Scena Mozaik

MAZDA MX-5 RF 2.0 G160 REVOLUTION

Kultni roadster ni s tvrdim krovom nije izgubio na šarmu, dok u vožnji donosi iskonsko zadovoljstvo

MAZDA MX-5 RF 2.0 G160 REVOLUTION

Osnovna izvedba kultnog japanskog roadstera Mazde MX-5 zapravo uvijek dolazi s platnenim krovom, ali ni tvrdi metalni krov (hardtop) nije novost, niti iznenađenje u najprodavanijem automobilu ove vrste u svijetu.

Metalni krov uvijek je bio uz doplatu, ali nikad dosad u formi koja u svakom trenutku izvana ili iznutra podsjeća na targa izvedbu. S čvrstim okvirom krova coupeovskih linija koje se spuštaju naglo dolje, uz koncepcijski aranžiran džepni dvosjed nazvan RF (Retractable Fastback, odnosno coupe s uvlačivim krovom), MX-5 izgleda senzacionalno.

Dio zasluga ide i na račun tamnosive metalik boje Machine, koja dolazi kao doplata od 4000 kuna, a ističe obline i snagu male karoserije.

Skučena, pomalo klaustrofobična unutrašnjost jednaka je onoj u izvedbi s mekim platnenim krovom, što znači da se nisko sjedi, gotovo na podu u razini kotača i registracijskih pločica teretnih vozila. Subjektivan je osjećaj da je prostor čak malo zbijeniji nego s platnenim krovom, a preglednost slabija.

Odmah iza glava i malog prozora u vidokrug ulazi početak coupeovskog dijela karoserije koji otežava pogled. Bogata oprema u paketu Revolution pojačava osjećaj luksuza u malom bolidu. U unutrašnjosti, prosječnom vozaču položaj volana, mjenjača i sjedala uvijek je kao po mjeri, ali i u kojem je jedini pretinac udubljen u zid između naslona sjedala.

Krov se spušta, odnosno podiže uz pomoć elektromotora, koji sklop metalnih ploha i akrilno stražnje staklo gotovo bešumno i potpuno automatski prebaci u utrobu posebnog spremišta iza sjedala, a sve u samo 13 sekundi.

Osjećaj zaštićenosti je bolji nego u izvedbi spuštenog platnenog krova. Strujanje zraka i buka koju stvaraju turbulencije očekivano je manje, pa jak zvuk motora dopire do unutrašnjosti. Motor gromko radi, a sjajna harmonija prigušenih metalnih zvukova motora, mjenjača, diferencijala i podvozja bude nostalgiju za nekadašnjim automobilima.

Bez obzira na poziciju krova, linije samo 124 centimetra niske karoserije podsjećaju na umanjeno izdanje kultne Corvette, a ugođaj za volanom na vožnju malog targa modela. Model s tvrdim krovom dobio je na težini dodatnih 46 kilograma, ali i očaravajuću dizajnersku transformaciju.

Iskonski doživljaj vožnje najbolji je, naravno, na otvorenoj zavojitoj cesti, za koju je MX-5 i stvoren. U takvom okruženju najbolje se može uživati u mješavini dubokog i reskog zvuka temperamentnog atmosferskog 2.0-litrenog benzinca sa 160 KS, povremenom punjenju svih šest brzina do konačnih 6000 “điri” i poigravanju zavojima na valu sjajnog ovjesa, ni pretvrdog, ni premekanog uz korištenje stražnjeg pogona.

Atmosferski motor od 160 KS i okretnim momentom od 200 Nm pri 4600 “điri” smješten je sprijeda uzdužno, a pogon je straga. S ovim motorom džepni roadster sprinta do “stotke” za 7,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h. Osim toga, ručni 6-stupanjski mjenjač je čvrst, precizan i kratkog hoda.

Izvedba s tvrdim sklopivim krovom koji se aktivira pritiskom na prekidač nudi se s pet kombinacija motora i opreme, a cijene se kreću od 251.345 kuna (za motor 1.5 sa 131 KS i opremom Attraction). Tvrdi krov skuplji je od platnenog za 23.050 kuna, u verziji s jednakom opremom. Oni koji su vični sportskoj vožnji i stražnjem pogonu bit će izuzetno zadovoljni malim roadsterom koji će ljude u krizi srednjih godina vratiti u mladost.     

Testni model s paketom Revolution, kojem ne nedostaje ništa, tvrdim krovom i benzincem od 160 KS (slabiji ima 131 KS), košta 39.210 eura, a uz metalik boju cijena skače na 39.875 eura.


Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski
Obujam: 1998 ccm
Snaga: 160 KS pri 6000/min
Okretni moment: 200 Nm pri 4600/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: na stražnje kotače
Dimenzije: 3920 x 1740 x 1240 mm
Međuosovinski razmak: 2310 mm
Prtljažnik: 127 l
Ubrzanje: 7,5 s
Najveća brzina: 215 km/h
Potrošnja: 5,4/6,6/8,7 l/100 km
Cijena: testni model 39.210 eura, s doplatama 39.875 eura 

 

Naslovnica Mozaik