Scena Mozaik

za svakog ponešto

I ova će godina donijeti obilje automobilskih noviteta: evo koji modeli se najviše iščekuju

za svakog ponešto

Današnji proizvođači imaju obavezu u najvećoj mjeri proizvoditi klasične automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem, ali i ubrzano osmišljavati hibridne pogone, odnosno one na struju koji u konačnici zahtijevaju i potpuno osebujne modele.

Dakle, predviđamo da će nam 2018. godina donijeti pedesetak standardnih noviteta, a moglo bi ih biti i više, možda za dodatnih 20 posto.

Mercedes-Benz treba istaknuti odmah na prvo mjesto jer dolazi s novom A-klasom. To je nastavak dobro poznate priče, ali s još agresivnijim iskorakom. Pravi sportaš i u svojem osnovnom izričaju. Njegova se prodaja očekuje u zadnjem dijelu godine, najvjerojatnije nakon salona automobila u Parizu, dakle u listopadu.

Krasit će ga i neki novi motori, dok bi se cjenovno zadržao u gabaritima koji su nam već poznati. Tu je i novi GLE, SUV koji se pod raznim nazivima najduže nalazi u tvrtki sa simbolom trokrake zvijezde, a u prodaji će se naći na samom kraju godine, kao i nova generacija C-klase. Nju se pak očekuje i prije ljeta.

I za kraj kad je tvrtka iz Stuttgarta u pitanju – Mercedes AMG GT coupe, ekstremna zvijezda isto takve cijene, ne niže od 200.000 eura. BMW proživljava vjerojatno najpotentnije razdoblje u svojoj povijesti. Ne zna se rastu li im brže prodajne brojke i postoci ili pak pojava novih modela. Ponajprije tu je i njihov uvijek omiljeni kompakt iz serije 3.

Naglašeno sportski, baš kao što je BMW-ov trend zadnjih godina. Kako se najavljuje, na tržište dolazi na samom kraju 2018. godine, a kako ističu, posebni se naglasak stavlja na pogon, koji bi trebao biti minimalno rastrošan u pogledu potrošnje. S druge strane, dolazi i serija 8, koja će biti jedan od najprivlačnijih automobila današnjice. 

Beskrajno elegantan automobil trebao bi biti konkurencija Mercedesovoj S-klasi u coupe izdanju, štoviše, apsolutni predvodnik luksuznih coupea. Ono što bi moglo napraviti pravu pomutnju na tržištu je SUV serija oznaka X2, X4 i X7.

Dok je kod X2 i X4 jasno da im je cilj popunjavanje baš svih mogućih praznina koje se mogu pronaći u ekspanzivnom crossover svijetu, X7 je izvedenica iz serije 7, tako da je jasno kako se s njime cilja na najbogatiji segment kupaca. Na tržište stiže i popularni roadster Z4, a svi navedeni BMW modeli počet će se pojavljivati u drugoj polovini godine.

Volkswagenov koncern također ima niz noviteta. Audi, nakon velikog uspjeha s limuzinom A8, za ovu godinu najavljuje novi A6. Priča s njim slična je najvećoj limuzini, a značajnije promjene donosi nam najmanji A1, koji također predstavlja novu generaciju. Novi su modeli i u ultrapopularnom SUV segmentu, Audijevu Q-razredu.

Novi je Q3, ali veliku pažnju budi dolazak Q8, koji će biti jedan od privlačnijih modela za najbogatiju klijentelu. Volkswagen donosi obilje zanimljivosti. Ponajprije T-Roc, SUV iz B-segmenta čija je premijera u Hrvatskoj najavljena odmah u drugoj polovini siječnja.

Polo također dobiva svoju tradicionalnu terensku izvedbu, a Golf raste u lagano monovolumensku strukturu naziva Sportsvan. Još je zanimljivija situacija sa Seatom. On, naime, najavljuje veliki SUV koji bi se našao u razredu sa Škodinim Kodiaqom ili Volkswagenovim Touaregom.

Globalnim se prostorom jako dobro kreće i grupacija koju objedinjuje Renault i Nissan. Ali kad je u pitanju 2018. godina, glavna je zvijezda Nissan, koji dolazi s novom generacijom Leafa.

U cijelosti električni automobil koji svojim dimenzijama ide u red vozila idealnih za obiteljske potrebe, putovanja, ali i za snalaženje u gradu, imao je u svojoj prvoj generaciji sve: od titule europskog automobila godine do jako dobrih prodajnih brojki, koje su bile posebno impresivne u Skandinaviji.

Krasi ga dizajnerska genetika poznata i kod Micre, ali s nekim futurističkim nadgradnjama, kao i baterija autonomije od 400-tinjak kilometara. Nissan ove godine donosi još jedno uzbuđenje, novu generaciju Jukea. Manji crossover specifičnog izraza jako je dobro prošao u svojoj prvoj generaciji.

Nissan je Jukeu dao nešto blaži, prihvatljiviji izgled. I dalje markantan, ali sada nešto bliži onome koji pronalazimo kod redizajniranog Qashqaija. Renault donosi Alaskan, pick-up nastao na bazi Navare, kao i RS opciju Meganea.

Nova velika grupacija na globalnom automobilskom nebu, PSA Peugeot Citroen, osim tradicionalnog i dobro poznatog francuskog krila, sada dolazi i s njemačko-engleskim pojačanjima, velikoserijskim proizvođačima Opelom i njegovom engleskom inačicom Vauxallom.

Kod Citroena, i to relativno brzo, očekujemo nastavak Aircross priče. U ovom je slučaju ona s oznakom C5, ali riječ je zapravo o komfornom izdanju kompaktne klase, ne o automobilu koji smo nekad znali kao limuzinu C5.

Kod Opela se očekuje nastavak lijepe priče o Insigniji, koja se nedavno okitila i titulom HR Auto 2018., a ona je u sportskom ritmu, GSi verzija koja će imati motor snažniji od 250 “konja”.

Kod Forda su sve oči uprte u Focus. Njegova se nova generacija očekuje nakon Ženeve, dakle na proljeće, a naglasak je na evoluciji do sada postignutog.

Uz činjenicu da dolazi na opće raširenom kompaktnom segmentu, te početno s 3-cilindarskim benzincem, za ovu generaciju Focusa značajno je da će dobiti i verziju Active, koja će u cijelosti koketirati sa SUV svijetom, no s još uvijek upitnim integralnim pogonom.

Iz navedenog se može primijetiti kako nema novih najava iz Fiata, a moglo bi ih biti, baš kao što će i Alfa Romeo do kraja godine sasvim sigurno oduševiti svojim još uvijek neimenovanim modelom koji će biti konkurencija Mercedesu E-klase, odnosno BMW-u 5.

Japanski i korejski proizvođači

Dugo se već “šuška” o novoj generaciji Honde Accord. No, službenih potvrda još uvijek nema. Ono što je pak sigurno, dolazi novi SUV CR-V s hibridnim pogonom. Kod Mitsubishija sličan model, Eclipse Cross, koji je treći SUV u njihovoj kompaniji. Toyota također ne miruje.

Fokus je na početak prodaje nove generacije jednog od najsposobnijih terenaca na svijetu, mitskog Land Cruisera. Hyundai predstavlja treću inačicu i30 serije. Dakako, karika koja nedostaje je trovolumenska limuzina Fastback.

KIA pak ubrzano sprema novu generaciju Sorenta, koji bi trebao postati i izgledom privlačniji i nadasve markantniji, gotovo bliži terencima nego crossoverima. KIA će do kraja godine predstaviti i novu generaciju Cee’da, najvjerojatnije na sajmu automobila u Parizu.

Naslovnica Mozaik