Scena Mozaik

Seat Leon Cupra R

Limitirana serija ide korak dalje u pogledu profinjenosti, različitosti i ekskluzivnosti

Seat Leon Cupra R

Seat Leon Cupra R nakon predstavljanja na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu postao je najmoćniji cestovni automobil ikad proizveden u pogonima španjolskog brenda, konkretno u tvornici u Martorellu.

S Leonom Cupra R Seat ide korak dalje u pogledu profinjenosti, različitosti i ekskluzivnosti, ne zaostajući u izvedbi, sportskom doživljaju i jedinstvenom osjećaju na upravljaču.

Zanimljivo je da će se ova izvedba Leona u Cupra R verziji proizvesti u ograničenoj seriji od samo 799 primjeraka. Svih 799 sretnika dobivaju model s odličnom uravnoteženošću između dinamičnosti, udobnosti, svestranosti, sigurnosti i najnovijih tehnologija.

Nakon što je Seat osvježio Leon, top model Cupra dobio je dodatnih 10 konjskih snaga, točnije okruglih 300 KS, što je unatoč povećanju još uvijek bilo 10 „konja“ manje od Volkswagen Golfa R.

Sada elegantni kompakt može ravnopravno parirati uzdanici iz Wolfsburga, zahvaljujući novoj R inačici koja upakirava respektabilnih 310 konjskih snaga. Prvih 300 primjeraka bit će opremljeno s 2.0-litrenim TSI turbobenzincem od 300 KS u kombinaciji s automatskim 6-stupanjskim DSG mjenjačem sa dvostrukom spojkom.

Preostalih 499 primjeraka dolazi s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, ali i sa osnaženim 2.0-litrenim TSI turbobenzincem, koji će novim mapiranjem motora raspolagati s 310 KS, koliko ima i Volkswagen Golf R.

Na španjolskom kompaktu kao najmoćnijem Seatovom cestovnom automobilu koji je dobio dodatnih 10 konjskih snaga, ta brojka najviše dolazi do izražaja pri vrlo visokim okretajima.

Naime, 310 KS dostupno je u rasponu između 5800 i 6500 „điri“, što znači da njegova maksimalna snaga dolazi do izražaja na dodatnih 300 „điri“, više od bilo kojeg drugog Seatovog modela.

S obzirom na to da je riječ o Volkswagen grupi, moglo bi se pomisliti da “R” oznaka donosi i pogon na sve kotače kao što je u slučaju Golfa R, ali ovaj papreni Leon dolazi isključivo s prednjim pogonom.

Međutim, ako je kupac spreman žrtvovati 10 konja radi većeg prtljažnika i pogona na sve kotače, onda bi karavanska verzija Leon Cupre s 300 konja trebala zadovoljiti apetite.

Kako bi se Leon Cupra R i dalje razlikovao od ostalih modela, Seat je razvio dijelove od ugljičnih vlakana namijenjene prednjim i stražnjim spojlerima, zajedno s većim prednjim ulazima za zrak i bočnim pokrovu retrovizora s bakrenim završetkom, koji se primjenjuju i na oznakama i nazivu “Cupra”.

Bočni pragovi su također u Cupra R varijanti, kao i kotači s bakrenim završetkom i krovni stražnji spojler. Kupci Seat Leon Cupra R 2018 zvjerke moći će birati između standardnih boja Midnight Black i Pyrenees Gray ili skuplje Matte Grey, rezervirane za ovaj model.

Jurilice planirane za proizvodnju mogu se pohvaliti s još nekoliko nadogradnji, uključujući novi ispušni sustav, modificirane Brembo kočnice i ugođenu verziju Dynamic Chassis Control sustava. Sve navedeno omogućava ubrzanje od 5,6 sekundi do stotke i elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Naslovnica Mozaik