislim tako mudrost počinje
Znaš i sam da samo rijetki
Jednom u životu odlaze.”
(Branimir Štulić,
iz pjesme “Morao sam otići”)

Idok ga starije generacije pamte kao jednog od daleko najboljih pjesnika “novog vala”, karizmatičnu rock figuru i ne baš najboljega govornika engleskog jezika, sva je prilika da bi ga novije generacije mogle upoznati kao čovjeka s najviše neuspjelih tužbi izraženih u milijunima eura. I zato nije nemoguće da se o njemu u skoroj budućnosti bude paralelno govorilo na studiju književnosti i na pravu, zbog naizgled potpuno nespojivih razloga, što čini tek skicu za razumijevanje njegove osebujne osobnosti.

Dakako, riječ je o Branimiru Johnnyju Štuliću, sinonimu za Azru, koji s manjim prekidima već gotovo tri desetljeća živi u nizozemskom Houtenu, kod Utrechta, a posljednjih godina pokušava utjerati dug od onih koje optužuje za iskorištavanje njegova autorskog opusa, odnosno kršenje njegovih autorskih te izvođačkih i diskografskih (tzv. master) prava. U nedavnom je intervjuu izjavio kako “ne želi umrijeti u bijedi kao sirota blues pjevačica Billie Holiday”, iz čega se dade iščitati kako materijalna situacija frontmena Azre u dobrovoljnom egzilu, koji je jučer napunio 62 godine, očito nije idealna. Uostalom, i dosljednost u odbijanju svih poziva da okupi bend i održi poneki koncert u Hrvatskoj, BiH ili Srbiji očito ima svoju cijenu.

CD-ovi i dalje u prodaji

Pomalo je apsurdno da se njegovi samostalni i Azrini CD-ovi i danas mogu kupiti u ovdašnjim CD shopovima, Azru još uvijek čujemo i u radijskom eteru, Štulićeve se pjesme redovito pojavljuju na brojnim kompilacijama Croatia Recordsa, koji u posljednje vrijeme upravo takvim izdanjima pokušava privući kupce navikle na “prženje” umjesto na kupovanje albuma; u Srbiji je ne tako davno objavljeno i njegovo famozno “četrnaestoknjižje”, što je također postalo predmetom sudskog spora jer Štulić tvrdi da je i tu – bio izigran. Baš kao i u slučaju objavljivanja dvostrukog CD-a “Blasé”, 1997. godine za srbijanski “Hi-Fi Centar”.

Iako je izračunao da mu samo Croatia Records, kao pravni sljednik njegova bivšeg izdavača Jugotona, navodno duguje 25 milijuna eura na ime diskografskih prava (do toga je došao množeći procijenjenu cijenu ploče od 25 eura sa svojih ukupno milijun prodanih primjeraka), Štulić je, kako nam je priznao, pokrenuo samo jedan sudski proces za nadoknadu štete nastale zloporabom njegovih autorskih prava, i to u Beogradu, protiv izdavačke kuće “Plato Books”. Od “Platoa” traži 75.000 eura zbog navodnog dotiskavanja svojeg životnog djela, tj. prepjeva i prijevoda antičkih klasika, izbora vlastite poezije, intervjua i stihovane biografije, sve ukoričeno u 14 knjiga. No, taj se proces, prema riječima njegova tamošnjeg odvjetnika Stevana Jankovića, “nije pomaknuo s mrtve točke od svog pokretanja u rujnu 2012. godine”.

Nije htio u sustav zaštite

Naime, Viši sud je Štulića proglasio strancem i zato zatražio kauciju na ime osiguranja parničnih troškova u iznosu od 300.000 dinara (ili oko 18.600 kuna). Sud nije uvažio kopiju posljednje Štulićeve jugoslavenske putovnice, nakon koje nije tražio državljanstvo bilo koje od država nastalih raspadom SFRJ, ujedno i svojeg nekadašnjeg tržišta. U Srbiji ga zastupa spomenuti Janković, dok u Hrvatskoj, kako nam je sam Štulić izjavio – ne može pronaći “čestita odvjetnika”!

I dok iz Croatia Recordsa nismo dobili odgovor na upit o Štulićevim teškim optužbama (njihov predsjednik Uprave Želimir Babogredac već je javno odbacivao Štulićeve tvrdnje i tvrdio kako čuvaju sve ugovore, tj. dokumentaciju koja dokazuje da lider Azre nema pravo na bilo kakva potraživanja od njih!), iz HDS ZAMP-a poručili su nam kako je Štulić “još 1981. istupio iz sustava kolektivne zaštite autorskih prava preko društva SOKOJ, čiji je bio član i koje je u to vrijeme ostvarivalo prava autora na području bivše Jugoslavije”. Po tumačenju ZAMP-a, “tim je činom Štulić ujedno istupio iz sustava kolektivne zaštite autorskih prava na svjetskoj razini”.

“Zbog narušene komunikacije sa SOKOJ-em tijekom ratnog vremena, kao i nepotpune dokumentacije, HDS ZAMP je devedesetih ipak bio registrirao emitiranja skladbi Branimira Štulića. Kao poznatom autoru, koji se u to vrijeme i sam preko posrednika obraćao našoj službi zaštite, razmišljajući o tome da se ipak vrati u sustav zaštite preko HDS ZAMP-a, višekratno mu se pokušalo objasniti da novac koji se prikupi može biti isplaćen jedino nakon davanja podataka o žiroračunu i davanjem punomoći HDS ZAMP-u, koji bi mu na taj račun isplaćivao prikupljene naknade”, kažu iz Službe za odnose s javnošću ZAMP-u.

No, dodaju i kako se Štulić u telefonskom razgovoru 2002. još jednom bio izjasnio da, budući da nije hrvatski državljanin, “ne želi biti članom ni HDS ZAMP-a ni bilo kojeg drugog društva”. Nakon toga, ZAMP ga je zaveo kao autora izvan sustava kolektivne zaštite i na njegovo se ime više nisu prikupljale nikakve autorske naknade.

ZAMP i SOKOJ složni

“Također smo provjerom svjetske autorske baze utvrdili da gospodin Štulić u međuvremenu nije nijednom drugom svjetskom društvu povjerio zaštitu svojih autorskih prava”, otkrili su nam iz ZAMP-a, dodajući kako kolektivno ostvarivanje prava nije hrvatska specifičnost. “U tom sustavu, kojega je HDS ZAMP član, ostvaruju se prava preko tri milijuna autora iz cijelog svijeta koji se svojih autorskih prava nisu odrekli, a ako je to njihova volja, slobodni su to učiniti”, kažu iz ZAMP-a za Nedjeljnu.

A upravo je članstvo u bilo kojem sestrinskom društvu za kolektivno ostvarivanje prava u svijetu, pa tako i u nizozemskom BUMA/STEMRA, preduvjet za naplatu, a onda i unovčenje autorskih prava.
I zato iz ZAMP-a podcrtavaju kako “ne naplaćuju ni naknadu za korištenje Štulićevih autorskih prava”, te kako “ne postoje nikakva sredstva niti ‘njegov’ novac koji bi HDS ZAMP-a zadržavao za sebe”. Uostalom, to su nam potvrdili i sugovornici iz više radiopostaja te DJ-evi koji puštaju Štulićeve pjesme; ZAMP im u to ime ništa ne naplaćuje.
Isto, izgleda, vrijedi i za SOKOJ, koji danas djeluje na području Srbije. Marija Cvijanović iz Odjela komunikacija SOKOJ-a izjavila nam je da je Štulić raskinuo suradnju s njima, i to 1994. godine, nakon čega ga ta organizacija više ne štiti u pogledu autorskih prava. Istina, sam Štulić barata nekim drugim brojkama, odnosno godinama, što će reći da se i u ovom slučaju nazire – sudski rasplet.

Samoposluga Azra

A tu Štuliću možda bude od koristi i svojedobna ocjena Glavnog odbora Hrvatske glazbene unije, po kojoj Croatia Records ne može biti vlasnik snimaka nastalih prije privatizacije te diskografske kuće 1993. godine. “Analizom dokumentacije vezane uz pretvorbu i privatizaciju Jugotona, kao i analizom revizije privatizacije tvrtke iz 2003., utvrđeno je da u postupku pretvorbe nije procijenjena vrijednost snimaka, odnosno tzv. mastera iz Jugotonove arhive. Taj dio vlasništva Jugotona nikada i nije privatiziran, dakle, Croatia Records nije vlasnik snimaka nastalih prije 1993. godine”, jasno i glasno kazao je Glavni odbor HGU-a.

Dakako, vjerojatna sudska perspektiva nipošto ne jamči i pravično razrješenje storije o rock pjesniku koji se u svijetu zakučastih pravnih odredbi očito ne snalazi najbolje, za razliku od lovaca u mutnom, kojima tzv. tranzicija dođe poput visokog raslinja predatorima u lovu na slabije.
A gdje su tek oni – među ostalima, i neki bivši članovi Azre – na koje je Štulić posebno ljut jer, pod egidom “Pozdrav Azri” i sličnim mamcima za privlačenje publike, godinama izvode njegov repertoar, dijeleći honorare isključivo između sebe...

PIŠE: HRVOJE PRNJAK

Štulić za Nedjeljnu: u Hrvatskoj ne mogu naći čestitog odvjetnika

Branimir Štulić odazvao se pozivu “Slobodne” da kaže nekoliko riječi o aktualnim i sudskim sporovima koje tek planira pokrenuti. O situaciji i perspektivi u državama nastalima na području bivše Jugoslavije nije želio govoriti. “Ja nemam ništa s vašim podjelama. Ako mi se što dopada, uzmem, ako ne, bacim. Pretpostavljam da je i s drugima tako, jer vidim da me ne puštaju”, našalio se i na račun svoje popularnosti. O još uvijek aktivnim bendovima vršnjacima Azre nije htio ni riječi, baš kao ni o novonastaloj glazbenoj sceni. Pa smo se, eto, okrenuli – pravosudnim temama, koje Štulića trenutačno očito najviše zanimaju, zbog razumljivih razloga...

Koliko sporova ovog trenutka vodite u Srbiji i Hrvatskoj zbog kršenja svojih autorskih prava?
– To je iznad svega moje vlasništvo i moja imovina, pa tek onda autorska prava. Zasad postoji tužba protiv izdavačke kuće “Plato”. Medutim, lista kandidata je duga.

U nedavnom intervjuu beogradskom “Blicu” rekli ste: “Sudovi u Srbiji su barem prihvatili žalbe mojih odvjetnika, dok u Hrvatskoj nisu čak htjeli ni pokrenuti postupak.” Kako to objašnjavate?
– Po hrvatskom zakonu, jedino domaći odvjetnici mogu pokretati postupke; znači, valja naći sposobnog, čestitog i odvažnog odvjetnika, što je nemoguće, jer odvjetnici moraju zakonski prijavljivati svoje slučajeve nadležnima, kao i zdravstveni radnici, uostalom, ili članovi obitelji, pa tako ispada da na kraju presuđuje onaj koji te i pljačka.

Koji iznos ukupno tražite sudskim putem u Hrvatskoj?
– Što se tiče Croatia Recordsa, mimo mojeg vlasništva, kamate na dug su im debelo prevazišle glavnicu. A tako je i u ostalim slučajevima.

I laiku je jasno da se pozivate na načela pravičnosti i činjenicu da netko zarađuje na vašim pjesmama. Ali i SOKOJ i ZAMP tvrde da ste odavno raskinuli suradnju s njima pa vam zato ništa ne isplaćuju niti skupljaju novac u vaše ime.
– Ja sam sa SOKOJ-em raskinuo 1981. godine; naime, oni su od 1974. prelazili na kompjutore, pa zbog toga nisu isplaćivali autorske plaće, tobože iz osvete za ustavne promjene iz 1974. godine. A ZAMP je samo njihova preslika, premda opakija.

Kako komentirate to što sudovi na vama vježbaju strogoću? Je li to možda zato što niste uzeli dokumente ni jedne od novih država ili je pravi razlog nešto drugo?
– U zlatno atensko doba, znači u Periklovo vrijeme, duboko uvriježeno shvaćanje ustraje na tome kako je svako poslovanje sjeverno od Korkyre, tj. Korčule, čisto ludilo. Vidite kako se ništa promijenilo nije, sve je isto kao i ranije, pa makar Heraklit i mislio drukčije.

Zovu li vas i dalje s prostora bivše Jugoslavije pod onim nostalgičnim “Johnny, vrati se”? Ivica Dačić vam je, kao premijer, nudio srbijansku putovnicu, pa se slična inicijativa povela i u Hrvatskoj. Pisalo se da vas je zvao i SDP, da svirate za njih u nekoj kampanji. Ima li istine u tome?
– Ima.
Sviđa li vam se obrada vaše pjesme “Meni se, dušo, od tebe ne rastaje” u izvedbi Rade Šerbedžije?
– Ne.

‘Pjesma za advokate’

1. Pravosuđe je državna služba. Država je narodna služba (zastupništvo zajednice). Pošto se zbog navale zastupništva mijenjaju, kakav narod, takva vlast – kazuju.
2. Budući su državni službenici plaćeni, nužno je i korist u jednačinu uvesti. Narodna korist je boljitak zasnovan na stvaranju viška vrijednosti (jer to je dobitak kad se na kraju mjeseca isplate svi troškovi); državi pak nije na kraj pameti sjeći granu na kojoj sjedi (jer ako ponestane viška vrijednosti, iznutra će se do zadnjeg izjesti), otuda svim silama pomaže i štiti višak vrijednosti. Taj višak vrednosti su stvaraoci, kao što im ime govori.
Oni prihod ostvaruju. Međutim, ako nema stvaraoca, onda preostaje samo krađa (razbojništvo, otimačina, pljačka, i sve između), te se država priklanja izvoru prihoda – brod potone, ali se odmah ne prestaje sa građenjem luke, jer tri godine po smrti poslovnog subjekta njegova birokracija još punom parom nastavlja trudbeničkim kulukom dopisivanja.
Otuda je samo pitanje trenutka kad zastupništvo postaje samom sebi svrha, dok se ne razgradi ili ga neko drugo veće ili manje zastupništvo ne poništi.
3. Jedino što traje su duhovna pregnuća, dabome.
(Branimir Štulić, za nedavnog štrajka odvjetnika u Srbiji)

‘ETO KAKO SAM PRESTAO ZA PENEZE SKRBITI ‘

U proljeće osamdeset prve odoh u mjesnu
Banku zapravo veću prostoriju vidjeti da
Li mi ča dođe uđem oko šest uri popodne
A odaja krcata obližnjim šljakerima sa
Gradilišta dođem na red pružim karticu žiro
Računa i pitam ima li šta ovaj reče na
Moje iznenađenje ima hoćete li sve ja
Rekoh sve misleći koja stotina maraka kad
On vadi iz sefa svežnjeve vezanih dinara
Jerbo odjednom je petnaest hiljada maraka
Pristiglo i ja se znojit stadoh pošto cijela
Soba ne samo zuri u mene već mi i za vrat
Duva a tad još nije Tuđman zbog istog razloga
Crtu u bankama povukao i da zlo bude
Veće ništa nisam ponio gdje bih sve te šolde
Stavio i tako natrpam ja ove svežnjeve
Pod bluzu kanda banku pljačkam te predavijen ka
Trudnica obujmivši pođem kuću i od tog sam
Dana prestao o novcima voditi računa (...).
(Branimir Štulić u knjizi ‘Smijurijada’)

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>

[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/scena/showbiz/johnny-stulic-svaki-biznis-sjeverno-od-korcule-cisto-je-ludilo-269973 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=620ea2ff45ccc2d1c02985679c04f9d3d884e293 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Johnny+%C5%A0tuli%C4%87%3A+Svaki+biznis+sjeverno+od+Kor%C4%8Dule+%C4%8Disto+je+ludilo&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fjohnny-stulic-svaki-biznis-sjeverno-od-korcule-cisto-je-ludilo-269973 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2Fjohnny-stulic-svaki-biznis-sjeverno-od-korcule-cisto-je-ludilo-269973 )
[{"id":"2","value":"KAMO DALJE, RO\u0110A\u010cE..."},{"id":"1","value":"\u0160tuli\u0107: Rije\u010d je prije svega o pitanju mog vlasni\u0161tva, a tek onda i autorskih prava. Zasad sam tu\u017eio beogradsku izdava\u010dku ku\u0107u \u2018Plato\u2019. Ali lista kandidata je duga..."},{"id":"68","value":"2"}]
StoryEditorOCM
ShowbizKAMO DALJE, ROĐAČE...

Johnny Štulić: Svaki biznis sjeverno od Korčule čisto je ludilo

Piše PSD.
13. travnja 2015. - 01:41

”Prestao sam da se borim
Mislim tako mudrost počinje
Znaš i sam da samo rijetki
Jednom u životu odlaze.”
(Branimir Štulić,
iz pjesme “Morao sam otići”)

Idok ga starije generacije pamte kao jednog od daleko najboljih pjesnika “novog vala”, karizmatičnu rock figuru i ne baš najboljega govornika engleskog jezika, sva je prilika da bi ga novije generacije mogle upoznati kao čovjeka s najviše neuspjelih tužbi izraženih u milijunima eura. I zato nije nemoguće da se o njemu u skoroj budućnosti bude paralelno govorilo na studiju književnosti i na pravu, zbog naizgled potpuno nespojivih razloga, što čini tek skicu za razumijevanje njegove osebujne osobnosti.

Dakako, riječ je o Branimiru Johnnyju Štuliću, sinonimu za Azru, koji s manjim prekidima već gotovo tri desetljeć...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. svibanj 2024 08:22