Scena Mozaik

ekološka gama

Toyotina hibridna ‘konjica’: jamstvo od deset godina na bateriju uz redovitu besplatnu provjeru stanja sklopa

ekološka gama

Prošlo je točno 20 godina od pojave prve generacije Toyote Prius, prvog hibrida na svijetu koji kombinira snagu benzinskog agregata i elektromotora. 

Nakon dva desetljeća od premijere prvog hibrida, danas Toyota ima čak šest modela koje pogoni hibridna tehnologija, od najmanjega gradskoga automobila Yarisa, preko kompakta Aurisa i njegove karavanske inačice TS, crossovera C-HR-a, Prius plug-ina i suvremenog SUV-a RAV4.

Osim što je Toyota pionir u stvaranju i promicanju hibridnog pogona, sada je postala i marka s najviše modela sa spomenutom tehnologijom koja je istinski „prijatelj“ okoliša.

Toyotini hibridi smanjuju potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova, čak samostalno pune bateriju bez potrebe za priključivanjem na utičnicu. U tome je jedini izuzetak novi Prius Plug-in Hibrid koji s napunjenom baterijom može prijeći na struju 50 kilometara i može voziti maksimalnom brzinom od 135 km/h.

S obzirom da je većina dnevnih prosječnih vožnji kraća od spomenute kilometraže, bez problema se može pokriti vožnja na električni pogon (EV). Pri tom automobil ukupne izlazne snage 122 KS troši 1,4 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 32 g/km. Stoga je Prius Plug-in Hibrid savršen kao hibridni automobil s pogodnošću vožnje na električni pogon.

Čak 10 milijuna zadovoljnih vlasnika Toyotinih hibrida vozi svijetom, a njima bi se mogao priključiti i određeni broj uzvanika koji su imali priliku proteklog vikenda isprobati hibridne modele ovog japanskog proizvođača.

Naime, u prodajno-servisnom salonu Auto Čondić u Solinu organizirane su probne vožnje svih hibridnih modela, pri čemu je najviše interesa izazvao RAV4 i novi Prius Plug-in, ali i najmanji Yaris koji je idealan za gradsku vožnju zahvaljujući hibridnom pogonu koji omogućava malu potrošnju goriva.

Prednosti hibrida u usporedbi s drugim motorima su u manjim troškovima održavanja (dulje je trajanje dijelova kočionih sustava, bez potencijalnih troškova zamjene alternatora, kvačila i startera).

Osim toga Toyota daje jamstvo na hibridnu bateriju u trajanju od deset godina uz redovitu besplatnu provjeru stanja hibridnog sklopa, gdje se vlasnik obvezuje to obaviti jednom godišnje, odnosno nakon prijeđenih 15.000 km. Tu su i Toyotini ekološki poticaji koji se ovisno od vozilu kreću od 10.000 pa do 30.000 kuna.

Najjeftiniji hibridni model je Yaris koji uz ekopoticaj košta 111.200 kuna, dok mu je redovna cijena 129.900 kuna. Hatchback verzija Aurisa s ekopoticajem košta 153.500 kuna (redovna cijena je 175.400 kn), dok karavanska inačica zapada 158.200 kuna (bez poticaja 183.200 kuna).

Najmoderniji Toyotin crossover C-HR košta s ekopoticajem 191.900 kuna, dok je redovna cijena 10.000 kuna veća. Što se tiče SUV modela, popularnog RAV4 redovna cijena je 261.900 kuna, dok se uz ekopoticaj plaća 15.000 kuna manje. Prius hibrid s ekopoticajem jeftiniji je čitavih 20.000 kuna i mjesto redovne cijene od 222.100 kuna stoji 202.200 kuna. 

Naslovnica Mozaik