Scena Mozaik

ŠKODA OCTAVIA 2.0 TDI DSG STYLE

Obnovljena kompaktna limuzina oduševljava prostranom unutrašnjošću, velikim prtljažnikom i niskom potrošnjom

ŠKODA OCTAVIA 2.0 TDI DSG STYLE

Momčad koja pobjeđuje ne mijenja se, reklo bi se u nogometnom žargonu. Upravo to pravilo primijenjeno je i na obnovljenoj Škodi Octaviji koja je tijekom redizajna doživjela tek minimalne promjene.

Škodina stara uzdanica, koja je za pola „broja“ veća od Volkswagenova Golfa, na tržište je donijela tek jedan na prvi pogled primjetan novitet – nova prednja svjetla, dok se ostatak priče sveo na nekolicinu važnijih, ali ne toliko evidentnih detalja. Tu spadaju novi odbojnici sprijeda i straga, baš kao i kokpit s nešto kvalitetnijim materijalima i nekolicinom novih elemenata.

Jedan od glavnih aduta Octavije kao i do sada je prostrana unutrašnjost koja oduševljava. S dužinom od 4667 milimetara, što je osam milimetara duže od karavanske Octavije prije redizajna, te međuosovinskim razmakom od 2667 milimetara, nudi i veliki prtljažnik obujma 590 litara koji se može povećavati do maksimalnih 1580 litara.

Pristup prtljažniku olakšavaju peta vrata koja ga čine još praktičnijim i bolje iskoristivijim. Kokpit Octavije nikad se nije razmetao i to njezini kupci posebno poštuju. Jednostavno i pregledno, ali solidno i ergonomski uzorno. Uz to zadržao je poznate konture, ali je sada primjetno bolja kvaliteta materijala i nove opcije. Ambijentalno osvjetljenje u vratima djeluje vrlo elegantno i atraktivno.

Kombinacija 2.0-litrenog turbodizelaša s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva sa 150 KS i sjajnog automatskog DSG mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa idealno se uklapa u viziju Octavije kao putne limuzine za poslovne, ali i obiteljske potrebe. Na autocesti je tiha i uglađena do te mjere da se tek pri visokim putnim brzinama čuje buka od vjetra koja se stvara oko bočnih retrovizora.

S ovim agregatom koji raspolaže okretnim momentom od 340 Nm između 1750 i 3000 „điri“ Škoda Octavia ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h. S obzirom na nisku potrošnju i spremnik goriva kapaciteta 50 litara turbodizelska Octavia može realno prevaliti i tisuću kilometara bez odlaska na benzinsku crpku.

Sama udobnost vožnje u praksi je (uz doplatu DCC elektronsko podešavanje ovjesa) na očekivano visokoj razini, i to čak na 18-colnim kotačima koje smo imali na testnom modelu. Nanovo ugođeni ovjes koji je sada, među ostalim, dobio 20 milimetara šiti trag stražnjih kotača, u vožnji je ponajprije utjecao na stabilnost pri visokim brzinama.

Testni automobil bio je opremljen paketom Style koji je tek stepenicu niže od ekskluzivnog Laurin&Klementa, ali je na hrvatskom tržištu za Octaviju vrlo popularan. Stoga u startu donosi sve realativno potrebno za puni komfor korisnika. Uz tu činjenicu ide i nikad duži popis Smply Clever rješenja te sigurnosnih elemenata. A tko želi više, dostupan mu je veliki broj doplata od kojih se nemali broj našao i u našem testnom modelu.

U konačnici model koji košta 27.320 eura zbog velikog broja doplatnih elemenata dosegao je cijenu od 35.090 eura. Kao doplata tu su 18-colni kotači, adaptivni tempomat, grijanje prednjih sjedala, navigacija, prepoznavanje umora vozača, diodna glavna svjetla s AFL funkcijom...

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V
Obujam: 1968 ccm
Snaga: 150 KS pri 3500-4000/min
Okretni moment: 340 Nm pri 1750-3000/min
Mjenjač: automatski DSG, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4670 mm x 1814 mm x 1461 mm
Međuosovinski razmak: 2677 mm
Prtljažnik: 590/1580 l
Ubrzanje: 8,5 s
Najveća brzina: 215 km/h
Potrošnja: 4,1/4,5/5,2 l/100 km
Cijena: testni model 27.320 eura, s doplatama 35.900 eura

Naslovnica Mozaik