Scena Mozaik

MERCEDES-BENZ A-klasa

Najnovija generacija ne samo da je narasla, nego nudi neviđeni luksuz u unutrašnjosti

MERCEDES-BENZ A-klasa

Mercedes-Benz je u Plieningu nedaleko od sjedišta u Stuttgartu otkrio dizajn interijera četvrte generacije A-klase (model W177), čija prodaja započinje tijekom 2018. godine i čija će kabina imati potpuno drukčiji izgled u odnosu na aktualni model.

Potpuno novu A-klasu Mercedes-Benz će predstaviti sljedeće godine na ženevskom autosalonu, a to će ujedno biti i vrhunac proslave 20 godina od pojavljivanja prve generacije tamo već daleke 1997. godine.

Unutrašnjost na prvi pogled djeluje nesvakidašnje prozračno i otmjeno, barem za današnje pojmove i tržišni segment kojem A-klasa pripada. U odnosu na aktualnu generaciju unutrašnjost modela W177, zahvaljujući digitalnoj instrumentnoj ploči djeluje bitno prozračnije, a s ventilacijskim otvorima koji podsjećaju na turbine mlaznih motora i neusporedivo luksuznije.

Prva promjena koja je možda najupadljivija je ta što se u novom modelu nalaze dva ekrana koji izgledaju kao da su preuzeti s nekog skupljeg automobila te kompanije, s tim što ovi ekrani izlaze iz okvira komandne table, a nisu integrirani u nju (kao što je to slučaj s E-klasom). Naravno da je na fotografijama prikazana najskuplja verzija nove A-klase, u kojoj će se naći ova dva ekrana na dodir veličine 12,3 inča.

Osnovni model će imati dva ekrana veličine 7 inča, dok će model koji se nalazi u sredini ponude imati ekran instrument table veličine 7, i info-zabavni ekran veličine 12,3 inča. Plava i žuta su samo neke od ukupno 64 boje ambijentalnog osvjetljenja. Volan djeluje vrlo poznato, a to je zbog toga što je preuzet iz S klase, kako bi uvodnom modelu Mercedesa dao premium izgled. Ista je priča i s malim otvorima za zrak, koji podsjećaju na one kod coupea i kabriolet modela E klase.

Što se sjedišta tiče, Mercedes ističe da ona vrlo nalikuju onima iz višeg segmenta, i da je A-klasa prvi automobil u svom segmentu čija su sjedišta razvijena korištenjem kompjuterske simulacije. Kupci će imati izbor od tri vrste prednjih sjedišta. U standardnoj verziji, četvrta generacija A-klase će biti opremljena i zadnjim sjedištima djeljivim u omjeru 60:40, dok je za više novca moguće dobiti praktičniju varijantu u proporciji 40:20:40.

Zapremina prtljažnika koja je bila najslabija točka treće generacije A-klase sada je veća 29 litara u odnosu na prethodnika i iznosi 370 litara. Također ima više mjesta za putnike i na prednjim i na zadnjim sjedištima. Mercedes A-klase će službeno biti predstavljen tijekom sljedeće godine, a nakon hatchbacka sa petora vrata bit će predstavljen i prvi sedan A klase.

Pažljiviji pogled otkriva i materijale ništa lošije nego u E-klasi, poput brušenog aluminija, drva otvorenih pora..., ali i bitno bolju ponudu prostora. Sprijeda su sada na raspolaganju dodatna 3,5 centimetra prostora za laktove, ali i 0,7 cm više mjesta za glave, dok je straga to bolje za još 0,1 centimetar.

Parkiranje u gradu olakšat će 4 centimetra niži poklopac motora, ispod kojeg više neće biti Renaultovog 1.5-litrenog dCi turbodizelaša iz A 160 d i A 180 d, rekli bi konačno! Upadljivo su tanji nosači krova i veća stakla, čime će se izbjeći klaustrofobija koju su imali putnici na stražnjim sjedalima trenutne A-klase.

Naslovnica Mozaik