stdClass Object ( [id] => 122260 [title] => 2 SUNČANA DANA Ognjen Sviličić: Sa Sylvijom Kristel puno sam pričao o 'Emanuelle' [alias] => 2-suncana-dana-ognjen-svilicic-sa-sylvijom-kristel-puno-sam-pricao-o-emanuelle [catid] => 262 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>
Budući da je radni naslov scenarija “Oprosti za kung fu“ bio “Bruce Lee“, na početku intervjua 2005. Ognjen Sviličić nam je pričao o kung fu filmovima u kinu “Tesla“. Iako radni naslov “2 sunčana dana“ nije bio “Emanuelle“, odlučili smo sada otvoriti razgovor s erotikom kojom je u “Tesli“ u neko davno doba carevala njegova glumica Sylvija Kristel. Je li Sviličić gledao Kristeličin serijal i je li tada mogao i sanjati da će jednog dana s njom raditi na filmu, pa makar iza kamere, bilo je naše prvo pitanje.

- Ja sam bio premali kad se ona pojavila, tako da je ona meni ostala legenda. Naravno, kasnije sam pogledao "Emanuelle", a nikad nisam mislio da ću upoznati tu ženu. Kad sam je upoznao, naravno, već je bilo kasno da snimimo Emanuelle sedmi dio,  ali zapravo mi je to i postalo interesantno. Naime, Sylvia Kristel je vjerojatno mogla postati ozbiljna glumica tek kad je prestala biti Emanuelle. A to je sad.

Koliko ste sa Sylvijom pričali o “Emanuelle“ na setu “2 sunčana dana“? Kakvom se osobom pokazala? I kako ste uopće do nje došli?

O da, to su bile zanimljive priče o raskalašenim 70-ima. Kad već nisam mogao sudjelovati u tome, da barem slušam. Poslije snimanja bi obično pričala o tome. Ona se pokazala izuzetno profesionalnom. Zapravo, od svih glumaca najbolje je poznavala tehniku snimanja, što nije ni čudno s obzirom na iskustvo. Ono što je bilo simpatično jest da je ona stara škola, tako da je recimo mislila da ćemo neke stvari nasinkronizirati, a to se ne radi već godinama. Upoznao sam je na festivalu u Nizozemskoj, činila se jako zainteresirana za suradnju i brzo je pristala na angažman. Kao osoba je izuzetno posvećena onome što radi.

A do Maye Sanse i ostalih stranaca?

Mayu Sansu sam upoznao preko Francuske koproducentice filma Janje Kralj. Sa njom sam se čuo telefonom, pričali smo o filmu i onda je došla i - snimali smo. Tako sam došao do francuskog glumca Christiana Marina koji je jedan od legendarnih žandara iz Sant Tropea. Krasan lik i prava stara škola. Bristola Pomeroya, američkog glumca, upoznao sam u New Yorku. Nije problem doći do stranih glumaca, niti su nešto puno skuplji od naših, barem u ovoj kategoriji kad nitko nije megazvijezda, mada je Maya poprilično poznata u Europi. To je njima bilo novo iskustvo i rekli su: Zašto ne?

Na setu ste, dakle, imali domaće ljude i strance. Kako vam je bilo uskladiti glumačke i jezične toplomjere? Je li vam bilo teže napisati i režirati scene koje nisu na hrvatskom? Jeste li scene najprije pisali na hrvatskom pa prevodili ili?

Ne, sve sam pisao na hrvatskom, to mi je mnogo lakše, mada sam sad jedan cijeli scenarij napisao na engleskom za jednog stranog partnera i, zanimljivo, na engleskom je lakše pisati, s manje riječi se puno više kaže. Zato valjda mi stalno nešto pričamo, a malo kažemo. Sa glumcima nije bilo problema, jer je cijela ekipa bila jako strpljiva. Kad imate dobru ekipu, onda s glumcima možete što hoćete. Pa ovo nije ni prvi ni zadnji film koji je snimljen ovako. Cijela ekipa s producentom Damirom Terešakom u načelu je imala već iskustva u stranim koprodukcijama. Zapravo su prvaci Europe u tome.

Što vam je uopće draže, režija ili scenarij?


Puno mi je lakše pisati scenarije za druge redatelje jer onda znam da to neću morati režirati niti skupljati novce za to. Primjerice, za druge bez problema napišem "Iz zgrade aerodroma izlazi dvjesto ljudi" ili "Nad kolonom automobila je počela padati kiša". Tako nešto sebi nikad ne bi napisao. Kad pišem za sebe, obično stavim: "Jure je izvadio žlicu iz juhe i pogledao u listić lota". Hoću reći da bih više volio režirati kad bih mogao biti malo slobodniji odnosno kad ne bi bilo ovakva sirotinja. Pa mi više ni kišu ne možemo snimiti bez velikih troškova. Zbog toga više volim pisati.

Zanimljivo je da “2 sunčana dana“ predstavljaju zaokret za vas. Naime, ovo je film drukčije tematsko-stilske poetike od “Oprosti za kung fu“ i “Armina“.

Pogledao sam previše festivalskih filmova, bio sam u nekoliko žirija i shvatio sam da je istočnoeuropski film zaglibio. Uvijek jedno te isto. Možda i nije, ali ja sam se malo zasitio. Ovaj moj pokušaj da napravim nešto drugo možda nije uspio, ali mislim da je otvorio neke stvari. Htio sam napraviti film koji može funkcionirati bez festivala. Nažalost, izgleda da film ne može funkcionirati bez festivala. Barem ako je iz male zemlje. Sljedeći moj film će biti kombinacija iskustva kojeg imam s ovim filmom i sa prošlima. Još uvijek učim.

U filmu se igrate s žanrom trilera, ali ipak ne odlazite do kraja u tom smjeru. Zašto?


Ma, izgleda da mi osobni cinizam ne dozvoljava da budem vjeran žanru. To bi se trebalo roditi u Americi i živjeti žanr. Amerikanci žive žanr, mi živimo nekakvu depresiju. I zato vjerojatno nisam ispoštovao žanr. Stvar je u tome da svaki film ako želi biti imalo zanimljiv mora imati neki element trilera, tajnu, opasnost. To je bilo i u "Arminu" i u "Oprosti za kung fu".

Jednako tako, film o lovačkom izletu koji polazi po zlu, smješten daleko od civilizacije, na surovoj planini koja “mijenja ljude“ i suočava ih s njihovom pravom prirodom, mogao se lako nastaniti i na teritoriju horora.

E, kad bih znao napraviti horor onda bi sebe smatrao nadvrhunskim kraljem filmske umjetnosti. Ali, za dobar horor treba biti majstor, a ja nisam majstor. Još uvijek sam šegrt. Kad budem znao, kad budem stariji i pametniji, napravit ću jedan horor i to u Dalmaciji. Imam i ideju, no ne bih još o tome. Do tada ću snimati depresivne istočnoeuropske filmove, dobro, možda s malo humora.

Isključivo vas je zanimala psihološka drama o bračnoj krizi, odnosno ljubavna priča o izlasku iz iste?

Da, kad režiram volim se baviti glumcima. Ja nikad ne bih znao izrežirati scenu u "Metastazama" kad 300 navijača pozdravlja "Za dom spremni!", ali sam tu scenu napisao. Ja volim raditi s dvoje, troje glumaca, nikako s masom. Isto tako me ne zanimaju pokreti kamere, niti efekti. Jednostavno, nisam specijalist za to. U mom slučaju je problem što onda dosta toga ovisi o glumcima. Neki put imam sreće s njima, neki put imam manje sreće s njima. Ali, nekako izađem na kraj s time.
Pa ipak, ako je ovo drukčiji film Ognjena Sviličića, jedan sviličićevski motiv se ponavlja - sudar urbanog i ruralnog. Ovo je u podtekstu još jedan vaš film o odnosu Europe/svijeta i Hrvatske koji je prikazan s obje strane, “njih“ i “nas“. Zašto vam je zanimljiv baš taj motiv?

Zato što dosta putujem i uvijek kad odem u zemlju zapadne Europe, osjećam se kao stranac, a živim na sat i pol od Graza. Pitam se zašto je to tako i dolazim do zaključka da rasizam, podcjenjivanje, ugnjetavanje stranaca nikad nije nestalo s europskog kontinenta. Samo što se sad zakamufliralo u razne zakone, udruge, uvjete EU za primanje Hrvatske itd. S druge strane, imate Balkan koji bi silno želio biti fin, europski, ali Balkan u dubini ima nešto strašno rušilačko i cinično. Ja mislim da je Hrvatska baš između ta dva svijeta. Mi, zapravo, ne znamo tko smo, bi li rušili ili gradili. Naši istočni susjedi su barem sigurni.

Mislite li da bi ulaskom Hrvatske u EU mogla profitirati i domaća kinematografija?

Mislim da ćemo time profitirati svi, ne samo kinematografija. Iako sam skeptičan i kritičan prema Europi, Istočnoj i Zapadnoj, ona je naša domovina i nemamo druge nego napraviti najbolje i vidjeti što nam to donosi. Ako ti kuća prokišnjava, nećeš je valjda srušiti. Sama kinematografija će profitirati kad Hrvatska prestane biti provincija, a to je već drugi problem. Naš problem nije što smo mali. Mala je i Danska. Naš problem je što smo zatucani do zla boga.

Koliko je politika danas prisutna u hrvatskom filmu?


Nema je, u smislu da utječe na filmove. Filmove više nitko ne uzima ozbiljno pa ni političari. S televizijom je već druga priča. TV je utjecajna, filmovi nisu, oni su za dokone ljude.

Desetljeće hrvatske kinematografije je iza nas. Vaš komentar i vaša ocjena?

Pa ja mislim da su moji filmovi najbolji. Što drugo da kažem?(smijeh) No, nemojte me shvaćati ozbiljno. Uglavnom, ovo desetljeće ćemo pamtiti kao prijelomno. Samo, bilo bi dobro da sad sve krene još naprijed, a ne da stagnira.

Hrvatski film se pomirio s kritikom, ali treba povratiti publiku. Mislite li da bi “2 sunčana dana“ mogao donijeti dva i više sunčanih dana u kinima za CRO film nakon mjeseci kiše?

Bojim se da ovaj moj film neće promijeniti puno toga. Ne mogu se boriti s dinosaurima u 3D varijanti. Na neku veliku gledanost ne računam. Ljudi se idu u kino zabaviti i pogledati nešto atraktivno. Ipak, siguran sam da će biti ljudi kojima će ovaj film donijeti zadovoljstvo. Mislim da je prava publika ovog filma TV i video, jer nemamo reklame da ga poguramo u kina da baš zaživi. Mi svi moramo smišljati druge varijante kako do publike. Ne možemo se tući s Hollywoodom. Za sada je za sve nas hrvatske filmaše bitno da se pokažemo, da postojimo. Još nismo nestali.

Kako biste vi ovdje privukli publiku na “2 sunčana dana“. Što film gledatelju pruža za uloženih 20-25 kuna?

Rekao bih publici da je ovo sasvim drukčiji hrvatski film. Vidjet ćete zašto.

PIŠE MARKO NJEGIĆ
SNIMILA NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Kratki sadržaj '2 sunčana dana'

Dvoje turista, Martina i Peter (Maya Sansa, Bristol Pomeroy), dolaze na Jadran spasiti otuđenošću načeti brak. Nakon što joj starija turistkinja iz Francuske Angela (Sylvia Kristel) predloži zajednički izlet u prirodu, Martina i Peter odlaze na planinu. Tamo će se lokalni vodič (Leon Lučev) početi upucavati Martini. Kad to vidi Peter, izazvat će incident i dovesti ih u situaciju opasnu po život.

Turisti su u osnovi mazohisti

Koliko je “2 sunčana dana“ dobra, a koliko loša reklama za hrvatski turizam, s obzirom na odlične velebitske lokacije, ali i poznate prizore pokvarenih klima u sobama, neprofesionalnih (agencijskih) usluga za turiste itd.?
- Ma, s našim turizmom je sve u redu. Kad se sve skupa zbroji i oduzme, bolje je nego u nekim zemljama. Ovaj film je više komentar na naš mentalitet koji je malo svojeglav. Ali, to turisti vole. Turisti su osnovi mazohisti.

Imam posla za idućih pet godina

Napisali ste scenarij za “Slovenku“ Damjana Kozolea, pišete i za makedonskog redatelja Sergeja Stanojkovskoga (“Life Begins“)... Što je s režijama? Jeste li dobili koju regionalnu ponudu ili šire?
- Jesam, zapravo, radio bih francusko-njemačko-albansku koprodukciju. Zvuči komplicirano i jest komplicirano, jer već sad je u to uključeno previše ljudi. Čim počnem razmišljati, boli me glava. Uglavnom, radi se o jednom Englezu u Albaniji. Ali, to je na duge staze jer treba skupiti puno novca. Sad sam koncentriran na svoj novi film "Mirni Ljudi" koji opet radim u produkciji Maxima filma. Također, sa slovenskim redateljem Damjanom Kozoleom razvijam jedan scenarij za film koji bi ja režirao. Nas dvojica smo dosta slični, isto nismo baš za akcijske scene, a i dobri smo prijatelji. Imam posla za sljedećih pet godina. Ako mi tko želi slati svoje scenarije neka to ne radi.

Pet kratkih komada

“Bitka na Neretvi“? Je li dobro ostarila?
- Meni je taj film jako dobar uvijek bio. Nikad ga nisam doživljavao kao partizanski film nego kao film o ljudima koji se bore protiv jačega od sebe i pobjeđuju.
"Avatar" ili Titanic"
- "Titanic". "Avatar" mi je previše, sve nešto plavo, leti…
“Srpski film“ ili “Život i smrt porno bande“?
- Ovi filmovi su nama zanimljivi jer su srpski i kontroverzni, a to meni nije dovoljan razlog da bi gledao film. Tako da ih nisam gledao. Mislim da je percepcija ovih filmova sasvim drugačija van granica naše regije.
Singl kino ili multipleks?
- Svejedno. Ako je film dobar, mogu ga gledati i na mobitelu.
2D ili 3D?

- 2D, sa što manje dijaloga.

Obožavam mafijaške filmove


Primijetio sam da volim filmove s Talijanima u Americi, volim kako se prave važni kakve su seljačine. Vjerojatno to sve nije tako u stvarnosti, ali mi je jako zabavno. Zato uvijek mogu gledati "Donnie Brasco" ili "Casino", "Razjarenog Bika" o "Kumu" da ne govorimo.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => [{"id":"2","value":"PONAJBOLJI DOMA\u0106I REDATELJ PREDSTAVLJA SVOJ NAJNOVIJI FILM KOJI 20. SIJE\u010cNJA KRE\u0106E U KINA "},{"id":"1","value":""},{"id":"68","value":"2"}] [extra_fields_search] => * [created] => 2011-01-17 19:47:29 [created_by] => 38 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2011-01-17 23:06:11 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2011-01-17 22:58:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5467 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 262 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovija događanja i savjeti iz svijeta showbiznisa. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, savjeti, showbiz, trend, društvena mreža, život, zdravlje, moda, ljepota, putovanja, tehnologija, gastro, dom, obitelj, karijera, viral [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_title] => Showbiz [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 0 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => 0 [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 262 [name] => Showbiz [alias] => showbiz [description] => [parent] => 477 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 8083267 Threads: 6 Questions: 1606751617 Slow queries: 4916941 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 112703635 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 31 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /scena/showbiz ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /scena/showbiz/2-suncana-dana-ognjen-svilicic-sa-sylvijom-kristel-puno-sam-pricao-o-emanuelle-122260 [printLink] => /scena/showbiz/2-suncana-dana-ognjen-svilicic-sa-sylvijom-kristel-puno-sam-pricao-o-emanuelle-122260?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 209793 [name] => ognjensviličić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => ognjensvilicic [link] => /tag/ognjensvilicic ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => 2 SUNČANA DANA Ognjen Sviličić: Sa Sylvijom Kristel puno sam pričao o 'Emanuelle' [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-19-20-36-41-38 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => templates/site/images/no_image.png [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [galleryCount] => 0 [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}
Budući da je radni naslov scenarija “Oprosti za kung fu“ bio “Bruce Lee“, na početku intervjua 2005. Ognjen Sviličić nam je pričao o kung fu filmovima u kinu “Tesla“. Iako radni naslov “2 sunčana dana“ nije bio “Emanuelle“, odlučili smo sada otvoriti razgovor s erotikom kojom je u “Tesli“ u neko davno doba carevala njegova glumica Sylvija Kristel. Je li Sviličić gledao Kristeličin serijal i je li tada mogao i sanjati da će jednog dana s njom raditi na filmu, pa makar iza kamere, bilo je naše prvo pitanje.

- Ja sam bio premali kad se ona pojavila, tako da je ona meni ostala legenda. Naravno, kasnije sam pogledao "Emanuelle", a nikad nisam mislio da ću upoznati tu ženu. Kad sam je upoznao, naravno, već je bilo kasno da snimimo Emanuelle sedmi dio,  ali zapravo mi je to i postalo interesantno. Naime, Sylvia Kristel je vjerojatno mogla postati ozbiljna glumica tek kad je prestala biti Emanuelle. A to je sad.

Koliko ste sa Sylvijom pričali o “Emanuelle“ na setu “2 sunčana dana“? Kakvom se osobom pokazala? I kako ste uopće do nje došli?

O da, to su bile zanimljive priče o raskalašenim 70-ima. Kad već nisam mogao sudjelovati u tome, da barem slušam. Poslije snimanja bi obično pričala o tome. Ona se pokazala izuzetno profesionalnom. Zapravo, od svih glumaca najbolje je poznavala tehniku snimanja, što nije ni čudno s obzirom na iskustvo. Ono što je bilo simpatično jest da je ona stara škola, tako da je recimo mislila da ćemo neke stvari nasinkronizirati, a to se ne radi već godinama. Upoznao sam je na festivalu u Nizozemskoj, činila se jako zainteresirana za suradnju i brzo je pristala na angažman. Kao osoba je izuzetno posvećena onome što radi.

A do Maye Sanse i ostalih stranaca?

Mayu Sansu sam upoznao preko Francuske koproducentice filma Janje Kralj. Sa njom sam se čuo telefonom, pričali smo o filmu i onda je došla i - snimali smo. Tako sam došao do francuskog glumca Christiana Marina koji je jedan od legendarnih žandara iz Sant Tropea. Krasan lik i prava stara škola. Bristola Pomeroya, američkog glumca, upoznao sam u New Yorku. Nije problem doći do stranih glumaca, niti su nešto puno skuplji od naših, barem u ovoj kategoriji kad nitko nije megazvijezda, mada je Maya poprilično poznata u Europi. To je njima bilo novo iskustvo i rekli su: Zašto ne?

Na setu ste, dakle, imali domaće ljude i strance. Kako vam je bilo uskladiti glumačke i jezične toplomjere? Je li vam bilo teže napisati i režirati scene koje nisu na hrvatskom? Jeste li scene najprije pisali na hrvatskom pa prevodili ili?

Ne, sve sam pisao na hrvatskom, to mi je mnogo lakše, mada sam sad jedan cijeli scenarij napisao na engleskom za jednog stranog partnera i, zanimljivo, na engleskom je lakše pisati, s manje riječi se puno više kaže. Zato valjda mi stalno nešto pričamo, a malo kažemo. Sa glumcima nije bilo problema, jer je cijela ekipa bila jako strpljiva. Kad imate dobru ekipu, onda s glumcima možete što hoćete. Pa ovo nije ni prvi ni zadnji film koji je snimljen ovako. Cijela ekipa s producentom Damirom Terešakom u načelu je imala već iskustva u stranim koprodukcijama. Zapravo su prvaci Europe u tome.

Što vam je uopće draže, režija ili scenarij?


Puno mi je lakše pisati scenarije za druge redatelje jer onda znam da to neću morati režirati niti skupljati novce za to. Primjerice, za druge bez problema napišem "Iz zgrade aerodroma izlazi dvjesto ljudi" ili "Nad kolonom automobila je počela padati kiša". Tako nešto sebi nikad ne bi napisao. Kad pišem za sebe, obično stavim: "Jure je izvadio žlicu iz juhe i pogledao u listić lota". Hoću reći da bih više volio režirati kad bih mogao biti malo slobodniji odnosno kad ne bi bilo ovakva sirotinja. Pa mi više ni kišu ne možemo snimiti bez velikih troškova. Zbog toga više volim pisati.

Zanimljivo je da “2 sunčana dana“ predstavljaju zaokret za vas. Naime, ovo je film drukčije tematsko-stilske poetike od “Oprosti za kung fu“ i “Armina“.

Pogledao sam previše festivalskih filmova, bio sam u nekoliko žirija i shvatio sam da je istočnoeuropski film zaglibio. Uvijek jedno te isto. Možda i nije, ali ja sam se malo zasitio. Ovaj moj pokušaj da napravim nešto drugo možda nije uspio, ali mislim da je otvorio neke stvari. Htio sam napraviti film koji može funkcionirati bez festivala. Nažalost, izgleda da film ne može funkcionirati bez festivala. Barem ako je iz male zemlje. Sljedeći moj film će biti kombinacija iskustva kojeg imam s ovim filmom i sa prošlima. Još uvijek učim.

U filmu se igrate s žanrom trilera, ali ipak ne odlazite do kraja u tom smjeru. Zašto?


Ma, izgleda da mi osobni cinizam ne dozvoljava da budem vjeran žanru. To bi se trebalo roditi u Americi i živjeti žanr. Amerikanci žive žanr, mi živimo nekakvu depresiju. I zato vjerojatno nisam ispoštovao žanr. Stvar je u tome da svaki film ako želi biti imalo zanimljiv mora imati neki element trilera, tajnu, opasnost. To je bilo i u "Arminu" i u "Oprosti za kung fu".

Jednako tako, film o lovačkom izletu koji polazi po zlu, smješten daleko od civilizacije, na surovoj planini koja “mijenja ljude“ i suočava ih s njihovom pravom prirodom, mogao se lako nastaniti i na teritoriju horora.

E, kad bih znao napraviti horor onda bi sebe smatrao nadvrhunskim kraljem filmske umjetnosti. Ali, za dobar horor treba biti majstor, a ja nisam majstor. Još uvijek sam šegrt. Kad budem znao, kad budem stariji i pametniji, napravit ću jedan horor i to u Dalmaciji. Imam i ideju, no ne bih još o tome. Do tada ću snimati depresivne istočnoeuropske filmove, dobro, možda s malo humora.

Isključivo vas je zanimala psihološka drama o bračnoj krizi, odnosno ljubavna priča o izlasku iz iste?

Da, kad režiram volim se baviti glumcima. Ja nikad ne bih znao izrežirati scenu u "Metastazama" kad 300 navijača pozdravlja "Za dom spremni!", ali sam tu scenu napisao. Ja volim raditi s dvoje, troje glumaca, nikako s masom. Isto tako me ne zanimaju pokreti kamere, niti efekti. Jednostavno, nisam specijalist za to. U mom slučaju je problem što onda dosta toga ovisi o glumcima. Neki put imam sreće s njima, neki put imam manje sreće s njima. Ali, nekako izađem na kraj s time.
Pa ipak, ako je ovo drukčiji film Ognjena Sviličića, jedan sviličićevski motiv se ponavlja - sudar urbanog i ruralnog. Ovo je u podtekstu još jedan vaš film o odnosu Europe/svijeta i Hrvatske koji je prikazan s obje strane, “njih“ i “nas“. Zašto vam je zanimljiv baš taj motiv?

Zato što dosta putujem i uvijek kad odem u zemlju zapadne Europe, osjećam se kao stranac, a živim na sat i pol od Graza. Pitam se zašto je to tako i dolazim do zaključka da rasizam, podcjenjivanje, ugnjetavanje stranaca nikad nije nestalo s europskog kontinenta. Samo što se sad zakamufliralo u razne zakone, udruge, uvjete EU za primanje Hrvatske itd. S druge strane, imate Balkan koji bi silno želio biti fin, europski, ali Balkan u dubini ima nešto strašno rušilačko i cinično. Ja mislim da je Hrvatska baš između ta dva svijeta. Mi, zapravo, ne znamo tko smo, bi li rušili ili gradili. Naši istočni susjedi su barem sigurni.

Mislite li da bi ulaskom Hrvatske u EU mogla profitirati i domaća kinematografija?

Mislim da ćemo time profitirati svi, ne samo kinematografija. Iako sam skeptičan i kritičan prema Europi, Istočnoj i Zapadnoj, ona je naša domovina i nemamo druge nego napraviti najbolje i vidjeti što nam to donosi. Ako ti kuća prokišnjava, nećeš je valjda srušiti. Sama kinematografija će profitirati kad Hrvatska prestane biti provincija, a to je već drugi problem. Naš problem nije što smo mali. Mala je i Danska. Naš problem je što smo zatucani do zla boga.

Koliko je politika danas prisutna u hrvatskom filmu?


Nema je, u smislu da utječe na filmove. Filmove više nitko ne uzima ozbiljno pa ni političari. S televizijom je već druga priča. TV je utjecajna, filmovi nisu, oni su za dokone ljude.

Desetljeće hrvatske kinematografije je iza nas. Vaš komentar i vaša ocjena?

Pa ja mislim da su moji filmovi najbolji. Što drugo da kažem?(smijeh) No, nemojte me shvaćati ozbiljno. Uglavnom, ovo desetljeće ćemo pamtiti kao prijelomno. Samo, bilo bi dobro da sad sve krene još naprijed, a ne da stagnira.

Hrvatski film se pomirio s kritikom, ali treba povratiti publiku. Mislite li da bi “2 sunčana dana“ mogao donijeti dva i više sunčanih dana u kinima za CRO film nakon mjeseci kiše?

Bojim se da ovaj moj film neće promijeniti puno toga. Ne mogu se boriti s dinosaurima u 3D varijanti. Na neku veliku gledanost ne računam. Ljudi se idu u kino zabaviti i pogledati nešto atraktivno. Ipak, siguran sam da će biti ljudi kojima će ovaj film donijeti zadovoljstvo. Mislim da je prava publika ovog filma TV i video, jer nemamo reklame da ga poguramo u kina da baš zaživi. Mi svi moramo smišljati druge varijante kako do publike. Ne možemo se tući s Hollywoodom. Za sada je za sve nas hrvatske filmaše bitno da se pokažemo, da postojimo. Još nismo nestali.

Kako biste vi ovdje privukli publiku na “2 sunčana dana“. Što film gledatelju pruža za uloženih 20-25 kuna?

Rekao bih publici da je ovo sasvim drukčiji hrvatski film. Vidjet ćete zašto.

PIŠE MARKO NJEGIĆ
SNIMILA NEJA MARKIČEVIĆ/CROPIX

Kratki sadržaj '2 sunčana dana'

Dvoje turista, Martina i Peter (Maya Sansa, Bristol Pomeroy), dolaze na Jadran spasiti otuđenošću načeti brak. Nakon što joj starija turistkinja iz Francuske Angela (Sylvia Kristel) predloži zajednički izlet u prirodu, Martina i Peter odlaze na planinu. Tamo će se lokalni vodič (Leon Lučev) početi upucavati Martini. Kad to vidi Peter, izazvat će incident i dovesti ih u situaciju opasnu po život.

Turisti su u osnovi mazohisti

Koliko je “2 sunčana dana“ dobra, a koliko loša reklama za hrvatski turizam, s obzirom na odlične velebitske lokacije, ali i poznate prizore pokvarenih klima u sobama, neprofesionalnih (agencijskih) usluga za turiste itd.?
- Ma, s našim turizmom je sve u redu. Kad se sve skupa zbroji i oduzme, bolje je nego u nekim zemljama. Ovaj film je više komentar na naš mentalitet koji je malo svojeglav. Ali, to turisti vole. Turisti su osnovi mazohisti.

Imam posla za idućih pet godina

Napisali ste scenarij za “Slovenku“ Damjana Kozolea, pišete i za makedonskog redatelja Sergeja Stanojkovskoga (“Life Begins“)... Što je s režijama? Jeste li dobili koju regionalnu ponudu ili šire?
- Jesam, zapravo, radio bih francusko-njemačko-albansku koprodukciju. Zvuči komplicirano i jest komplicirano, jer već sad je u to uključeno previše ljudi. Čim počnem razmišljati, boli me glava. Uglavnom, radi se o jednom Englezu u Albaniji. Ali, to je na duge staze jer treba skupiti puno novca. Sad sam koncentriran na svoj novi film "Mirni Ljudi" koji opet radim u produkciji Maxima filma. Također, sa slovenskim redateljem Damjanom Kozoleom razvijam jedan scenarij za film koji bi ja režirao. Nas dvojica smo dosta slični, isto nismo baš za akcijske scene, a i dobri smo prijatelji. Imam posla za sljedećih pet godina. Ako mi tko želi slati svoje scenarije neka to ne radi.

Pet kratkih komada

“Bitka na Neretvi“? Je li dobro ostarila?
- Meni je taj film jako dobar uvijek bio. Nikad ga nisam doživljavao kao partizanski film nego kao film o ljudima koji se bore protiv jačega od sebe i pobjeđuju.
"Avatar" ili Titanic"
- "Titanic". "Avatar" mi je previše, sve nešto plavo, leti…
“Srpski film“ ili “Život i smrt porno bande“?
- Ovi filmovi su nama zanimljivi jer su srpski i kontroverzni, a to meni nije dovoljan razlog da bi gledao film. Tako da ih nisam gledao. Mislim da je percepcija ovih filmova sasvim drugačija van granica naše regije.
Singl kino ili multipleks?
- Svejedno. Ako je film dobar, mogu ga gledati i na mobitelu.
2D ili 3D?

- 2D, sa što manje dijaloga.

Obožavam mafijaške filmove


Primijetio sam da volim filmove s Talijanima u Americi, volim kako se prave važni kakve su seljačine. Vjerojatno to sve nije tako u stvarnosti, ali mi je jako zabavno. Zato uvijek mogu gledati "Donnie Brasco" ili "Casino", "Razjarenog Bika" o "Kumu" da ne govorimo.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] => [OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/scena/showbiz/2-suncana-dana-ognjen-svilicic-sa-sylvijom-kristel-puno-sam-pricao-o-emanuelle-122260 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=4f247bbaf21a0e315c890208b52a40727fd146d9 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=2+SUN%C4%8CANA+DANA+Ognjen+Svili%C4%8Di%C4%87%3A+Sa+Sylvijom+Kristel+puno+sam+pri%C4%8Dao+o+%26%23039%3BEmanuelle%26%23039%3B&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2F2-suncana-dana-ognjen-svilicic-sa-sylvijom-kristel-puno-sam-pricao-o-emanuelle-122260 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fscena%2Fshowbiz%2F2-suncana-dana-ognjen-svilicic-sa-sylvijom-kristel-puno-sam-pricao-o-emanuelle-122260 )
[{"id":"2","value":"PONAJBOLJI DOMA\u0106I REDATELJ PREDSTAVLJA SVOJ NAJNOVIJI FILM KOJI 20. SIJE\u010cNJA KRE\u0106E U KINA "},{"id":"1","value":""},{"id":"68","value":"2"}]
StoryEditorOCM
ShowbizPONAJBOLJI DOMAĆI REDATELJ PREDSTAVLJA SVOJ NAJNOVIJI FILM KOJI 20. SIJEČNJA KREĆE U KINA

2 SUNČANA DANA Ognjen Sviličić: Sa Sylvijom Kristel puno sam pričao o 'Emanuelle'

Piše PSD.
17. siječnja 2011. - 23:58
Budući da je radni naslov scenarija “Oprosti za kung fu“ bio “Bruce Lee“, na početku intervjua 2005. Ognjen Sviličić nam je pričao o kung fu filmovima u kinu “Tesla“. Iako radni naslov “2 sunčana dana“ nije bio “Emanuelle“, odlučili smo sada otvoriti razgovor s erotikom kojom je u “Tesli“ u neko davno doba carevala njegova glumica Sylvija Kristel. Je li Sviličić gledao Kristeličin serijal i je li tada mogao i sanjati da će jednog dana s njom raditi na filmu, pa makar iza kamere, bilo je naše prvo pitanje.

- Ja sam bio premali kad se ona pojavila, tako da je ona meni ostala legenda. Naravno, kasnije sam pogledao "Emanuelle", a nikad nisam mislio da ću upoznati tu ženu. Kad sam je upoznao, naravno, već je bilo kasno d...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. svibanj 2024 22:36