Scena Mozaik

CITROEN C3 AIRCROSS 1.6 BlueHDi SHINE

Mali crossover vrlo je okretan u gradu, a istodobno može u manje off-road avanture

CITROEN C3 AIRCROSS 1.6 BlueHDi SHINE

Ni Citroen nije ostao ravnodušan prema brzorastućem trendu lansiranja crossovera, tako da je s novim C3 Aircrossom uletio u prenapučeni B-segment SUV-ova, gdje se već stvorila prava mala gužva.

Sa svojih 415,5 centimetara, C3 Aircross je svojevrsna umanjenica Peugeota 3008, koji je lani ponio titulu europskog automobila godine, te je tehnološki blizanac Opel Crosslanda X, koji se iznjedrio iz zajedničkog posla grupacije PSA Peugeot Citroen i Opela prije nego što su Francuzi kupili brend s logom munje.

Kompaktni crossover vrlo je okretan u gradskim gužvama, a istodobno je namijenjen i manjim off-road avanturama. Osim karakteristika robusnog i sigurnog SUV-a, uočljiva je podnica odignuta od tla, visoki položaj sjedenja, zaštitne obloge odbojnika sprijeda i straga, veliki kotači i plastične obloge blatobrana.

Citroen C3 Aircross u unutrašnjosti nudi prostranu i modularnu kabinu, dok izvana oduševljava atraktivnim, pomalo otkačenim dizajnom specifičnim za SUV segment. Uz prostranu unutrašnjost i velike mogućnosti rasporeda sjedala oduševljavaju nove tehnologije koje su donedavno bile dostupne samo u većim i luksuznijim automobilima.

Osobnost vozila naglašena je velikim mogućnostima personalizacije uz 85 kombinacija vanjskog i pet kombinacija unutarnjeg uređenja.

S lakoćom se kreće u gradu kao i na otvorenoj cesti, te povećava mogućnost za bijeg iz svakodnevice zahvaljujući sustavu Grip Control (elektronički pogon na sve kotače), doduše kao opcija u najbogatijem paketu Shine (3900 kuna) i Hill Assist Descentu.

Dolazi sa čak 12 sustava za pomoć u vožnji, kao što su head-up displej i četiri tehnologije za povezivost, u prvom redu za bežično punjenje mobitela.

Testni model bio je opremljen najbogatijim, trećim paketom opreme Shine (ispod njega su Feel i osnovni Live), koji je bio dodatno napucan opremom. Napravljen je zanimljiv “coctail”, a simpatičan stil unaprijeđen je crossoverskim stilom koji nudi komfor i funkcionalnost.

Sjedi se ugodno povišeno, a udaljenost podnice od tla od 17 centimetara omogućava i vožnju izvan asfalta. Na stražnjim sjedalima ima dovoljno mjesta i za osobe višeg rasta, dok je prtljažnik osnovnog obujma od 410 litara, koji može varirati do 520 litara.

To mu omogućava klizna stražnja klupa. Modularnost je izražena do krajnjih granica zbog stražnje klizne klupe u dva zasebna djela i sklapanja suvozačeva naslona, čime se omogućava prijevoz predmeta dužine do 2,40 metara.

Testni model bio je opremljen najsnažnijim turbodizelašem, 1.6-litrenim BlueHDi agregatom od 120 KS, koji dolazi isključivo s najskupljim paketom opreme Shine. Stoga ne čudi cijena ovog modela bez dodatne opreme od 20.520 eura, iako osnovni model s PureTech benzincem od 82 KS košta 15.055 eura.

Turbodizelaš je s četiri cilindra i sustavom Stop&Start uparen s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, koji se pokazao iznenađujuće preciznim, što dosad nije bio slučaj. Raspolaže i visokim okretnim momentom od 300 Nm već pri 1750 “điri”.

Stoga mu za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba 9,8 sekundi, što je izuzetno dobar rezultat, a postiže i maksimalnu brzinu od 183 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja, prema tvorničkim podacima, 4,0 l/100 km.

Naravno, na testu smo se “vrtili” između 5,5 i 6,0 l/100 km, ali i to je izvrsno s obzirom na to da smo veći dio kilometraže napravili na autocesti.

Ukorak s vremenom, C3 Aircross opremljen je domišljatim pretincima.

Nudi sveobuhvatnu ponudu sustava pomoći u vožnji, kao što su head-up displej, Active Safety Brake, automatsko uključivanje dugih svjetala, prepoznavanje prometnih znakova i ograničenja...

Moderni crososver iz B-segmenta koji smo testirali s najbogatijim paketom opreme košta 20.520 eura, ali s obzirom na to da je imao i dosta dodatne opreme, cijena mu se u konačnici popela na previsokih 25.895 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V
Obujam: 1560 ccm
Snaga: 120 KS pri 3500/min
Okretni moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4155 x 1765 x 1597 mm
Međuosovinski razmak: 2604 mm mm
Prtljažnik: 410/520 l
Ubrzanje: 9,8 s
Najveća brzina: 183 km/h
Potrošnja: 3,7/4,0/4,6 l/100 km;
Cijena: testni model 20.520 eura, s doplatama 25.895 eura

Naslovnica Mozaik